abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21820407
Nogsteeds op zoek naar leuke rock-bandjes, liep ik deze deze band uit de US aan.

The Apples in Stereo

Hun stijl is enigzins te vergelijken met The Strokes, Spoon, Blur en Brendan Benson.
Erg aparte muziek dus Ik vind ze in ieder geval een soort van eigen sound hebben en mag er graag naar luisteren....

Ik heb het een en ander uitgezocht en kwam erachter dat dit mijn favorieten zijn:

- If you want to wear a hat
- On your own
- Ruby
- Seems so (!)
- Shine a light
- Signal in the sky (!)
- Stream running over
- The bird that you can't see (!)
- The rainbow
- Tin pan alley
- Try to remember (!)
- Y2K
- You said that last night

Hier meer informatie over ze. Hun albums worden hoog gewaardeerd door AMG.

Ben benieuwd of mensen ze al kenden (denk het eigenlijk niet...).
Als je ze niet kent en dit genre leuk vindt, raad ik aan om eens wat te checken
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_21822212
Natuurlijk ken ik de Apples in Stereo En nog wel meer mensen hier trouwens. Wat mij betreft is het één van de leukste bandjes van het Elephant Six label. Als vergelijkingsmateriaal mag je de Beatles ook wel even noemen, want daar lijkt het nog wel het meest op.

En als jij de Apples In Stereo leuk vindt luister dan ook een naar Elf Power, Dressy Bessy (daar doet een Apples gitarist mee), Beulah, The Gerbils, Olivia Tremor Control (allemaal Elephant Six bandjes overigens).
Aldus.
pi_21822592
quote:
Op woensdag 8 september 2004 15:46 schreef Z het volgende:
Als vergelijkingsmateriaal mag je de Beatles ook wel even noemen, want daar lijkt het nog wel het meest op.
90% van alle pop -en rockbandjes lijken min of meer op The Beatles
quote:
En als jij de Apples In Stereo leuk vindt luister dan ook een naar Elf Power, Dressy Bessy (daar doet een Apples gitarist mee), Beulah, The Gerbils, Olivia Tremor Control (allemaal Elephant Six bandjes overigens).
Wow bedankt voor de tips! Ik ga meteen zoeken...

Zou je misschien ook een scheiding kunnen maken tussen de softere en meer rock 'n rollerige ( :') ) bands die je noemde? Ik hou vooral van het laatste...
'13 |
'14
  woensdag 8 september 2004 @ 16:38:01 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21822643
Ja ik heb "The Velocity of Sound" van The Apples in Stereo en dat klinkt best okay.

Zo onbekend zijn ze trouwens toch niet?
pi_21822741
Ze zijn allemaal rockerig behalve de Olivia Tremor Control, die zijn veel meer 'spacy'. Luister maar eens naar het nummer ' Strawberryfire' van de Apples, vandaar mijn verwijzing naar de Beatles.
Aldus.
pi_21823458
quote:
Op woensdag 8 september 2004 16:38 schreef Tijn het volgende:
Ja ik heb "The Velocity of Sound" van The Apples in Stereo en dat klinkt best okay.

Zo onbekend zijn ze trouwens toch niet?
In ieder geval onbekend genoeg dat ze nog geen topic op Fok hadden
'13 |
'14
pi_21823609
apples vind ik wel aardig, beulah vind ik wel aardig.. elf power vind ik wel aardig.. ach ja en elf power heeft eens the flaming lips gecoverd en hun vind soms heel vet!
pi_21823910
Veel van dit soort bandje skomen in dit topic terug:
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Het indie topic
Aldus.
pi_21824552
Ik ken de Apples ook al een tijdje, en "The Velocity of Sound" vond ik eigenlijk een jammere tegenvaller: het leek wel of ze hun muziek expres versimpeld en ver-punkt hadden of zo. Het sprak mij in ieder geval niet echt meer aan, terwijl de platen die ze daarvoor gemaakt hebben wel weer leuk zijn: "The discovery of a world inside the moone" en "Her wallpaper reverie" vond ik in ieder geval wel de moeite waard.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 8 september 2004 @ 20:27:54 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21824653
quote:
Op woensdag 8 september 2004 19:47 schreef Zander het volgende:
"The Velocity of Sound" vond ik eigenlijk een jammere tegenvaller: het leek wel of ze hun muziek expres versimpeld en ver-punkt hadden of zo.
Dat was juist wat ik er leuk aan vond
pi_21827411
Please is een lekker liedje. Verder ken ik niks. Misschien maar eens wat van kopen. (y)
pi_21847056
Ik kan iedereen aanraden om naar 'I Can't Believe' te luisteren die staat op 'The Discovery of a World Inside the Moone' en is denk ik wel mijn favo Apples In Stereo nummer!
Aldus.
pi_21851481
kenniknie....ff zoeken
'13 |
'14
pi_38162112
Een band die ik persoonlijk erg vind lijken op de Mama's en de papa's, beetje flowerpower geneuzel. De bandleden zijn ook niet echt rock&roll..
Iemand van gehoord ? bekende nummers zijn geloof ik Signal in the sky, en Strawberry fire

www.applesinstereo.com

zoals je ziet niet echt rock'roll
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_38162341
stinkhippies gaat werken!
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_38162548
ze staan trouwens ook in het voorprogramma van The strokes in de canadian tour..
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:38:14 #17
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38162626
Leuke band! Hun laatste (toch?) plaat, Velocity of Sound, vind ik persoonlijk misschien wel hun beste. Het is nogal een stijlbreuk met de andere platen, minder pop en beatlesque, eerder rauw en punky, maar het enthousiasme en spontaniteit maken het tot een erg goede plaat!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_38162713
Leuke band
Ik heb alleen Discovery of a world inside the moon.
Wat zijn de aanraders?
pi_38163081
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:40 schreef cafca het volgende:
Leuke band
Ik heb alleen Discovery of a world inside the moon.
Wat zijn de aanraders?
The siverly light of a dream, the oasis, signal in the sky, en persoonlijk vind ik strawberry fire erg goed
pi_38163263
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:50 schreef paaskannekoekje het volgende:

[..]

The siverly light of a dream, the oasis, signal in the sky, en persoonlijk vind ik strawberry fire erg goed
En dan heb je samen met DD hun complete discografie opgenoemd?
Of zijn dat losse nummers?
pi_38163325
dat zijn idd losse nummers..
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:07:25 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38163770
edit: is al opgelost.

[ Bericht 93% gewijzigd door Grobbel op 25-05-2006 01:04:08 ]
pi_38164281
Ik vindt het dus persoonlijk echt niet op de strokes lijken.. blur kan ik nog wel enigzins inkomen en spoon ken ik niet..
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:16 #24
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38168496
Ah, topics samengevoegd. Vandaar dat ie opeens uit MyAcTo was...

Maar goed, iemand nieuws over een evt. nieuw album?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_38179218
Gisteren toevallig Her Wallpaper Reverie aangeschaft, maar de andere albums staan ook alweer een paar jaartjes op m'n iPod. Toen Beulah in Paradiso speelde (april '04) raadde bassist Eli me deze band aan, en daar ben ik 'm nog steeds dankbaar voor

Nieuwe album komt begin 2007, meldde Pitchfork eerder deze week.
suburban gangster flow
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')