abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2004 @ 18:51:14 #1
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21787617





Ask automobile enthusiasts what the greatest name in cars is, and most will answer "Ferrari". No other company can come close to Ferrari's record when it comes building fast, exciting and passionate cars.

If Ferrari makes the greatest cars, what then is the greatest Ferrari? Most followers of the marque would answer "GTO". Amongst a history of cars that defined style, speed and excitement, the GTO is the ultimate.

The Ferrari GTO is a dual purpose car. These are cars that are designed for both the street and race track. In this great tradition, an owner could drive the car to the track, race it, and then drive it home. It is a fact that characteristics that make a car excel on the race track do not make for a good street car and what makes a good street car will make a car uncompetitive on the race track. In the early 1960s, technology was such that succeeding in both areas was possible.

Part of the lure of the GTO is its exclusivity; only 40 were built. In theory at least 100 should have been built, as this was the number required to qualify the car at the time for international sports car racing. In fact the letters "GTO" stand for "Gran Turismo Omologato" which translates into "Grand Touring Homologated" or "approval" for racing. It was either Enzo Ferrari's name or his inscrutable charm that enabled the rule makers to let the technicality slip by.



33 of the GTOs were of the 250 series with a series 1 body style similar to the black car at speed at the top of the page and were built in 1962 and 1963. Three others were equipped with the 1964 body style (above). A number of the early cars, after being damaged in accidents, were rebodied with the later body style. Within a body style there were often variations, including the location of the fuel filler, radiator openings, tail lights, brake cooling ducts and so on. Three more were made with larger 4.0 liter engines and are known as "330 GTOs" and one was built with an LMB body. All were built by Scagletti out of 21 gauge aluminum. Ferrari practice at the time was to label a model with a number corresponding to the cubic centimeter displacement of a single cylinder. Since the GTOs were V12s, multiplying the cylinder displacement by 12 would reveal the displacement. In this case, 12 X 250 = 3,000, or 3.0 liters. 31 of the cars were left hand drive, nine were right hand drive. 23 came from the factory painted "Rosso Cina" (China Red).

It shouldn't take too long to conclude that the most desired Ferrari is also the most expensive. In the early 1990s, when prices for rare and classic cars were at a fevered pitch, an example sold for $15,000,000. Now that sanity(?) has returned to the market, a GTO was recently bid to $7,700,000 at an auction but went unsold. The price for a new GTO was about $23,000 which may seem ludicrous now but was a lot in 1962; so much that it probably was the limiting factor when it came to production quantity.



[ Bericht 2% gewijzigd door seto op 06-09-2004 19:00:32 ]
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21787655
Wie ben jij
Maar mooie SC hoor
pi_21787662
kutbak
  maandag 6 september 2004 @ 18:54:22 #4
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21787679
Zo'n jubileum, zo'n op .
pi_21787682
Ohja ik was er weer, wat een saaie eerste dag bij m'n werk zeg, basic training zuigt.
Zit wel een leuke dame bij de training, eens kijken of ik daar wat mee kan regelen
  maandag 6 september 2004 @ 18:54:31 #6
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21787684
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:53 schreef BoJo het volgende:
Wie ben jij
Maar mooie SC hoor
praat nooit mee in SC ofzo

maar ik wachtte mijn kans af op de 250e
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21787697
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:54 schreef BoJo het volgende:
Ohja ik was er weer, wat een saaie eerste dag bij m'n werk zeg, basic training zuigt.
Zit wel een leuke dame bij de training, eens kijken of ik daar wat mee kan regelen
zie ze ook spoken of niet ?
pi_21787698
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:54 schreef seto het volgende:

[..]

praat nooit mee in SC ofzo

maar ik wachtte mijn kans af op de 250e
Keuze van de auto is iig
  maandag 6 september 2004 @ 18:55:23 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21787705
Dit is pas een auto

Ik heb hem 3 jaar geleden gezien op zandvoort. En geloof het of niet maar ze gingen er mooi mee de baan op. EN SHIT ze gingen los ook

Ik reed met een kennis mee in z,n ferrari en wij waren net echt kinderachtig aan het rijden of zo. We bleven achter een F40 een F50 en een 360 modena hangen. En opeens zegt die kennis. Kijk effe achter je en doe een gok wat dat moet kosten. En voor we het wisten ging hij driftend door de bocht voor ons En dat met een auto van een aantal miljoen En ja het was een orginele.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_21787712
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:55 schreef Fugie het volgende:

[..]

zie ze ook spoken of niet ?
weet ik nog niet, ik hoop het wel
  maandag 6 september 2004 @ 18:55:44 #11
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_21787713
Had dan de GTO '64 genomen
  maandag 6 september 2004 @ 18:56:50 #12
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21787741
ik vroeg me ook al af wie seto was. Maar smaak heeft hij wel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 6 september 2004 @ 18:57:33 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21787752
ik zie opeens allemaal onbekende namen in de SC komen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_21787799
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:57 schreef ook_gek het volgende:
ik zie opeens allemaal onbekende namen in de SC komen
Hoi
  maandag 6 september 2004 @ 19:01:01 #15
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21787825
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:55 schreef Krush het volgende:
Had dan de GTO '64 genomen
ik heb niet zozeer een specifiek jaartal gekozen, maar voor jou heb ik er een plaatje bij gezet (hoop dat het de goeie is)
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21787833
wat een kutbak
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 6 september 2004 @ 19:02:10 #17
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_21787847
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:55 schreef BoJo het volgende:

[..]

weet ik nog niet, ik hoop het wel
je zou je vriendin maar op een helpdesk ontmoeten
pi_21787867
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:02 schreef Fugie het volgende:

[..]

je zou je vriendin maar op een helpdesk ontmoeten
wat is daar mis mee?
  maandag 6 september 2004 @ 19:05:16 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21787922
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:03 schreef BoJo het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?
Kunnen jullie elkaar extra goed helpen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 6 september 2004 @ 19:06:02 #20
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_21787933
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:01 schreef seto het volgende:

[..]

ik heb niet zozeer een specifiek jaartal gekozen, maar voor jou heb ik er een plaatje bij gezet (hoop dat het de goeie is)

Is de duurste, de zeldzaamste en de snelste versie.
En de mooiste als je het mij vraagt
pi_21787936
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:05 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Kunnen jullie elkaar extra goed helpen
ik heb aardig knappe vrouwtjes rond zien lopen hoor
  maandag 6 september 2004 @ 19:08:51 #22
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_21787960
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:03 schreef BoJo het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?
helemaal niets, klinkt zo kansloos, meer niet.

Ik was vandaag zo aan het terugrijde he, met de auto over zon semi b-weg waar allemaal traktors enzo rijden. Best kut met dit weer, dan rij je dus constant 20 En ik was dus maar aant chille met 20 kmh, zie ik ze dus stilstaan op de andere weghelft want er moest zo sjakie traktor afslaan, komt daar zon vrouwtje aangevlogen met 80 ofzo, vol in de remmen 4 rokenden banden zker 10 meter doorslippen en gewoon een halve meter voor der voorganger stil staan
Ik zag die auto al vol achterop klappen maar (jammer genoeg) niet, maar het zag er wel stoer uit al dat rook
  maandag 6 september 2004 @ 19:10:57 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21788004
was dit zo spannend
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_21788025
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:08 schreef Fugie het volgende:

[..]

helemaal niets, klinkt zo kansloos, meer niet.

Ik was vandaag zo aan het terugrijde he, met de auto over zon semi b-weg waar allemaal traktors enzo rijden. Best kut met dit weer, dan rij je dus constant 20 En ik was dus maar aant chille met 20 kmh, zie ik ze dus stilstaan op de andere weghelft want er moest zo sjakie traktor afslaan, komt daar zon vrouwtje aangevlogen met 80 ofzo, vol in de remmen 4 rokenden banden zker 10 meter doorslippen en gewoon een halve meter voor der voorganger stil staan
Ik zag die auto al vol achterop klappen maar (jammer genoeg) niet, maar het zag er wel stoer uit al dat rook
je verhaal is pas kansloos
  maandag 6 september 2004 @ 19:13:58 #25
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_21788069
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:10 schreef ook_gek het volgende:
was dit zo spannend
ja nou, het was wel spannend toen ik daar reed en die auto al vol achterin zag klappen, gebeurde gelukkig niet want voor zelfde geld was mijn heilige opel ook nog geraakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')