bios, prom, srm console: een pot nat. De een is wat "slimmer" dan de anderquote:Op dinsdag 16 november 2004 13:24 schreef LintuxCx het volgende:
BIOS ... Doe niet zo vies.BIOS is iets wat je alleen op x86 machines hebt.
Is OpenVMS niets? Ik weet niet hoe het zit met die educational license. En waarom zou je Tru64 niet kunnen gebruiken?quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:38 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Dan moet ik nog een OS kiezen. Ik zou iets nieuws (geen Windows, Linux of BSD) willen proberen, alleen geen idee wat ik op erop kan draaien met een soort van grafische desktop. Suggesties?
Dit is een frontend voor AntiVir...quote:Op dinsdag 16 november 2004 17:44 schreef Markster het volgende:
Paar vraagjes
Welke grafische virusscanner is aan te raden?
Ik ken het rootpword niet van die install dus ik kan er vrij weinig mee. Ik heb ook geen Tru64 UNIX bootdisk ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:44 schreef devzero het volgende:
Is OpenVMS niets? Ik weet niet hoe het zit met die educational license. En waarom zou je Tru64 niet kunnen gebruiken?
Hoe weet ik nu waar dat geinstalleerd is?quote:[root@tiemez ~]# tar jxf fvwm-2.4.19.tar.bz2
[root@tiemez ~]# cd fvwm-2.4.19
[root@tiemez fvwm-2.4.19]# ./configure
[lijst]
checking for X... no
X11 libraries or header files could not be found. Please make
sure the X11 development package is installed on your system.
If it is definitely installed, try setting the include and library
paths with the --x-include and --x-libraries options of configure.
Fvwm can not be compiled without the X11 development environment
Aborting.
Ik heb een hele tijd Sid (unstable) op mijn desktop gedraaid zonder problemen. Een heel enkele keer kom je een gebroken pakket tegen, maar dat is over het algemeen zelf wel op te lossen. Sarge zal dus hoogstwaarschijnlijk geen problemen geven. Daarbij moet je ook rekenen dat andere distro's de pakketten die bij Debian nog in de test-tree staan al lang in de stable-tree hebben staan.quote:Op woensdag 17 november 2004 17:00 schreef Lexiun het volgende:
ik gebruik al enige tijd debian woody, en ben dus van plan om mijn systeem opnieuw te installeren vanwege verschillende redenen!
Nu sta ik voor de keus om woody opnieuw te installeren of the netinst CD image, with Debian base!!!! SARGE DUS.
Hebben hier al mensen sarge geinstalleerd en hoe bevalt dat is het stabiel of zeg je ga gewoon weer voor woody en wacht tot de stable final release van sarge er is
dank
Ik snap niet helemaal wat je nu wilt.. Maar je hebt de development packages nodig om die meuk te bouwen...quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:35 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Hoe weet ik nu waar dat geinstalleerd is?X is geinstalleerd tijdens de installatie (fc3) samen met kde en gnome, maar wil nu eens een andere windowmanager proberen.
Werken de rpm's van de fvwm site niet?quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:35 schreef Tiemie het volgende:
maar wil nu eens een andere windowmanager proberen.
Er is ook niet veel over geschrevenquote:Op zaterdag 20 november 2004 19:10 schreef Lexiun het volgende:
Heb al wat gegoogled maar kan geen duidelijke antwoorden vinden op me vraag van hoe het werkt ?
Linux Firewalls Using iptablesquote:Originally, the most popular firewall / NAT package running on Linux was ipchains but it had a number of shortcomings. The Netfilter organization decided to create a new product called iptables in order to rectify this and developed these improvements and more:
Technisch gezien zit de firewall al in je kernel gebouwd, alleen heb je wat tools nodig om hem te configureren. In de 2.2 kernel werd nog gebruik gemaakt van ipchains, sinds kernel 2.4 is iptables daarvoor in de plaatsgekomen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 19:10 schreef Lexiun het volgende:
ben nu tijdje bezig met linux en heb sinds kort DEBIAN SARGE linux geinstalleerd. maar nu wil ik aan de slag met me firewall alleen heb hier werkelijk geen verstand van ( hoe het in linux werkt ).
Heb al wat gegoogled maar kan geen duidelijke antwoorden vinden op me vraag van hoe het werkt ?
Zit er in de ditributie van debian al standaar deen firewall of moet ik die zelfd installeren ?
Plus als ik dingen over firewalls lees lees ik over
IPCHANES
IPTABLES
wat is verscihl hier tussen
thnx in advance
Dan is ie voor een andere kernel bedoeld dan de kernel die jij gebruikt. Met 'modinfo <modulenaam>' kun je zien voor welke kernel die module geschikt is. Met 'uname -a' zie je welke kernel jij nu gebruikt.quote:Op zondag 21 november 2004 19:34 schreef Boink het volgende:
Daar zit een .o file bij, heb even gezocht op internet en vond dat je dan
"insmod Nautilus.o" moet doen. Maar als ik dit doe krijg ik de fout:
insmod: error inserting 'Nautilus.o': -1 invalid module format
quote:Op zondag 21 november 2004 20:36 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dan is ie voor een andere kernel bedoeld dan de kernel die jij gebruikt. Met 'modinfo <modulenaam>' kun je zien voor welke kernel die module geschikt is. Met 'uname -a' zie je welke kernel jij nu gebruikt.
Ik hoop dat je hiermee wat kan en dat je me een advies kan geven :-)quote:[root@localhost release]# modinfo Nautilus.o
kernel_version: 2.4.18-4GB
author: Frank Schuecke, frank.schuecke@amd.com
description: AMD WLAN Nautilus driver
device: AMD Nautilus
license: GPL
parm_eth: i
parm_desc_eth: Ethernet device number eth<x> to start with (default: select the first available device number)
parm_timeout: 1i
parm_ser: 1i
parm_desc_ser: Serial device major number <x> to assign (default: automaticly select a suitable major number)
parm_dpid: 1l
parm_desc_dpid: Trace ID: 28 lower bits trace channels, 4 highest bits trace level
[root@localhost release]# uname -a
Linux localhost.localdomain 2.6.9-1.678_FC3 #1 Mon Nov 15 18:28:07 EST 2004 i686 i686 i386 GNU/Linux
[root@localhost release]#
google vind rpmquote:Op dinsdag 23 november 2004 14:28 schreef Steve-O het volgende:
Waar kan ik een handleiding in pdf formaat vinden van suse![]()
google vind geen drol
SUSE LINUX 9.2 User Guide (PDF)quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:28 schreef Steve-O het volgende:
Waar kan ik een handleiding in pdf formaat vinden van suse![]()
google vind geen drol
Die had ik nog niet gevondenquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:34 schreef whoops het volgende:
It's a kind of magic...quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Die had ik nog niet gevonden
edit: nog wel de eerste link bij google
quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:03 schreef Boink het volgende:
Whoops als je toch zo goed bent met google)
Kun je mij dan vertellen waar ik een simpele recompile tutorial vind? Voor het het bovenstaande probleem
Heb je al geprobeerd om zelf een kernel te bakken met de juiste driver en kreeg je fouten?quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:34 schreef Boink het volgende:
MAar dit is voor de v1 ATMEL ik heb V2 en dat is de aMD
Neen, moet eerst ff een goeie how-to/tutorial vindenquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:02 schreef devzero het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om zelf een kernel te bakken met de juiste driver en kreeg je fouten?
ik zocht op manualquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:34 schreef whoops het volgende:
[..]
SUSE LINUX 9.2 User Guide (PDF)
en
SUSE LINUX 9.2 Administration Guide (PDF)
Aangezien je er niet bij zegt welke Suse versie het betreft moet je misschien hier zijn voor andere Suse versies....
Edit:
'Google vindt nix...' Die onderste URL is de eerste die Google geeft als je zoekt op 'Suse Doumentation'.... Maargoed, ik ben dan ook heel goed in Google...
Krijg je fouten in log.smbd? Als je smbclient //server/share -U account doet vanaf de server, krijg je dan wel verbinding? Is jouw server altijd master of juist niet als je geen verbinding kan maken met de share? Samba versie 3? Config-stukje uit smb.conf (of een link naar de hele smb.conf)?quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:55 schreef Creative1972 het volgende:
Ik hoop dat ik alles duidelijk genoeg omschreven heb en dat iemand een oplossing weet voor dit probleem![]()
quote:log file = /var/log/samba/%m.log
Naar aanleiding van deze opmerking van je, heb ik meteen even gekeken op www.samba.org voor de laatste versie. Voor RedHat is dat 3.0.9-1 (RPM).quote:Op woensdag 24 november 2004 09:35 schreef devzero het volgende:2.2 is oud. De 2.2.12 release in september was de allerlaatste 2.2 release. De 3 reeks werkt beter icm windows XP.
quote:Op donderdag 25 november 2004 00:59 schreef Creative1972 het volgende:
Resultaat: Probleem opgelost![]()
| 1 | paul ALL = NOPASSWD: /sbin/insmod,/sbin/rmmod |
| 1 | /sbin/iptables -A FORWARD -p tcp --dport 6881:6889 -j ACCEPT |
| 1 2 3 | http://http.us.debian.org:80/debian/pool/main/s/syslinux/syslinux_1.66-1_i386.deb was currupt Could't download syslinux |
Ik heb via een of andere mirror de ISO voor een minimal installation gedownload.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:30 schreef LintuxCx het volgende:
-knip-
Dat debian pakket is gewoon goed dus daar ligt het niet aan. Het kan zijn dat jouw netwerkkaart niet herkend wordt of dat de verbinding niet goed wordt ingesteld. Wat voor netwerkkaart heb je?quote:Op woensdag 8 december 2004 15:02 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb via een of andere mirror de ISO voor een minimal installation gedownload.
Heb nu al verschillende downloadsites geprobeerd, maar telkens dezelfde foutmelding
Als dat het geval is komt ie niet met deze melding, maar met de melding dat ie de server niet kan vinden.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat debian pakket is gewoon goed dus daar ligt het niet aan. Het kan zijn dat jouw netwerkkaart niet herkend wordt of dat de verbinding niet goed wordt ingesteld. Wat voor netwerkkaart heb je?
Met deze iso heb je gegarandeerd succes... Het is wel de Sarge (testing) release...quote:Op donderdag 9 december 2004 10:03 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Als dat het geval is komt ie niet met deze melding, maar met de melding dat ie de server niet kan vinden.
Je ziet hem ook eerst andere bestanden van de site downloaden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |