quote:veel files en andere irritaties zouden door wat inzicht een stuk kunnen worden verminderd...
Ik irriteer me altijd aan al die spookrijders..quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef the_sheep het volgende:
Vooral die 2e vind ik het belangrijkste. Ik irriteer me kapot op de weg met al die slome kutjanussen om me heen.
het isquote:Op vrijdag 10 september 2004 18:28 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Ik irriteer me altijd aan al die spookrijders..![]()
En nu? Ga je nog een nuttige bijdrage leveren aan dit topic?quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:32 schreef manny het volgende:
[..]
het is
je ergens AAN ergeren
en
iets irriteert je
Ik erger mij aan al die spookrijders of die spookrijders irriteren mij.....
En dan lach je mensen uit die vinden dat eendjes niet op de autoweg horenquote:Op vrijdag 10 september 2004 18:11 schreef 2cv het volgende:
Ik kachel 70 over de snelweg om mijn gebruik te drukken. Dan kan ik over 10 jaar nog steeds rijden.
Ben ik het niet mee eens, soms is het juist handig om even te hard rijden om ruimte te maken voor iemand.quote:Op zaterdag 11 september 2004 12:35 schreef Patrick281 het volgende:
Rijden als een godenzoon qua voertuigbeheersing is inderdaad nog geen goed rijden.
Als je een auto van rechts over het hoofd ziet dan kan je die mooie bocht daarvoor niet meer navertellen.![]()
Dus tja goed rijden is..rijden hoe je het geleerd hebt met rijles.
Je aan de maximumsnelheid houden, ruimte geven aan anderen, geen actie's buiten het boekje.
Dus vooral geen eigen inbreng.. rijden als een robot.![]()
![]()
Daar is oom agent het niet mee eens.quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:17 schreef Paxlie het volgende:
Ben ik het niet mee eens, soms is het juist handig om even te hard rijden om ruimte te maken voor iemand.
Ik rij met mijn motor liever naar een stukje vooruit naar een open plek dan dat ik me laat afzakken naar een plek, al hou ik ook regelmatig in voor een auto (alleen snappen die mensen dat nooit)quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Daar is oom agent het niet mee eens.
Bekeuring terwijl je net attent was voor een ander.
En waarom moet je altijd even hard rijden .. is even iets zachtter niet goed dan?
Anticiperen = ver vooruit kijken.. even hard zijn echt van die last moment beslissingen.
Rijd dan 100 meter eerder iets harder of iets langzamer.![]()
En trouwens als iedereen zich aan de max. snelheid houd volgens het boekje dan volstaat een simpele baan opschuiven wel als je ruimte moet maken voor iemand.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:05 schreef Miss_User het volgende:
[..blabla..]
1. Veilig rijden: breng jezelf en de andere verkeersdeelnemers niet in gevaar
2: Doorstroming: Belemmer de doorstroming van het verkeer niet
3. Beleefdheid: geef ook anderen de ruimte, je bent niet alleen op de weg.
4. Comfort: Hou je ritje comfortabel voor jezelf, je passagiers en andere weggebruikers
[..blabla..]
Dat maak ik ook mee ..quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:36 schreef Paxlie het volgende:
al hou ik ook regelmatig in voor een auto (alleen snappen die mensen dat nooit)
Laat je ego thuis en reis volgens de vier gebodenquote:Op vrijdag 10 september 2004 17:05 schreef Miss_User het volgende:
4. Comfort: Hou je ritje comfortabel voor jezelf, je passagiers en andere weggebruikers
Als iemand in wilt voegen? Bedoel je dat?quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
...
En trouwens als iedereen zich aan de max. snelheid houd volgens het boekje dan volstaat een simpele baan opschuiven wel als je ruimte moet maken voor iemand.
Zou kunnen ..quote:Op zondag 12 september 2004 21:09 schreef Ridocar het volgende:
Natuurlijk ga ik naar links wanneer iemand moet invoegen, maar theoretisch-verkeerstechnisch gezien is dit niet de juiste methode. Volgens het boekje zou je zelfs bekeurd kunnen worden voor het "onnodig gebruik maken van de linker rijstrook."
En een bocht cq remtechniek hoef je niet te hebben bij hard rijden?quote:Op maandag 13 september 2004 16:15 schreef Falco het volgende:
Goeie OP! Hard rijden is m.i. het gemakkelijkst juist. Je hoeft alleen maar dat rechterpedaal in te drukken.
Is natuurlijk niet helemaal waar. Je leert wel een hoop goede dingen met rijles, dingen die bijdragen aan 'goed rijden', maar 'volgens de regeltjes' rijden is nog niet altijd goed rijden. En bovendien, actie's buiten het boekje kunnen vaak wel, de kunst is alleen in te schatten wanneer.quote:Op zaterdag 11 september 2004 12:35 schreef Patrick281 het volgende:
Rijden als een godenzoon qua voertuigbeheersing is inderdaad nog geen goed rijden.
Als je een auto van rechts over het hoofd ziet dan kan je die mooie bocht daarvoor niet meer navertellen.![]()
Dus tja goed rijden is..rijden hoe je het geleerd hebt met rijles.
Je aan de maximumsnelheid houden, ruimte geven aan anderen, geen actie's buiten het boekje.
Dus vooral geen eigen inbreng.. rijden als een robot.![]()
![]()
Is dit een poging om stoer te zijn?quote:Op maandag 13 september 2004 13:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Kneedowns, wheelies, stoppies en burnouts
quote:Op zondag 12 september 2004 21:19 schreef Ridocar het volgende:
Goed rijden is voor mij openstaan voor kritiek.
Dat is allebei waar, maar makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 13 september 2004 11:21 schreef Parabola het volgende:Volgens mij is er al heel veel gewonnen als je je bewust bent van je beperkingen en die van je voertuig en daarnaar handelt.
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:06 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Is dit een poging om stoer te zijn?
Of grappig?
Neem van me aan, je bent geen van beiden
Maar dat zul je wel gewend zijn, je staat binnen PTA bekend als notoir topicverneuker
Geef eens een voorbeeld dan..quote:Op donderdag 16 september 2004 15:41 schreef Miss_User het volgende:
Is natuurlijk niet helemaal waar. Je leert wel een hoop goede dingen met rijles, dingen die bijdragen aan 'goed rijden', maar 'volgens de regeltjes' rijden is nog niet altijd goed rijden.
quote:En bovendien, actie's buiten het boekje kunnen vaak wel, de kunst is alleen in te schatten wanneer.
en het leukste is als het net kan![]()
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:06 schreef Miss_User het volgende:Is dit een poging om stoer te zijn?
Of grappig?
Neem van me aan, je bent geen van beiden
Maar dat zul je wel gewend zijn, je staat binnen PTA bekend als notoir topicverneuker
Aggut, je hebt je mooraalridder-sneltoets weer gevondenquote:Op donderdag 16 september 2004 16:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat zegt misschien meer over jou dan over mij, er zijn best mensen die dat grappig vinden. Moraalridders idd niet nee.
Dat heb je soms, mensen die volledig debiliseren zodra ze de anonimiteit van internet om zich heen hebben. Sneu eigenlijkquote:Op donderdag 16 september 2004 16:19 schreef Patrick281 het volgende:
[.Niet alleen binnen PTA .. of Fok! uberhaupt..
... maar even meeten en je ziet dat het een meer dan aardige jongen is.
Ok, neem aan dat je mijn reply hierboven nog niet gelezen hadquote:Op donderdag 16 september 2004 16:25 schreef Miss_User het volgende:
Aggut, je hebt je mooraalridder-sneltoets weer gevondenEn je gaap smiley ook
Knap man!
Als het meer over mij zegt dan over jou, zegt het kennelijk ook meer over heel veel users hier. Maar dat wil je natuurlijk liever niet horen. Geeft niet hoor, leef jij maar lekker in je eigen werkelijkheidje.
En dat je er op MF uitgebonjourd ben lag natuurlijk ook niet aan jou
Je begrijpt Pepijn verkeerd. Ik doe niet anders dan dat ik in het echt ben. Ik zeg gewoon wat ik denk.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:27 schreef Miss_User het volgende:
Dat heb je soms, mensen die volledig debiliseren zodra ze de anonimiteit van internet om zich heen hebben.
Die gasten kunnen een metertje of 20 in de aarde zakken.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:23 schreef Patrick281 het volgende:
Wanneer mag je weer motor-forummen?![]()
surequote:Op donderdag 16 september 2004 16:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Kan ik het nog goedmaken Miss User
Noodstop is idd essentieel voor de veiligheid, maar dan nog: hoe beter je aniticipeert, hoe minder vaak je m nodig zult hebben. Door goed vooruit te kijken, maar ook door vooruit te denken (wat gaat die vent in die rode auto doen als straks die vrachtwagen invoegt?) kun je een hoop ellende voor zijn.quote:Ik laat maar even andere personen bepalen of ik goed kan rijden..... maar ik vind van wel.
En daarbij vind ik dat voertuigbeheersing en anticiperen het belangrijkst is.
Als je eenmaal goed overweg kan met het verkeer kan je je richten op de voertuigbeheersing.
En wat is voertuigbeheersing dan? Allereerst fatsoenelijk kunnen remmen. Een noodstop goed kunnen uitvoeren, en dat onderschatten heel veel mensen en met name motorrijders, je hoort vrij vaak dat iemand o zo schuin kan, of o zo goed kan stoppieën en zo lang op het achterwiel kan rijden.... maar de meeste kunnen niet eens fantsoenelijk remmen.
Een stoppie wel, een wheelie is een kunstje dat je iedere aap kunt lerenquote:En verder denk ik wel dat het kunnen uitvoeren van wheelies en stoppie iets zegt over je voertuigbeheersing
dat is idd niet wat ik begreep. Als ik iemand met grote regelmatig stompzinnig zie doen en ik hoor dat het IRL zo'n aardige knul is, kan ik maar 1 conclusie trekken. Dat heeft niets met zeggen wat je denkt te maken. Het gemak waarmee je mij uitmaakt voor moraalridder en hoe snel je klaar staat met je gaap smileys getuigt toch echt (ik zeg maar gewoon wat ik denk) van stommigheid. Ik kan er niets anders van maken. En als bepaalde topics je niet aan staan, reageer je toch gewoon niet?quote:Op donderdag 16 september 2004 16:30 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je begrijpt Pepijn verkeerd. Ik doe niet anders dan dat ik in het echt ben. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Dus omdat ik hier mijn mening geef debiliseer ik de anomiteit van het internetVreemd...
In het echt geef ik mijn mening net zo goed als ik daar zin in heb. En ja, daarbij kan je ook gewoon aardig zijn.... knap he >?
Zo betrapte ik mij er maandag op dat ik bijna thuis was en nog helemaal mijn voorrem niet gebruikt had.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:33 schreef Miss_User het volgende:
Noodstop is idd essentieel voor de veiligheid, maar dan nog: hoe beter je aniticipeert, hoe minder vaak je m nodig zult hebben. Door goed vooruit te kijken, maar ook door vooruit te denken (wat gaat die vent in die rode auto doen als straks die vrachtwagen invoegt?) kun je een hoop ellende voor zijn.
Het verschil is dat de basistechniek voor een stoppie nuttig kan zijn in het verkeer en die van een wheelie niet.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat geld toch voor alles? Alles is te leren. Ik vind dat er geen verschil zit in het leren van een wheelie of een stoppie.
Mijn ervaring is dat bejaarden vooral ergelijk zijn maar zelden gevaarlijk. Gevaarlijk zijn de onderruitgezakte basebalpetjes die nog maar net boven het stuurtje van hun golf GTI uitkomen en de zogenaamd ervaren leasebakrijder die nog even wat stukken doorneemt in de ochtendspits.quote:En dan nog, sommige dingen kun je gewoon niet voor zijn en waar je dus wel je remmetjes nodig hebt..... niets is zo onbetrouwbaar als een auto leert de ervaring. En dan vooral bejaarden en vrouwen.....Uitzonderingen daar gelaten
Zou ik kunnen doen ja. Maar dat doe ik niet. Ik ben niet zo vaak serieus hoorquote:Op donderdag 16 september 2004 16:37 schreef Miss_User het volgende:
[..]
dat is idd niet wat ik begreep. Als ik iemand met grote regelmatig stompzinnig zie doen en ik hoor dat het IRL zo'n aardige knul is, kan ik maar 1 conclusie trekken. Dat heeft niets met zeggen wat je denkt te maken. Het gemak waarmee je mij uitmaakt voor moraalridder en hoe snel je klaar staat met je gaap smileys getuigt toch echt (ik zeg maar gewoon wat ik denk) van stommigheid. Ik kan er niets anders van maken. En als bepaalde topics je niet aan staan, reageer je toch gewoon niet?
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:41 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gewoon gas los en de remmende werking van een 2 cylinder genieten,
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:37 schreef Miss_User het volgende:
dat is idd niet wat ik begreep. Als ik iemand met grote regelmatig stompzinnig zie doen en ik hoor dat het IRL zo'n aardige knul is, kan ik maar 1 conclusie trekken.
Ja, maar het ene is niet moeilijker om te leren dan het ander.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:42 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Het verschil is dat de basistechniek voor een stoppie nuttig kan zijn in het verkeer en die van een wheelie niet.
[..]
Mijn ervaring is dat bejaarden vooral ergelijk zijn maar zelden gevaarlijk. Gevaarlijk zijn de onderruitgezakte basebalpetjes die nog maar net boven het stuurtje van hun golf GTI uitkomen en de zogenaamd ervaren leasebakrijder die nog even wat stukken doorneemt in de ochtendspits.IN beide gevallen gaat het om mannen btw
Ja, wat doe ik op deze wereld?quote:Op donderdag 16 september 2004 16:44 schreef Patrick281 het volgende:
Ik vind Riet in het echt wel degelijk anders .. hij voelt het blijkbaar anders.
Hij heeft gewoon geen idee wat hij hier doet
Dat vat het wat mij betreft goed samen. Maar al deze regeltjes zijn sterk afhankelijk van de mening die de chauffeur over zichzelf heeft. Waar jongeren vaak van mening zijn dat flink doorrijden veiliger is (omdat ze vinden dat ze een goede voertuigbeheersing hebben en zodoende ongelukken kunnen voorkomenquote:Op vrijdag 10 september 2004 17:05 schreef Miss_User het volgende:
knip
knip
Misschien dat je dingen wat minder zwart-wit moet zien. het overgrote deel van de automobilisten rijdt gewoon redelijk, het zijn er maar een paar die gevaarlijk zijn. Als jij continue over koekblikken praat en volhoudt in je overdrijving van 90% volhoudt, jaag je aardig wat mensen tegen je in het harnas. Onnodig, niet leuk voor jou, niet leuk voor die mensen en het topic wordt er ook niet beter van.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:45 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
...
Ja euh..... die GTI's ook idd, zullen we maar gewoon zeggen dat 90% van de koekblikken gevaarlijk en niet te vertrouwen zijn ?
...
Ach ja, er zijn al zoveel topics en discussies over geweest..... maar je komt er gewoon niet uit
Woorden worden wat letterlijker genomen dan mondelinge mededelingen waar je een gezicht bijziet.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Ach ja, ik ben in het echie misschien wat aftastend naar hoe andere mensen zijn.... maar verder niet anders dan hier, vind ik dan.
Hou toch op manquote:Op donderdag 16 september 2004 16:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Woorden worden wat letterlijker genomen dan mondelinge mededelingen waar je een gezicht bijziet.
Zeker die ontwapende glimlach die jij hebt.![]()
![]()
Gecombineerd met wat gehakkel soms..![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:50 schreef Miss_User het volgende:
Onnodig, niet leuk voor jou, niet leuk voor die mensen en het topic wordt er ook niet beter van.
Nog steeds niet goed, ben hooguit wat geraffineerder geworden in de manier waaropquote:Op donderdag 16 september 2004 16:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik had net al geedit over iets van inlevingsvermogen..
Maar hoe goed was jij daarin toen je nog net 19 was.![]()
Precies ..je leert een leven lang.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:59 schreef Miss_User het volgende:
Nog steeds niet goed, ben hooguit wat geraffineerder geworden in de manier waarop![]()
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Nobody is perfect...... sommige mensen hebben een gaylook in dr ogen terwijl ze beweren dat ze hetero zijn en gaan plotseling met hun knieeën tegen je aanzitten aan de tafel bij de Mac![]()
![]()
Ik ga naar huis .. laat ik je niet verder confronteren met mijn spychologie.quote:Op donderdag 16 september 2004 17:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben je nu ineens uitgeluld![]()
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:35 schreef Rietvaerder het volgende:
niets is zo onbetrouwbaar als een auto leert de ervaring. En dan vooral bejaarden en vrouwen.....![]()
.. alleen soms kan het ook net niet ..quote:Op donderdag 16 september 2004 15:41 schreef Miss_User het volgende:
en het leukste is als het net kan![]()
Eens, in een auto heb je veel minder overzicht, raamstijlen etc. zitten in de weg, je zit lager, de knopjes van de radio dagen je uit om ze in te drukken.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:08 schreef Patrick281 het volgende:
misschien moet je eens meer dan 1 rijlesje nemen dan kan jij je inleven inplaats van altijd maar prediken dat de (I quote:) "koekblikkers" dat moeten doen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |