welke maand leven we nu?quote:flyin-hawk (6 Augustus)
Jup kom maar langs dan zie je me stuntelenquote:Op zondag 12 september 2004 14:52 schreef Vom het volgende:
Nog een wegpiraat erbij dus binnenkort![]()
volgens mij tel jij fout?quote:Op woensdag 15 september 2004 17:21 schreef BrianMay het volgende:
Begonnen op 31 Augustus, heb nu 3 lessen gehad.
1 les in de week op Donderdag van 2.5 uur
32 uur in totaal. Dus zo'n 12 lessen
2 November heb ik proefexamen
Heerlijk die discussietechniek van jou. Ga eens langs de psychiater om af te leren andere mensen de schuld te geven van je eigen proberen.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:24 schreef Cage333 het volgende:
De gestapo behandelde de mensen nog beter dan dat CBR geteisem!
Wat voor reden gaven ze dan?quote:Op donderdag 16 september 2004 19:29 schreef tjarie het volgende:
heb nu 30 lessen gehad en moest vorige week vrijdag afrijden... gezakt helaas terwijl ik perfect reed!!!
ik moet 28 september weer afrijden...
OMFG (EN DAT MEEN IK DUS). Lijkt me dus echt vreemd en verdrietig om te horenquote:Op donderdag 16 september 2004 21:15 schreef Heliospan het volgende:
Krijg zojuist een telefoontje dat mijn rij-instructeur overleden is... jezus, ik kan het niet geloven... die man was net de 30 gepasseerd! Doodsoorzaak is nog onbekend... ik ben er echt stil van
er werd onnodig ingegrepen (weet ik 100% zeker) maar ze DACHT dat ik van wisselstrook zou wisselen zonder richting aan te geven terwijl ik alleen keek.. en als ik kijk dan schuift mijn auto altijd een klein beetje naar die kant (waar iemand misschien een tip voor heeft?) maar als ik dan terugkijk gaat t gewoon weer goed.. heb t ook gezegd..mevrouw twijfelde ook nog volgens mij maar toch op nee gehoudenquote:Op donderdag 16 september 2004 19:58 schreef rashudo het volgende:
[..]
Wat voor reden gaven ze dan?
damn das echt klote zeg he... gecondeleerdquote:Op donderdag 16 september 2004 21:15 schreef Heliospan het volgende:
Krijg zojuist een telefoontje dat mijn rij-instructeur overleden is... jezus, ik kan het niet geloven... die man was net de 30 gepasseerd! Doodsoorzaak is nog onbekend... ik ben er echt stil van
Laat als je je hoofd gaat draaien,je stuur minder hard vast.quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:17 schreef tjarie het volgende:
[..]
er werd onnodig ingegrepen (weet ik 100% zeker) maar ze DACHT dat ik van wisselstrook zou wisselen zonder richting aan te geven terwijl ik alleen keek.. en als ik kijk dan schuift mijn auto altijd een klein beetje naar die kant (waar iemand misschien een tip voor heeft?) maar als ik dan terugkijk gaat t gewoon weer goed.. heb t ook gezegd..mevrouw twijfelde ook nog volgens mij maar toch op nee gehouden![]()
Daar had ik ook last van ja.. mijn enige tip is beter op letten, en oefenen. Ga eens een hele rijles lang alleen daar op letten bv. Het is trouwens wel gevaarlijk.. want net die paar decimeters die je opzij schuift kunnen een ongeluk veroorzaken, de andere weggebruikers denken namelijk ook dat jij die kant op gaat..quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:17 schreef tjarie het volgende:
[..]
er werd onnodig ingegrepen (weet ik 100% zeker) maar ze DACHT dat ik van wisselstrook zou wisselen zonder richting aan te geven terwijl ik alleen keek.. en als ik kijk dan schuift mijn auto altijd een klein beetje naar die kant (waar iemand misschien een tip voor heeft?) maar als ik dan terugkijk gaat t gewoon weer goed.. heb t ook gezegd..mevrouw twijfelde ook nog volgens mij maar toch op nee gehouden![]()
* nero355 ook maar weet het best wel zekerquote:Op vrijdag 17 september 2004 19:28 schreef Bond het volgende:
Was geen snelweg. Een autowegDaar is 100 km/h de max (Of heet zo'n weg anders, is zo'n weg waar een blauw vierkant bord staat met een witte auto erin)
* nero355 moet zijn theorie nog leren dus weet niet zeker of het een autoweg heet.
Zet hem op.quote:Op zondag 19 september 2004 21:55 schreef Steve-O het volgende:
morgen theorie
ben benieuwd of ik het haal
met proef examens zit ik op 9 fout
succes!quote:Op zondag 19 september 2004 21:55 schreef Steve-O het volgende:
morgen theorie
ben benieuwd of ik het haal
met proef examens zit ik op 9 fout
ik heb nooit tijdens het lessen op de snelweg gereden,nou komt dat ook omdat ik in een uithoek woon voor dat je van uit denhelder naar de snelweg bent dan is je les tijd alweer omquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:18 schreef Falco het volgende:
Wauw je gaat bij je eerste rijles meteen de snelweg op.
veka ...quote:Op maandag 20 september 2004 11:09 schreef keijz het volgende:
[..]
succes!
welke proefexamens heb je gemaakt? ANWB of Vekabest?
nah, daar had ik ook altijd 9 of meer fout, en bij anwb 0... uiteindelijk in 1x geslaagd met 4 foutquote:Op maandag 20 september 2004 13:39 schreef Steve-O het volgende:
[..]
veka ...
2quote:Op maandag 20 september 2004 14:44 schreef yup het volgende:
Dan vraag ik het maar hier.
Hoeveel pasfoto's moet je meenemen naar je theorie-examen? 1 of 2?
week of 2/3quote:Op maandag 20 september 2004 17:19 schreef Apoc2003 het volgende:
Vandaag mijn 20ste les, en eindelijk kwam het verlossende woord.... "ik ga examen voor je aanvragen"Moet de volgende les alle benodigde papieren meenemen (met ÉÉN pasfoto!)
Weet iemand ongeveer hoeveel tijd er zit tussen de aanvraag en het examen zelf ??
Niet gelukt??quote:Op maandag 20 september 2004 17:38 schreef Steve-O het volgende:![]()
neequote:Op maandag 20 september 2004 17:42 schreef MutZ het volgende:
[..]
Niet gelukt??
hoeveel fout??quote:Op maandag 20 september 2004 17:50 schreef Steve-O het volgende:
[..]
nee
die pc bleef hangen tijdens die test dus was helemaal uit me concentratie ./
Suc6quote:Op woensdag 22 september 2004 09:52 schreef mel723 het volgende:
Strax afrijden voor de tweede keer!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 september 2004 10:14 schreef phuck het volgende:
Yeuh!
vandaag, na bijna een jaar lessen, in 1 keer geslaagd voor het B rijbewijs.
Theorie deed ik wel drie keer over trouwens
Alle anderen die nog moeten, succes![]()
5 over 1, dus ik word zo opgehaald.quote:Op woensdag 22 september 2004 10:40 schreef phuck het volgende:
Dankje, jij succes straks.
Wanneer moet je precies?
CONGRATULATIONSSSSSSSSSquote:Op woensdag 22 september 2004 14:03 schreef mel723 het volgende:
Jeej ! Ik ben geslaagd!
wat voor speciale handelingen moest je allemaal uitvoeren ?quote:Op woensdag 22 september 2004 14:12 schreef mel723 het volgende:
![]()
Parkeren (ging mis overigens) en stuk rechtachteruit.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:28 schreef Epsilux het volgende:
[..]
wat voor speciale handelingen moest je allemaal uitvoeren ?
wow gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 september 2004 14:03 schreef mel723 het volgende:
Jeej ! Ik ben geslaagd!
Die oefenexamens zijn vaak moeilijker dan het echte.quote:Op zondag 26 september 2004 20:01 schreef Infinity123 het volgende:
Ik ben zenuwachtiger voor het theorie dan voor het praktijk, omdat met de oefenexamens ik vaak net boven de 6 fouten zit.
Dat had ik ook al vermoed. Mede doordat het ook zo was bij brommer theorie.quote:Op zondag 26 september 2004 20:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die oefenexamens zijn vaak moeilijker dan het echte.
quote:Op zondag 26 september 2004 19:52 schreef AMDFreak het volgende:
a.s. woensdag (29ste september) theorie-examen.. :x
Succes beiden! Heb morgen ook theorie-examenquote:Op dinsdag 28 september 2004 18:37 schreef yup het volgende:
Morgen theorie examen, als ik hem haal dan gaat rijinstructeur praktijk aanvragen
GESLAAGD MODDERFOKKERSquote:Op woensdag 29 september 2004 13:19 schreef MillFreak het volgende:
En Yup geslaagd?
Ik wel3 foutjes
Nu eerdaags praktijk laten aanvragen
Bereid je maar voor, het is echt leuk...!!!quote:Op woensdag 29 september 2004 18:43 schreef _DaNi_ het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst 2 uurtjes rijden...
Je haalt het gewoonquote:Op woensdag 29 september 2004 22:27 schreef Meimeltje het volgende:
Ik moet morgenochtend vroeg voor de 2e x afrijden.....
Ben nu al beetje zenuwachtig, maar hoop het dit x echt te halen!
Zie je wel!!quote:Op donderdag 30 september 2004 10:25 schreef Meimeltje het volgende:
Jaaaahhhh vanochtend dus mn praktijkexamen gehaalden ga nu mn rijbewijs ophalen
ik heb nog geen praktijklessen gehad... daarvoor moest ik eerst mijn theorie hebben (die heb ik zojuist gehaaldquote:Op donderdag 30 september 2004 14:03 schreef yup het volgende:
Youp = al begonnen met praktijk? Zo ja, wat voor praktijklessen doe je? Zo nee, wat ga je doen?
Succes btw
10 werkdagen... dus de 30ste als alles goed isquote:Op donderdag 30 september 2004 16:09 schreef yup het volgende:
Mooi is dat Youp... 16e+10 dagen, is 26e... Hmmm dat is dus 26 Oktober (dat je gaat afrijden ong.) ben beniewd wie hem eerder krijgt(gister praktijk aangevraagd door die gast).
4 lessen per week? Dan heb ik die rijbewijs dus echt wel in minder dan 2 weken (als ik zo vroeg al kan afrijden). Heb je gevraagd hoeveel lessen je nodig zal hebben naar zijn inzicht? (meestal weten ze dat echt wel na 10 lessen)...quote:Op donderdag 30 september 2004 17:36 schreef _Drake_ het volgende:
Theorie gehaald (1e keer) vandaag .
nu 10 lessen gehad, ik ga volgende week met intructeur bij de kraag grijpen en eff melden dat ik 4 lessen per week wil ipv van de 2 (zodat ik voor het einde van het jaar me rijbewijs "kan" hebben).
10 lessenquote:Op donderdag 30 september 2004 17:44 schreef yup het volgende:
[..]
4 lessen per week? Dan heb ik die rijbewijs dus echt wel in minder dan 2 weken (als ik zo vroeg al kan afrijden). Heb je gevraagd hoeveel lessen je nodig zal hebben naar zijn inzicht? (meestal weten ze dat echt wel na 10 lessen)...
Ik heb er max. 10 nodig zei die gast. Ik hoop dat het ook zo is, ik wil niet haasten, maar rijlessen zijn duur, afrijden al helemaal
Sorry bedoelde 11+10 lessen. Heb er nu namelijk 11 gehadquote:Op donderdag 30 september 2004 17:50 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
10 lessendan is de kans dat je slaagt enorm klein, het gemiddelde ligt op 35 lessen
en zou daar ruim onder zitten (hoeveel precieszij hij niet.) maar ik ga uit van 20 a 25 lessen.
ik heb nu alles behalve de snelweg al gehad en het gaat uistekend, alleen moet bij alle punten (vooral kijken) nog eff de puntjes op de i gezet worden.
hier in breda waren de tijden volgens mij: 9.00 - 13.30 - 16.30quote:Op donderdag 30 september 2004 17:23 schreef Steve-O het volgende:
theorie naar morgen verzet
enig idee hoelaat die theorie examens beginnenwil op de reserverlijst komen maar heb geen idee op welk tijdstip die examens zijn
![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:13 schreef Angelo22 het volgende:
Wordt ongeveer dezelfde tijd als ik dus
Hoor aankomende donderdag mijn examendatum die ook eind oktober/begin november is.
Het einde is inzicht....
Same herequote:Op maandag 4 oktober 2004 17:59 schreef Version1 het volgende:
[..]
ik hoor waarschijnlijk woensdag wanneer ik mag, denk ook wel dat het eind oktober/begin november is
![]()
![]()
Ik ook!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:36 schreef Bond het volgende:
Donderdag weer rijles![]()
Nee, de examinator houdt rekening met dit soort factoren. Als het rustig is, kun jij je misschien beter concentreren, maar zullen zij beter letten op jouw gedrag.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:24 schreef tjarie het volgende:
ben al 2 keer gezakt gvd afgelope maand...
wil t nog voor een laatste keer proberen.. laatste keer gezakt door een klote fietser (scholier)
die uit t niets vanaf de stoep op de weg kwam... gezakt
nu vraag ik me af of het voordelig is om in de herfstvakantie af te rijden (of het dan rustiger is op de weg) ik heb daar geen ervaring mee, weet iemand wat meer?
nee, een examinator kijkt 'alleen' of je kunt rijden. voor hem ben je nummer zoveel. vandaar ook dat je 'm maar een uurtje ziet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ik ook!
Wordt m'n 33e les, heb er zin in
Examen is aangevraagd maar weet nog geen datum en dat is maar goed ook
Lijkt me ook wel wat om in de herfstvakantie af te rijden, of is het dan juist drukker?
Wat kan je nou voor "tactische" opmerkingen maken tijdens zo'n examen zonder dat de examinator argwaan krijgt of denkt dat je hem wil beïnvloeden?
geen enkele, doorgewinterde examinatoren worden niet warm of koud van verhaaltjesquote:Je zegt bijvoorbeeld: "je leert pas echt goed rijden als je het rijbewijs eenmaal hebt en er alleen voor staat" of "ik kan het rijbewijs goed gebruiken voor m'n werk" of "m'n geld is op"
Wat is nou echt een goede "tactische" opmerking tijdens een examen?
Dat zou wat zijn. Zie je de gevolgen al voor je?quote:Toch blijft zo'n examen een loterij, de zenuwen spelen vaak een grote rol en je kan altijd verrast worden in het verkeer
Eigenlijk zou het veel beter zijn als de instructeur na een bepaald aantal lessen zou zeggen; je rijdt nu goed genoeg, je krijgt het rijbewijs...
Ergens is dit natuurlijk moeilijk te controleren.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:41 schreef yup het volgende:
De examinator speelt een zeer grote rol hoor... Als het hem zint kan je bij een foutje een rijbewijs krijgen... Als het hem NIET zint kan je fluiten naar je rijbewijs, ook als je niks fouts doet (hij kan gewoon zeggen, je reed te snel/langzaam/zenuwachtig) DAAR ben ik pas bang voor, en idd het is een grote loterij, en de inzet is +-200 euro helaas...
Het blijft gewoon puur de persoon die je beoordeelt. De ene examinator zou je laten zakken, terwijl een ander je zou laten slagen onder bepaalde omstandigheden. Daar kun je nu eenmaal niets aan doen. (dus ook niet zeiken over het kut-cbr en examninatoren die de pik op je hebben) Gewoon zo goed mogelijk je best doenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ergens is dit natuurlijk moeilijk te controleren.
Bij apk is het makkelijk. Er is kans op een steekproef, auto wordt opnieuw gekeurd enz.
maar bij het afrijden kun je geen steekproef verwachten van het cbr om de examinator te controleren. Het afrijden zelf is een momentopname. als er dan nog iemand anders moet controleren of jij goed rijdt en daarnaast de examinator moet controleren vind ik wel erg vergezocht.
En op zich vind ik dit terecht: rechtuitrijden kan iedereen, verkeerslichten idem ditto maar juist de onverwachte situaties, DAAR moet je gewoon goed reageren. Daar vallen de meeste slachtoffers!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:26 schreef Andoire het volgende:
...Maar ik moest dus de meest verschrikkelijke tijdelijke kruispunten naderen, op allemaal links afslaan ( en het is natuurlijk spitsuur).
Oh ja? Je bent in 1x geslaagd, en met een fout ook nog verdommequote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het blijft gewoon puur de persoon die je beoordeelt. De ene examinator zou je laten zakken, terwijl een ander je zou laten slagen onder bepaalde omstandigheden. Daar kun je nu eenmaal niets aan doen. (dus ook niet zeiken over het kut-cbr en examninatoren die de pik op je hebben) Gewoon zo goed mogelijk je best doenIk maakte behoorlijk wat domme en een gevaarlijke fout, maar die man heeft me toch me rijbewijs (1ekeer) meegegeven
![]()
Dat is echt kut, maar ook je eigen fout, omdat je in het dagelijks leven veel met kruispunten te maken zal hebben... Als je dat niet echt goed onder de knie hebt is het levensgevaarlijk. Oefen dat nou gewoon, je zal zien dat het gewoon beter gaat, het gaat erom dat je het oefent, hoe vaker, hoe beter het zal gaan, let maar op je zal zien...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:26 schreef Andoire het volgende:
Net eerste keer afgereden ( CBR A'dam, eerste examen dus 8:00 uur bij meneer v/d Kruijssen):
GEZAKT![]()
![]()
ALLES ging perfect behalve kruispunten, waardoor ik dus gezakt ben..
Maar ik moest dus de meest verschrikkelijke tijdelijke kruispunten naderen, op allemaal links afslaan ( en het is natuurlijk spitsuur).
Uiteindelijk 1 ingreep; die vent heeft geremd.
( maar naar zijn zeggen was ik daar niet op gezakt; hij heeft mij 45 minuten laten rijden, waarvan 5 kruispunten. Van die 5 kruispunten maakte ik op 3 kruispunten fouten met kijken en voorrang nemen).
Maar goed, ik dacht dat mijn zwakke punt het invoegen op de snelweg was ( A10 is altijd druk en dus eng en zo:P) maar dat ging dus foutloos
Theorie verloopt over 6 wekendus snel een nieuw examen aanvragen... maar goed, 225 euro voor een examen is een érg dure grap
![]()
![]()
KUTZOOOOOI
Same here man.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:25 schreef yup het volgende:
Het is willekeur helaas. En ik ben echt bang om te zakken... Niet doormezelf maar door die examinators... Omdat 200 euro niet weinig geld is verdomme nog aan toe![]()
Een hele reeks fouten zelfquote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:25 schreef yup het volgende:
[..]
Oh ja? Je bent in 1x geslaagd, en met een fout ook nog verdomme![]()
Waarom post je met tegenzin dan? Daar snap ik niets van ..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik moet mijn rijbewijs halen, wil ik een leuk baantje op Schiphol krijgen. Het is dat het moet.
Maar goed, heb mijn A-rijbewijs. Zo'n 50.000km ervaring in t verkeer.
Hoeveel lessen heb ik ongeveer nodig denken jullie?
PS: Deze post post ik met heel veel tegenzin
Omdat ik het niet wilquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:39 schreef Patrick281 het volgende:
Waarom met tegenzin dan? Daar snap ik niets van ..![]()
Gezien je rijstijl op de brommer, schat ik dat je minstens 75 lessen nodig hebtquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik moet mijn rijbewijs halen, wil ik een leuk baantje op Schiphol krijgen. Het is dat het moet.
Dat weet ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat gaat dan mooi niet door
En wat is er mis met mijn rijstijl, op dat weggetje van Oss naar dat pontje met Raus en Mercy zei je nog dat ik te langzaam reed
Je weet wel, waar mn achterlicht kapot was
Heeft'ie al eens gedaan ..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:45 schreef ZX9R het volgende:
Dat weet ik.
Ik denk dat je gewoon eens een proefles moet nemen bij een willekeurige rijschool.
Die kunnen je wel vertellen of je er aanleg voor hebt of niet. En hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.
Een ander soort rijschoolquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Heeft'ie al eens gedaan ..![]()
Hoe in vredesnaam wil je dat te weten komenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:35 schreef Rietvaerder het volgende:
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, die zeggen natuurlijk express minder. Dan klinkt het aantrekkelijker en ga je bij hun lessen........ je bente zo 20 lessen verder
True. Maar je hebt toch vaak te maken met een bepaald gemiddelde voor aantal lessen.... iedereen kan toch wel een grove schatting makenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:51 schreef yup het volgende:
[..]
Hoe in vredesnaam wil je dat te weten komen
Hangt van veel factoren af. Jij hebt al je A, dus je hebt al dikke verkeersinzicht, ik denk dat je mimaal wel 10 lessen (je moet toch leren autorijden tijdens die lessen, terugschakelen, achteruitrijden, inparkeren) nodig zal hebben... Maar ja dat denk ik, dat kan ook 150 meer, of 5 minder zijn
Jezus Christus Rietjequote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Thanksquote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:12 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jezus Christus Rietje
Waarom vieze motorrijder?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:16 schreef yup het volgende:
Riet-boy is een vieze motorrijder
Uhh Riet, ik denk dat het wel handig is hoor een B-rijbewijs, vooral als het keihard gaat stormen ofzo, of echt vriest... Dan kan je gewoon met de blik naar werk ofzo, of naar school of waar je ook heengaat
Ik wil me A-rijbewijs, maar als ik A heb gehaald kan ik geen moer d'rmee omdat ik geen motor nu kan betalen(motor kost wel effe wat duurder dan 1000 euronen).
En je heerlijk elke keer dat je weg wil in een strak leren pak hijsen, hopend dat het niet regent of hard waait. (en ja haar zit ook verrot als je de helm af doetquote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:52 schreef yup het volgende:
Tjah dat moet je zelf weten Riet-boy. Ik vind rijbewijs B handiger dan A, maar ja dat komt omdat wij een auto hebben (die ik dus kan lenen)
Als er een motor voor de deur stond (was dat maar zo) rijb. A ajb
Comfort, warmte, muziekje, ontspannen, bagage, geen slot en helm overal meesleuren. -- foei ---quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:55 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
En je heerlijk elke keer dat je weg wil in een strak leren pak hijsen, hopend dat het niet regent of hard waait. (en ja haar zit ook verrot als je de helm af doet)
Nee geef mij dan maar mijn Autorijbewijs
Wat een onzin.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:55 schreef Apoc2003 het volgende:
En je heerlijk elke keer dat je weg wil in een strak leren pak hijsen, hopend dat het niet regent of hard waait. (en ja haar zit ook verrot als je de helm af doet)
Tja, keuze's weet je.....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:55 schreef Apoc2003 het volgende:
je bent zo onwennig als de pest mischien ?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat maakt dat uit ?
Jammer man van die tijdquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:12 schreef Version1 het volgende:
28 oktober, 8.55 afrijden![]()
![]()
![]()
doe mij dan maar beide..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:55 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 00:56 schreef yup het volgende:
[..]
Jammer man van die tijd![]()
Succes iig...
Als je daar normaal geen probleem mee hebt denk ik niet dat je dat nu wel hebt. Het kost niet zoveel ivm de rest, maar toch, als het niet per se nodig is: waarom zou je het dan doen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:04 schreef Solomon het volgende:
En verder, is theorie-les noodzakelijk? Ik heb normaal geen problemen met dingen leren uit boeken ofzo.
Je MOET inhalen op de snelweg. IIG hier in Amsterdam... Je krijgt geen opdracht om in te halen tijdens praktijk examen, dus helaas hangen achter een vrachtwagen MAG gewoon NIET. (behalve als je dichtbij de afslag bent)quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:00 schreef Bond het volgende:Derde les gehad, snelweg op geweest
![]()
Echt wel gaaf, zaten we achter zo'n vrachtwagen met 90 km/h zegt hij we hadden al vaker 100 km/h gereden dus dan zouden we niet ahrder kunnen. Dus ga hem maar inhalen. Lekker 120 heerlijk was dat![]()
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 09:37 schreef keijz het volgende:
hmm morgen is de grote dag
gister nog een proefexamen gedaan, maar het ging echt slecht, mja.. een slechte generale is meestal een goed examen toch?
Ach joh, met onze steun gaat het zeker lukken!!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 09:37 schreef keijz het volgende:
gister nog een proefexamen gedaan, maar het ging echt slecht, mja.. een slechte generale is meestal een goed examen toch?
Succes morgen!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 09:37 schreef keijz het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:12 schreef Stuiterbal.nl het volgende:
Gister me tussentijdse toets gehaald!
toevalligquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:28 schreef chillv het volgende:
Ik mag morgen ook op voor de 1e keer, en net als keijz om 9.50
begin al wel een beetje zenuwachtig te worden, ik heb afgelopen zondag namelijk mn 17e rijles gehad
gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:48 schreef chillv het volgende:
jajajaja, ik hebbem!!!![]()
![]()
Ik had echt een examinator die niks zei, maar hij was wel tevreden
lucky you, ik ben op plekken geweest waar ik nog nooit geweest benquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:06 schreef chillv het volgende:
ik hoefde alleen maar te keren, ging ook wel goed.
Was wel toevallig, de route die we op het examen hadden gereden was bijna exact gelijk aan de route die ik en mn instructeur het uurtje voor het examen hadden gereden
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 20:12 schreef jozef444 het volgende:
Zo ik heb vandaag ook men eerste examen van t a rijbewijs binnen weten te slepen(bijzondere verrichtingen) over een paar weekjes op voor t echte papiertje
tja ik koop nou nog ff geen motor maar als ik m heb ook al is t mid december dan denk ik toch dat ik er ff eentje voor een weekend ga huren ook al is t maar omdat ik t dan kanquote:Op woensdag 13 oktober 2004 20:41 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Feli.
![]()
Alleen jammer dat de zomer voorbij is. Maar dan kan je volgend jaar gelijk tekeer gaan tenminste.
Wow, dan heb je sowieso al 35 lessenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:25 schreef Karliene het volgende:
Ik kom me melden in dit topic!
Vorige week ben ik gestart met mijn rijopleiding.
Eerst heb ik 8u (2x p/w) les in de rijsimulator.
Daarna heb ik 5u p/w les voor 7 weken.
Mijn praktijkexamen staat ingepland op 9 december om 13.05.
Ik weet bijna zeker dat ik het ga halen!
Ik weet het; hoogmoed komt voor de val haha
Succes iedereen en ik hoop een leuke tijd te hebben in dit topic
Als jij daar als 18 jarige binnen komt in pak, willen ze je heus wel een proefrit laten makenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:34 schreef yup het volgende:
Zover ik weet bestaan er geen regels voor. Maar bedrijven kunnen je weigeren omdat je jong bent (en waarschijnlijk geen $$$).
Een man van 50 in een maatpak laten ze eerder proefrijden in een 5-serie dan een jongeman van 22 in een t-shirt.
Ik les ook altijd vrij vroeg. 8 uur 's morgens is heel relaxed. Niet teveel verkeer enzo.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 09:59 schreef Karliene het volgende:
Tjeetje, jij hebt vroeg rijles zeg!
Ik heb het steeds rond 11/12 uur en heel soms op een ander tijdstip.
Ik wilde helemaal geen tussentijdse toets. Het werd mij wel aangeboden. Ik moest en zou laten zien dat ik alles in 1 keer met het examen kon laten zien, zonder etappes. Het is me nog gelukt ookquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:05 schreef Vicky het volgende:
doen jullie allemaal een tussentijdsetoets?
Ik was 6 jaar geleden een van de allereerste die dit gedaan had en vond het echt relaxed. Ik ben dan ook in 1 keer geslaagd voor theorie en praktijk. Had vrijstelling van bijzondere verrichtingen op het afrijden.
Succes allemaal!!
Er zitten ook strikvragen in hoor...quote:Op maandag 18 oktober 2004 17:45 schreef firecow het volgende:
50 vragen waar van 5 open vragen ofzo... maar dat zijn vragen zoals hoebreed mag de auto zijn... hoehard mag je nier... bla bla dus![]()
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:47 schreef masuyo het volgende:
vanmorgen mijn rijbewijs gehaald in 1xik is helemaal happy
Ja die is ook een goeie, of een autoweg bord (waar je 100 mag), mensen tikken 100 in, terwijl je met caravan 80 magquote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:23 schreef MillFreak het volgende:
Ik had zo'n foto van een auto die met aanhanger, de snelweg oprijdt met de vraag, hoe hard mag je hier? En dan nog mensen die 120 antwoorden![]()
Yup, al geslaagd?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:08 schreef yup het volgende:
[..]
Ja die is ook een goeie, of een autoweg bord (waar je 100 mag), mensen tikken 100 in, terwijl je met caravan 80 mag :')
GRRRRRRRquote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Yup, al geslaagd?
Zo ja, nog interesse in een T16?
jaja, heb het topic niet doorgelezen
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:51 schreef Steve-O het volgende:
blij dat ik geen vragen kreeg over die achterlijke aanhanger want daar snap ik geen drol van
Gefeli!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:51 schreef Steve-O het volgende:
ik ben goed
theorie is binnen
2 ofzoquote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:18 schreef LoverBoy het volgende:
[..]
![]()
hoeveel openvragen/meerkeuze kreeg je dan??
Golfquote:Op woensdag 20 oktober 2004 15:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik heb 15 october mn eerste rijles gehad, vandaag mn tweede, gelijk de snelweg op (H) binnenkort maar eens theorie doen en vragen hoeveel lessen ik nodig heb volgens mijn rijinstructeur![]()
In wat voor auto rijden/reden jullie?
Ik in BMW 3 serie die best hard kan... (1 keer gas aanraken op de snelweg en je bent weg..)
Gefeliciteeeeeerd!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:51 schreef Steve-O het volgende:
ik ben goed
theorie is binnen
Mercedes C200 diesel geloof ikquote:Op woensdag 20 oktober 2004 15:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik heb 15 october mn eerste rijles gehad, vandaag mn tweede, gelijk de snelweg op (H) binnenkort maar eens theorie doen en vragen hoeveel lessen ik nodig heb volgens mijn rijinstructeur![]()
In wat voor auto rijden/reden jullie?
Ik in BMW 3 serie die best hard kan... (1 keer gas aanraken op de snelweg en je bent weg..)
Tja raar klinkt het wel, maar als je er nu geen last van hebt kom je die keuring (klinkt als iets dat je met paarden doetquote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:19 schreef AnnekeM het volgende:
Ik kreeg van de week een brief van het CBR dat ik dinsdag 16 nov. voor een praktische keuring moet voor de aanvraag van medische verklaring. Bij mij is vorig jaar mijn evenwichtsorgaan verwijdert en nu heb ik in extreme omstandigheden last van duizelingen/licht in het hoofd.
Ik heb nu 18 lessen achter de rug en bij geen één van die lessen had ik er last van. Mijn instructeur vind het zelf ook wat onzin, maar het CBR wil gewoon zelf zien wie ik ben en of er tijdens het examen rekening met mij gehouden moet worden. Ik heb zoiets van "waarom belt mijn rij-instructeur zelf niet even om te zeggen dat er tijdens de lessen al geen problemen zijn en hij die praktische keuring wat onzin vind". Ze zien mij tijdens het examen wel![]()
De brief die ik kreeg kwam best idioot over en ik schrok er ook best van. Daarnaast ben ik ook slechthorend, maar dat is geen belemmering om auto te rijden.
Wat vinden jullie ervan? Is er toevallig iemand die ervaring heeft met zo'n praktische keuring van het CBR?
Ja, mijn rij-instructeur zei zelf ook al dat ik me hier niet druk om hoefde te maken. Tegen de tijd dat het zover is zit ik waarschijnlijk op 25 lessen. Een prima timing voor zo'n keuring.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:26 schreef Bond het volgende:
Tja raar klinkt het wel, maar als je er nu geen last van hebt kom je die keuring (klinkt als iets dat je met paarden doet) ook wel door. Moet je voor die keuring ook nog geld dokken?
Suc6 in ieder geval
succes!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:42 schreef chiren het volgende:
Ooh kijk nu, een rijbewijstopic!!
Ik rij momenteel bij Noordzee in Delft, in een hemellichtblauwe fag kleurige Hyundai Getz met 20.000 km. op de teller, alleen hij komt niet vooruit :')
Ben op 18 augustus begonnen, heb nu 15 lessen gehad en moet 11 november afrijden![]()
Theorie had ik 11 oktober al gehaald in 1 keer met 4 foutjes
Succes iedereen![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:51 schreef Steve-O het volgende:
ik ben goed
theorie is binnen
Ik heb geen simulator gedaan, meteen de weg opquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:25 schreef Karliene het volgende:
Vandaag het simulator-programma afgerond en ik heb toestemming gekregen om volgende week woensdag met de auto de weg op te gaan![]()
Wie zegt dat die rijschool daar wat aan kon doenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:38 schreef keijz het volgende:
[..]
succes!
een vriend van me heeft ook bij Noordzee gereden, en had iets van 65 lessen nodig![]()
flink genaaid dus...
Ik wil ook motorrijbewijs.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:31 schreef Ridocar het volgende:
Ik les op een Honda Shadow VT500.
Alleen deze week een keertje op een 250 (nee, geen Rebel) gelest. Shadow was even niet beschikbaar, maar zo leerde ik ook eens op een andere motor te rijden. Dat was afgelopen donderdag.
Binnenkort examen doen voor bijzondere verrichtingen.(datum weet ik nog niet)
simpel, de enige dingen waar je met een aanhanger rekening moet houden zijn de beperking in snelheid op autowegen en autosnelwegen (beide max 80km/h), het bord C10 (geslotenverklaring voor aanhangers) en eventueel bord C17 (geslotenverklaring voor voertuigen/samenstellen langer dan aangegeven).quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:51 schreef Steve-O het volgende:
blij dat ik geen vragen kreeg over die achterlijke aanhanger want daar snap ik geen drol van
Kun je beter ook mee wachten. Met rijbewijs B op zak kun je meteen beginnen met motorrijlessen, anders moet je eerst je theorie A nog halen, voor je uberhaupt op een motor mag rijden. Tevens mag je dan ook het praktijkexamen rijvaardigheid (bijzondere verrichtingen) al doen zonder theorie A.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:02 schreef yup het volgende:
[..]
Ik wil ook motorrijbewijs.
Alleen mijn beurs wilt dat niet![]()
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 10:07 schreef Riann het volgende:
Als je voor de eerste keer op moet wat moet je dan allemaal mee nemen
Theorie examen
ID - kaart
nog iets meer?????
ik heb het niet over theorie ik heb het over praktijk examenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:56 schreef PimD het volgende:
Nee, die pasfoto komt ook op het formulier te staan waarop staat dat je je theorie behaald hebt geloof ik.
ja, 2 pasfoto's 1tje voor het rijbewijs en 1tje bewaren ze daar...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:44 schreef Riann het volgende:
recente pasfoto heb je toch pas nodig als je rijbewijs op de gemeente gaat halen?
Mag ook ouder dan 6 maanden zijn, daar wordt niet zo nauw naar gekeken...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 14:19 schreef XMN8R het volgende:
[..]Uittreksel persoonsregister, niet ouder dan 6 maanden
...zegt de kandidaat tegen de theorie-examinatorquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Mag ook ouder dan 6 maanden zijn, daar wordt niet zo nauw naar gekeken...
Jeetje zegquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:53 schreef XMN8R het volgende:
In totaal heb je vier pasfoto's nodig:één voor je theorie-examen (wordt op je theorie-certificaat geplakt als je geslaagd bent en is voor de praktijk-examinator een controle of de juiste persoon voor hem zit en zelf geslaagd is voor het theorie-examen)
één voor je praktijk-examen (wordt op je rijvaardigheidsbewijs geplakt als je geslaagd bent en is belangrijk voor de gemeente, zie onder)
twee voor je rijbewijs (de gemeente verwerkt deze pasfoto's)
Met de documenten van het CBR ga je naar de gemeente en daar kun je ze omwisselen voor een rijbewijs. Aan de hand van de foto van het CBR kan de gemeente controleren of het rijbewijs aan de juiste persoon wordt uitgereikt. Daarom moeten de foto's bij het CBR ook recent zijn; het theorie-certificaat is een jaar geldig, en het rijvaardigheidsbewijs een half jaar. Wanneer je op de uiterste termijn naar de gemeente gaat voor een rijbewijs, dan is de foto dus al minimaal anderhalf jaar oud.
Het zal niet veel helpen, maar het is toch niet erg? Neem wel even een kwartiertje om nog even het theorieboek door te nemen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:59 schreef AnnekeM het volgende:
Is het trouwens wel zo verstandig om voor het theorie-examen te gaan lessen?
Lijkt mij ook niet erg nee.. Mijn instructeur stelde dit voor,quote:Op woensdag 27 oktober 2004 16:14 schreef Sport_Life het volgende:
Het zal niet veel helpen, maar het is toch niet erg? Neem wel even een kwartiertje om nog even het theorieboek door te nemen.
Als je niet veel veranderd bent (en niet inmiddels een totaal ander kapsel hebtquote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:30 schreef AnnekeM het volgende:
Jeetje zegwat een pasfoto's
![]()
Es ff kieken hoeveel ik er nog heb. A.s maandag theorie-examen. Kep er gelukkig nog 2 (1 jaar oud). Maar dan moet ik straks voor mijn OV-studentenkaart weer nieuwe laten maken![]()
Kijk hier voor de verschillende CBR-locaties.quote:Trouwens, waar leg je examens af?
Hond aangereden?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:49 schreef Bond het volgende:
Rijles gehad![]()
Hij vond het een erg goede les van mij, 1 extreme fout, maar dat geeft niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |