quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:55 schreef mark_03 het volgende:
Loting Ronde 4
1 Doe Maar - Is Dit Alles
2 Het Goede Doel - België
3 Hero - Toen ik je zag
4 Ramses Shaffy - Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
5 De Dijk - Als ze er niet is
6 V.O.F. de Kunst - Suzanne
7 Doe Maar - De Bom
8 George Baker Selection - Little green bag
9 Doe Maar - 32 jaar (Sinds 1 dag of 2)
10 Het Goede Doel - Vriendschap
11 De Poema's - Mijn houten hart
12 Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night
13 Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen
14 Rowwen Hčze & Het Metropole Orkest - Limburg (live)
15 Toontje Lager - Stiekem gedanst
16 Stef Bos - Papa
Loting Ronde 4
2 Ramses Shaffy - Doorgaan
3 Drs. P. - De Dodenrit
5 De Dijk - Ik kan het niet alleen
6 Golden Earring - Radar Love
7 Tröckener Kecks - Ik denk nooit meer aan jou
8 The Scene - Iedereen is van de wereld
11 Racoon - Blue days
12 Boudewijn de Groot - Testament
13 Harrie Klorkestein - O o Den Haag
14 Van Dik Hout - Laat het los (live)
15 Klein Orkest - Over de muur
16 Stef Bos - Papa
Theoretisch gezien zou 't moeilijker moeten wordenquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:12 schreef aleko het volgende:
Het wordt wel steeds makkelijker
Tja, ik kan niet echt aangeven of het makkelijker is, of moeilijker. De keuzes zijn vaak erg eenvoudig.quote:Loting Ronde 4
1 Het Goede Doel - Ik dans dus ik besta
3 ...
5 De Dijk - Ik kan het niet alleen
6 V.O.F. de Kunst - Suzanne
7 Doe Maar - De Bom
8 The Scene - Iedereen is van de wereld
9 Van Dik Hout - Stil in mij
16 Stef Bos - Papa
Zelfde reden als waarom Pulp Fiction nooit de Fok! filmtoernaments zou winnen als die film uit de jaren 80 stamde.quote:* Berkery vraagt zich af of George Baker zover was gekomen als Little green bag niet door Tarantino gebruikt was
Daarom zijn de meeste tournamenten ook schij(t)ntournamenten.quote:Op zondag 5 september 2004 00:28 schreef Vamos het volgende:
[..]
Zelfde reden als waarom Pulp Fiction nooit de Fok! filmtoernaments zou winnen als die film uit de jaren 80 stamde.
Loting Ronde 4
3 Drs. P. - De Dodenrit
4 Normaal - Oerend hard
7 Doe Maar - De Bom
9 Van Dik Hout - Stil in mij
10 Boudewijn de Groot - Avond
13 Harrie Klorkestein - O o Den Haag
14 Rowwen Hčze & Het Metropole Orkest - Limburg (live)
16 Stef Bos - Papa
Geloof dat ie wel meedeed... om onbegrijpelijke redenen in de voorronde eruit gevlogenquote:Op zondag 5 september 2004 18:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daarom zijn de meeste tournamenten ook schij(t)ntournamenten.
Maar met little green bag wil ik dat wel door de vingers zienRaar dat Paloma Blanca er dan niet in staat eigenlijk...
wanneer is de volgende rondequote:Op dinsdag 7 september 2004 12:25 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Geloof dat ie wel meedeed... om onbegrijpelijke redenen in de voorronde eruit gevlogen.
Komend weekend ga ik weer stemmen tellen,... denk zaterdagmiddag.quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:32 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
wanneer is de volgende ronde
En 12 kan ik niet kiezen, want dan zou ik later in mijn dromen verzocht worden.quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:55 schreef mark_03 het volgende:
Loting Ronde 4
3 Drs. P. - De Dodenrit
7 Tröckener Kecks - Ik denk nooit meer aan jou
10 Boudewijn de Groot - Avond
11 Racoon - Blue days
12 Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night - Boudewijn de Groot - Testament
16 Armand - Ben ik te min
Dat weet ik wel zeker. En anders is het een stel randdebielen (ja, mike en stranger dus ook)quote:ik denk dat hero stemmers mensen zijn die dodenrit niet kennen en daarom maar op hero stemmen
En waarom zou dit ook maar enige verbazing oproepen?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is trouwens wel belachelijk dat Boudewijn de Groot er zo vaak uit is gegaan de vorige ronde. Totaal geen smaak, die fokkers.
Het is toch prettig om alles waar je in gelooft zo nu en dan bevestigd te zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En waarom zou dit ook maar enige verbazing oproepen?
Ik moet er maar aan geloven danquote:Op woensdag 8 september 2004 17:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is toch prettig om alles waar je in gelooft zo nu en dan bevestigd te zijn.
Ja. Of misschien zelfs een punt per gestemde ronde. Anders krijg je van die luie varkens die opeens wel de moeite nemen om te stemmen als ze nog maar 1 of 2 dingen hoeven te kiezen.quote:Op donderdag 9 september 2004 20:55 schreef mark_03 het volgende:
Zal ik in de (halve) finale ook met dubbele punten gaan werken bij meerdere malen stemmen?
Onrecht?? Ik mag lijen dat die bert&ernie muziek van die zeikerds uit de achterhoek eindelijk is opgesomemieterd!!quote:Op donderdag 9 september 2004 23:21 schreef Bayswater het volgende:
Als De bom het van de Trockener Kecks gaat winnen haak ik af. Hoeveel onrecht kan een fokker nog meer over zich heen krijgen.
Ramses gaat het toch wel redden deze ronde als ik het zo bekijk, Normaal gesproken zijn de heren dan opgeheukt.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Onrecht?? Ik mag lijen dat die bert&ernie muziek van die zeikerds uit de achterhoek eindelijk is opgesomemieterd!!![]()
Ik bedoel eigenlijk die leijke hermanbroodkloon rick de leeuw met zijn neppige Ernie-stem, ik denk steeds dat ze uit de achterhoek komen vanwege die suffe bandnaamquote:Op donderdag 9 september 2004 23:38 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ramses gaat het toch wel redden deze ronde als ik het zo bekijk, Normaal gesproken zijn de heren dan opgeheukt.
Uit Amsterdam dus en heb vooral de live optredens en teksten van deze band als Rotterdammer erg mogen waarderen. Nu moet ik toegeven dat ik aan het begin ook even aan zijn stem moest wennen, het is even door de zure appel heenbijten als het ware maar zijn daarna voor mij de meest ondergewaardeerde band van Nederland geworden.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk die leijke hermanbroodkloon rick de leeuw met zijn neppige Ernie-stem, ik denk steeds dat ze uit de achterhoek komen vanwege die suffe bandnaam
Die vent zingt echt als een smurf!!
Van mij mogen ze dat altijd en immer blijvenquote:Op vrijdag 10 september 2004 00:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Uit Amsterdam dus en heb vooral de live optredens en teksten van deze band als Rotterdammer erg mogen waarderen. Nu moet ik toegeven dat ik aan het begin ook even aan zijn stem moest wennen, het is even door de zure appel heenbijten als het ware maar zijn daarna voor mij de meest ondergewaardeerde band van Nederland geworden.
Vergeleken met niemand thuis van de Kecks is vriendschap een hele matige tekstquote:Op vrijdag 10 september 2004 00:48 schreef kamagurka het volgende:
Boudewijn is natuurlijk weergaloos, maar Vriendschap is een van mijn favoriete nederlandstalige nummers ooit!! Dat heeft zelfs nog meer nostalgische waarde![]()
Kutloting dus
Van Harry snap ik het wel. Dat is gewoon HET nummer voor nostalgie, zelfde als de Vlieger van Hazes enzo. Ik vind het leuk dat zo'n nummer nog zo ver komt. Zelfde met de Dodenrit.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:28 schreef mark_03 het volgende:
Snap ook niet waarom Hero (dat snap ik dan wel iets beter, mazzel met de loting) en Harrie Klorkestein zo ver zijn gekomen. EN dat Kronenburger Park er al uit ligt. Is toch een van de betere Nederlandse nummers ooit. Had een halve finale plaats verwacht. Helaas.
Absoluuut jouw mening, Doe Maar is zowat het beste dat de nederpop heeft voortgebvrachtquote:Op vrijdag 10 september 2004 10:20 schreef Bayswater het volgende:
Vind het juist mooi dat Harry Jekkers met twee heel uiteenlopende nummers er nog in zit. Boudewijn de Groot met testament haalt de finale wel en terecht.
De meeste nummer zijn trouwens vrij oud die er nog inzitten dus dat heeft weinig met leeftijd te maken.
Van Dik Hout en Doe Maar worden zwaar overgewaardeerd, maar dat is mijn mening.![]()
Dat is jouw mening.quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:39 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Doe Maar is zowat het beste dat de nederpop heeft voortgebvracht
quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:26 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
2 keer een hype geweest, eerste keer bij de gillende pubers. Tweede keer om nog een keer hun zakken te vullen op de algemene jaren tachtig hype van dertigers die zich weer jong wilde voelen.![]()
Feit blijft ook dat in Belgie veel meer waardering is voor taal en tekst in liedjes. Opvallend dat daar Boudewijn de Groot, Frank Boeijen, The Lau en Rick de Leeuw veel respect hebben gekregen en een Doe Maar nooit enige voet aan de grond heeft gekregen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Feit is dat Doe Maar gewoon erg goede muziek heeft geschreven, evenals Het Goede Doel en Toontje Lager, voor mij waren dat de hoogtijdagen van de nederpop (en kennelijk niet alleen voor mij).
We hebben het niet over belgie in dit topicquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Feit blijft ook dat in Belgie veel meer waardering is voor taal en tekst in liedjes. Opvallend dat daar Boudewijn de Groot, Frank Boeijen, The Lau en Rick de Leeuw veel respect hebben gekregen en een Doe Maar nooit enige voet aan de grond heeft gekregen.
En macho, nachtzuster, 32 jaar, doris day, de bom, heroine godverdomme (!!!), pa (!!!), en ga nog maar even door... allen klassiekersquote:Op vrijdag 10 september 2004 19:34 schreef mark_03 het volgende:
Moet het wel zeggen; Doe Maar heeft veel betekend voor de Nederpop. De tijd ver vooruit, misschien wel tijdloos. Is dit alles is gewoon meesterlijk
Uh.... De Dijk misschien ...quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:45 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En macho, nachtzuster, 32 jaar, doris day, de bom, heroine godverdomme (!!!), pa (!!!), en ga nog maar even door... allen klassiekers
Dat kan vrijwel geen enkele andere nederlandstalige band zeggenDoe Maar loopt echt ruim aan kop wat dat betreft! En ze worden (godzijdank) ook nog allemaal regelmatig gedraaid
De Dijk zeker! Ik houd er persoonlijk niet zo van, maar het is absoluut een band met al net zo'n ruim repertoire aan hits en klassiekers en een soort onsterfelijkheidswaarde (mn. bij studenten van bepaalde studiesquote:Op vrijdag 10 september 2004 19:58 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Uh.... De Dijk misschien ....
Totaal niet met elkaar te vergelijken, maar toch wel 2 van de topbands van Nederland.
Heb bij Nederlandstalige popmuziek toch vaker dat "studenten-gevoel". Bijvoorbeeld bij Acda & De Munnik. Bij Blof is dat weer wat minder geloof ik.quote:Op vrijdag 10 september 2004 20:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
De Dijk zeker! Ik houd er persoonlijk niet zo van, maar het is absoluut een band met al net zo'n ruim repertoire aan hits en klassiekers en een soort onsterfelijkheidswaarde (mn. bij studenten van bepaalde studies)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |