Dat kan Pfaf, je kunt voor elke cd een topic openen en je kunt ook verschillende reviews in een topic zetten, dat is al vaker gedaan en het is leuk, probeer het maar.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:38 schreef pfaf het volgende:
Ik denk trouwens dat er best wel draagvlak is voor wat meer reviews hier op Fok! Desnoods in topic-vorm. In VBL zijn we een tijd terug begonnen met een column-topic en daar zijn flink wat columns in geplaatst en ook zeker niet alleen van Tony, MM en SCH.
Dat valt best wel mee, ik zie voornamelijk mensen die mij bekend zijn van het forum. Niet dat dit nu zo'n boeiend gegeven is in deze discussie.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:47 schreef miss_bleu het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je hier in Muziek ander publiek hebt dan op de FP.
Veel forummers komen niet op de FP en veel FP-ers komen niet op het forum.
Ik zie namelijk meer "FP-mensen" reageren bij de reviews dan "Forum-users"
Ik vind reviews in Muziek altijd geweldig. Iedereen aan de review! Zou ik zeggen.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:52 schreef miss_bleu het volgende:
Het is het proberen waard. En ik weet ook zeker niet hoeveel reviewers er in Muziek komen. Het is dat Tony achter de schermen mij die linkje gaf anders was ik hier nooit gekomen.
En als jullie hier willen testen over het feit of 1 pagina beter is dan 2 in de vorm van reviews in Muziek. Ik weet niet of jullie daar Sebo even over aan moeten spreken, niet dat hij zoiets heeft van wat is dit?
Toestemming is er dusquote:Op woensdag 1 september 2004 22:25 schreef Seborik het volgende:
[..]
Dat kan Pfaf, je kunt voor elke cd een topic openen en je kunt ook verschillende reviews in een topic zetten, dat is al vaker gedaan en het is leuk, probeer het maar.
Dus het liefst een apart topic voor elke review? Of bedoel je dat ze dan in het centrale topic van de band moeten?quote:Op woensdag 1 september 2004 22:40 schreef Seborik het volgende:
Wat ik het liefste heb, is eigenlijk per cd een nieuw topic, maar als daar geen behoefte aan is, kan het natuurlijk ook in één topic of mensen doen het allebei, maakt niet uit.
quote:Op woensdag 1 september 2004 22:36 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Toestemming is er dusLaat het dan maar eens zien hoe jullie denken de CD-reviews beter te krijgen door 1 blz te maken
Ben benieuwd
'Sponsormateriaal' gaat voor? sponsormateriaal + recensies, klinkt als een botsing wat betreft afhankelijkheid, dat noem je geen recensies, maar advertorials.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Als je een review instuurt betekent het trouwens niet dat deze automatisch geplaatst wordt, omdat wij zgn sponsormateriaal krijgen dat altijd voorrang heeft. Maar als je denkt dat je review wat toevoegt kun je het altijd proberen natuurlijk
Ik zou 'm zo schrijven: CD Review: Spinvisquote:Op donderdag 2 september 2004 09:42 schreef miss_bleu het volgende:
Ik ben niet aangevallen, ik wil gewoon wel eens zien hoe jullie het dan zouden doen en wat het effect zou zijn
Ja, apart topic. Kijk wel even of er al een topic over is. Als je over cd's wil schrijven waar al een topic over is, kun je dan wel een apart reviewtopic openen met daarin de reviews over de cd's waar er al een topic over is. Dat zou dus bijvoorbeeld bij de nieuwe Prodigy het geval zijn... een topic met "Muziekforum reviews" als titel ofzo.quote:Op donderdag 2 september 2004 09:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dus het liefst een apart topic voor elke review? Of bedoel je dat ze dan in het centrale topic van de band moeten?
Ik vind het kleuterschoolachtig overkomen. Het is bovendien een onmogelijkheid. Hoe kun je muziek nou klinisch door een cijferschaal waarderen? Doe het densoods in kwalitatieve termen, of met een duim omhoog, omlaag of gelijksvloers, maar geen cijfer! Waarom zou je geen waardeoordeel zonder stempel van de juf kunnen geven?quote:Op donderdag 2 september 2004 12:14 schreef Z het volgende:
Ik vind een cijfer bij een recensie eigenlijk een must.
Nee, dat zou het zijn als het alleen positief zou zijn, maar er zijn relatief veel albums, films en party's die afgekraakt worden en daar hebben de publishers in 99% van de gevallen geen moeite mee.quote:Op donderdag 2 september 2004 10:00 schreef metalbazzz het volgende:
'Sponsormateriaal' gaat voor? sponsormateriaal + recensies, klinkt als een botsing wat betreft afhankelijkheid, dat noem je geen recensies, maar advertorials.
You fucking subjectivistquote:Op donderdag 2 september 2004 12:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maakt me dat nou een subjectivist?
Het is ook maar waardering van de recensent, een soort gevoelsmatige eindconclusie. Niet een algemene, objectieve waardering. Het is essentieel dat je niet meer van een review maakt dan wat het werkelijk is: een mening van een reviewer en een platform van aandacht voor de betreffende artiest. Het format wat ik als voorbeeld even aanhaalde vind ik duidelijk, helder en geeft bovendien veel informatie om je eigen mening te vormen.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vind het kleuterschoolachtig overkomen. Het is bovendien een onmogelijkheid. Hoe kun je muziek nou klinisch door een cijferschaal waarderen? Doe het densoods in kwalitatieve termen, of met een duim omhoog, omlaag of gelijksvloers, maar geen cijfer! Waarom zou je geen waardeoordeel zonder stempel van de juf kunnen geven?
Maakt me dat nou een subjectivist?
Ik begin even met het laatste en spreek alleen voor mezelf. Als ik een stuk schrijf over een bekende groep (zoals onlangs Brand Nubian of Ghostface Killah) dann schrijf ik summier iets op over eerdere albums en eventueel een anekdote, maar een onbekendere naam krijgt meer aandacht. Kwaliteit behoort voorop te staan, maar dat is altijd subjectief. Wat de één gortdroge info vindt, vindt de ander weer boeiend en interessant.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:14 schreef Z het volgende:
Ik vind een cijfer bij een recensie eigenlijk een must. Het is dat bijvoorbeeld Pitchfork een cijfer geeft, anders was ik er snel uitgekeken. Ookal zijn er mensen die er een enorme hekel aan hebben (zoals de subjectivisten) zou ik niet weten wat ik allemaal zou moeten luisteren als er nergens een waarde oordeel aan gehangen werd. Kort en bondig is ook helemaal niets mis mee, hoe langer een recensie, hoe meer onzinnig geleuter meestal. Zodiakk geeft een mooi voorbeeld
En het begrip content, gaat dat over kwaliteit of kwantiteit?
Eerlijk gezegd kom ik ook zelden op de FP. Onbekend maakt onbemind wellicht.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:29 schreef Z het volgende:
Het niet bezoeken van de FP ligt bij mij aan twee dingen; 1, hij is traag en 2; je moet 5 keer klikken ofzo wil je de hele recensie zien, de indeling is wat wazig.
Ok, je drukt op "Nieuw topic."quote:Op donderdag 2 september 2004 12:54 schreef pfaf het volgende:
Ik heb een reviewtje klaar van Rogue Wave. Zeg me maar wat ik er mee moet doen Sebbo.
Misschien is het een idee om te kijken of het muziekforum en de FP wat kunnen samenwerken. Pfaf plaatst zo een recensie, en als die bevalt kan die naar de FP, en als het topic gaat lopen komen er vanzelf meer recensies. Ik weet niet of jullie streven naar uniformiteit in de recensies, maar zo vul je die FP wel lekker natuurlijk.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar als je tips of suggesties hebt, kom maar op, want het verbeteren van de reviews kan altijd en is belangrijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |