abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2004 @ 16:50:24 #251
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23857553
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:46 schreef sazu het volgende:

[..]

Haha! Ok in ben het met compleet niets eens wat je zegt, maar ik ben serieus blij dat een een eigen filosofie hebt gevonden

Wat ik noujuist zeg is dat de meeste mensen geen volledige identiteit hebben doordat ze afhankelijk zijn van hun ouders, hen hele concept over het leven is niet door hun zelf bedacht, maar door hun ouders erin gegoten. Cultuur en de media spelen hierbij natuurlijk ook een grote rol, maar een stuk minder dan de ouders.
Dan moeten die mensen meer moeite doen om alle shit van zich af te gooien. Zichzelf erasen en opnieuw beginnen. Alle negatieve invloeden ooit opgedaan weg gooien, opnieuw beginnen met een schone lei. Als het dan zo erg dwars zit allemaal.

Maar goed, de wijn gaat zo open.

Ik ben dus van mening dat mensen onafhankelijk kunnen zijn, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt. Ieder trauma hoeft geen trauma te zijn, zodra ze zichzelf vogel vrij hebben verklaart. Je kunt pas vrij zijn als je het verleden niet zo serieus neemt en vandaag als een nieuwe mogelijkheid ziet tot ontplooien.

Maar ik praat waarschijnlijk makkelijk omdat ik een bepaald punt van mijn proces overheen ben gekomen door anders te denken.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23857608

[ Bericht 100% gewijzigd door partychickie op 09-12-2004 16:55:35 ]
pi_23857650
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:50 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dan moeten die mensen meer moeite doen om alle shit van zich af te gooien. Zichzelf erasen en opnieuw beginnen. Alle negatieve invloeden ooit opgedaan weg gooien, opnieuw beginnen met een schone lei. Als het dan zo erg dwars zit allemaal.

Maar goed, de wijn gaat zo open.

Ik ben dus van mening dat mensen onafhankelijk kunnen zijn, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt. Ieder trauma hoeft geen trauma te zijn, zodra ze zichzelf vogel vrij hebben verklaart.
Wat het maar zo simpel.

80% van je dagelijkse perceptie is onbewust, waar je niet bewust van bent heb je niet onder controle. De effecten van trauma's e.d. zijn onderbewust, mensen kunnen dat onmogelijk zelf behandelen.

Wijn ja... ik ga er ook vandoor.
pi_23857659
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:48 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Je geeft tips...
Doe je nou alsof je zo dom bent, of hunker je gewoon naar de dankbaarheid van de topicstarter zodat je jezelf in de spiegel kunt aankijken en kunt zeggen:
"Yes! Ik heb een totaal onbekende geholpen met mijn labiele gewauwel.. Ik heb wél een reden om op deze aardkloot kostbare zuurstof te verbruiken.
Zie je wel, mensen vinden me aardig.. ECHT aardig
".
Je hebt me helemaal door meneer de bedweter.
pi_23857718
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:54 schreef partychickie het volgende:

[..]

Je hebt me helemaal door meneer de bedweter.
mwah, ik weet niet zoveel van bedden...
Betweter misschien, maar ik beroep me op het feit dat ik al legio 'hoog gevoelige' meiden voorbij heb zien komen in mijn leven.
En nog altijd vind ik dat soort mensen minderwaardig .
pi_23857789
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:57 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

mwah, ik weet niet zoveel van bedden...
Betweter misschien, maar ik beroep me op het feit dat ik al legio 'hoog gevoelige' meiden voorbij heb zien komen in mijn leven.
En nog altijd vind ik dat soort mensen minderwaardig .
nou daar zou ik mee zitten met wat jij van mij vind.
  donderdag 9 december 2004 @ 17:01:59 #257
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23857836
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:54 schreef sazu het volgende:

[..]

Wat het maar zo simpel.

80% van je dagelijkse perceptie is onbewust, waar je niet bewust van bent heb je niet onder controle. De effecten van trauma's e.d. zijn onderbewust, mensen kunnen dat onmogelijk zelf behandelen.

Wijn ja... ik ga er ook vandoor.
80 procent is nat vingerwerk neem ik aan. Bij mij is de perceptie denk ik eerder omgekeerd, ben me degelijk bewust van alles, zou ook niet goed zijn dat ik een zombie ben en niet eens weet wat ik denk.

En dus heb ik mezelf wel degelijk onder controle Vandaar vind ik ook dat de topic starter ook eens goed moet gaan zoeken om zichzelf onder controle te krijgen. En dus ook controle op de omgeving, want op je omgeving kun je ook controle krijgen door te anticiperen.

Opstaan uit die mist!!!!! Meedoen met het leven!!!! Hersens gebruiken!!!!
pi_23857853
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:59 schreef partychickie het volgende:

[..]

nou daar zou ik mee zitten met wat jij van mij vind.
Tot nu heb je continu de behoeft gehad om jezelf amechtig proberen te verdedigen wat ik zeg.
Maar goed, overschreeuw je onzekerheid maar met tips naar vreemden in de hoop zelf ooit eens geaccepteerd te worden.
Ik hoef geen sympathie van onbekenden, de mensen van vlees en bloed in mijn directe omgeving zijn belangrijk voor me.
En als mensen hun problemen op een forum gooien verneuken ze zelf hun integriteit. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die hen proberen te 'helpen'.
  donderdag 9 december 2004 @ 17:05:14 #259
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23857937
Ideetje...
Laat de persoonlijke aanvallen en het onderlinge gekonkel achterwege...
Dit is een sociaal topic... en da's al moeilijk genoeg .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23857939
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:02 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Tot nu heb je continu de behoeft gehad om jezelf amechtig proberen te verdedigen wat ik zeg.
Maar goed, overschreeuw je onzekerheid maar met tips naar vreemden in de hoop zelf ooit eens geaccepteerd te worden.
Ik hoef geen sympathie van onbekenden, de mensen van vlees en bloed in mijn directe omgeving zijn belangrijk voor me.
En als mensen hun problemen op een forum gooien verneuken ze zelf hun integriteit. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die hen proberen te 'helpen'.
Ik word gelukkig geaccepteert, dus maak je er niet druk om, want daar gooi jij het telkens op.

Daarom hoef je iemand geen lafaard te noemen. Kan mij het schelen wat je verder denkt, maar kijk eerst naar je eigen.
pi_23858024
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:05 schreef Copycat het volgende:
Ideetje...
Laat de persoonlijke aanvallen en het onderlinge gekonkel achterwege...
Dit is een sociaal topic... en da's al moeilijk genoeg .
Ja, zo heeft de TS geen baat bij dat onsamenhangende gezanik.
En tevens word ik gepest, zal ik er een topic over openen...?
De wereld is tegen me
*kras, kras*.
pi_23858045
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:05 schreef partychickie het volgende:
maar kijk eerst naar je eigen.
Jij bent een sociale kampertrien?
  donderdag 9 december 2004 @ 17:11:05 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23858089
Xebro en Partychickie:
Kappuh nah!

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23858113
Genoeg = genoeg!

[ Bericht 94% gewijzigd door Copycat op 09-12-2004 17:13:39 ]
pi_23858122
Olie op het vuur?
Neuh... laat maar.

[ Bericht 80% gewijzigd door Copycat op 09-12-2004 17:15:11 ]
pi_23858136
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:11 schreef Copycat het volgende:
Xebro en Partychickie:
Kappuh nah!

Is goed. Hij moet toch het laatste woord...
pi_23858182
Reactie op edit.

[ Bericht 95% gewijzigd door Copycat op 09-12-2004 17:15:39 ]
pi_23858199
Kappen dus!

hou toch eens op met dat gezeik tegen elkaar en ga gewoon ontopic..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_23858301
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:12 schreef ScienceFriction het volgende:
Olie op het vuur?
Neuh... laat maar.
Was geen poging tot olie op het vuur gooien. Het was meer een constatering. Mensen zeggen hier zo vaak "het interesseert me niks wat jij denkt", en gaan dan uitvoerig uitleggen waarom het ze niks interesseert etc. Alleen daardoor geef je al aan dat het wel veel interesseert. Maar verder heb je gelijk hoor copycat©... tis nu wel genoeg geweest.

Laat ze maar MSN uitwissellen

on topic maar weer.
pi_23858418
niet doen

[ Bericht 81% gewijzigd door DarkElf op 09-12-2004 17:25:52 ]
pi_23858567
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:01 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

80 procent is nat vingerwerk neem ik aan. Bij mij is de perceptie denk ik eerder omgekeerd, ben me degelijk bewust van alles, zou ook niet goed zijn dat ik een zombie ben en niet eens weet wat ik denk.

En dus heb ik mezelf wel degelijk onder controle Vandaar vind ik ook dat de topic starter ook eens goed moet gaan zoeken om zichzelf onder controle te krijgen. En dus ook controle op de omgeving, want op je omgeving kun je ook controle krijgen door te anticiperen.

Opstaan uit die mist!!!!! Meedoen met het leven!!!! Hersens gebruiken!!!!
Maar dat is het toch hoe moet dat?
pi_23858661
tvp.
  donderdag 9 december 2004 @ 17:35:48 #273
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23858665
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:30 schreef partychickie het volgende:

[..]

Maar dat is het toch hoe moet dat?
Inzet.

En natuurlijk niet alles serieus nemen, lachen!!!! Maar ik kan makkelijk praten, ik ben pas net bezig om alles anders aan te pakken. Ik vind het leven een groot lachertje en zo benader ik veel ook.

Het leven stelt niet veel voor, met die gedachte valt er ook weinig te verliezen. Het enige dat je kunt verliezen is je eigen leven. Nou dat is dan weer wel belangrijk te noemen, de rest erom heen is voor het grootste gedeelte bull-shit. Vage kennissen stellen niets voor, die kun je als je wilt negeren. Vrienden en goede familie is wat anders waar het om draait. Goede relatie. De basis-factoren van het leven.

En schijt hebben, letterlijk en figuurlijk schijt hebben aan die hele zeik. Nihilist!!! Maar ik heb ook geen zin meer in die serieuze zeik. Moeite met sociaal contact, fuck it, doe alsof niets je interesseert en het leven is een stuk makkelijker.

Hoewel bepaalde zaken toch belangrijk zijn, maar die komen vanzelf wel. Zonder veel moeite te hoeven doen.

Al het slechte negeren, al het goede omarmen. Meer niet... alleen jezelf focussen op dat wat je wilt doen en zien. En niets met tegenzin doen. Ga zo door, uiteindelijk kom je uit bij waar het om draait, en dat is de basis van alles. Meer is er niet. En zit je in die basis waar je schijt hebt eraan, dan heb je weinig om je nog druk om te maken.

Ook denk je dan niet meer na bij iedere zeik, je steekt als het ware de weg over zonder links en rechts te kijken.

Klinkt erg praktisch en zo zou de praktijk ook moeten zijn. Totaal geen gezeik. En om alweer het woord zeik in de mond te nemen, geen gezeik. Mensen praten zichzelf gezeik aan, en mensen leven een leven vol gezeik omdat de maatschappij zeik levens in de aanbieding heeft. Nee de maatschappij heeft geen zeik levens in de aanbieding, de maatschappij maakt van gezonde mensen zieke mensen.

Klote maatschappij

Werken voor een baas Etc etc.. Kut collega, kut klasgenoot, kut rij-instructeur

Basta

[ Bericht 26% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-12-2004 17:49:19 ]
  donderdag 9 december 2004 @ 17:58:12 #274
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23859205
Het gaat dus kortom om : SCHIJT HEBBEN AAN HET LEVEN.
pi_23859536
Bedankt voor jullie reacties, ik heb alles gelezen.

Om op paar dingen in te gaan,
Me uitelijk verbeteren ben ik juist continu mee bezig, Fitness, haar,zonnenk blablabla. Dat heb ik allemaal geprobeerd of doe ik nog.
Maar uiteindelijk krijg ik een inzinking, en voel me rot , depressief zou ik het bijna willen noemen.

Opzich durf ik ook wel iemand aan te spreken, maar als ik die gene vaker kom te zien dan niet.
Misschien wel omdat ik me anders voor doe, en ik dat niet continu kan blijven volhouden.

Als ik iemand(bijv op school) vaker zie dan gaat het in het begin nog wel, maar nadat mensen me steeds beter willen leren kennen, dan voel ik me rot , omdat ze dan de ware "ik "leren kennen, die geen d vrienden, geen bezigheden enz heeft. En nog meer tekorten.
En dan raak ik weer in een depressie en schuif ik dat af op hoe ik eruit zie.
enz enz.

Dat schijt aan alles hebben kan ik gewoon niet, en ik denk ook niet dat dat goed is. Ja, als je alleen door het leven wil gaan dan misschien wel.
Maar ik kan wel doen alsof ik overal schijt aan heb maar van binnen raakt het me wel.
En dat weet ik dan wel even op te kroppen ,maar uiteindelijk komt dat er toch wel weer uit in de vorm van een depressie.

Ik zie de toekomst ook niet "plezierig"in, me opleiding eindigd bijna en ik haal het niet, en vrienden heb ik niet, Ik heb gewoon niks eigenlijk.
Ik woon in een stom k*t dorp waarvan je iedereen al wel eens gezien hebt, en waar ook eigenlijk niks te zoeken is.

Maar dan denk ik weer, ik moet niet de schuld van me afschuiven op andere dingen, want ookal woon in je in nog zo'n gat dat is geen reden dat je geen vrienden hebt enz.

Maar dan geven jullie bijvoorbeeld weer van die tips als , het is de schuld van je ouders, of van iets anders.
Ik weet het niet hoor, ik durf niet iemand of iets de schuld te geven.

En oppervlakkige kennisen enz, ik wou dat ik ze had!, beter iets dan niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')