abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21953417
Wow!!! Heftig verhaal zeg!!!
Ik ben echt heel benieuwd hoe Q. zich nu verder gaat ontwikkelen.
  dinsdag 14 september 2004 @ 20:39:42 #177
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_21954479
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij leest dit topic niet mee, want ook Internet past niet meer in zijn belevingswereld.
Net zoals TV en andere materiële zaken door hem in de ban zijn gedaan.
Even tussendoor, wat ik dan vreemd vind is het feit dat hij vanaf daar en vanaf de vliegvelden mail heeft gestuurd?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_21954670
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 20:39 schreef thaduck het volgende:

Even tussendoor, wat ik dan vreemd vind is het feit dat hij vanaf daar en vanaf de vliegvelden mail heeft gestuurd?
Ik vind wel meer dingen vreemd Maar ik denk dat Bluezz en golfer daar ook geen antwoord op hebben.
  dinsdag 14 september 2004 @ 21:03:32 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21954724
Toch best heftig dit allemaal hoor jongens!
pi_21955134
Ik vind hem juist wel leuk met baard

Wat een verhaal zeg....

Maar voor hij weer terug zou kunnen moet hij toch eerst geld hebben en weer visum enzo... dus er zal wel een tijdje overheen gaan voor hij terug zal kunnen.

Misschien heeft hij aan die tijd wel genoeg om weer een beetje zijn oude "zelf" te worden.

..als hij dat tenmiste wil...
Carpe diem
pi_21955414
Ik heb het topic wel doorgelezen maar kunnen jullie mij misschien vertellen waarom hij nou naar nederland is gekomen? Niet lullig bedoeld, maar miste hij jullie, of wat is de gedachten erachter?
pi_21955517
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 21:32 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb het topic wel doorgelezen maar kunnen jullie mij misschien vertellen waarom hij nou naar nederland is gekomen? Niet lullig bedoeld, maar miste hij jullie, of wat is de gedachten erachter?
het IS genoemd hoor

visum was afgelopen
Carpe diem
pi_21955528
Q. had een working holiday visum. En dat is een jaar geldig.
Als je langer dan een jaar blijft en ze betrappen je, dan mag je een hele tijd het land niet meer in.
pi_21955574
Toch iets te snel gelezen

Nou hopen dat jullie+vrienden hem kunnen overtuigen te blijven...
pi_21957565
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 21:21 schreef marchien het volgende:

Maar voor hij weer terug zou kunnen moet hij toch eerst geld hebben en weer visum enzo... dus er zal wel een tijdje overheen gaan voor hij terug zal kunnen.
Ja, en dat weet ie ook.. hij wil eerst terug voor een half jaar, en dan voor onbep. tijd (zegt ie nu he) er is e.o.a. project waar ie dan aan mag komen werken hoopt ie als buitenlander.
quote:
Misschien heeft hij aan die tijd wel genoeg om weer een beetje zijn oude "zelf" te worden.

..als hij dat tenmiste wil...
Eigenlijk hopen we dat ook, maar we wachten het maar allemaal rustig af.
  dinsdag 14 september 2004 @ 23:14:32 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21958450
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:44 schreef Bluezz het volgende:
Eigenlijk hopen we dat ook, maar we wachten het maar allemaal rustig af.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 23:52:07 #187
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21959404
Spannend allemaal!

Hij ziet er verder wel guitig uit, ondanks of dankzij zijn baardje, daar ben ik niet helemaal uit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 15 september 2004 @ 00:00:02 #188
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_21959607
Ik lees hier ademloos mee, wat heftig allemaal... Ik heb zelf kinderen en ik realiseer me vaak hoeveel geluk je hebt als ouders als ze "goed terechtkomen" als ze volwassen worden. Vreselijke term, maar hoe ouder ze worden, hoe meer je snapt wat "ze" daar altijd mee bedoelen. En dat goed terechtkomen bedoel ik in de ruimste zin des woords: dat mag heel veel wezen als ze daar gelukkig bij zijn.
Maar als je daar aan twijfelt, of je ziet dat ze echt niet gelukkig zijn heb je gelijk nooit rust meer in je kont. En omdat ze al volwassen zijn en niet meer bij je wonen, kun je er ook nog eens veel minder voor ze doen. Pff, ouders met verslaafde of psychisch zieke kinderen enzo, alle repect zeg. Dan heb je dus gewoon voor altijd die onrust in je lijf.
Maar als ik het goed begrijp ben je toch wel een beetje gerustgesteld nu je hem weer ziet en spreekt? Hij kiest wel voor iets totaal anders dan je voor hem gedacht had, maar zolang je er nog iets van kan begrijpen kun je het misschien ook loslaten. Op termijn dan he (phew).
Ik heb echt bewondering voor je Bluezz, dwars door alle stress en zorgen je zo wijs opstellen, die zoon van je heeft mooi geluk met jou. Dit brengt echt niet iedereen op. Staaltje Onvoorwaardelijke Moederliefde van de Bovenste Plank.
En inderdaad d'r zit een leuke kop op...als ik door m'n wimpers die baard wegdenk ;-)
  woensdag 15 september 2004 @ 00:31:12 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21960330
Wat heftig Bluezz en Golfer. Ik lurk wel meer in OUD (ook al past het totaal niet in mijn belevingswereld: single, geen kids) en dan met name in de topics die over zwangerschap en geboorte gaan. Maar daarna begint het allemaal pas echt en dat zie je nu maar weer. Heftig verhaal vind ik het. Hopelijk leer je je zoon weer wat beter kennen - voor zover je je kinderen ooit zult kennen natuurlijk - en dat je ooit op de een of andere manier toch vrede met zijn leefstijl kunt hebben. En natuurlijk hoop ik dat hij zich niet teveel laat meeslepen.
  woensdag 15 september 2004 @ 00:51:42 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21960669
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 23:52 schreef Cynix ® het volgende:
Spannend allemaal!
Spannend is niet echt het juiste woord bij wat we nu voelen.
Bezorgdheid en inlevingsvermogen hebben de overhand.

Vanavond weer intensief met hem proberen te praten en contact te krijgen.
Hij blijkt opeens Arameens letterschrift te kunnen schrijven en, bij navraag door mij, in die groep een andere (bijbelse) naam te hebben gekregen.

Sommige zaken zijn voor mij (als jood zijnde) opeens herkenbaar geworden, sommige tradities die hij wil handhaven lijken op ultra-orthodoxe joodse rituelen, doorspekt met christendom en wie de film "The passion on Christ" heeft gezien, kan er ook zaken in herkennen. (Het Arameense aspect).

Hij is gelukkig op directe vragen redelijk eerlijk in zijn antwoorden, maar geeft die antwoorden met een blik van "jullie snappen het toch niet", soms lijken zijn antwoorden ingestudeerd en voorgeprogrammeerd en van te voren doorgenomen.

We proberen maar hem te laten voelen dat ie zo welkom en thuis is, maar ik heb nog steeds het idee dat zijn wereld daar is en hij de komende tijd vooral voor zichzelf wil proberen te bewijzen dat "zijn geloof" sterker is dan al die westerse, materialistische invloeden en impulsen waar hij nu weer mee wordt geconfronteerd.

Geduld en begrip dus..dat zijn maar steeds de gesprekken die tussen Bluezz en mij de overhand hebben.
Heel veel geduld.........
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21960762
Wow, wat een verhaal, Bluezz en Golfer! Vind het echt superknap hoe jullie met Quint omgaan. Heel knap. Hopelijk voelt hij zich snel weer 'thuis', eerst bij jullie en stapje-voor-stapje in de rest van de 'Westerse' wereld.

Ben ondertussen ook wel benieuwd naar die groep. Willen jullie daar meer informatie over geven of vind je dit een onbeschofte vraag ? Heb al wel wat proberen te googlen, maar kwam niet echt ver.
Eeuwig vijfentwintig
pi_21960799
Wat heerlijk dat hij weer terug is en wat ziet hij er geweldig uit zeg. .

Respect hoe geduldig en moedig jullie dit alles handelen, ik zou hem echt aan de kachel vast willen binden en alle plannen om terug te gaan uit zn hoofd meppen. .

Probeer lekker van elkaar te genieten en ik hoop dat alles voor jullie allemaal uiteindelijk goed terecht komt.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  woensdag 15 september 2004 @ 01:13:48 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21960953
quote:
Op woensdag 15 september 2004 00:59 schreef Reese het volgende:

Ben ondertussen ook wel benieuwd naar die groep. Willen jullie daar meer informatie over geven of vind je dit een onbeschofte vraag ? Heb al wel wat proberen te googlen, maar kwam niet echt ver.
Via Google zal je niets vinden over die groep, dat hebben we destijds toen ie spoorloos was ook geprobeerd.

Ik heb in die tijd allerlei kerkgenootschappen in de buurt waarvan wij het vermoeden hadden dat ie zich bevond aangeschreven en opeens...kregen we contact met 2 webmasters van een normaal kerkgenootschap die die groep kende en voor ons heel erg veel is gaan uitzoeken, locale politie heeft ingeschakeld en zelfs een Member of Parlaiment.
Net zolang totdat we hem getraceerd hadden en hij (door die druk die we er op hebben gezet)vanaf dat moment min of meer af-en-toe mailcontact en een levensteken vertoonde.

Hij doet nog steeds vaag over de naam van die groep, maar we hebben intussen vrij zeker de naam waaronder ze opereren achterhaald.
Om te voorkomen dat we verkeerde sekte eventueel vals beschuldigen, noemen we de naam maar niet hier, totdat we volkomen zekerheid hebben.

en om de filmrechten voor deze B-film niet te verspelen.... humor en cynisme houdt ons al een tijdje op de been, sorry

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 15-09-2004 01:20:48 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21960984
Humor en cynisme is alleen maar goed. . Met treurig in een hoekje zitten huilen de hele dag bereik je al helemaal niks.

Hoe meer jullie erover vertellen, hoe groter mijn respect voor jullie wordt.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_21960991
Heel begrijpelijk! Dankjewel voor je reactie. En ik had ook gelezen van jullie enorme speurtocht, dus het zou naief zijn om het zo te kunnen vinden.

Waargebeurde-Woensdagavond-Wansmaakfilm
Eeuwig vijfentwintig
pi_21961280
iedereen leeft op zijn/haar eigen manier.
pi_21961647
quote:
Op woensdag 15 september 2004 00:51 schreef golfer het volgende:

Hij is gelukkig op directe vragen redelijk eerlijk in zijn antwoorden, maar geeft die antwoorden met een blik van "jullie snappen het toch niet", soms lijken zijn antwoorden ingestudeerd en voorgeprogrammeerd en van te voren doorgenomen.
Sterkte hoor. Heel veel geduld zal je moeten hebben ja. En die quote "jullie snappen het toch niet" dacht ik ook te zien op de 3e(?) foto (als ie op de bank zit) .
Hij was/is jong, heeft voor het eerst met andere overtuigingen te maken gekregen en is daar (behoorlijk) voor gevallen. Niet dat die overtuiging slecht is, slecht is misschien wel het feit dat ie niet meer open staat voor iets anders.
Ik, maar dat is mijn mening en ik heb weinig tot niets over Quint en zijn belevingen en die van jullie gelezen, zou hem proberen duidelijk te maken dat dat niet het enige is. In het extreme, stuur hem naar Afrika, of diep azie in. Maak hem duidelijk dat er ook andere, vele, ware overtuigingen zijn.
Net als met die posters en muziek. Nu luisters hij alleen naar bob dylan enzo en niet meer naar rap, hiphop, weet ik wat. OK, bob dylan heeft goeie teksten, maar ook in rap en hiphop zijn 'ware' teksten en muziek te vinden, en daar staat hij schijnbaar niet meer voor open, is hij teveel voor afgeschermd. Ik hoop dat juliie hem, voor jullie zelf en voor hem, duidelijk kunnen maken dat de gemeenschap waar hij nu voor gekozen heeft, niet de enige 'ware en goede' gemeenschap is en dat er nog vele andere, ware overtuigingen en levenstijlen zijn en dat het, net als bij zovele andere mensen, erg onwaarschijnlijk is, dat zodra hij iets anders ziet of beleefd, dat het ware is....
Heel veel sterkte iig de komende tijd, en sowieso heb ik al heel erg veel respect voor jullie (bluezz en golfer) hoe jullie het tot nu aangepakt hebben.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_21961778
quote:
Op woensdag 15 september 2004 00:51 schreef golfer het volgende:

[..] Geduld en begrip dus..dat zijn maar steeds de gesprekken die tussen Bluezz en mij de overhand hebben.
Heel veel geduld.........
Het komt heel goed uit dat je door je joodse achtergrond raakvlakken hebt met zijn nieuwe belevingswereld, maar denk je dat geduld en begrip alleen zullen volstaan om hem niet van je te vervreemden?
Als je het van de positieve en welwillende kant bekijkt (dat zal echt nodig zijn lijkt me) is het erg bewonderenswaardig dat hij zo nadrukkelijk 'goed' wil leven en dat hij zich daar opofferingen voor getroost. Je zou hem t.z.t. ook eens voorzichtig kunnen vragen wat hij daarvoor terugkrijgt, om zijn motivatie beter te begrijpen en er langzaam doorheen te kunnen prikken.

Heb je al advies gezocht bij deskundigen of lotgenoten? Het is nogal een uniek probleem, zeker in Nederland. Ik zie dat er hier en daar op het net wel expertise te vinden is.. Zie b.v. de links-sectie op www.ex-cult.org en www.rickross.com, of boeken als deze. Maar goed, daarmee zal ik je niets nieuws vertellen. Veel sterkte!
pi_21962195
Bedankt voor de linkjes

En natuurlijk gaat het leven hier nu gewoon door, ook voor hem, en zullen we in gesprekken met hem verderop, als hij bekomen is van jetlag en culture-shock, hem zeker proberen te laten zien dat er meer is dan zijn overtuiging.

Vergeet ook niet dat ie binnenkort "gewoon" weer zal moeten gaan werken... (via uitzendburo w.s.) en dan wordt zijn wereldje en prikkels met andere mensen en invloeden ook alweer groter.

Zoals ie hier gisteravond zat, zag je dat ie zich meer en meer aan het ontspannen was en ook redelijk relaxed over muziek, films en andere dingen met ons gesproken heeft.

Het is dus niet zo dat wij met geduld en begrip bedoelen dat we op onze tenen gaan lopen en onze nieuwe Quint volgen en worshippen hoor
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2004 @ 07:58:27 #200
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21962327
quote:
Op woensdag 15 september 2004 07:24 schreef Bluezz het volgende:
Vergeet ook niet dat ie binnenkort "gewoon" weer zal moeten gaan werken... (via uitzendburo w.s.) en dan wordt zijn wereldje en prikkels met andere mensen en invloeden ook alweer groter.
Of hij raakt er nog meer van overtuigd dat zijn keuze de juiste is. Zó perfect is "ónze" wereld nou ook weer niet, hoor. Stel dat mijn moeder op mij inhamert dat ik mijn motor weg moet doen en zegt dat mijn leven zonder motor immers ook prima was, dan luister ik wel, maar ik blijf gewoon motorrijden. Hoe het leven zonder motor was weet ik zelf ook nog wel, maar ik héb nu een motor en ik zie geen reden die weer weg te doen simpelweg omdat een ander dat wil, die niet weet wat motorrijden is. Ik hoop dat je de, misschien enigszins kromme, vergelijking volgt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')