abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2004 @ 16:24:22 #251
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22083965
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk ook om wat het draagvlak is voor deze demonstraties.

Met bier drinken is niks mis, maar de boodschap van de demonstranten verwaterd zo een beetje als ze lallend over straat lopen te roepen "Balkenende weg er mee" met in 1 hand een halve liter blik bier en de andere een protestbord.
Dat zal wel meevallen.
quote:
Rechts demonstreert over het algemeen niet
Misschien heeft rechts betere toegang tot effectievere manieren om hun ongenoegen te uiten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22084005
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:22 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, want als je het ergens niet mee eens bent ga je je natuurlijk lekker aanpassen aan de situatie
Nee, alleen maar zeiken over de situatie heeft lekker zin zeg. Het gaat mij vooral op de manier waarop ze zoiets doen. Stelletje kleine kinderen af en toe
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  maandag 20 september 2004 @ 16:26:12 #253
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22084006
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:16 schreef Posdnous het volgende:
Lekker belangrijk hoeveel duizend mensen er waren Cijfertjesjournalistiek.
Het gaat om de intentie.
De verliezers op de OS zeggen ook altijd dat 'meedoen belangrijker is dan winnen', of de lelijke moeder die aan haar dochter vertelt dat 'echte schoonheid van binnen zit'.
quote:
En als ze een biertje drinken, wat dan nog? Rechtse demonstranten zouden zeker allemaal lijnrecht en in formaties van 10 in militaire pas demonstreren.
Indien je een poging doet om te sentimentaliseren, doe het dan meteen goed en haal de Kritallnacht erbij:

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22084045
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je lijkt Thatcher wel.
Niet d'r uiterlijk mag ik hopen
pi_22084090
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen.
Ik werk aan de Coolsingel, ben in de pauze nog even langs het stadhuis gelopen en de mensen gedroegen zich weinig anders dan met carnaval en er lagen meer blikken en flesjes op straat dan met zomercarnaval of danceparade.
[..]
quote:
Misschien heeft rechts betere toegang tot effectievere manieren om hun ongenoegen te uiten.
Zou kunnen
  maandag 20 september 2004 @ 16:30:47 #256
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22084126
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:26 schreef Kaalhei het volgende:

Indien je een poging doet om te sentimentaliseren, doe het dan meteen goed en haal de Kritallnacht erbij:

[afbeelding]
Nou nou, het was meer een flauwe reactie op al dat suffe 'het is een gezellige vrije dag, ze lopen maar bier te zuipen en ze kunnen beter naar six flags gaan' geneuzel.
pi_22084129
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:24 schreef Posdnous het volgende:
Op het punt van onzinnigheid zijn we het dus eens?
  maandag 20 september 2004 @ 16:31:40 #258
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22084146
Als dit een massademonstratie is, wat is was er dan gisteren wel niet aan de hand in Rotterdam? Toen kwamen meer dan 37.000 mensen bij elkaar en die moesten er ook nog eens allemaal voor betalen
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 20 september 2004 @ 16:33:23 #259
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22084181
Ach jongens, bagatelliseer het allemaal maar weer.

Als er niets verandert aan of het beleid of het duidelijk maken aan de mensen die in hun portemonnee getroffen worden, waarom dit zo is, zal dit nog maar het begin van de acties zijn.
pi_22084187

..
pi_22084260
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:33 schreef Posdnous het volgende:
Als er niets verandert aan of het beleid of het duidelijk maken aan de mensen die in hun portemonnee getroffen worden, waarom dit zo is, zal dit nog maar het begin van de acties zijn.
Dan haal ik mijn sjovel vast uit de schuur.
pi_22084294
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:21 schreef Avani het volgende:
Zinloos dit soort acties weer. Wanneer gaan mensen zich nou eens aanpassen aan de situatie. Ze schieten helemaal niks op met zo'n actie als deze, alleen maar extra onrust stoken.
ik vind dat je best actie mag voeren... maar we hebben het nog goed hier! erg goed...Het enigste vind ik de huisprijzen gewoonweg te hoog voor starters...

Maar tot hoever moet je de bezuinigingen door laten gaan? Ik gelof niet dat in een land zoals nederland het zover en onderdrukkend word doorgevoerd als in vele andere landen. Zolang dat het geval is ga ik de straat niet op!
pi_22084332
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:37 schreef blablasjit het volgende:
ik vind dat je best actie mag voeren... maar we hebben het nog goed hier! erg goed...Het enigste vind ik de huisprijzen gewoonweg te hoog voor starters...
De huizen zijn voor iedereen duur in Nederland. Een huis dat hier 6 ton kost, heb je in Duitsland voor 1,5 ton staan.
pi_22084333
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik werk aan de Coolsingel, ben in de pauze nog even langs het stadhuis gelopen en de mensen gedroegen zich weinig anders dan met carnaval en er lagen meer blikken en flesjes op straat dan met zomercarnaval of danceparade.
[..]
[..]

Zou kunnen
die indruk kreeg ikook toen ze over het noordereiland marcheerde en ik daar liep om eten/boodschappen te halen
  maandag 20 september 2004 @ 16:40:55 #265
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22084372
Overigens scheen de metro gewoon te rijden...
[KNE]-Mod
pi_22084398
Ik ben beniewd naar de NOS vanavond.
pi_22084429
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:42 schreef NightH4wk het volgende:
Wat zijn je verwachtingen?
  maandag 20 september 2004 @ 16:44:43 #268
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22084454
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:42 schreef NightH4wk het volgende:
Is het je ook opgevallen dat ze consequent niet het RTL nieuws tonen op de teletekst pagina van de programmering van RTL4?

http://teletekst.nos.nl/all/214.html
  maandag 20 september 2004 @ 16:45:15 #269
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22084472
LOL Zag net een stel ladderzatte OLLEE OLLEE types het stadhuis binnendringen en daar brand stichten. 's Neerlands Finest op de Barrikaden Daar zal men in Den Haag echt van onder de indruk zijn. Kon de Waal nou niet wat minder hersendode types ronselen voor zijn persoonlijke kruistocht? 't maakt nu een beetje een voetbal-vandalen indruk.
  maandag 20 september 2004 @ 16:46:25 #270
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22084494
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dramatische muziek er onder, liefst met slow-motion beelden van getekende gezichten, en beelden die de grootte en impact van de demonstratie vertienvoudigen . En wat beelden van politici die geniepig staan te lachen onder elkaar bij het aanschouwen van het tafereel.

* Posdnous had regisseur moeten worden.
  maandag 20 september 2004 @ 16:46:26 #271
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22084495
Jammer, en helaas onvermijdelijk, dat bij dit soort demonstraties altijd een heel pakket aan maatregelen aangevallen wordt. Ik zou bijv. best willen demonstreren tegen de bezuinigingen op Onderwijs en Zorg, terwijl ik het met het aanpassen van het pre-pensioen best eens ben.

Maar als ik ga demonstreren tegen bezuinigingen op het onderwijs word ik automatisch ook meegerekend als tegenstander van aanpassingen van pre-pensioen... Ik denk dat dit wel meer mensen tegen de borst zal stuiten met als gevolg een lagere opkomst.
pi_22084515
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Is het je ook opgevallen dat ze consequent niet het RTL nieuws tonen op de teletekst pagina van de programmering van RTL4?

Dat is wel heel erg bekrompen van de NOS.
pi_22084537
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:37 schreef blablasjit het volgende:

[..]

Maar tot hoever moet je de bezuinigingen door laten gaan? Ik gelof niet dat in een land zoals nederland het zover en onderdrukkend word doorgevoerd als in vele andere landen. Zolang dat het geval is ga ik de straat niet op!
Ja, het is democratisch om actie te voeren, maar eigenlijk vind ik dat je maar gewoon door moet gaan met werken en het maar accepteren. Het is nou eenmaal niet altjid feest, alhoewel dat bij deze actie geloof ik wel anders was
pi_22084549
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik had eigelijk een live verslag verwacht vandaag, maar is er niet geweest.
Maar ze hebben wel geluk, hebben ze iets om af te wisselen met Iraq.
  maandag 20 september 2004 @ 16:48:53 #275
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22084554
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg bekrompen van de NOS.
Tikkeltje. Al zegt het misschien ook wel wat over mijn gemoedstoestand dat het me opvalt
pi_22084578
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Lol, en naar al die onzin gaat ons belastinggeld.
  maandag 20 september 2004 @ 16:50:37 #277
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22084591
Door welke biergigant werd deze happening eigenlijk gesponsord? Zag Heineken er nog brood in?
  maandag 20 september 2004 @ 16:51:19 #278
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22084606
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:48 schreef Avani het volgende:

[..]

Ja, het is democratisch om actie te voeren, maar eigenlijk vind ik dat je maar gewoon door moet gaan met werken en het maar accepteren. Het is nou eenmaal niet altjid feest, alhoewel dat bij deze actie geloof ik wel anders was :')
Lekker makkelijk praten voor een minderjarige scholier zonder kinderen, enige verantwoordelijkheid of uitgestippelde pensioenplannen. Als een 55-jarige havenwerker die vanaf z'n 15e gewerkt heeft zulke uitspraken zou doen zou ik er iets meer respect voor hebben.
pi_22084636
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:48 schreef Avani het volgende:
Ja, het is democratisch om actie te voeren, maar eigenlijk vind ik dat je maar gewoon door moet gaan met werken en het maar accepteren.
Actie voeren heeft weinig met democratie te maken. Actie voeren, vakbonden etc. hebben met het grondrecht van vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting te maken.
  maandag 20 september 2004 @ 16:52:42 #280
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22084637
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Lekker makkelijk praten voor een minderjarige scholier zonder kinderen, enige verantwoordelijkheid of uitgestippelde pensioenplannen. Als een 55-jarige havenwerker die vanaf z'n 15e gewerkt heeft zulke uitspraken zou doen zou ik er iets meer respect voor hebben.
Dat is meestal het probleem hier
pi_22084667
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat ben jij dan volwassen zeg.
  maandag 20 september 2004 @ 16:54:24 #282
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22084672
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:33 schreef Posdnous het volgende:
Ach jongens, bagatelliseer het allemaal maar weer.

Laat maar komen, zal men in Den Haag denken. Ik denk niet dat men zich wat aantrekt van Lodewijk en zijn bende bierzuipende brandstichtende vandalen. Wel leuke TV btw. En jammer voor de demonstrantjes dat het niet bepaald BBQ weer was.
pi_22084687
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Actie voeren heeft weinig met democratie te maken. Actie voeren, vakbonden etc. hebben met het grondrecht van vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting te maken.
quote:
People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use.
quote:
It is by the goodness of God that in our country we have those three unspeakably precious things: freedom of speech, freedom of conscience, and the prudence never to practice either of them.
pi_22084703
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik in een moeilijke situatie zit. Maar er zijn tijden geweest dat het wel een stukje erger was met de economie. Vergeleken met sommige landen heeft Nederland het gewoon érg goed, dus waar hebben we het dan over. Wees blij dat je hier woont ipv er op te kotsen.
pi_22084734
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat ik jong ben en niet al een halve eeuw heb gewerkt, betekend niet dat ik geen mening mag hebben over bepaalde zaken.
pi_22084764
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:55 schreef Avani het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik in een moeilijke situatie zit. Maar er zijn tijden geweest dat het wel een stukje erger was met de economie. Vergeleken met sommige landen heeft Nederland het gewoon érg goed, dus waar hebben we het dan over. Wees blij dat je hier woont ipv er op te kotsen.
Ik vind het juist goed dat iedereen voor zich opkomt. Dat is noodzakelijk het goed functioneren van het liberaal systeem, actievoeren moeten ze dus zeker doen als ze dat noodzakelijk en zinvol achten.
pi_22084771
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:45 schreef Sniper het volgende:
LOL Zag net een stel ladderzatte OLLEE OLLEE types het stadhuis binnendringen en daar brand stichten. 's Neerlands Finest op de Barrikaden Daar zal men in Den Haag echt van onder de indruk zijn. Kon de Waal nou niet wat minder hersendode types ronselen voor zijn persoonlijke kruistocht? 't maakt nu een beetje een voetbal-vandalen indruk.
Ach, het waren spuitgasten. Laat hen, zij worden tenslotte genaaid. En doen normaal gesproken hun werk zonder morren en krijgen er dit voor terug. Best wel jammer.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_22084774
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Liefst 0,1875% van de bevolking waarde onder voorbehoud, de kans dat winkelend publiek wordt meegeteld is wederom levensgroot gaat demonstreren. Wat een chaos.
Het schijnt dat naarmate de discussie vordert, de kans dat de Tweede Wereldoorlog er bijgehaald wordt groter is, laat ik dit dus maar doen.

Moet ik nu vertellen dat met 6 miljoen doden slechts 0,26% van de wereldbevolking systematisch is gedood?

[ Bericht 0% gewijzigd door RichardQuest op 20-09-2004 17:03:24 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 20 september 2004 @ 16:58:26 #289
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22084779
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:55 schreef Avani het volgende:

[..]

Je hebt het inderdaad niet moeilijk. Daarom is het ook ongepast om tegenover anderen die het wel moeilijk hebben te zeggen dat ze het maar gewoon moeten accepteren en doorwerken.
Dat Nederlanders het goed hebben in vergelijking met andere landen doet daar niets aan af. In Afrika sterven jaarlijks duizenden mensen aan de honger, maar dat betekent nog niet dat ik genoegen neem met elke dag droog brood.
pi_22084820
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:56 schreef Avani het volgende:

Dat ik jong ben en niet al een halve eeuw heb gewerkt, betekend niet dat ik geen mening mag hebben over bepaalde zaken.
Als jij 17 bent dan mag je praten wat jij wilt maar een stem heb jij niet.
pi_22084826
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:58 schreef RichardQuest het volgende:
Moet ik nu vertellen dat 6 miljoen doden slechts 0,26% van de wereldbevolking systematisch is gedood?
Inderdaad, ik heb die aandacht voor Hitler altijd al overdreven gevonden.
pi_22084849
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
En wat wil je daar mee zeggen.
pi_22084892
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:57 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik vind het juist goed dat iedereen voor zich opkomt. Dat is noodzakelijk het goed functioneren van het liberaal systeem, actievoeren moeten ze dus zeker doen als ze dat noodzakelijk en zinvol achten.
Als het nut heeft, kan ik er zeker begrip voor hebben. Anders hadden de vrouwen ook geen stemrecht gekregen. Maar deze actie van vandaag was gewoon minder succesvol
pi_22084931
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je hebt het inderdaad niet moeilijk. Daarom is het ook ongepast om tegenover anderen die het wel moeilijk hebben te zeggen dat ze het maar gewoon moeten accepteren en doorwerken.
Dat Nederlanders het goed hebben in vergelijking met andere landen doet daar niets aan af. In Afrika sterven jaarlijks duizenden mensen aan de honger, maar dat betekent nog niet dat ik genoegen neem met elke dag droog brood.
Kom op zeg, net of die mensen gelijk met droog brood komen te staan. Daar geloof ik dus helemaal niks van.
pi_22084935
ROTTERDAM (ANP) - De financiële schade voor de haven in Rotterdam als gevolg van de vakbondsacties maandag bedraagt zeker enkele tientallen miljoenen euro's. Dat zei R. de Boer, voorzitter van de vereniging van het Rotterdamse haven- en industriële bedrijfsleven Deltalinqs.

en nu maar hopem dat ze het op die criminele organisatie gaan verhalen
pi_22084954
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zolang ik hier op dit forum gewoon mag blijven praten en geen stemformulier hoef in te vullen, is dit dus gewoon een kansloze opmerking.
pi_22084966
dat hij geen idee heeft hoe duur het leven eigenlijk wel niet is?

FNV & CNV
pi_22084989
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:03 schreef Avani het volgende:

[..]

Als het nut heeft, kan ik er zeker begrip voor hebben. Anders hadden de vrouwen ook geen stemrecht gekregen. Maar deze actie van vandaag was gewoon minder succesvol
Ze kunnen ook niks doen, en dan gebeurd er helemaal niets om hun ongenoegen te verminderen. Dan gaan alle plannetjes fijn door. En het is niet alleen de staking/demonstratie vandaag die effectief is, maar het totaal van acties (hopelijk).
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 20 september 2004 @ 17:08:37 #299
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085000
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:05 schreef Avani het volgende:

[..]

Kom op zeg, net of die mensen gelijk met droog brood komen te staan. Daar geloof ik dus helemaal niks van.
Daar was het dan ook een vergelijking voor Wat ik bedoel is dat je alles altijd wel kan relativeren door naar andere landen te wijzen. Er is altijd wel ergens een plek waar het kutter is dan in Nederland. Als je dat principe gaat hanteren mag je niet eens ontevreden zijn als er een tweede Hitler aan de macht komt (schijnt dat WO II vergelijkingen het hier goed doen )
pi_22085011
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:07 schreef Brainstorm4ever het volgende:
dat hij geen idee heeft hoe duur het leven eigenlijk wel niet is?

FNV & CNV
Schaf het protectionisme af dan (is onzin om het direct te doen, I know =)), maar dan gaan die boeren weer lopen demonstreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')