Hoe kom je erbij te denken dat je serieus genomen zult worden als je Balkenende een volledig gebrek aan normen en waarden toeschrijft en hem ook nog eens toeschrijft dat hij op Harry Potter zou willen lijken?quote:Op zondag 10 oktober 2004 14:32 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe kan iemand die zelf een volledig gebrek heeft aan normen en waarden, en hard zijn best doet om dit aan iedereen te laten zien, zo'n voorstel te doen?????
Tijd om deze Harry Potter wannebee een andere baan te laten zoeken..........
Goedemorgen Tigger. In eerste instantie dacht ik: " Moet dat nou! " De toestand van JP was immers ernstiger dan men kon vermoeden? Ik ga evenwel mee met je gedachtengang. Immers:quote:Op zondag 10 oktober 2004 14:28 schreef Tigger1968 het volgende:
weet je wat a-sociaal = ........een ziekenhuisbed 4 weken lang bezet houden omdat ie wat aan zijn voetje heeft...en verstek laten gaan bij de algemene beschouwingen...korten die zooi
Netjes opstaan voor ouderen in de bus.quote:Welke normen en waarden hebben we het eigenlijk over? En wiens normen en waarden gaat het dan over
Het probleem is dat je op internet zo moeilijk kunt zeggen wat wel en niet mag. Er is geen land dat over het internet gaat. Immers, het Internet is internationaal. Stel dat Nederland zou zeggen "sexsites zijn vanaf nu verboden", dan heeft dat geen invloed. Immers, wat doe je met duitse sexsites? of Hongaarse etc?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 08:00 schreef Poldermodel het volgende:
Het is voor mij echt een raadsel dat er nog geen soort van internationale internet politie is, die al het gruwelijke geweld van het internet haalt. Inclusief de sexsites. Het is toch ook raar dat er in de huiskamer 2 wetten gelden. Op televisie geld de kijkwijzer voor de jeugd en worden gewelddadige scene's zo laat mogelijk op de avond geprogrammeerd, maar 10 meter verder op staat de PC, waar je ineens alles mag zien. Daar gelden geen regels. Daar moet alles kunnen, want internet is "vrijheid".
Over mijn kille, dode lijk! We gaan het onderwijs niet nog verder inhoudelijk uitkleden omdat ouders hun taak niet doen!!! Het onderwijs is ervoor om kennis in kinderhoofdjes te stoppen niet om het falen van de ouderlijke macht te compenseren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:36 schreef Hallulama het volgende:
Hoe kunnen we dit aan onze kinderen leren? Bezinning, reflectie, vooral adem blijven halen en niet zomaar direct gehoor geven aan primitieve onderbuikgevoelens, hoe pakken we dit aan? Is er nog ruimte in het vakkenpakket? Zo nee, schrap dan maar wiskunde en Frans, naja goed, Duits en Frans mag ook
Goh...quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:44 schreef sjun het volgende:
[..]
Ze hebben zijn boek Anders en beter niet alleen gelezen maar ook nog begrepen...
Gebrek aan smaak en politiek-filosofische interessequote:Op woensdag 13 oktober 2004 20:08 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Goh...
Maarre, waarom ligt dat boek dan bij de Slegte in de ramsj en staat het bijvoorbeeld niet no. 1 op Bruna's Bestsellerslijst? Links complot, of zo..?
Hmmmm, een opmerkelijk antwoord, sjun...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:38 schreef sjun het volgende:
[..]
Gebrek aan smaak en politiek-filosofische interesse
30 eurocentsromannetjes doen het nu eenmaal beter op dergelijke lijsten...
Jan Ligthart en Theo Thijssen meenden dat scholen meer waren dan leerfabrieken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Over mijn kille, dode lijk! We gaan het onderwijs niet nog verder inhoudelijk uitkleden omdat ouders hun taak niet doen!!! Het onderwijs is ervoor om kennis in kinderhoofdjes te stoppen niet om het falen van de ouderlijke macht te compenseren.
Een goede zaak dat nu ook minder kapitaalkrachtigen nu ook direct kennis kunnen nemen van de ideeën van onze premier door jouw kennisgeving op FOK!.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:31 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Hmmmm, een opmerkelijk antwoord, sjun...
Zeker gezien het feit dat ik slechts reageer op hetgeen jij notabene zelf beweerd...
Namelijk; dat alle CDA-stemmers dat boek van Balkenende gelezen zouden hebben.
Alleen, dat klopt dus niet met het gegeven dat dit werkje nu dus bij de Slegte ligt en niet in de hoogste regionen van de diverse bestsellerslijsten staat.
Wellicht dat je eerdere bewering dus slechts het gevolg was vam een subjectieve werkelijkheidsbeleving, sjun?
Eigenlijk fluit Balkenende c.s. een oud wijsje. Klachten over [vermeend] gebrek aan normen en waarden zijn zo oud als de weg naar Rome. Merkwaardig dat opgestoken wijsvingertje. Alleen waar te nemen om ons van werkelijke problemen af te leiden? Vroeger zaten in crisistijden de kerken vol, nu heft JP hypocriet het waarschuwend vingertje. De Bijbel tóch maar eens beter lezen en doorgronden? Wat te denken van:quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:58 schreef Shreyas het volgende:
Opzich vind ik het helemaal geen verkeerd idee. Balkenende probeert er alles aan te doen om de normen en waarden weer terug te krijgen in onze maatschappij, want dat die voor een deel verdwenen zijn, daar is bijna iedereen het wel over eens. Maar ik kan me wel voorstellen dat een normen-en waardenshow bij veel mensen ludiek overkomt, dus gaan ze het maar belachelijk maken. Zo een show vind ik zelf ook wel overdreven, maar het ideaal is fantastisch.
In de schoenen schuiven? Het is gewoon niet waar wat je beweerde!quote:Op zondag 17 oktober 2004 18:19 schreef sjun het volgende:
[..]
Een goede zaak dat nu ook minder kapitaalkrachtigen nu ook direct kennis kunnen nemen van de ideeën van onze premier door jouw kennisgeving op FOK!.
Ik begrijp verderniet wat je me nu in de schoenen wenst te schuiven. Ik geef aan waarom het werk van Balkenende het niet in de hoogste regionen van de bestverkoperslijsten staat. Ik kan nog wel een verklaring bedenken. Het litteraire parochieblaadje Vrij Nederland zal niet gauw een werkje van Balkenende promoten. Dat past nu eenmaal niet bijj het politieke profiel van het blad. Liever prijst men de sprookjesboeken van J.K. Rowling de litteraire hemel in. Men moet zich immers wel wat aan het lezersprofiel aanpassen dat het blad nog aanschaft, een profiel dat door de PvdA, in mindere mate de SP en door de FNV eveneens bediend wordt...
![]()
Ach en wie wordt niét verlokt door fraai gepijp van zoet fluitende, politieke vogelaars?quote:Op maandag 18 oktober 2004 09:01 schreef Nuoro het volgende:
[..]
In de schoenen schuiven? Het is gewoon niet waar wat je beweerde!
Jij doet voorkomen alsof het zo zou zijn dat 'de CDA-stemmer' tenminste WEL weet waarom 'ie op Balkenende en co. heeft gestemd.
Dat doe je min-of-meer middels de suggestie dat ze z'n boek (allemaal) gelezen zouden hebben, en DUS op de hoogte zijn van Balkenende's 'visie'. Dit natuurlijk in tegenstelling tot het door de media geindoctrineerde, oer-stomme stemvolk van de - en hier komt het vaste rijtje weer - PvdA, SP en GL...
Gewoon gelul dus. Dat wilde ik alleen maar even aantonen!
En nu ik toch bezig ben, het zou me eigenlijk niets verbazen als de meeste CDA stemmers destijds 'gevallen' zijn voor de belofte van het CDA dat er 10.000 extra agenten aangesteld zouden worden.
Moet een koude douche zijn geweest voor die kiezers. Zeker nu ze doorkrijgen dat die fijne meneer Balkenende het met Zalm op een (regeer)accoordje heeft gegooid, zodat ze, ipv die 10.000 (dure) agenten, die voor meer veiligheid op straat zouden zorgen, een doorlopende, bevoogdende preek van Jan Peter kregen en misschien een wekelijkse 'normen & waardenshow' op de koop toe!
Echt te zot voor woorden trouwens dat je het dan ook nog presteert om het floppen van dat boek in de schoenen te schuiven van de (s)linkse media!
Btw, zou deze Normen & Waardenshow eigenlijk voor, of na 'Opsporing Verzocht' uitgezonden gaan worden..?![]()
Goed plan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:15 schreef Hallulama het volgende:
Ik ben voor knokploegen.
Een Islamitische knokploeg om de moslim fundamentalisten in het gareel te houden en een VVD/LPF knokploeg om de rechts-doorgeslagen idioten in het gareel te houden
Grijp den matteklopper en den deegrol ! Veurwaertsch !
Of eeh, tsja, een dialoog, maar dergelijk soort mensen kunnen en willen toch helemaal niet praten?
Zeg niet dat ik niét wil proeven van boerenkool met couscous. Bedoelde op dat we nog ver van het bereiden af zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:33 schreef Hallulama het volgende:
Spreek voor jezelf, ik wil dat best proberen!
Er worden nu eenmaal vaker mensen vermoord dan scholen afgebrand. Daarbuiten kende de familie inclusief het jongetje een brede maatschappelijke belangstelling en stond de burgemeester van zijn stad reeds bij hem op de stoep. In zo'n geval denk ik dan:Overdaad schaadt. Het komt mji voor dat Balkenende iets soortgelijks gedacht zal hebben terwijl hij al met een overvolle agenda zat.quote:Op dinsdag 21 december 2004 07:27 schreef Sater het volgende:
Las op internet dat ouders van Theo van Gogh zich ergerde aan de desinteresse van de premier.
Balkenende toonde wél belangstelling voor een 11-jarig Marokkaante omdat diens school was afgebrand. Een 13-jarig Amsterdammertje [Lieuwe], wiens vader was vermoord hoorde niets
Ik heb hier ff wat gemist geloof ik. Daarom wat aanvulling.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:31 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Hmmmm, een opmerkelijk antwoord, sjun...
Het lijkt me zeer sterk dat ik beweerd zou hebben dat alle CDA-stemmers het boek van Balkenende gelezen zouden hebben. Kom even met de exacte quote zodat beoordeeld kan worden of ik een geheugen probleem heb of dat mij voor een zoveelste maal weer wat is toegeschreven.quote:Zeker gezien het feit dat ik slechts reageer op hetgeen jij notabene zelf beweerd...
Namelijk; dat alle CDA-stemmers dat boek van Balkenende gelezen zouden hebben.
Ik vermoed wel zeker dat het slechts om een, zo niet jouw toeschrijvnig gaat Nuoro.quote:
Alleen, dat klopt dus niet met het gegeven dat dit werkje nu dus bij de Slegte ligt en niet in de hoogste regionen van de diverse bestsellerslijsten staat.
Wellicht dat je eerdere bewering dus slechts het gevolg was vam een subjectieve werkelijkheidsbeleving, sjun?
Jij doet voorkomen alsof het zo zou zijn dat 'de CDA-stemmer' tenminste WEL weet waarom 'ie op Balkenende en co. heeft gestemd.quote:Op maandag 18 oktober 2004 09:01 schreef Nuoro het volgende:
[..]
In de schoenen schuiven? Het is gewoon niet waar wat je beweerde!
[quote]
kom een met een quote ter onderschrijving van jouw absolute bexschuldiging dat ik beweerd zou hebben dat iedere cda-stememr het boek van Balkenende gelezen heeft.
Het zou wel zeer triest zijn als het door de eigen politieke voorganger elokte volk van de eigen huishoudportemonnee eerst niet op de hoogte was van wat bijvoorbeeld een SP of PvdA voor hen kon betekenen voordat zij daar hun stem aan gaven.quote:Dat doe je min-of-meer middels de suggestie dat ze z'n boek (allemaal) gelezen zouden hebben, en DUS op de hoogte zijn van Balkenende's 'visie'. Dit natuurlijk in tegenstelling tot het door de media geindoctrineerde, oer-stomme stemvolk van de - en hier komt het vaste rijtje weer - PvdA, SP en GL...
Ik wacht op jou quote om jou rigide beschuldiging aan te tonen dat ik beweerd zou hebben dat iedere CDA-stemmer het boek van Balkenende gelezen hebt. Ik vrees echter dat het om jouw toeschrijving ter stemmingmakerij gaat en dat die quote nimmer zal verschijnen.quote:Gewoon gelul dus. Dat wilde ik alleen maar even aantonen!
Dat zou best kunnen. Ik ken de meeste CDA stemmers niet. Ik vermoed echter dat een noodzakelijke afrekening met de paarse eenpartijstaat waarin het politieke debat nagenoeg gesmoord was en de politiek nergens meer over ging bij diverse CDA-stemmers was om ditmaal eens op het CDA te stemmen.quote:En nu ik toch bezig ben, het zou me eigenlijk niets verbazen als de meeste CDA stemmers destijds 'gevallen' zijn voor de belofte van het CDA dat er 10.000 extra agenten aangesteld zouden worden.
Met thema's als eigen verantwoordelijkheid zat de waterstraal die jij beschreef er reeds aan te komen. Naarmate mensen meer aanspreekbaar worden zijn minder door de staat betaalde geuniformeerde ordehandhavers nodig. Balkenende heeft het uitstekend gezien om eerst eens bij de mensen zelf te beginnen in plaats van een prijzig repressief apparaat de grond uit te stampen.quote:Moet een koude douche zijn geweest voor die kiezers. Zeker nu ze doorkrijgen dat die fijne meneer Balkenende het met Zalm op een (regeer)accoordje heeft gegooid, zodat ze, ipv die 10.000 (dure) agenten, die voor meer veiligheid op straat zouden zorgen, een doorlopende, bevoogdende preek van Jan Peter kregen en misschien een wekelijkse 'normen & waardenshow' op de koop toe!
Hoe kom je daar nu bij. Wie een VN abbo heeft zal doorgaans niet geïnteresseerd zijn in de schrijfsels van Balkenende. Beiden bedienen een andere doelgroep. De doelgroep van Balkenende heeft het niet nodig zich over suggestieve kinderplaatjes te verkneukelen.quote:Echt te zot voor woorden trouwens dat je het dan ook nog presteert om het floppen van dat boek in de schoenen te schuiven van de (s)linkse media!
Zij mag plaatsvinden in het leven van alledag en beklijven als gangbaar handelingspatroon van Nederlanders opdat de openbare ruimte in ons land leefbaar blijft.quote:Btw, zou deze Normen & Waardenshow eigenlijk voor, of na 'Opsporing Verzocht' uitgezonden gaan worden..?![]()
Ja. Zijn leven gaat verder.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:23 schreef Sater het volgende:
@ Sjun, denk je niet dat Lieuwe wel iets anders aan zijn hoofd heeft dan Balkenende?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |