abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:36:11 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21857396
Je hoort mensen altijd klagen over kwaaltjes, vooral vrouwen die hoofdpijn hebben moeten dat vaak nadrukkelijk melden. Maar, de enige kwaaltjes waar nooit over gesproken wordt zijn SOA's. Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat hij/zij een soa heeft opgelopen. hetgeen er ook een beetje, in mijn ogen, aan bijdraagt dat het net is alsof ze nauwelijks voorkomen en dus je eigenlijk best onbeschermd kan rampetampen... want ja: ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel eens een SOA heeft gehad bij wijze van spreken.

Ik heb zelf nog nooit een SOA gehad, althans niet dat ik weet

Maar zijn er mensen hier op Fok die wel eens een SOA hebben gehad? Zo ja, heb je het van een vluchtig anoniem contact gehad of van je vaste vriend(in). Wat was het, waaraan ontdekte je dat er wat mis was en kwam je er makkelijk of juist moeilijk vanaf?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:50:42 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21857694
Tja MM. Denk dat de meeste er niet over durfen praten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:02:49 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21857910
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:50 schreef Megumi het volgende:
Tja MM. Denk dat de meeste er niet over durfen praten.
Aan de ene kant best vreemd, als je een geslachtsziekte hebt (gehad) heb je tenminste onveilige seks gehad en dat is wel de lekkerste seks die er is dus eigenlijk is het helemaal niet iets om je voor te schamen. Of is herpes in de schaamstreek zoveel schaamtevoller/erger dan herpes elders?
[..]
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:04:49 #4
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_21857943
ex van me belde eens lang nadat het uit was dat ze chlamydia had.
Ben toen maar uit voorzorg naar huisarts gegaan en heb toen voor mij en voor mijn nieuwe vriendin een kuurtje uit voorzorg gehaald.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:08:15 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21858013
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:04 schreef ZX9R het volgende:
ex van me belde eens lang nadat het uit was dat ze chlamydia had.
Ben toen maar uit voorzorg naar huisarts gegaan en heb toen voor mij en voor mijn nieuwe vriendin een kuurtje uit voorzorg gehaald.
je bent niet gewoon eerst getest?

Wat gaat er door je heen als je zo'n foontje krijgt btw? Want al die overheidscampagnes doen klinken alsof je niets ergers kan oplopen dan een geslachtsziekte terwijl het in het echt vaak wel meevalt.

Overigens als zij heel lang nadat je relatie uit is opbelde en je had geen tekenen van afscheiding, pijn e.d. is de kans groot dat ze het na jou is opgelopen. Maar toch wel netjes dat ze je belde.
[..]
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:11:43 #6
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_21858082
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:08 schreef MikeyMo het volgende:
je bent niet gewoon eerst getest?

Wat gaat er door je heen als je zo'n foontje krijgt btw? Want al die overheidscampagnes doen klinken alsof je niets ergers kan oplopen dan een geslachtsziekte terwijl het in het echt vaak wel meevalt.

Overigens als zij heel lang nadat je relatie uit is opbelde en je had geen tekenen van afscheiding, pijn e.d. is de kans groot dat ze het na jou is opgelopen. Maar toch wel netjes dat ze je belde.
Nee, niet eerst getest.
De dokter vond het verstandig van me dat ik naar hem toe was gekomen en heeft meteen een kuurtje voorgeschreven.
Ik schrok wel ff toen ik dat telefoontje kreeg. Chalmydia kan namelijk tot onvruchtbaarheid leiden en daar had ik niet zo'n zin in. Ik wil in de toekomst misschien wel kinderen. Nu nog niet iig.

Maar idd, erg netjes van d'r om ff te bellen (vanuit Noorwegen).
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:16:20 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21858176
ja wat kun je anders dopen dan naar de dokter gaan? Blijven rondlopen met in je achterhoofd de gedachte dat je wel eens besmet zou kunnen zijn is ook geen optie
[..]
pi_21858252
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:36 schreef MikeyMo het volgende:
Je hoort mensen altijd klagen over kwaaltjes, vooral vrouwen die hoofdpijn hebben moeten dat vaak nadrukkelijk melden. Maar, de enige kwaaltjes waar nooit over gesproken wordt zijn SOA's. Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat hij/zij een soa heeft opgelopen. hetgeen er ook een beetje, in mijn ogen, aan bijdraagt dat het net is alsof ze nauwelijks voorkomen en dus je eigenlijk best onbeschermd kan rampetampen... want ja: ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel eens een SOA heeft gehad bij wijze van spreken.

Ik heb zelf nog nooit een SOA gehad, althans niet dat ik weet

Maar zijn er mensen hier op Fok die wel eens een SOA hebben gehad? Zo ja, heb je het van een vluchtig anoniem contact gehad of van je vaste vriend(in). Wat was het, waaraan ontdekte je dat er wat mis was en kwam je er makkelijk of juist moeilijk vanaf?
Bij mij op mijn voormalige middelbare school wel hoor! Twee meiden, die allebei dezelfde soa mee naar huis brachten van een kamp waar ze beiden waren. De hele school wist het, ze waren er kennelijk erg trots op!

ik heb er iig geen gehad, en dat gaat ook niet gebeuren. Vriendlief en ik zijn allebei getest, en ik weet zeker dat we allebei heel trouw zijn. Hij zal trouwens echt geen onbeschermde seks meer hebben, het risico op een nieuwe test vindtie iets te groot, vond het nogal pijnlijk. Mocht ik ooit een andere partner krijgen, dan is het retourtje soakliniek voor hij mijn bed in mag...
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:22:54 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21858291
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Aan de ene kant best vreemd, als je een geslachtsziekte hebt (gehad) heb je tenminste onveilige seks gehad en dat is wel de lekkerste seks die er is dus eigenlijk is het helemaal niet iets om je voor te schamen. Of is herpes in de schaamstreek zoveel schaamtevoller/erger dan herpes elders?
Russische roulette spelen is ook leuk. Maar doe het toch maar niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:23:10 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21858299
Wat kun je anders doen? Nou, net doen alsof het wel meevalt, "je hebt het vast niet" enzo.
Maar ondanks wat veel mensen nog steeds denken, krijg je niet bij elke geslachtsziekte klachten, zoals bijvoorbeeld afscheiding en pijn.
Ook niet alle geslachtsziektes gaan over, herpes bijvoorbeeld blijf je altijd houden.

Ik heb geen geslachtsziekte gehad en hoop ook dat dat zo blijft
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:37:29 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_21858641
Tsjah, geslachtsziekte... Officieel valt het niet onder Soa, maar het was wel een ziekte aan mijn geslacht... Heb een schimmelinfectie gehad... Is gelukkig vrij makkelijk te behandelen, maar wel vervelend...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:42:20 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21858747
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat kun je anders doen? Nou, net doen alsof het wel meevalt, "je hebt het vast niet" enzo.
Maar ondanks wat veel mensen nog steeds denken, krijg je niet bij elke geslachtsziekte klachten, zoals bijvoorbeeld afscheiding en pijn.
Ook niet alle geslachtsziektes gaan over, herpes bijvoorbeeld blijf je altijd houden.

Ik heb geen geslachtsziekte gehad en hoop ook dat dat zo blijft
Vooral bij vrouwen kunnen de bacterien zich in het lichaam bevinden zonder dat ze er last van hebben. Bij mannen zijn klachten vaak wat duidelijker.

het herpes virus heb ik ook in mijn lichaam, 90% van de bevolking geloof ik (koortslip oa)
[..]
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:47:37 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21858871
Met herpes bedoel ik hier dus herpes genitalus, niet herpes labialis (koortslip).
Ik dacht dat dat wel duidelijk was... in een topic over SOA's...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:48:39 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21858895
Even wat gezeik weggehaald...
pi_21859365
Het herpes virus heeft idd het grootste gedeelte van de bevolking al in de jeugd opgelopen, maar dan heb je het alleen in je en komt het er niet uit...

Ik ben 1 keer gebeld omdat een meisje waarmee ik het had gedaan bang was dat ze hepatitus had(ze zag geel), maar ze bleek wat anders te hebben en mijn eigen soa test kwam er toen ook totaal schoon uit.

Ik laat me eens in het half jaar testen, een uitgebreide soa test, mits ik het met andere heb gedaan in het voorgaande half jaar dan...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:12:26 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21859441
Wat gebeurt er bij een uitgebreide dan?

Ik weet dat bij een Chlamydia/Gonnoeroe test een kweekje bij je wordt afgenomen...

Ik neem aan dat bij een uitgebreide ook bloed wordt afgenomen e.d.
[..]
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:15:44 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21859504
Erodome:
quote:
Bij de mens komen de volgende herpes-virussen, respectievelijk aandoeningen voor (o.a.):

- herpes simplex virus of HSV (o.a. aften, en fijt) en herpes labialis (= koortslip)
- herpes genitalis (= genitale herpes),
- herpes zoster (o.a. gordelroos, St. Antoniusvuur)
- varicella zoster (= waterpokken)
- cytomegalo-virus (= CMV) vooral bij AIDS en Karposi-sarcoom
- Epstein-Barr-virus (= EBV) bij bepaalde vormen van lymfe-tumoren, zoals Burkitt-tumoren

Bron: http://www.consumed.nl/database/indicaties/indicatie.php3?id=1645
Er bestaat dus niet zoiets als "het herpes virus".
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:17:52 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21859557
Ik heb me ook weleens een keer laten testen op SOA, en reken maar dat ze wel veel voorkomen hoor. Ik kan je vertellen dat de kliniek die keer dat ik daar was stamp-en stampvol zat. En nog steeds als ik langs die klinik fiets staat er een rij tot buiten aan toe! Met allerlei typen mensen: jong en oud, dun of dik, lelijk of knap, dom of slim. Mensen die mij vertellen dat ze nog nooit een soa hebben gehad of zich nog nooit hebben laten testen, kunnen mij nog meer vertellen. En dan zelfs als dat klopt, dan kijk ik ze juist argwanend aan, want ik vind een mens die zich laat testen dan nog een betrouwbaarder mens dan iemand die beweert zoiets toch niet te kunnen hebben
pi_21859589
Een kweekje en bloed idd...

Dan worden ze allemaal getest(op herpes na omdat dat erg weinig zin heeft aangezien zo goed als iedereen daarvoor antistoffen heeft), ook hiv en hepatitus enzo...

Uitslag duurt dan 2 weken en je moet wel persoonlijk komen luisteren naar de uitslag, dit ivm hiv, dat doen ze niet over de foon...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_21859639
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Erodome:
[..]

Er bestaat dus niet zoiets als "het herpes virus".
Dat weet ik, maar we hebben het hoer over soa's, dus over de herpes soorten die je via sex kan overdragen, genitalius en koortslip dus, herpes is een verzamelnaam, antistoffen zijn gelijk...
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:21:31 #21
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_21859643
Ik heb zelfs een keer voor de grap een SOA-kit van een lab gekregen om mee te nemen op vakantie
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:24:04 #22
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21859717
Om je vriendinnetje daar te testen?
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:26:58 #23
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_21859800
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Om je vriendinnetje daar te testen?

Het is gewoon een klein toilettasje met allerlei testjes erin. Eigenlijk best grappig.
Niet grappig als je het echt nodig hebt natuurlijk.
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:27:18 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21859808
Een viendin van me studeert geneeskunde en toen ze bij Dermatologie stage liep vertelde de hoogleraar dat 2 op de 10 vrouwen Chlamydia heeft had, heeft of nog zal krijgen in haar leven. En de helft daarvan zal het nooit merken omdat het geen symptomen heeft. Chlamydia is ook verantwoordelijk voor eenderde van de gevallen van onvruchtbaarheid. Dus eigenlijk zou elke vrouw standaard daarop getest moeten worden. Wellicht zijn de kosten daarvan lager dan van dure vruchtbaarheidsbehandelingen..
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:28:20 #25
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_21859837
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:27 schreef Aventura het volgende:
Een viendin van me studeert geneeskunde en toen de bij Dermatologie stage liep vertelde de hoogleraar dat 2 op de 10 vrouwen Chlamydia heeft had, heeft of nog zal krijgen in haar leven. En de helft daarvan zal het nooit merken omdat het geen symptomen heeft. Chlamydia is ook verantwoordelijk voor eenderde van de gevalen van onvruchtbaarheid. Dus eigenlijk zou elke vrouw standaard daarop getest moeten worden. Wellicht zijn de kosten daarvan lager dan van dure vruchtbaarheidsbehandelingen..
Eensch is
pi_21863073
Ik heb een keer schruft van iemand 'gekregen'. Had niks te maken met onveilig vrijen ofzo maar dat kan je redelijk makkelijk oplopen als je sex hebt met iemand die het heeft.... schruft is kut!
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:55:50 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21863132
Ieuw, klinkt vies, wat is dat precies?
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:28:02 #28
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21863725
Ik denk dat Ahura Schurft bedoelt.
Lijkt me vervelend.... en kriebelig!
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:34:02 #29
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21863821
quote:
Een viendin van me studeert geneeskunde en toen ze bij Dermatologie stage liep vertelde de hoogleraar dat 2 op de 10 vrouwen Chlamydia heeft had, heeft of nog zal krijgen in haar leven. En de helft daarvan zal het nooit merken omdat het geen symptomen heeft. Chlamydia is ook verantwoordelijk voor eenderde van de gevallen van onvruchtbaarheid. Dus eigenlijk zou elke vrouw standaard daarop getest moeten worden. Wellicht zijn de kosten daarvan lager dan van dure vruchtbaarheidsbehandelingen..
2 op de 10, 1 op de 5... niet te geloven. Was dat gebaseerd op het aantal patienten dat hij langskreeg, of geldt dit voor heel Nederland?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 10 september 2004 @ 20:11:03 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21866835
Chlamydia is dus de manier van de natuur om de mensheid op een wat vriendelijkere manier dan aids e.d. in te perken...

[..]
pi_21868362
Heheh schurft ja. Kleine beestjes die onder je huid zitten, eitjes leggen enzo en dat gaat allemaal errug jeuken. Ge ziet er alleen niks van (tenminste, in die stage zat ik nog niet..)
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_21869716
never!
pi_21869884
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:12 schreef MikeyMo het volgende:
Wat gebeurt er bij een uitgebreide dan?

Ik weet dat bij een Chlamydia/Gonnoeroe test een kweekje bij je wordt afgenomen...

Ik neem aan dat bij een uitgebreide ook bloed wordt afgenomen e.d.
chlamydia en gonnoeroe kan ook via urine. ben ik laatst op getest en hoefde alleen maar urine af te geven. is tegenwoordig net zo betrouwbaar. (zei de dokter dan )
pi_21870257
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:30 schreef sassa het volgende:

[..]

chlamydia en gonnoeroe kan ook via urine. ben ik laatst op getest en hoefde alleen maar urine af te geven. is tegenwoordig net zo betrouwbaar. (zei de dokter dan )
dat slaat nergens op.
urine kan getest worden omdat je lichaam antistoffen tegen de ziektes aanmaakt, deze maken de geinfecteerde cellen dood, deze worden via je nieren uit je bloed gefilterd en komen in je urine terecht. ze bekijken dus of de antistoffen in je urine of de dode cellen. (ook ik ben geen expert 8) )
pi_21870371
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 22:47 schreef kiw het volgende:

[..]

dat slaat nergens op.
urine kan getest worden omdat je lichaam antistoffen tegen de ziektes aanmaakt, deze maken de geinfecteerde cellen dood, deze worden via je nieren uit je bloed gefilterd en komen in je urine terecht. ze bekijken dus of de antistoffen in je urine of de dode cellen. (ook ik ben geen expert 8) )
ja weet ik veel WAT ze precies testen en waar ze naar kijken, als het maar getest wordt. en als mijn dokter zegt dat ik kan kiezen uit een uitstrijkje, bloed prikken of een potje vol piesen dan kies ik wel voor dat laatste als hij zegt dat dat net zo betrouwbaar is.

zo simpel.
  zaterdag 11 september 2004 @ 03:05:48 #36
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21874808
quote:
Volgens mij wordt er wel redelijk goed op Chlamydia getest. Ik kreeg laatst een uitstrijkje (andere reden, had met ongesteldheid te maken) en toen hebben ze me meteen op chlamydia gestest. Vind ik wel een goede zaak en ik ga ervan uit dat ze dat bij alle vrouwen doen die een uitstrijkje krijgen (bij het UMC in Utrecht tenminste). Oh en ik bleek het gelukkig niet te hebben
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21881850
1 keer platjes (maar die kan je ook krijgen als je bij iemand in bed slaapt die ze heeft, m.a.w. je hoeft er geen sex voor te hebben om ze te krijgen)
pi_21881993
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:19 schreef erodome het volgende:
Een kweekje en bloed idd...
Is alleen bloed ook voldoende voor een soa test? Ik ken iemand die dit heeft laten doen waarbij ze alleen haar bloed hebben onderzocht. De uitslag was negatief (werd over de telefoon verteld)maar is het dan zeker dan deze persoon helemaal geen soa heeft?
kkknurft
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:15:56 #39
90423 angelika
take it or leave it..
pi_21883187
ik ben ook een keer op soa's getest en bij mij hebben ze ook alleen maar beetje bloed afgenomen. Maar ben dan ook op hiv getest en ik kon na een week al terug komen dacht ook dat het twee weken was maar dat hoeft dus niet..

en btw alles was goed dus.. ben officieel soa vrij
pi_21885194
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:09 schreef kkknurft het volgende:

[..]

Is alleen bloed ook voldoende voor een soa test? Ik ken iemand die dit heeft laten doen waarbij ze alleen haar bloed hebben onderzocht. De uitslag was negatief (werd over de telefoon verteld)maar is het dan zeker dan deze persoon helemaal geen soa heeft?
Zover ik weet(ik ben geen deskundige) is alleen bloed afnemen niet afdoende, sommige dingen tonen zich niet in het bloed en wel in het kweekje...

Een gewone standaart soa test is ook niet voor alle soa's, alleen chlamidia en gonneroe(kweekje).
  maandag 1 november 2004 @ 10:44:12 #41
106969 zonderkop
dol in het rond rennend
pi_22993049
Ik heb een lange tijd een relatie gehad, die ondertussen over is. Na ongeveer een jaar had mijn vriendin last van een vreemde afscheiding. Ze was daarvoor bij haar dokter geweest die haar vertelde dat het een soa zou kunnen zijn. Omdat wij beiden een aantal partners hadden gehad leek het me beter dat we dan meteen allebei een complete test zouden doen.

Aangezien ik op dat moment nog zoekende was naar een huisarts in mijn omgeving heb ik haar meegenomen naar de Rutger's stichting in mijn woonplaats, waar we de testen hebben laten doen.
Omdat de symptomen nog het meeste op herpes genitales leken werden er bij ons allebei ook specifieke testen voor deze SOA gedaan. Het is namelijk wel mogelijk om te testen op herpes genitales (dus om het onderscheid te maken tussen deze en de andere vormen van herpes) maar de testmethode wordt over het algemeen als enigszins irritant ondervonden.

Voor de geinteresseerde mannen : als je wilt weten hoe het voelt steek dan eens een klein wattenstaafje ongeveer een centimeter in je plasbuis en beweeg dit enkele keren op en neer... nooit geweten dat er zoveel zenuwen aan de binnenkant van je plasbuis zaten .. en ik natuurlijk geen kik geven he toen die vrouw dat deed

Anywayz bleek later allemaal loos alarm te zijn, en het best prijzige consult bij de Rutgers stichting werd gewoon betaald door mijn verzekering. (ik neem aan dat dat het voordeel is als je werkelijk nooit maar dan ook nooit iets hebt hoeven declareren..)
heb je je wel eens drie keer aan dezelfde steen gestoten ?
  maandag 1 november 2004 @ 11:55:55 #42
84328 Lllaura
painting pictures
pi_22994657
Ik heb me een tijdje geleden, n.a.v. een hardnekkig schimmeltje, ook helemaal laten nakijken. Eigenlijk wilde ik het eerder, maar ik durfde niet zo goed... Onzin natuurlijk, want als je een SOA hebt, dan heb je 'm, en dan kan het maar beter zo snel mogelijk weten! Gelukkig was ik helemaal SOA-vrij en intussen ook van m'n schimmel af!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 1 november 2004 @ 12:06:09 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_22994907
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 1 november 2004 @ 12:08:22 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22994958
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:06 schreef SeLang het volgende:
SOA dating!
je hebt wel een punt
[..]
  maandag 1 november 2004 @ 12:08:48 #45
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_22994961
Ik nog nooit gelukkig.
Ik ben lelijk.
pi_22995287
neej
  maandag 1 november 2004 @ 12:39:02 #47
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_22995614
quote:
[b]Op vrijdag 10 september 2004 14:19 schreef erodome het volgende:[/b

Uitslag duurt dan 2 weken en je moet wel persoonlijk komen luisteren naar de uitslag, dit ivm hiv, dat doen ze niet over de foon...
Ik weet niet waar je jij laat testen.Ik in het ziekenhuis en dan de uitslag via de telefoon,al 2x...bijde keren gelukkig niks aan de hand,als het anders zou zijn moet je waarschijnlijk wel langskomen.

Ik heb gelukkig nooit een soa gehad!
I don't care.....
pi_22997911
GG&GD getest, aidstest uitslagen doen ze nooit over de telefoon, altijd persoonlijk, volgens mij ook in het ziekenhuis....

Ze vinden het niet ok om dat telefonisch te doen, wat nu als iemand aids heeft, die krijgt dat over de foon te horen, zonder steun, zonder uitgebreide uitleg, dan wordt iemand echt helemaal gek, kan me daar wel wat bij voorstellen igg...
  maandag 1 november 2004 @ 14:41:22 #49
76778 kib
speeljongen
pi_22998151
uit ervaring: ze vertellen je niet over de telefoon als je iets hebt, maar ze vertellen je wel over de telefoon als je niets hebt.... klinkt misschien raar maar zo is het dus wel in veel gevallen. Ze zeggen wel altijd van te voren dat ze het je nooit over de telefoon vertellen maar als je opbelt om te vragen of de uitslag er al is en je hebt zo'n secretaresse aan de foon die ziet dat de testen allemaal negatief waren dan zegt ze dat dus gewoon over de telefoon.
.: fotoboekje :.
  maandag 1 november 2004 @ 15:00:22 #50
84328 Lllaura
painting pictures
pi_22998506
Bij mij ging dat idd ook zo. Ik zou langs moeten komen voor de uitslag, maar toen ik belde om hiervoor een afspraak te maken, werd ik even in de wacht gezet, en kreeg ik vervolgens meteen over de telefoon te horen dat de uitslag van de testen negatief was. Wanneer ze had gezien dat de uitslag positief was, had ik waarschijnlijk wel langs moeten komen.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_23005507
Wij niet. Nooit.
Wij doen aan www.wareliefdewacht.nl

A & A
Adrenaline is mijn kerosine en Winnie the Pooh is de beste vriend van Janneman Robinson. Hij heeft veel vrienden in het bos, waarvan Knorretje van de dieren zijn beste vriendje is. Hij is een kleine beer, maar doet zeker niet onder voor de andere ber
  maandag 1 november 2004 @ 20:30:45 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23005722
Wat schattig, maar 1x posten is wel genoeg hoor.
pi_23015733
Het was een grapje...

En we hebben allebei één keertje gepost.

A&A
Adrenaline is mijn kerosine en Winnie the Pooh is de beste vriend van Janneman Robinson. Hij heeft veel vrienden in het bos, waarvan Knorretje van de dieren zijn beste vriendje is. Hij is een kleine beer, maar doet zeker niet onder voor de andere ber
pi_23015936
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:37 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, geslachtsziekte... Officieel valt het niet onder Soa, maar het was wel een ziekte aan mijn geslacht... Heb een schimmelinfectie gehad... Is gelukkig vrij makkelijk te behandelen, maar wel vervelend...
Schimmelinfectie heb ik ook ooit gehad zoals vele hier. Maar dat krijg je niet speciaal van geslachtsgemeentschap of zow. Dus het hoort ook zoals jij zegt niet onder SOA
pi_23045385
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 03:05 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er wel redelijk goed op Chlamydia getest. Ik kreeg laatst een uitstrijkje (andere reden, had met ongesteldheid te maken) en toen hebben ze me meteen op chlamydia gestest. Vind ik wel een goede zaak en ik ga ervan uit dat ze dat bij alle vrouwen doen die een uitstrijkje krijgen (bij het UMC in Utrecht tenminste). Oh en ik bleek het gelukkig niet te hebben
Ik werd idd ook gelijk getest op enge ziektes toen ik daar voor een uitstrijkje kwam, om een heel andere reden ook nog. Ik vond het nogal onnodig. Maar ja als je toch daarbeneden bezig kunt kun je eigenlijk net zo goed gelijk even doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_23045554
chlamydia, antibiotica kuurtje en het was weg, volgens de dokter dan, want ik heb er nooit iets van gemerkt.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_23051170
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:41 schreef kib het volgende:
uit ervaring: ze vertellen je niet over de telefoon als je iets hebt, maar ze vertellen je wel over de telefoon als je niets hebt.... klinkt misschien raar maar zo is het dus wel in veel gevallen. Ze zeggen wel altijd van te voren dat ze het je nooit over de telefoon vertellen maar als je opbelt om te vragen of de uitslag er al is en je hebt zo'n secretaresse aan de foon die ziet dat de testen allemaal negatief waren dan zegt ze dat dus gewoon over de telefoon.
Nou, met dat idee belde ik dus ook voor de uitslag en kreeg ik te horen dat ik langs moest komen....Ik ben toen met een hartverzakking langsgefietst, maar bleek er niets aan de hand te zijn. Volgens de zuster geven ze de uitslag van hiv en hepatitius nooit over de telefoon.
  woensdag 3 november 2004 @ 15:27:11 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23051297
quote:
Op woensdag 3 november 2004 11:10 schreef Lempicka het volgende:
chlamydia, antibiotica kuurtje en het was weg, volgens de dokter dan, want ik heb er nooit iets van gemerkt.
hoe kwam je er achter?
[..]
pi_23051373
En nu heb ik blaasontsteking het is dan wel geen geslachtziekte maar dan nog is het KUT
pi_23052502
quote:
Op woensdag 3 november 2004 15:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hoe kwam je er achter?
Ik kreeg dus een belletje van een ex.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  woensdag 3 november 2004 @ 21:45:44 #61
76778 kib
speeljongen
pi_23061081
quote:
Op woensdag 3 november 2004 15:22 schreef arjanus het volgende:

Nou, met dat idee belde ik dus ook voor de uitslag en kreeg ik te horen dat ik langs moest komen....Ik ben toen met een hartverzakking langsgefietst, maar bleek er niets aan de hand te zijn. Volgens de zuster geven ze de uitslag van hiv en hepatitius nooit over de telefoon.
Ik denk dat dat dan een beleid is wat per praktijk verschilt want ik had volledige testen laten doen, dus ook een hiv test
.: fotoboekje :.
pi_23061390
ik heb ook een hiv test gedaan via de dokter en kreeg de uitslag gewoon over de telefoon hoor. niets aan de hand natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')