quote:Fulham expect Van der Sar to sign
Fulham boss Chris Coleman is confident goalkeeper Edwin van der Sar will commit himself to the Cottagers' cause by Wednesday.
The 34-year-old Holland international stopper's current deal expires at the end of the season.
But Coleman expects Van der Sar to put pen to paper on a new one-year deal.
The Cottagers' boss said: "There are a few details to ironed out but it should be completed either late on Tuesday or early on Wednesday."
Van der Sar was keen to keep his options open and was prepared to return to the Netherlands to extend his career.
But lack of concrete interest from other clubs persuaded him to commit himself to Fulham.
Van der Sar has been in top form for the Cottagers this season, and his name had been mentioned as a possible solution to Manchester United's goalkeeping problems.
Fulham boss Coleman is also expected to complete the transfer of Manchester City defender Ben Thatcher, who is keen to move back to London for personal reasons.
Van der Sar's agreement to a new deal would be a second shot in the arm for the Cottagers after Luis Boa Morte put pen to paper on a new deal last week.
Coleman said: "It will be a massive boost for us and will have come at the right stage in the season.
"The first half of the season has been incredibly difficult so to get two players like Edwin and Luis to extend their contracts is very important."
Coleman is also confident that Thatcher's arrival will bolster a defence hit by a series of injuries.
The Cottagers' boss said: "We need more cover in that area and Ben Thatcher fits the bill.
"At the moment, we have Carlos Bocanegra at left back. We bought him as a centre-back but he's done a good job filling in.
"If he gets injured we have Adam Green as cover but he's too inexperienced to be given a run of games.
"We all know how Ben Thatcher is, he's not afraid to upset people, his own team-mates as much as the opposition.
"He's an aggressive defender who has a good presence and would give us that edge we haven't got."
quote:Van Der Sar Signs
Manchester United have signed Edwin van der Sar from Fulham for an undisclosed fee.
The Dutch goalkeeper has signed a two-year contract and will join the club from 1 July.
More to follow.
Report by Ben Hibbs.
quote:Op zondag 5 juni 2005 17:27 schreef DeTolk het volgende:
Eindelijk naar ManU?
red ie welquote:Op zondag 5 juni 2005 17:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Had Arsenal hem maar niet links moeten laten liggen, mooie transfer voor Edwin!
En fantastisch dat hij nog altijd een superkeeper is. Nog even en hij is onze recordinternational.
Als ze hem gewild hadden hadden ze hem afgelopen jaar wel aangetrokken,toen was ie nog eens TRANSFERVRIJ ook.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Had Arsenal hem maar niet links moeten laten liggen, mooie transfer voor Edwin!
De hele top in de premier league heeft gewoon jaren lopen slapen als je het mij vraagt, hij is verreweg de beste keeper in Engeland.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Als ze hem gewild hadden hadden ze hem afgelopen jaar wel aangetrokken,toen was ie nog eens TRANSFERVRIJ ook.
Nou kunnen ze alsnog hun portefeuille trekken
Dat hadden ze ook allang moeten doen. vd Sar is veel beter dan Lehman en co.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Als ze hem gewild hadden hadden ze hem afgelopen jaar wel aangetrokken,toen was ie nog eens TRANSFERVRIJ ook.
Nou kunnen ze alsnog hun portefeuille trekken
Hij heeft een mindere periode gehad hoor. Hij was nog wel goed, maar niet supertop.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:40 schreef The_Coach het volgende:
[..]
De hele top in de premier league heeft gewoon jaren lopen slapen als je het mij vraagt, hij is verreweg de beste keeper in Engeland.
Petr Cech mag z'n veters nog niet eens strikkenquote:Op zondag 5 juni 2005 17:40 schreef The_Coach het volgende:
[..]
De hele top in de premier league heeft gewoon jaren lopen slapen als je het mij vraagt, hij is verreweg de beste keeper in Engeland.
Op Cech na wel ja,had hem graag bij ons gezien overigens.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:40 schreef The_Coach het volgende:
[..]
Zo'n periode herinner ik me ook nog van Barthez.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:42 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij heeft een mindere periode gehad hoor. Hij was nog wel goed, maar niet supertop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |