abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25098781
Van Sportweek.nl
quote:
Het heeft alle schijn van dat een heel seizoen van één van de vier grote Amerikaanse sporten (ijshockey, basketbal, American Football en honkbal) voor het eerst niet doorgaat vanwege een arbeidsconflict. De NHL geeft woensdag een persconferentie, waarop waarschijnlijk bekend wordt gemaakt dat de ijshockeyers en de bond geen akkoord bereiken.

Normaal gesproken was het nieuwe NHL-seizoen vorig jaar oktober van start gegaan, maar de bond en de spelers lagen met elkaar overhoop. De NHL wil een salarisplafond invoeren, wat voor de spelersvakbond NHLPA maandenlang onbespreekbaar was. Deze week kwamen beide partijen in een allerlaatste poging dichter bij elkaar dan ooit, omdat de NHLPA voor het eerst instemde met een salarisplafond. Er werd echter geen akkoord bereikt over de hoogte van het bedrag.

Het is niet het eerste arbeidsconflict tussen de ijshockeyers en de NHL. In 1994 lag het seizoen al eens 103 dagen stil omdat er geen overeenstemming was tussen beide partijen. De laatste keer dat een sportcompetitie stillag in Amerika vanwege een arbeidsconflict was zeven jaar geleden. In de NBA gingen toen 464 basketbalwedstrijden in het seizoen 1997/1998 verloren.

Mochten de NHL en de NHLPA in het geheim toch nog tot een akkoord zijn gekomen, dan bestaat het seizoen 2004/2005 uit slechts 28 wedstrijden. Hierdoor kunnen de play-offs ongewijzigd blijven.
Ik ben benieuwd ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_25098839
Juist dit seizoen had ik veel NHL kunnen zien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:54:01 #153
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25099084
Dat is dan inderdaad klote voor je Diego. Maar ook voor de hoge draftpicks moet het ff slikken zijn geweest. Word je eerste gedraft (Ovechkin), wordt er meteen een seizoen lang niet gespeeld... Kun je nog een jaar wachten...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_25099280
¤Ovechkin$ verdient genoeg in Rusland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:32:35 #155
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25099635
Dat is waar ja... Maar het draait niet alleen om geld. Zo'n jochie droomt al zijn hele leven van de NHL, en dan is het eindelijk zover... Gaat het niet door
pi_25106103
Morgen 1pm est (woensdag) zou er een persconferentie zijn waar het seizoen officieel gecancelled wordt. En juist dan ontslaat mijn club 2 van zijn beste NHLers, Tallinder en Husselius vnwege misdragingen met de Tre Kronor. F*n bestuur ook altijd.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejĺ, hejĺ LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_25106655
Ze hadden meer vrouwen moeten verkrachten?
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:30:52 #158
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25106859
Er zit overigens wel een beetje schot in de onderhandelingen, er is dus nog hoop!
pi_25115690
Geen NHL dus!!!
quote:
NHL ANNOUNCES CANCELLATION OF 2004-05 SEASON
NEW YORK (February 16, 2005) - The National Hockey League announced today that, because a new collective bargaining agreement has not been realized, it no longer is practical to conduct an abbreviated 2004-05 season.

NHL Commissioner Gary Bettman issued the following statement:

"Every professional sports League owes its very existence to its fans. Everyone associated with the National Hockey League owes our fans an apology for being unable to accomplish what is necessary for our game and our fans. We are truly sorry.

"Five months ago, I stated that the National Hockey League could not function without an economic system that will bring our League into the 21st Century. I said that our 30 Clubs were united in their dedication to an economic system under which the teams and players, sharing common objectives and a commitment to our fans' satisfaction, would work together as partners.

"The time since then has been devoted to the pursuit of that goal. Today, I can tell you that our determination remains every bit as strong as it was in September to secure the partnership required to protect and ensure the future of the League ... for the benefit of the Clubs, the Players, and our devoted fans.

"When I stood before you in September, I said NHL teams would not play again until our economic problems had been solved. As I stand before you today, it is my sad duty to announce that because that solution has not yet been attained, it no longer is practical to conduct even an abbreviated season. Accordingly, I have no choice but to announce the formal cancellation of play for 2004-05.

"We profoundly regret the suffering this has caused our fans, our business partners and the thousands of people who depend on our industry for their livelihoods. We will continue to explore and pursue all available options in order to achieve a successful resolution to this dispute and to get the best game in the world back where it belongs -- on the ice, in front of the best fans in the world.

"As I also said in September, what we must do now is not about the present or the short-term needs of this season. Rather, it is about the future of our League and 30 teams.

"The National Hockey League was formed in 1917, and it has played a season through to a championship in every year but 1919. Through the decades and the generations we have faced a variety of crises and challenges -- some of which seemed catastrophic at the time. The League persevered through all those adversities and the League will persevere through this one, as well -- to emerge with a framework for the future, one that is fair to everyone -- where our players are fairly paid, receiving what we can afford -- no more, no less.

"This is a sad, regrettable day that all of us wish could have been avoided."
Husselius, Lilja en Tallinder worden niet vervolgd wegens verkrachting. Er is gebrek aan bewijs. Ze hebben wel sex met haar gehad. Husselius en Tallinder zijn dus ontslagen omdat ze (groeps)sex hadden met een vrouw tijdens hun verblijf met de Tre Kronor in Stockholm. LHC heeft hier dus helemaal niets mee te maken. Alleen omdat zo'n k*t sponsor als Cloetta negatieve publiciteit ziet voor hun k*t kex chocolade worden ze ontslagen.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_25115767
Triest

Maar het zat er al aan te komen. Nu maar hopen dat ik ergens de wereldkampioenschappen kan zien en misschien nog een of 2 DEL wedstrijden.

En sporters zijn nu eenmaal publieke figuren en daarom moeten ze gewoon opletten wat ze doen.
pi_25115912
Natuurlijk zijn ze publieke figuren en zouden ze eigenlijk op moeten passen. Een sanctie voor de nationale ploeg van een aantal jaren vind ik ook niet meer dan terecht. Maar ontslag bij hun club?
Engeland heeft S-G Erikson ook niet ontslagen na die sexaffaire, Ajax Kluivert ook niet na dat auto ongeluk, zelfde geldt voor Sparta met die Bouazaboun en zo kun je nog honderden voorbeelden opnoemen.

Feit is dat ze nu ontslagen worden voor het hebben van groepssex in privétijd (iig niet in een periode waarin ze door de club opgeëist werden). Dat kan nooit goed zijn denk ik. Het gevolg is wel dat ik mijn geplande vakantie begin april voor de sm-guld finale in Linköping wel kan cancelen, finale wordt zo nooit gehaald. Daarnaast kan ik mijn held (Husselius) niet zien bij de eerste twee thuiswedstrijden van de kwartfinale. Morrison, Norrena en Magnus Johansson zijn natuurlijk ook niet slecht, maar Morrison en vooral Husselius waren de spelers waarvoor ik wel een extra retourtje Linköping wilde maken.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_25116006
Mutu wel door Chelsea, Aerts wel door Den Bosch. Merson wel door Arsenal volgens mij. Karalahti wel door Nashville en zo zijn er ook nog wel honderden gevallen te bedenken van sporters die ontslagen zijn omdat ze zich buiten het veld misdroegen.

De schuldigen zijn de spelers niet de club die ze ontslaat.
pi_25120281
Vind dat er sowieso een lijn getrokken had moeten worden en niet zoals nu dat Husse en Talle ontslagen worden door LHC en Lilja slechts een paar wedstrijden buiten de selectie wordt gezet door Mora.

Daarnaast is het hypocriet. Indien dit incident niet vlak voor de SHG had plaats gevonden en de Zweedse justitie had zorgvuldig te werk gegaan en de namen niet bekend gemaakt (en dus ook gewacht met het verhoor tot na de wedstrijd tegen Tsjecië) dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Justitie is onzorgvuldig te werk gegaan en de Zweedse sensatiekranten zijn er bovenop gesprongen. Serieuze en professionele organisaties als Linköping HC en zijn sponsoren moeten hun oren niet laten hangen naar de (Stockholmse) sensatiekranten.

Maar in ieder geval:

Husse (och Talle) tack sĺ mycket! 49 poäng i 34 matcher.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_25120328
Lilya is tot het eind van het seizoen geschorst, maar misschien is dat wel de enige met een doorlopend contract(ik denk dat ze alle 3 niet een doorlopend contract hebben)
pi_25120406
LHC bespaart zich iig erg veel geld zo. Contract van Tallinder ken ik niet, maar Husse had in zijn contract staan dat wanneer hij een heel seizoen in Linköping zou spelen hij eeen enorme bonus zou krijgen. Hij speelde voor zeer weinig geld in Linköping. waarschijnlijk geldt voor Tallinder hetzelfde.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_25147851
Wat een onzin eigenlijk dat die twee ontslagen zijn door hun club.

Maar goed, dit seizoen is nu gecancelled. Maar hoe zit het dan met volgend seizoen, want als de twee partijen nu niet tot een akkoord komen, hoe gaat dat dan volgend jaar?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_25148426
Men verwacht dat er in 2005 niet gehockeyd gaat worden. Dus het seizoen 2005/2006 wordt ook ingekort, als het al doorgaat. Gaat het volgende seizoen er ook uit, dan zien we de sterren iig wel op de spelen.

Zonder 2 van onze sterren een 5-2 nederlaag bij Färjestadt.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_25148461
Dat zou natuurlijk wel super zijn, de beste NHL-ers in Turijn.
pi_25148745
Ik heb het liever zoals in 1998 en 2002 met de NHL dus
pi_25325502
Ik moet de komende maand in Argentinie doen met wat herhalingen van de laatste 3 titels van de Wings en van de NCAA Frozen Four, maar dat is dan wel weer leuk, want daar spelen misschien een paar talenten van de Kings mee

Klote dat de NHL staakt
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:02:41 #171
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25494607
Souray and Salo in war of words

TSN.ca Staff

3/12/2005

Montreal Canadiens defenceman Sheldon Souray and Colorado Avalanche goaltender Tommy Salo got into a war of words during their quarter-final clash in the Swedish Elite League playoffs.

Souray, who is playing with Farjestad BK, shared his story with Dave Stubbs of The Montreal Gazette.

The trash talking began in Game 1, says Souray, when during a time-out, MoDo netminder Salo skated by and slashed him with a chop to the side of his pants.

Related Info
Nordstrom suspended for Forsberg hit

"So I looked at him and said: "Hey, I've got one word for you: Belarus," said Souray.

Salo was in goal when Belarus stunned the Swedes in the 2002 Olympic Games, the winning goal coming on an 80-foot slap shot.

As time ran out in the game, a scrum ensued and as Souray went to skate behind the net, Salo blocked him and that's when Souray went after him.

"If he wants to act like a forward, he'll be treated like one."

After the game, Souray told the press, "This isn't personal, I don't even know the guy. He's just not very good. He's terrible.

"I don't know why he's doing this. He'd be the third or fourth goalie on our team. There's probably a few players on our team who could play goal better.

"Let's just say he'll never be confused with Jose Theodore."

With his quotes published, Salo took the initiative to give a shot back.

"Salo said in the papers that I can't skate, can't shoot, can't pass and don't have the dingleberries to play like this in the NHL. But at least he said I'm good at cross-checking."

There's been nothing between the two since, says Souray, but stated that if his team scores and he's near Salo, he'd give him a piece of his mind - again.

"I'll tell Salo what I think of him. Use your imagination - but I don't ask him how his family's doing."

The two teams face each other today in Game 5. MoDo will be without superstar centre Peter Forsberg who was injured Thursday in Game 4. Forsberg had returned to action after a six-week absence caused by a hand injury. He was cross-checked by Peter Nordstrom in the second period and was knocked out of the game. Nordstrom was ejected and was suspended for two games on Saturday.

MoDo is behind 3-1 in the best-of-seven series.

Sheldon Souray
Tommy Salo
  zondag 13 maart 2005 @ 00:11:59 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25498404
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar The Griffins spelen gewoon hoor, 10 minuten rijden.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25499664
Manchester Monarchs gaan de Calder Cup winnen

Dat team is overigens bijna een NHL team net als wel meer AHL teams
  zondag 13 maart 2005 @ 01:43:21 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25500048
't nivo is zeer te doen, ik ben geen kenner maar als ik het van echte liefhebbers hoor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25644211
Lacking motivation, Salo retires

Associated Press

3/17/2005

ORNSKOLDSVIK, Sweden (AP) - Former Edmonton Oilers goaltender Tommy Salo announced his retirement Thursday.

Salo, one of Sweden's most successful goalies with 10 NHL seasons behind him and a 1994 Olympic gold medal, said he's quitting because of aching hips and dwindling motivation.

"It's been a fantastic time," Salo told reporters in Ornskoldsvik, where he played for MoDo this past season. "I only have positive memories."

"I no longer have the right motivation," he added.

MoDo, which is without superstar Peter Forsberg, was eliminated by Farjestad in Game 6 of the quarter-finals on Monday. Forsberg suffered a concussion earlier this season.

Salo, who recently turned 34, still had one year left on his contract with MoDo, but said lingering hip problems were also part of the reason he's retiring.

Ik zal hem altijd herinneren als de keeper die met Forsberg Zweden naar goud leidde en voor zijn wedstrijd tegen Wit Rusland in 2002
  Moderator vrijdag 8 april 2005 @ 12:39:56 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26069925
vandaag kwartfinales van het wk voor dames live @ Eurosport om 8 uur

USA tegen Zweden & Canada tegen Finland (dacht ik, weet niet precies welke ze uitzenden) zal wel weer 10-0 en 11-0 worden oid maar ze spelen verrassend leuk ijshockey en de finales worden krakers volgens mij (zweden tegen finland voor brons & canada tegen de amerika voor goud)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_26083211
Ja daar krijg je een harde van? (van de spelsters niet hoop ik voor je) Niveau bierteam 5.

Diego die het kan weten want die heeft tegen en met verschillende spelers van het Nederlandse dames team gespeeld.

VS heeft haar selectie bekend gemaakt en het lijkt me dat zij 0% kans hebben op een medaille al speelden op een stuk of 5 spelers na alle spelers wel prodffesioneel ijshockey dit seizoen.

vrijdag 8 april 2005 @ 22:02:55 #179
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_26083958
De komende dagen gaan ze weer aan de onderhandelingstafel zitten.

We zullen zien
pi_26084083
Geef mij maar replacement players en dan breekt de Unie vanzelf.

Dan worden hun banen afgepakt door diegene van wie ze dit seiezoen de banen afgepakt hebben
  Moderator maandag 11 april 2005 @ 11:47:16 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26143653
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja daar krijg je een harde van? (van de spelsters niet hoop ik voor je) Niveau bierteam 5.
Ijshockey = ijshockey en ja daar krijg ik een harde van, ik ga ook net zo goed Nederlandse clubwedstrijden kijken in Den Haag oid ... het is gewoon een mooie sport
quote:
Diego die het kan weten want die heeft tegen en met verschillende spelers van het Nederlandse dames team gespeeld.
ten eerste heeft het Nederlandse herenteam nog meer kans om in de A poule te raken dan de dames (& that's saying something) dus zie ik niet in wat die ergens mee te maken hebben en ten tweede zitten (zaten??) er toch echt wel wat leuke exemplaren tussen
quote:
VS heeft haar selectie bekend gemaakt en het lijkt me dat zij 0% kans hebben op een medaille al speelden op een stuk of 5 spelers na alle spelers wel prodffesioneel ijshockey dit seizoen.
whahahahahaha als je alleen kijkt als de VS kans heeft om te winnen ben je wel een heel erg grote zielepoot

besides, die gasten winnen nooit op het WK ... te lui (of te duur) om voor hun land uit te komen denk ik maar wel weer goed hockey live op tv
  Moderator maandag 11 april 2005 @ 11:50:47 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26143733
anyways

Zweden heeft gewonnen van Finland (5-2) en Amerika van Canada (met penalty shots )... kind of unexpected

waren wel aardige wedstrijden
pi_26159193
dus zie ik niet in wat die ergens mee te maken hebben en ten tweede zitten (zaten??) er toch echt wel wat leuke exemplaren tussen
-------------

Smaken verschillen gelukkig dan

-----------
whahahahahaha als je alleen kijkt als de VS kans heeft om te winnen ben je wel een heel erg grote zielepoot
-------------

Tuurlijk niet maar zij waren toevallig het eerste land dat hun selectie bekend gemaakt heeft en het is gewoon een matige selectie waarmee ze geen schijn van kans op een medaille meehebben.

Al moet je eerst de selecties van de andere grote landen afwachten.

----------------
besides, die gasten winnen nooit op het WK ... te lui (of te duur) om voor hun land uit te komen denk ik maar wel weer goed hockey live op tv
-----------------

DSF?

----------------
Zweden heeft gewonnen van Finland (5-2) en Amerika van Canada (met penalty shots )... kind of unexpected
-----------------

Heb je de boxscoores?

P.S. Nederlands eredivisie ijshockey is gewoon leuk. Toen een paar jaar geleden Den Bosch in de eredivisie speelde en een jaar later in de eerste divisie ging ik zeker een keer of 6 kijken, zeker omdat ik veel spelers kende of mee gespeeld heb.
  Moderator maandag 18 april 2005 @ 14:58:27 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26323431
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Smaken verschillen gelukkig dan
w0rd
quote:
Tuurlijk niet maar zij waren toevallig het eerste land dat hun selectie bekend gemaakt heeft en het is gewoon een matige selectie waarmee ze geen schijn van kans op een medaille meehebben.
I don't care
quote:
DSF?
dewatte?
quote:
Heb je de boxscoores?
I dunno
quote:
P.S. Nederlands eredivisie ijshockey is gewoon leuk. Toen een paar jaar geleden Den Bosch in de eredivisie speelde en een jaar later in de eerste divisie ging ik zeker een keer of 6 kijken, zeker omdat ik veel spelers kende of mee gespeeld heb.
Den Bosch was toch altijd dat trainingskamp?

anyways
http://www.wc2005.net/
nice, ik ga proberen dit weekend nog een wedstrijd te kijken van Nederland (vrijdag speelt Nederladn iig geloof ik)

iemand enig idee of er nog wat op tv wordt uitgezonden?
pi_26323473
Nederland heeft met 6-3 gewonnen van Roemenië, na een 0-3 achterstand. Een benauwde zege tegen het zwakste land uit de B-poule. Vanavond tegen Litouwen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 18 april 2005 @ 15:19:25 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26323934
nu ja benauwd ... die keeper was gewoon erg goed en die ventjes waren vet snel (en scherp)

maar Nederland heeft toch wel ruim (en verdiend) gewonnen hoor ... maar goed, dat zal wel de enige overwinning van het toernooi worden vrees ik (iig geen degradatie, promotie zat er zowieso niet in )

edit: Italie heeft net met 7-0 gewonnen van Roemenie
pi_26325487
Diego gaat wel naar Eindhoven toe

Zendt de NOS nog wat uit?
pi_26325525
Den bosch was altijd een van de weinige of enige baan die na april nog open was, dus ijshockeyend Nederland kwam er wel vaak op af
  maandag 18 april 2005 @ 22:29:44 #189
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_26334914
3-3 gelijkgespeeld tegen Litouwen. Zij hebben NHL'er Zubrus, maar het is toch een tegenvaller...
pi_26335615
Vantevoren hoorde ik wat mensen van het Nederlandse team praten over promotie naar de A-poule.

Dat zit er gewoon echt niet in. Een gelijkspel tegen Litouwen en een benauwde zege op Roemenië is nou niet echt de start op weg naar de A-poule.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 10:38:07 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26342595
het was geen benauwde zege maar een ruime zege en nee de A-poule zat er zowieso niet in als je landen als Italie en Frankrijk tegenkomt, ik heb dat interview ook gezien dat die gasten het over promotie hadden maar die waren echt wel zo realistisch ingesteld dat ze er niet al te zwaar op hoopten

ik ga waarschijnlijk zaterdag naar Nederland - Estland kijken

hoop ik
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 10:44:15 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26342699
quote:
Dutch treat for Lithuania

Lithuania seemed destined to conquer the Dutch. Three goals in the second period gave them an advantage as they went into the final period, but Mark Bultje scored the equalizer that set up an exciting tie.

Dainius Zubrus starred on behalf of the Lithuanians. The NHL-forward was a constant danger for the Dutch defense. He found his match in Dutch goaltender Phil Groeneveld. The Dutch-Canadian made some incredible saves in the match, to help his team secure a point. He got a lot of help from his defenders, with Leo van den Thillart having an especially great night.

Team Lithuania proved more than a match for the Dutch. Their slick skating, good puckhandling and well executed counter-attacks caused a lot of panicky situations in front of the Dutch net. At the other end the Dutch forwards worked hard and created several chances too. One of these was converted by Lamonte Polet, who took advantage of a rebound to put the Dutch ahead after just ten minutes.

Another rebound pulled Lithuania back into the game with the second period only just begun. A blast from the blue-line provided Rolandas Aliukonis with a rebound for his first goal of the tournament. A wonderful goal by Darius Lelenas handed Lithuania the initiative. Het sent the defense packing with a great move, faked the netminder out of position and scored while falling down.

The lead was wiped out by Doug Stienstra. Yet again being at the right spot for a rebound was the key. Leo van den Thillart fired the shot and Stienstra was ready to pounce. The opposition struck a killer blow just before the end of the second period. With the Dutch on the powerplay, Darius Pliskauskas made a great move from his own end and finished in style.

Nerijus Dauksevicius had a great night in net for Lithuania, but five minutes after the second intermission a clever shot by Mark Bultje bounced into the net to put the teams level again. Even though Lithuania got some chances in the final minutes to grab the points, they failed to capitalize. Phil Groeneveld again made some vital stops and Dainius Zubrus saw his shot hit the post.

The tie means the first point for Lithuania in the tournament, while the Dutch go to four points. The tournament continues on Thursday with three more matches.

After the game both coaches were happy with the result. The Lithuanian head coach Dmitrij Medevedev knew it was going to be a tough match: ‘We knew the quality of the Dutch team, this is the third time we meet on a World Championship. Also we lost to them in Poland last autumn. So we can be happy with the point.’

Dutch coach Doug Mason was a proud coach: ‘Of course I am happy, Lithuania impressed me in the match against France. We played very energetic and very hard today. There were a lot of one on one duels which took a lot of energy. I also want to make a special remark about Leo van den Thillart. He did a great job against Dainius Zubrus. Zubrus is a class player so we decided to put two men on him during the whole match. Of course this caused some disorganization but we had to respect the quality of Zubrus.’

Medvedev agrees with his colleague: ‘Zubrus is very important for this team. Not only his technical qualities but he also can help improve all other players. We hope that we also will see his scoring abilities this tournament.’
www.ijshockey.com
wel weer een aardige wedstrijd lijkt me

http://www.nos.nl/nosstudiosport/overig/_actuele_reportages.html

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 19-04-2005 11:41:13 ]
pi_26348524
Ik probeer ook een wedstrijdje mee te pikken. Morgen speelt Nederland toch tegen Italië?
pi_26348870
Een Fok ijshocey meet?

Gelijk tegen Litouwen is gewoon een topresultaat.

P.S. Heeft iemand een link met de geboorteplaatsen van de spelers? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er niet in Nederland zijn geboren
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 12:47:25 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26372025
ik kan het niet vinden maar ik geloof dat er iets van 7 of 9 Canadezen meespelen oid

en ja vandaag tegen Italie, laten we er het beste van hopen
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 17:27:00 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26379830
damn het ligt wel lekker dicht bij elkaar dit jaar

Estland - Litouwen
4 - 4
http://www.wc2005.net/

Volgend jaar komt geloof ik Israel erbij
pi_26381330
Is niet zeker dat Israel dan bij ons in de poule zit.

Volgens zijn dit de buitenlanders

Peter Seton
Phil Groeneveld
Justin Bekkering
Dave Livingston
Jamie Visser
Doug Stienstra
Lamonte Polet
Mark Bultje
Chad Euverman

De meeste hebben wel Nederlandse namen en Dave Livingston heeft langer in Nederland gewoond dan in de VS al coacht hij nu wel in de VS

Zonder deze 9 zou Nederland zich wel niet kunnen handhaven overigens denk ik
  woensdag 20 april 2005 @ 19:55:59 #198
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_26383716
19 F BULTJE Mark
5 F LIVINGSTON David
9 D BEKKERING Justin
14 F POLET Lamont
12 F STIENSTRA Doug
21 F KARS Marcel
16 F EUVERMAN Chad
28 F VISSER Jamie
30 G GROENEVELD Phil

Dit zijn de 'buitenlanders'. Peter Seton is niet mee, maar is wel gewoon Nederlander. Livingston heeft een aantal jaar in Nederland gespeeld en gewoond, maar dat is zeker niet langer dan 10 jaar geweest.

Gelijk tegen Litouwen is een aardig resultaat. Litouwen komt overigens recht uit de C-poule, maar ze hebben een aardig team en Nederland was niet in zijn beste doen. Vanavond Italie, ik ben benieuwd!

[ Bericht 2% gewijzigd door WasQ op 20-04-2005 20:10:10 (foutje) ]
pi_26384267
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=19444

Hij heeft 10 seizoenen op rij in Nederland gespeeld en daarna nog een jaar of 5 in Europa. Daarna is hij coach in de VS geworden bij Boston College. Maar hij is er altijd bij als Nederland moet spelen en rijk zal hij er niet van worden dus hij vindt het wel meer dan leuk om voor Oranje te spelen.
pi_26386251
Het staat 1-1 tegen Italië, zeker geen verkeerde prestatie. 2e periode is bijna voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')