Zeker! Maar ik neem aan dat recensenten daar wel rekening mee houden door een plaat lang & vaak genoeg te luisteren. Lijkt me wel moeilijk trouwens.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:51 schreef peaceman het volgende:
cd's waar je gelijk lyrisch over bent, vallen op termijn vaak toch tegen...
uberhaupt niet bij hem of bij dit album niet?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:52 schreef methodmich het volgende:
Maar na een aantal keer moeten de meeste geheimen boven komen drijven hoor... En zoveel ontdek ik er helaas niet bij Tom.
Eigenlijk vind ik dat maar een fabeltje. Een soort excuus voor het 'meer intellectuele album' dat wat moet groeien. Ik ken zoveel platen waarvan ik direct lyrisch was en die ik na jaren nog steeds met plezier draai. Ik erger me aan het gepolariseerde plaatje van het album dat moet groeien en het album dat direct leuk klinkt en het kwaliteitsstempel dat daaraan verbonden wordt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:51 schreef peaceman het volgende:
cd's waar je gelijk lyrisch over bent, vallen op termijn vaak toch tegen...
Wat je zegt is waar en dat bedoelde ik ook niet, want anders stond er wel altijd ipv vaak....quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:59 schreef Seborik het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat maar een fabeltje. Een soort excuus voor het 'meer intellectuele album' dat wat moet groeien. Ik ken zoveel platen waarvan ik direct lyrisch was en die ik na jaren nog steeds met plezier draai. Ik erger me aan het gepolariseerde plaatje van het album dat moet groeien en het album dat direct leuk klinkt en het kwaliteitsstempel dat daaraan verbonden wordt.
mag best.. is een interessante discussie hoorquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:09 schreef Seborik het volgende:
Nou ja, het album waar je wat meer moeite voor moet doen, hoewel dat ook weer zo'n onzinnig subjectief gegeven is. Ik zal me er maar niet meer over uitlaten.
als de meningen die geventileerd worden ongefundeerd worden wel ja... en zeker als ze als ultieme waarheden de wereld in geslingerd worden...quote:
Nog één nachtje slapenquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:09 schreef methodmich het volgende:
Nou, wacht vrijdag maar af dan voor meer, anders heeft het geen zin meer.
Brr, dat vind ik ook altijd van die jeukzinnen in recensies: "Dit album is voor de avontuurlijk ingestelde luisteraar", "Deze plaat geeft zijn geheimen pas na vele draaibeurten prijs"... *brr*.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:09 schreef Seborik het volgende:
Nou ja, het album waar je wat meer moeite voor moet doen...
Ja, inderdaad. Als er niet direct iets in zit, kun je luisteren wat je wil, maar het wordt nooit mooi. Ik vind het ook altijd een beetje vervelend, omdat je dan kennelijk niet genoeg je best doet om het mooi te willen vinden. Net of esthetische kwaliteiten alleen onderkend kunnen worden wanneer je vaak naar iets luistert of naar iets geluisterd hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:42 schreef Zanderrr het volgende:
Sommige platen worden beter naarmate je ze vaker luistert, maar er moet bij de eerste luistersessie toch wel meteen iets inzitten wat me pakt..
Je bent nog mildquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:40 schreef methodmich het volgende:
CD: Tom McRae - All Maps Welcome
Hij staat er hoor!
Ok, thanx. Maar het was dan ook mijn eerste review he!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:53 schreef Seborik het volgende:
Paar tips... per nummer bespreken vind ik erg zwak en gemakkelijk. Zeker wanneer je zo weinig aandacht aan een nummer besteed. Beschouw het dan eerst goed als geheel en dan pik je er wat stukjes uit. Bovendien kraak je hem eerst af en dan geef je hem nog 70 punten. Als je het eerdere leest, zou je een vette onvoldoende verwachten of in ieder geval een magere zes. Verder sluit het weinig op elkaar aan en mag je best wel wat zekerder overkomen. Jij bent de reviewer die een oordeel velt. Dus niet: "Ik zou hem.." , maar "Ik geef..."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |