en zie hier: het voor waar aannemen van indianenverhalen deeltje 1000000quote:Op donderdag 16 september 2004 19:36 schreef m021 het volgende:
[..]
Mee eens
Die "indianenverhaaltjes" staan anders wel elk jaar weer in de krant.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:19 schreef mooiegek het volgende:
en zie hier: het voor waar aannemen van indianenverhalen deeltje 1000000![]()
Dan kunnen het nog wel Indianenverhalen zijn.quote:Op donderdag 16 september 2004 21:31 schreef m021 het volgende:
[..]
Die "indianenverhaaltjes" staan anders wel elk jaar weer in de krant.
complete onzin..alcohol is al jaren compleet afgeschaft bij ontgroeningen. sterker nog: nullen/ feuten mogen gedurende de totale ontgroening geen alcohol drinken.quote:Op donderdag 16 september 2004 21:31 schreef m021 het volgende:
[..]
Die "indianenverhaaltjes" staan anders wel elk jaar weer in de krant.
Ongetwijfeld zit jij op 1 van die perfecte studentenverenigingen waar goede regels zijn, maar toch gebeuren er nog steeds ieder jaar ongelukken.quote:Op donderdag 16 september 2004 23:27 schreef mooiegek het volgende:
complete onzin..alcohol is al jaren compleet afgeschaft bij ontgroeningen. sterker nog: nullen/ feuten mogen gedurende de totale ontgroening geen alcohol drinken.
Altijd lachen met mensen die denken de waarheid in pacht te hebben!quote:Op vrijdag 17 september 2004 07:57 schreef m021 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zit jij op 1 van die perfecte studentenverenigingen waar goede regels zijn, maar toch gebeuren er nog steeds ieder jaar ongelukken.
Maar goed, ik laat jullie hier alleen met je discussie, ontgroening is gewoon zielig. Punt.
Ik lees jaarlijks in de krant over die ongelukken. Wou je de krant soms gaan tegenspreken ofzo.quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:06 schreef Zhenar het volgende:
Altijd lachen met mensen die denken de waarheid in pacht te hebben!
Ja want alles wat mensen in ingezonden brieven schrijven is waar!quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:08 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik lees jaarlijks in de krant over die ongelukken. Wou je de krant soms gaan tegenspreken ofzo.
Altijd lachen met die mensen die denken het beter te weten dan de krant.
en hebben nooit zin om enorm sensatiegerichte verhalen over studentenverenigingen te schrijvenquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja want alles wat mensen in ingezonden brieven schrijven is waar!
En alle journalisten die over ontgroeningen schrijven zijn er zelf bijgeweest, dus die kunnen uit de eerste hand vertellen wat er is gebeurd!
Onno Te Rijdt komt uit '79, zijn ervaringen zijn niet echt van deze tijd..quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:46 schreef Solitarias het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het boek 'Mores' van Te Rijdt...een mooie vertelling over het Leidse corpsleven....
och zo raar klinken de meeste zaken in dat boek niet. enkele zaken worden alleen uit verhaaltechnisch standpunt enigzins overdreven.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:43 schreef Vroompie het volgende:
[..]
Onno Te Rijdt komt uit '79, zijn ervaringen zijn niet echt van deze tijd..
Hoe raar jij het vindt klinken doet er niet echt toe, het lijkt me sterk dat jij kennis hebt van hoe al die zaken werkelijk zijn!? Of het overdreven wordt of niet wat Te Rijdt schrijft is simpelweg gedateerd.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:46 schreef mooiegek het volgende:
[..]
och zo raar klinken de meeste zaken in dat boek niet. enkele zaken worden alleen uit verhaaltechnisch standpunt enigzins overdreven.
traditionele studentenverenigingen zijn meestal niet de meest vernieuwende organisaties.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:53 schreef Vroompie het volgende:
[..]
Hoe raar jij het vindt klinken doet er niet echt toe, het lijkt me sterk dat jij kennis hebt van hoe al die zaken werkelijk zijn!? Of het overdreven wordt of niet wat Te Rijdt schrijft is simpelweg gedateerd.
Niet te zwaar aan tillen, zeker niet als je alleen de verhalen van "buiten" te horen krijgt. Kort gezegd heeft ongroenen, afgewogen tegen de welbekende korte nadelen, unieke voordelen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:16 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik zou die gast -na het zien van die foto- echt nooit meer serieus nemen. Al zou hij mij vertellen dat z'n moeder overreden is door de bus, dan nog zou ik 'm uitlachen.
Ik doelde op de uitspraak "ontgroening is gewoon zielig. Punt".quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:08 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik lees jaarlijks in de krant over die ongelukken. Wou je de krant soms gaan tegenspreken ofzo.
Altijd lachen met die mensen die denken het beter te weten dan de krant.
idd krijg je zo onwijs kromme verhalen. bij ons was een meisje dat onwijs ziek was geworden, kotsen enzo, moest naar het ziekenhuis, bleek gewoon een infectie te zijn. Toen bekend werd in het ziekenhuis dat ze van een ontgroening kwam keek iedereen wel raar op. Later was een meisje gevallen, pols gebroken, ook naar het (hetzelfde) ziekenhuis. Ik kan me dan wel voorstellen dat er rare verhalen ontstaan, terwijl het gewoon zo is dat als je 350 mensen bij elkaar zet, er altijd wel mensen zijn die ziek worden of die zichzelf verwonden. Mensen die zelf niet zon ontgroening hebben meegemaakt snappen niet dat dat ook gewoon los kan gebeuren en dat dat niks met die ontgroening te maken heeft....quote:Op zondag 19 september 2004 21:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik doelde op de uitspraak "ontgroening is gewoon zielig. Punt".
Maar over 'de verhalen in de krant' gesproken: als jij alles gelooft dat de krant je voorkauwt, ben je wel heel naïef. Objectieve pers is een mooi streven, maar bestaat gewoonweg niet.
Voorbeeld:
Iemand heeft weer eens een avond ontgroening achter de rug, glijdt voor de deur van de sociëteit uit en valt van de trap. Hij wordt vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. Drie maal raden hoe de pers dit voorval zal uitleggen...
En juist in dat boek komen geen excessen of fysiek geweld in voor.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:46 schreef Solitarias het volgende:
We kennen natuurlijk allemaal het boek 'Mores' van Te Rijdt...een mooie vertelling over het Leidse corpsleven....
Zeker wel. Kranten verkopen de grootst mogelijke onzin. Zo zou volgens het AD een fromule bedacht zijn om 5e graads vergelijkingen op te lossen terwijl 200 jaar geleden bewezen is dat dat niet kan. De Volkskrant denkt dat we voor ons eigen pensioen sparen en dat de overheid dat gespaarde pensioen aan het afpakken is.quote:Ik lees jaarlijks in de krant over die ongelukken. Wou je de krant soms gaan tegenspreken ofzo.
En wat is dat doel, afgezien van "leden" weren die even komen kijken, dan wel?quote:Het heeft allemaal een duidelijk doel,
Denk nou toch eens gewoon na...quote:Op donderdag 18 november 2004 21:17 schreef Landmass het volgende:
[..]
En wat is dat doel, afgezien van "leden" weren die even komen kijken, dan wel?
Zeg het nou gewoon...quote:Op donderdag 18 november 2004 21:44 schreef HotFudge het volgende:
[..]
Denk nou toch eens gewoon na...![]()
Het gaat om de manier waarop dat gebeurt. Waarom moet het bij sommige corporale verenegingen op de vervelende manier?quote:Op donderdag 18 november 2004 21:50 schreef HotFudge het volgende:
Nou vooruit dan... Stel je hebt een vereniging zonder KMT. De eerste weken komen alle nieuwe eerstejaars en daar staan ze dan, in hun eentje of als ze geluk hebben kennen ze iemand toevallig van de studie of van de openingsweek van de universiteit.
Ze weten daarnaast bijna niets van de vereniging zelf af. Ze kennen de mores (regels -geschreven en ongeschreven-), de onderverenigingen en dergelijken niet.
Een KennisMakingsTijd zorgt ervoor, dat de nieuwe studenten elkaar snel leren kennen, omdat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten, daarnaast leren ze alle aspecten van de vereniging beter kennen.
Misschien klinkt het voor een buitenstaander raar en stom, maar ik zou zeggen, oordeel niet tot je zelf een KMT hebt gelopen bij een vereniging die bij je past uiteraard...
Dat je met zijn allen vier uur moet gaan staan met een doos op je hooft. Dat iedereen je aan het afzeiken is. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 18 november 2004 21:55 schreef HotFudge het volgende:
Wat voor beeld heb je van de "manier waarop dat gebeurt"? Omschrijf het eens...
Ben ik met je eens. In dat opzicht is het goed.quote:Op donderdag 18 november 2004 22:16 schreef HotFudge het volgende:
In mijn opzicht is dat een proces om mensen op die manier te leren van zichzelf af te bijten en voor zichzelf op te komen.
Helaas werkt het niet. En ik spreek uit ervaring.quote:Daarnaast is het een manier om groepsgevoel te creëren
Slecht argument. Dat kan ook gewoon op de normale manier.quote:en om mensen van de vereniging te leren kennen.
Mijn ervaring is positief... Doordat de mensen die de KMT doorlopen, samen hetzelfde meemaken, trekken ze sneller naar elkaar toe en in de zogenaamde "pauzes" praten ze dan sneller met elkaar over wat er gebeurd is... maar dat ligt misschien per vereniging anders en misschien ook aan de instelling van de personen zelf... (ik weet niet hoe jij aan die ervaring komt???)quote:Helaas werkt het niet. En ik spreek uit ervaring.
Klopt, maar zoals al gezegd, als je nieuwe studenten zomaar op de vereniging binnen laat komen en ze staan daar... je weet hoe dat gaat, mensen stappen niet allemaal even makkelijk op elkaar af.quote:Slecht argument. Dat kan ook gewoon op de normale manier.
Bron: Geen Stijlquote:Taida vastgetaped aan dochter Verdonk
Taïda Pasic wordt op dit moment op niet mis te verstane wijze ontgroend. Het Kosovaarse bReEzAh-sletje, dat op een studentenvisum ons land weer binnen mocht, laat zich vrijwillig vernederen door de Leidse studentenvereniging Minerva (spreek uit als Minerrrwva). U kent het wel: zoemen, indikken, meisjes die in hun heupslip een met mayonaise besmeurde lantaarnpaal in moeten klimmen, in een halve minuut een liter bier naar binnen moet werken dan wel zich laten kaalscheren in de hoop straks deel te mogen uitmaken van dit eliteclubje. Io Vivat! Het toeval wil echter dat ook de dochter van Rita Verdonk zich op dit moment bij Minerva naar binnen probeert te likken. Dus leek het de ontgroeningscommissie wel een aardig idee beide foeten aan elkaar te koppelen. Letterlijk en figuurlijk dan. Zo zit het tweetal aan elkaar getaped en is het duo voorlopig genoodzaakt alles samen te doen. Zo meldt Kink FM en twee onafhankelijke bronnen binnen Minerrrwva hebben dat tegenover ons bevestigd. Beetje lullen dus over hoe op een vals visum Nederland binnen te komen. Wij kunnen niet wachten op de moeder-dochter dag... Bloed! Bloed! Bloed!
Ach, er zijn genoeg andere manieren om een band met iemand te scheppen. Ik vind dat ontgroenen echt nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:48 schreef Marruk het volgende:
Veel gezeur hierover allemaal. Zelf zou ik niet snel bij een vereniging gaan met een ontgroening. Op de een of andere manier voel ik mij daar te goed voor, ik laat mij echt niet door een corpsballetje afzeiken en vernederen. Kijk, als ik bij het korps mariniers een ontgroening zou moeten ondergaan zou ik het prima vinden, maar niet door een vadsige 9e jaars student die zich zo goed voelt omdat hij al 9 jaar 1e jaars is.
Maar aan de andere kant, het schept wel een band met je lotgenoten. Dat is iets waar je niets over kunt zeggen, want wanneer je over 10 jaar in het bedrijfsleven elkaar tegenkomt dan zul je het wel over de ontgroening hebben en er nog om kunnen lachen ook.
jammer dat het keiharde geenstijl onzin isquote:
Ik zal het eens nagaan...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:38 schreef Jesse- het volgende:
[..]
jammer dat het keiharde geenstijl onzin is
Je creeert met een ontgroening een zelfde band die je alleen in oorlogsituaties verder nog tegenkomtquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:53 schreef Litso het volgende:
[..]
Ach, er zijn genoeg andere manieren om een band met iemand te scheppen. Ik vind dat ontgroenen echt nergens voor nodig.
Ze drinken alleen maar ranjaquote:Op donderdag 16 september 2004 23:27 schreef mooiegek het volgende:
[..]
complete onzin..alcohol is al jaren compleet afgeschaft bij ontgroeningen. sterker nog: nullen/ feuten mogen gedurende de totale ontgroening geen alcohol drinken.
De 6 liter was niet tijdens de algemene it héquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ze drinken alleen maar ranja
Of 6 liter water
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ze drinken alleen maar ranja
Of 6 liter water
Nee, dat weet ik. Het wordt nogal es politiek correct goed geluld. Maar het komt wel van verenigingsmensen uit, en die maken grotendeels de vereniging lijkt me. Net als die actie een tijdje terug in Groningen van een paar Vindicaters in een restaurant, waar ze ff de aso uithingen en de boel liepen te slopen. Natuurlijk, het bestuur stelt zo snel mogelijk dat dat "niet de vereniging was". Maar er lopen nogal wat mensen bij die verenigingen rond die zichzelf veels te serieus nemen en vaker zulke domme acties hebben. Naar mijn mening lopen er nogal wat mongolen bij die corpsverenigingen rond en doen die verenigingen er weinig aan om dat aan te pakken. Zal wel bij het cultuurtje horen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:37 schreef Jesse- het volgende:
[..]
De 6 liter was niet tijdens de algemene it hé
leuk verhaaltje en het klopt inderdaad, maar het heeft niks met de ontgroening te maken :pquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik. Het wordt nogal es politiek correct goed geluld. Maar het komt wel van verenigingsmensen uit, en die maken grotendeels de vereniging lijkt me. Net als die actie een tijdje terug in Groningen van een paar Vindicaters in een restaurant, waar ze ff de aso uithingen en de boel liepen te slopen. Natuurlijk, het bestuur stelt zo snel mogelijk dat dat "niet de vereniging was". Maar er lopen nogal wat mensen bij die verenigingen rond die zichzelf veels te serieus nemen en vaker zulke domme acties hebben. Naar mijn mening lopen er nogal wat mongolen bij die corpsverenigingen rond en doen die verenigingen er weinig aan om dat aan te pakken. Zal wel bij het cultuurtje horen.
Sorrie, maar ik kan die verenigingen met hun ontgroeningen niet serieus nemen. Dat je jezelf zo voor lul zet en zo zonder ruggengraat, en dat achteraf goed lult met "het versterkt de band" en "je moet er bij zijn", ik vind het ronduit fascinerend.
Mooiste verhaal dat ik heb gehoord: meidje (dik en onzeker) moest als "vies varken" elke dag in de sloot springen..quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:46 schreef Avani het volgende:
Wat gebeurt er nou eigenlijk met een ontgroening?Of zijn dat van die geheimen binnen de vereniging
Sommige verhalen klinken gewoon een beetje te bizar
Klopt, ik was de [corpsafzeimodus] tagjes vergeten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:04 schreef Jesse- het volgende:
[..]
leuk verhaaltje en het klopt inderdaad, maar het heeft niks met de ontgroening te maken :p
god en ik ben niet eens lid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |