Dat is in deze context net zoiets als het statement Groningen in de EU.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:12 schreef Nuoro het volgende:
Bonaire bij de EU?
Daar ben ik dan ook zwaar op tegen!quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:15 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is in deze context net zoiets als het statement Groningen in de EU.
ja, maar het idee is raar toch?quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:15 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is in deze context net zoiets als het statement Groningen in de EU.
hehequote:Op zaterdag 11 september 2004 20:18 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Daar ben ik dan ook zwaar op tegen!
Bonaire heeft 15,000 inwoners zo'n financiele dreun voor NL wordt het niet. Het is net zo groot als een dorp.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja, maar het idee is raar toch?
Maarja wat zijn dan de financiele gevolgen voor Nederland?
Moet Nederland dan ook gaan voorzien in de economische behoeften van Bonaire?
Lijkt me nogal moeilijk gezien het feit dat de financiele situatie daar compleet anders is dan de Nederlandse. Ben geen antillen-expert, maar op mij komt dit over dat er dan een arm land deel gaat uitmaken van Nederland en haar overheid. Dat kan niet goed gaan lijkt me.
Overigens, zou dat dan ook betekenen dat ze daar met euro's gaan betalen?
Bonaire:quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:34 schreef UnderWorld_ het volgende:
Geef eens een kaartje waar de Nederlandse eilandjes opstaan.
owquote:Op zaterdag 11 september 2004 20:23 schreef Stratos het volgende:
[..]
Bonaire heeft 15,000 inwoners zo'n financiele dreun voor NL wordt het niet. Het is net zo groot als een dorp.
VS en Hawaiiquote:Op zaterdag 11 september 2004 22:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ow
daar had ik geen rekening mee gehouden, maar ik vind het idee gewoon nogsteeds raar.
Zijn er elders nog andere voorbeelden van eenzelfde soort situatie eigenlijk?
Frans Guyana?quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ow
daar had ik geen rekening mee gehouden, maar ik vind het idee gewoon nogsteeds raar.
Dat kunnen ze sowieso al...quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:46 schreef veldmuis het volgende:
Oh, en dan kunnen alle bonen, of hoe die inwoners ook heten, dus zonder probleem verhuizen naar nederland, want dan is het geen immigreren meer? Nee, top-idee.
What a fucked-up place.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat kunnen ze sowieso al...
In de Cariben zie je dat meer. Het Franse deel van Sint Maarten bijv. is een provincie (departement) van Frankrijk. Je ziet daar bijv. ook Franse politie.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:26 schreef Thomas B. het volgende:
Bonairianen kunnen al gemakkelijk naar NL verhuizen omdat ze de Nederlands paspoort hebben. Ze kunnen vrij vestigen binnen de Nederlandse Koninkrijk, natuurlijk zijn er regels. Maar binnen de Nederlandse Koninkrijk zijn de regels voor Rijksstaten soepel dan voor andere landen buiten de Koninkrijk.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:46 schreef veldmuis het volgende:
Oh, en dan kunnen alle bonen, of hoe die inwoners ook heten, dus zonder probleem verhuizen naar nederland, want dan is het geen immigreren meer? Nee, top-idee.
Helemaal met je eens. Overigens gaat het met de Franse kolonies in de Cariben beter dan de meeste andere kolonies. Komt alleen doordat Frankrijk al de Franse kolonies een soort van pronvincie hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In de Cariben zie je dat meer. Het Franse deel van Sint Maarten bijv. is een provincie (departement) van Frankrijk. Je ziet daar bijv. ook Franse politie.
Voor Bonaire lijkt me dit wel de meest logische oplossing. In de huidige situatie steelt Curacao het brood uit de mond van Bonaire maar het is te klein qua inwoners voor autonomie
Pff, geen idee.quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:09 schreef Nuoro het volgende:
Maar goed, wie kan er een overzichtje geven van alle 'hidden' EU gebieden?
quote:Groenland is een onafhankelijk eiland binnen het koninkrijk Denemarken. De bevolking sprak zich in een referendum in 1982 uit voor uittreding uit de Europese Gemeenschap (52 procent). Aan deze uitslag lag vooral de wens van de eilandbewoners ten grondslag om directe zeggenschap te hebben over de visgronden voor de kust van Groenland. Na een akkoord dat de toegang van vissers uit de Gemeenschap tot de territoriale wateren van Groenland vastlegde, kon Groenland de Gemeenschap in 1986 verlaten. Groenland is nu met de Gemeenschap geassocieerd als gebied overzee. In tegenstelling tot andere Landen en Gebieden Overzee (LGO) krijgt Groenland geen steun uit het Europees Ontwikkelingsfonds, wel krijgt het steun uit de structuurfondsen en compensatie voor de toegang tot zijn wateren voor EU-vissers.
Van Frankrijk een antal wel, hebben ook de euro enzo.quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:31 schreef Sidekick het volgende:
Ik zie trouwens dat de eilandjes van bijvoorbeeld Frankrijk en Engeland niet bij de EU horen.
Laten we anders meteen al die kleine eilandjes een bak met geld sturen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:23 schreef Stratos het volgende:
[..]
Bonaire heeft 15,000 inwoners zo'n financiele dreun voor NL wordt het niet. Het is net zo groot als een dorp.
Dat is natuurlijk onzin, dat is net zoiets als zeggen dat we Limburg maar moeten afstoten omdat het minder oplevert dan Noord- en Zuid-Holland. Het is een deel van ons koninkrijk dus je doet het er maar mee.quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:53 schreef dewd het volgende:
[..]
Laten we anders meteen al die kleine eilandjes een bak met geld sturen.
Dat het weinig inwoners heeft vind ik niet echt een reden om maar geld te blijven sturen, ik hoop van harte en helaas tevergeefs dat wij hier ook een referendum houden of de banden met de antillen compleet verbroken moeten worden.
Je doet alsof er op de 6 Nederlandse eilanden geen economie is en mensen die belasting betalen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:38 schreef commeric het volgende:
En mogen wij nou ook nog ff onze stem uit brengen.
A: Ze gaan hun gang maar
B: Weg ermee, ze vormen maar een eigen land en blijven van onze belastingcenten af
Ach, Turkije hoort er volgens sommigen ook bij.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:12 schreef Nuoro het volgende:
Bonaire bij de EU?
Zou wel humoristisch zijn op zich. Gewoon tegen Friesland ofzo zeggen van 'zoek het uit, maar we gaan verder zonder jullie. Succes d'r mee.'quote:Op zondag 12 september 2004 00:13 schreef Toet het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, dat is net zoiets als zeggen dat we Limburg maar moeten afstoten omdat het minder oplevert dan Noord- en Zuid-Holland. Het is een deel van ons koninkrijk dus je doet het er maar mee.
Falkland eilanden - Groot Brittaniequote:Op zaterdag 11 september 2004 22:26 schreef Thomas B. het volgende:
ow
Wat is er dan voordelig aan voor de Nederlandse economie?quote:Op zondag 12 september 2004 23:04 schreef Vassili_Z het volgende:
Uiteindelijk zal het voordelig zijn voor de NL economie; (dus ook voor die van Bonaire)
En zoals het nu is op Bonaire qua economie, dat gun je ze niet.
Dat Bonaire dan grotendeels van de Nederlandse en de Europese wetgeving zal handhaven. Voor Nederlandse bedrijven kan dat aantrekkelijk zijn omdat Bonaire geografisch dichtbij een grote afzetmarkt ligt met name dat van Latijns Amerika. Betekent concreet dat veel Nederlandse ondernemingen van Bonaire een hub kunnen maken of een regionale zaken centrum voor distributie van goederen en diensten richting Latijns Amerika. En hoe dichter bij de markt des te minder kosten voor ondernemingenquote:Op maandag 13 september 2004 02:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat is er dan voordelig aan voor de Nederlandse economie?
Nederlandse bedrijven kunnen zich nu ook al in dat gebied vestigen, daarvoor hoeft Bonaire echt niet bij de EU.quote:Op maandag 13 september 2004 09:38 schreef Stratos het volgende:
[..]
Dat Bonaire dan grotendeels van de Nederlandse en de Europese wetgeving zal handhaven. Voor Nederlandse bedrijven kan dat aantrekkelijk zijn omdat Bonaire geografisch dichtbij een grote afzetmarkt ligt met name dat van Latijns Amerika. Betekent concreet dat veel Nederlandse ondernemingen van Bonaire een hub kunnen maken of een regionale zaken centrum voor distributie van goederen en diensten richting Latijns Amerika. En hoe dichter bij de markt des te minder kosten voor ondernemingen
kunnen ze ook gelijk belasting betalen op Nederlands niveauquote:Op zondag 12 september 2004 00:33 schreef PJORourke het volgende:
Die willen dus allemaal uitkeringen op nederlands niveau
Wat is er cool aan?quote:Op maandag 13 september 2004 15:03 schreef Eveli het volgende:
Maar begrijp ik het nou goed, dat NEderland dan straks 13 provincies heeft? Zou wel cool zijn, zo ver weg.
Maar als het onder de europese wetgeving gaat vallen wordt het gebied tenminste een stuk stabiel(er), en waarschijnlijk allemaal met dezelfde munteenheidquote:Op maandag 13 september 2004 13:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nederlandse bedrijven kunnen zich nu ook al in dat gebied vestigen, daarvoor hoeft Bonaire echt niet bij de EU.
Dat je ook alle dagen van het jaar bruin kan worden van de zon; in het binnenlandquote:Op maandag 13 september 2004 15:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat is er cool aan?
Hoezo wordt dat gebied dan een stuk stabieler? Echt goede argumenten heb je niet moet ik zeggen....quote:Op maandag 13 september 2004 19:39 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Maar als het onder de europese wetgeving gaat vallen wordt het gebied tenminste een stuk stabiel(er), en waarschijnlijk allemaal met dezelfde munteenheid
En kom op, maximaal 15.000 bonairianen naar Nederland is toch ook niet veel...
Dat is nog geeneens half Arena.
(mocht je xenofoob zijn)
Dan kan Ghana ook wel bij de EU of Barbados.quote:Op maandag 13 september 2004 19:43 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat je ook alle dagen van het jaar bruin kan worden van de zon; in het binnenland
goh... ik reageerde nizno op dat nizo argument van jou, ga jij een beetje serieus erop in,quote:Op maandag 13 september 2004 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan kan Ghana ook wel bij de EU of Barbados.
Je loopt dus gewoon onzin te blaten eigenlijk...quote:Op maandag 13 september 2004 19:45 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
goh... ik reageerde nizno op dat nizo argument van jou, ga jij een beetje serieus erop in,![]()
http://www.landenweb.com/economie.cfm?LandID=4&BONAIREquote:Economie
Landbouw (maïs) en visserij nemen in de economie van Bonaire een veel grotere plaats in dan op Aruba en Curaçao. De veehouderij is extensief en betreft vooral geiten, schapen en varkens. Economisch belangrijk is het toerisme. Vooral de groei van het "duiktoerisme" biedt uitstekende perspectieven om uit te groeien tot een voor toeristen aantrekkelijke bestemming. In 1997 arriveerden er 85.000 toeristen op Bonaire. De zoutindustrie draagt sinds enige jaren ook weer een steentje bij aan de bescheiden economische positie van het eiland. Daarnaast is er vanouds textielindustrie, vooral belangrijk voor de werkgelegenheid van de vrouwen op Bonaire. Sinds 1975 is de (natuurlijke) haven van Kralendijk geschikt gemaakt voor het afhandelen van olietankers van 500.000 ton en is een tankpark gebouwd voor de op- en overslag van aardolie en aardolieproducten bestemd voor de Verenigde Staten.
De grootste werkgever op Bonaire is de overheid. Ruim 75% van de beroepsbevolking is werkzaam in de dienstverlenende sector.
Nou gaan we angstaanjagend overdrevend doen?! Barbados is onafhankelijk en Ghana ook.quote:Op maandag 13 september 2004 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan kan Ghana ook wel bij de EU of Barbados.
Bonaire kan ook best onafhankelijk worden.quote:Op dinsdag 14 september 2004 07:06 schreef Stratos het volgende:
[..]
Nou gaan we angstaanjagend overdrevend doen?! Barbados is onafhankelijk en Ghana ook.
We hebben hier nog niet genoeg problemen met Antillianen?quote:Op dinsdag 14 september 2004 07:34 schreef Bonobo11 het volgende:
Gewoon van die hele antillen een provincie maken, dat zijn maximaal 300.000 mensen ofzo. Stelt dus weinig voor. Mooie tropische provincie erbij!
maar dat willen ze niet ... waarom zou je ze dan dwingen?quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bonaire kan ook best onafhankelijk worden.
Het probleem is juist dat je Bonaire niet gelijk kan trekken met Nederland. Hele andere wereld daar. Dat ze zo graag bij Nederland willen horen kan ik best begrijpen, dat levert ze al snel een smak geld op. Tenminste, zo wordt er geredeneerd.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat willen ze niet ... waarom zou je ze dan dwingen?
beter dan een officiele provincie van maken die gewoon belastingen betalen, werkverplichting (en ja ook uitkeringen) etc. etc. hebben.
Als je het gelijk trekt is er ook gelijk geen reden meer om hierheen te komen (behalve scholing misschien) maar krijgen ze er ook gelijk een aantal plichten bij, daar zullen ze zelf goed over na moeten denken
maar als ze er dan nog steeds voor zijn dan ben ik ook voor, stuk voordeliger dan de huidige versie
wat een bullshitquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je Bonaire niet gelijk kan trekken met Nederland. Hele andere wereld daar. Dat ze zo graag bij Nederland willen horen kan ik best begrijpen, dat levert ze al snel een smak geld op. Tenminste, zo wordt er geredeneerd.
We kunnen ook niet gedwongen worden om van Bonaire de 13e provincie te maken, doordat er daar een of ander referendumpje is gehouden waarbij de bevolking met dollartekens in de ogen massaal bij NL wil horen.
Denk je dat echt? Dan zou de situatie in Bonaire gelijkgetrokken moeten worden met de situatie in alle provincies in Nederland. Dat lijkt me allerminst realistisch.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een bullshit
als het om het geld zou gaan dan zouden ze voor behoud van de huidige situatie stemmen, nu zullen ze het voor zichzelf moeten rooien
Ben je er weleens geweest?quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:45 schreef sp3c het volgende:
waarom niet
Je hebt twee soorten "overzeese" gebiedsdelenquote:Op zaterdag 11 september 2004 23:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Pff, geen idee.
Maar er zijn nogal wat eilandjes in de Grote Oceaan van voornamelijk Frankrijk die ook bij de EU horen.
En Groenland is ook een geval apart:
[..]
de UPG-gebieden, uit m'n hoofd:quote:LGO of UPG
Op dit moment hebben de Antillen en Aruba een LGO-status. LGO's zijn 'landen en gebiedsdelen overzee'. Deze gebieden worden niet als derde landen (niet-EU-leden) beschouwd, maar maken ook geen onderdeel uit van de interne EU-markt.
De tweede mogelijkheid is de UPG-status. UPG staat voor 'ultraperifere gebieden'. Dit zijn gebieden die niet binnen Europa liggen, maar wel onderdeel zijn van een EU-lidstaat en waarop in principe het hele EG-verdrag van toepassing is.
jij?quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ben je er weleens geweest?
Belastingen en werk zijn daar heel anders geregeld, er zijn wel wat wetten anders als in Nederland, politiekorps is gruwelijk corrupt... Het lijkt in de verste verte niet op Nederland en heeft (even afgezien van dingen ver in het verleden) totaal niets met Nederland te maken.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij?
lul er nu ff niet omheen en leg concreet uit waarom je vind van niet
hoe anders?quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Belastingen en werk zijn daar heel anders geregeld,
hoe anders?quote:er zijn wel wat wetten anders als in Nederland,
is dat een argument?quote:politiekorps is gruwelijk corrupt...
moet dat dan?quote:Het lijkt in de verste verte niet op Nederland
voorlopig is het nog steeds lid van het koninkrijk der nederlanden dus zo heel ver in het verleden liggen die dingen nog.quote:en heeft (even afgezien van dingen ver in het verleden) totaal niets met Nederland te maken.
dan zou je toch met iets beters moeten kunnen komen lijkt mequote:Ja, ik ben er geweest.
Belastingen, verzekeringen, sociale stelsel, etc... Het lijkt me erg lastig om dat ineens allemaal recht te trekken met Nederland. Wat je hier aan WW trekt, krijgt daar een afgestudeerd econoom bij wijze van spreke niet eens. Trek dat allemaal maar eens recht in een mum van tijd. Gaat je niet lukken.quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe anders?
waarom is dit niet te wijzigen?
[..]
Wetten op het gebied van ondernemen, belastingen, sociale zekerheden, huisvesting etc...quote:hoe anders?
waarom is dit niet te wijzigen?
[..]
Natuurlijk is dat een argument. Politiekorps compleet vervangen?quote:is dat een argument?
als dat politiekorps daadwerkelijk zo gruwelijk corrupt is dan zal die vervangen moeten worden, maakt niet uit wat we doen
[..]
Nou, er hoeven niet overal tulpen en molens te staan en mensen hoeven niet op klompen te lopen, maar je weet best wat ik bedoel.quote:moet dat dan?
[..]
Lastige Antillianen mogen van mij Nederland uit. Nederlanders op de Antillen lijkt me goed voor de Antillen zelf. Zijn over het algemeen toch mensen die geld meebrengen en als ze daar ongewenst zijn dan horen we het wel van de regeringsleiders van de Antillen.quote:voorlopig is het nog steeds lid van het koninkrijk der nederlanden dus zo heel ver in het verleden liggen die dingen nog.
Tenzij je alle Antillianen in Nederland wil uitzetten en alle Nederlanders op de Antillen wil terughalen zal dit ook altijd zo blijven.
[..]
dan zou je toch met iets beters moeten kunnen komen lijkt me
ik zou niet weten waarom nietquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Belastingen, verzekeringen, sociale stelsel, etc... Het lijkt me erg lastig om dat ineens allemaal recht te trekken met Nederland. Wat je hier aan WW trekt, krijgt daar een afgestudeerd econoom bij wijze van spreke niet eens. Trek dat allemaal maar eens recht in een mum van tijd. Gaat je niet lukken.
ja ik snap wat wetten zijn, maar waarom kunnen die niet aangepast worden?quote:[..]
Wetten op het gebied van ondernemen, belastingen, sociale zekerheden, huisvesting etc...
helemaal alsof het complete politiekorps corrupt isquote:[..]
Natuurlijk is dat een argument. Politiekorps compleet vervangen?Denk je echt dat dat werkt en realistisch is.
ja ik weet wat je bedoelt, je wil dat het merendeel van de bewoners blank isquote:[..]
Nou, er hoeven niet overal tulpen en molens te staan en mensen hoeven niet op klompen te lopen, maar je weet best wat ik bedoel.
dus blijven we altijd wat met de antillen te maken hebbenquote:[..]
Lastige Antillianen mogen van mij Nederland uit. Nederlanders op de Antillen lijkt me goed voor de Antillen zelf. Zijn over het algemeen toch mensen die geld meebrengen en als ze daar ongewenst zijn dan horen we het wel van de regeringsleiders van de Antillen.
Het is daar toch allemaal wat anders geregeld, wat corrupter, een CWI kennen ze daar niet bijvoorbeeld, een sollicitatieplicht gaat daar weinig uithalen, etc...quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom niet
stel daar een minimum inkomen vast aan de hand van de prijzen en gemiddelde inkomens aldaar en je kunt gewoon met percentages gaan werken.
dan komt er meer belastinggeld binnen, kunnen ze meer uitgeven, meer banen creeren, meer welvaart.
Zo maar ineens de halve grondwet omploegen? Yeah right...quote:ja ik snap wat wetten zijn, maar waarom kunnen die niet aangepast worden?
Heb je z'n NAW-gegevens, dan schrijf ik hem even een briefje...quote:misschien kun je dat Balkenende ook gelijk is uitleggen
[..]
Groot gedeelte van het politiekorps is corrupt. Jij denkt even alle corrupte gasten eruit te knikkeren...als dat zo realistisch was dan zou men dat in elk land wel doen en zou er geen corruptie meer bestaan.... Dat is niet het geval dus zo realistisch blijkt het niet te zijn.quote:helemaal alsof het complete politiekorps corrupt is![]()
alleen de corrupte gasten eruit knikkeren, en ja dat lijkt mij best realistisch
[..]
Over zwakke argumenten gesproken. Ik heb van jou kant nog niet één zinnig argument gezien eigenlijk en dit laatste argument springt er helemaal uit qua achterlijkheid.quote:ja ik weet wat je bedoelt, je wil dat het merendeel van de bewoners blank is
maar dat vind ik toch een zwak argument
[..]
'Wat' is een nogal rekbaar begrip...quote:dus blijven we altijd wat met de antillen te maken hebben
0wja dat zal het zijn ja, ze menen het helemaal nietquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is daar toch allemaal wat anders geregeld, wat corrupter, een CWI kennen ze daar niet bijvoorbeeld, een sollicitatieplicht gaat daar weinig uithalen, etc...
Overigens zegt dat referendum me niet zo veel. Toen waaide net die orkaan over en dan hebben mensen wel even wat anders aan hun hoofd.
of vervangen met de Nederlandsequote:[..]
Zo maar ineens de halve grondwet omploegen? Yeah right...
hoeveel Politieagenten kunnen er nu zijn op 15.000 inwonersquote:[..]
Heb je z'n NAW-gegevens, dan schrijf ik hem even een briefje...
[quote]
nee
[quote]
[..]
Groot gedeelte van het politiekorps is corrupt. Jij denkt even alle corrupte gasten eruit te knikkeren...als dat zo realistisch was dan zou men dat in elk land wel doen en zou er geen corruptie meer bestaan.... Dat is niet het geval dus zo realistisch blijkt het niet te zijn.
mjah meer kan niet maken van 'het lijkt helemaal niet op Nederland b00h00' jij ook niet want je geeft verder geen uitleg.quote:[..]
Over zwakke argumenten gesproken. Ik heb van jou kant nog niet één zinnig argument gezien eigenlijk en dit laatste argument springt er helemaal uit qua achterlijkheid.
0wjajohquote:[..]
'Wat' is een nogal rekbaar begrip...
Een beetje moeite met lezen? De opkomst was 57%.quote:0wja dat zal het zijn ja, ze menen het helemaal niet
quote:of vervangen met de Nederlandse
Het is nu alleen Bonaire, straks misschien nog wat eilanden aangezien de referenda daar nog plaats moeten vinden. Criminaliteit is daar een serieus probleem, corruptie ook. Dat los je echt niet zo maar op, anders was de corruptie allang verdwenen uit het politiekorps. Dat men een klein politiekorps niet vrij weet te houden van corruptie zegt ook wel wat. Mariniers zitten er overigens al in het gebied van de Antillen.quote:hoeveel Politieagenten kunnen er nu zijn op 15.000 inwoners
desnoods zetten ze er een compagnie mariniers neer die de taken waarnemen
dat men dat in elk land zou doen is een stompzinnig argument, elk land wil niet bij een ander land horen.
In Irak, Afghanistan etc. zijn de politiediensten echter wel vervangen door militairen en worden ze geleidelijkaan weer opgebouwd ... en daar ging een oorlog aan vooraf, dat lijkt me voor bonaire niet de bedoeling.
Ik heb er nog niet eentje gezien. Dat jij er niet meer van kan maken, zegt me overigens niet zo veel.quote:mjah meer kan niet maken van 'het lijkt helemaal niet op Nederland b00h00' jij ook niet want je geeft verder geen uitleg.
ik heb wel ergens zinnige argumenten gegeven, zoek ze maar?
Ja, wist je zeker niet?quote:0wjajoh
ja alleen diegenen die tegen zijn zaten natuurlijk vast ... over realistisch gesprokenquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een beetje moeite met lezen? De opkomst was 57%.
w000eeeeha0aha0ahahahaquote:[..]Dit is geen Sim City.
juist het feit dat ze het zelf niet vrij kunnen houden van corruptie is voor mij een reden om het zelf te doen.quote:[..]
Het is nu alleen Bonaire, straks misschien nog wat eilanden aangezien de referenda daar nog plaats moeten vinden. Criminaliteit is daar een serieus probleem, corruptie ook. Dat los je echt niet zo maar op, anders was de corruptie allang verdwenen uit het politiekorps. Dat men een klein politiekorps niet vrij weet te houden van corruptie zegt ook wel wat. Mariniers zitten er overigens al in het gebied van de Antillen.
dan moet je beter zoekenquote:[..]
Ik heb er nog niet eentje gezien. Dat jij er niet meer van kan maken, zegt me overigens niet zo veel.
neejohjebentgeweldigquote:[..]
Ja, wist je zeker niet?
Ik heb niet de hele thread geleze. Zit op werk en heb er simpelweg geen tijd voor. Maar een korte uitleg wat betreft de opmerking van Thomas B.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja, maar het idee is raar toch?
Maarja wat zijn dan de financiele gevolgen voor Nederland?
Moet Nederland dan ook gaan voorzien in de behoeften (onderwijs, defensie, sociale voorzieningen etc) van Bonaire?
Lijkt me nogal moeilijk gezien het feit dat de financiele situatie daar compleet anders is dan de Nederlandse. Ben geen antillen-expert, maar op mij komt dit over dat er dan een arm land deel gaat uitmaken van Nederland en haar overheid. Dat kan niet goed gaan lijkt me.
Overigens, zou dat dan ook betekenen dat ze daar met euro's gaan betalen?
Misschien zijn het wel dezelfde waardeloze argumenten die ik net voorbij zag komen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:57 schreef sp3c het volgende:
ook als ik ze nogmaals geef zie je het nog steeds niet
1 ze willen zelf nietquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat willen ze niet ... waarom zou je ze dan dwingen?
2 goedkoper, ze zullen zichzelf moeten gaan bedruipen.quote:beter dan een officiele provincie van maken die gewoon belastingen betalen, werkverplichting (en ja ook uitkeringen) etc. etc. hebben.
3minder immigratie (zie Suriname voor de onafhankelijkheid).quote:Als je het gelijk trekt is er ook gelijk geen reden meer om hierheen te komen (behalve scholing misschien) maar krijgen ze er ook gelijk een aantal plichten bij, daar zullen ze zelf goed over na moeten denken
natuurlijk zijn het dezelfdequote:Op dinsdag 14 september 2004 16:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Misschien zijn het wel dezelfde waardeloze argumenten die ik net voorbij zag komen.
ochquote:Op dinsdag 14 september 2004 16:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je het gelijk trekt is er geen reden meer om hier te komen?
niet waarschijnlijk, de werkgelegenheid is er nu ook niet al te best, toch komen de Antillianen hier niet massaal om te werken of wel?quote:Werkgelegenheid
scholing zei ik zelf ook alquote:Bonaire
Scholing
dat zou dan iig afvallenquote:Sociaal stelsel
onzinquote:Je kan makkelijker naar NL als het de 13e provincie is
nee als je leest met je ogen open en niet alleen wat je wilt zien dan lees je dat er staat:quote:Nee, geen enkele reden om hierheen te komen
Nee, maar ik meen dat er beperkende maatregelen zijn.quote:niet waarschijnlijk, de werkgelegenheid is er nu ook niet al te best, toch komen de Antillianen hier niet massaal om te werken of wel?
Die wordt echt niet beter als ze de 13e provincie worden van NL.quote:scholing zei ik zelf ook al
Daar heb je het al.quote:dat zou dan iig afvallen
Dus niet? Kost het nu moeite dan om van Noord-Brabant naar Flevoland te gaan? Ik dacht het niet.quote:onzin
Ook minder is niet van toepassing hier. Het is gewoon niet waar wat je zegt.quote:nee als je leest met je ogen open en niet alleen wat je wilt zien dan lees je dat er staat:
M I N D E R
weet je wat dat betekend?
die zullen echt niet verdwijnenquote:Op dinsdag 14 september 2004 16:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, maar ik meen dat er beperkende maatregelen zijn.
slechter zal het er ook niet opworden ... mjah behalve dat ze meer geld hebben om er wat aan te doenquote:[..]
Die wordt echt niet beter als ze de 13e provincie worden van NL.
daar heb je wat al?quote:[..]
Daar heb je het al.
en wat heeft dit precies met de kwestie te maken?quote:[..]
Dus niet? Kost het nu moeite dan om van Noord-Brabant naar Flevoland te gaan? Ik dacht het niet.
goed, ik heb niet zo veel tijd meer dus ik zal op jouw niveau verder gaanquote:[..]
Ook minder is niet van toepassing hier. Het is gewoon niet waar wat je zegt.
Negatief voor Nederland. Saint Martin (frans Sint Maarten) is een onderdeel van het frans overzees departement Guadeloupe. Een soort van provincie. Dit uit zich onder andere in een betrekkelijk corrupt vrij politie-apparaat, een goede infrastructuur (vergeleken met het nederlandse deel) en uitstekende omstandigheden voor (binnenlands, frans) toerisme.quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
St Maarten ben ik niet geweest. Wat is het verschil dan en over wie zegt dat wat?
Maar VIJF posts boven je kijken kan toch geen kwaad.... (die link...)quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:57 schreef HRT_team het volgende:
[..]
Ik heb niet de hele thread geleze.
< knip >
Voor meer info rondom de Antillen en het Statuut kijk dan eens op www.minbzk.nl
Groet.
HRT
Dat is geen provincie dus.quote:het wordt geen Noord Brabant of Flevoland
het wordt een apart gebiedsdeel zonder de Antillen want enkel nog met Nederlandse regering samenwerkt
Ben je ooit in Bonaire geweest? Heb je ooit met Bonairianen gesproken?quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je Bonaire niet gelijk kan trekken met Nederland. Hele andere wereld daar. Dat ze zo graag bij Nederland willen horen kan ik best begrijpen, dat levert ze al snel een smak geld op. Tenminste, zo wordt er geredeneerd.
We kunnen ook niet gedwongen worden om van Bonaire de 13e provincie te maken, doordat er daar een of ander referendumpje is gehouden waarbij de bevolking met dollartekens in de ogen massaal bij NL wil horen.
Ja.quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:09 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ben je ooit in Bonaire geweest? Heb je ooit met Bonairianen gesproken?![]()
De Franse gedeelte van St. Maarten is er beter vanaf omdat zij een departament zijn van Frankrijk. Alles in Frans St. Maarten is beter dan Nederlands St. Maarten.quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:14 schreef Castor het volgende:
@ CherrymoonTraxx. Ga maar eens op Sint Maarten kijken...dan kun je het verschil zien tussen de het Nederlandse gedeelte en het Franse gedeelte. Wie heeft er dan de beste aanpak?
Sorry maar het lijkt er niet op. Want zou je begrijpen dat Bonairianen uitgebuit voelen door Curacao en weinig voor in de plaats krijgen.Daarnaast zijn ze het Antilliaans politiek zat en voelen zich vaak benadeeld. De reden waarom zij een directe band met NL willen is omdat zij op een serieuze manier op hun toekomst willen timmeren en vooruit willen gaan. En ik vind dat je ze die kans moet gunnen. Echter provincie worden van NL zou ook betekenen dat Bonaire als provincie zijnde geld moet inleveren in de staatskist. De VS investeert nog veel meer op de Antillen dan wat NL per jaar aan ontwikkelingshulp geeft.quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja.
Compleet met palmenstranden erbij? Mijn zegen heb je! Regel dat!quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:28 schreef Ringo het volgende:
Waarom wordt Nederland niet gewoon onderdeel van de Antillen?
Dat wordt wel vaker geopperd. Ik denk niet dat jij en ik meemaken dat dat gebeurt.quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:47 schreef Radjesh het volgende:
Laat suriname een provincie worden![]()
Ik hoop voor jou dat dit een poging tot humor is omdat Suriname sinds 1975 een op zichzelf staand land is. Strikt genomen is dat hetzelfde als zeggen "Laat Duitsland een provincie worden".quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:47 schreef Radjesh het volgende:
Laat suriname een provincie worden![]()
Waar wel bij moet worden gezegd dat ontwikkelingshulp vanuit Nederland alleen mag worden gebruikt voor investeringen bij Nederlandse bedrijven.quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Investeren is wat anders als ontwikkelingshulp geven. Investeren betekent dat je er rendement uithaalt op termijn, daar ben ik zeker niet op tegen. Ontwikkelingshulp is weggegooid geld, daar ben ik dan ook tegen.
Waarom zouden het randfiguren zijnquote:Op zaterdag 18 september 2004 18:35 schreef Balthar het volgende:
Kunnen wij ook nog kiezen?
Onafhankelijk verklaren en opzouten met die rand figuren.
Wel interessant. Waarom zitten de kleine bovenwindse eilandjes in een regering samen met de relatieve reuzen van de benedenwindse eilanden zoals Curacao? Het document spreekt over vrijwilligheid bij het vormen van deze structuur.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:19 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Lees: http://www.minbzk.nl/aruba_en_de/algemene_informatie
Omdat Aruba niet gelijkwaardig werd behandeld door Curacao. Alle belastinggeld en inkomsten van de Arubaanse economie gingen naar Curacao en het eiland Aruba kreeg er weinig voor terug. Er onstond toen een soort koude oorlog tussen die twee eilanden. Toen Aruba na 30 jaar vechten op 1 januari 1986 Status Aparte kreeg is sindsdien de Arubaan baas in eigen huis.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:52 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Wel interessant. Waarom zitten de kleine bovenwindse eilandjes in een regering samen met de relatieve reuzen van de benedenwindse eilanden zoals Curacao? Het document spreekt over vrijwilligheid bij het vormen van deze structuur.
En waarom zit Aruba eigenlijk niet bij de antillen? Omdat ze zo welvarend zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |