waaromquote:Op zondag 5 september 2004 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Schopje naar truth?
Omdat het daar beter pastquote:Op zondag 5 september 2004 18:11 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom
elke dag in de gaten houdenquote:Op zondag 5 september 2004 18:13 schreef Jordy-B het volgende:
Ik wacht nog even op het opkomen van de zon in het westen...
Israelquote:Op zondag 5 september 2004 18:23 schreef SnookieMJ het volgende:
ik vraag me wat dingen af:
de verovering van jeruzalem: door wie zal hij veroverd worden?
de verovering van istanbul: door wie?
er zijn denk ik al veel meer dan 30 valse profeten geweest, hoe zit dat?
hoe kan de tijd sneller voorbij gaan? is dit puur het gevoel hebben dat de tijd snel gaat of gaat de tijd daadwerkelijk sneller?
Hoe zit het met de christendomquote:Op zondag 5 september 2004 18:34 schreef TR08 het volgende:
Dat rampen toenemen: Logisch, meer mensen-->meer rampen. Bovendien zit de media overal meer bovenop, dus er wordt ook meer gecovered.
<Vul willekeurige stad in> Wordt veroverd. Dat gebeurt periodiek met bijna elke grote hoofdstad, ook niet raar dus.
-De zon zal in het westen opkomen: Dat betekent dat de draairichting van de aarde veranderd is. Lijkt me idd een ernorme ramp, zal vast e.e.a aan zondvloeden geven en zo.... Dit gebeurt vast op de dag des oordeels zelf?
Grote verzakkingen zullen dan ook wel komen. Vulkaanuitbarstingen met grote rookpluimen kun je dan natuurlijk ook op wachten.
En komst v.d. Messias: Er zijn vele mensen die zich messias genoemd hebben, vele zijn ook inmiddels gestorven. Of de echte daar tussen zit zou ik niet kunnen zeggen.
En de rest zegt me zo een twee drie niet zo veel. Als ik dit lees lijkt de dag des oordeels mij er eentje van een enorme meteoriet inslag die de draairichting van de aarde verandert. De rest is min of meer logisch gevolg van de inslag. Dat die dag ooit zal komen is ook vrij duidelijk, vraag is alleen wanneer.
als je niks te zeggen heb dan r** je opquote:Op zondag 5 september 2004 18:37 schreef Jozzy het volgende:
Anders post je dit lekker op maroc.nl ofzo
Vind ik behoorlijke agressieve reactie moet ik zeggen.quote:Op zondag 5 september 2004 18:39 schreef Meki het volgende:
[..]
als je niks te zeggen heb dan r** je op
jah dat vond ik ookquote:Op zondag 5 september 2004 18:44 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Vind ik behoorlijke agressieve reactie moet ik zeggen.
Op die site zijn Moslims te vinden, die op je openingspost reageren. Die dus op Fok practisch niet aanwezig zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 18:49 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dat vond ik ook
Maar waarom zou ik dit op Maroc.nl plaatsen ik kom daar bijna nooit
ok jij bent christenquote:Op zondag 5 september 2004 18:51 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Op die site zijn Moslims te vinden, die op je openingspost reageren. Die dus op Fok practisch niet aanwezig zijn.
Zelf ben ik Christen, dus ik heb geen verstand van de Islamitische versie van het einde der aarde.
anders lullen jullie wel dagelijks over moslims?quote:Op zondag 5 september 2004 18:51 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Op die site zijn Moslims te vinden, die op je openingspost reageren. Die dus op Fok practisch niet aanwezig zijn.
Zelf ben ik Christen, dus ik heb geen verstand van de Islamitische versie van het einde der aarde.
ey maar meki... die site van jou he.. is dat een grote grap of menens?quote:Op zondag 5 september 2004 18:54 schreef Meki het volgende:
[..]
ok jij bent christen
wat gebeurt er na je dood
Na je dood wordt je geoordeelt, het belangrijkste punt daarin is: Geloof je. Het 2e belangrijke punt is: Hoe heb je je leven geleefd? Was je alleen een Christen in naam, of ook in daden?quote:Op zondag 5 september 2004 18:54 schreef Meki het volgende:
[..]
ok jij bent christen
wat gebeurt er na je dood
hoe gaat de wereld kapotquote:Op zondag 5 september 2004 19:04 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Na je dood wordt je geoordeelt, het belangrijkste punt daarin is: Geloof je. Het 2e belangrijke punt is: Hoe heb je je leven geleefd? Was je alleen een Christen in naam, of ook in daden?
Aan de hand van dit oordeel ga je naar de Hemel of naar de Hel.
Tja, gezien de aanslagen etc kan je er niet omheen toch?quote:Op zondag 5 september 2004 19:01 schreef tjarie het volgende:
[..]
anders lullen jullie wel dagelijks over moslims?
die is van mijquote:Op zondag 5 september 2004 19:03 schreef tjarie het volgende:
[..]
ey maar meki... die site van jou he.. is dat een grote grap of menens?
dan moet je er nu ook niet over zeurenquote:Op zondag 5 september 2004 19:06 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Tja, gezien de aanslagen etc kan je er niet omheen toch?
Lijkt opzich behoorlijk op jou versie. (Niet zo gek aangezien de Koran aan de hand van de bijbel geschreven is)quote:Op zondag 5 september 2004 19:06 schreef Meki het volgende:
[..]
hoe gaat de wereld kapot
Wie heeft de bijbel gemaaktquote:Op zondag 5 september 2004 19:15 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Lijkt opzich behoorlijk op jou versie. (Niet zo gek aangezien de Koran aan de hand van de bijbel geschreven is)
Veel aardbevingen, overstromingen etc. Mensen die volledig op zich zelf gericht zijn en niets om anderen geven. Dan heb je nog de Anti-Christ, iemand die wonderlijke dingen doet en zich goed voordoet. En met zijn daden veel mensen achter zich krijgt.
En nog een stapel andere dingen, bijv het teken waarmee je kan handelen (voorhoofd&hand) en nog veel meer, staat allemaal in openbaringen (laatste bijbel boek)
48 schrijvers, die in verschillende tijden leefde, maar toch iets schreven dat over een kwam. Wij geloven dat al deze schrijvers door God geinspireerd werden.quote:Op zondag 5 september 2004 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie heeft de bijbel gemaakt
dus 48 schrijvers hebben een boek geschreven en jullie geloven erinquote:Op zondag 5 september 2004 19:25 schreef Jozzy het volgende:
[..]
48 schrijvers, die in verschillende tijden leefde, maar toch iets schreven dat over een kwam. Wij geloven dat al deze schrijvers door God geinspireerd werden.
Nee, Koran is ook geschreven, Allah heeft het niet uit de lucht laten vallen toch.quote:Op zondag 5 september 2004 19:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dus 48 schrijvers hebben een boek geschreven en jullie geloven erin
de Koran is door Allah gebracht
De koran is gebracht door Jibrielquote:Op zondag 5 september 2004 19:32 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Nee, Koran is ook geschreven, Allah heeft het niet uit de lucht laten vallen toch.
Bovendien kan 1 persoon makkelijk iets verzinnen, 48 mensen die elkaar nog nooit gesproken hebben niet (iig minder makkelijk)
De bijbel gaat over aartsvaders, bijv Abraham (ja dezelfde als bij jullie) en over het volk isreal dat door God geleid werd. En over profeten en koningen.quote:Op zondag 5 september 2004 19:37 schreef Meki het volgende:
[..]
De koran is gebracht door Jibriel
waar gaat de bijbel over
wie heeft in leven gebrachtquote:Op zondag 5 september 2004 19:42 schreef Jozzy het volgende:
[..]
De bijbel gaat over aartsvaders, bijv Abraham (ja dezelfde als bij jullie) en over het volk isreal dat door God geleid werd. En over profeten en koningen.
Het nieuwe testament gaat over Jezus Christus.
Godquote:Op zondag 5 september 2004 19:44 schreef Meki het volgende:
[..]
wie heeft in leven gebracht
wie heeft de Aarde gemaakt
vandaar heb ik het ook vandaarquote:Op zondag 5 september 2004 19:52 schreef convinced het volgende:
Wel triest dat mensen iets niet willen bediscussiëren omdat ze te bekrompen zijn. Meki, op www.al-islaam.com staat een heel mooi artikel over de grote en kleine tekenen van de dag des oordeels. Misschien eens plaatsen als je zin hebt.
wat lul je? Er is een Discussie gaande.quote:Op zondag 5 september 2004 19:52 schreef convinced het volgende:
Wel triest dat mensen iets niet willen bediscussiëren omdat ze te bekrompen zijn. Meki, op www.al-islaam.com staat een heel mooi artikel over de grote en kleine tekenen van de dag des oordeels. Misschien eens plaatsen als je zin hebt.
wie is jullie godquote:Op zondag 5 september 2004 19:50 schreef Jozzy het volgende:
[..]
God
Waarom praat je tegen mij?quote:Op zondag 5 september 2004 19:55 schreef Jozzy het volgende:
[..]
wat lul je? Er is een Discussie gaande.
Hou het hier rustigquote:Iemand zal wensen in het graf te liggen dat hij passeert vanwege de grote fitnah (verdeeldheid, onenigheid en ellende).
Weelde zal toenemen totdat een persoon zijn zaqat (armenbelasting) niet kwijt kan. Als hij het aanbiedt aan een persoon zal diegene zeggen dat hij het niet nodig heeft.
Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie en grote gebouwen. (world trade centre, rembrandtoren ect ).
Vrouwen zullen gekleed zijn maar toch zijn ze naakt.
Zina (overspel) zal toenemen en heel normaal worden.
Anas heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Onder de tekenen van het Uur zijn de volgende: “Overspel en het drinken van wijn zal normaal worden; het aantal mannen zal afnemen en het aantal vrouwen zal toenemen, totdat één man voor 50 vrouwen zal zorgen (dat 1 op 50 zal zijn).”(Boekhari)
Moet je voortaan ff bij zetten dat niemand tegen je mag praten, of dat alleen medeMoslims dat mogen ofzo.quote:Op zondag 5 september 2004 19:56 schreef convinced het volgende:
[..]
Waarom praat je tegen mij?
God heeft God, ook wel Jaweh genoemt. Jaweh zou je misschien naam kunnen noemen.quote:Op zondag 5 september 2004 19:55 schreef Meki het volgende:
[..]
wie is jullie God
hebben jullie daarvoor een naam
Je mag wel tegen me praten, maar ik had het niet over jou met mijn opmerking. En ik weet ook niet hoe je zo snel denkt te kunnen concluderen dat ik (elhamdoelillahquote:Op zondag 5 september 2004 20:03 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Moet je voortaan ff bij zetten dat niemand tegen je mag praten, of dat alleen medeMoslims dat mogen ofzo.
mischienquote:Op zondag 5 september 2004 20:05 schreef Jozzy het volgende:
[..]
God heeft God, ook wel Jaweh genoemt. Jahew zou je misschien naam kunnen noemen.
quote:Op zondag 5 september 2004 20:08 schreef convinced het volgende:
[..]
Je mag wel tegen me praten, maar ik had het niet over jou met mijn opmerking. En ik weet ook niet hoe je zo snel denkt te kunnen concluderen dat ik (elhamdoelillah) agie fi Allah van Meki ben...
ja maar daar gaat het hier niet over, als je deze onzin wil verkondigen kan je dat beter doen bij die column. Later!quote:Op zondag 5 september 2004 20:12 schreef digitaLL het volgende:
De islaam en het christendom zijn religies die op angst zijn gebasseerd. Vreest de toorn van god.
Het zijn terreur godsdiensten, niet verwonderlijk dat ik van mening ben dat deze godsdiensten niet de ware zijn maar vereeringen van de angst, de Satan.
Dat moet je me toch eens uitleggen...quote:Op zondag 5 september 2004 19:54 schreef Meki het volgende:
ik verheug me op de dag des oordeels
Nou ik heb wel eens kleine stukkies gelezen uit de Koran, maar das ook best bruut hoor. Was zown stukkie over "Zal je huid verbranden aan een spit, en je nieuwe huid geven zodat ik het nog een keer kan verbranden" ofzo. iemand een idee waar ik over bazel?quote:Op zondag 5 september 2004 20:14 schreef convinced het volgende:
Nou, de God uit het Oude Testament is inderdaad een brute God, maar de God zoals beschreven door profeet Jezus is een vergevingsgezinde. In de islam is God ook vergevingsgezind, zlefs de meest Vergevensgezinde, dus meer vergevend dan al het andere.
precies bijna hetzelfde als die van Islaamquote:Op zondag 5 september 2004 20:12 schreef NorthernStar het volgende:
Het Christendom heeft "De openbaringen van Johannes" waarin de toekomst en het einde van de wereld staan.
Er zijn nog wat Apocalyptische geschriften (was een vrij populair verschijnsel aan het einde van de 1e eeuw) maar die zijn niet opgenomen in de bijbel.
De beschrijving van Johannes geeft geen tijdsindeling dus je weet niet welke verschijnselen zich precies zouden moeten voordoen vlak voor het einde.
Een paar dingen die ik uit mijn hoofd nog weet:
- de maan kleurt rood
- de zon wordt zwart
- een enorme aardbeving (verschuiving van de continenten)
- een derde van de aarde verbrand, een derde van de zeeën verdampen
- de sterren staan niet meer op de goede plek (en "vallen" van de hemel)
En na dat alles komen er incarnaties van heiligen op aarde en komt er 1000 jaar (symbolisch getal) vrede.
Dan krijgt Satan nog een keer vrij spel en wordt er wereldwijd weer oorlog gevoerd en op het moment dat alle goeds bijna van de aarde is verdwenen komt Jezus zelf terug en voert de eindstrijd waarin Satan verslagen wordt maar de aarde ook vernietigd wordt.
En dan komt er een nieuwe aarde met een nieuwe hemel (ander zonnestelsel?) en is er eindelijk vrede.
Zoiets.
Ik heb eens een hele mooie uitspraak gehoord op een lezing van (Belg) Suleyman ibn Haroen, maar ik weet de exacte woorden niet meer, ik zal het even opzoeken, dan plaats ik het later. Je hebt wel gelijk dat in de koran ook brute bestraffingen beschreven worden.quote:Op zondag 5 september 2004 20:17 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Nou ik heb wel eens kleine stukkies gelezen uit de Koran, maar das ook best bruut hoor. Was zown stukkie over "Zal je huid verbranden aan een spit, en je nieuwe huid geven zodat ik het nog een keer kan verbranden" ofzo. iemand een idee waar ik over bazel?
Ik denk dat 11/9 iets te veel eer krijgt zo. Daar naast was het geen teken van God ofzo.quote:- 11/9 was gepland , was al eeuwen bekend ( er is geen vliegtuig gevonden in Pentagon )
en nog veel meer dat nu aan de gang zijn
jah en weet jequote:Op zondag 5 september 2004 20:17 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Nou ik heb wel eens kleine stukkies gelezen uit de Koran, maar das ook best bruut hoor. Was zown stukkie over "Zal je huid verbranden aan een spit, en je nieuwe huid geven zodat ik het nog een keer kan verbranden" ofzo. iemand een idee waar ik over bazel?
leg me een ding uitquote:Op zondag 5 september 2004 20:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik begrijp er niets van. Mohammed is al eeuwen dood, begon met hem de eindtijd?
Zo zijn er nog meer Christenen, of tenminste evenveel, en ik ken ook Arabische bekeerlingen.quote:Op zondag 5 september 2004 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
leg me een ding uit
waarom volgen er zoveel mensen ( 1,1 Miljard mensen ) de Islaam
- ik kwam afgelopen 2 maanden een Nederlandse man tegen en die was Moslim geworden
ik zei tegen hem waarom , hij zei ik heb alle godsdiensten bestudeerd en de Islaam was de waarheid en daarom is ie moslim geworden
Laten we zeggen dat men eigenlijk algemene barbarisering, corruptie en verval van beschaving beschrijft en bedoeld.quote:Op zondag 5 september 2004 20:19 schreef Meki het volgende:
[..]
precies bijna hetzelfde als die van Islaam
De tekens die nu aan de gang zijn
- Kinderen luisteren niet meer naar hun ouders ( dat zie ik nu veel bij Families )
- Vrouwen kleden zich bijna bloot ( kijk maar ff naar buiten )
- Alcohol wordt een normale zaak ( bijna iedereen , ook Moslims )
- Overstromingen veel doden , ( kijk maar naar Beslan )
- 11/9 was gepland , was al eeuwen bekend ( er is geen vliegtuig gevonden in Pentagon )
en nog veel meer dat nu aan de gang zijn
binnen tientallen jaren dan is het de dag , de dag wanneer iemand met een iets fluit
Mensen zijn kuddedieren, en ze hebben graag iets om in te geloven.quote:Op zondag 5 september 2004 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
leg me een ding uit
ok laten we zeggen dat de dag des oordeels geweest is wat gebeurt er danquote:Op zondag 5 september 2004 20:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat men eigenlijk algemene barbarisering, corruptie en verval van beschaving beschrijft en bedoeld.
Nu is dat natuurlijk ook de grootste 'zonde' van een leer die juist het tegendeel van de mensen wil. Dus ook logisch dat men dat zou zien als "het einde van de wereld"?
En het logisch vervolg daarop is natuurlijk dat God (hoe je hem ook noemt) op een bepaald moment zegt "genoeg!" en ingrijpt of straft.
Objectief bekeken denk ik dat het nu niet corrupter of barbaarser is dan vroeger. Het is door de geschiedenis heen altijd zo gegaan, met golfbewegingen. Beschavingen komen op, hebben een bloeitijd en vervallen weer. En wat betreft oorlogen en bloedvergieten, die schaal groeit mee met het aantal mensen op aarde. Hoe meer mensen, hoe meer agressie, hoe meer oorlogen en bijv. ook hoe meer ziekten. Maar goed, ik ben dan ook niet religieus.
Heeft de Islam ook een interval trouwens?
Want in het Christendom heb je dus eerst de bijna vernietiging van de aarde, dan het duizendjarige vredesrijk en dan komt pas de eindstrijd.
Na de eerste "dag des oordeels" is het dus nog helemaal niet voorbij, maar is er slechts een periode van rust (satan wordt vastgeketend).
quote:Op zondag 5 september 2004 20:45 schreef VAK het volgende:
Het hindoeïsme kent geen 'laatste dag'. Het hindoeïsme kent sowieso een cyclisch universum.
In veel hindoe-geschriften heeft men het over het yuga-stelsel. Eerst een goede periode (satya), dan minder (treta), dan nog minder (dvapar), dan nog minder (kali). Daarna begint het weer opnieuw. Die herhaalt zich een aantal keer (weet niet precies hoeveel).
Volgens traditie zouden nu ong. 5000 jaar in Kali yuga zitten. Kali yuga duurt in totaal 432.000 jaar, Dvapar 2x zoveel, Treta 3x en Satya 4x. Elke 8 miljard jaar wordt het universum vernietigd en ontstaat er weer een nieuwe.
Hoe dat precies verloopt is men het er niet over eens, wel dat er een cyclisch universum is.
Jullie niet dan?quote:Op zondag 5 september 2004 20:48 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hindoe s denken dat ze voor altijd leven![]()
Nouw, wilde niets zeggen, maar na de dag des oordeels is het weldegelijk afgelopen. Wat hij vertelde van een 1000 jarig rijk waarin de Duivel los gelaten wordt klopt wel. Maar dat is voor de dag des Oordeels.quote:Op zondag 5 september 2004 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
ok laten we zeggen dat de dag des oordeels geweest is wat gebeurt er dan
ga je dan gelijk naar de Paradijs
ik weet wat er dan gaat gebeuren , maar ik wil die van Christendom horen
Dit is wel zo schitterend droog, dat ik er niet genoeg waardering voor kan hebben.quote:Op zondag 5 september 2004 20:49 schreef VAK het volgende:
[..]
Jullie niet dan?
wij nietquote:Op zondag 5 september 2004 20:49 schreef VAK het volgende:
[..]
Jullie niet dan?
Het Paradijs. Maar in de grond (o o, wat een woordspeling) is dat toch hetzelfde.quote:Op zondag 5 september 2004 20:53 schreef Meki het volgende:
[..]
wij niet
wij na de dag des oordeels in de Paradijs
Zoiets?quote:Op zondag 5 september 2004 20:53 schreef Meki het volgende:
[..]
wij niet
wij leven na de dag des oordeels in de Paradijs
jahquote:Op zondag 5 september 2004 20:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Meki: is de eindtijd nu met Mohammed begonnen?
dus na de dag des oordeels bestaat er niks meerquote:Op zondag 5 september 2004 20:51 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Nouw, wilde niets zeggen, maar na de dag des oordeels is het weldegelijk afgelopen. Wat hij vertelde van een 1000 jarig rijk waarin de Duivel los gelaten wordt klopt wel. Maar dat is voor de dag des Oordeels.
Goed, en daarna werd Istanbul veroverd door de Ottomanen (chronologisch beschouwd het volgende teken uit de lijst, als ik het goed heb.) Dus; eerst een uitbreiding van de Islam, en daarna een teruggang. Die uitbreiding diende dus om iedereen met de Islam bekend te maken, en daarna kon de Dag des Oordeels aanbreken. (Gedachte die men ook in het Christendom treft.)quote:Op zondag 5 september 2004 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
jah
De driehoek Paraguay, Urugauy en Brazilië schijnt nogal een hotspot te zijn voor islamitische terroristen, maar echt bekeren zou ik dat niet noemen, nee.quote:Op zondag 5 september 2004 21:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Nu is de vraag; kent iedereen de Koran? Zuid-Amerika bijvoorbeeld, zijn daar Moslims actief om bekering te bevorderen?
zoiets wel ja, alleen iets meerquote:Op zondag 5 september 2004 20:12 schreef NorthernStar het volgende:
Het Christendom heeft "De openbaringen van Johannes" waarin de toekomst en het einde van de wereld staan.
Er zijn nog wat Apocalyptische geschriften (was een vrij populair verschijnsel aan het einde van de 1e eeuw) maar die zijn niet opgenomen in de bijbel.
De beschrijving van Johannes geeft geen tijdsindeling dus je weet niet welke verschijnselen zich precies zouden moeten voordoen vlak voor het einde.
- de maan kleurt rood
- de zon wordt zwart
En na dat alles komen er incarnaties van heiligen op aarde en komt er 1000 jaar (symbolisch getal) vrede.
Dan krijgt Satan nog een keer vrij spel en wordt er wereldwijd weer oorlog gevoerd en op het moment dat alle goeds bijna van de aarde is verdwenen komt Jezus zelf terug en voert de eindstrijd waarin Satan verslagen wordt maar de aarde ook vernietigd wordt.
En dan komt er een nieuwe aarde met een nieuwe hemel (ander zonnestelsel?) en is er eindelijk vrede.
Zoiets.
iedereen kent Koranquote:Op zondag 5 september 2004 21:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goed, en daarna werd Istanbul veroverd door de Ottomanen (chronologisch beschouwd het volgende teken uit de lijst, als ik het goed heb.) Dus; eerst een uitbreiding van de Islam, en daarna een teruggang. Die uitbreiding diende dus om iedereen met de Islam bekend te maken, en daarna kon de Dag des Oordeels aanbreken. (Gedachte die men ook in het Christendom treft.)
Nu is de vraag; kent iedereen de Koran? Zuid-Amerika bijvoorbeeld, zijn daar Moslims actief om bekering te bevorderen?
quote:Op zondag 5 september 2004 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
iedereen kent Koran
zuid-amerika daar leven alleen ongelovigen enzo
Zijn Christenen voor jou ook ongelovigen?quote:Op zondag 5 september 2004 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
iedereen kent Koran
Nou nee, in Zuid-Amerika hadden veel mensen nog niet eens van de Bijbel gehoord, laat staan van de Koran. Overgens groeit het Christendom in Zuid-Amerika erg hard.quote:Op zondag 5 september 2004 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
iedereen kent Koran
welke zijn er gebeurdquote:Op maandag 6 september 2004 01:35 schreef Boomstam het volgende:
-Verleiding en valse christussen
-Vervolging christenen
-Het zal zijn als in dagen van Noach
-Het zal zijn als in de dagen van Lot.
-Oorlogen en geruchten van oorlogen.
-Grote aardbevingen.
-Pestziekten
-Hongersnoden
-Vreselijke dingen
-Tekenen van de hemel
-Prediking van het evangelie over de hele wereld
Dit alles zijn tekenen die plaats vinden in de wereld. Maar er zijn ook, op de tweede plaats, tekenen die in het bijzonder te maken hebben met het land en het volk van Israël.
-Herstel van het land van Israël
-Herstel van het volk in het land
-Een geestelijk herstel in Israël.
-De strijd om Jeruzalem
-De bouw van de tempel
-De twee getuigen
Dan zijn er, op de derde plaats, nog de politieke tekenen die aangeven welke machten er uiteindelijk op het wereldtoneel verschijnen.
-De samenstelling van de eindwereldmacht
-De wereldleider en zijn valse profeet
-Het merkteken dat hij invoert, de wereldcomputer
-Het herstel van Babylon als de wereldstad
Maar dit was nog niet alles![]()
In de islamitische opvatting zijn christenen onwetenden, zij behoren wel tot het volk van het boek.quote:Op maandag 6 september 2004 01:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zijn Christenen voor jou ook ongelovigen?
God is Zijn titel, Jahweh of Jehovah (Tetragrammaton: JHWH) is Zijn naam. Bijbelse ondersteuning:quote:Op zondag 5 september 2004 20:05 schreef Jozzy het volgende:
[...]
God heeft God, ook wel Jaweh genoemt. Jaweh zou je misschien naam kunnen noemen.
Jezus begon vanaf 1914 te regeren ''te midden van zijn vijanden'' oftewel tussen de nog zetelende wereldse regeringen. In Armageddon worden deze vernietigd en regeert Jezus tot het eind van de 1000 jaar waarna de het koninkrijk weer aan zijn vader, Jehovah, wordt overgedragen.quote:Op maandag 6 september 2004 10:59 schreef Boomstam het volgende:
-Prediking van het evangelie over de hele wereld.....nog 1 of 2% oid
-Herstel van het land van Israël.......1948
-Herstel van het volk in het land.......ook denk ik?
-Het herstel van Babylon als de wereldstad....huidige gedoe in irak nu? aangezien babylon 50km te zuiden van bagdad is?
maar dat hoeft niets te zeggen. sommige dingen zijn ook tijdens de verdrukking en andere vooraf
quote:Grote Tekens :
-De Anti-Christ (Dajjal – Valse Messiahs). «-- Bush?
-Het nederdalen van Eesah (Jezus). «-- de eerste vrouw die weer eens geneukt wordt door een Annunaki (volgens de oude Egyptenaren waren dat goden), krijgt zo'n kind
-De Ghoeg wa Maghoeg. «-- wtf is dat? kun je dat bestellen bij de Chinees?
-De 3 grote verzakkingen van de Aarde. «-- is misschien onderdeel van een cyclische afwijking in de omloop van onze planeet
-Het verschijnen van Rook in de lucht. «-- chem-trails
-Het opkomen van de zon in het Westen. «-- polar shift
-Het beest dat uit de Aarde komen (Daabbat ul-Ard) «-- is vast een enorme uitbarsting van een supervulkaan (Yellowstone Park?)
Zijn er dan ooit wel eens "profeten" geweest die geen leugenaars of niet geestesziek waren ?quote:Op zondag 5 september 2004 18:32 schreef Meki het volgende:
er komen in de toekomst 30 valse profeten
die zeggen dat ze een profeet zijn
de tijd gaat ook wat sneller
Johannes had toch een "visioen". Gewoon een temporaal kwab epilepsie aanval dus. Zoals die andere "profeet" zo'n 500 jaar later. Hadden daar destijds maar al medicijnen voor.quote:Op zondag 5 september 2004 20:12 schreef NorthernStar het volgende:
- de maan kleurt rood
- de zon wordt zwart
Zoiets.
Nee, man.quote:De Ghoeg wa Maghoeg. «-- wtf is dat? kun je dat bestellen bij de Chinees?
Selfprofilling prophecy dus.quote:Op zondag 5 september 2004 20:19 schreef Meki het volgende:
- Overstromingen veel doden , ( kijk maar naar Beslan )
Rot jij eens lekker op en laat je eens even goed nakijken.quote:- 11/9 was gepland , was al eeuwen bekend ( er is geen vliegtuig gevonden in Pentagon )
Oow jahquote:Op dinsdag 7 september 2004 19:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Selfprofilling prophecy dus.
[..]
Rot jij eens lekker op en laat je eens even goed nakijken.
Ter uwer informatie. Ik ben geen christen. Maar weet natuurlijk wel wat christendom is. Dat zijn de hersenspinsels van een epilepsie patient Paulus (de stichter van het christendom) en de andere epilepsie patient Johannes (van het evangelie volgens johannes en de "openbaringen" (epilepsie aanvallen dus) van Johannes. Net zoals de islam de hersenspinsels zijn van de epilepsie patient Mohammed.quote:Op dinsdag 7 september 2004 21:55 schreef Meki het volgende:
Oow jah
dit is wel de waarheid
wat is christendom eigenlijk akkersloot
en wie is de god van Christendom
Paulesquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:59 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ter uwer informatie. Ik ben geen christen. Maar weet natuurlijk wel wat christendom is. Dat zijn de hersenspinsels van een epilepsie patient Paulus (de stichter van het christendom) en de andere epilepsie patient Johannes (van het evangelie volgens johannes en de "openbaringen" (epilepsie aanvallen dus) van Johannes. Net zoals de islam de hersenspinsels zijn van de epilepsie patient Mohammed.
Door papa en mama. En jij ?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:03 schreef Meki het volgende:
Door wie ben jij gemaakt
quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Door papa en mama. En jij ?
Wie heeft God geschapen ?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:25 schreef Meki het volgende:
![]()
wie heeft jouw de wereld ingestuurd
wie heeft de aarde gemaakt
Toch echt pappie en mammiequote:Op dinsdag 7 september 2004 22:25 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Niemand, de aarde is ontstáán, niet gemaakt...quote:wie heeft de aarde gemaakt
Wuahhahahahahahquote:Op dinsdag 7 september 2004 22:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toch echt pappie en mammie
[..]
Niemand, de aarde is ontstáán, niet gemaakt...
Volgens mij zijn er vaak genoeg verzen aangehaald door moslims waarin blijkt dat de wereld als een struisvogelei is geschapen. Maar die schijn je kennelijk plots te vergeten wanneer je weer in je kruistoch reltopiques terecht komt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:32 schreef Akkersloot het volgende:
In elk geval heeft niet het hersenspinsel van Mohammed (als Allah zou bestaan) de aarde gemaakt. Want die wist bijvoorbeeld in eens niet dat de wereld rond was (met het ontbreken van de midzomernacht was zijn "profeet" immers onbekend).
Wuahhahahahahah. Dus God zou een pedofiel als boodschapper hebben uitgekozen. En een moordenaar, slavenhandelaar en (kinder)verkrachter.quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:36 schreef Meki het volgende:
Wuahhahahahahah
dus de aarde is zomaar bestaan
wie is jullie god
Nee niet doen. Anders heeft Schorpie geen leven meer.quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Verrek, ik begin zowaar sympathie te krijgen voor Akkersloot.
Niet zomaar, verdiep je eerst eens in het ontstaan van het heelal, al is het maar oppervlakkig, begin een bij de big-bang-theorie.quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Wuahhahahahahah
dus de aarde is zomaar ontstaan
Over welke jullie heb je het?quote:wie is jullie god
Ga je vergelijkingen met de kruistochten maar ergens anders ophangen, achterlijke. Overigens werd de eerste kruistocht uitgevoerd de ethiopische koning Abram II met als doel het vernietigen van de "afgods"beelden in het toen nog polytheistische Mekka. Die invasie mislukte. Maar zijn missie (zijn kruistocht dus) werd zo'n 50 jaar later wel volbracht door de eerste echte kruisvaarder"profeet" Mohammed bin Abdoellah. Toen deze alle "afgods"beelden in het polytheistische heiligdom Mekka verwoestte (behalve dan natuurlijk het beeld van de maangod Hullah, te weten de kaa'aba).quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:40 schreef Youssef het volgende:
Volgens mij zijn er vaak genoeg verzen aangehaald door moslims waarin blijkt dat de wereld als een struisvogelei is geschapen. Maar die schijn je kennelijk plots te vergeten wanneer je weer in je kruistoch reltopiques terecht komt.
God is zelf een atheist. Hij heeft immers géén boodschappers gezonden. (niet te verwarren met die epilepsie patienten zoals Paulus, Johannes en Mohammed).quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat mij betreft: ik heb geen god, ik geloof er niet in.
Voor de W van WFL:quote:Op zondag 5 september 2004 17:48 schreef Meki het volgende:
-De tijd zal sneller voorbijgaan.
Het wordt anders bedoelt, namelijk dat de rampen en gebeurtenissen zich steeds sneller zullen opvolgen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:03 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Voor de W van WFL:
Wat merk je hier van? Kan je er iets van merken, of kan het helemaal niet?
En dergelijke grote rampen als 11 september en Beslan hebben we net aan die "profetieen" zelf te danken. Vandaar "selffullfilling prophecy's".quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:30 schreef Boomstam het volgende:
Het wordt anders bedoelt, namelijk dat de rampen en gebeurtenissen zich steeds sneller zullen opvolgen.
Zo zou je kunnen zeggen dat de tijd voor technologische vooruitgang sneller is gegaan. in de loop van de milleniums.
Hier moet je al snappen dat de Koran 100% uit Godswoorden bestaan. Kijk op je hand, daar staat ook 99 op in het arabisch.quote:Op zondag 5 september 2004 20:09 schreef Meki het volgende:
[..]
mischien![]()
Onze God , ook jou god heeft 99 namen
Wie heeft jou papa en mama gemaakt? Wie heeft jou grootvader en grootmoeder gemaakt? Als we zo door gaan tot het eind, wie heeft dan de eerste mens gemaakt?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Door papa en mama. En jij ?
hoezo dat dan? waar haal je dit nu weer vandaan?quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:42 schreef Akkersloot het volgende:
En dergelijke grote rampen als 11 september en Beslan hebben we net aan die "profetieen" zelf te danken. Vandaar "selffullfilling prophecy's".
Er gebeurt meer in dezelfde tijd, dan gaat de tijd eerder langzamer dan sneller.quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:30 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Het wordt anders bedoelt, namelijk dat de rampen en gebeurtenissen zich steeds sneller zullen opvolgen.
Zo zou je kunnen zeggen dat de tijd voor technologische vooruitgang sneller is gegaan. in de loop van de milleniums.
Kan je daar misschien op reageren. Of denk je als moslim echt het alleenrecht op ergens in geloven te hebben ?quote:Op woensdag 8 september 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
Wie heeft jou papa en mama gemaakt? Wie heeft jou grootvader en grootmoeder gemaakt? Als we zo door gaan tot het eind, wie heeft dan de eerste mens gemaakt?
Wie heeft jou papa en mama zo gecreeerd dat ze een kind kunnen verwekken?
Waarom is alles (wereld, heelal) zo precies gemaakt? Wist jij dat als er één kleine fout onstaat dat het leven voorbij is?
[quote]Op dinsdag 7 september 2004 22:40 schreef Akkersloot het volgende:
En zo als al gezegd. Het geloof in een God staat volledig los van het wel of niet geloven dat Mohammed een boodschapper van God is. Jullie moslims (en christenen en joden en wat voor andere "openbarings"godsdienst ook) hebben echt niet het alleenrecht om in een God te geloven![]()
God kan volgens mij nooit een (kinder)verkrachter, massamoordenaar, slavenhandelaar, karavanenplunderaar en een geesteszieke als boodschapper hebben uitgekozen.quote:Akkersloot, stop a.u.b met je onzinnige posts over de profeet Mohammed.
Omdat 11 september en de strijd voor een islamitische staat in Tsjetsjenie te danken is aan één van die "profeten" zelf.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:34 schreef Boomstam het volgende:
[En dergelijke grote rampen als 11 september en Beslan hebben we net aan die "profetieen" zelf te danken. Vandaar "selffullfilling prophecy's.]
hoezo dat dan? waar haal je dit nu weer vandaan?
Heb je echt geen godquote:Op dinsdag 7 september 2004 22:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet zomaar, verdiep je eerst eens in het ontstaan van het heelal, al is het maar oppervlakkig, begin een bij de big-bang-theorie.
[..]
Over welke jullie heb je het?
Wat mij betreft: ik heb geen god, ik geloof er niet in.
Is dat zo vreemd dan, het stikt tegenwoordig van de atheïsten...quote:Op woensdag 8 september 2004 09:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Heb je echt geen god
Niks, dan ben je dood, je denkt, voelt en ziet niets meer.quote:wat gebeurt er na je dood![]()
dus jij denkt dat dit je laaste leven isquote:Op woensdag 8 september 2004 09:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd dan, het stikt tegenwoordig van de atheïsten...
[..]
Niks, dan ben je dood, je denkt, voelt en ziet niets meer.
Inderdaad, ik zie geen aanwijzingen dat het niet zo is, jij wel?quote:Op woensdag 8 september 2004 09:49 schreef Meki het volgende:
[..]
dus jij denkt dat dit je laaste leven is
oow![]()
Ja wijsneus. Je denkt alles te weten over het leven na de dood. Waar je dus gewoon niets van kan weten. Maar dat het gros van de mensen, hier in Nederland, nergens in geloven weet je dus in eens niet.quote:Op woensdag 8 september 2004 09:49 schreef Meki het volgende:
dus jij denkt dat dit je laaste leven is
oow![]()
oow jah jij weet dat niet , ikke wel , jij nietquote:Op woensdag 8 september 2004 09:59 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja wijsneus. Je denkt alles te weten over het leven na de dood. Waar je dus gewoon niets van kan weten. Maar dat het gros van de mensen, hier in Nederland, nergens in geloven weet je dus in eens niet.
Jah hoorquote:Op woensdag 8 september 2004 10:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hallo.
Is het nog een beetje gezellig geweest hier?
Ja, stel je voor dat de drukpers met enig nut was uitgevonden.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
[..]
Als je kritiek op hem hebt hou het dan voor jezelf
Nee, dat wist ik niet. Vertel eens, leg eens uit. Maak het eens aannemelijk. Spreid je enorme kennis van biologie en natuurkunde eens ten toon. Verlicht ons duistere stervelingen!quote:Op woensdag 8 september 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
Wist jij dat als er één kleine fout onstaat dat het leven voorbij is?
quote:Op woensdag 8 september 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
[..]
Wie heeft jou papa en mama gemaakt? Wie heeft jou grootvader en grootmoeder gemaakt? Als we zo door gaan tot het eind, wie heeft dan de eerste mens gemaakt?
Wie heeft jou papa en mama zo gecreeerd dat ze een kind kunnen verwekken?
Waarom is alles (wereld, heelal) zo precies gemaakt? Wist jij dat als er één kleine fout onstaat dat het leven voorbij is?
Akkersloot, stop a.u.b met je onzinnige posts over de profeet Mohammed. Als je kritiek op hem hebt hou het dan voor jezelf en openbaar niet al voor de miljoenste keer dat je dat hebt.
Lees eerst maar eens een echte Koran en geen verandert boek met 90% foute vertalingen in het Nederlands. Oordeel niet te snel over Mohammed en de Koran want je zult er grote spijt van krijgen. Maar als je dat spijt krijgt (op een dag) zal het té laat zijn en geen terugkeer mogelijk zijn naar de aarde. Dus stop met dat onzin over de profeet Mohammed en post maar over jezelf ofzo...
in wat geloof jequote:Op woensdag 8 september 2004 11:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom zal het dan te laat zijn?
In de wederopstanding der doden.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Meki het volgende:
[..]
in wat geloof je
en in een 'slayer' die de krachten van de undead kan verslaanquote:Op woensdag 8 september 2004 11:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In de wederopstanding der doden.
waarom ben je domquote:Op woensdag 8 september 2004 11:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In de wederopstanding der doden.
Pardon? Een dergelijke vraag mag toch minstens met een hoofdletter beginnen.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom ben je dom
ik weet niet hoor, maar er is voldoende bewijs voor iets dat we de 'evolutie-theorie' noemen...quote:Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom ben je dom
wie heeft jou gemaakt ( niet je ouders )
er is geen voldoende bewijsquote:Op woensdag 8 september 2004 11:52 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ik weet niet hoor, maar er is voldoende bewijs voor iets dat de 'evolutie-theorie' noemen...
er is minder bewijs voor het bestaan van een godquote:Op woensdag 8 september 2004 11:53 schreef Meki het volgende:
[..]
er is geen voldoende bewijs
quote:Op woensdag 8 september 2004 11:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pardon? Een dergelijke vraag mag toch minstens met een hoofdletter beginnen.
je kan maar verder pratenquote:Op woensdag 8 september 2004 11:54 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
er is minder bewijs voor het bestaan van een god
Waarom vraag je mij uit het niets of ik dom ben?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:54 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
![]()
ben je een jood of een Christenquote:Op woensdag 8 september 2004 11:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom vraag je mij uit het niets of ik dom ben?
waarom dat? omdat ik in een andere god geloof?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:56 schreef Meki het volgende:
[..]
je kan maar verder praten
maar hij is er wel en daar kom jij later achter als je dood bent
er is een god hequote:Op woensdag 8 september 2004 11:56 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
waarom dat? omdat ik in een andere god geloof?
lekker coulant, die god van jullie![]()
Een Christen.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:56 schreef Meki het volgende:
[..]
ben je een jood of een Christen
allah, god, allemaal hetzelfde pot nat.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:58 schreef Meki het volgende:
[..]
er is een god he
jij denkt dat je in een ander god gelooft maar dat is niet zo
jij gelooft ook in Allah
God is Allahquote:Op woensdag 8 september 2004 12:00 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
allah, god, allemaal hetzelfde pot nat.
Ik heb niks tegen allah
ik heb wel iets tegen mohammed.. En tegen al die imam's die besluiten de koran zo slecht te intepreteren..
ik neem aan dat je in een god gelooftquote:Op woensdag 8 september 2004 11:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een Christen.
quote:Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ik neem aan dat je in een god gelooft
omdat ik vind dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn positie als zijnde profeet van allah.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Meki het volgende:
[..]
God is Allah
waarom heb je iets tegen Mohammed
in welke danquote:Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Ja, anders had ik mijzelf wel atheist genoemd.
wie heeft er een bijbel voor mequote:Op woensdag 8 september 2004 12:03 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
omdat ik vind dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn positie als zijnde profeet van allah.
Hoewel ik de koran nog niet helemaal heb gelezen, heb ik wel enige sympathie voor allah. Dat geldt, naarmate ik het vorder in de koran, steeds minder voor mohammed.
Maar voordat ik daar helemaal een oordeel over ga vestigen, wil ik eerst de koran uit lezen. Zodra ik dat heb gedaan, kan ik een mening vormen natuurlijk![]()
Ik geloof in Jupiter!quote:Op woensdag 8 september 2004 12:03 schreef Meki het volgende:
in welke dan
heet jou god zouquote:Op woensdag 8 september 2004 12:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik geloof in Jupiter!
In de God van Paulus en Jezus. Je weet toch wel iets van het Christendom?quote:Op woensdag 8 september 2004 12:03 schreef Meki het volgende:
[..]
in welke dan
Dat is de belangrijkste God van de Romeinen, Meki.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:05 schreef Meki het volgende:
[..]
heet jou god zou
dat staat niet in de koran, zo voel ik dat.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:04 schreef Meki het volgende:
Mohammed heeft zijn positie niet misbruikt , waar staat dat Sir-Dalord
Ja! Ik wil ook een nektar-schenker zo mooi als Ganymedes, ik wil ook vermomd als stier mooie meiden achterna jagen, ik wil ook de Olympus doen schudden met mijn gouden bliksems. Wow! Dat waren toch eens tijden, dat poly-theisme! Sex drugs & rock 'n' roll op goden-niveau. Maar: O tempora, o mores! Ze zeuren allemaal over één god, iets dat helemaal niet mogelijk is! Sic transit gloria mundi!quote:Op woensdag 8 september 2004 12:05 schreef Meki het volgende:
heet jou god zou
Als het niet in de Koran staat dat Mohammed zijn positie heeft misbruikt dan is het ook waarquote:Op woensdag 8 september 2004 12:07 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
dat staat niet in de koran, zo voel ik dat.
Maar nogmaals, die mening heb ik gevormd door andere meningen. Laat ik nou eerst de koran uitlezen, dan kan ik het pas echt beweren natuurlijk
Maar goed, allah of god, ze zijn wat mij betreft hetzelfde.
Er zijn gewoon verschillende geloven die het anders intepreteren. Welk geloof gelijk heeft, kunnen we nooit bewijzen omdat we alleen maar het geschreven woord als bewijs gebruiken.
heet jou god Pualesquote:Op woensdag 8 september 2004 12:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In de God van Paulus en Jezus. Je weet toch wel iets van het Christendom?
Nee, in de god van Paulus. Wat sommigen hier ''frontaal kwab epilepsie'' zouden noemen,quote:Op woensdag 8 september 2004 12:08 schreef Meki het volgende:
[..]
heet jou god Puales
nou, ik dacht dat de koran was gebasseerd op de leer van mohammed. Dus mohammed zou over zichzelf nooit zeggen dat hij zijn positie heeft misbruikt.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Als het niet in de Koran staat dat Mohammed zijn positie heeft misbruikt dan is het ook waar
Wie dan?quote:Op woensdag 8 september 2004 12:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, in de god van Paulus. Wat sommigen hier ''frontaal kwab epilepsie'' zouden noemen,.
Doffyquote:Op woensdag 8 september 2004 12:10 schreef Doffy het volgende:
Meki, staat in de Koran dat als je een drukke snelweg oversteekt, je het waarschijnlijk niet overleeft? Nee? Toch is het waar, hoor! Probeer maar
dus christen hebben geen godquote:Op woensdag 8 september 2004 12:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, in de god van Paulus. Wat sommigen hier ''frontaal kwab epilepsie'' zouden noemen,.
Ikquote:Op woensdag 8 september 2004 12:11 schreef Meki het volgende:
Doffy![]()
Je doet het erom, he? Je kunt domweg niet zo traag van begrip zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Meki het volgende:
[..]
dus christen hebben geen god
ik zou zeggen lees de Koran helemaal afquote:Op woensdag 8 september 2004 12:10 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
nou, ik dacht dat de koran was gebasseerd op de leer van mohammed. Dus mohammed zou over zichzelf nooit zeggen dat hij zijn positie heeft misbruikt.
het is Mekiquote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ikook van jou, Meek
![]()
Koosnaampjequote:Op woensdag 8 september 2004 12:13 schreef Meki het volgende:
het is Meki![]()
Hoe oud ben jij, 8 jaar? Leer eens normale zinnen te formuleren. Eerst claimen dat jouw God de enige is, maar geen flauw idee hebben dat er ook andere geloven zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ik wil gewoon weten wie jullie god isquote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je doet het erom, he? Je kunt domweg niet zo traag van begrip zijn.
daarom wil ook weten wat Christendom inhoudtquote:Op woensdag 8 september 2004 12:14 schreef MrData het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij, 8 jaar? Leer eens normale zinnen te formuleren. Eerst claimen dat jouw God de enige is, maar geen flauw idee hebben dat er ook andere geloven zijn.
![]()
ok, doe ikquote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zou zeggen lees de Koran helemaal af
waarom niet? Hij heeft een positie waarbij met gemak misbruik kan maken van zijn macht. En dat zonder dat iemand het zegt. Dus hij kan wel een profeet zijn en hij kan misschien wel dingen hebben gezegd die belangrijk waren. Dat neemt niet weg dat hij ook, verblind door zijn macht, verkeerde dingen hebben gedaan.quote:Maar Mohammed is een profeet dus hij kan geen misbruik van maken
Waarbij je bij voorbaat al uitgaat van je eigen (of eigenlijk, dat van je barbaarse religie) gelijk.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:16 schreef Meki het volgende:
[..]
daarom wil ook weten wat Christendom inhoudt
doen wij, christenen, katholieken etc, dat zelf ook niet als wij de koran lezen?quote:Op woensdag 8 september 2004 12:17 schreef MrData het volgende:
[..]
Waarbij je bij voorbaat al uitgaat van je eigen (of eigenlijk, dat van je barbaarse religie) gelijk.
Die van Abraham, Jacob en Izaak. Waarom weet je niet allang wat het Christendom is,het is nota bene een van de religies van het Boek!quote:Op woensdag 8 september 2004 12:15 schreef Meki het volgende:
[..]
ik wil gewoon weten wie jullie god is
* op hand kijkt *quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:44 schreef Alper het volgende:
[..]
Hier moet je al snappen dat de Koran 100% uit Godswoorden bestaan. Kijk op je hand, daar staat ook 99 op in het arabisch.
'Wij' zijn niet gelovigquote:Op woensdag 8 september 2004 12:18 schreef sir_dalord het volgende:
doen wij, christenen, katholieken etc, dat zelf ook niet als wij de koran lezen?
neeh hij heeft gewoon mensen Islaam geleerdquote:Op woensdag 8 september 2004 12:16 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ok, doe ik
[..]
waarom niet? Hij heeft een positie waarbij met gemak misbruik kan maken van zijn macht. En dat zonder dat iemand het zegt. Dus hij kan wel een profeet zijn en hij kan misschien wel dingen hebben gezegd die belangrijk waren. Dat neemt niet weg dat hij ook, verblind door zijn macht, verkeerde dingen hebben gedaan.
van de bijbel jahquote:Op woensdag 8 september 2004 12:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die van Abraham, Jacob en Izaak. Waarom weet je niet allang wat het Christendom is,het is nota bene een van de religies van het Boek!
Een college van kardinalen?quote:Op woensdag 8 september 2004 12:23 schreef Meki het volgende:
en Paus dan
wat zien jullie onder de paus
dat waren er weinigquote:Op woensdag 8 september 2004 12:22 schreef Johan_de_With het volgende:
En de mensen die zich niet lieten bekeren?
quote:Op woensdag 8 september 2004 12:21 schreef MrData het volgende:
[..]
'Wij' zijn niet gelovig![]()
Maar inderdaad, iemand die z'n hele leven hetzelfde verhaal krijgt ingeprent kijkt natuurlijk niet objectief naar andere geloven. Waar ik me dan wel over verbaas is het gemak waarmee andere geloven (dan de eigen) worden verworpen, terwijl anderen precies hetzelfde doen.
Nee, allicht waren dat geen Moslims, anders hadden ze niet bekeerd hoeven worden. En die Joodse stam dan, die de grote godsdienststichter ongehoorzaam was?quote:Op woensdag 8 september 2004 12:26 schreef Meki het volgende:
[..]
dat waren er weinig
die waren gewoon geen Moslims
Dus iemand weet zelf niet waar hij in gelooft. Laat je na kijken vent.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:58 schreef Meki het volgende:
er is een god he
jij denkt dat je in een ander god gelooft maar dat is niet zo
jij gelooft ook in Allah
Mohammed was een acromegalie patient en heeft de koran zelf bijelkaar verzonnen aan de hand van verhalen die hij als handelsreiziger 's avonds bij het kampvuur heeft gehoord van christenen, joden en grieken.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Meki het volgende:
ik zou zeggen lees de Koran helemaal af
Maar Mohammed is een profeet dus hij kan geen misbruik van maken
Een moslim mag vier vrouwen hebben. Maar de "profeet" natuurlijk meer. Verder was er geen enkele godsdienst waar uit hij zijn koran uit samenstelde waar mannen vrijelijk sex met hun slavinnen mochten hebben.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:16 schreef sir_dalord het volgende:
waarom niet? Hij heeft een positie waarbij met gemak misbruik kan maken van zijn macht. En dat zonder dat iemand het zegt. Dus hij kan wel een profeet zijn en hij kan misschien wel dingen hebben gezegd die belangrijk waren. Dat neemt niet weg dat hij ook, verblind door zijn macht, verkeerde dingen hebben gedaan.
