http://www.portal.telegra(...)001/11/11/wbin11.xmlquote:Bin Laden: Yes, I did it
By David Bamber
(Filed: 11/11/2001)
OSAMA BIN LADEN has for the first time admitted that his al-Qa'eda group carried out the attacks on the World Trade Centre and the Pentagon, the Telegraph can reveal.
Osama bin Laden with journalist Hamid Mir during the interview for a Pakistani newspaper
In a previously undisclosed video which has been circulating for 14 days among his supporters, he confesses that "history should be a witness that we are terrorists. Yes, we kill their innocents".
In the footage, shot in the Afghan mountains at the end of October, a smiling bin Laden goes on to say that the World Trade Centre's twin towers were a "legitimate target" and the pilots who hijacked the planes were "blessed by Allah".
The killing of at least 4,537 people was justified, he claims, because they were "not civilians" but were working for the American system.
Bin Laden also makes a direct personal threat against Tony Blair, the Prime Minister, for the first time, and warns nations such as Australia, Germany and Japan to stay out of the conflict.
The video will form the centrepiece of Britain and America's new evidence against bin Laden, to be released this Wednesday.
The footage, to which the Telegraph obtained access in the Middle East yesterday, was not made for public release via the al-Jazeera television network used by bin Laden for propaganda purposes in the past. It is believed to be intended as a rallying call to al-Qa'eda members.
In the video, bin Laden says: "The Twin Towers were legitimate targets, they were supporting US economic power. These events were great by all measurement. What was destroyed were not only the towers, but the towers of morale in that country."
The hijackers were "blessed by Allah to destroy America's economic and military landmarks". He freely admits to being behind the attacks: "If avenging the killing of our people is terrorism then history should be a witness that we are terrorists. Yes, we kill their innocents and this is legal religiously and logically."
In a contradictory section, however, bin Laden justifies killing the occupants of the Twin Towers because they were not civilians - Islam forbids the killing of innocent civilians even in a holy war.
He says: "The towers were supposed to be filled with supporters of the economical powers of the United States who are abusing the world. Those who talk about civilians should change their stand and reconsider their position. We are treating them like they treated us."
Bin Laden goes on to justify his entire terror campaign. "There are two types of terror, good and bad. What we are practising is good terror. We will not stop killing them and whoever supports them."
He directly threatens the lives of President Bush and Mr Blair. "Bush and Blair don't understand anything but the power of force. Every time they kill us, we kill them, so the balance of terror can be achieved." He also calls on all Muslims to join him. "It is the duty of every Muslim to fight. Killing Jews is top priority."
Bin Laden warns other nations to keep out of the conflict, implying that they could face terror attacks if they do not.
In the video, he also claims responsibility for an unspecified terrorist outrage in Riyadh, Saudi Arabia, which he claims was sparked by secret messages in one of his videos.
He admits for the first time using public pronouncements on video to whip up terrorism - a danger about which the British and American governments have warned broadcasters.
It is significant that throughout the video he uses the personal pronouns "I" and "we" to claim responsibility for the attacks. In the past, he has spoken of the attackers only in the third person.
Bin Laden has publicly issued four previous videos since September 11, always denying carrying out the atrocities.
He now claims to have access to nuclear and chemical weapons. Bin Laden made the claims on Friday night during an interview with the English language Pakistani newspaper Dawn.
He said: "If America used chemical or nuclear weapons against us, then we may retort with chemical and nuclear weapons. We have the weapons as deterrent."
Defence analysts dismissed these claims. They said that although bin Laden could have access to nuclear material through links with Pakistan or former Soviet republics, he was unlikely to have the technology to cause an explosion.
A Foreign Office spokesman said: "We know that he was looking for that capability. We believe he does not have it."
Emergency powers to imprison suspected international terrorists indefinitely using special closed courts will be announced this week. The measure, which will require exemption from human rights legislation, will be used to round up about 20 suspects hiding in Britain beyond the reach of existing laws.
Jawel hoor, ik vind persoonlijk bin laden een enorme klootzak, en hij heeft toegegeven achter de 9/11 aanslagen te zitten, hoewel dit laatste niet persoonlijk maar een feit is.quote:Op zondag 5 september 2004 08:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen?
Mysterieen en complotten horen ook bij de Truth - in het kader van het idee dat Truth een vrijhaven is voor afwijkende meningen, en afwijkende ervaringen.quote:Op zondag 5 september 2004 09:31 schreef deedeetee het volgende:
Wat een raar onderwerp voor de Truth ??
Maar goed , ik denk dat ie er heus wel meer van weet en personen als hij veroorzaken dit soort ellende maakt het dan wat uit in hoeverre hij er in hoogst eigen persoon precies bij betrokken is![]()
Hij draagt idd geval verantwoordelijkheid voor de daad.
waarom vertel jij je eigen mening niet eerst eensquote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
wat heeft men daar nu over te zeggen?
nou?
dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
kijk , wat men te horen krijgt over osama , is gewoon een leugen.
daar begint het mee.
meneertje (ik in dit geval) heeft bronnen , die in de OPENINGSPOST staan , aan de hand daarvan doe ik mijn bevinding.quote:Op zondag 5 september 2004 09:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.
ga toch weg.
Niet jij wordt aangevallen, hooguit de dingen die je post. En dat is een groot verschil.quote:Op zondag 5 september 2004 10:02 schreef BaajGuardian het volgende:
ik geloof dat ik onterecht aan werd gevallen
mijn openings post is behoorlijk duidelijk en compleet.
voor het betreffende onderwerp.
quote:Op zondag 5 september 2004 10:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
Niet jij wordt aangevallen, hooguit de dingen die je post. En dat is een groot verschil.
dat bedoel ik dus.quote:dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.
ga toch weg.
Daar kun je ook inhoudelijk op ingaan, zonder geschreeuw en hoofdletters. Escalatie en zo. Zie het als een goed bedoeld advies. En als het behoud van je topics, want als in topics alle betrokken partijen beginnen te schelden kunnen we weinig meer dan het allemaal sluiten. Als het gescheld selchts van één persoon komt, kunnen we er wel wat aan doen, zonder topicsluitingen.quote:Op zondag 5 september 2004 10:11 schreef BaajGuardian het volgende:
dat bedoel ik dus.
Wil je beweren dat jij hem wel persoonlijk kent? Of wil je beweren dat jouw bronnen meer info hebben dan die van mij? Niet dus, want jouw bronnen zijn ook maar simpele internetlinks, net als ik ook een paar simpele internetlinks kan plaatsen waaruit blijkt dat bin laden verklaard wel al qaeda te supporten in de 9/11 gebeurtenissen.quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
daar begint het mee.
wie va jullie kent hem persoonlijk?
nou?
Het hele 9/11 verhaal is gebouwd op de al qaeda.quote:het hele 9\11 verhaal is gebouwd op de persoon Osama bin laden.
Goh... dat zou ook niet erg slecht uitkomen met de verkiezingen voor de deurquote:Op zondag 5 september 2004 05:07 schreef Finchy het volgende:
vandaag of morgen wordt hij trouwens opgepakt volgens Joseph Cofer Black, the U.S. State Department coordinator for counterterrorism
Bush in toespraak:quote:nog geen jaar later , was het opeens dat hij er niet mee bezig was en osama is not our top priority.
dit is geen verspreking.
Op mijn beurt kan ik zeggen dat jouw links websites zijn die suggestieve informatie geven.quote:Op zondag 5 september 2004 10:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Redux >>
Timeline zijn van de government zelf.
Cbs is een station dat niet erg bekend staat onafhankelijk nieuws te brengen.
Cnn hoef ik het nieteens over te hebben denk ik.
en dat lange stuk tekst , waarin staat dat obl het zou toegeven is juist van de fake footage.
Heb je die links wel goed gelezen? Want de kop van het eerste artikel ("Could the Bin Laden video be fake?") suggereert idd dat er reden is om aan de echtheid te twijfelen. Het tweede deel van de tekst echter iets heel anders. Het artikel geeft namelijk aan dat in de Arabische wereld de Bin Laden video wordt afgedaan als vals.quote:Op zondag 5 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:
'en zelfs de sceptici zijn het er behoorlijk overeens dat er dingen niet kloppen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/1711288.stm
http://www.investigate911.com/binladenthemovie.htm
De rest van het artikel gaat erop in of het in werkelijk beelden van Bin Laden waren, waar een andere gesproken tekst overheen is gezet. De conclusie van 2 experts:quote:Experts in the West seem in no doubt that the tape is genuine. But if it were fake, could it look convincing?
A lot depends of whether lip movements on film match the words that are being spoken. In this case there is synchronisation between the voice and the lips, says linguist John Gibbons, of the University of Sydney.
Die tweede link is van een site die duidelijk uitgaat van een conspirancy.quote:So, if there was a section where the fakers couldn't get Bin Laden's lips to match the soundtrack they could cut and paste in a bit of film of someone else in the room. And no-one could be sure whether the edit was made by manipulating the video.
But both Dr French and Ms Nahal agree that, unlike in stills photography, it's impossible to convincingly alter the picture by adding new elements or playing with the images.
"I'd be able to spot something like that in the first frame," says Ms Nahal.
Raar dat je mijn links afdoet als niet betrouwbaar, en je jouw links wel als betrouwbaar ziet.quote:Op zondag 5 september 2004 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Redux , begin jij eens met het kijken naar die 2 plaatjes die er in de openings post staan
Wat Europa betreft: AL Qaida zat toch achter de bomaanslag in Spanje? Dat is toch al verder gaan dan bedreigen.quote:Op zondag 5 september 2004 11:15 schreef flyin-hawk het volgende:
Osama bin Laden zou ook Europa bedreigt hebben.
dat is inmiddels alweer een tijdje terug.
word daar niet aan aan getwijfeld? of die boodschap echt was?
ik geloof best dat er met die video's van bin laden gerommeld kan zijn, qua tekst en beelden (synchronisatie dus).
Voorstellen vrede te sluiten en anders komen er aanslagen. Nee, fijne vent die ibn laden.quote:Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
osama heeft niet europa bedreigt , osama heeft europa voorgesteld vrede te sluiten , en dat europa zou terugtrekken.
dit is wel een aanval op een land waar het over gaat , en als osama dus inderdaad niet de dader is.
waarom jagen ze dan op hem?
dit is dus zelfverdediging wat osama voor *zichzelf* doet , zijn milities dus.
verzet tegen een indringer die komt om te doden.
quote:Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
osama heeft niet europa bedreigt , osama heeft europa voorgesteld vrede te sluiten , en dat europa zou terugtrekken.
dit is wel een aanval op een land waar het over gaat , en als osama dus inderdaad niet de dader is.
bron: http://www.security.nl/article/8375quote:Een manifest van al Qaeda dat vorig jaar december op een website werd geplaatst liet weten dat Spanje, als vergelding voor haar samenwerking met de Verenigde Staten en om de komende verkiezingen te beinvloeden, door een terroristische aanval getroffen zou worden. De bomaanslag in Madrid op 11 maart van dit jaar beinvloedde de verkiezingen van de volgende dag, waardoor er een regering gekozen werd die de Spaanse troepen uit Irak terugtrok. Dit soort gebeurtenissen laat het vermogen van al Qaeda zien om het internet te gebruiken voor communicatie, training en recrutering. Het internet stelt al Qaeda in staat om "een virtueel voortdurende en veranderende entiteit in cyberspace te worden, die technische hulp en morele inspiratie aan een nieuwe generatie biedt," zo laat anti-terrorisme expert Magnus Ranstorp in dit artikel* weten.
ik laat deze post aan de mods over.quote:Op zondag 5 september 2004 11:26 schreef indahnesia.com het volgende:
sorry BG, je bent een echte jankbal, kleinzerig kind dat je bent...
Waarom is dit authentiek dan?quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
nu kom er een interview , een authentiek interview dit keer.
en ook erbij bewijs dat de obl op de videoband waarop hij het toegeeft (daarbij ook de enige videoband waarop hij uberhaupt iets toegeeft...... NEP is
En wat doe je met bronnen die jouw bevindingen onderuit halen?quote:Op zondag 5 september 2004 09:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
meneertje (ik in dit geval) heeft bronnen , die in de OPENINGSPOST staan , aan de hand daarvan doe ik mijn bevinding.
Wanneer komt de rest?quote:Op zondag 5 september 2004 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
want de info in de openings post is wel genoeg.
voor nu.
Bron?quote:Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
al qaeda functioneerd niet over het internet , het internet word namelijk massaal afgetapt , al jaren.
al qaeda communiceerd en functioneerd op de oude persoonlijke manier , face to face of brieven.
Het ging mij er niet zozeer om of Al qaida via internet of niet communiceert, maar dat Al qaida al een bomaanslag heeft gepleegd in Spanje, en dat van te voren aangekondigd had. En dat staat ook in dat artikeltje, maar idd had ik misschien iets langer moeten zoeken naar een artikeltje waar alleen maar de informatie stond die ik zocht. Want voor die link Al Qaida-Spanje-bomaanslag ging ik alleen uit van mijn geheugen en daarom zocht ik dus een bron die dat ook aangaf. Dit was de eerste die ik vond met "bomaanslag spanje verkiezingen al qaida" op google.quote:Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
al qaeda functioneerd niet over het internet , het internet word namelijk massaal afgetapt , al jaren.
al qaeda communiceerd en functioneerd op de oude persoonlijke manier , face to face of brieven.
Jongen, waarom haal je ineens je religie erbij, wat een bullshit zeg.quote:Op zondag 5 september 2004 08:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen? Copy pasten in deze materie is makkelijk. Of het de Islam is geweest al dan niet, dat maakt niet uit. Het is in ieder geval gedaan door de goede God. Om de slechte God te straffen, het is niet gedaan door mensen.
Christus is in het jaar nul komen aankakken terwijl de Egyptische cultuur moest voortbestaan. Egyptische cultuur is weg gedrukt onterecht. Het hele Christelijke geloof moet ik eens hoognodig onder de loep gaan nemen. Met het oude en nieuwe testament erin verwerkt.
Griekse Goden spreken me meer aan, daar heb ik vannacht ook over gedroomd
bron? Heb de laatste tijd vaak genoeg gelezen dat ze op heel slinkse manier wel via internet communiceren. Je tapt 'het internet' ook niet zomaar even af. Beetje realistisch blijven.quote:Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
Wie dan?quote:Op zondag 5 september 2004 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nee ik denk niet dat al qaeda daar achter zit.
Wie wel dan?quote:Op zondag 5 september 2004 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nee ik denk niet dat al qaeda daar achter zit.
Dit wordt wel heel erg off-topic naar mijn idee (sorry mijn schuldquote:Op zondag 5 september 2004 11:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
bron? Heb de laatste tijd vaak genoeg gelezen dat ze op heel slinkse manier wel via internet communiceren. Je tapt 'het internet' ook niet zomaar even af. Beetje realistisch blijven.
Hij valt amerika aan, omdat amerika in saudi arabie alleen maar een basis heeft. Dan valt BL Amerika aan, en dan valt Amerika terug aan, met de hulp van Europa, en dan ga jij zeggen dat hij ons aanvalt voor zelfverdediging? Dat kan kloppen ja, maar voor ons is het ook zelfverdediging. En toevallig ben ik voor europa.quote:Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Het gaat nu om het weg bagataliseren van Al-Quada van BG. Dit klopt natuurlijk niet, Al-Quada is wel een erg goed opgezet netwerk, aanslagen plegen is niet zo makkelijk, in ieder geval niet de aanslagen die je in Amerika en in Spanje hebt gezien.quote:Op zondag 5 september 2004 11:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit wordt wel heel erg off-topic naar mijn idee (sorry mijn schuld).
quote:Op zondag 5 september 2004 11:39 schreef ramos het volgende:
Bin laden is gewoon een trekpop van amerika,ze hadden hem al een paar keer op kunnen pakken.
Hij heeft voor 9/11 in een cia ziekenhuis gelegen,maar lieten hem toen met rust
Ik bedoelde de discussie of Al Qaida wel of niet over het internet communiceert, die is heel erg off-topic en niet zo relevant naar mijn idee.quote:Op zondag 5 september 2004 11:39 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Het gaat nu om het weg bagataliseren van Al-Quada van BG. Dit klopt natuurlijk niet, Al-Quada is wel een erg goed opgezet netwerk, aanslagen plegen is niet zo makkelijk, in ieder geval niet de aanslagen die je in Amerika en in Spanje hebt gezien.
wel eens de naam echelon gehoord?quote:Op zondag 5 september 2004 11:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
bron? Heb de laatste tijd vaak genoeg gelezen dat ze op heel slinkse manier wel via internet communiceren. Je tapt 'het internet' ook niet zomaar even af. Beetje realistisch blijven.
Het gaat me erom dat BG alles van Al-Quada bagataliseert, ik ga daar tegenin. Is misschien een klein beetje off-topic.quote:Op zondag 5 september 2004 11:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde de discussie of Al Qaida wel of niet over het internet communiceert, die is heel erg off-topic en niet zo relevant naar mijn idee.
De vraag of Al Qaida wel of niet de bomaanslag in Spanje heeft gepleegd, is ook wat off-topics, maar wel relevant naar mijn idee.
Jaa, maar wel relevant. We zijn het dus eensquote:Op zondag 5 september 2004 11:45 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Het gaat me erom dat BG alles van Al-Quada bagataliseert, ik ga daar tegenin. Is misschien een klein beetje off-topic.
quote:Op zondag 5 september 2004 11:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Al qaida?
Al Quada?
het is altijd nog Al Qaeda.
Internet-technisch is het misschien Al Qaeda, in feite is het al-Qa'ida.quote:Op zondag 5 september 2004 11:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Al qaida?
Al Quada?
het is altijd nog Al Qaeda.
Nee niks ervan, jij beweert in post 1 dat bin laden achter 9/11 zit, en dat klopt dus al niet. Het is al qaeda wat achter de 9/11 aanslagen zit.quote:Op zondag 5 september 2004 11:50 schreef BaajGuardian het volgende:
maar ik ben hier niet om al qaeda te ontmantellen , en te verklaren of hun wel of niet verantwoordelijk voor wat dan ook zijn.
het gaat in dit geval om OBL zelf.
dus laten we het daar houden.
Men tapt alle mobiele phones af? Dat is een full time baan voor 500.000 mensenquote:Op zondag 5 september 2004 11:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wel eens de naam echelon gehoord?
en men tapt ook alle mobiele telefoons af.
men tapt je pc zelfs af via nsa backdoors.
een bekende backdoor =
Advapi32.dll
maar oke dit is zwaar offtopic ,
op een anderre post antwoordend :
wie zegt dat obl de aanslagen heeft beraamd?
het topic toont vanaf post 1 aan dat osama verklaard het niet gedaan te hebben.
daarnaast is de footage waarop hij wel toegeeft fake
wat denk je hiervan ?
OBL is de CEO van Al-Qaida, dusseh, dat mag duidelijk zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 11:50 schreef BaajGuardian het volgende:
maar ik ben hier niet om al qaeda te ontmantellen , en te verklaren of hun wel of niet verantwoordelijk voor wat dan ook zijn.
het gaat in dit geval om OBL zelf.
dus laten we het daar houden.
Jij en een aantal conspirancysites zeggen dat het fake is. Wat niet helemaal hetzelfde is als bewijs dat het fake is. De enige link die jij post naar een sceptische bron (zoals jij dat noemt), komt al tot een andere conclusie dan jij, namelijk dat niet aan te tonen is dat de video nep is. Zie mijn eerder post met een aantal quotes uit jow bron.quote:Op zondag 5 september 2004 11:45 schreef BaajGuardian het volgende:
wie zegt dat obl de aanslagen heeft beraamd?
het topic toont vanaf post 1 aan dat osama verklaard het niet gedaan te hebben.
wat denk je hiervan ?
Hier lees maar wat,massgemanipuleerdequote:Op zondag 5 september 2004 11:41 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..], ja, voor Bush zou het _érg_ slecht uitkomen als ze Bin Laden zouden pakken.
Wat een jokers lopen hier toch rond soms.
Wat is dit dan? Massa manipuleren, alleen voor een andere massa.quote:Op zondag 5 september 2004 11:53 schreef ramos het volgende:
[..]
Hier lees maar wat,massgemanipuleerde
http://www.globalresearch.ca/articles/RIC111B.html
http://www.infowars.com/s(...)shington%20Times.htm
http://www.whatreallyhappened.com/articlesosama
http://prisonplanet.com/b(...)_terror_attacks.html
Heb wel eens verhalen gehoord over 'Echelon' waar ze doormiddel van codewoorden die een computer checked alles naluisteren.quote:Op zondag 5 september 2004 11:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Men tapt alle mobiele phones af? Dat is een full time baan voor 500.000 mensen![]()
Het wordt je niet opgedrongen,ieder zijn keus om het te lezen.quote:Op zondag 5 september 2004 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wat is dit dan? Massa manipuleren, alleen voor een andere massa.
Als je die dingen leest word je zelf gemanipuleerd, dat is allemaal uit de duim gezogen en overgeschreven van elkaar om een leuke nieuwe conspiracy te verzinnen.quote:Op zondag 5 september 2004 11:53 schreef ramos het volgende:
[..]
Hier lees maar wat,massgemanipuleerde
http://www.globalresearch.ca/articles/RIC111B.html
http://www.infowars.com/s(...)shington%20Times.htm
http://www.whatreallyhappened.com/articlesosama
http://prisonplanet.com/b(...)_terror_attacks.html
Je gaat er niet eens op in. Hij heeft wel gelijk, jij wordt net zo hard gemanipuleerd door al die conspiracy websites als de mensen die CNN klakkeloos volgen.quote:Op zondag 5 september 2004 11:56 schreef ramos het volgende:
[..]
Het wordt je niet opgedrongen,ieder zijn keus om het te lezen.
in feite is het helemaal niks , want het is gebaseerd op de uitspraak niet op letters.quote:Op zondag 5 september 2004 11:50 schreef Redux het volgende:
[..]
Internet-technisch is het misschien Al Qaeda, in feite is het al-Qa'ida.
In het Arabisch: al-qā c ida
Although "al-Qaida" is the name of the organization used in popular culture, the organization does not use the name to formally refer to itself. The name al-Qaida was coined by the United States government based on the name of a computer file of bin Laden's that listed the names of contacts they had made in Afghanistan,quote:Notes on naming
Al-Qaida's name can also be transliterated as al-Qaeda, al-Qa'ida, al-Quaida, el-Qaida, l-Qaida, or al Qaeda. Its Arabic pronunciation (SAMPA "El qA:?\idV", IPA ɛlˈqɑːʕidʌ) can be approximated as "El kA:-idV" (notated in SAMPA), which for American English speakers could be spelled "el-KAW-ee-duh"
Je kent me blijkbaar,voor ik deze sites ooit had gelezen twijfelde ik al,deze sites bevestigde alleen maar mijn gedachten.quote:Op zondag 5 september 2004 11:58 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Je gaat er niet eens op in. Hij heeft wel gelijk, jij wordt net zo hard gemanipuleerd door al die conspiracy websites als de mensen die CNN klakkeloos volgen.
Blijkbaar ken je hem ook, want je noemde hem massgemanipuleerde.quote:Op zondag 5 september 2004 12:00 schreef ramos het volgende:
[..]
Je kent me blijkbaar,voor ik deze sites ooit had gelezen twijfelde ik al,deze sites bevestigde alleen maar mijn gedachten.
Prachtig!! Zo gaat het hier heel vaak: 'feiten' zoeken die ben jouw gedachten/meningen horen, niet andersom!quote:Op zondag 5 september 2004 12:00 schreef ramos het volgende:
[..]
Je kent me blijkbaar,voor ik deze sites ooit had gelezen twijfelde ik al,deze sites bevestigde alleen maar mijn gedachten.
1000 sattalieten zijn ook goed?quote:Men tapt alle mobiele phones af? Dat is een full time baan voor 500.000 mensen
Hypocriet, jij zegt toch ook dat ik mass manipulated ben, waarom denk je in godsnaam dat ik wel al die CNN stuff geloof. Alleen omdat mijn mening anders dan die van jouw ben ik gemanipuleerd?quote:Op zondag 5 september 2004 12:00 schreef ramos het volgende:
[..]
Na dat hij met jokers begon te gooienquote:Op zondag 5 september 2004 12:02 schreef Redux het volgende:
[..]
Blijkbaar ken je hem ook, want je noemde hem massgemanipuleerde.
Lijkt me nog steeds een erg lek systeem voor een professionele organisatie ą la Al-Qaida.quote:Op zondag 5 september 2004 12:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
1000 sattalieten zijn ook goed?
en 10.000 verwerkers.
en dan heeft bush meteen geen reden meer om door te trekken met zijn kruisvaardij van landje(spoils) pikquote:Op zondag 5 september 2004 11:56 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ik denk dat 'de massa' daar heel blij van zou worden, en dat Bush de komende 4 jaar in de zak heeft als hij OBL pakt.
Ben het hier helemaal mee eens.quote:Op zondag 5 september 2004 12:06 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Owja, ik lees dus wel info van 'beide kanten'. En over het algemeen kom ik er op uit dat al die conspiracy shit gewoon bullshit is, als je ook maar even logisch zou nadenken. Mensen die in de meest vage conspiracy shit geloven willen zich gewoon afzetten tegen de CNN massa, en willen net doen alsof ze de regering wel doorhebben.
Terwijl ze zelf gewoon de meest gemanipuleerde mensen zijn, aangezien het voor een groot deel toch allemaal bullshit is. Wat de regeringen ECHT allemaal uitspoken komt het plebs, en ja daar horen jullie ook tot, toch niet achter.
begin alvast maar met vlammen zou ik zeggen
Nu ze Irak (samen met Saudi Arabie) hebben, hebben ze ongeveer alle olie in het midden oosten. Zoiezo heeft Bush nu ook wel weer genoeg 'landje pik' gedaan na Irak. NU zou hij Bin Laden erg goed kunnen gebruiken, daar wint hij verkiezingen mee.quote:Op zondag 5 september 2004 12:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dan heeft bush meteen geen reden meer om door te trekken met zijn kruisvaardij van landje(spoils) pik
(met name olie , ja het komt mischien *daar hebben we het weer* over. het is nu eenmaal feit , hier word in een andere topic ook nog op terug gekomen)
daarom wil hij obl niet.
(niet dat obl er uberhaupt nodig zou zijn , maar dat is het sprookje dat men nu geloofd , helaas)
wat is er proffessioneel aan een paar kisten kalasjnitovs , en ak47'squote:Op zondag 5 september 2004 12:03 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Lijkt me nog steeds een erg lek systeem voor een professionele organisatie ą la Al-Qaida.
Precies, en met een dergelijke allah insteek zijn de 9/11 aanslagen ook gepleegd.quote:Op zondag 5 september 2004 12:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat is er proffessioneel aan een paar kisten kalasjnitovs , en ak47's
wat munitie , en een paar autos.
mischien wat granaten en mortieren , en verder het geloof dat allah hun bijstaat.
Ik had verwacht dat je je er een beetje in had verdiept, als je zulke alternatieve ideeėn hebt over Al-Qaida moet je natuurlijk wel een expert zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 12:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat is er proffessioneel aan een paar kisten kalasjnitovs , en ak47's
wat munitie , en een paar autos.
mischien wat granaten en mortieren , en verder het geloof dat allah hun bijstaat.
ik denk eerder met een baphomet insteekquote:Op zondag 5 september 2004 12:14 schreef Redux het volgende:
[..]
Precies, en met een dergelijke allah insteek zijn de 9/11 aanslagen ook gepleegd.
Heb jij ENIG idee hoeveel geld al die islamitisch fundamentalistische oliesjeiken hebben? Kom op, man doe niet zo ONGELOOFLIJK dom.quote:Op zondag 5 september 2004 12:17 schreef BaajGuardian het volgende:
die lui hebben zelf nieteens vliegtuigen.
ze hebben geen mobiel , geen laptop.
Die dag is hartstikke goed gepland door Al-Qaida zelf.quote:Op zondag 5 september 2004 12:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik denk eerder met een baphomet insteek
maar dat is een lang verhaal
learn your historyquote:Op zondag 5 september 2004 12:21 schreef Monidique het volgende:
Al-Qa'ida is niet getrained door de CIA.
Openen is prima maar laat hem dan ook 's ingaan op de vragen/twijfels die zijn mening oproept. Dat doet ie nooit, op die dingen na waar hij een (standaard) praatje opgeeft.quote:Op zondag 5 september 2004 12:21 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Heb jij ENIG idee hoeveel geld al die islamitisch fundamentalistische oliesjeiken hebben? Kom op, man doe niet zo ONGELOOFLIJK dom.
Ga dit alsjeblieft eens lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Qaida
En voordat je ook maar enig beeld hebt van hoe ongelooflijk goed en professioneel zo'n organisatie in elkaar zit, wil je dan alsjeblieft geen domme topics meer openen, als schaap van al die conspiracy bullshit.
De Mujahideen is getrained door CIA, en een boel strijders van de Mujahideen zijn Al-Qaida geworden.quote:Op zondag 5 september 2004 12:21 schreef Monidique het volgende:
Al-Qa'ida is niet getrained door de CIA.
Ja, maar dus is Al-Qa'ida niet getrained door de CIA. Ik dacht trouwens dat met name de ISS hen trainde met enkele instructeurs van de CIa en flink wat zakken geld.quote:Op zondag 5 september 2004 12:23 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
De Mujahideen is getrained door CIA, en een boel strijders van de Mujahideen zijn Al-Qaida geworden.
Ga es op mij in.quote:Op zondag 5 september 2004 12:24 schreef BaajGuardian het volgende:
goed Walter_Sobchak wat wil je allemaal weten?
De Know-How van de CIA is gegeven aan de mensen die nu de leiders zijn van Al-Qaida.quote:Op zondag 5 september 2004 12:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar dus is Al-Qa'ida niet getrained door de CIA. Ik dacht trouwens dat met name de ISS hen trainde met enkele instructeurs van de CIa en flink wat zakken geld.
al qaeda is nergens op te pakken , het zijn individuele leden.quote:Op zondag 5 september 2004 12:24 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Denk je nu serieus dat als het een stelletje mongolen was zonder mobiele telefoons die nog geiten hoeden ze nog niet gepakt waren door Amerika. En dat ze überhaupt de aanslagen hadden kunnen plegen?
Alsjeblieft man..
Maar Al-Qa'ida is gewoon niet getrained door de CIA, hoe het verleden ook is geweest. Ik weet trouwens niet wie er precies allemaal getrained is door de CIA, misschien zijn er wel bronnen van, maar in ieder geval is dat niet elke Mudjahedeen overkomen, juist niet.quote:Op zondag 5 september 2004 12:25 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
De Know-How van de CIA is gegeven aan de mensen die nu de leiders zijn van Al-Qaida.
Ok! Dit wil ik wel weten dan. In je OP staan links naar sites die aangeven dat de tape fake is. Redux post daarna een link die aangeeft dat OBL toegeeft het wel gedaan te hebben. Wat is je reactie hierop?quote:Op zondag 5 september 2004 12:24 schreef BaajGuardian het volgende:
goed Walter_Sobchak wat wil je allemaal weten?
Ik vind dit echt een te boute bewering. Met de beste wil ter wereld zijn jouw links niks beter dan de link van bijv. Redux, maar toch trek jij je conclusies adhv jouw links. Dat brengt me bij het volgende punt.quote:het topic toont vanaf post 1 aan dat osama verklaard het niet gedaan te hebben.
Wat vind je van mijn bewering hierboven? Ik noem niet voor niets de naam 'Popper'.quote:Prachtig!! Zo gaat het hier heel vaak: 'feiten' zoeken die ben jouw gedachten/meningen horen, niet andersom!
Geen van beide 100%, ik krijg dan een vermoeden van hoe het in elkaar zit. Maar hoe het echt in elkaar zit kunnen wij als massa niet goed zien. En die conspiracy sites ook niet.quote:Op zondag 5 september 2004 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:
even een test ,
als er info ergens op is.
en de cia zegt er iets over
en aan de anderre kant een grote groep arabieren het tegenovergestelde
wie geloof je dan?
Nee, Al-Qaida is niet direct getrained door de CIA, dat mag duidelijk zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 12:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar Al-Qa'ida is gewoon niet getrained door de CIA, hoe het verleden ook is geweest. Ik weet trouwens niet wie er precies allemaal getrained is door de CIA, misschien zijn er wel bronnen van, maar in ieder geval is dat niet elke Mudjahedeen overkomen, juist niet.
Bin Laden was getraind door de CIA. Tenminste dat heb ik regelmatig in de media gehoord.quote:Op zondag 5 september 2004 12:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar Al-Qa'ida is gewoon niet getrained door de CIA, hoe het verleden ook is geweest. Ik weet trouwens niet wie er precies allemaal getrained is door de CIA, misschien zijn er wel bronnen van, maar in ieder geval is dat niet elke Mudjahedeen overkomen, juist niet.
Ik kom met betrouwbare links, kom jij ook eens met betrouwbare links.quote:Op zondag 5 september 2004 12:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
al qaeda is nergens op te pakken , het zijn individuele leden.
het is geen splinter cell terroristen beweging met high tech apparatus.
laat dat eens tot je doordringen.
je loopt nu de hele topic door alles wat ik zeg te bashen , en je baseerd dat alles op het idee dat het een zwaar bewapend terriristen leger is die je alleen in films tegenkomt....
kom eens uit die hollywoodwereld , terug in de realiteit.,
dat die informatie van die fake tape komt en dus *false* beschouwd dient te wordenquote:Op zondag 5 september 2004 12:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok! Dit wil ik wel weten dan. In je OP staan links naar sites die aangeven dat de tape fake is. Redux post daarna een link die aangeeft dat OBL toegeeft het wel gedaan te hebben. Wat is je reactie hierop?
[..]
in princiepe wel , in theorie ook , maar in praktijk zijn die links totaler , waar de ene link (officiele) gewoon een verklaring geeft , en zegt die en die experts hebben het gezegd , zeggen de links die ik plaats het niet alleen , maar onderbouwen het met voorbeelden , afbeeldingen , en stukken tekst die je in 100 jaar nog niet op cnn zou zien staan zo compleet.quote:Ik vind dit echt een te boute bewering. Met de beste wil ter wereld zijn jouw links niks beter dan de link van bijv. Redux, maar toch trek jij je conclusies adhv jouw links. Dat brengt me bij het volgende punt.
[..]
ik zal eerlijk zijn , ik heb geen idee wat je bedoeld met de naam *popper*quote:Wat vind je van mijn bewering hierboven? Ik noem niet van niets de naam 'Popper'.
ik zou graag onomstotelijke antwoorden geven , en ik zoek ook dagen achterelkaar naar HET onomstotelijk bewijs dat een samenvatting bezit en ook door de critici geaccepteerd zou worden , maar hier is een probleem mee , zie je , er zijn dus die sites , die al midden in de info zitten , en in de info plaatsing , het creeerd groepjes , en die maken het steeds meer zoals hun het het beste kunnen begrijpen , niet rekening houdend , met mensen die er nog niks van weten \ niks van geloven of zelfs sceptisch ertegenin gaan.quote:Ik vind het prima dat je (jullie?) twijfelen, maar ik krijg evengoed twijfels door jullie links / info en op die twijfel wordt niet genoeg ingegaan.
Ik wacht met spanning je antwoorden af
Dat kan ongetwijfeld waar zijn, en dat is het volgens mij ook, maar er zit een noemenswaardig verschil tussen het trainen van een terreurorganisatie of het trainen van mensen die later deel uit gaan maken van deze terreurorganisatie.quote:Op zondag 5 september 2004 12:37 schreef Wombcat het volgende:
Bin Laden zit (is) de Al Qaida en heeft vast wel zijn training doorgegeven. De Al Qaida is dus niet direct getraind door de CIA. Een aantal mensen daarin echter wel, en die kunnen natuurlijk hun kennis doorgeven.
Popper is een wetenschapsfilosoof. Hij heeft de stelling geponeerd dat je niet naar bewijzen moet zoeken voor een theorie, maar juist naar zaken die de theorie ontkennen. Oftewel het falsificeren van een theorie.quote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zal eerlijk zijn , ik heb geen idee wat je bedoeld met de naam *popper*
Die sites zijn dus voor een groot deel bullshit en uit hun duim gezogen. Waarom zoek je niet naar objectieve media? Een wikipedia of eigen hersens zijn een stuk betrouwbaarder dan de propaganda van CNN of die sites van jou.quote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef BaajGuardian het volgende:
er zijn dus die sites , die al midden in de info zitten , en in de info plaatsing , het creeerd groepjes , en die maken het steeds meer zoals hun het het beste kunnen begrijpen , niet rekening houdend , met mensen die er nog niks van weten \ niks van geloven of zelfs sceptisch ertegenin gaan.
dat is een obstakel in die sites , dat geef ik toe , maar tot nu toe kan ik niet buiten *die* sites.....
*dat type site*
Klopt, maar dat zeg ik toch ook?quote:Op zondag 5 september 2004 12:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan ongetwijfeld waar zijn, en dat is het volgens mij ook, maar er zit een noemenswaardig verschil tussen het trainen van een terreurorganisatie of het trainen van mensen die later deel uit gaan maken van deze terreurorganisatie.
ten eerste kun je dit niet wetenquote:Op zondag 5 september 2004 12:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
TOen de russen uit Afghanistan trokken, vond Bin Laden het wel een goed idee om zijn ervaring in te zetten tegen de amerikanen.
Een van de problemen van Democratieėn is dat de leiders vaak op erg korte termijn denken. Je moet natuurlijk ook binnen 4 jaar prestaties maken. Dit is zeker niet altijd gunstig voor het land.quote:Op zondag 5 september 2004 12:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zeg ik toch ook?
Iig ben ik het met je eens.
Mar de CIA heeft er indirect dus wel mee te maken. Maar ze hebben dus mensen getraind, waarvan het achteraf niet zo handig is dat ze die getraind hebben, omdat ze er zelf de dupe van worden.
Naar mijn idee zegt dit vooral dat de US wat meer moeten nadenken voordat ze zich in allerlei wespennesten storten, zoals het huidige Irak wel aangeeft.
Maar da's allemaal weer off-topic.
het is niet dat hij een terroristen organisatie trainedquote:Op zondag 5 september 2004 12:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan ongetwijfeld waar zijn, en dat is het volgens mij ook, maar er zit een noemenswaardig verschil tussen het trainen van een terreurorganisatie of het trainen van mensen die later deel uit gaan maken van deze terreurorganisatie.
juist niet , zoiets kun je niet zeker zeggen totdat je de smoking gun aantoontquote:Op zondag 5 september 2004 12:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verreweg de meeste theorieėn over 9/11 die je hier hebt geponeerd zijn inmiddels afdoende gefalsificeerd.
Nee, 100% zeker weten kan ik het niet. Maar gezien alle verhalen en dingen aan elkaar te linken, vind ik het wel een plausibele uitleg. Het verbaast me iig niets.quote:Op zondag 5 september 2004 12:49 schreef BaajGuardian het volgende:
ten eerste kun je dit niet weten
maar ik zal er toch nog wat over zeggen.
(wat men wel kan weten)
quote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat die informatie van die fake tape komt en dus *false* beschouwd dient te worden
[..]
Goed punt maar dit sluit ook een beetje aan bij wat ik al eerder zei. Op zoek gaan naar wat bij je past. Dat is wat ik bedoel met Popper.quote:in princiepe wel , in theorie ook , maar in praktijk zijn die links totaler , waar de ene link (officiele) gewoon een verklaring geeft , en zegt die en die experts hebben het gezegd , zeggen de links die ik plaats het niet alleen , maar onderbouwen het met voorbeelden , afbeeldingen , en stukken tekst die je in 100 jaar nog niet op cnn zou zien staan zo compleet.
[..]
Popper was een wetenschapsfilosoof die de term 'falsificatie' min of meer invoerde. Het voorbeeld van de witte zwanen en de zwarte zwanen: alle zwanen zijn wit --> ga op zoek naar een zwarte zwaan want die haalt je 'theorie' onderuit. Dat doe je prima gezien je geestdrift in dit soort topics maar dat moet vooral niet uitsluiten dat je, als je de zwarte zwaan vindt, moet stoppen moet zoeken. Dus wat je zelf vindt moet je ook proberen te falsificeren. Helaas, Popper stelt ook dat ' we are born with expectations: with general knowledge which, although not valid a priori is psychologically or genetically a priori, i.e. prior to all observational experience'quote:ik zal eerlijk zijn , ik heb geen idee wat je bedoeld met de naam *popper*
[..]
Jazeker en we gaan hopelijk nog door met vragen / beantwoordenquote:ik zou graag onomstotelijke antwoorden geven , en ik zoek ook dagen achterelkaar naar HET onomstotelijk bewijs dat een samenvatting bezit en ook door de critici geaccepteerd zou worden , maar hier is een probleem mee , zie je , er zijn dus die sites , die al midden in de info zitten , en in de info plaatsing , het creeerd groepjes , en die maken het steeds meer zoals hun het het beste kunnen begrijpen , niet rekening houdend , met mensen die er nog niks van weten \ niks van geloven of zelfs sceptisch ertegenin gaan.
dat is een obstakel in die sites , dat geef ik toe , maar tot nu toe kan ik niet buiten *die* sites.....
*dat type site*
ik hoop , dat de anderre topic , die als het goed is vandaag geplaatst word meer duidelijkheid zal brengen , en de mensen wat de ogen zal openen op het onderwerp.
hoop dat je dit goed genoeg vind for an answer.
Ikzelf uiterlijk tot morgen, daarna ga ik een weekje met vakantiequote:Op zondag 5 september 2004 13:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jazeker en we gaan hopelijk nog door met vragen / beantwoorden
Dit is vooral gekomen nadat Amerika, ongelovig zijnde, zich permanente bases verschatte op in het voor hen heiligste land ter wereld, na de tweede Golfoorlog. Het Saudisch koningshuis werd zijn prime target toen deze hem verbande uit het land, ongelovigen toe liet, hem niet toestond Irak aan te vallen en simpelweg decadent was.quote:Op zondag 5 september 2004 13:00 schreef Wombcat het volgende:
Vervolgens pakt Bin Laden zijn andere vijandsbeeld weer op, de grootste vijand (USSR) is immers zijn land uit, en heeft verder ook genoeg interne problemen, dus daar heeft 'ie geen last meer van. Dan kan 'ie dus tegen de US beginnen.
en een vijand is het !quote:Op zondag 5 september 2004 13:00 schreef Wombcat het volgende:
[snip]
Vervolgens trekt de USSr zich terug uit Afghanistan. De Mujahadeen maakt van Afghanistan een moslim-fundamentalistisch land, dat anti-US is. De US vindt dit niet leuk, en omdat de USSR toch in elkaar klapt, hebben ze geen reden meer om de Mujahadeen te steunen.
Vervolgens pakt Bin Laden zijn andere vijandsbeeld weer op, de grootste vijand (USSR) is immers zijn land uit, en heeft verder ook genoeg interne problemen, dus daar heeft 'ie geen last meer van. Dan kan 'ie dus tegen de US beginnen.
Ik vind dit een volledig plausibel verhaal. (En vind daarbij dus dat de amrikaanse buitenland politiek de zaken vaak te veel versimpeld, waardoor ze regelmatig de kous op hun kop krijgen. Bovendien walsen ze altijd als een kudde cowboys ergens overheen waardoor ze zich ook nog eens impopulair maken. En dat heeft dus gevolgen.).
Overigens ga je eraan voorbij dat Bin Laden ook al voor 9/11 de meest gezochte terrorist was door de US, hij werd toch ook al gelinkt aan andere aanslagen (in Mozambique of zo dacht ik)? Het is niet zo dat die pas na 9/11 de vijand werd van de US.
* BaajGuardian wenst je een prettige vakantie alvast.quote:Op zondag 5 september 2004 13:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ikzelf uiterlijk tot morgen, daarna ga ik een weekje met vakantie![]()
Puntje met Popper en falsificatie is wel dat hij het over dingen heeft die duidelijk aantoonbaar ziijn, zoals het voorbeeld van de Witte en Zwarte Zwanen wat ... geeft (effe usernaam kwijt).quote:Op zondag 5 september 2004 12:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
juist niet , zoiets kun je niet zeker zeggen totdat je de smoking gun aantoont
(zoals een vergelijking van video beelde van een gezicht , dat verklaard dat iig die tape fake is , dat is al een bewijs)
en trouwens, begin eens met 9\11 zelf , dat is hetgene wat bewezen moet worden dat het geen tegenbewijzen heeft toch?
nu dan daar zijn we mee bezig , en het heeft erg veel fouten , teveel om het te laten liggen , zoals authoriteiten het t liefst zouden zien.
in theorie kan ik je weer gelijk geven , maar in de praktijk weer niet , waarom zal ik je uitleggen : het bewijs van de band is niet aan het onderzoek van synchronisatie ... maar meteen onomstotelijk vast te stellen met een simpelle blik op het gezicht , ,,,in de opname kijkt de lookalike steeds opzij , en dan lijkt het inderdaad obl , maar wanneer hij zijn hoofd keert , is het meteen duidelijk , zelfs voor een kritisch persoon , dat de gezichten simpelweg anders zijn , en dat het ene gezicht 100% zeker het anderre niet is. met dat gegeven is meteen onherroepelijk bewezen dat het niet OBL is , en daarom de band fake is.quote:Op zondag 5 september 2004 13:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ok bedankt voor je reacties. Hier weer de mijne
[..]
Er wordt getwijfeld of ie echt is; dat maakt hem nog niet direct fake. Dat 'dus als false beschouwen' hoeft voor mij nog niet. Sterker: de info die jou tegenspreekt (dus het was wel OBL) is ook aan twijfel onderhevig. Maar als ze allebei aan twijfel onderheving zijn, waarom kies jij dan wel voor de jouwe maar niet voor de andere?
[..]
ic , ik kan het er trouwens niet mee eens zijn aangezien : als je de zwarte zwaan vindt, moet stoppen moet zoeken? , ik zou nooit stoppen met zoeken ...het is geen vraag van alles is wit of zwart het is een vraag van welke zijn er wit of zwart., we are born with expectations?quote:Goed punt maar dit sluit ook een beetje aan bij wat ik al eerder zei. Op zoek gaan naar wat bij je past. Dat is wat ik bedoel met Popper.
[..]
Popper was een wetenschapsfilosoof die de term 'falsificatie' min of meer invoerde. Het voorbeeld van de witte zwanen en de zwarte zwanen: alle zwanen zijn wit --> ga op zoek naar een zwarte zwaan want die haalt je 'theorie' onderuit. Dat doe je prima gezien je geestdrift in dit soort topics maar dat moet vooral niet uitsluiten dat je, als je de zwarte zwaan vindt, moet stoppen moet zoeken. Dus wat je zelf vindt moet je ook proberen te falsificeren. Helaas, Popper stelt ook dat ' we are born with expectations: with general knowledge which, although not valid a priori is psychologically or genetically a priori, i.e. prior to all observational experience'
[..]
vooruitquote:Jazeker en we gaan hopelijk nog door met vragen / beantwoorden
Er wordt gezegd dat leden van de familie van Bin Laden in de drie dagen na 11 september als enige mochten vertrekken in een land waar het luchtruim was afgesloten. Dit blijkt echter niet waar te zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 13:38 schreef CrackerJack het volgende:
Het waren toch de leden van de Bin Laden familie die als enige uit het land mochten vertrekken op de dagen (of zelfs dezelfde dag!) als de aanslagen op de twin towers? Waarom zouden ze het dan op Osama willen schuiven als die familie toch zo goede banden heeft met de Bush familie?
Wat is dit nu voor vraag? Je kunt toch onmogelijk een antwoord geven op een dermate vaag geformuleerd probleem?quote:Op zondag 5 september 2004 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:
even een test ,
als er info ergens op is.
en de cia zegt er iets over
en aan de anderre kant een grote groep arabieren het tegenovergestelde
wie geloof je dan?
Ok: ik ga die tape straks nog wel 's bekijken met deze insteek. Ik ben ook nog op zoek naar die tape van Redux' link (http://www.portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/11/11/wbin11.xml) : Osama geeft toe dat ie het wel heeft gedaan. Heb je die zelf ook al gevonden / bekeken?quote:Op zondag 5 september 2004 13:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
in theorie kan ik je weer gelijk geven , maar in de praktijk weer niet , waarom zal ik je uitleggen : het bewijs van de band is niet aan het onderzoek van synchronisatie ... maar meteen onomstotelijk vast te stellen met een simpelle blik op het gezicht , ,,,in de opname kijkt de lookalike steeds opzij , en dan lijkt het inderdaad obl , maar wanneer hij zijn hoofd keert , is het meteen duidelijk , zelfs voor een kritisch persoon , dat de gezichten simpelweg anders zijn , en dat het ene gezicht 100% zeker het anderre niet is. met dat gegeven is meteen onherroepelijk bewezen dat het niet OBL is , en daarom de band fake is.
[..]
None takenquote:
ic , ik kan het er trouwens niet mee eens zijn aangezien : als je de zwarte zwaan vindt, moet stoppen moet zoeken? , ik zou nooit stoppen met zoeken ...het is geen vraag van alles is wit of zwart het is een vraag van welke zijn er wit of zwart., we are born with expectations?
wat een kul (no offence)
[..]
Er werd ook niet gezegd dat als je de zwarte zwaan vind, je moet stoppen met zoeken. Walter Sobchak gaf zelfs specifiek aanquote:Op zondag 5 september 2004 13:38 schreef BaajGuardian het volgende:
ic , ik kan het er trouwens niet mee eens zijn aangezien : als je de zwarte zwaan vindt, moet stoppen moet zoeken? , ik zou nooit stoppen met zoeken ...het is geen vraag van alles is wit of zwart het is een vraag van welke zijn er wit of zwart., we are born with expectations?
wat een kul (no offence)
Waarmee hij dus wil zeggen, dat als je die zwaan gevonden hebt, het spel niet ophoudt. Ook de theorie die je er dan weer erop loslaat moet je proberen te falsificeren.quote:dat moet vooral niet uitsluiten dat je, als je de zwarte zwaan vindt, moet stoppen moet zoeken
hiermee misinterpeteer je mij volledigquote:Op zondag 5 september 2004 14:06 schreef Wombcat het volgende:
Wel grappig dat je Popper classificeert als kul, maar geeft ook wel aan (voor mij dan iig) dat je weinig van wetenschap afweet, want bij een beetje wetenschappelijke opleiding krijg je wel iets over Popper te horen.
Kennis krijg je wellicht door autodidactiek, maar deze kennis zul je toch moeten toetsen en daar komt een wetenschappelijke opleiding en forum prima van pasquote:Op zondag 5 september 2004 14:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hiermee misinterpeteer je mij volledig
ik classificeer niemand als kul , ik vind een gedeelte van die tekst kul
hou het wel in de context he.
en kennis van wetenschap krijg je niet alleen in een opleiding.
en nee ik heb geen opleiding gehad.
ik leid mezelf op.(op alle gronden)
(wel dmv)
Ok, sorry dan daarvoor.quote:Op zondag 5 september 2004 14:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hiermee misinterpeteer je mij volledig
ik classificeer niemand als kul , ik vind een gedeelte van die tekst kul
hou het wel in de context he.
en kennis van wetenschap krijg je niet alleen in een opleiding.
en nee ik heb geen opleiding gehad.
ik leid mezelf op.(op alle gronden)
(wel dmv)
neequote:Op zondag 5 september 2004 13:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok: ik ga die tape straks nog wel 's bekijken met deze insteek. Ik ben ook nog op zoek naar die tape van Redux' link (http://www.portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/11/11/wbin11.xml) : Osama geeft toe dat ie het wel heeft gedaan. Heb je die zelf ook al gevonden / bekeken?
[..]
ik zoek enkel info die blijft staan , wat niet blijft staan laat ik los , het is een soort kubus met vakjes die je eruit kan halen en vervangenquote:None taken. Maar waarom is het kul? Het is vrij duidelijk dat hier mensen rond lopen die info zoeken bij hun mening, niet hun mening baseren op alle beschikbare info. Ik noem dat geen kul, ofschoon je mag betwijfelen of mensen ermee geboren worden.
ik moet wel sterk staan , en fel zijn , het is namelijk één persoon met een topicje tegen de hele algemene kennis (als in aanname , want alle kennis is aanname)... (of het nu niet of wel klopt terzijde even) over het onderwerpquote:Eerlijk gezegd vind ik dat jij je daar ook enigzins schuldig aan maakt (no offence too) als ik de topics doorloop. En ik zeg er gelijk bij: ik val je hier niet persoonlijk op aan. De geestdrift waarmee je andermans info aanvalt, zou je wellicht ook 's op je eigen info moeten toepassen.
alle info die ooit is geweest in deze zaak.....neequote:Probleem is natuurlijk (wat al eerder werd aangegeven): komen we uberhaupt bij alle info terecht? Dat durf ik dus met je te betwijfelen.
Hoe bepaal je wat blijft staan?quote:Op zondag 5 september 2004 14:44 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zoek enkel info die blijft staan , wat niet blijft staan laat ik los , het is een soort kubus met vakjes die je eruit kan halen en vervangen
alles wat popper zegt , heb ik zelf al ooit eens bedacht. en ik lieg daar niet over (ik denk mijn hele leven al over dingen na waar een ...ahum normaal mens.. voor naar school gaat om erop te komenquote:Op zondag 5 september 2004 14:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ok, sorry dan daarvoor.
Dat je kennis van de wetenschap in meer krijgt dan dmv een opleiding is duidelijk, alleen de falsificatie van Popper is wel een erg centraal punt in wetenschappelijke benaderingen tegenwoordig. Het is misschien dan toch wel een goed idee voor je om iets meer over Popper te lezen (in een boek over wetnschapsfilosofie bijvoorbeeld). Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
in een generalisatie wel , vergeet niet dat men individueel is , en niet ingedeeld kan worden ookal zeggen statistieken van wel (statistieken zijn een sociale manipulatie en daarnaast ook kul)quote:Overigens vind ik die uitspraak allerminst kul. Dit topic (en andere 9/11 topics) bewijst die uitspraak het in feite zelfs. Men gaat uit van verwachtingen en baseert waarnemingen daarop. Conspirancy-aanhangers zien in elke pixeltje iets vreemd. Niet-aanhangers interpreteren het anders. Kortom: wat je verwacht bepaalt in eerste instantie wat je ziet, en vervolgens moet je (volgens Popper) op zoek gaan naar zaken die dat kunnen falsificeren.
indd , ook dat.quote:(Ha, en zie je, volgens Popper ga ik nu zelf ook in de fout. Ik zeg nl. dat dit topic het bewijst, maar nee, dit topic (en andere 9/11) ondersteunen het alleen maar, bewezen is het daarmee niet).
Doen dus: op zoek naar de falsificatie van je eigen 'theorie'quote:Op zondag 5 september 2004 14:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee
[..]
quote:ik moet wel sterk staan , en fel zijn , het is namelijk één persoon met een topicje tegen de hele algemene kennis (als in aanname , want alle kennis is aanname)... (of het nu niet of wel klopt terzijde even) over het onderwerp
[..]
Om het voor jou te bewijzen wellicht?quote:alle info die ooit is geweest in deze zaak.....nee
alle info die nodig is om het te bewijzen ,.... im working on it.
Dit vind ik te ver gaan. Statistieken zijn een sociale manipulatie? Waarom dat? En als ik aan jou en 999 anderen vraag: ben je een aanhanger 1) ja 2) nee kan ik daar een prachtige tabel van maken.quote:]
alles wat popper zegt , heb ik zelf al ooit eens bedacht. en ik lieg daar niet over (ik denk mijn hele leven al over dingen na waar een ...ahum normaal mens.. voor naar school gaat om erop te komen
in een generalisatie wel , vergeet niet dat men individueel is , en niet ingedeeld kan worden ookal zeggen statistieken van wel (statistieken zijn een sociale manipulatie en daarnaast ook kul)
dus een tabel met aanhangers en niet aanhangers bestaat niet.
ookal lijkt dat in princiepe realistisch omdat het maatschappelijk geaccepteerd is , het is een makkelijke oplossing in feiten voor een ingewikkeld iets genaamd , diversiteit.
[..]
indd , ook dat.
weet je wat het is?
een mens heeft geen groten nodig om groot te worden .,
groten maken de mens .,
maar niet groter.
Nu zeg je toch wel iets doms imo. Een paar uur geleden wist je nog niet wie Popper was, en nu meen je dat je zelf 'alles' wat Popper gezegd heeft zelf ook al bedacht heb?quote:Op zondag 5 september 2004 14:50 schreef BaajGuardian het volgende:
alles wat popper zegt , heb ik zelf al ooit eens bedacht. en ik lieg daar niet over (ik denk mijn hele leven al over dingen na waar een ...ahum normaal mens.. voor naar school gaat om erop te komen
als het de discussie overleefd.quote:Op zondag 5 september 2004 14:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe bepaal je wat blijft staan?
nee ik ken geen popper , ik heb het over dat stukje text , ik kan niet weten wat ik niet weet.quote:Op zondag 5 september 2004 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nu zeg je toch wel iets doms imo. Een paar uur geleden wist je nog niet wie Popper was, en nu meen je dat je zelf 'alles' wat Popper gezegd heeft zelf ook al bedacht heb?
Heb je in de tussentijd alles wat Popper heeft gezegd opgezocht?
je bedoelt die film waar hij een dik gezicht heeft en totaal andere oren en neus positie heeft ?quote:Bin Laden heeft op de videoband in feite bekend achter de aanslagen te zitten,
hmquote:Op zondag 5 september 2004 14:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Doen dus: op zoek naar de falsificatie van je eigen 'theorie'![]()
[..]
hm....hmquote:Niet zo in de slachtofferrol kruipen: zoals gezegd vind ik het prima als je kritisch bent. Maar jouw bevindingen zijn net zo onderhevig aan kritiek (door anderen) als de bevindingen van anderen die jij bekritiseert.
[..]
nee ik ga door tot het wereldwerk is , dat is wat ik doe , iig nuquote:
Om het voor jou te bewijzen wellicht?![]()
[..]
en die tabel gaat tot 1000 , met die 1000 kun je niet beslissen voor de miljoen (wat wel maatschappelijk geaccepteerd word , en daarmee word alle individualiteit mee ontkent)quote:Dit vind ik te ver gaan. Statistieken zijn een sociale manipulatie? Waarom dat? En als ik aan jou en 999 anderen vraag: ben je een aanhanger 1) ja 2) nee kan ik daar een prachtige tabel van maken.
de zin is er niet , soms linked een zin die ik lees mij een gedachte (conclusie van iets anders) aan , die ik dan even bijschrijf.quote:Dit soort boute beweringen moet je echt beter gaan staven als je wilt dat ik begrijp wat je bedoelt. Ook die zin daarna gaat echt totaal aan mij voorbij.
Hij heeft geen ander gezicht. Ik heb de video bekeken en daar leek 'ie niet noemenswaardig anders op dan op andere videobeelden. Foto's zeggen voor zulke dingen sowieso al weinig, omdat het een momentopname van, zeg, zo'n tiende van een seconde is. Nee, hoor, als je dat filmpje ziet, zie je duidelijk dat het Osama Bin Laden is.quote:Op zondag 5 september 2004 15:05 schreef merlin693 het volgende:
[..]
je bedoelt die film waar hij een dik gezicht heeft en totaal andere oren en neus positie heeft ?
kun je anders als het dit filmpje niet is de bron van het betrefende filmpje geven..
bvd
Als je niet wilt beweren dat je 'alles' wat Popper al heeft gezegd, ook zelf bedacht heeft, moet je dat niet zeggen.quote:Op zondag 5 september 2004 15:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee ik ken geen popper , ik heb het over dat stukje text , ik kan niet weten wat ik niet weet.
ik wist die gang van denken en die theorie erbij al , ik had het zelf ooit eens bedacht , maar er vanaf gestapt.
dus domme dingen zeg ik echt niet.
ik geef toe dat ik soms een wat ongelukkige woordenkeus heb
maar then again , woorden zijn de slechtste vorm van communicatie.
(erbij inbegrepen dat ik niet ...ahum...geleerd ben , in grammatica (niet dat ik dat nodig vind , spare me the explanation pls.)
dat verklaard
Effe een essentieel woordje vergeten, en ben niet ingelogd, dus doe het even zo.quote:Op zondag 5 september 2004 15:14 schreef Wombcat het volgende:
Woorden zijn de enige vorm van communicatie op een internetforum, en ook in het dagelijks levenerg belangrijk. Als je dan van mening bent dat je iets belangrijks hebt gevonden, zorg er dan voor dat je het goed uitdrukt in woorden (of beelden).
Wel, Nietzsche heeft ooit geschreven dat 'Fanatisme is het verdubbelen van je inspanningen als je je doelstellingen uit het oog hebt verloren'. Ik hoop niet dat je een fanaat wordt dan (of wellicht al bent?) Aan de andere kant: Nietzsche heeft wel meer gezegdquote:Op zondag 5 september 2004 15:07 schreef BaajGuardian het volgende:
nee ik ga door tot het wereldwerk is , dat is wat ik doe , iig nu
[..]
En nu kom je op mijn gebied: wat je nodig hebt is een populatiegemiddelde, populatie SD (standaarddeviatie) en populatie SE (standard error). Die weten we nooit, of we moeten inderdaad die miljoen gaan vragen. Dus moeten we die gaan schatten en daarvoor gebruiken we de 1000 @ random geselecteerden: dat mogen er voor statistische toetsing zelfs minder zijn maar vooruit. Je kunt nl. populatiegemiddelden bijzonder goed schatten op basis van @ random steekproeven en dus kun je met behoorlijk zekerheid zeggen dat wat jouw steekproef scoort ook in de populatie gevonden gaat worden. Wiskundige formules heb ik niet neergezet maar je kunt dat vinden in je plaatselijke bibliotheek.quote:en die tabel gaat tot 1000 , met die 1000 kun je niet beslissen voor de miljoen (wat wel maatschappelijk geaccepteerd word , en daarmee word alle individualiteit mee ontkent)
[..]
Okquote:de zin is er niet , soms linked een zin die ik lees mij een gedachte (conclusie van iets anders) aan , die ik dan even bijschrijf.
quote:.......mij woorden in de mond legt ..... dus laat maar ik ga wel naar een andere discussie !
dat is dan fijn voor de matrialistische mens.quote:Hoewel grammaticaal correct op zichzelf niet het belangrijkste is van je boodschap, moet je er wel rekening mee houden dat als je tekst vol taalfouten zit, je daardoor minder serieus wordt genomen. Dat is één van de eerste dingen die je op een opleiding leert.
Ik las je woorden verkeerd, zoals je kon lezen. Wat overigens niet zo raar is, zonder hoofdletters en punten, etcetera.quote:Op zondag 5 september 2004 15:21 schreef merlin693 het volgende:
Monidique
[..]
ahaquote:Op zondag 5 september 2004 15:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wel, Nietzsche heeft ooit geschreven dat 'Fanatisme is het verdubbelen van je inspanningen als je je doelstellingen uit het oog hebt verloren'. Ik hoop niet dat je een fanaat wordt dan (of wellicht al bent?) Aan de andere kant: Nietzsche heeft wel meer gezegd
[..]
en dat bedoel ik dus ... (no offence alvast) HET KAN ... N I E T mensen zijn individueel , in een sprookje op papier kan het mischien mits men erin geloofd , maar in praktijk is het onmogelijk dat je aan de hand van een aantal individuen , alle individuen hebt , wat - de - vraag - ook- is.quote:En nu kom je op mijn gebied: wat je nodig hebt is een populatiegemiddelde, populatie SD (standaarddeviatie) en populatie SE (standard error). Die weten we nooit, of we moeten inderdaad die miljoen gaan vragen. Dus moeten we die gaan schatten en daarvoor gebruiken we de 1000 @ random geselecteerden: dat mogen er voor statistische toetsing zelfs minder zijn maar vooruit. Je kunt nl. populatiegemiddelden bijzonder goed schatten op basis van @ random steekproeven en dus kun je met behoorlijk zekerheid zeggen dat wat jouw steekproef scoort ook in de populatie gevonden gaat worden. Wiskundige formules heb ik niet neergezet maar je kunt dat vinden in je plaatselijke bibliotheek.
quote:Wellicht iets voor je autodidactiek?
quote:OkHoop dat je wel snapt dat ik hem niet helemaal snap
Goh..wat leuk dat jij je dan wel kan vinden in wat anderen vinden over OBL en 9/11 en daar jouw waarheden van maakt. Immers, dat zijn ook niet 'alle mensen' maar je gelooft ze wel. Waarom dat dan wel??quote:Op zondag 5 september 2004 15:36 schreef BaajGuardian het volgende:
en dat bedoel ik dus ... (no offence alvast) HET KAN ... N I E T mensen zijn individueel , in een sprookje op papier kan het mischien mits men erin geloofd , maar in praktijk is het onmogelijk dat je aan de hand van een aantal individuen , alle individuen hebt , wat - de - vraag - ook- is.
en je zegt het staat in de bibliotheek? , inderdaad , want het is een typisch het staat in het boekje dus is het zo onderwerp
mensen zijn geen cijfers , mensen zijn geen waarde van cijfers , mensen zijn individuele zelf denkende (wel beinvloedbare) maar niet berekenbare wezens
zelfs aan de hand van de beinvloeding kun je de mens niet berekenen.
niet voorspellen
niet mogelijk , onmogeljik..
Daar kan ik inkomen. Het valt mij al veel langer op dit deelforum meer zegt over de mensen die er posten dan de daadwerkelijke aantoonbare feiten.quote:ps sorry als dit hard koud en kwaad over komt , niet om jou , zoals ik al zei no offence , maar dit onderwerp maakt mij kwaad om de reden die ik gaf , een mens is geen statistiek , en elk boek die dat wel stelt is een achterlijk boek bedacht door een persoon dat geen verstand van leven heeft
[..]
Dat beeld heb ik niet, maar ik zou niet aannemen dat je denkt te weten wat ik snap. Het gaat misschien in dit topic om OBL maar voor mij gaat het ook om wat 'diepers': dit forum heet 'truth is in here' en daar mag best 's wat verder op ingegaan worden. Waarheidsbevinding is geen makkelijk iets en dat is iets waar hier nogal snel overheen gestapt wordt.quote:
ik denk dat je hem wel snapt
hoop niet dat je nu een beeld van mij hebt van een kwaadaardig wezen
ik had ook niet over dat onderwerp moeten beginnen , laat het ook maar liggen (statistieken)
het gaat tenslotte om OBL , niet stats.
omdat daar objectieve constructieve info achter zit (en ik heb ook bronnen buiten de sites om)quote:Op zondag 5 september 2004 16:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Goh..wat leuk dat jij je dan wel kan vinden in wat anderen vinden over OBL en 9/11 en daar jouw waarheden van maakt. Immers, dat zijn ook niet 'alle mensen' maar je gelooft ze wel. Waarom dat dan wel??
het gaat ook niet om wiskunde , het gaat in het statistiek gedeelte om mensen en dat is hetgeem wat statistiek niet doet werken, dus dat is geen vergelijkingquote:Met een soortgelijke kritiek zou je ook daar wat genuanceerder naar moeten kijken. Grappig dat je een paar posts terug wel gelooft in Echelon, wat gebruik maakt van wiskundige (want daar heb ik het over) fundamenten.
[..]
hmquote:Daar kan ik inkomen. Het valt mij al veel langer op dit deelforum meer zegt over de mensen die er posten dan de daadwerkelijke aantoonbare feiten.
[..]
de case is al ingewikkeld genoeg.quote:Dat beeld heb ik niet, maar ik zou niet aannemen dat je denkt te weten wat ik snap. Het gaat misschien in dit topic om OBL maar voor mij gaat het ook om wat 'diepers': dit forum heet 'truth is in here' en daar mag best 's wat verder op ingegaan worden. Waarheidsbevinding is geen makkelijk iets en dat is iets waar hier nogal snel overheen gestapt wordt.
ehm , niet om je te pesten maar....quote:die foto's aan het begin, volgens mij zijn ze allemaal osama
Jij maakt ze objectief: dit is echt een zwaktebod argument van je.quote:Op zondag 5 september 2004 16:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
omdat daar objectieve constructieve info achter zit (en ik heb ook bronnen buiten de sites om)
[..]
Het gaat wel om wiskunde en de regels op basis waarvan dat Echelon systeem gebaseerd is. Waar je waarschijnlijk op doelt is of ik met 'een goede vraag' het concept pak. Dat is psychometrie en geen statistiek.quote:het gaat ook niet om wiskunde , het gaat in het statistiek gedeelte om mensen en dat is hetgeem wat statistiek niet doet werken, dus dat is geen vergelijking
[..]
Case is zeker ingewikkeld maar zo'n 'wc-tegel-opmerking' maakt het niet echt helder. We zijn hier op de boel op te helderen dunkt me.quote:de case is al ingewikkeld genoeg.
een ballon dient niet meer ballast te nemen dan het nodig heeft , ookal staat het mooier.
Mooie tijd voorquote:Op zondag 5 september 2004 16:25 schreef BaajGuardian het volgende:
met respect Walter_Sobchak ..
ik ga slapen.
Even een repost van een post die ik eerder postte.quote:Op zondag 5 september 2004 16:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ehm , niet om je te pesten maar....
kun je wel fatsoenlijk gezichten van elkaar onderscheiden?
want het lijkt me toch echt onomstotelijk duidelijk
dat dit 2 verschillende personen zijn.
Heb je die links wel goed gelezen? Want de kop van het eerste artikel ("Could the Bin Laden video be fake?") suggereert idd dat er reden is om aan de echtheid te twijfelen. Het tweede deel van de tekst echter iets heel anders. Het artikel geeft namelijk aan dat in de Arabische wereld de Bin Laden video wordt afgedaan als vals.quote:Op zondag 5 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:
en zelfs de sceptici zijn het er behoorlijk overeens dat er dingen niet kloppen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/1711288.stm
http://www.investigate911.com/binladenthemovie.htm
De rest van het artikel gaat erop in of het in werkelijk beelden van Bin Laden waren, waar een andere gesproken tekst overheen is gezet. De conclusie van 2 experts:quote:Experts in the West seem in no doubt that the tape is genuine. But if it were fake, could it look convincing? A lot depends of whether lip movements on film match the words that are being spoken. In this case there is synchronisation between the voice and the lips, says linguist John Gibbons, of the University of Sydney.
Die tweede link is van een site die duidelijk uitgaat van een conspirancy.quote:So, if there was a section where the fakers couldn't get Bin Laden's lips to match the soundtrack they could cut and paste in a bit of film of someone else in the room. And no-one could be sure whether the edit was made by manipulating the video.
But both Dr French and Ms Nahal agree that, unlike in stills photography, it's impossible to convincingly alter the picture by adding new elements or playing with the images.
[n]b"I'd be able to spot something like that in the first frame," says Ms Nahal. [/b]
Oftewel, dat kun jij dan vinden dat het duidelijk twee verschillende personen zijn. Meerdere mensen hebben een andere mening (behalve ik ook Monidique en Manke bijvoorbeeld).quote:Op zondag 5 september 2004 13:37 schreef Wombcat het volgende:
Met die beelden zijn een tweetal experts (die ik aanhaalde in een eerdere post, uit een artikel waar je zelf de link van in de OP zette) er van overtuigd dat er in ieder geval geen sprake is van nasynchronisatie oid.
Dan zou het nog een dubbelganger kunnen zijn, maar dan moet je er echt een computerprogramma op lost laten die de gelaats- en stemkenmerken vergelijkt. Ik vind de beelden iig voldoende op elkaar lijken om er van uit te gaan dat het allemaal Bin Laden is, maar ik ben dan ook geen expert. Je geeft vier plaatjes. ABC zijn duidelijk dezelfde. D lijkt wat dikker, E ook, maar het plaatje ziet er in mijn ogen vervormd uit. E is van de video, die er ook wat vermord uit lijkt te zien. Het lijkt nl. wel alsof het beeld wat is gecomprimeerd van boven naar beneden, waardoor de hoofden ronder zijn geworden.
Als iemand dan nu met een goed bewijsmateriaal komt dat het niet Bin Laden is, dan wordt het wat anders. Maar dat vind ik niet in die in die links die je geeft.
Veel moslimterroristen delen deze opvatting van hun oppermachtige leider blijkbaar niet.quote:BIN LADEN : "I have already said that I am not involved in the 11 September attacks in the United States. As a Muslim, I try my best to avoid telling a lie. I had no knowledge of these attacks, nor do I consider the killing of innocent women, children and other humans as an appreciable act. Islam strictly forbids causing harm to innocent women, children and other people. Such a practice is forbidden even in the course of a battle.
Nu moet ik mezelf nog quoten, maar hoe je verklaar je die banden tussen de families dan BG?quote:Op zondag 5 september 2004 13:55 schreef CrackerJack het volgende:
Ik heb vorige week nog een reportage gezien op Canvas (belgisch dus) waarin dit nog eens extra werd onderstreept. Het was dus ook het enige onderwerp van de reportage.
Ook gisteren nog een boek gezien (niet gelezen) waarin de banden tussen de Bush en Bin Laden familie worden verklaard.
Foto's kśnnen een heel erg vertekend beeld geven. Wanneer je de video bekijkt, zie je dat het gewoon echt Osama Bin Laden is.quote:Op zondag 5 september 2004 16:47 schreef BaajGuardian het volgende:
laatste toevoeging voordat ik ga slapen :
http://img38.exs.cx/img38/9449/0002ob8.jpg
alleen E is uit de film en A , B , C en D zijn de echte Osama bin laden
wie dit niet ziet , heeft een visueel probleem
niks persoonlijks \ no offence.
was het wel OBL ? daar draait dit hele onderwerp nu juist om...quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:11 schreef newsman het volgende:
Ach ik zag ooit een intervieuw met osama bin laden die uitlegde dat hij had gedacht dat de torens tegen elkaar aan zouden vallen.Zo je vraag opgelost.
Corporations; the rulers of the world?quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:27 schreef Dwaashaas het volgende:
=Offtopic=
Waar blijft eigenlijk het topic van Baaj ? Deze zou in het weekend gisteren geplaatst zijn....
..het is nu dinsdag ..![]()
Zelf kan je er ook trouwens wat van hoor. Als er inhoudelijk op je posts wordt gereageerd kom je met replies als ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZz en krijg de tering. Jij noemt het een oorlog daar blijkt wel uit dat je het te persoonlijk opneemt, mij ging het niet om wie er post maar om wat er gepost werd, het is tenslotte een discussieforum. Heb zelf ook nu minder tijd om nog te reageren. Ik moet zeggen sommige dingen die je post zijn zeker iets om over na te denken maar ik vond veel ook vergezocht en makkelijk te verklaren.quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:43 schreef BaajGuardian het volgende:
UncleScorp , het is niet mijn topic maar het topic van OpenYourMind
en inderdaad , bedankt Redux en Lithion
ga trouwens niet hier verder met de hakkerij.
om eerlijk te zijn ben ik alle zin verloren om nog op heel fok te posten , omdat ik wel weet wie mijn posts gebruikt om een hoger postrate in zn userprofile te krijgen.
oftewel een ziekelijke verslaving aan reageren op mijn posts.
dus ga ik maar niet meer zoveel aanwezig zijn hier.,
hoop dat het nieuwe skeptische (maar eigenlijk gewoon expres debunkers) Truth leuk gevonden word.
en have fun met de oorlog .
ps dit wil niet zeggen dat ik nergens meer op reageer,.
maar actief zijn heb ik geen zin meer in.
Ik vind het zo flauw van je dat je mijn reacties op zo'n manier afdoet. In alle 9/11 topics reageer ik onderbouwd op je, of vraag ik je om je reactie. Ik zie het simpelweg niet zoals jij ziet. Enorm kinderachtig dat jij dat gegeven gooit op postrate verhoging, ik vind je langzamerhand een ontzettende huilebalk.quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:43 schreef BaajGuardian het volgende:
om eerlijk te zijn ben ik alle zin verloren om nog op heel fok te posten , omdat ik wel weet wie mijn posts gebruikt om een hoger postrate in zn userprofile te krijgen.
oftewel een ziekelijke verslaving aan reageren op mijn posts.
Echter, om maar jou naamgeving vast te houden, is vooral in deze discussie het kamp "fantasten" wat reageert met scheldwoorden en persoonlijke aanvallen..quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Andere meningen zijn natuurlijk wel toegestaan ... je moet ze alleen wel kunnen brengen zonder de ander de grond in te boren over zijn standpunt.
Want de éen zijn altijd de "fantasten" en de ander de "betweters"
Sommige zaken zullen nu eenmaal nooit uitkomen of verklaard kunnen worden.
Ik vergelijk het soms met de Bende Van Nijvel in Belgie, ondertussen ook meer dan 20 jaar geleden.
Daar werd ook over gezegd dat het tot in politieke kringen zat, en we weten er nog altijd NIETS van.
Niet zo gek, op de videoband kan je zien dat het Osama Bin Laden weldegelijk is. Foto's kunnen een nogal vertekend beeld geven.quote:Op donderdag 9 september 2004 09:54 schreef BaajGuardian het volgende:
tis de rest die twijfeld (ivb met een onderzoek , die het niet zeker weten > hoe dom moet je dan zijn als onderzoeker :S )
Goed, hoor, als jij dat wilt geloven, dan is dat jouw keuze.quote:Op donderdag 9 september 2004 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
monidique waarom hou je jezelf voor de gek met die domme gedachtegang.
het zijn juist de bewegende beelden die het vertekend beeld geven omdat er een herkenning is , maar niet de details gezien worden.
pas als je het beeld stilzet kun je die details zien , en daarbij dat het obl NIET IS
Dat is toch helemaal niet zo?quote:Op donderdag 9 september 2004 14:57 schreef BaajGuardian het volgende:
het is algemeen bekend meende ik , dat bewegende beelden illusies opwekken
en een stilstaand beeld de details geeft.
Je kunt zo op zoek gaan naar illusie foto's; heks-mooie vrouw: lengte van gelijke latten lijken anders als ze diepgaand getekend worden. Haal er gewoon een standaard psychologie (cognitief/neuro hoofdstuk) en je zult net zo verbaasd zijn over de illusies van stilstaande beelden.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:57 schreef BaajGuardian het volgende:
ik word een beetje moe van dit.
ik zeg DOMME GEDACHTEGANG
niet dat iemand dom is
moet ik nu elke post weer ontleden omdat mensen duidelijk staande gedeeltes op een onmogelijke manier interpeteren?
het is algemeen bekend meende ik , dat bewegende beelden illusies opwekken
en een stilstaand beeld de details geeft.
Jep, mooi makkelijk.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:30 schreef BaajGuardian het volgende:
* Redux stopt de discussie.
zoek het maar uit ik heb hier geen zin in.
joepie... weer op het volwassen niveau..quote:Op donderdag 9 september 2004 17:27 schreef BaajGuardian het volgende:
jij spoort niet gore baklap , sodemieter op.
--> SLOT. <--
Mij maakt het echt niet uit of je nu wel of geen slot kunt regelen.. mijn leven gaat verder. Ik stoor me echter wel aan het volgende:quote:Op donderdag 9 september 2004 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
het is simpel
dit is mijn topic , ik ben de ts , ik request een slot , jullie hebben daar niks over te zeggen.
ik vraag in feedback een slot aan in mijn topic
en dat is dat.
als jullie dan gaan zeuren is dat hardstikke fijn , maar het slot komt er.
En ook al is dat niet richting mij, ik vind het betreurenswaardig dat jij je zo verschrikkelijk laat kennen...quote:jij spoort niet gore baklap , sodemieter op
En hier ga je te ver met je slachtoffer rol. Mensen 'domme gedachtengangen' toedichten is zeker wel toegestaan?quote:Op donderdag 9 september 2004 18:08 schreef BaajGuardian het volgende:
alles wat ik post word als een dronkaard die zijn sleutels onder de lantaarnpaal zoekt omdat daar nu eenmaal het licht is behandeld , en vervolgens het belangrijke ervan genegeerd , en gehakt op een detail dat mischien dan wat ongelukkig staat , in de laatste post word er op gereageerd dat iets dat iedereen op school leert bewezen moet worden
ik ga dat niet opzoeken en plaatsen
ik ben sinterklaas niet,.
ik ben een druk persoon op meerdere forums , ik ga niet zoiets simpels lopen uitleggen als aan een kind van 3.
het tweede is dat een post eerst met peren word vergeleken (als in appels met peren) en vervolgens onder de gordel word uitgemaakt voor kolder daarnaast nog een gemisinterpeteerd ander topic aangehaald word , wat al helemaal kont slaat.
in de volgende post geef ik het op , ik heb geen zin meer in de troll discussie die weer op mijn persoon afgaat.
en vervolgens ben ik een fantast (op de persoon) en spoor ik niet helemaal (op de persoon)
en waarom? , omdat ik geen zin heb in een troll in de discussie.
SIMPEL.
dat is het dan.
fijn.
men zoekt het maar uit met de oorlog , want ik ga hier geen eetbare paddestoel meer van maken.
men vecht liever in een oorlog gegeven door de authoriteit , dan dat men de oorlog stopt gegeven door een onderzoek.
want het is o zo makkelijk , om iemand op de persoon naar beneden te trekken , omdat diegene zwakke punten heeft die bloot liggen , ik ben geen bekroonde schrijver , ik kan wel eens ongelukkig uit de hoek komen , ik wil nog wel eens een woord verkeerd plaatsen , of geen kommas gebruiken
so what.
om op de details iemand elke keer maar weer naar beneden te trappen , elke post hakkend , die ik plaats mij te achtervolgen dit forum over , ik ben het er meer dan zat mee , deze wereld is niet aan mij , en ik ben niet aan deze wereld.
ave diem.
Hoezo kleuters? Ik daag iemand zeker uit om na te denken over wat ie hier post en ja: daar dram ik over door als er geen reactie komt. Anders is het hele nut van een discussie m.i. de deur uit.quote:Op donderdag 9 september 2004 18:33 schreef MUUS het volgende:
Normaal doen is nog best een opgave voor sommige mensen he?.
Leuk als iemand makkelijk hapt he? Leuk om dan lekker door te gaan he? Schelden, doordrammen, uitdagen.... doe alsjeblieft eens normaal allemaal.
Stelletje kleuters..
Als je dit soort dingen nu ff in feedback zet dan kunnen we reageren zonder dit topic te verkloten. MUUS heeft gevraagd om het te stoppen maar blijkbaar moeten mensen nog wat kwijt. In feedback is daar een betere plek voorquote:Op donderdag 9 september 2004 18:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoezo kleuters? Ik daag iemand zeker uit om na te denken over wat ie hier post en ja: daar dram ik over door als er geen reactie komt. Anders is het hele nut van een discussie m.i. de deur uit.
Anderen betichten van domme gedachtengangen, schapengedrag en uitschelden wordt hiermee dus oogluikend toegestaan?
Wat ik daar op te zeggen heb?quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
daar begint het mee.
wie va jullie kent hem persoonlijk?
veel mensen zeggen meteen :
het was obl
obl is een klootzak
obl is de dader.
obl haat vrouwen
obl is een geemancipeerde moslim (???)
etc.
nu kom er een interview , een authentiek interview dit keer.
en ook erbij bewijs dat de obl op de videoband waarop hij het toegeeft (daarbij ook de enige videoband waarop hij uberhaupt iets toegeeft...... NEP is
wat heeft men daar nu over te zeggen?
nou?
Het is heel simpel. Dit is een discussie. In een discussie probeer je elkaar te overtuigen. Feit dat jij iets vind en het bewijs noemt betekend niet dat het daadwerkelijk bewijs is. Helaas faal jij in het discusseren daar je je stellingen niet wil of kan onderbouwen, met als resultaat dat je het slachtoffer gaat spelen. Persoonlijk vind ik dat jammer, want ik vind dit een interessante discussie.quote:Op donderdag 9 september 2004 18:08 schreef BaajGuardian het volgende:
in de laatste post word er op gereageerd dat iets dat iedereen op school leert bewezen moet worden
ik ga dat niet opzoeken en plaatsen
ik ben sinterklaas niet,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |