abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21855597
Vervolg van Madonna's Re-Invention Tour: "Wie heeft er kaartjes??"

Ik heb Madonna een paar keer live mee mogen maken. Te weten de Blond Ambition Tour te Rotterdam, Girlie Show in Londen, Drowned World Tour in Parijs en nu dan ook de Re-Invention Tour. Als je al die shows zo met elkaar vergelijkt komt een ding heel duidelijk naar voren, en dat is Madonna's zang. Het is van ronduit tegen vals aan naar aardig om te horen gegroeid. Ik vond het dan ook enigszins jammer dat ze sommige nummers playbackte (Vogue, Nobody Knows Me, Die Another Day en Express Yourself). Neemt niet weg dat ik verder ontzettend heb genoten van de show. Het visuele aspect van de show vond ik heel mooi gedaan. Soms kwam je zelfs ogen tekort, zoveel gebeurde er op het podium. Ik vond de uitvoering van Imagine wel afschuwelijk, ronduit tenenkrommend. Daar had ze beter vanaf kunnen blijven. Verder helemaal top .
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:09:54 #2
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_21855708
Ik zag Madonna vorige week woensdag in Parijs, en afgelopen woensdag in Arnhem, twee keer Madonna in 1 week is helemaal niet te veel en ik baal dat ik blut ben (want het is wel een dure hobby hoor, Madonnaconcerten bezoeken) want anders was ik gisteren ook nog gegaan. Het tourboek is overigens ook echt magnifiek. Ik kan er geen naar of vervelend ding over kwijt, over de re-invention tour. Zo grappig ook om Arnhem tussen alle grote steden te zien staan waar ze optrad, wij zijn lekker te voet naar Madonna gegaan, 10 minuutjes lopen vanuit thuis. Dat alleen is al een bijzonder leuke ervaring. Ben nog wildenthousiast, als ik er aan terugdenk val ik alweer bijna flauw van de pret, wat een supergave show!!
Ben te zaai voor een signature
pi_21855743
Geweldig topic schatje!

Ik post vanavond mijn verslag, ik moet gaan!!
pi_21855804
Nou Schatje,

Playbacken deed ze dus niet! Vogue zong ze dus echts anders dan gisteren. Ik stond beide avonden helemaal vooraan tegen het podium aangedrukt en ik heb alle gelaatsuitdrukkingen kunnen zien. Nobody knows me is zeker live! Je hoorde het aan de ademhaling tussendoor en daarbij heb ik versies van andere concerten en daar vergeet ze soms een regel mee te zingen. Express Yourself was gewoon echt puur live... ze liet zelfs het publiek gisteren een stuk meezingen. Raar dat je denkt dat ze daar playbackte. Die Another Day ook gewoon live hoor... is het je niet opgevallen dat tijdens de wildste dansnummers ze de vocoder gebruikte. Met zo''n apparaat klink je altijd zuiver. Op de Drowned World Tour was dat precies hetzelfde!
Nothing takes the past away like the future!
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:19:14 #5
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_21855882
Ben gisteren ook geweest en concert was idd top! De beeldschermen op de achtergrond en die dansers vond ik alleen beter dan Madonna (ik ben dan ook geen Madonna fan ) Vooral die danser tijdens dat circus stuk!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_21855884
Oh, misschien was het ook wel live hoor. Ik wil er niet echt een punt van maken hoor. Ik kreeg gewoon die indruk.
pi_21855895
Wel knap dat (de eerste avond) de videobeelden een fractie achterliepen bij Nobody Knows me als ze playbackte
Dus nee, ik denk niet dat ze playbackte. Misschien dat die stemvervormer voor wat vertraging zorgde ofzo.
pi_21855944
Trouwens... zo helemaal vooraan staan is wel da bomb hoor! Elke lach zag je van d'r, elk gevoel kon je op haar gezicht aflezen en damn, wat was ik verkocht. Woensdag keek ze me tijdens American Life recht in de ogen... ik snapte nooit dat mensen dan hun hand uitsteken en gaan gillen, maar ik had me niet meer onder controle en stond net zo leip te doen als de mensen die ik daar altijd om veroordeelde. Die arm van mij ging gewoon een eigen leven leiden en voor ik het wist waren mijn stembanden ook al rare geluiden aan het uitbrengen. Achteraf denk ik: Madonna zal wel gedacht hebben 'Weer zo'n gek'!

Tijdens Hanky Panky kon je wel erg goed onder haar rok kijken zo vooraan ;-) Ik kon gewoon liplezen! Wat een ervaring zo'n topvrouw van zo dichtbij te zien opgaan in een show. Mijn volste respect! Ik heb de show nu drie keer gezien en het is totally Da Bomb!
Nothing takes the past away like the future!
pi_21856075
Ik vond Burning Up helemaal geweldig. Eén van mijn favoriete nummers van vroeger .

vrijdag 10 september 2004 @ 11:30:45 #10
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_21856097
* dimage << is 2 x geweest

en alle 2 x SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_21856210
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:19 schreef calvobbes het volgende:
Wel knap dat (de eerste avond) de videobeelden een fractie achterliepen bij Nobody Knows me als ze playbackte
Dus nee, ik denk niet dat ze playbackte. Misschien dat die stemvervormer voor wat vertraging zorgde ofzo.
Komt dat niet door het geluid? Dat je het geluid wat later hoort?
pi_21856234
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:29 schreef schatje het volgende:
Ik vond Burning Up helemaal geweldig. Eén van mijn favoriete nummers van vroeger .

[afbeelding]
GEWELDIG HE?? Ook één van mijn favorieten, ik ging compleet uit mn dak toen ik hem hoorde , helaas was ik één van de weinige
Ik heb 'em ook op mn pc, live, van de tour, geweldig.
pi_21856250
Oke, mijn verslag volgt, shit ik moet echt gaan!
Ik vond het echt super! Helemaal leuk
pi_21856728
best goede show! veel vernieuwende dingen, en ook best ok gezongen. Ik vond het wel jammer dat Mother & Father en Deeper and Deeper enzo helemaal veranderd waren. Deeper and Deeper klonk zo ook erg leuk, maar duurt toch wat langer voordat je er inzit.

jammer dat het publiek niet echt enthousiast was ..ik kreeg echt weer zin in Robbie Williams in de Arena (beste publiek wat ik zelf heb meegemaakt tot nu toe). Zelf was ik ook niet echt enthousiast aan het springen enzo hoor, mijn benen zaten helemaal op slot
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2004 @ 12:11:40 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21856930
Jammer alleen dat Burning up die echt ver-rock-te, terwijl ze daar toch met een aardig Gibson Les Paul (als ik hetgoed zag) stond. Ik hoorde dat nummer amper met gitaar. Sonic Youth had toch een aardig voorbeeld gegeven hoe je bij dat nummer kon scheuren
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:13:38 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_21856974
Grappig dat jij er ook was, Doc! Op woensdag of donderdag?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:14:39 #17
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_21856988
psst.. voor de torrent gebruikers.. er is al een show te vinden op het net

[ Bericht 3% gewijzigd door qu63 op 10-09-2004 12:25:54 ]
It's Time To Shine
pi_21857013
Uit de Gelderlander:
quote:
Het geheim van Oosterbeek
Door PAUL BOLWERK

OOSTERBEEK - Nachtelijke openingstijden voor de keuken, een nieuwe parketvloer in de suite en een witte bloemenzee. De twee overnachtingen van Madonna zullen ze in hotel De Bilderberg in Oosterbeek niet snel vergeten.

Madonna verlaat hotel De Bilderberg in Oosterbeek. - Foto: Jaro van Meerten

Het is donderdagmiddag, even na vieren. Bij de zijuitgang van hotel De Bilderberg in Oosterbeek posteren zich enkele breedgeschouderde mannen. En daar verschijnt ze heel even in beeld. Voor een paar seconden. Razendsnel verlaat wereldster Madonna het viersterrenhotel. In een zwarte jeep, op weg naar het Arnhemse stadion Gelredome voor de laatste uitvoering van haar tweedaagse Re-Invention Tour in Nederland.

Als ze uit beeld is, slaat directeur Ronald Huiskamp van Bilderberg Zuid-Veluwe Hotels een zucht. Hij is een tevreden man. Drie weken lang heeft zijn personeel het grote geheim kunnen bewaren. Met als gevolg dat er meer persmensen op basis van valse tips opdoken bij landgoed Avegoor in Ellecom dan in Oosterbeek.

Huiskamp straalt. "Alles is perfect verlopen. Madonna was heel tevreden, en nu is de rust weergekeerd." Het waren twee spannende dagen. Een material girl mag het aan niets ontbreken.

Het begon allemaal met een telefoontje vanuit Londen. Een nog nader bekend te maken vip wilde de zeer luxueuze Bilderberg-suite in Oosterbeek voor twee dagen reserveren. Een week later volgde de inspectie. En de boeking. Madonna is de naam en dit is haar wensenpakket. Wat te doen? In de twee verdiepingen tellende Bilderberg-suite ligt een zeven jaar oud vloerkleed. Inderhaast wordt besloten het tapijt in de woonkamer te vervangen voor een parketvloer van Frans eiken. Levertijd drie maanden, maar voor Madonna een weekje. Luchtbevochtigers zorgen ervoor dat de popzangeres twee dagen lang goed bij stem blijft. Een zee aan witte bloemen zorgt ervoor dat ze zich helemaal op haar gemak voelt. En, dat voor maar 750 euro per nacht.

Voor haar eten verlaat de wereldster zich helemaal op de kookkunsten van haar eigen kokkin. Het overig deel van haar kring van intimi circa vijftien personeelsleden krijgt in de nacht van woensdag op donderdag é la carte-gerechten van het team van chef-kok Jos Möller voorgeschoteld. De rest van haar ploeg 150 personeelsleden moet naar het Amstel Hotel en het Pullitzer Hotel in Amsterdam.

Twee dagen brengt Madonna in alle rust in Oosterbeek door. Van opdringerige fans heeft Madonna in Oosterbeek geen last gehad.

Voor de zekerheid had ze een stel bodyguards achter de hand: Nederlandse lijfwachten bij de hoofdingang en Engelse nabij haar suite. Directeur Huiskamp zag dat het goed was. "Elke gast is zeer welkom, maar een superster is wel heel speciaal."
750 euro per nacht, koopje
pi_21857227
Ben ik de enige die het idee had dat Madonna niet echt enthousiast was woensdag?

Ik had verhalen gelezen over haar enthousiaste houding tegenover het publiek, en dat dat zo bijzonder was (bij eerdere concerten). Maar ik vond dat ze bar weinig zei tegen het publiek. Zelfs toen iemand iets op het podium gooide reageerde ze bijzonder arrogant met de mededeling "You're not allowed to throw fuckin' shit at me!!"

Maar misschien lag het ook aan het publiek want alleen bij Like A Prayer en Holiday en Music werd er enthousiast meegezongen. Ik schreeuwde de longen uit mijn lijf bij Burning Up maar ik was volgens mij een van de weinige.....
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:34:34 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_21857358
Ik denk dat het als eerste van de artiest(e) zelf moet komen, en niet bij voorbaat een enthousiaste reactie verwachten. Werken voor je centen!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2004 @ 12:38:41 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21857453
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:13 schreef Mark het volgende:
Grappig dat jij er ook was, Doc! Op woensdag of donderdag?
Ik vond het ook wel lollig om te lezen dat jij er was Ik was er gister. De reden waarom we gegaan waren (zeg maar de aanleiding), was met name eigenlijk omdat Myrthe zo ongeveer sinds haar 4e of zo Madonna fan is (ze wilde ook een tijdje aangesproken worden als Myrthe Madonna ). Ze had ook op de kleuterschool (zo'n 3 maanden geleden dus ) ook een spreekbeurt gehouden over Madonna. Dat het in de buurt was scheelde ook in het besluit om gewoon met z'n allen te gaan (Carine vind het ook erg goed, ik vind het ook wel leuk en Rosa vond het ook erg spannend). Zitplaatsen genomen omdat dat wel zo practrisch was in ons geval. Hoewel Myrthe tegenwoordig met name de wat hardere muziek leuk vind ging ze zwaar uit haar dak gister.

(dikke vette crosspost uit geloten topic volgt)
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:02 schreef Mark het volgende:
Ook maar mijn mening dan.

Het gros van het publiek kwam naar mijn mening voor een Greatest Hits-show. De lauwe reactie op de nieuwere/onbekendere nummers sprak wat dat betreft boekdelen. Maar bij die Klassiekers ging het dan ook goed los, en was het leuk om er bij te zijn. Jammer van die hoeveelheid pauzes, het breekt gewoon. Hoogtepunt was voor mij "Frozen", waar Madonna liet zien dat ze (staand achter een microfoon) ook zonder show een goed nummer kan brengen.
De intro duurde mij eerlijk gezegd veel te lang (5 minuten onverstaanbaar gebrabbel), dat kan ook wel beter.

Maar mevrouw Mark vond het fantastisch (bedankt bukgeit! )
Geinig dat jij ook was geweest

Dat de nieuwere nummers het minder goed deden viel mij iets minder op omdat dat juist de nummers waren die Myrthe (6 jaar) en Rosa (5) geweldig vonden: duidelijk de jongste generatie fans (maar ze kenden "Burning Up" wel hoor )

Wat ik wat jammer vond was dat het met band niet veel anders klonk dan wanneer er geen band speelde. Als je een electisch gitaar speelt laat het dan klinken als een electrische gitaar, en een drum hoor ik liever klinken als een drum en niet als een drummachine. Dan liever hardere drummachines. Met de accoustische gitaar was het probleem wat minder. Nothing Fails vond ik zelf een van de aardigste delen van de set, maar da's ook omdat ik het gewoon een mooi nummer vindt. Overigens vond ik de zang (gedurende het hele conmcert) helemaal niet slecht of matig of wat dan ook. "Het was het leuk om er bij te zijn" vind ik de beste beschrijving, ik heb me prima vermaakt, maar muziekaal net niet spannend genoeg (te weinig "live"), maar aangezien ik dat ook niet echt verwachte was dat niet een tegenvaller of zo. Het is meer zo dat muzikaal ik dat wel interessanter vind. Toen ik langs de Korenmarkt kwam en daareen bandje hoorde dat rammeld en al wat rock probeerde te maken realiseerde ik me wel dat dat toch wel meer live muziek is. Madonna live is dan ook niet zozeer een "muzikale ervaring" als wel een "theaterervaring".

Maar alle meiden vonden het fantastisch
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_21857472
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:34 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat het als eerste van de artiest(e) zelf moet komen, en niet bij voorbaat een enthousiaste reactie verwachten. Werken voor je centen!
mee eens. Ik vond het concert goed, en dat is wat voor mij telt. Leuke show, goed gezongen en wat betreft reacties: nou en
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:50:55 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_21857698
Amen!
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:54:11 #24
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_21857753
Ze gebruikte ook 2 geloven door elkaar geloof ik.. Op die schermen stonden teksten die gebruikt worden door Kabbalisten ("Kaballists do it better" stond ook op haar shirt..) en even later stond er weer een Jezus op die schermen.. Klopt dat wel??
It's Time To Shine
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:58:00 #25
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_21857821
MEET THE BAND
Madonna: vocals and guitars

Stuart Price: musical director, bass, keyboards, DJ decks

Steve Sidelnyk: drums

Monte Pittman: guitars

Marcus Brown: keyboards