Boomstam: waarom? hoe kom je heir aan?quote:Op woensdag 8 september 2004 08:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Omdat 11 september en de strijd voor een islamitische staat in Tsjetsjenie te danken is aan één van die "profeten" zelf.
zie ander topicquote:Op woensdag 8 september 2004 12:16 schreef Meki het volgende:
[..]
iets anders is als alle zeeen in bloed veranderen. dit kan 2 dingen betekenenquote:Op woensdag 8 september 2004 12:30 schreef MrData het volgende:
Maar even ontopic: die zogenaamde 'tekenen' zijn natuurlijk een lachertje.
De helft bestaat uit self-fulfilling prophecies, en de rest uit niet-verifieerbare stellingen en logische zaken. 'Rampen zullen toenemen'. Leuk teken, maar wat is een ramp? De dood van een lieveheersbeestje of de massaslachting van volkeren? 'Het verschijnen van rook in de lucht'. Deze onzin is op zoveel manieren te interpreteren dat je op ieder willekeurig moment kan claimen dat het einde nabij is. Gelukkig wordt dat al duizenden jaren geroepen en leven we nog steeds op deze aardkloot en niet in een denkbeeldig 'Paradijs'.
Niet zoveel bijzonders, er staat vooral dat je lief en aardig moet zijn. Ongeveer hetzelfde wat de Islam predikt, verbonden aan wat idiote rituelen waar je je aan moet houden omdat je anders in de hel terrecht komt.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Abraham verwekte Ismael bij een slavin Hagar genaamd.quote:Op woensdag 8 september 2004 17:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een moslim mag vier vrouwen hebben. Maar de "profeet" natuurlijk meer. Verder was er geen enkele godsdienst waar uit hij zijn koran uit samenstelde waar mannen vrijelijk sex met hun slavinnen mochten hebben.
dan mag ik wel eens opruimenquote:Op woensdag 8 september 2004 18:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar de overeenkomst tussen islam en Christendom is dat beiden geloven in de tekenen der tijden en dat de komst van Jezus nabij is.
Hoezo de "profeet" natuurlijk meer? Waar staat dat?quote:Op woensdag 8 september 2004 17:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een moslim mag vier vrouwen hebben. Maar de "profeet" natuurlijk meer. Verder was er geen enkele godsdienst waar uit hij zijn koran uit samenstelde waar mannen vrijelijk sex met hun slavinnen mochten hebben.
Dit is geen passende reactie bij een dergelijk ernstig onderwerpquote:Op woensdag 8 september 2004 18:29 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
dan mag ik wel eens opruimen
Als hij zich aan die nobele regel gehouden had, dan hoefde hij geen meisje van 6 jaar te huwen die hij op haar 9de jaar verkracht heeft.quote:Op woensdag 8 september 2004 18:30 schreef Alper het volgende:
[..]
In de Koran staat dat je met arme mensen (vrouwen) kon trouwen en ze gelukkig laten leven. Dat heeft onze profeet Mohammed dan ook gedaan. Diegene waarmee hij trouwde waren allemaal bijna dood aan het gaan van de honger. Dankzij hem hebben ze onderdak gekregen.
Het grote verschil tussen de Islam en christendom is dat de bijbel van de christenen 80 tot 90% menswerk is in tegenstelling tot de Koran van de Islamieten wat 100% uit Godswoorden bestaat.quote:Op woensdag 8 september 2004 18:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar de overeenkomst tussen ISLAM en Christendom is dat beiden geloven in de tekenen der tijden en dat de komst van Jezus nabij is.
Vandaar dat de koran zoveel gekopieerd heeft uit de Bijbel.quote:Op woensdag 8 september 2004 18:34 schreef Alper het volgende:
[..]
Het grote verschil tussen de Islam en christendom is dat de bijbel van de christenen 80 tot 90% menswerk is in tegenstelling tot de Koran van de Islamieten wat 100% uit Godswoorden bestaat.
De rampen op 11 september en die gijzeling in Beslan zijn geen "waarlijke tekenen die de dag des oordeels aankondigen" maar gewoon self-fullfilling prophecies. Als "profeet" Mohammed niet zijn epilepsie aanvallen had gehad dan waren er geen aanslagen op 11 september en geen gijzelingsaktie voor een islamtische staat in Tsjetjsenie geweest.quote:Op woensdag 8 september 2004 18:17 schreef Boomstam het volgende:
[Omdat 11 september en de strijd voor een islamitische staat in Tsjetsjenie te danken is aan één van die "profeten" zelf]
Boomstam: waarom? hoe kom je heir aan?
Akkersloot: omdat het zo is.
Nogmaals de vraag hoe kom je hier aan, waar staat dat, hoe heb je dit beredeneert
Nadat hij hun mannen heeft vermoord. Die "profeet" van je.quote:Op woensdag 8 september 2004 18:30 schreef Alper het volgende:
Diegene waarmee hij trouwde waren allemaal bijna dood aan het gaan van de honger. Dankzij hem hebben ze onderdak gekregen.
80 tot 90 % mensenwerk. Dus 20 tot 10 % godswerk. Dus zit je volgens je zelf 10 % godswerk in twijfel te trekken. Is dat geen grote zonde voor een moslimquote:Op woensdag 8 september 2004 18:34 schreef Alper het volgende:
Het grote verschil tussen de Islam en christendom is dat de bijbel van de christenen 80 tot 90% menswerk is in tegenstelling tot de Koran van de Islamieten wat 100% uit Godswoorden bestaat.
Waar maak je je druk om. Er bestaat helemaal geen dag des oordeels. Behalve dan in de hersenspinsels van epilepsie patienten als Johannes en Mohammed.quote:Op woensdag 8 september 2004 18:30 schreef lionsguy18 het volgende:
[dan mag ik weleens opruimen]
Dit is geen passende reactie bij een dergelijk ernstig onderwerp
Ach, ik neem het allemaal met een korreltje zout enzoquote:Op woensdag 8 september 2004 18:30 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dit is geen passende reactie bij een dergelijk ernstig onderwerp
Sir_Dalord, heb jij een donorcodicil ? Zullen we deze vraag ook eens stellen aan lionsguy18 en aan Meki ?quote:Op woensdag 8 september 2004 21:11 schreef sir_dalord het volgende:
Ach, ik neem het allemaal met een korreltje zout enzo :')
Kwantiteit is nog altijd niet kwaliteit. Dat veel mensen ergens in geloven wil totaal niet zeggen dat het waar is.quote:Op zondag 5 september 2004 20:25 schreef Meki het volgende:
leg me een ding uit
Als je aan iemand zoals bijv. Einstein zou vragen waarom hij wetenschapper is, zul je hetzelfde antwoord krijgen. Vind je nu dat hij gelijk heeft (had) ?quote:Op zondag 5 september 2004 20:25 schreef Meki het volgende:
- ik kwam afgelopen 2 maanden een Nederlandse man tegen en die was Moslim geworden
ik zei tegen hem waarom , hij zei ik heb alle godsdiensten bestudeerd en de Islaam was de waarheid en daarom is ie moslim geworden
wie heeft jou leren typen?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:25 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
wie heeft de aarde gemaakt
Oh, de aarde is zomaar gemaakt?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Wuahhahahahahah
dus de aarde is zomaar bestaan
wie is jullie god
Dan gebeurt er niets. Afgelopen.quote:Op woensdag 8 september 2004 09:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Heb je echt geen god
wat gebeurt er na je dood![]()
En dat weet je omdat iemand dat in een boek geschreven heeft?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:03 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah jij weet dat niet , ikke wel , jij niet![]()
Dom? omdat sommigen anders denken?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom ben je dom
wie heeft jou gemaakt ( niet je ouders )
Volgens mij is al vaak genoeg gezegd hoe het in elkaar zit met het christendom, zelfs in dit topic.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Meki het volgende:
[..]
En de Koran is door Allah geschreven? Waarom heeft hij daar een boek voor nodig? Waarom niet gewoon voor de mensen verschijnen en ze dit alles vertellen?quote:Op woensdag 8 september 2004 18:34 schreef Alper het volgende:
[..]
Ga jij eens jezelf na laten kijkenquote:Op woensdag 8 september 2004 17:35 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mohammed was een acromegalie patient en heeft de koran zelf bijelkaar verzonnen aan de hand van verhalen die hij als handelsreiziger 's avonds bij het kampvuur heeft gehoord van christenen, joden en grieken.
dat zijn wel tekenenquote:Op woensdag 8 september 2004 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De rampen op 11 september en die gijzeling in Beslan zijn geen "waarlijke tekenen die de dag des oordeels aankondigen" maar gewoon self-fullfilling prophecies. Als "profeet" Mohammed niet zijn epilepsie aanvallen had gehad dan waren er geen aanslagen op 11 september en geen gijzelingsaktie voor een islamtische staat in Tsjetjsenie geweest.
500 jaar geleden geloofde iedereen dat de aarde plat is.quote:Op woensdag 8 september 2004 21:32 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
[waarom geloven dan 1,2 miljard mensen in de islam]
Kwantiteit is nog altijd niet kwaliteit. Dat veel mensen ergens in geloven wil totaal niet zeggen dat het waar is.
Om de een of andere reden kon die zelfde God wel met Adam, Noach en Mozes praten.quote:En de Koran is door Allah geschreven? Waarom heeft hij daar een boek voor nodig? Waarom niet gewoon voor de mensen verschijnen en ze dit alles vertellen?
