Wk 98?, werden we toen niet in de halve finale met 2-1 verslagen door de Kanaries?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:53 schreef RayMania het volgende:
En die vier die hij verloor (EK 96/00, WK98, Ajax96) waren wel het pijnlijkste natuurlijk.
Ga je schamen, basiskennis ditquote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:54 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Wk 98?, werden we toen niet in de halve finale met 2-1 verslagen door de Kanaries?
ik was toen 9 , laat me ménquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ga je schamen, basiskennis dit.
Eruit na een uitstekende Tafarel, pijnlijkste nederlaag ooit van Nederland (voor mij dan).
De penaltydramaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Absoluut, hoewel die tegen Italië twee jaar later misschien wel het meest vernederend was.
quote:Jubilea voor Van der Sar in duel met Arsenal
02/11/2007 12:15
Edwin van der Sar kan zaterdag in de topper tegen Arsenal twee jubilea vieren. De doelman van Manchester United speelt in het Emirates Stadium van The Gunners het vijfhonderdste competitieduel in zijn loopbaan en kan voor de tweehonderdste keer de nul houden.
Van der Sar is bezig aan zijn achttiende seizoen in het profvoetbal. Hij speelde in zijn loopbaan achtereenvolgens voor Ajax (1990-99), Juventus (1999-2001), Fulham (2001-05) en Manchester United (sinds de zomer van 2005).
Van der Sar reageerde onlangs in Voetbal International verrast over zijn naderend jubileum. 'Ik wist dat ik al aardig wat competitiewedstrijden op mijn naam had staan, maar ik had er geen idee van dat het er zoveel waren. Ik hecht normaal niet zoveel waarde aan statistieken, maar dit vind ik dan wel bijzonder. Vijfhonderd is toch een mooi getal.'
Inclusief zijn interlands voor het Nederlands elftal en de wedstrijden in beker-, Europa Cup- en Super Cup-verband, staat de teller voor Van der Sar inmiddels op 784 officiële duels.
De statistieken van Van der Sar per club
Club Duels De nul
Ajax 226 88
Juventus (Ita) 66 34
Fulham (Eng) 127 42
Manchester United (Eng) 80 35
Totaal 499 199
Dat vind ik dan ook weer niet. Van Breukelen, omdat hij op Nederland en vooral mij als PSV-er zoveel plezier heeft bezorgt met vooral uitblinken op de extreem belangrijke momenten. Misschien waren er voor die tijd nog betere keepers (Schrijvers, Jongbloed?), maar toen bestond ik nog niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef Dj_Day-V het volgende:
Jammer dat die stopt na het EK. Beste Nederlandse keeper ooit.
Van Beveren vergeten?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef Dj_Day-V het volgende:
Jammer dat die stopt na het EK. Beste Nederlandse keeper ooit.
Zonde voor wie?quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:29 schreef Dos37 het volgende:
Die jaren bij Fullham waren echt zonde.
Dit is van de Champions League + Europa Cup 1.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke speler heeft eigenlijk de meeste wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld in Europa?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Raúl 104 Roberto Carlos 102 David Beckham 100 Oliver Kahn 97 Gary Neville 94 Luís Figo 93 Ryan Giggs 88 Paul Scholes 87 Clarence Seedorf 85 |
quote:'Van der Sar in beeld bij FC Barcelona'
Datum: 11-dec-2007 13:07
FC Barcelona houdt de situatie van Edwin van der Sar bij Manchester United nauwlettend in de gaten. Volgens de Catalaanse krant Sport zijn Van der Sar en Dudú Aouate van Deportivo la Coruña in beeld om het waarschijnlijke vertrek van reservedoelman Albert Jorquera op te vangen.
Jorquera weigert vooralsnog zijn in 2008 aflopende contract te verlengen. Van der Sar komt volgend jaar zomer transfervrij op de markt. Manchester United heeft al aangegeven door te willen met de recordinternational van Oranje. (MA)
Dus Barcelona wil Sar op de bank zetten, achter Victor fucking Valdes?quote:Van der Sar en Dudú Aouate van Deportivo la Coruña in beeld om het waarschijnlijke vertrek van reservedoelman Albert Jorquera op te vangen.
Tsjahquote:Op dinsdag 11 december 2007 15:28 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Dus Barcelona wil Sar op de bank zetten, achter Victor fucking Valdes?
Ach ja. Wat keepers betreft is bij Barcelona niets te gek natuurlijk...quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:28 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Dus Barcelona wil Sar op de bank zetten, achter Victor fucking Valdes?
quote:Van der Sar: "Geen terugkeer Ajax"
Doelman Edwin van der Sar heeft te kennen gegeven zijn carrière waarschijnlijk bij Manchester United af te sluiten en niet meer terug te keren naar zijn eerste profclub Ajax. De geroutineerde keeper boekte zijn eerste successen bij Ajax, hij vervolgde zijn loopbaan bij Juventus, Fulham en momenteel bij Manchester United.
FOX Sports maakte bekend dat Edwin van der Sar niet verwacht dat hij nog bij Ajax terugkeert. Bij Manchester United verlengde de doelverdediger zijn contract tot 2009.
"Het is steeds waarschijnlijker dat ik niet meer voor een ander team zal uitkomen. Toen ik bij Ajax vertrok heb ik de supporters verteld dat ik mijn carrière bij Ajax wilde beëndigen. Dat was ook heel lang mijn plan. Maar op 37-jarige leeftijd krijg ik nog de kans om op Old Trafford te spelen, mee te doen voor de grote prijzen en onderdeel uit te maken van een fantastisch elftal. Dat geef je niet zomaar op," aldus Van der Sar.
quote:'Van der Sar overweegt terugkeer naar Nederland'
Datum: 18-mrt-2008 13:16
Edwin van der Sar (foto) is wellicht bezig aan zijn laatste maanden in dienst van Manchester United. Volgens The Guardian, een Engelse kwaliteitskrant, overweegt de doelman na het EK terug te keren naar Nederland, omdat hij vreest dat manager Alex Ferguson volgend seizoen de voorkeur geeft aan belofte Ben Foster. Onlangs verlengde Oranjes recordinternational zijn contract tot medio 2009.
Dit seizoen bleef Van der Sar een concurrentiestrijd bespaard: Foster liep in de voorbereiding een ernstige knieblessure op en vierde pas afgelopen zaterdag tegen Derby County (0-1 winst) zijn rentree bij afwezigheid van de licht geblesseerde Van der Sar. Dat Foster het vertrouwen van Ferguson niet beschaamde, blijkt uit smeekbedes van de Engelse pers aan het adres van bondscoach Fabio Capello om de youngster te selecteren voor de interland tegen Frankrijk.
Manchester United weekte Van der Sar in 2005 los bij Fulham, waar hij belandde na een min of meer mislukt avontuur bij Juventus. Op Old Trafford is Van der Sar de eerste onomstreden doelman sinds Peter Schmeichel in 1999 afscheid nam (MA)
Dit schreef ik in december er al over.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:28 schreef Dos37 het volgende:
Nog niet bekend, het is wel bekend dat Sir Alex een soort profetische vertrouwen heeft in Ben Foster die het hele seizoen geblesseerd zal zijn. Denk dat van der Sar het jaar erop niet het risico willen lopen op de bank te komen in het laaste jaar van zijn carriere
Ferguson had geroepen dat Foster per direct de komende 10 jaar de keeper van Engeland moet zijn, dus dan weet je het wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Het zou mooi zijn als we nog van hem mogen genieten in de Eredivisie. Heerenveen lijkt me een mooie optie.
Van der Sar weet meer volgens mij, het is echt niet dat ene wedstrijdje mcyo.
Van der Sar maakt de opstelling?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van der Sar beslist dat gewoon zelf, daar heeft Fergie echt niks over te zeggen
Wat zou ik hem graag nog eens in de arena zienquote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hij is beter dan Foster en hij heeft een contract.
Als hij naar Nederland wil gaat ie naar Nederland en anders niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |