abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21943250
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, wat ik zeg is dat men niet zo selectief moet zijn. Als men de ogen al sluit voor wat Israel nú met zekerheid doet, zie ik er geen brood in om te kijken naar wat het Ottomaanse Rijk 100 jaar geleden misschien heeft gedaan.
Da's omgekeerd redereren. Men mag de ogen voor geen van beide sluiten!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21943353
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 10:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Racisten als jij zouden dat best kunnen willen, maar gelukkig heb je het niet voor het zeggen. Als de Turken en marokkanen (grappig dat je geen andere groepen noemt) delen van NL zouden willen annexeren, dan zou ik me een dergelijke maatregel wel kunnen voorstellen. Al zullen deze mensen geen moeite hebben met een eventuele deportatie. Er wacht altijd nog een veilige thuishaven. Alleen de mensen die hun eigen nationaliteit hebben verworpen ten gunste van de nl'se mogen hier over nadenken. De rest is zo slim geweest om de eigen nationaliteit aan te houden.
De Armeniërs wachtte een zandvlakte.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21943444
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 12:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De Armeniërs wachtte een zandvlakte.
Steppe.
pi_21943951
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 12:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Steppe.
Al was het een weelderig bos, zonder voedsel, water, beschutting en gedwongen non stop door te lopen gaat iedereen de pijp uit. Tijdens de dodenmarsen vanuit het oosten van Polen richting West-Duitsland ging ook iedereen de pijp uit, en dat was dan nogwel in de aangename zachte lente van het supervruchtbare midden-Europa.
pi_21944200
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:05 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Al was het een weelderig bos, zonder voedsel, water, beschutting en gedwongen non stop door te lopen gaat iedereen de pijp uit. Tijdens de dodenmarsen vanuit het oosten van Polen richting West-Duitsland ging ook iedereen de pijp uit, en dat was dan nogwel in de aangename zachte lente van het supervruchtbare midden-Europa.
Hallo, je leeft 100 jaar geleden en je wordt gedeporteerd. Je weet wel, de tijd dat NL nog geen vrouwenrechten kende en dat mensen hier hun behoeftes nog op straat deden. De Ottomanen konden niet eens meer voor eigen volk zorgen, laat staan voor de mensen die ze deporteerden.
pi_21944531
Deir (of Der) el Zor of Dayr az-Zawr is een woestijn. Plaatjes zien?

Routes van de deportaties

Bron: http://www.armenian-genocide.org/map-full.htm

Leggen we dat even over dit plaatje heen.
http://www.fao.org/ag/agl/swlwpnr/reports/y_nr/z_sy/symp131.htm
Deir el-Zor Ligt in gebiedje 5 (dat grote gele gebied)

Edit: Deir el-Zor is dus het gebied waar nu nog steeds skeletten gevonden worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mwanatabu op 14-09-2004 13:39:41 ]
pi_21944577
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hallo, je leeft 100 jaar geleden en je wordt gedeporteerd. Je weet wel, de tijd dat NL nog geen vrouwenrechten kende en dat mensen hier hun behoeftes nog op straat deden. De Ottomanen konden niet eens meer voor eigen volk zorgen, laat staan voor de mensen die ze deporteerden.
Dus:
Wisten ze dat ze niet voor die mensen konden zorgen? Ja.
Deporteerden ze ze toch? Ja.
Wisten ze dus dat ze om zouden komen? Ja.
Is dit dus een bewuste poging om een bevolkingsgroep om te brengen? Ja.
Hoe heet dit ook alweer? Genocide.
pi_21944635
quote:

[..]
Je weet wel, de tijd dat NL nog geen vrouwenrechten kende en dat mensen hier hun behoeftes nog op straat deden.

Man man man, het is niet zo vreemd dat je hier echt geen kaas van gegeten hebt, want je geschiedkundige kennis is bijkans nul zie ik.
pi_21944692
quote:

[..]

Als je alleen je kleren nog bezit maakt het niet uit of het anno 1900 of 3000 is, dan ga je gewoon dood.
pi_21945579
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus:
Wisten ze dat ze niet voor die mensen konden zorgen? Ja. Ja
Deporteerden ze ze toch? Ja. Ja
Wisten ze dus dat ze om zouden komen? Ja. Nee
Is dit dus een bewuste poging om een bevolkingsgroep om te brengen? Ja.Nee
Hoe heet dit ook alweer? Genocide.Deportatie
pi_21945595
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:38 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Man man man, het is niet zo vreemd dat je hier echt geen kaas van gegeten hebt, want je geschiedkundige kennis is bijkans nul zie ik.
http://www.ljongma.dds.nl/nl/dossiers/1egolf.html
quote:
.... Pas in 1919 kregen vrouwen in Nederland kiesrecht ....
pi_21945634
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je alleen je kleren nog bezit maakt het niet uit of het anno 1900 of 3000 is, dan ga je gewoon dood.
Nou nee, als ik alleen mijn kleren nog bezit dan ga ik echt niet gewoon dood. Misschien dat jij voor alles en nog wat je mastercard nodig hebt, maar andere mensen kunnen prima zonder.
pi_21945667
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:33 schreef Mwanatabu het volgende:
Deir (of Der) el Zor of Dayr az-Zawr is een woestijn. Plaatjes zien?

Routes van de deportaties
[afbeelding]
Bron: http://www.armenian-genocide.org/map-full.htm

Leggen we dat even over dit plaatje heen.
http://www.fao.org/ag/agl/swlwpnr/reports/y_nr/z_sy/symp131.htm
Deir el-Zor Ligt in gebiedje 5 (dat grote gele gebied)

Edit: Deir el-Zor is dus het gebied waar nu nog steeds skeletten gevonden worden.
Diep in Syrië zelf dus. Misschien is het een idee voor je om Syrië te beschuldigen van genocide.

Overigens zegt regenval niet perse iets over of iets een woestijn is of niet. Op Antartica regent het volgens mij ook niet bijster veel.
  Moderator dinsdag 14 september 2004 @ 14:31:05 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21945730
feit blijft dat Turkije en niet Syrie die mensen op pad heeft gestuurd zonder mogelijkheden om te overleven.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21945845
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:31 schreef sp3c het volgende:
feit blijft dat Turkije en niet Syrie die mensen op pad heeft gestuurd zonder mogelijkheden om te overleven.
En sinds wanneer staat een deportatie gelijk aan genocide?
  Moderator dinsdag 14 september 2004 @ 14:40:06 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21945948
dat zijn jouw woorden niet de mijne
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21946666
quote:
Feit blijft dat Turkije en niet Syrie die mensen op pad heeft gestuurd zonder mogelijkheden om te overleven.
Feit blijft dat Turkije voorrang gaf en geeft aan haar eigen burgers en zeker niet aan landverraders, bezetters en sympathisanten.
pi_21946917
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als het uit wordt gevoerd als 1 waarin mensen voortdurend op werden gejaagd en bewust onthouden van voedsel, hulp en onderdak dan is het gewoon een genocide. 1 die zelfs een eigen naam heeft: dodenmars.
pi_21946943
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sinds 1915 dus

En jij overleeft een voettocht naar Lyon met -15 in één set kleding zonder eten, onderdak of berscherming misschien wel, maar de rest van je familie niet. En de jongemannen waren nou net allemaal al uit de groep gepikt en doodgewerkt of gefusilleerd. En vrouwen, kinderen en bejaarden komen echt een stukje minder ver.

Heb je trouwens cijfers over het percentage collaborateurs, sympathisanten en rebellen onder de Armeense bevolking? Want mijn eerdere quotes uit jouw eigen www.armenie.nl lieten juist zien dat er weinig steun was onder de bevolking.
Vanaf welk percentage wordt totale deportatie/genocide acceptabel?
pi_21946957
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Feit blijft dat Turkije voorrang gaf en geeft aan haar eigen burgers en zeker niet aan landverraders, bezetters en sympathisanten.
Vandaar dat zelfs de Armenen uit het Europese gedeelte vh Ottomaanse rijk naar Syrie werden gedeporteerd

Straks niet klagen als je richting Turkije mag gaan lopen, de volle 4.000 km zonder voedsel, hulp, onderdak en rust he?
pi_21946981
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sinds 1915 dus

En jij overleeft een voettocht naar Lyon met -15 in één set kleding zonder eten, onderdak of berscherming misschien wel,
Nee hoor, dat overleeft ook een gezonde jonge vent niet.
pi_21947062
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De Armeniërs waren staatsburgers van het Ottomaanse Rijk.
pi_21947232
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Diep in Syrië zelf dus. Misschien is het een idee voor je om Syrië te beschuldigen van genocide.

Overigens zegt regenval niet perse iets over of iets een woestijn is of niet. Op Antartica regent het volgens mij ook niet bijster veel.
Syrië was onderdeel van het Ottomaanse Rijk tot 1917 geschiedkundig wonder
pi_21947375
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:19 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Als het uit wordt gevoerd als 1 waarin mensen voortdurend op werden gejaagd en bewust onthouden van voedsel, hulp en onderdak dan is het gewoon een genocide. 1 die zelfs een eigen naam heeft: dodenmars.
Nee, zo gaat deportatie nu eenmaal. De deportatiecentra in NL zien er bijvoorbeeld ook niet bepaald uit als 3 sterrenhotels. Het lijken eerder op kampen.
pi_21947403
Als duidelijk is dat deportatie "nou eenmaal zo gaat", dan is het toch alleen een excuusterm voor genocide?
pi_21947431
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Heb je trouwens cijfers over het percentage collaborateurs, sympathisanten en rebellen onder de Armeense bevolking? Want mijn eerdere quotes uit jouw eigen www.armenie.nl lieten juist zien dat er weinig steun was onder de bevolking.
Vanaf welk percentage wordt totale deportatie/genocide acceptabel?
Nee, wat van belang is dat de 'gewone' armeen zich niet bepaald keerde tegen collaborateurs en rebellen. En zwijgen is toestemmen. Ik heb ze niet massaal op straat horen demonstreren tegen hun extremistische vrienden.

Genocide is overigens nooit acceptabel en je kunt er geen percentage aan verbinden. Dat jij deportatie gelijk ziet aan genocide zegt mij al genoeg. Dat zullen de 26000 asielzoekers die gedeporteerd worden leuk vinden.
pi_21947483
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:21 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Vandaar dat zelfs de Armenen uit het Europese gedeelte vh Ottomaanse rijk naar Syrie werden gedeporteerd :')

Straks niet klagen als je richting Turkije mag gaan lopen, de volle 4.000 km zonder voedsel, hulp, onderdak en rust he?
1. De Turken zullen in NL geen stukje grond opeisen.
2. Ik wijk desnoods uit naar Duitsland.
3. Zover zal het nooit komen, of het moet aan racisten als jij liggen en als jouw soort mensen de meerderheid krijgt in NL.
4. Appels en stoelen.
pi_21947561
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De Armeniërs waren staatsburgers van het Ottomaanse Rijk.
Make up your mind. Is het nou Turkije geweest of het Ottomaanse Rijk die de deportatie op haar naam heeft? Overigens ben ik ook staatsburger van NL. Wil niet perse zeggen dat ik gelijkwaardig wordt behandeld als een echte NL'er. Zo gaat dat nu eenmaal. Overal ter wereld. In barre tijden is het eigen volk eerst.
pi_21947583
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Syrië was onderdeel van het Ottomaanse Rijk tot 1917 geschiedkundig wonder
Syrië was op dat moment compleet bestuurloos, ander geschiedkundig wonder. Of dacht je dat het Ottomaanse Rijk zich om dat droge stukje land ging bekommeren, terwijl het zelf in oorlog was en bestookt werd van alle kanten?
pi_21947605
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Als duidelijk is dat deportatie "nou eenmaal zo gaat", dan is het toch alleen een excuusterm voor genocide?
Zolang jij deportatie blijft gelijkstellen aan genocide, zou je gelijk kunnen hebben.
pi_21947635
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zolang jij deportatie blijft gelijkstellen aan genocide, zou je gelijk kunnen hebben.
Deportatie is niet per definitie gelijk aan genocide maar in het geval van de Armenen was het dat wel degelijk vanwege de manier waarop het uitgevoerd werd. Men wilde helemaal niet dat de Armenen heelhuids elders aankwamen, ze moesten dood.

Zelfde als met de Pruisen in Oost-Duitsland is gebeurd, die zijn gewoon gedeporteerd met als doel dood te gaan.
pi_21947643
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, wat van belang is dat de 'gewone' armeen zich niet bepaald keerde tegen collaborateurs en rebellen. En zwijgen is toestemmen. Ik heb ze niet massaal op straat horen demonstreren tegen hun extremistische vrienden.
Ooooh, dus het is helemaal geen vooroordeel om er dan maar vanuit te gaan dat de zwijgende meerderheid van onze islamitische medelanders achter terreuraanslagen staat?
Of dat elke Chinees een communist is? Of dat elke Amerikaan pro-Bush is? Of dat....lamaar....
quote:
Genocide is overigens nooit acceptabel en je kunt er geen percentage aan verbinden.
Maar geef eens een percentage dan? Want het moet wel duidelijk zijn geweest dat de Jong-Turken wél ergens een streep hebben getrokken, uiteraard zonder willekeur of ondoordachte onderbuikgevoelens. Je mag toch aannemen dat die respectabele meneren niet iets hadden van "Nah, doe ze maar weg want volgens mij gaan ze eng doen". Die mensen hebben daar diep over nagedacht natuurlijk.
quote:
Dat jij deportatie gelijk ziet aan genocide zegt mij al genoeg. Dat zullen de 26000 asielzoekers die gedeporteerd worden leuk vinden.

Andersom: de term deportatie mag niet eens gebruikt worden in combinatie met het uitzettingsbeleid.
Dat jij die term eraan verbindt zal de heer Pronk zich weer laten verslikken alsmede de eerdergenoemde 26.000.
pi_21947668
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, zo gaat deportatie nu eenmaal. De deportatiecentra in NL zien er bijvoorbeeld ook niet bepaald uit als 3 sterrenhotels. Het lijken eerder op kampen.
Wat een domme vergelijking weer.
Die mensen daar krijgen eten, onderdak, medicijnen en hulp.
Wel heel wat anders als zonder ook maar iets van dat alles jezelf dood te moeten lopen in een woestijn (=Turkse koe)
pi_21947679
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Syrië was op dat moment compleet bestuurloos, ander geschiedkundig wonder. Of dacht je dat het Ottomaanse Rijk zich om dat droge stukje land ging bekommeren, terwijl het zelf in oorlog was en bestookt werd van alle kanten?
Aangezien het een deel van het Rijk was wel, ja. Wij laten Limburg toch ook niet hangen?
Maar je geeft dus toen dat het een nauwelijks bewoonbaar stuk woestijn was?
pi_21947715
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Make up your mind. Is het nou Turkije geweest of het Ottomaanse Rijk die de deportatie op haar naam heeft? Overigens ben ik ook staatsburger van NL. Wil niet perse zeggen dat ik gelijkwaardig wordt behandeld als een echte NL'er. Zo gaat dat nu eenmaal. Overal ter wereld. In barre tijden is het eigen volk eerst.
In barre tijden komen barbaarse gebruiken eerder naar boven idd. Wat niet wegneemt dat de omstandigheden een genocide kunnen goedpraten.
pi_21947776
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

2. Ik wijk desnoods uit naar Duitsland.
Lijkt me niet zo slim, die hebben nogal de neiging in wat chaotischere tijden juist de meest extreme te zijn in dat soort zaken. Turken zijn niet zo geliefd in Duitsland namelijk.
pi_21947840
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, ik stel specifiek déze deportatie gelijk aan genocide.
pi_21947912
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:48 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Deportatie is niet per definitie gelijk aan genocide maar in het geval van de Armenen was het dat wel degelijk vanwege de manier waarop het uitgevoerd werd. Men wilde helemaal niet dat de Armenen heelhuids elders aankwamen, ze moesten dood.

Zelfde als met de Pruisen in Oost-Duitsland is gebeurd, die zijn gewoon gedeporteerd met als doel dood te gaan.
Niet zo slim dan van de Ottomanen. Als ze daadwerkelijk dat doel zouden hebben, hadden ze ze wel massaal opgesloten in een dorp en deze in fik gestoken. Nu zou dat hele pad bezaait moeten liggen met her en der lijken. Beetje rare beredenering. Wat Hitler heeft gedaan zou je wel genocide moeten noemen, want hij heeft ze bewust doodgemaakt.

Deze kun je dus niet met elkaar vergelijken. Jij weet namelijk niet wat de intentie van de Ottomanen was, ook al heb jij er natuurlijk wel je mening over. Maar jouw mening is hierbij niet relevant.
pi_21947972
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Niet zo slim dan van de Ottomanen. Als ze daadwerkelijk dat doel zouden hebben, hadden ze ze wel massaal opgesloten in een dorp en deze in fik gestoken. Nu zou dat hele pad bezaait moeten liggen met her en der lijken. Beetje rare beredenering. Wat Hitler heeft gedaan zou je wel genocide moeten noemen, want hij heeft ze bewust doodgemaakt.

Deze kun je dus niet met elkaar vergelijken. Jij weet namelijk niet wat de intentie van de Ottomanen was, ook al heb jij er natuurlijk wel je mening over. Maar jouw mening is hierbij niet relevant.
LOL
Dus mensen zich dood laten lopen is niet bewust doodmaken?
De enige reden dat ze dat zo gedaan hebben was de praktische uitvoerbaarheid: hup iedereen eruit, kost weinig en je kan alle bezittingen inpikken ipv in de fik te steken en de woestijn is gelijk het massagraf. Dat was de reden dat het zo uitgevoerd is.
Dit is echt te dom voor woorden en je moet dit wel als geintje doen, want iemand kan niet zo dom denken. Erg on-islamitisch trouwens, die haat van je jegens andere mensen.
pi_21947989
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ooooh, dus het is helemaal geen vooroordeel om er dan maar vanuit te gaan dat de zwijgende meerderheid van onze islamitische medelanders achter terreuraanslagen staat?
Of dat elke Chinees een communist is? Of dat elke Amerikaan pro-Bush is? Of dat....lamaar....
Zo wordt het in het algemeen wel beschouwd. Laten we reëel zijn.
[..]
quote:
Maar geef eens een percentage dan? Want het moet wel duidelijk zijn geweest dat de Jong-Turken wél ergens een streep hebben getrokken, uiteraard zonder willekeur of ondoordachte onderbuikgevoelens. Je mag toch aannemen dat die respectabele meneren niet iets hadden van "Nah, doe ze maar weg want volgens mij gaan ze eng doen". Die mensen hebben daar diep over nagedacht natuurlijk.
Ja, natuurlijk . Het kan niet anders.
quote:
[..]

Andersom: de term deportatie mag niet eens gebruikt worden in combinatie met het uitzettingsbeleid.
Dat jij die term eraan verbindt zal de heer Pronk zich weer laten verslikken alsmede de eerdergenoemde 26.000.

Waarom zou dat niet mogen. De definite van deporteren is wegvoeren en dat is wat er gebeurt. Niets om over te huilen.
pi_21948026
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:50 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Wat een domme vergelijking weer.
Die mensen daar krijgen eten, onderdak, medicijnen en hulp.
Wel heel wat anders als zonder ook maar iets van dat alles jezelf dood te moeten lopen in een woestijn (=Turkse koe)
Armenen hadden simpelweg pech dat ze 100 jaar geleden leefden, toen wereldwijd de mensenrechten niet zo bijster goed waren. Dat is het enige verschil.
pi_21948060
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Aangezien het een deel van het Rijk was wel, ja. Wij laten Limburg toch ook niet hangen?
Maar je geeft dus toen dat het een nauwelijks bewoonbaar stuk woestijn was?
NL is dan ook niet aan het uiteenvallen en de vijand ligt niet voor de deur van Limburg op de loer.

En ja, ik zou niet willen zeggen dat er niemand leeft in Syrie in die woestijn.
pi_21948093
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In barre tijden komen barbaarse gebruiken eerder naar boven idd. Wat niet wegneemt dat de omstandigheden een genocide kunnen goedpraten.
Dat komt omdat er geen genocide heeft plaatsgevonden. Wel is er een deportatie geweest.
pi_21948116
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:53 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo slim, die hebben nogal de neiging in wat chaotischere tijden juist de meest extreme te zijn in dat soort zaken. Turken zijn niet zo geliefd in Duitsland namelijk.
Ja, als je ervan uitgaat dat heel West-Europa wordt bevolkt door racisten als jij. Dan is het natuurlijk anders. Maar denk je dat er veel moslims zullen wachten tot het zover is?
pi_21948138
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, ik stel specifiek déze deportatie gelijk aan genocide.
Dat mag. Dat is jouw mening.
pi_21948224
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:00 schreef woordenaar het volgende:

[..]

LOL
Dus mensen zich dood laten lopen is niet bewust doodmaken?
De enige reden dat ze dat zo gedaan hebben was de praktische uitvoerbaarheid: hup iedereen eruit, kost weinig en je kan alle bezittingen inpikken ipv in de fik te steken en de woestijn is gelijk het massagraf. Dat was de reden dat het zo uitgevoerd is.
Dit is echt te dom voor woorden en je moet dit wel als geintje doen, want iemand kan niet zo dom denken. Erg on-islamitisch trouwens, die haat van je jegens andere mensen.
Er was dan ook geen sprake van mensen dood laten lopen, maar gewoon laten lopen.

En toch denk ik dat het goedkoper en makkelijker was geweest om ze allemaal op te sluiten in een gesloten dorp en deze in zijn geheel in brand te steken. Het zou even stinken, maar dan heb je wel je genocide als je dat zou hebben gewild. Wat dus niet het geval was.

Dat jij te dom voor woorden bent hoef je niet op mij af te geven. En nee, ik maak geen geintjes over serieuze zaken als deze. Wie ben jij trouwens, als moslim- en allochtonenhater om mij te vertellen wat islamitisch is of niet. Wie zegt trouwens dat ik andere mensen haat? Waar haal je dat vandaan?
pi_21948394
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er was dan ook geen sprake van mensen dood laten lopen, maar gewoon laten lopen.

En toch denk ik dat het goedkoper en makkelijker was geweest om ze allemaal op te sluiten in een gesloten dorp en deze in zijn geheel in brand te steken. Het zou even stinken, maar dan heb je wel je genocide als je dat zou hebben gewild. Wat dus niet het geval was.

Dat jij te dom voor woorden bent hoef je niet op mij af te geven. En nee, ik maak geen geintjes over serieuze zaken als deze. Wie ben jij trouwens, als moslim- en allochtonenhater om mij te vertellen wat islamitisch is of niet. Wie zegt trouwens dat ik andere mensen haat? Waar haal je dat vandaan?
1.000.000 mensen in een dorp opsluiten en de fik in.
Ja hoor slik nog een pilletje of zo.
En mensen een zekere dood in laten lopen is dood lopen.
En ga nu maar afrukken op de dood van 1.000.000 mensen door je heilige turkse broeders die de gemene invasielegers vd armenen hebben afgeslagen
pi_21948420
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, als je ervan uitgaat dat heel West-Europa wordt bevolkt door racisten als jij. Dan is het natuurlijk anders. Maar denk je dat er veel moslims zullen wachten tot het zover is?
Och, 3 miljoen tegen 80 miljoen. Lijkt me een gelopen (hihi) zaak.
pi_21948491
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:16 schreef woordenaar het volgende:

[..]

1.000.000 mensen in een dorp opsluiten en de fik in.
Ik begrijp dat jij een orgasme zou krijgen bij de gedachte dat 1 miljoen moslims op een hoop worden verbrand, maar daar gaat het nu even niet om.
quote:
Ja hoor slik nog een pilletje of zo.
Misschien verstandig om je eigen raad eens op te volgen.
quote:
En mensen een zekere dood in laten lopen is dood lopen.
Niets is zeker in het leven. Met een beetje wilskracht hadden ze makkelijk kunnen overleven. Blijkbaar hebben de Ottomanen zich vergist in de kracht van de armenen. Foutje, bedankt.
quote:
En ga nu maar afrukken op de dood van 1.000.000 mensen door je heilige turkse broeders die de gemene invasielegers vd armenen hebben afgeslagen
Ik zou me nooit kunnen opwinden op die manier over de dood van mensen, maar ik vind het wel verontrustend dat jij dat wel kunt. Overigens ben ik inderdaad wel blij dat de bezetters uit NO-Turkije verdreven zijn.
pi_21948517
Um...het is natuurlijk dom om alle bezittingen (want dat waren er nogal wat) af te fikken als je die al beloofd hebt aan de Koerden en Arabieren om ze te overreden om de Armeense deportatie net even iets helliger te maken. Met name de Koeren hebben de dorpen geherpopuleerd (totdat de Turkse regering ze in al haar wijsheid er weer uitschopte als "relokatieprojecten").
Vervolgens zit je dus met een hoop ongewenste mensen zonder bezit waaqr je vanaf moet zien te komen. Munitie is duur, dus ze allemaal neermaaien gaat niet. Je laat de mannen zich dus doodwerken en de rest schop je op een dodenmars. Probleem geëndlöst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')