En je hebt nog niet door dat ik geen christen ben ? Een christen die zegt dat het christendom gesticht is door Paulus, een temporaal kwab epilepsie patient (net als Mohammed overigens) ?quote:Op woensdag 8 september 2004 21:37 schreef Meki het volgende:
Ga jij eens jezelf na laten kijken
Christenfundamenlist![]()
Heb je wel enig idee wat met self-fullfilling prophecies wordt bedoelt. Profetien die zich zelf uitroepen. Akkersloot zegt "ik ben een profeet en niemand zal mij geloven". "en niemand zal mij geloven" is dus een profetie die ik zelf heb gecreeerd.quote:Op woensdag 8 september 2004 21:40 schreef Meki het volgende:
[11 september en Beslan]
dat zijn wel tekenen
en de aardbevingen en overstromingen ook
Ga jij eens een rondje Fietsenquote:Op woensdag 8 september 2004 21:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee wat met self-fullfilling prophecies wordt bedoelt. Profetien die zich zelf uitroepen. Akkersloot zegt "ik ben een profeet en niemand zal mij geloven". "en niemand zal mij geloven" is dus een profetie die ik zelf heb gecreeerd.
quote:Op woensdag 8 september 2004 22:02 schreef MrData het volgende:
Meki, je bent een leuke troll maar je 'argumenten' slaan nergens op. Leer eens normaal Nederlands en zoek 's op wat er wordt bedoeld met de termen 'self-fullfilling prophecies', cirkelredenering en indoctrinatie (waar jij kennelijk het slachtoffer van bent).
Succes![]()
De koran is dan ook niet voor niets een copie van de bijbel. Vooral wat betreft die "visioenen" van Johannes.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Spijt me maar over dit onderwerp heb ik meer raakvlakken met Meki dan met de overige hilarische posters.
En leer ook eens dat Akkersloot én Mr Data geen christenen zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:06 schreef Meki het volgende:
[leer eens wat self-fullfilling prophecies, cirkelredeneringen en indoctrinatie is]
wat is christendom nou , en wie is jullie god en wat gebuert er na je dood
Pualus is geen antwoord![]()
Zoek dat zelf maar op. Misschien kom je er wel achter dat dat het 'ware' geloof is!quote:Op woensdag 8 september 2004 22:06 schreef Meki het volgende:
wat is christendom nou
Ik heb geen God, ik geloof er niet in.quote:en wie is jullie god
Helemaal niks. Geen orgies met maagden, eeuwig plezier of wat dan ook. Het zelfde als wat er was voor mijn geboorte: helemaal niks.quote:wat gebuert er na je dood
Wuhahahahquote:Op woensdag 8 september 2004 22:10 schreef MrData het volgende:
[..]
Zoek dat zelf maar op. Misschien kom je er wel achter dat dat het 'ware' geloof is!
[..]
Ik heb geen God, ik geloof er niet in.
[..]
Helemaal niks. Geen orgies met maagden, eeuwig plezier of wat dan ook. Het zelfde als wat er was voor mijn geboorte: helemaal niks.
Ik dacht dat Mohammed de laatste profeet was.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:14 schreef Meki het volgende:
de Tekens wat bij de Topic-opening staat , zijn nu aan de gang en de anderen komen binnenkort
quote:Op woensdag 8 september 2004 22:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik dacht dat Mohammed de laatste profeet was.
Dankje, zal wel lukken. Helaas is er geen manier om achter te komen wat er werkelijk gebeurd, dus je verhaal berust op pure speculatie.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:14 schreef Meki het volgende:
Wuhahahah
Veel succes na je dood
Dus iedereen die niet in jouw onzichtbare vriend geloofd gaat naar de hel? Zal inmiddels aardig druk zijn dan.quote:ik zit na me dood in de Paradijs en jij zit in de hel
Stel je voor wat een verassing het voor jou zal zijn als je er achter zou komen dat er geen paradijs is na dit leven. Heb je mooi voor niets je halve leven verspild (bidden etc.)quote:Op woensdag 8 september 2004 22:14 schreef Meki het volgende:
Wuhahahah
Veel succes na je dood
ik zit na me dood in de Paradijs en jij zit in de hel
de Tekens wat bij de Topic-opening staat , zijn nu aan de gang en de anderen komen binnenkort
ik heb je al verteld wat er gaat gebeuren na je dood maar jij mij niet geloven dan zul ej het zlef zien wat er gaat gebeuren met je eigen ogenquote:Op woensdag 8 september 2004 22:22 schreef MrData het volgende:
[..]
Dankje, zal wel lukken. Helaas is er geen manier om achter te komen wat er werkelijk gebeurd, dus je verhaal berust op pure speculatie.
[..]
Dus iedereen die niet in jouw onzichtbare vriend geloofd gaat naar de hel? Zal inmiddels aardig druk zijn dan.
stel , neeh ik weet het 100 % zekerquote:Op woensdag 8 september 2004 22:23 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
[..]
Stel je voor wat een verassing het voor jou zal zijn als je er achter zou komen dat er geen paradijs is na dit leven. Heb je mooi voor niets je halve leven verspild (bidden etc.)
Oh en trouwens, hoe zit dat bij de Islam met dieren, mensen die doodgegaan zijn voordat de Koran er was etc.? Komen die in de Hel omdat ze niet geloven in Allah? Lekker, straf voor iets waarvoor je geen keus had
ik vind het toch wel jammer dat je je geloof zo aan ons probeert op te dringen..quote:Op woensdag 8 september 2004 22:24 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb je al verteld wat er gaat gebeuren na je dood maar jij mij niet geloven dan zul ej het zlef zien wat er gaat gebeuren met je eigen ogen
-
het zal wel druk zijnmaar iedereen komt aan de beurt
quote:Op woensdag 8 september 2004 22:32 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ik vind het toch wel jammer dat je je geloof zo aan ons probeert op te dringen..
Als ik heel eerlijk moet zijn, zit ik liever in de hel dan in een zogenaamde hemel samen met een profetische kinderverkrachter.
ik heb respect voor de islam, maar ik heb geen behoefte eraan dat iemand mij dat geloof de strot induwt.
dat geldt trouwens ook voor andere geloven
toch wel..quote:Op woensdag 8 september 2004 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh dat doe ik niet
quote:Op woensdag 8 september 2004 22:37 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
toch wel..
uit jouw woorden kan ik opvatten, en met mij velen andere:
de dag des oordeels komt eraan. Als je niet in allah gelooft, dan zul je wegrotten in hel. Geloof je wel in allah, dan kom je in de hemel terecht.
En dat zeg je dan zo'n 5x per pagina
De Koran is géén kopie van de bijbel. De bijbel is verloren, wij keuren dat niet meer goed! Je mag het de prullenbak instoppen, maar toch zijn er een paar dingen die overeenkomen (wat niet verandert is). De echte Bijbel die is er niet meer. Mensen hebben de Bijbel verandert, en daarom heeft God de Bijbel daarna ongeldig verklaart en een nieuw boek + profeet gestuurd. De mensen hebben de bijbel verandert omdat ze nou eenmaal geen zin hadden in regels. Ze maakten maar lekker hun eigen regels, dat zou wel goed zijn. Maar nee, dat is een grote FOUT!quote:Op woensdag 8 september 2004 22:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De koran is dan ook niet voor niets een copie van de bijbel. Vooral wat betreft die "visioenen" van Johannes.
In de Koran staat dat je nooit de Islam mag doordringen. Als iemand geen moslim wil worden, dan is het zijn eigen keuze.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:37 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
toch wel..
uit jouw woorden kan ik opvatten, en met mij velen andere:
de dag des oordeels komt eraan. Als je niet in allah gelooft, dan zul je wegrotten in hel. Geloof je wel in allah, dan kom je in de hemel terecht.
En dat zeg je dan zo'n 5x per pagina
Geen tegenstrijdigheden? Hier zijn er alvast 18 te vinden:quote:Op woensdag 8 september 2004 23:15 schreef Alper het volgende:
Bekijken zij de Qoer'aan dan niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden. (Qoer'aan 4:82)
Als je niks over de profeet Mohammed weet, praat/post er dan ook niks over. Waar haal jij dat allemaal vandaan? Mohammed is/was de perfectste mens op de aarde.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:32 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ik vind het toch wel jammer dat je je geloof zo aan ons probeert op te dringen..
Als ik heel eerlijk moet zijn, zit ik liever in de hel dan in een zogenaamde hemel samen met een profetische kinderverkrachter.
ik heb respect voor de islam, maar ik heb geen behoefte eraan dat iemand mij dat geloof de strot induwt.
dat geldt trouwens ook voor andere geloven
Wat voor moorden? Vertel het is uitgebreider !quote:Op woensdag 8 september 2004 23:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Mohammed was een godsdienst waanzinnige terrorist die vele moorden op zijn geweten heeft.
Tot vandaag de dag hebben we te maken met de erfenis van deze charlatan, want de wereld heeft er nog nooit zo slecht voorgestaan.
Dat heeft met name te maken met moslim fanatici voor wie evenals Mogammed geen mensenleven telt.
Dit maakt deze godsdienst zo demonisch.
Och, hier bijvoorbeeld? http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.htmlquote:Op woensdag 8 september 2004 23:34 schreef Alper het volgende:
Wat voor moorden? Vertel het is uitgebreider !
Geen uitleg nodig, lijkt me.quote:3:151 "We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve."
Ik weet het beter dan jij, dat is 100% zeker. En haal de naam Mohammed niet in je mond. Jij bent een leugenaar die gebrainwashed is. Ga door met je gedachten over de profeet Mohammed, je bent op het goede pad!quote:Op woensdag 8 september 2004 23:35 schreef lionsguy18 het volgende:
Verdiep je eens in de levensgeschiedenis van deze charlatan in plaats van mij te vragen waarom hij begon met 700 joden te vermoorden.
Als jij niet weet wie m'med is dan moet je mij geen vragen stellen.
Ja, geen uitleg nodig.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:41 schreef MrData het volgende:
[..]
Geen uitleg nodig, lijkt me.
Je staat dus achter zulke uitspraken?quote:Op woensdag 8 september 2004 23:43 schreef Alper het volgende:
We zien wat de Amerikanen hebben gedaan.
Ja, natuurlijk sta ik daar achter!quote:Op woensdag 8 september 2004 23:45 schreef MrData het volgende:
[..]
Je staat dus achter zulke uitspraken?
omdat ik niks tegen de islam hebquote:Op woensdag 8 september 2004 23:42 schreef Alper het volgende:
Omdat jullie niks anders kunnen vinden om mee te discussieren hebben jullie (ongelovigen en niet-moslims) dit als onderwerp gekozen. Het lijkt wel de cultuur van jullie.
Hoe kun je nou zo een perfecte mens als profeet Mohammed beschuldiggen met zulke onmenselijke daden. Dat is het laatste persoon wat zulke dingen zou doen!
Dat antwoord had ik al verwacht, want als je 'nee' had geantwoord verwerp je immers een deel van je heilige boek. Maar je geeft wel precies aan waarom moslims lekker in die zandbak moeten blijven waar ze vandaan komen.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:49 schreef Alper het volgende:
Ja, natuurlijk sta ik daar achter!
Bewijs dat Mohammed met een 6 jarige heeft getrouwd! Waar staat dat? In je sprookjesboek ofzo?quote:Op woensdag 8 september 2004 23:50 schreef lionsguy18 het volgende:
Typisch ontwijkend antwoord he muzelmannetje.
We hebben het hier over de moorden van M'med.
En zijn huwelijk met een 6 jarige.
Of is dat soms allemaal gelogen.
Kan ik antwoord krijgfen zonder dat je er amerikanen bij te halen, want die bestonden nog niet toen Mmed leefde.
quote:Aisha or Ayesha (Arabic for life) was the daughter of Abu Bakr and married the Islamic prophet Muhammad at the age of 6, making her his third wife. Aisha reportedly was Muhammad's favourite wife.
According to hadith narrated by Aisha herself, Aisha was betrothed when she was six years old, with her parents' consent and approval. Since Aisha was prepubescent at the time, the marriage was not consummated until three years later when she was nine. Although this could be considered statutory rape in many Western societies, it was a common and acceptable practice at the time.
Typisch overigens dat je niet reageert op mijn eerdere posts over die (zogenaamd niet aanwezige) tegenstrijdigheden en 318 verwijzingen naar dood en verderf, waar jij naar eigen zeggen compleet achter staat.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:55 schreef Alper het volgende:
Bewijs dat Mohammed met een 6 jarige heeft getrouwd! Waar staat dat? In je sprookjesboek ofzo?
of juist nuchter en onbevooroordeeldquote:Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef Alper het volgende:
Sorry maar ik wil met deze post een einde maken aan deze onzin.
Jullie zijn blind, dat is het!
Uitgeluld, hmm?quote:Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef Alper het volgende:
quote:Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef Alper het volgende:
Misschien is het ook beter dat je gaat slapen.. morgen weer vroeg op!quote:Op donderdag 9 september 2004 00:08 schreef MrData het volgende:
[..]
Uitgeluld, hmm?![]()
Waarom weet je het zeker vraag ik me dan af? Omdat de imam het zegt? Of je familie?quote:Op woensdag 8 september 2004 22:25 schreef Meki het volgende:
[..]
stel , neeh ik weet het 100 % zeker
Zoek eens gewoon op wat het Christendom is, zwakstroomleerling. Hoe kun je nou volhouden dat de Islam het ware geloof is als je moet vragen wat de andere geloven zijn?quote:Op woensdag 8 september 2004 22:06 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Goed... Aangezien ik christelijk ben opgevoed (tot mijn grote schande, maar dat terzijde) zal ik even wat verduidelijken.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:06 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
De koran is net als de bijbel, thora, e.d. gewoon voor 100 % mensenwerk. Waarom beschermt allah dan wel de koran en heeft hij dat niet gedaan met de bijbel en de thora ?quote:Op woensdag 8 september 2004 23:00 schreef Alper het volgende:
De echte Bijbel die is er niet meer. Mensen hebben de Bijbel verandert, en daarom heeft God de Bijbel daarna ongeldig verklaart en een nieuw boek + profeet gestuurd.
De moord op 700 joden én het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven werd vorig jaar vergoeilijkt door de Nederlandse Moslim Omroep.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:42 schreef Alper het volgende:
[moord op 700 joden door Mohammed en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven]
Hoe kun je nou zo een perfecte mens als profeet Mohammed beschuldiggen met zulke onmenselijke daden. Dat is het laatste persoon wat zulke dingen zou doen!
Hoe kunnen twee hersenspinsels nu het zelfde zijn ?quote:Op donderdag 9 september 2004 01:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Goed... Aangezien ik christelijk ben opgevoed (tot mijn grote schande, maar dat terzijde) zal ik even wat verduidelijken.
De christelijke god is dezelfde god als jouw Allah,
Ik weet niet wanneer het komtquote:Op woensdag 8 september 2004 23:15 schreef Alper het volgende:
[..]
In de Koran staat dat je nooit de Islam mag doordringen. Als iemand geen moslim wil worden, dan is het zijn eigen keuze.
En ja, de Dag des Oordeels komt er inderdaad aan, maar dan kan Meki nooit weten. De enige die weet wanneer het zal gebeuren is God.
Waarom jullie niet geloven in de Koran vind ik zelf raar, maar het is jou eigen keuze.
Bestudeer het boek maar eens, je zult van verbazing je mond niet meer dicht kunnen houden.
Bekijken zij de Qoer'aan dan niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden. (Qoer'aan 4:82)
Kijk mensen, apologetiek op zijn slechtst; het iemand verbieden een naam ''in zijn mond te nemen'', beweringen doen over een cultuur en vervolgens aantonen dat je zelf gehersenspoeld bent.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:42 schreef Alper het volgende:
[..]
Ik weet het beter dan jij, dat is 100% zeker. En haal de naam Mohammed niet in je mond. Jij bent een leugenaar die gebrainwashed is. Ga door met je gedachten over de profeet Mohammed, je bent op het goede pad!![]()
![]()
![]()
Omdat jullie niks anders kunnen vinden om mee te discussieren hebben jullie (ongelovigen en niet-moslims) dit als onderwerp gekozen. Het lijkt wel de cultuur van jullie.
Kijk maar uit Johan, zo meteen word je voor de tweede keer publiekelijk gelyncht - maar deze keer niet door boze Hollandersquote:Op donderdag 9 september 2004 11:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijk mensen, apologetiek op zijn slechtst; het iemand verbieden een naam ''in zijn mond te nemen'', beweringen doen over een cultuur en vervolgens aantonen dat je zelf gehersenspoeld bent.
Ik ben niet anti-Islam, ik ben anti-fundo. Of dat nu grrristenen of de vromere moslims zijn, of boeddhistische separatisten: het is toch allemaal één pot nat, al vinden ze zichzelf allemaal heel erg bijzonder enzo. Oogkleppen zijn in steeds grotere formaten verkrijgbaar, zo lijkt het wel.quote:Op donderdag 9 september 2004 12:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Schattig, anti-islamisten die het voor elkaar opnemen![]()
Nou en?quote:Op donderdag 9 september 2004 12:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ga eens een discussie beginnen over ''Vermeend anti-islamisme.''
En misschien ga ik daar op slinkse wijze ontkennen dat aanslagen op moskeeen voortkomen uit xenofobie.quote:Op donderdag 9 september 2004 12:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou en?
Laat me raden: met de naam van Allah in z'n vlekken?quote:Op donderdag 9 september 2004 12:57 schreef Savonarola het volgende:
Bij mij in de buurt is laatst een kalf met twee koppen geboren.
Nee hoor, dat claim ik niet. In tegendeel tot de reli's, die het wel allemaal zo goed weten, voor zichzelf én voor anderen.quote:Op donderdag 9 september 2004 12:45 schreef Henk-Jan het volgende:Lees: alleen Doffy heeft het bij het rechte eind.
Nou en?quote:Op donderdag 9 september 2004 12:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En misschien ga ik daar op slinkse wijze ontkennen dat aanslagen op moskeeen voortkomen uit xenofobie.
Waarschijnlijk niet, maar ik wacht nog op het definitieve antwoord van de wetenschap.quote:Op donderdag 9 september 2004 13:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Laat me raden: met de naam van Allah in z'n vlekken?![]()
![]()
oow jahquote:Op donderdag 9 september 2004 12:42 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik ben niet anti-Islam, ik ben anti-fundo. Of dat nu grrristenen of de vromere moslims zijn, of boeddhistische separatisten: het is toch allemaal één pot nat, al vinden ze zichzelf allemaal heel erg bijzonder enzo. Oogkleppen zijn in steeds grotere formaten verkrijgbaar, zo lijkt het wel.
quote:Op donderdag 9 september 2004 14:06 schreef Meki het volgende:
oow jah
er zijn hier op fok Veel ChristenreliFundi
Niks. hoor. Vertoon je je ook nog eens in je eigen schepping?quote:Op donderdag 9 september 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou en?
En een paar moslimFundi waaronder jij!quote:Op donderdag 9 september 2004 14:06 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah
er zijn hier op fok Veel ChristenFundi
dat staat allemaal in de koran. Zij zijn zo opgevoed dat ze niet eens aan andere mogelijkheden kunnen denken.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En een paar moslimFundi waaronder jij!
Wat ik van jou wel eens zou willen weten: hoe ben jij er zo zeker van dat je het bij het rechte eind hebt?
en jij een van de Honderden ChristenFundiquote:Op donderdag 9 september 2004 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En een paar moslimFundi waaronder jij!
Wat ik van jou wel eens zou willen weten: hoe ben jij er zo zeker van dat je het bij het rechte eind hebt?
''Honderden Christenfundi''...zoveel zijn er hier niet eens, bovendien heeft hij net verklaard ongelovig te zijn.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:40 schreef Meki het volgende:
[..]
en jij een van de Honderden ChristenFundi
Ik heb de Koran bestudeerd en ik heb de tekens doorgenomen enzo
nee, de pedofiele analfabeet en moordenaar mohammed heeft hem zogenaamd geschrevenquote:Op zondag 5 september 2004 19:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dus 48 schrijvers hebben een boek geschreven en jullie geloven erin
de Koran is door Allah gebracht
ik weet dat ik op de juiste weg ben maar ik wil weten wat christendom inhoudtquote:Op donderdag 9 september 2004 14:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
''Honderden Christenfundi''...zoveel zijn er hier niet eens, bovendien heeft hij net verklaard ongelovig te zijn.
Je hebt de Koran bestudeerd, maar je moet aan anderen vragen wat het Christendom nu is. Hoe kun je dan weten of je het bij het rechte eind hebt?
quote:Op donderdag 9 september 2004 15:02 schreef Matamoros het volgende:
[..]
nee, de pedofiele analfabeet en moordenaar mohammed heeft hem zogenaamd geschreven
Ja hoor, je bent op de goede weg.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:04 schreef Meki het volgende:
[..]
jij bent een pedofiel
Mohammed was geen Moordenaar , en geen analfabeet en helemala geen pedofiel![]()
Hij heeft honderden mensen vermoord. Dan ben je toch echt een moordenaar.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:04 schreef Meki het volgende:
[..]
jij bent een pedofiel
Mohammed was geen Moordenaar , en geen analfabeet en helemala geen pedofiel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |