Mijn moeder is er heel goed mee omgegaan. Ze is dan ook erg geinteresseerd in het paranormale etc. Mijn vader is juist degene die me nooit geloofde en er lacherig over deed. Dit heeft onze band dan ook sterk verslechterd.quote:Op maandag 6 september 2004 20:17 schreef MUUS het volgende:
Zijn jouw ouders er wel goed mee omgegaan in jouw ogen? Je moeder sprak over bepaalde gebeurtenissen uit je babytijd, maar deed ze daar lacherig over of was het heel normaal?
Allebei bedankt voor jullie verhaal trouwens!.
Ik denk dat dit een heel leuke stelling is.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:55 schreef elfenvleugels het volgende:
Ik had dat vroeger ook.
Ik praatte altijd met een ingebeeld(?) vriedinnetje. Ik had er ook een naam voor, alleen kan ik me die niet meer herinneren. Ik kan me niet meer herinneren hoe het precies zat... Maar het heeft geduurd tot ik ongeveer 5-6 jaar oud was.
Ik praatte er nooit met mijn moeder over. Ik was een heel inmezelf gekeerd kind. Misschien is dat ook de reden van het praten met dat vriendinnetje.
Kan iemand mij zeggen hoe het met de groei van de hersenen gaat? Ik bedoel. Is de brug tussen beide hersen hemisferen bij kinderen ook al aanwezig? Zoniet, kan dat de reden zijn waarom kinderen vaak zo een vriendje hebben. Omdat het denkpatroon tussen beide hersenhelften niet synchroniseren, dat een van de hersenhelften de persoonlijkheid van het kind vormt en de andere de persoonlijkheid van het vriendje. (dit is niet om het bovenstaande allemaal af te kraken! Want ik geloof er ook wel degelijk in.)
Zie je, dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:16 schreef Morgil het volgende:
[..]
Mijn moeder is er heel goed mee omgegaan. Ze is dan ook erg geinteresseerd in het paranormale etc. Mijn vader is juist degene die me nooit geloofde en er lacherig over deed. Dit heeft onze band dan ook sterk verslechterd.
Was het echt een ingebeeld vriendje wat je had of was het misschien toch 'meer' dan dat?quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:55 schreef elfenvleugels het volgende:
Ik had dat vroeger ook.
Ik praatte altijd met een ingebeeld(?) vriedinnetje. Ik had er ook een naam voor, alleen kan ik me die niet meer herinneren. Ik kan me niet meer herinneren hoe het precies zat... Maar het heeft geduurd tot ik ongeveer 5-6 jaar oud was.
Ik praatte er nooit met mijn moeder over. Ik was een heel inmezelf gekeerd kind. Misschien is dat ook de reden van het praten met dat vriendinnetje.
Kan iemand mij zeggen hoe het met de groei van de hersenen gaat? Ik bedoel. Is de brug tussen beide hersen hemisferen bij kinderen ook al aanwezig? Zoniet, kan dat de reden zijn waarom kinderen vaak zo een vriendje hebben. Omdat het denkpatroon tussen beide hersenhelften niet synchroniseren, dat een van de hersenhelften de persoonlijkheid van het kind vormt en de andere de persoonlijkheid van het vriendje. (dit is niet om het bovenstaande allemaal af te kraken! Want ik geloof er ook wel degelijk in.)
Wat leuk dat je je dit nog goed kan herinneren !quote:Op maandag 13 september 2004 10:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn vriendinnetje en haar ouders op vakantie naar kroatie ging toen ik 8 jaar was, en we reden door Italie, en we gingen stoppen ergens , om wat te gaan eten, we reden die plaats binnen, langs een haven, ik zie het nog zo voor me, en ik zei, hej wat leuk hier ben ik al een keertje geweest, maar da's al heel lang geleden hoor!
Het stomme is dat ik het nu nogsteeds weet, en dat ik toen meteen de haven daar herkende.
Dit was overigens de 1e keer dat ik naar het buitenland ging
sorry voor de late reactie...quote:Op maandag 13 september 2004 09:58 schreef MUUS het volgende:
[..]
Was het echt een ingebeeld vriendje wat je had of was het misschien toch 'meer' dan dat?.
Ik denk dat dat een hele logische reactie van je was toen je klein was. Volwassenen (onbekenden?) gaan jou ineens ongevraagd dingen vertellen en dan ook nog eens over iets wat je eigenlijk als heel normaal beschouwde. Dan wordt iets ineens een big deal en inderdaad ook wel eng.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:54 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
sorry voor de late reactie...
maar zoals ik in mijn originele post al zei. Ik kan me er niet meer veel van herinneren... jouw vraag was eigenlijk mijn reden om dit te posten, niet dat ik wist dat jij dat ging vragen ofzo...
ik kan me van later wel herrineren dat er mensen thuis zijn geweest die er iets over zeiden dat ik 'meer' kan. Maar zij schrikten me daardoor eigelijk af voor eventuele spiritualteit dan als ze gezwegen hadden.
Ik heb me vroeger namelijk nooit echt op mijn gemak gevoeld bij dergelijke mensen. En werd al heel snel zenuwachtig in hun buurt. Ook al was ik zeker geintresseerd in hun vertellingen over 'de andere zijde'...
Ik was er als kind gewoon niet klaar voor om erover verteld te worden door die volwassenen. Met hun verhalen over de duistere zijde die slecht is... enz. ALs het al mogelijk was dat ik eventuele 'krachten' zou hebben dan kan het heel goed zijn dat ik die door hun verdrongen heb omdat ik er bang van was.
Maar ik begin me steeds beter in mijn vel te voelen (en rustiger) hoe ouder ik wordt, dus misschien is het nog geen verloren zaak...
Tja... daar doe je niks aan he muus... vooral als je ouder katholiek is en bangh is dat de duivel er zich mee aan t moeien is...quote:Op donderdag 16 september 2004 16:40 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een hele logische reactie van je was toen je klein was. Volwassenen (onbekenden?) gaan jou ineens ongevraagd dingen vertellen en dan ook nog eens over iets wat je eigenlijk als heel normaal beschouwde. Dan wordt iets ineens een big deal en inderdaad ook wel eng.
Daarom ben ik ook van mening dat je dit soort gesprekken eigenlijk ook nooit op deze manier met je kind moet hebben. Stel het kind vragen en toon belangstelling als het erover begint, maar dring ze niet jouw 'wijsheid' op en ga er geen moeilijke termen aanhangen.
Want dan wordt het een big deal en dan slaat een kind dicht. Ze gaan misschien nog wel denken dat ze raar zijn ook.
Jammer dat het bij jou zo gelopen is, elfenvleugels.. Maar je bent je nu wel een beetje aan het verdiepen in dit soort dingen, begrijp ik?
Ze komt wel eens naar beneden om te klagen dat Mink zo'n herrie maakt tijdens het spelenquote:Op donderdag 16 september 2004 20:48 schreef krakkemieke het volgende:
Moussy, wat goed dat je er zo mee om kan gaan.
Is het misschien een idee om je dochter te vertellen hoe zich eventueel kan afschermen, als ze niet wil spelen?
Je wilt zeggen dat kinderen dit soort dingen maar verzinnen? En alle bovenstaande ervaringen dan? Er zijn zoveel verhalen bekend over dit onderwerp en er is ook al veel onderzoek naar gedaan, maar het feit blijft dat kinderen op jongen leeftijd spontaan dingen kunnen gaan zeggen die ze niet kunnen weten. Dat ze accuraat kunnen vertellen over een vorig leven met veel detailering, op een manier die eigenlijk onmogelijk is voor een klein kind.quote:Op zaterdag 18 september 2004 09:51 schreef Vaal het volgende:
Kinderen geloven sneller in reincarnatie omdat zij de situatie herkennen in hun speelgoed. Ze pakken de barbies, spelen wat, beleven wat avonturen, leggen het weg en de volgende dag begint alles weer opnieuw! Ik denk dat kinderen daardoor een lichtelijk verstoord beeld van het leven krijgen, niet slecht, besef komt vanzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |