abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21862603
Bron: telegraaf.nl

UTRECHT - Moslimleiders in Nederland nemen te weinig afstand van onder meer eerwraak, discriminatie van vrouwen en terreur in de naam van de islam. Dat zei CDA-partijvoorzitter Van Bijsterveldt vrijdag tijdens een conferentie van haar partij in Utrecht over de rol van religie in de samenleving. Ze scharen zich volgens haar ook niet ondubbelzinnig genoeg achter de waarden van democratie en rechtsstaat.

"De zorg en angst die in de samenleving heersen, met name over de fundamentalistische islam, wordt al met al toch onvoldoende diepgravend ontkracht door politieke en geestelijke moslimleiders", aldus Van Bijsterveldt.

"Ze erkende wel dat het voor moslims "vreselijk" is om zich steeds te moeten verdedigen tegen beelden en ideen die ze zelf verfoeien."

Moslims zoals wij ze op straat kennen , of de politieke en geestelijke moslimleiders die het vreselijk vind om zich te verdedigen.. ???

Ik zou het ook vreselijk vinden, als ik iets moest vertellen waar ik niet achtersta..
Ik vind het namelijk heel naar dat sommige allochtone groepen niet kunnen gedragen, maar ja als ik het genuanceerd zeg.. heeft het weinig impact.. (ja jongen je hebt gelijk..)
Daarom schreeuwen de meeste ook: iedereen het land uit...

Mijn buren zijn blij om in Nederland te zijn , en ik ben blij met mijn buren...

Hun kinderen zijn van Allah los, trouwens de mijne ook...

Hmmmm..
Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
pi_21863127
Waarom zou een moslim zich moeten verantwoorden voor een stel debielen waar hij net zomin binding mee heeft als wij?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21863409
Ik word een beetje moe van al dat gepraat over de moslims
pi_21863413
Vreemd bericht... Ik vind het vreselijk dat ze het moeten doen, maar ze doen het niet genoeg
pi_21863436
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom zou een moslim zich moeten verantwoorden voor een stel debielen waar hij net zomin binding mee heeft als wij?
Omdat ze in dezelfde God geloven?

Lijkt onzinnig, maar wordt door Moslims te pas en te onpas gebruikt om vrouwen in de hoek te zetten..
Big dick.
pi_21863457
quote:
Omdat die grens nogal vaag is en iedereen nu wel eens wil weten aan welke kant ze staan..
pi_21863510
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:12 schreef devv05 het volgende:

[..]

Omdat die grens nogal vaag is en iedereen nu wel eens wil weten aan welke kant ze staan..
Dit soort grenzen trek je zelf, dus is hij nogal vaag dan is het misschien een goed idee hem eens te verleggen.
pi_21863570
quote:

[..]

Waar haal jij het recht vandaan om te vertellen wat anderen moeten zeggen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21863642
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waar haal jij het recht vandaan om te vertellen wat anderen moeten zeggen?
Waar zeg ik dat dat moet? Het zou alleen een behoorlijke opheldering zijn. Maar jij staat wel bekend om selectief lezen.

Toen enkele Ajax debielen klappen gaven aan feyenoord spelers namen alle andere Ajacieden hier toch ook meteen afstand van en veroordeelden het.. Dan weet je waar je aan toe bent.

Dat er nu zo'n sfeer ontstaat lijkt me niet meer dan logisch. Mensen weten niet meer wat ze moeten denken en de Moslims lijken het wel best te vinden.. Tja..
pi_21863652
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit soort grenzen trek je zelf, dus is hij nogal vaag dan is het misschien een goed idee hem eens te verleggen.
Geef me maar een reden om die grens te verleggen, dan doe ik dat graag.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:24:39 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21863664
quote:

[..]

Gaat heen naar je geschiedenis leraar en vraag je schoolgeld terug.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21863667
quote:

[..]

Alsof een paar individuen die zich uitspreken dan representatief zijn voor "hen" allemaal.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21863676
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gaat heen naar je geschiedenis leraar en vraag je schoolgeld terug.
Gaat heen naar een topic waar je inbreng nuttig en gewenst is. Misschien leef jij in de geschiedenis, ik in het heden.
pi_21863683
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Alsof een paar individuen die zich uitspreken dan representatief zijn voor "hen" allemaal.
Nee, maar ik zou het wel als een positief iets ervaren. Jij niet?
pi_21863723
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:

Dat er nu zo'n sfeer ontstaat lijkt me niet meer dan logisch. Mensen weten niet meer wat ze moeten denken en de Moslims lijken het wel best te vinden.. Tja..
En het alternatief is constant maar hetzelfde riedeltje van afkeuring herhalen enkel en alleen omdat jij toevallig ook moslim bent.
Hoe lang blijf je dat doen dan?

Hoe vaak moeten gewone katholieken zich verantwoorden voor misbruik door pastoors? Moeten die ook bij ieder geval duidelijk hun afkeer laten blijken of mag het na tig keer als gezegd beschouwd worden?
pi_21863726
quote:

[..]

Waar zeg ik dat dat moet? Het zou alleen een behoorlijke opheldering zijn. Maar jij staat wel bekend om selectief lezen.

Toen enkele Ajax debielen klappen gaven aan feyenoord spelers namen alle andere Ajacieden hier toch ook meteen afstand van en veroordeelden het.. Dan weet je waar je aan toe bent.

Oh ja, dus als er ook maar iets gebeurt dan moet elke moslim zich hier subiet tegen uitspreken, want anders....tja...

Ik wou me hierbij publiekelijk uitspreken tegen de daad van Volkert vd G, anders zouden de Fortuynisten wel eens kunnen denken dat ik het ermee eens was! Hij was tenslotte van protestantse afkomst, net als ik
pi_21863727
quote:

[..]

Moeten is in mijn zin niet gebruikt alsof het een wet zou moeten zijn. Je leest selectief, vrind.
quote:
En wat ben je dan wijzer geworden? Ik kan zo ook wel vertellen dat er Ajacieden zijn die het veroordelen, en dat er Ajacieden zijn die het niet veroordelen, zo ook bij dit onderwerp.
quote:
Nee, moslims staan in Nederland niet bekend als schreeuwers.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21863738
quote:

[..]

Geef me maar een reden om die grens te verleggen, dan doe ik dat graag.
Ik bedoel dus dat deze "grens" waar jij het over hebt, alleen bestaat in jouw belevingswereld. Jij bent de enige die bepaalt waar de "grens" precies ligt. Is deze vaag, dan ben je dus ergens onzeker over.

Dan kun je natuurlijk passief afwachten of iemand misschien zo aardig is je aan het handje te nemen, en je precies uit te leggen hoe één en ander in elkaar steekt, maar met zo'n arrogante houding van "Laat maar eens zien dat je niet fout bent!" kun je daar natuurlijk lang op wachten.

Beter lijkt het me zelf eens uit te zoeken hoe de wereld in elkaar steekt, aangezien jij degene bent die met de vragen zit.
pi_21863751
Inderdaad de meerderheid van de Nederlanders heeft het gehad met moslims en zijn ze spoeg zat.
Moslims die afstand nemen van terreur en domme marocanen die het verpesten zijn een klein groep. Wat hebben we er aan trouwens, het is toch al te laat. Een groep terreur moslims die oproepen tot het doden van elke niet moslim hebben het goed voor elkaar. Het is gewoon wachten voor er zo'n heerlijk moslimland word genuked. Rusland, Amerika, Europa zijn te sterk en hebben wapens die dodelijker zijn als een gekaapt vliegtuig neer laten storten of schoolkinderen gijzelen en bedreigen. Zelfmoord moslims raken ooit op. Laat ze maar meer afstand nemen in het openbaar eens kijken wat hun geweldadige broeders er van vinden. Wie zwijgt stemt toe.
pi_21863767
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:29 schreef XiNiX2004 het volgende:
Inderdaad de meerderheid van de Nederlanders heeft het gehad met moslims en zijn ze spoeg zat.
Moslims die afstand nemen van terreur en domme marocanen die het verpesten zijn een klein groep. Wat hebben we er aan trouwens, het is toch al te laat. Een groep terreur moslims die oproepen tot het doden van elke niet moslim hebben het goed voor elkaar. Het is gewoon wachten voor er zo'n heerlijk moslimland word genuked. Rusland, Amerika, Europa zijn te sterk en hebben wapens die dodelijker zijn als een gekaapt vliegtuig neer laten storten of schoolkinderen gijzelen en bedreigen. Zelfmoord moslims raken ooit op. Laat ze maar meer afstand nemen in het openbaar eens kijken wat hun geweldadige broeders er van vinden. Wie zwijgt stemt toe.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:31:13 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21863776
De CDA-kneusjes beginnen alvast aan een offensiefje tegen Wilders.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:32:49 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21863803
Ik ben dat gezeur of moslims helemaal zat. Het gaat al twee jaar alleen maar over moslims, moslims en moslims. Kutreligie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21863833
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat deze "grens" waar jij het over hebt, alleen bestaat in jouw belevingswereld. Jij bent de enige die bepaalt waar de "grens" precies ligt. Is deze vaag, dan ben je dus ergens onzeker over.
Zo'n grens onstaat niet voor niets. Fundamentalistische Moslims in Nederland, dansende Moslims in de straten na 11 september. Deze twijfel groeit meer en meer in Nederland, dus enkel aan mij ligt het niet. Laat ze maar voor eens en altijd zien dat ze dit soort gedrag afkeuren. Waarom niet? Ik zou geen moeite hebben mijn afkeur hiertegen uit te spreken als ik hun was.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:35:07 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21863842
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:32 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben dat gezeur of moslims helemaal zat. Het gaat al twee jaar alleen maar over moslims, moslims en moslims. Kutreligie.
Kutgezeur bedoel je
pi_21863874
quote:
Morgen 3 jaar
pi_21863885
"De zorg en angst die in de samenleving heersen, met name over de manische bezuinigingsdrift van Balkenende, wordt al met al toch onvoldoende diepgravend ontkracht door mij als voorzitter en andere CDA-prominenten", aldus Van Bijsterveldt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:40:44 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21863934
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

Gaat heen naar een topic waar je inbreng nuttig en gewenst is. Misschien leef jij in de geschiedenis, ik in het heden.
Tja en in het heden scheren we een ieder over een kam. Welk mens is vanwege zijn of haar geloof of denkbeelden verantwoording schuldig. En wie het verleden niet kent kan het heden niet begrijpen. Want het het moslim terrorisme is iets van de laatste honderd jaar. Daaarvoor was het een van de meest tollerante samenlevingen ter wereld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21863940
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:34 schreef devv05 het volgende:

[..]

Zo'n grens onstaat niet voor niets. Fundamentalistische Moslims in Nederland, dansende Moslims in de straten na 11 september. Deze twijfel groeit meer en meer in Nederland, dus enkel aan mij ligt het niet. Laat ze maar voor eens en altijd zien dat ze dit soort gedrag afkeuren. Waarom niet? Ik zou geen moeite hebben mijn afkeur hiertegen uit te spreken als ik hun was.
Ik neem aan dat je doelt op die Marokkaanse jongeren in Ede? Dat bleek achteraf een verjaardagsfeest te zijn dat door de media zo neergezet werd alsof het een feest ter ere van de aanslagen was. En zelfs al was het zo dan hoeft niet elke moslim hierop aangekeken te worden.
"De" moslims moeten zich niet uitspreken tegen het fundamentalisten, de Nederlanders moeten ophouden elke moslim aan het kijken op de daden van anderen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:42:53 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21863974
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op die Marokkaanse jongeren in Ede? Dat bleek achteraf een verjaardagsfeest te zijn dat door de media zo neergezet werd alsof het een feest ter ere van de aanslagen was. En zelfs al was het zo dan hoeft niet elke moslim hierop aangekeken te worden.
"De" moslims moeten zich niet uitspreken tegen het fundamentalisten, de Nederlanders moeten ophouden elke moslim aan het kijken op de daden van anderen.
Juist. Want het gaat om een minderheid die niet representatief is voor de hele moslimwereld.
pi_21863997
Ach, als datzelfde CDA nou eens wat meer moeite doet om bijvoorbeeld een goede imamopleiding van de grond te krijgen dan hoeft ze alweer wat minder bang te zijn.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:45:14 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21864020
Trouwens de paus is bezig om duizenden mensen in Afrika te vermoorden door het gebruik van condooms te verbieden. Daar neemt het westen tenslotte ook geen afstand van. En de terreur die de VS pleegt tegen de burgerbevolking van Irak hoor je ook niemand afstand van nemen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:46:52 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21864057
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:44 schreef SCH het volgende:
Ach, als datzelfde CDA nou eens wat meer moeite doet om bijvoorbeeld een goede imamopleiding van de grond te krijgen dan hoeft ze alweer wat minder bang te zijn.
Naar mijn mening hoort het CDA niet eens in de regering te zitten. Ben voor een zeer strak doorgevoerde scheiding tussen religie en staat.
pi_21864064
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:45 schreef Megumi het volgende:
Trouwens de paus is bezig om duizenden mensen in Afrika te vermoorden door het gebruik van condooms te verbieden. Daar neemt het westen tenslotte ook geen afstand van. En de terreur die de VS pleegt tegen de burgerbevolking van Irak hoor je ook niemand afstand van nemen.
Ik wist dat ik iets vergeten was. Aan alle niet-westerse niet-christenen: da's nie goed!
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:52:29 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21864147
Wat mij nog altijd blijft verbazen is dat oorlog en geweld nog steeds een rol speelt in de wereld politiek. Men weet al enige honderden jaren dat geweld uiteindelijk niets oplost.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:57:42 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21864237
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:52 schreef Megumi het volgende:
Wat mij nog altijd blijft verbazen is dat oorlog en geweld nog steeds een rol speelt in de wereld politiek. Men weet al enige honderden jaren dat geweld uiteindelijk niets oplost.
Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN resolutie of een vergadering met Ben Bot.
pi_21864261
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:52 schreef Megumi het volgende:
Klopt, het komt wel lekker macho over, net alsof je iets aan een probleem doet en dat doet het altijd goed bij de kiezers.
pi_21864278
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:57 schreef PJORourke het volgende:

Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN resolutie of een vergadering met Ben Bot.
Geen van beide bestond toen.

Hitler was geen enkel probleem geweest als men in Munchen gewoon voet bij stuk had gehouden. Wat evenwel geen flikker met het topic te maken heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2004 18:00:50 ]
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:01:26 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21864303
quote:

[..]

Ken je geschiedenis alweer. Als de andere mogenheden van die tijd Duitsland niet economisch aan de grond hadden gebracht dan was Hitler nooit aan de macht gekomen. Zij schiepen de voedingsbodem waar Hitler op kon groeien.
pi_21864376
quote:

[..]

Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN Volkerenbond-resolutie of een vergadering met Ben Bot.
Hitler was nergens meer door weg te krijgen toen hij er eenmaal zat. Je zult te allen tijde moeten zien te voorkomen dat er een klimaat ontstaat waarin zijn soort leiderschap de oplossing lijkt. WE zijn al hard op weg! Nu wordt er van alle moslims verwacht dat ze zich publiekelijk uitspreken tegen terreurdaden. Destijds werden er van alle joden als geheel ook dingen verwacht.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:08:59 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21864412
Terrorisme is een manier om de staats monopolie op geweld in dit geval de VS te doorbreken.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:19:27 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21864580
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
Geen van beide bestond toen.

Hitler was geen enkel probleem geweest als men in Munchen gewoon voet bij stuk had gehouden. Wat evenwel geen flikker met het topic te maken heeft.
Het was een poging mijnerzijds om ironie te gebruiken.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:20:28 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21864597
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:01 schreef Megumi het volgende:
Ken je geschiedenis alweer. Als de andere mogenheden van die tijd Duitsland niet economisch aan de grond hadden gebracht dan was Hitler nooit aan de macht gekomen. Zij schiepen de voedingsbodem waar Hitler op kon groeien.
Toch zat hij daar, en was hij vastbesloten joden uit te roeien. Hoe zou jij dat zonder geweld oplossen? Dealtje maken?
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:21:07 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21864608
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:06 schreef Mwanatabu het volgende:
Destijds werden er van alle joden als geheel ook dingen verwacht.
Dat ze spontaan zouden verdwijnen, geloof ik.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:27:26 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21864717
heeft Van Bijsterveldt al afstand genomen voor het verkrachten van jongetjes in de kerk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_21864811
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:32 schreef pdxnet96 het volgende:
Mijn buren zijn blij om in Nederland te zijn , en ik ben blij met mijn buren...

Hun kinderen zijn van Allah los, trouwens de mijne ook...

Hmmmm..
Probeer je te zeggen dat je een goede relatie met je buren hebt OMDAT de kids ongelovig zijn?

3 keer raden hoe praktiserend gelovig de gemiddelde 'kut'Marokkaan is.

Er is heel makkelijk een antwoord op je eerwraak vraag te vinden, zoek het maar op in je Koran/Hadith/leerboeken. :
pi_21864856
quote:
Het gaat om de leiders van de stroming waarop die debielen zich beroepen. Daarvan mag je wel wat meer verwachten dan stilzwijgen.
pi_21864868
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:33 schreef Youssef het volgende:
Er is heel makkelijk een antwoord op je eerwraak vraag te vinden, zoek het maar op in je Koran/Hadith/leerboeken. :
Ze "quote" een artikel uit de telegraaf hoor...

Misschien kun je beter een mailtje sturen naar CDA-partijvoorzitter Van Bijsterveldt :')
pi_21864871
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gaat om de leiders van de stroming waarop die debielen zich beroepen. Daarvan mag je wel wat meer verwachten dan stilzwijgen.
Noem eens 2,4 leiders?
pi_21864879
quote:

[..]

Wie zijn die leiders dan?
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:41:11 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21864944
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:27 schreef Re het volgende:
heeft Van Bijsterveldt al afstand genomen voor het verkrachten van jongetjes in de kerk?
pi_21864974
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zijn die leiders dan?
Was je alweer vergeten dat ik geen trek heb in jouw troll-discussies?
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:42:45 #52
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21864975
Van Bijsterveldt is niet katholiek.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:43:36 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21864986
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:42 schreef PJORourke het volgende:
Van Bijsterveldt is niet katholiek.
Moslims zijn ook niet allemaal fundamentalisten
pi_21864999
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Was je alweer vergeten dat ik geen trek heb in jouw troll-discussies?
Welke leider bereikt heel Nederland dan HiZ, dat was een vraag geen poging tot discussie denk ik. Hoe weet je of er niet een aantal (kennelijk de leiders die je bedoelt) imams hierover hebben gepreekt?
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:47:24 #55
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21865060
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:43 schreef Posdnous het volgende:
Moslims zijn ook niet allemaal fundamentalisten
Dat zeg ik ook niet. Irrelevant verder. Maar je kunt een gereformeerde partijvoorzitter niet verantwoordelijk houden voor de daden van de katholieke kerk. Net zoals Hindoes niet verantwoordelijk zijn voor de daden van Boeddisten.

En ik zwaai lekker terug
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:49:32 #56
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21865090
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Irrelevant verder. Maar je kunt een gereformeerde partijvoorzitter niet verantwoordelijk houden voor de daden van de katholieke kerk. Net zoals Hindoes niet verantwoordelijk zijn voor de daden van Boeddisten.

En ik zwaai lekker terug
Oh, en moslims kun je wel allemaal verantwoordelijk stellen voor een paar extremisten

pi_21865113
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:44 schreef Youssef het volgende:

[..]

Welke leider bereikt heel Nederland dan HiZ, dat was een vraag geen poging tot discussie denk ik. Hoe weet je of er niet een aantal (kennelijk de leiders die je bedoelt) imams hierover hebben gepreekt?
Er is niet zo'n heel het land betreffende leider, en dat maakt natuurlijk de vraag om een leider die het allemaal namens de hele gemeenschap veroordeelt lastig. Dat neemt echter niet weg, dat er wel mensen zijn die binnen kleinere gemeenschappen rond een moskee wel een leidersfunctie hebben. En van mensen die een dergelijke leidersfunctie hebben geaccepteerd mag je ook verwachten dat ze de verantwoordelijkheid nemen op momenten dat het niet gaat om zaken die ze zelf in hun prioriteitenlijstje hebben gezet, maar die door de maatschappij als ernstig probleem worden gezien.

Als er geen moslimleiders zijn die leider willen zijn voor lastige momenten, dan moeten ze ook geen aanspraak willen maken op het leider zijn op het moment dat het allemaal koek en ei is. Mij persoonlijk zou het een lief ding waard zijn als er een keuze werd gemaakt voor de tweede variant (geen leiders, dat is immers dichter bij de pure Islam), maar mijn realiteitszin laat me zien dat er moslims zijn die leiders zoeken en dat er ook personen zijn die zich als leider opwerpen. En zolang dat het geval is, vind ik dat je ze lastig mag vallen om hun positie. (Voorbeeld; als El Moumni niet te beroerd is om de wereld blij te maken met zijn meningen over homo's, dan moet hij er niet verbaasd over zijn dat er ook van hem geëist wordt dat hij terrorisme afkeurt, op straffe van zichzelf buiten de maatschappij plaatsen).

Overigens vind ik nog steeds dat het totaal geen enkele zin heeft om te discussieren met SCH, om de simpele reden dat SCH geen enkele serieuze bijdrage levert aan het debat met zijn kruistocht tegen iedere soort van kritiek op de Islamitische praktijk in Nederland.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:53:01 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21865142
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:49 schreef Posdnous het volgende:
Oh, en moslims kun je wel allemaal verantwoordelijk stellen voor een paar extremisten

Nee, maar ze kunnen wel afstand nemen van extremisten. Niks mis mee toch?

En leg een ander voortaan geen woorden in de mond.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:54:56 #59
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21865182
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar ze kunnen wel afstand nemen van extremisten. Niks mis mee toch?
Nou dan kunnen onze christelijke CDA-vriendjes dat toch ook doen over pedofilie van priesters? Is net zo logisch. Niks mis mee toch?
pi_21865197
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:51 schreef HiZ het volgende:
[knip /]
Ik ken zelf geen leiders zoals jij hierboven beschrijft. Hetgeen dit het dichtst benadert lijkt mij toch echt onze regering. Deze heeft namens Nederland toch afstand genomen van deze aanslagen?

Of spreekt de Nederlandse regering slechts namens de niet-islamitische Nederlander?
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:56:41 #61
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21865211
quote:
Nee, kut-zeurders.
pi_21865216
quote:

Overigens vind ik nog steeds dat het totaal geen enkele zin heeft om te discussieren met SCH, om de simpele reden dat SCH geen enkele serieuze bijdrage levert aan het debat met zijn kruistocht tegen iedere soort van kritiek op de Islamitische praktijk in Nederland.
Nou ja - lees je eigenlijk wel? Als er iemand kritisch is op de islam (wat is dat eigenlijk) dan ben ik het wel. Ik kan er ook niks aan doen dat ik er echt in geinteresseerd ben en daarom nogal genuanceerd ben en derhalve tegenwicht biedt aan al het populistische en vaak nogal onjuiste gepost hier.

Wat zou ik er nou voor belang bij hebben om geen kritiek te hebben op de moslimgemeenschap?
Maar als jij de vraag: Wie zijn die leiders? - al opvat als een troll. Het is een serieuze vraag die je net ook serieus hebt beantwoordt en daar sla je de spijker mee op zijn kop.

Ik hoor trouwens wel verschillende "kleine leiders" dingen zeggen, maar die worden vaak niet opgepikt of die leiders praten in zulk verhullend taalgebruik dat het niet over komt. Daarom is het goed als er veel meer nederlandse imams komen, die goed Nederlands spreken.

Daarom zouden de moslims, samen met het CDA bv., veel meer werk moeten maken van imamopleidingen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:01:25 #63
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21865295
quote:

[..]

Er is niet zo'n heel het land betreffende leider, en dat maakt natuurlijk de vraag om een leider die het allemaal namens de hele gemeenschap veroordeelt lastig. Dat neemt echter niet weg, dat er wel mensen zijn die binnen kleinere gemeenschappen rond een moskee wel een leidersfunctie hebben. En van mensen die een dergelijke leidersfunctie hebben geaccepteerd mag je ook verwachten dat ze de verantwoordelijkheid nemen op momenten dat het niet gaat om zaken die ze zelf in hun prioriteitenlijstje hebben gezet, maar die door de maatschappij als ernstig probleem worden gezien.

Als er geen moslimleiders zijn die leider willen zijn voor lastige momenten, dan moeten ze ook geen aanspraak willen maken op het leider zijn op het moment dat het allemaal koek en ei is. Mij persoonlijk zou het een lief ding waard zijn als er een keuze werd gemaakt voor de tweede variant (geen leiders, dat is immers dichter bij de pure Islam), maar mijn realiteitszin laat me zien dat er moslims zijn die leiders zoeken en dat er ook personen zijn die zich als leider opwerpen. En zolang dat het geval is, vind ik dat je ze lastig mag vallen om hun positie. (Voorbeeld; als El Moumni niet te beroerd is om de wereld blij te maken met zijn meningen over homo's, dan moet hij er niet verbaasd over zijn dat er ook van hem geëist wordt dat hij terrorisme afkeurt, op straffe van zichzelf buiten de maatschappij plaatsen).

Denk je nou echt dat El Moumni het in zijn hand heeft?
Ook al wil hij een mening geven , als de krant het niet interessant genoeg vind dan komt het niet eens in de media.

Of dacht jij dat de media elke mening gewoon de tv opgooit?
Zie het conflict Palestina/Israel, ze laten ook de Israeliers meer op tv hun zegje doen dan Palestijnse officials.

Mediaprobleem dus.
pi_21865343
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik ken zelf geen leiders zoals jij hierboven beschrijft. Hetgeen dit het dichtst benadert lijkt mij toch echt onze regering. Deze heeft namens Nederland toch afstand genomen van deze aanslagen?

Of spreekt de Nederlandse regering slechts voor de niet-islamitische Nederlander?
Zo simpel ligt het helaas niet in een wereld waarin loyaliteiten niet uitsluitend in termen van woonland kan worden beschreven. De fictie van een 'Islamitische eenheid', waar ook gematigde moslims niet graag publiekelijk afstand van nemen, doorkruist jouw stelling dat de Nederlandse regering ook voor alle moslim-Nederlanders (en moslim ingezetenen van Nederland) spreekt als terrorisme wordt veroordeeld.

Dus, als gematigde moslims zichzelf als deel van een Islamitische wereld zien, dan kunnen ze er niet aan ontkomen afstand te nemen van die moslims die zich bedienen van methodes om hun wereldbeeld te verbreiden los van wat er door de regering van het land waar ze wonen wordt gezegd.

Niet-moslims hebben het op dat punt gewoon een heel stuk makkelijker, omdat die niet uitgaan van de gemeenschap, maar van het individu. Je bent dan gewoon niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.
pi_21865404
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:01 schreef Amando het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat El Moumni het in zijn hand heeft?
Ook al wil hij een mening geven , als de krant het niet interessant genoeg vind dan komt het niet eens in de media.

Of dacht jij dat de media elke mening gewoon de tv opgooit?
Zie het conflict Palestina/Israel, ze laten ook de Israeliers meer op tv hun zegje doen dan Palestijnse officials.

Mediaprobleem dus.
Het is deels een media-probleem, maar mensen als El Moumni roepen ook niet meteen als ze geconfronteerd worden met een microfoon als ze een vraag over homo's krijgen dat ze geen echte leider zijn en dat hun mening er eigenlijk niet toe doet. Dan is het kennelijk wel voldoende om te zeggen dat het allemaal heel erg en verwerpelijk is.
pi_21865521
Wat ben je nu eigenlijk HiZ, dat is me nog steeds niet duidelijk. Sji'iet?
pi_21865575
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:04 schreef HiZ het volgende:
Dus, als gematigde moslims zichzelf als deel van een Islamitische wereld zien, dan kunnen ze er niet aan ontkomen afstand te nemen van die moslims die zich bedienen van methodes om hun wereldbeeld te verbreiden los van wat er door de regering van het land waar ze wonen wordt gezegd.
De moslims die ik ken zijn anders behoorlijk idividualistisch ingesteld, maar los daarvan, jouw verhaal hierboven gaat slechts op wanneer zij een zeker gevoel van verbondenheid met deze terroristen zouden hebben. Dit lijkt mij niet erg waarschijnlijk.

Jij associeert de Nederlandse moslim met deze terroristen en stelt dat zij tot dezelfde groep/gemeenschap behoren. Dit soort zaken ontkennen versterkt alleen maar de indruk dat de associatie terecht isen dat het dus oké is Nederlandse moslims aan te spreken op het gedrag van 'geloofsgenoten' over de gehele wereld. Onzin natuurlijk.
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:20:33 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21865667
Kunnen de heren Hiz en SCH elkaar ook gewoon negeren? Ja? Dank.

Je hoeft niet op elke post te reageren, je kan er ook overheen lezen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_21865819
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:20 schreef Dagonet het volgende:
Kunnen de heren Hiz en SCH elkaar ook gewoon negeren? Ja? Dank.

Je hoeft niet op elke post te reageren, je kan er ook overheen lezen.
Ik vind het niet nodig dat iemand me beledigt en als discussiant diskwalificeert - ik zou het prettig vinden als je daar tegen optreedt. Ik begrijp namelijk niet wat er op mijn posts in dit topic aan te merken valt.
pi_21866003
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ja - lees je eigenlijk wel? Als er iemand kritisch is op de islam (wat is dat eigenlijk) dan ben ik het wel.
:')

Je bent aan het trollen, niet?
pi_21866329
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er was wel IETS meer aan de hand, hoor. Bovendien kwamen de sprookjes die Hitler gebruikte uit een tijd waarin het economisch wel goed ging.
pi_21867391
quote:

[..]

Ja, maar het probleem is dus juist dat er geen allesoverkoepelende organisatie is. En de organisaties die er wel zijn spreken zich in de regel ook uit tegen terreuracties. Meestal hoor je daar niets over en als het wel gecoverd wordt, dan wordt er meteen gedaan alsof het een nieuw ding is en het voor de eerste keer gebeurt.
pi_21867440
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bent aan het trollen, niet?
Nee ik ben volstrekt serieus. Ik ben overal kritisch op dus waarom zou ik ineens niet kritisch op de islam zijn? Mij bevalt alleen de discussie over de islam en de moslims niet, van beide kanten trouwens. Het is offensief en defensief maar vrijwel nooit constructief. Het gaat over gedoe en over incidenten. Ik ga er liever vanuit de islam in Nederlander een factor van belang is en nog sterk zal groeien en dat we moeten bekijken hoe we daar opbouwend mee omgaan. Ik heb nu wel eens de idee dat de ene kant doet: die islam moet weg - waarop de andere kant zeg: we gaan lekker toch ons eigen gang. En dat schiet niet op.

Hier kom ik misschien zo over omdat de algemene teneur hier vaak ook is dat de islam louter eng en bedreigend is - dat probeer ik dan te nuanceren. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik kritischer ben dan veel users die heel erg tegen de islam ageren. Dat is vaak nogal vanuit een eendimensionale visie en zonder visie: wat willen we nou met elkaar?
pi_21867623
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem is dus juist dat er geen allesoverkoepelende organisatie is. En de organisaties die er wel zijn spreken zich in de regel ook uit tegen terreuracties. Meestal hoor je daar niets over en als het wel gecoverd wordt, dan wordt er meteen gedaan alsof het een nieuw ding is en het voor de eerste keer gebeurt.
Exact. De islamitische beweging is niet zo georganiseerd dat er 1, 2 of 3 personen als gezicht fungeren. Waarvan mensen weten: hier spreekt de islamitische gemeenschap in Nederland. Dat zou veel meer impact hebben dan dat iemand van Islam en Burgerschap of van de LIVON iets zegt of van de Twentse Moslim Organisatie iets zegt: want die kennen we niet.

Het maakt nogal verschil of Kardinaal Simonis een uitspraak doet over een nationale kwestie of een pastoor uit Leeuwarden.
pi_21868711
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee ik ben volstrekt serieus. Ik ben overal kritisch op dus waarom zou ik ineens niet kritisch op de islam zijn?
Ik geloof best dat jij enorm kritisch kan zijn. Ik heb alleen het idee dat je wat de Islam betreft een blinde vlek hebt ontwikkeld. Ik kan me ook niet herinneren dat jij je ooit kritisch hebt uitgelaten over de Islam.
quote:
Mij bevalt alleen de discussie over de islam en de moslims niet, van beide kanten trouwens. Het is offensief en defensief maar vrijwel nooit constructief. Het gaat over gedoe en over incidenten. Ik ga er liever vanuit de islam in Nederlander een factor van belang is en nog sterk zal groeien en dat we moeten bekijken hoe we daar opbouwend mee omgaan.
Tja, ik pleit eerder voor een model waarin de Islam geen factor van belang meer speelt binnen Nederland.
quote:
Ik heb nu wel eens de idee dat de ene kant doet: die islam moet weg - waarop de andere kant zeg: we gaan lekker toch ons eigen gang. En dat schiet niet op.
De Islam hoeft niet weg uit Nederland, integendeel zelfs. Het enige waar de meeste mensen waakzaam voor zijn is dat de Islam Nederland geen belangrijke rol gaat vervullen. De invloed van de Islam op de Nederlandse samenleving moet tot een minimum beperkt worden. Deze humanistische en liberale samenleving is mij teveel waard om het te laten verrampeneren door de Islam.
quote:
Hier kom ik misschien zo over omdat de algemene teneur hier vaak ook is dat de islam louter eng en bedreigend is - dat probeer ik dan te nuanceren. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik kritischer ben dan veel users die heel erg tegen de islam ageren. Dat is vaak nogal vanuit een eendimensionale visie en zonder visie: wat willen we nou met elkaar?
Wat is jouw kritiek op de Islam als ik vragen mag?
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:38:10 #76
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21868777
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:35 schreef nikk het volgende:

Tja, ik pleit eerder voor een model waarin de Islam geen factor van belang meer speelt binnen Nederland.
quote:
De Islam hoeft niet weg uit Nederland, integendeel zelfs.
Mkay

Hoe kan een religie bestaan zonder dat er waarde aan gehecht wordt door mensen?
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:41:08 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21868843
quote:
De invloed van de Islam op de Nederlandse samenleving moet tot een minimum beperkt worden. Deze humanistische en liberale samenleving is mij teveel waard om het te laten verrampeneren door de Islam.
Dan heb je ook niets te vrezen.

Behalve als je het dragen van hoofddoekjes door andere mensen bedreigend vindt voor jouw eigen manier van leven.
Wat ik niet begrijp overigens.
pi_21868870
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]

Mkay

Hoe kan een religie bestaan zonder dat er waarde aan gehecht wordt door mensen?
Waarom kan dat niet? Ik zei dat ze geen factor van belang mogen zijn, niet dat ze geen waarde hebben.
pi_21868912
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dan heb je ook niets te vrezen.
Waarop basseer je dat?
quote:
Behalve als je het dragen van hoofddoekjes door andere mensen bedreigend vindt voor jouw eigen manier van leven.
Wat ik niet begrijp overigens.
Die hoofddoekjes zijn niet bedreigend hoor. Hoe kom je daar nou bij?
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:46:07 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21868947
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarop basseer je dat?
Waarop baseer jij dat die dreiging er wel is?
quote:
Die hoofddoekjes zijn niet bedreigend hoor. Hoe kom je daar nou bij?
wat dan wel?
pi_21869022
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Waarop baseer jij dat die dreiging er wel is?
[..]

wat dan wel?
De manier waarop de Islam zich in Nederland, Europa en de rest van de wereld zich manifesteert.
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:52:20 #82
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21869078
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:49 schreef nikk het volgende:

[..]

De manier waarop de Islam zich in Nederland, Europa en de rest van de wereld zich manifesteert.
Hmm.. ik zie niet echt dat er Islamitische grondbeginselen in de Nederlandse maatschappij opduiken, waar niet-islamieten last van zouden kunnen hebben, die hier worden geaccepteerd dan wel in de wet verwerkt. En ik zie dat ook niet gebeuren in de toekomst.
Daar zit misschien het probleem.
pi_21869245
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hmm.. ik zie niet echt dat er Islamitische grondbeginselen in de Nederlandse maatschappij opduiken, waar niet-islamieten last van zouden kunnen hebben, die hier worden geaccepteerd dan wel in de wet verwerkt. En ik zie dat ook niet gebeuren in de toekomst.
Wel als de Islam een factor van belang gaat spelen in de toekomst. Zoals SCH als zei, gezien de groei van de Islam in Nederland is dat geen vreemd toekomstbeeld.
quote:
Daar zit misschien het probleem.
Onderschatting en naiviteit, dat is het probleem.
  vrijdag 10 september 2004 @ 22:03:14 #84
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21869305
Zo kan je het zien. Ik ben er van overtuigd dat Islamitische cultuur die voor niet-Islamieten niet wenselijk is nooit een voet aan de grond zal krijgen in de regels en wetgeving.
  vrijdag 10 september 2004 @ 22:05:26 #85
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21869352
En als dat al gebeurt is het tijd om daar iets aan te doen.

Vooralsnog vind ik het vooral veel ongenuanceerd en angstig gezever.

'Maar als..blablabla' . Tja, dat is echt geen rekening houden met de toekomst.
pi_21869440
Fundamentalisme is erg slecht en dat is fout

Ik ben Moslim en keur het af en tevens keur ik ook het Christenfundamentalisme dat is ook erg slecht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_21869467
Waarom zouden ze? Als een student zijn vriendin wurgt dan hoeven alle andere studenten daar namens de studentenpopulatie van Nederland toch ook niet openlijk hun afkeer van uit te spreken?

Alsof alle moslims fundamentalisten zijn, rot toch op man..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21869487
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:05 schreef Posdnous het volgende:
En als dat al gebeurt is het tijd om daar iets aan te doen.
Als het kalf verdronken is, dempt men de put?
quote:
Vooralsnog vind ik het vooral veel ongenuanceerd en angstig gezever.

'Maar als..blablabla' . Tja, dat is echt geen rekening houden met de toekomst.
Zoals ik al zei, onderschatting en naiviteit.
  vrijdag 10 september 2004 @ 22:13:46 #89
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21869531
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:45 schreef Megumi het volgende:
En de terreur die de VS pleegt tegen de burgerbevolking van Irak hoor je ook niemand afstand van nemen.
1. Gebeurt dat dan in de naam van het christendom ?

2. Is elke niet-moslim christen dan ?

3. Tegen welke terreur tegen de Iraakse burgerbevolking wordt niet geprotesteerd dan ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 10 september 2004 @ 22:14:45 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21869554
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Als het kalf verdronken is, dempt men de put?
[..]

Zoals ik al zei, onderschatting en naiviteit.
Die woorden maken echt geen indruk op mij hoor.

Ik vind het slechts woorden die als goedpratertje dienen om mensen bang te maken en alles wat voor ons niet bekend is af te wijzen en te veroordelen. Zonder fatsoenlijke aanleiding. Bush zou trots op je zijn.

Maar leef vooral lekker in angst als je daar zin in hebt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 22:17:25 #91
60090 Akkersloot
pi_21869609
--laat dat stokpaardje nou eens staan--

[ Bericht 83% gewijzigd door Dagonet op 10-09-2004 22:25:13 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_21869683
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die woorden maken echt geen indruk op mij hoor.

Ik vind het slechts woorden die als goedpratertje dienen om mensen bang te maken en alles wat voor ons niet bekend is af te wijzen en te veroordelen. Zonder fatsoenlijke aanleiding.
De Islam niet bekend? Iets té bekend als je het mij vraagt.
quote:
Bush zou trots op je zijn.
Ik heb niets met die malloot te maken hoor.
quote:
Geen angst, afkeur.
pi_21869713
De meeste moslims om me heen beschouw ik gewoon als oke, en ja, ik woon er midden tussen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21869798
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:13 schreef Youssef het volgende:
Wat ben je nu eigenlijk HiZ, dat is me nog steeds niet duidelijk. Sji'iet?
Ik geef er de voorkeur aan me niet te klasseren in die termen. Ik wijs overigens wel elke menselijke 'authoriteit' over mijzelf in religieuze zaken af.
pi_21869826
quote:

[..]

Ik geloof best dat jij enorm kritisch kan zijn. Ik heb alleen het idee dat je wat de Islam betreft een blinde vlek hebt ontwikkeld. Ik kan me ook niet herinneren dat jij je ooit kritisch hebt uitgelaten over de Islam.
Dat verbaast me. Maar het heeft er misschien mee te maken wat je onder kritisch verstaat en onder de islam. Is het nodig om telkens te zeggen dat islamitisch terrorisme verderfelijk is, dat is toch net alsof gras groen is. Er zijn hier mensen die me bijkans dwingen 'tegen' de islam te zijn omdat ik homo ben. Ik zie dat niet. 1. Ik zie niet hoe je tegen een godsdienst zou kunnen zijn en 2. ik voel me als homo niet speciaal bedreigd door de islam.
quote:
Dat begrijp ik niet. Is dat niet net zoiets als verlangen dat er vrijwel niemand meer naar Studio Sport kijkt? De islam bestaat, er is een grote groep mensen in Nederland die de godsdienst op heel veel verschillende manieren beleeft, en ik vind dat niet meer dan normaal. Maar los daarvan: het is een feit.

In wat voor zin moet het dan geen factor van belang zijn? Is het dat nu? Als het gaat om wezenlijke macht en invloed is het dat nauwelijks volgens mij.
quote:
De Islam hoeft niet weg uit Nederland, integendeel zelfs. Het enige waar de meeste mensen waakzaam voor zijn is dat de Islam Nederland geen belangrijke rol gaat vervullen. De invloed van de Islam op de Nederlandse samenleving moet tot een minimum beperkt worden. Deze humanistische en liberale samenleving is mij teveel waard om het te laten verrampeneren door de Islam.
Dat klinkt mij in de oren als dat je de islam als een massief brok graniet ziet dat 100 procent negatief is. Ik heb moeite met extremen en met het fundamentalisme - maar ik zie dat los van de doorsnee moslim in ons land. Ik vind niet dat de doorsnee moslim ons land verrampeneert. Ik ben ervan overtuigd dat het zal gaan zoals het altijd gegaan is - via de weg van de geleidelijkheid vindt het een plek.

Het enige waarik bang voor ben is de polarisatie. Door mensen in een hoek te drukken, wordt het isolement groter en is de kans op toenemend fundamentalisme of iets in die richting ook groter. En daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor.
quote:
Wat is jouw kritiek op de Islam als ik vragen mag?
Ik ben zelf niet gelovig maar respecteer wel dat mensen een persoonlijk geloof hebben en dat zit heel erg diep. Het persoonlijke geloof van mensen is erg belangrijk. Net zoals ik het recht heb om niet te geloven. Ik kan me niks voorstellen bij een God of Allah maar ik weet hoe belangrijk deze kunnen zijn voor mensen. Van levensbelang zelfs.

Ik ben altijd erg huiverig als het gaat om dogma's. In welke religie dan ook. Daar gaat het mis. Daar waar mensen zich dingen laten opleggen tegen hun wil door zichzelf, een boek of anderen. Dat vind ik jammer, al die regels en geboden komen volgens mij voort uit angst.

Maar algemene kritiek op de islam? Die heb ik ook niet direct op het protestantisme. Het gaat er altijd om hoe mensen het invullen en hoe ze met elkaar omgaan.
pi_21869878
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Kun je dat dan wat beter uitleggen. Wat is volgens jou dan die manier? En laten we het over mensen hebben, 'de islam' doet niks van zichzelf.
  vrijdag 10 september 2004 @ 22:30:20 #97
60090 Akkersloot
pi_21869889
-weg-

[ Bericht 52% gewijzigd door NorthernStar op 11-09-2004 00:16:16 ]
pi_21869940
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

De moslims die ik ken zijn anders behoorlijk idividualistisch ingesteld, maar los daarvan, jouw verhaal hierboven gaat slechts op wanneer zij een zeker gevoel van verbondenheid met deze terroristen zouden hebben. Dit lijkt mij niet erg waarschijnlijk.

Jij associeert de Nederlandse moslim met deze terroristen en stelt dat zij tot dezelfde groep/gemeenschap behoren. Dit soort zaken ontkennen versterkt alleen maar de indruk dat de associatie terecht isen dat het dus oké is Nederlandse moslims aan te spreken op het gedrag van 'geloofsgenoten' over de gehele wereld. Onzin natuurlijk.
Het probleem is inderdaad dat complete dissociatie van terroristen lastig is, als zij claimen dat ze moslim zijn. Je kunt natuurlijk zeggen dat deze mensen geen moslim zijn, maar dan heb je weer een heel nieuw blik met wormen opengetrokken.

Oftewel, moslims zullen zich moeten gaan realiseren dat je óf moet kiezen voor de fictie van een Islamitische wereld, óf keer op keer aangesproken zult worden op het gedrag van leden van een groep waarvan jij de keuze hebt gemaakt ertoe te behoren.
pi_21870295
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat verbaast me. Maar het heeft er misschien mee te maken wat je onder kritisch verstaat en onder de islam. Is het nodig om telkens te zeggen dat islamitisch terrorisme verderfelijk is, dat is toch net alsof gras groen is.
Ik ben met je eens dat je niet keer op keer hoeft te laten merken dat terrorisme verderfelijk is. Maar het is niet alleen het terrorisme dat een negatief bijverschijnsel van de Islam lijkt te zijn.
quote:
Er zijn hier mensen die me bijkans dwingen 'tegen' de islam te zijn omdat ik homo ben. Ik zie dat niet. 1. Ik zie niet hoe je tegen een godsdienst zou kunnen zijn en 2. ik voel me als homo niet speciaal bedreigd door de islam.
Nog niet nee. Zodra de Islam een te grote factor gaat worden in Nederland voorspel ik weinig goeds. Je zult maar uit-de-kast zijn in de Schilderswijk te Den Haag moeten wonen.
quote:
Dat begrijp ik niet. Is dat niet net zoiets als verlangen dat er vrijwel niemand meer naar Studio Sport kijkt? De islam bestaat, er is een grote groep mensen in Nederland die de godsdienst op heel veel verschillende manieren beleeft, en ik vind dat niet meer dan normaal. Maar los daarvan: het is een feit.
Ach, het werkloosheidscijfer is ook een feit. Dat betekent nog niet dat je er niks meer aan kan doen of de voorwaarden kan veranderen.
quote:
In wat voor zin moet het dan geen factor van belang zijn? Is het dat nu? Als het gaat om wezenlijke macht en invloed is het dat nauwelijks volgens mij.
Nogmaals, nog niet nee.
quote:
Dat klinkt mij in de oren als dat je de islam als een massief brok graniet ziet dat 100 procent negatief is. Ik heb moeite met extremen en met het fundamentalisme - maar ik zie dat los van de doorsnee moslim in ons land. Ik vind niet dat de doorsnee moslim ons land verrampeneert. Ik ben ervan overtuigd dat het zal gaan zoals het altijd gegaan is - via de weg van de geleidelijkheid vindt het een plek.
Ik vrees dat de Islam nooit een plaats gaat vinden in Nederland zolang er geen ingrijpende veranderingen plaatsvinden binnen de Islam zelf.
quote:
Het enige waarik bang voor ben is de polarisatie. Door mensen in een hoek te drukken, wordt het isolement groter en is de kans op toenemend fundamentalisme of iets in die richting ook groter. En daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor.
Niemand zal voor polarisatie pleiten. Maar de weg van geleidelijkheid zal nooit tot verandering leiden binnen een religie. En je kunt er hoog of laag om springen, er zal een andere (Europese?) vorm van Islam moeten komen wil ze een plek vinden in de maatschappij.
quote:
Ik ben zelf niet gelovig maar respecteer wel dat mensen een persoonlijk geloof hebben en dat zit heel erg diep. Het persoonlijke geloof van mensen is erg belangrijk. Net zoals ik het recht heb om niet te geloven. Ik kan me niks voorstellen bij een God of Allah maar ik weet hoe belangrijk deze kunnen zijn voor mensen. Van levensbelang zelfs.
Uiteraard zal geloof voor gelovigen heel belangrijk zijn. Maar ik volg liever de visie van Cliteur, namelijk dat geloof een mening is.
quote:
Ik ben altijd erg huiverig als het gaat om dogma's. In welke religie dan ook. Daar gaat het mis. Daar waar mensen zich dingen laten opleggen tegen hun wil door zichzelf, een boek of anderen. Dat vind ik jammer, al die regels en geboden komen volgens mij voort uit angst.

Maar algemene kritiek op de islam? Die heb ik ook niet direct op het protestantisme. Het gaat er altijd om hoe mensen het invullen en hoe ze met elkaar omgaan.
Mwah, en tot nu toe word het niet al te best ingevuld...
pi_21870596
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat je niet keer op keer hoeft te laten merken dat terrorisme verderfelijk is. Maar het is niet alleen het terrorisme dat een negatief bijverschijnsel van de Islam lijkt te zijn.
Welke zijn er dan nog meer?
quote:
Nog niet nee. Zodra de Islam een te grote factor gaat worden in Nederland voorspel ik weinig goeds. Je zult maar uit-de-kast zijn in de Schilderswijk te Den Haag moeten wonen.
Jij denkt dat de islam zo belangrijk wordt dat het al het andere gaat overschaduwen? Ik zie dat niet.
En volgens mij is het geen enkel probleem om homo te zijn in de Schilderswijk, heb je voorbeelden van waar het is mis gegaan?
quote:
Ach, het werkloosheidscijfer is ook een feit. Dat betekent nog niet dat je er niks meer aan kan doen of de voorwaarden kan veranderen.
Wat zou je dan willen doen? Mensen hun geloof afpakken?

[quoteNogmaals, nog niet nee.
[/quote]
Nee, en dat zal ook zo blijven.
quote:
Ik vrees dat de Islam nooit een plaats gaat vinden in Nederland zolang er geen ingrijpende veranderingen plaatsvinden binnen de Islam zelf.
Je blijft vaag. Welke veranderingen?
Maar ook godsdiensten evolueren, omdat mensen dat doen.
quote:
Niemand zal voor polarisatie pleiten.
"Ik lust de hoofddoekjes rauw" - "Geitenneukers" etc.
quote:
Maar de weg van geleidelijkheid zal nooit tot verandering leiden binnen een religie.
De geschiedenis spreekt je tegen. Het katholicisime, honderdvijftig jaar kromstaf, is een zeer goed voorbeeld van een religie die langzaam een plek heeft gevonden.
quote:
En je kunt er hoog of laag om springen, er zal een andere (Europese?) vorm van Islam moeten komen wil ze een plek vinden in de maatschappij.
Die is ook al aan het ontstaan, en dat moet de tijd hebben. Ik vind trouwens dat de islam allang een plek heeft, sterker nog: dat is feitelijk zo. Ook al heb jij dat liever niet. Het is gewoon een gegeven, en van de islam komen we hier niet meer af - dat is het issue niet.
quote:
Uiteraard zal geloof voor gelovigen heel belangrijk zijn. Maar ik volg liever de visie van Cliteur, namelijk dat geloof een mening is.
Oh ja, dat mag ook. Mijn stelling is dat alle religie ten diepste louter op angst is gebaseerd: maar dat alles maakt het niet minder belangrijk voor mensen.
quote:
Mwah, en tot nu toe word het niet al te best ingevuld...
Je moet er wel een beetje voor open staan nikk.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:02:07 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21870612
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:49 schreef nikk het volgende:

Dit soort agressie tegen mensen moet ook altijd aangepakt worden en dat gebeurt ook en er is niemand die dat maar gewoon accepteert hoor.
quote:
De Islam zal net als het Christendom steeds meer aan kracht inboeten, daar ben ik van overtuigd. Dat is inherent aan vermenging van culturen en kennis.
quote:
Niemand zal voor polarisatie pleiten. Maar de weg van geleidelijkheid zal nooit tot verandering leiden binnen een religie. En je kunt er hoog of laag om springen, er zal een andere (Europese?) vorm van Islam moeten komen wil ze een plek vinden in de maatschappij.
Dat gebeurt ook wel. De ontkerkelijking van islamieten is al een behoorlijk eind op weg. Het is nog niet zo lang geleden dat zij hier in het Westen zijn gekomen, dat heeft tijd nodig. En bepaalde periodes van opleving hou je altijd.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:03:19 #102
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21870644
Inmiddels beetje overbodige post.
pi_21870658
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:03 schreef Posdnous het volgende:
Hmm.. inmiddels beetje overbodige post.
pi_21870723
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:10 schreef nozem het volgende:

.......... Als een student zijn vriendin wurgt dan hoeven alle andere studenten daar namens de studentenpopulatie van Nederland toch ook niet openlijk hun afkeer van uit te spreken?
......
wel als er binnen een korte tijdsbestek tientallen zo niet honderden vriendinnen door studenten worden gewurgd/gekidnapt/verkracht cq verpulverd door bommen in naam der studenten

moslim fundamentalisten en "goede" moslims geloven beide in allah, ware 't niet dat er nestbevuilers ziiten in dat islamnestje, als een bewezen "goede" moslim kun je twee dingen doen:

je eigen verrotte appels elimineren en zo je eigen shit opruimen
of
je onder laten schijtten door je nestbevuilers

verzuim je als goede mosilm de eerste optie, dan doen anderen 't desnoods voor jullie eventueel met stank als dank, maar ja...dat krijg je met shit....

als er paar moslima's een horecagelegenheid niet in mag komen, ivm een hoofddeksel verbod voor iedereen, dan beroepenuitgerekend zij weer gelijk op discriminatie en belemmering van geloofsovertuiging

wordt er ergens een lage laffe daad gepleegd door moslim fundamentalisten in naam der allah, dan zwijgen ze weer collectief als de graf

als 't zo doorgaat, dan voorspel ik algehele eliminatie van de de islam, simpel
pi_21870839
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dit soort agressie tegen mensen moet ook altijd aangepakt worden en dat gebeurt ook en er is niemand die dat maar gewoon accepteert hoor.
Daar kun je je lelijk in vergissen. Een tijdje terug ging er eens een radiojournalist de Haagse wijk Transvaal in met zijn microfoontje. D'r waren wat kinderen buiten op straat en d'r werden wat vragen aan gesteld. Nederlanders waren vieze mensen en alle Joden moesten dood werd er gezegd door 7, 8, 9 jarigen. Dat verzinnen ze echt niet zelf hoor...
quote:
De Islam zal net als het Christendom steeds meer aan kracht inboeten, daar ben ik van overtuigd. Dat is inherent aan vermenging van culturen en kennis.
Hoe kom je daar nou bij? Er is geen stappenplan dat een religie moet volgen in de loop van zijn bestaan hoor. De ene religie word uitgeroeid, de ander onvergenomen en omgevormd, het Christendom is gedwongen, etc.
quote:
Dat gebeurt ook wel. De ontkerkelijking van islamieten is al een behoorlijk eind op weg. Het is nog niet zo lang geleden dat zij hier in het Westen zijn gekomen, dat heeft tijd nodig. En bepaalde periodes van opleving hou je altijd.
Vooralsnog is de trend dat de Islam als religie in Nederland sterk groeiende is.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:20:03 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21871056
quote:
Heb ik ook nooit begrepen. Dat is net als ik elke Nederlander die ik tegenkom ga vragen wat ze vinden van het zieke beleid van wijlen Bush, enkel en alleen omdat hij ook een Christen is.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_21871453
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke zijn er dan nog meer?
Onder andere intolerantie in allerlei vormen.
quote:
Jij denkt dat de islam zo belangrijk wordt dat het al het andere gaat overschaduwen? Ik zie dat niet.
En volgens mij is het geen enkel probleem om homo te zijn in de Schilderswijk, heb je voorbeelden van waar het is mis gegaan?
Ik denk ook niet dat de Islam zo groot zal worden dat het alles zal overschaduwen. Maar zelfs al een klein beetje invloed kan funest zijn voor een humanistische en liberale maatschappij.
quote:
Wat zou je dan willen doen? Mensen hun geloof afpakken?

Nee, en dat zal ook zo blijven.
Ik wil niemand het geloof afpakken hoor.
quote:
Je blijft vaag. Welke veranderingen?
Maar ook godsdiensten evolueren, omdat mensen dat doen.
Godsdiensten evolueren over het algemeen niet uit zichzelf. En het getuigt van arrogantie en naiviteit om te denken dat de Islam wel even gaat veranderen.
quote:
"Ik lust de hoofddoekjes rauw" - "Geitenneukers" etc.
Ach, en homo's zijn lager dan varkens.
quote:
De geschiedenis spreekt je tegen. Het katholicisime, honderdvijftig jaar kromstaf, is een zeer goed voorbeeld van een religie die langzaam een plek heeft gevonden.
Het Christendom in het algemeen is daartoe gedwongen. De Katholieke kerk voorzag in de achttiende eeuw ook het einde van de kerk.
quote:
Die is ook al aan het ontstaan, en dat moet de tijd hebben. Ik vind trouwens dat de islam allang een plek heeft, sterker nog: dat is feitelijk zo. Ook al heb jij dat liever niet. Het is gewoon een gegeven, en van de islam komen we hier niet meer af - dat is het issue niet.
Ik blijf het grappig vinden dat je je mening telkens presenteert als feitelijk.
quote:
Oh ja, dat mag ook. Mijn stelling is dat alle religie ten diepste louter op angst is gebaseerd: maar dat alles maakt het niet minder belangrijk voor mensen.
[..]

Je moet er wel een beetje voor open staan nikk.
Ik sta open voor een heleboel dingen. Voor intolerante denkbeelden echter niet.
pi_21871594
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:06 schreef Mrln het volgende:

[..]

wel als er binnen een korte tijdsbestek tientallen zo niet honderden vriendinnen door studenten worden gewurgd/gekidnapt/verkracht cq verpulverd door bommen in naam der studenten
Precies. En alssommige studentenverenigingen 'begrip' hebben voor de acties en sommige docenten de acties steunen en goedkeuren, lijkt het me niet meer dan logisch een poging te doen je naam te zuiveren en de rotte appels te verwijderen. Maar hey, dat is slechts mijn mening.
pi_21872562
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies. En alssommige studentenverenigingen 'begrip' hebben voor de acties en sommige docenten de acties steunen en goedkeuren, lijkt het me niet meer dan logisch een poging te doen je naam te zuiveren en de rotte appels te verwijderen. Maar hey, dat is slechts mijn mening.
Maar dan doe je net alsof er geen kritische geluiden over dit soort extreme figuren zijn geweest. Daar wordt ook erg afkeurend op gereageerd.

Maar je kan onmogelijk verantwoordelijk zijn voor iedereen die toevallig hetzelfde geloof of wat dan ook heeft. Als straks een homo 15 moorden pleegt, vraag je toch ook niet aan mij om mijn naam te zuiveren? Of wel?
pi_21872620
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:38 schreef nikk het volgende:
Godsdiensten evolueren over het algemeen niet uit zichzelf. En het getuigt van arrogantie en naiviteit om te denken dat de Islam wel even gaat veranderen.
Zo vreemd is dat toch niet en er zijn ook echt veel aanwijzingen voor - het is een voorspelling die ook door erg veel mensen gedaan wordt die er voor doorgeleerd hebben. Het is ook niet een kwestie van: wel even maar geleidelijk, en het is al in gang gezet. De secularisatie neemt toe en de verwesterlijking van de islam gaat ook best hard. Maar 11 september heeft niet bepaald geholpen.
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2004 @ 00:27:53 #111
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21872632
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:24 schreef SCH het volgende:

[..]
Gelukkig zit er ook nog wel eens een vrouwelijke terrorist tussen, anders zouden alle mannen ook publiekelijk afstand moeten nemen mijns inzien.

Aan de andere kant hebben ze volgens mij wel allemaal donker haar.
pi_21872647
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gelukkig zit er ook nog wel eens een vrouwelijke terrorist tussen, anders zouden alle mannen ook publiekelijk afstand moeten nemen mijns inzien.

Aan de andere kant hebben ze volgens mij wel allemaal donker haar.
Ben je dronken?
pi_21872694
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dan doe je net alsof er geen kritische geluiden over dit soort extreme figuren zijn geweest. Daar wordt ook erg afkeurend op gereageerd.
Te weinig. Een week geleden misschien voor het eerst, lovenswaardig natuurlijk maar velen hebben toch iets van 'to little, to late'.
quote:
Maar je kan onmogelijk verantwoordelijk zijn voor iedereen die toevallig hetzelfde geloof of wat dan ook heeft. Als straks een homo 15 moorden pleegt, vraag je toch ook niet aan mij om mijn naam te zuiveren? Of wel?
Wel als homo's keer op keer mensen vermoorden en dat in de naam der homo's doen. Maar goed, de vergelijking is al een keer gemaakt met studenten, dus laat ik deze vergelijking niet verder uitbouwen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:32:13 #114
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21872729
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:31 schreef nikk het volgende:

Wel als homo's keer op keer mensen vermoorden en dat in de naam der homo's doen.
En dat geloof jij dan ook?
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2004 @ 00:34:19 #115
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21872773
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je dronken?
Nope, ik drink niet.

"Als straks een homo 15 moorden pleegt, vraag je toch ook niet aan mij om mijn naam te zuiveren?"

Nee natuurlijk niet.

Net zo min dat mannen zich hoeven te verantwoorden voor het gedrag van andere mannen of mensen met donker haar voor wat andere mensen met donker haar uitvreten.

Complete kwatz om het wel van moslims te eisen.

Alsof er zoiets als "de moslim" zou bestaan.
pi_21872797
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat toch niet en er zijn ook echt veel aanwijzingen voor - het is een voorspelling die ook door erg veel mensen gedaan wordt die er voor doorgeleerd hebben.
Zoals? Sorry hoor, maar leg dit voor aan een gemiddelde Islamiet en die zal je keihard uitlachen. De Islam is volmaakt en onveranderlijk. Deze mentaliteit zal eerst moeten verdwijnen voordat er sprake kan zijn van enige verandering.

Daarnaast, de enige deskundige zegt A, de ander B.
quote:
Het is ook niet een kwestie van: wel even maar geleidelijk, en het is al in gang gezet. De secularisatie neemt toe en de verwesterlijking van de islam gaat ook best hard. Maar 11 september heeft niet bepaald geholpen.
Ik denk dat je het probleem ernstig onderschat.
pi_21872801
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Te weinig. Een week geleden misschien voor het eerst, lovenswaardig natuurlijk maar velen hebben toch iets van 'to little, to late'.
Een week geleden voor het eerst? Dat klopt echt niet - er zijn na 11 september voortdurend van dit soort geluiden geweest. Maar je het ook wel willen horen. Als je mening al vast staat, dan is het lastig.
quote:
Wel als homo's keer op keer mensen vermoorden en dat in de naam der homo's doen. Maar goed, de vergelijking is al een keer gemaakt met studenten, dus laat ik deze vergelijking niet verder uitbouwen.
Wat kan ik daar aan doen, als homo's het in de bol krijgen. Moet ik dan geen homo meer zijn? Ik ben verantwoordelijk voor mezelf.
pi_21872824
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat geloof jij dan ook?
Als het om vele honderden, zoniet duizenden, homo's gaat, verschillende homo-bewegingen erachter staat, individuele homo's er achter staan, etc. Ja, dan geloof ik dat wel.
pi_21872836
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nope, ik drink niet.

"Als straks een homo 15 moorden pleegt, vraag je toch ook niet aan mij om mijn naam te zuiveren?"

Nee natuurlijk niet.

Net zo min dat mannen zich hoeven te verantwoorden voor het gedrag van andere mannen of mensen met donker haar voor wat andere mensen met donker haar uitvreten.

Complete kwatz om het wel van moslims te eisen.

Alsof er zoiets als "de moslim" zou bestaan.

Okay, je post kwam wat cryptisch over, ik begreep het verkeerd.
We zijn het volledig eenSCH !!!
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:37:48 #120
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21872847
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:35 schreef SCH het volgende:

Wat kan ik daar aan doen, als homo's het in de bol krijgen. Moet ik dan geen homo meer zijn? Ik ben verantwoordelijk voor mezelf.
Je zal het homoschap dan ernstig moeten reviseren en ontdoen van de kwalijke kanten.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:38:24 #121
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21872859
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Als het om vele honderden, zoniet duizenden, homo's gaat, verschillende homo-bewegingen erachter staat, individuele homo's er achter staan, etc. Ja, dan geloof ik dat wel.
En die miljoenen anderen maken niet zoveel uit dus
pi_21872891
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals? Sorry hoor, maar leg dit voor aan een gemiddelde Islamiet en die zal je keihard uitlachen. De Islam is volmaakt en onveranderlijk. Deze mentaliteit zal eerst moeten verdwijnen voordat er sprake kan zijn van enige verandering.
Ach, dat kan helemaal niet. Er bestaan nu al zoveel verschillende vormen van de islam en van moslim zijn en van het geloof. Die veranderingen gaan geleidelijk. De secularisatie neemt toe en over een paar generaties is de islam net als het katholicisme een van de geloven in het westen.
quote:
Ik denk dat je het probleem ernstig onderschat.
Ik vind dat jij overdrijft zonder daar erg veel argumenten voor te geven.
pi_21872911
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Een week geleden voor het eerst? Dat klopt echt niet - er zijn na 11 september voortdurend van dit soort geluiden geweest. Maar je het ook wel willen horen. Als je mening al vast staat, dan is het lastig.
Die geluiden zijn nooit ondubbelzinnig geweest. Er echte kritiek was ten tijde van 11-9 ook niet.
quote:
Je ertegen uitspreken is wel het minste.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:42:43 #124
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21872940
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Die geluiden zijn nooit ondubbelzinnig geweest. Er echte kritiek was ten tijde van 11-9 ook niet.
Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin. Elke niet-extremistische Islam-organisatie heeft haar afschuw uitgesproken over 11-9.
pi_21872941
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En die miljoenen anderen maken niet zoveel uit dus
Bedoel je de miljoenen die de acties steunen en Bin Laden als een held ziet?
pi_21872949
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is echt flauw nikk. Wat is ondubbelzinnig? Je mag nooit een nuance aangeven. En er is enorm veel kritiek geweest tijdens 11-9 maar het is waarschijnlijk nooit genoeg.
quote:
Je ertegen uitspreken is wel het minste.
Ja, en dat doen miljoenen moslims dan ook. Misschien hebben ze dat niet allemaal aan jou verteld.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:43:38 #127
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21872954
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Sjonge, jij hebt echt geen idee waar je het over hebt...hoe sneu.
pi_21872966
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin. Elke niet-extremistische Islam-organisatie heeft haar afschuw uitgesproken over 11-9.
In de meeste gevallen was het afschuw met een kanttekening. "We keuren het af, maar..."
pi_21872969
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Jij hebt echt een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Als we het hebben over de moslims in het westen zal de overgrote meerderheid niks in Bin Laden zien en de aanslagen absoluut veroordelen. Dat weet je toch wel???
pi_21872985
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:44 schreef nikk het volgende:

[..]

In de meeste gevallen was het afschuw met een kanttekening. "We keuren het af, maar..."
Volstrekt legitiem. Ik ken net zoveel autochtonen en mensen van allerlei andere religies, die ook die reactie hadden.
pi_21873018
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Sjonge, jij hebt echt geen idee waar je het over hebt...hoe sneu.
Kennelijk moet je je iets meer verdiepen in het Islamische terrorisme, de Islam, en de volgelingen. Lees 's wat meer, verdiep je er in, en dan kan je terugkomen om met dergelijke kwalificaties te komen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:48:27 #132
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21873056
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Kennelijk moet je je iets meer verdiepen in het Islamische terrorisme, de Islam, en de volgelingen. Lees 's wat meer, verdiep je er in, en dan kan je terugkomen om met dergelijke kwalificaties te komen.
Ja, het zit wel goed met jou.

Als je echt denkt dat moslims onder te verdelen zijn in terroristen en zij die de terroristen steunen kan je alle boeken van de wereld lezen, maar snap je het gewoon niet.
pi_21873060
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Volstrekt legitiem. Ik ken net zoveel autochtonen en mensen van allerlei andere religies, die ook die reactie hadden.
Het was misplaatst destijds. Net als de kritiek van Bot op de Russische regering een uur nadat honderden kinderen op beestachtige wijze waren afgeslacht.
pi_21873069
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee nikk. Dat is echt flauw. Jij hebt zelf een vrij star beeld. Een negatief beeld en als mensen daar een nuancering bij plaatsen dan tellen ze blijkbaar niet mee. Ik dacht dat je open zou staan voor een echt gesprek over de islam maar je blijft maar bij je gehamer op het terrorisme en dergelijke.

Als iemand zich wat meer moet verdiepen, dan ben jij het. Jij bent niet de domste user - niet zo'n standaard Fok islam-basher - dus ik had verwacht dat je iets opener en verdiepender over deze kwestie zou praten.
pi_21873073
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, het zit wel goed met jou.

Als je echt denkt dat moslims onder te verdelen zijn in terroristen en zij die de terroristen steunen kan je alle boeken van de wereld lezen, maar snap je het gewoon niet.
Beweer ik dat dan? Kennelijk moet je je niet alleen verdiepen in de Islam, maar ook nog eens leren lezen.
pi_21873096
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Het was misplaatst destijds.
Nee. Helemaal van slag zijn door die aanslagen maar meteen denken en zeggen: het was wel te verwachten dat zoiets een keer in Amerika zou gebeuren - dat is gewoon realistisch. Behalve als je het tegen een nabestaande of direct-betrokkene zegt, zoals Bot deed.
pi_21873128
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Beweer ik dat dan? Kennelijk moet je je niet alleen verdiepen in de Islam, maar ook nog eens leren lezen.
Het komt er wel op neer nikk. Je hebt hele slechte moslims en minder slechte moslims en moslims die misschien niet slecht zijn maar die tellen niet mee omdat ze niet voortdurend zeggen hoe slecht de andere moslims zijn.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:53:48 #138
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21873150
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat beweerde je ja.

Je zegt dat als duizenden mensen zeggen dat ze in naam van iets van moorden plegen, jij dat dan gelooft.

Waarop ik vraag: en al die andere miljoenen dan?
Waarop jij zegt: Oh, je bedoelt die mensen die Bin Laden steunen.

Lijkt me duidelijk dat je dan dus zegt dat je terroristen hebt die in naam van iets moorden plegen en de anderen die hem steunen.

maar het kan aan mij liggen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 01:00:11 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21873246
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:54 schreef Posdnous het volgende:
Nou dan kunnen onze christelijke CDA-vriendjes dat toch ook doen over pedofilie van priesters? Is net zo logisch. Niks mis mee toch?
Dat doen ze ook, als je het ze vraagt.
pi_21873253
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee nikk. Dat is echt flauw. Jij hebt zelf een vrij star beeld. Een negatief beeld en als mensen daar een nuancering bij plaatsen dan tellen ze blijkbaar niet mee. Ik dacht dat je open zou staan voor een echt gesprek over de islam maar je blijft maar bij je gehamer op het terrorisme en dergelijke.
Het gaat mij niet om het terrorisme an sich hoor. Maar denken dat het Islamitische terrorisme slechts gesteund word door een kleine groep mensen is lachwekkend. In Indonesie, Pakistan, Afghanistan, Palestina, Jordanie, etc, is Bin Laden een volksheld. Dat mag je hier hu ontkennen maar van erg veel realiteitszin getuigt het niet.

Maar ik wil het onderwerp "terrorisme" nu best afsluiten hoor. Dat is toch maar (albeit een grote) een onderdeel van het geheel.
quote:
Als iemand zich wat meer moet verdiepen, dan ben jij het. Jij bent niet de domste user - niet zo'n standaard Fok islam-basher - dus ik had verwacht dat je iets opener en verdiepender over deze kwestie zou praten.
Ik wou echt dat ik het vertrouwen had in een goede afloop, het geloof dat de Islam vredelievend is, het vertrouwen dat alles wel goed zou komen. Dat zit er voor mij helaas niet meer in. Ik heb me er iets teveel in verdiept vrees ik.
pi_21873291
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat beweerde je ja.

Je zegt dat als duizenden mensen zeggen dat ze in naam van iets van moorden plegen, jij dat dan gelooft.

Waarop ik vraag: en al die andere miljoenen dan?
Waarop jij zegt: Oh, je bedoelt die mensen die Bin Laden steunen.

Lijkt me duidelijk dat je dan dus zegt dat je terroristen hebt die in naam van iets moorden plegen en de anderen die hem steunen.
Ik zei niet "Je bedoelt", ik vroeg "Bedoel je". Waarmee ik probeer te zeggen dat er ook miljoenen Moslims zijn die Bin Laden steunen.
quote:
maar het kan aan mij liggen.
Dat, en ik was zelf te onduidelijk geweest misschien.
pi_21873333
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee. Helemaal van slag zijn door die aanslagen maar meteen denken en zeggen: het was wel te verwachten dat zoiets een keer in Amerika zou gebeuren - dat is gewoon realistisch. Behalve als je het tegen een nabestaande of direct-betrokkene zegt, zoals Bot deed.
Je kunt altijd zeggen dat zoiets wel kon gebeuren en te verwachten was, maar er was expliciet begrip voor de actie. Dat is compleet iets anders (en ongepast).
  zaterdag 11 september 2004 @ 01:36:45 #143
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21873693
quote:
Muslim group takes responsibility for 9-11: 'We are so sorry'

We Are So Sorry for 9-11

This September 11 marks the third unforgettable anniversary of the worst mass murder in American history.

After September 11, many in the Muslim world chose denial and hallucination rather than face up to the sad fact that Muslims perpetrated the 9-11 terrorist acts and that we have an enormous problem with extremism and support for terrorism. Many Muslims, including religious leaders, and “intellectuals” blamed 9-11 on a Jewish conspiracy and went as far as fabricating a tale that 4000 Jews did not show up for work in the World Trade Center on 9-11. Yet others blamed 9-11 on an American right wing conspiracy or the U.S. Government which allegedly wanted an excuse to invade Iraq and “steal” Iraqi oil.

After numerous admissions of guilt by Bin Laden and numerous corroborating admissions by captured top level Al-Qaida operatives, we wonder, does the Muslim leadership have the dignity and courage to apologize for 9-11?
If not 9-11, will we apologize for the murder of school children in Russia?

If not Russia, will we apologize for the train bombings in Madrid, Spain?

If not Spain, will we apologize for suicide bombings in buses, restaurants and other public places?

If not suicide bombings, will we apologize for the barbaric beheadings of human beings?

If not beheadings, will we apologize for the rape and murder of thousands of innocent people in Darfour?

If not Darfour, will we apologize for the blowing up of two Russian planes by Muslim women?

What will we apologize for?

What will it take for Muslims to realize that those who commit mass murder in the name of Islam are not just a few fringe elements?

What will it take for Muslims to realize that we are facing a crisis that is more deadly than the Aids epidemic?

What will it take for Muslims to realize that there is a large evil movement that is turning what was a peaceful religion into a cult?

Will Muslims wake up before it is too late? Or will we continue blaming the Jews and an imaginary Jewish conspiracy? The blaming of all Muslim problems on Jews is a cancer that is destroying Muslim society from within and it must stop.

Muslims must look inward and put a stop to many of our religious leaders who spend most of their sermons teaching hatred, intolerance and violent jihad. We should not be afraid to admit that as Muslims we have a problem with violent extremism. We should not be afraid to admit that so many of our religious leaders belong behind bars and not behind a pulpit.

Only moderate Muslims can challenge and defeat extremist Muslims. We can no longer afford to be silent. If we remain silent to the extremism within our community then we should not expect anyone to listen to us when we complain of stereotyping and discrimination by non-Muslims; we should not be surprised when the world treats all of us as terrorists; we should not be surprised when we are profiled at airports.

Simply put, not only do Muslims need to join the war against terror, we need to take the lead in this war.

As to apologizing, we will no longer wait for our religious leaders and “intellectuals” to do the right thing. Instead, we will start by apologizing for 9-11.

We are so sorry that 3000 people were murdered in our name. We will never forget the sight of people jumping from two of the highest buildings in the world hoping against hope that if they moved their arms fast enough that they may fly and survive a certain death from burning.

We are sorry for blaming 9-11 on a Jewish or right wing conspiracy.

We are so sorry for the murder of more than three hundred school children and adults in Russia.

We are so sorry for the murder of train passengers in Spain.

We are so sorry for all the victims of suicide bombings. We are so sorry for the beheadings, abductions, rapes, violent Jihad and all the atrocities committed by Muslims around the world.

We are so sorry for a religious education that raised killers rather than train people to do good in the world. We are sorry that we did not take the time to teach our children tolerance and respect for other people.

We are so sorry for not rising up against the dictators who have ruled the Muslim world for decades.

We are so sorry for allowing corruption to spread so fast and so deep in the Muslim world that many of our youth lost hope.

We are so sorry for allowing our religious leaders to relegate women to the status of forth class citizens at best and sub-humans at worse.

We are so sorry.

For more information visit our website at: www.freemuslims.org
En terecht
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21874436
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 01:36 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

En terecht
Een pacifistische shi'itische organisatie uit Washington D.C. die zich wil verontschuldigen voor vanalles en nog wat... Interessant...
pi_21876237
Nieuwe zondebok
Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
pi_21878465
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 01:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het terrorisme an sich hoor. Maar denken dat het Islamitische terrorisme slechts gesteund word door een kleine groep mensen is lachwekkend. In Indonesie, Pakistan, Afghanistan, Palestina, Jordanie, etc, is Bin Laden een volksheld. Dat mag je hier hu ontkennen maar van erg veel realiteitszin getuigt het niet.
In die landen ligt dat heel anders maar we hebben het toch over de situatie in het westen en met name in Nederland. Dat een moslim uit de Gazastrook de situatie in de wereld anders bekijkt dan iemand uit Vlagtwedde is imo niet zo raar. Heeft ook niet zoveel met de islam te maken maar met levensomstandigheden en dergelijke.
quote:
Ik wou echt dat ik het vertrouwen had in een goede afloop, het geloof dat de Islam vredelievend is, het vertrouwen dat alles wel goed zou komen. Dat zit er voor mij helaas niet meer in. Ik heb me er iets teveel in verdiept vrees ik.
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Ik vrees dat het allemaal nog veel erger wordt. Maar ik leg de schuld niet eenzijdig bij de islam maar vindt dat er veel meer wereldleiders, regeringen en organisaties en industrieen verantwoordelijk zijn voor de uit de hand gelopen situatie. Of de islam vredelievend is: me reet. De islam is niks. Christendom is niks. God en Allah zijn niks. Die voeren geen oorlog en plegen geen aanslagen. Dat doen mensen.
pi_21878515
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 02:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Een pacifistische shi'itische organisatie uit Washington D.C. die zich wil verontschuldigen voor vanalles en nog wat... Interessant...
Dit is zeker weer cynisch bedoeld? Zoals altijd als er moslims zijn die iets dergelijks zeggen, dan wordt het meteen gerelativeerd of belachelijk gemaakt.
  Moderator zaterdag 11 september 2004 @ 12:50:03 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21878690
moet ik me nu als (min of meer) christen gaan verontschuldigen voor de moordpartijen van milosevic & co?

dat was orthodox christelijke shit voor zover ik weet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21880756
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is zeker weer cynisch bedoeld? Zoals altijd als er moslims zijn die iets dergelijks zeggen, dan wordt het meteen gerelativeerd of belachelijk gemaakt.
Rustig maar SCH... Ik vind het echt interessant te weten dat er dergelijke organisaties bestaan in Washington.

En als zij de noodzaak voelen zich te verontschuldigen, heb ik daar uiteraard absoluut niets op tegen.
pi_21881298
Omdat de meeste sympathier ervoor hebben wat ook begrijpelijk is omdat de meeste niet moslims ook sympathy hebben voor de hun mensen die misdrijven plegen in andere landen (bsh, sharon).
pi_21881417
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:23 schreef Arshad1 het volgende:
Omdat de meeste sympathier ervoor hebben wat ook begrijpelijk is omdat de meeste niet moslims ook sympathy hebben voor de hun mensen die misdrijven plegen in andere landen (bsh, sharon).
Oh ja, "de meeste niet-moslims" hebben in jouw ogen sympathieën voor die foute zaken en daarom hebben "de meeste moslims" ook foute sympathieën. "Zij doen het ook, dus het mag" is een drogreden en "de meeste (niet-)moslims" is een generalisatie. Bleh.
pi_21881462
quote:
Heb je wel eens de demonstraties tegen Bush, Blair en Sharon gezien?
pi_21881624
quote:
Omdat de meeste sympathier ervoor hebben wat ook begrijpelijk is omdat de meeste niet moslims ook sympathy hebben voor de hun mensen die misdrijven plegen in andere landen (bush, sharon).
Demonstraties tegen de Irak oorlog. Begint daar een belletje te rinkelen?
pi_21881657
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Natuurlijk, verstrooiing veroorzaken bij de ongelovigen is immers de heilige plicht van iedere goede moslim. Zie daarvoor het grote aantal excuusmoslims die ook op FOK aanwezig zijn. Dat zijn de grootste fundi's die er zijn, naast diegenen die de aanslagen openlijk goedkeuren.

Dit heet overigens de taqiya oftewel verstrooiing vd ongelovigen (niet-moslims). Staat gewoon in de Koran voor ieder die het lezen wil.

[ Bericht 10% gewijzigd door DrWolffenstein op 11-09-2004 16:29:20 ]
pi_21881805
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Natuurlijk, verstrooiing veroorzaken bij de ongelovigen is immers de heilige plicht van iedere goede moslim. Zie daarvoor het grote aantal excuusmoslims die ook op FOK aanwezig zijn. Dat zijn de grootste fundi's die er zijn, naast diegenen die de aanslagen openlijk goedkeuren.
pi_21881889
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh ja, "de meeste niet-moslims" hebben in jouw ogen sympathieën voor die foute zaken en daarom hebben "de meeste moslims" ook foute sympathieën. "Zij doen het ook, dus het mag" is een drogreden en "de meeste (niet-)moslims" is een generalisatie. Bleh.
nee vriend ik zeg niet dat het fout is. is begrijplijk.
  zaterdag 11 september 2004 @ 20:32:28 #157
60090 Akkersloot
pi_21887245
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:30 schreef Akkersloot het volgende:
-weg-
"stokpaardje" is een achterlijke dooddoener.

En ja. Ik vind het idioot dat er nog zoveel aandacht is voor een pedofiele "profeet".

[ Bericht 25% gewijzigd door Akkersloot op 11-09-2004 20:37:43 ]
  zaterdag 11 september 2004 @ 20:36:24 #158
60090 Akkersloot
pi_21887314
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:14 schreef Posdnous het volgende:
De meest achterlijke redenatie. Zou je dat in 1939 ook gezegd hebben ?
pi_21887320
Ach, als een bastaardzoon van een timmerman 1,8 miljard volgelingen krijgt, dan is alles mogelijk he
  zaterdag 11 september 2004 @ 20:38:59 #160
60090 Akkersloot
pi_21887351
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach, als een bastaardzoon van een timmerman 1,8 miljard volgelingen krijgt, dan is alles mogelijk he

Het christendom is niet gesticht door Jezus maar door de temporaal kwab epilepsie patient (en ziekelijke vrouwenhater) Paulus.
  zaterdag 11 september 2004 @ 20:41:24 #161
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21887401
Paulus was toch die hulp-sinterklaas?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21887537
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het christendom is niet gesticht door Jezus maar door de temporaal kwab epilepsie patient (en ziekelijke vrouwenhater) Paulus.
Ja maar daar kon ik niks lomps over verzinnen
Blij dat er nog meer Discovery-addicts zijn hier
pi_21887586
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:38 schreef Akkersloot het volgende:

Stoot je hoofd vooral niet, straks krijg je zelf last van temporaal kwab epilepsie.
pi_21887823
Akkerslootje, één keer: het is TEMPORAALKWAB EPILEPSIE PATIËNT of TEMPORAALKWAB-EPILEPSIE PATIËNT . Sa-men-ge-steld woord.
pi_21887872
Het leek een aardig topic te worden, kom toch gewoon eens met argumenten Akkersloot of Wolffenstein of blijf weg
pi_21887954
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:05 schreef SCH het volgende:
Het leek een aardig topic te worden, kom toch gewoon eens met argumenten Akkersloot of Wolffenstein of blijf weg
Geef eens aan waar ik geen argumenten geef.
pi_21888065
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dit heet overigens de taqiya oftewel verstrooiing vd ongelovigen (niet-moslims). Staat gewoon in de Koran voor ieder die het lezen wil.
Dat is inderdaad de omschrijving zoals hij ook op nieuwrechts.nl te lezen is: http://www.nieuwrechts.nl/forum/onderwerp/9/bekijk/9936.html

Dit is de betekenis volgens de Encyclopædia Britannica:
quote:
also spelled Taqiyah, Arabic Taqiyah (“self-protection”), in Islam, the practice of concealing one's belief and foregoing ordinary religious duties when under threat of death or injury to oneself or one's fellow Muslims.

The Qur'an allows Muslims to profess friendship with the unbelievers (3:28) and even outwardly to deny their faith (16:106), if doing so would save them from imminent danger, on the condition that their hearts contradict their tongues.
pi_21888084
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:09 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Geef eens aan waar ik geen argumenten geef.
Die post over verstrooiing is onzinnig, kinderachtig en discussie-verziekend.
pi_21888117
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het is slechts de waarheid. Daarom kun je aan het woord ve islamiet geen waarde hechten.
pi_21888144
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:16 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, het is slechts de waarheid. Daarom kun je aan het woord ve islamiet geen waarde hechten.
Of je leest even mijn post... Of zou de Encyclopædia Britannica voorgelogen zijn door moslims die dit als hun heilige plicht zagen?
pi_21888187
quote:

[..]

Nou ja dat bedoel ik dus, zou je kunnen kappen met je flames? Het zou ook een eens een gesprek op niveau over de islam kunnen worden.
pi_21893833
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:29 schreef XiNiX2004 het volgende:
  zondag 12 september 2004 @ 09:39:10 #173
60090 Akkersloot
pi_21896879
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:14 schreef SCH het volgende:
Misleiding i.p.v. verstrooiing vind ik een beter woord. Hoe zo. Dr. Wolfenstein heeft toch mooi dat koranvers waarin de godsdienststichter Mohammed zijn volgelingen daartoe oproept geciteerd.
  zondag 12 september 2004 @ 09:47:45 #174
60090 Akkersloot
pi_21896939
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:32 schreef pdxnet96 het volgende:
Moslimleiders in Nederland nemen te weinig afstand van onder meer eerwraak, discriminatie van vrouwen en terreur in de naam van de islam.
Voor wat betreft die terreun in de naam van de islam :

Ook veel niet-moslims vergoelijken de islam terreur in bijvoorbeeld Irak. Hoeveel mensen zeggen wel niet dat Irak niet bevrijd is want "kijk maar naar die terreuraanslagen".

Ik ben maar heel erg simpel. Als zelfs niet-moslims de terreur in Irak goedkeuren waarom zouden dan moslims de islam terreur in Irak openlijk gaan afkeuren. De moslim organisaties in Nederland zouden dan onze ziekelijke antie-Amerikanisten voor de voeten gaan lopen.

Verder denk ik ook wel dat kritiek op de islam terreur grote twijfels over de "vredelievende" godsdienst doen ontstaan. Moslim leiders kijken dus wel uit met te veel kritiek op fundamentalistische islam. Dat zou immers leiden tot te veel afvalligen.

pi_21897078
Moeten Nederlandse Joden nu ook afstand nemen van het beleid van Israel tav de Palestijnen?
Moet Nederlandse Katholieken afstand nemen van de terreur van de IRA?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_21897297
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb ik ook nooit begrepen. Dat is net als ik elke Nederlander die ik tegenkom ga vragen wat ze vinden van het zieke beleid van wijlen Bush, enkel en alleen omdat hij ook een Christen is.

Hoe kom je erbij dat iedereen ( anders dan Moslim ) Christen is ?
"ook Christen " ???
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21900699
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Moeten Nederlandse Joden nu ook afstand nemen van het beleid van Israel tav de Palestijnen?
Daar krijg je geen antwoord op, ben ik bang. Te lastig
pi_21901775
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:33 schreef Mirage het volgende:

[..]

"ook Christen " ???
Tja... vraag dat maar eens aan onze eigen Balkenende
quote:
Balkenende: we blijven christelijk

DEN HAAG, 11 SEPT. Premier Balkenende acht de christelijke identiteit van Nederland onvergankelijk. ,,Zelfs als niemand meer naar de kerk gaat, betekent dat niet dat je zomaar christelijke wortels wegpoetst. We blijven in die zin een christelijk land.''
...
Hij getuigt van zijn geloof dat ,,de Nederlandse eigenheid, de Nederlandse cultuur altijd zullen blijven bestaan'' ondanks ,,invloeden van buiten''.
...
Bron: NRC
pi_21901849
Hoe moet je wortels ook wegpoetsen?
pi_21902110
quote:
Op zondag 12 september 2004 14:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Tja... vraag dat maar eens aan onze eigen Balkenende
[..]

Bron: NRC
Vertellen dat de oorsprong van het LAND Christelijk is...
is iets anders dan beweren dat alle inwoners Christelijk zijn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 12 september 2004 @ 17:08:04 #181
60090 Akkersloot
pi_21905012
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Joden hoeven zelfs ineens nog niet gelovig te zijn. Dat in tegenstelling tot moslims natuurlijk.
quote:

Wat heeft de IRA met het katholieke geloof te maken. Waar strijdt de IRA dan precies tegen. Graag antwoord.
De katholieken in Noord-Ierland zijn gewoon de Ieren, de oorspronkelijke bevolking. De protestanten zijn de nazaten van Schotse immigranten, destijds strategisch door de Engelse overheerser daar weg gezet.
  zondag 12 september 2004 @ 17:13:07 #182
60090 Akkersloot
pi_21905138
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:33 schreef Mirage het volgende:
[post Bansheeboy]
"ook Christen " ???
Geloven gaat nu eenmaal vaak ten kosten van waar kunnen nemen.
pi_21907888
quote:
Op zondag 12 september 2004 14:41 schreef Mirage het volgende:

[..]

Vertellen dat de oorsprong van het LAND Christelijk is...
is iets anders dan beweren dat alle inwoners Christelijk zijn.
Maar natuurlijk... Alleen beweert onze Balkenende niet alleen dat wij van oorsprong christelijk zijn, maar dat wij - als natie - nu nog christelijk zijn, en dit ook zullen blijven.

Als regeringsleiders zich op een dergelijke manier uitdrukken, is het natuurlijk niet zo vreemd dat mensen Nederland(ers) als christelijk zien, toch?
pi_21907916
quote:
Op zondag 12 september 2004 14:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe moet je wortels ook wegpoetsen?
pi_21910583
Dit is nou wat men noemt: "bullshit".

Nederlanders hoeven toch ook niet constant afstand te nemen van de slavenhandel, de kolonisatie van Indonesie, de fouten in Joegoslavie, de Koude Oorlog, de bombardementen in Afghanistan en Irak, de Nederlandse steun aan China en de VS (en vast meer dictoriale regimes), het vergroten van economische ongelijkheid, het inhumane asielbeleid, Prins Bernhard's verleden, de corrupte politici, de economische sancties van de VN, de steun aan Israel, etc., etc., etc?

Waarom niet? Omdat elke idioot kan verzinnen dat de meeste mensen het daar niet mee eens zijn. Datzelfde principe geldt voor Moslims. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Punt.
pi_21910690
De kolonisatie van Indonesie is al een tijdje geleden geeindigd en de VS kent geen dictatoriaal bewind.
pi_21911094
Natuurlijk is dat een tijdje terug, maar dat is 11 september ook Maar goed, ik wou gewoon duidelijk maken dat je moeilijk van Moslims kunt verwachten dat ze contstant roepen dat ze het er niet mee eens zijn. Ik bedoel je kunt mensen bekritiseren op de mening die ze verkondigen, maar moeilijk op wat ze niet verkondigen.

[offtopic] Het bewind in de VS is dan misschien niet dictatoriaal, maar wel verre van democratisch. Bovendien gedraagt het zich net zo schandalig als menig dictatoriaal bewind. [/offtopic]
pi_21911826
quote:
Op zondag 12 september 2004 21:29 schreef fridi het volgende:
Natuurlijk is dat een tijdje terug, maar dat is 11 september ook Maar goed, ik wou gewoon duidelijk maken dat je moeilijk van Moslims kunt verwachten dat ze contstant roepen dat ze het er niet mee eens zijn. Ik bedoel je kunt mensen bekritiseren op de mening die ze verkondigen, maar moeilijk op wat ze niet verkondigen.
O, dat verwacht ik ook niet, zeker niet van individuele Moslims.
  zondag 12 september 2004 @ 22:44:31 #189
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21913135
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

En van de geschiedenis moet je leren en die ervaringen in het heden toepassen, of om erger te voorkomen.
Era Vulgaris
  zondag 12 september 2004 @ 22:49:17 #190
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21913261
quote:

[..]

Dus jij hecht geen waarde aan alle moslims ?
Era Vulgaris
  zondag 12 september 2004 @ 22:51:03 #191
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21913304
Ik denk dat het sterk te maken heeft met de lage organisatiegraad van etnische groepen in NL.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 12 september 2004 @ 22:51:23 #192
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21913312
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:05 schreef SCH het volgende:
Era Vulgaris
pi_21913324
quote:
Op zondag 12 september 2004 21:10 schreef fridi het volgende:
Waarom niet? Omdat elke idioot kan verzinnen dat de meeste mensen het daar niet mee eens zijn. Datzelfde principe geldt voor Moslims. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Punt.
Dat is in het geheel niet waar. De meeste moslims hebben sympatie voor Osama die uit naam vd rovende pedofiel Mohammed onschuldige mensen doden. Niet in NL, maar wel in de andere, meer achtergestelde delen vd wereld. De overeenkomst tussen een achtergesteld deel vd wereld en de islam is snel gemaakt.
  zondag 12 september 2004 @ 22:52:04 #194
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21913338
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:51 schreef Kaalhei het volgende:
Ik denk dat het sterk te maken heeft met de lage organisatiegraad van etnische groepen in NL.
sinds wanneer moet een etnische groep in een staat een organisatie hebben ?!
Era Vulgaris
  zondag 12 september 2004 @ 22:58:11 #195
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21913485
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is in het geheel niet waar. De meeste moslims hebben sympatie voor Osama die uit naam vd rovende pedofiel Mohammed onschuldige mensen doden. Niet in NL, maar wel in de andere, meer achtergestelde delen vd wereld. De overeenkomst tussen een achtergesteld deel vd wereld en de islam is snel gemaakt.
Dan ken jij de ''meeste moslims'' niet.
De meeste moslims zijn echt wel tegen Osama die de islam misbruikt
Era Vulgaris
  zondag 12 september 2004 @ 23:01:26 #196
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21913556
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
De meeste moslims hebben sympatie voor Osama die uit naam vd rovende pedofiel Mohammed onschuldige mensen doden. Niet in NL, maar wel in de andere, meer achtergestelde delen vd wereld.
Ja, en toen werd je wakker
  zondag 12 september 2004 @ 23:01:47 #197
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21913572
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:52 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

sinds wanneer moet een etnische groep in een staat een organisatie hebben ?!
ik zeg dat het moet?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 12 september 2004 @ 23:05:06 #198
60090 Akkersloot
pi_21913661
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:51 schreef Vassili_Z het volgende:

[Dr Wolfenstein en Akkersloot of blijf weg]
En ik heb nog wel een antwoord gegeven op een vraag waar SCH geen antwoord op verwachtte.
  zondag 12 september 2004 @ 23:06:31 #199
60090 Akkersloot
pi_21913701
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:58 schreef Vassili_Z het volgende:
De meeste moslims zijn echt wel tegen Osama die de islam misbruikt
Misbruikt Osama bin Laden de islam ?

Zou hij dan zelf geloven dat hij gestraft zal worden door Allah. Is hij en zijn aanhangers daarom zo bang voor de dood met hun schijnzelfmoordaanslagen.

Schijnzelfmoordaanslagen.
  zondag 12 september 2004 @ 23:08:42 #200
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21913760
Opruimslot
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')