quote:Menigte steekt Nepalese moskee in brand
KATHMANDU - Een woedende menigte heeft woensdag de grootste moskee van de Nepalese hoofdstad Kathmandu in brand gestoken. De aanval is een reactie op het vermoorden van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak.
De bewaking van de moskee, die slechts enkele honderden meters van het koninklijk paleis is verwijderd, was dinsdag al versterkt, maar duidelijk niet voldoende om de duizenden woedende mensen op afstand te houden. Ook de beveiliging van de Amerikaanse ambassade is uitgebreid.
De demonstranten sleepten ook meubilair en elektrische apparatuur uit de Jama Masjid-moskee en staken die op straat in brand, aldus ooggetuigen. De oproerpolitie probeerde de menigte met stokken in bedwang te houden. In Nepal zijn hindoes in de meerderheid. Moslims vormen een kleine minderheid.
De Nepalese kranten stonden woensdag vol stukken over de gruwelijke moord op de gijzelaars en de reacties van de nabestaanden in Nepal. De Nepalese televisie beschreef tot in detail de beelden van de moord die op internet waren gepubliceerd.
Die Nepalezen hadden de Iraki's / moslims ook niks gedaan.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Meki het volgende:
[..]
de moskee heeft hun niks gedaan
Nepalezen
neequote:Op woensdag 1 september 2004 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die Nepalezen hadden de Iraki's / moslims ook niks gedaan.
Mogen we nu dan ook roepen "Irakezen / Moslims" ?
Jaaaaa, oog om oog, tand om tand. Dat maakt je net zo slecht als diegenen die je veroordeeld.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:23 schreef Mrln het volgende:
ik zou 't precies dezelfde doen, maar dan ook 12 moslims gijzelen met de gelijke munt terug betalen van wat die moslims aan die Nepalezen hebben geflikt op video vastleggen aan CNN doorgeven![]()
De Nepaleze moslims hadden dat gedaan?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:23 schreef Mrln het volgende:
ik zou 't precies dezelfde doen, maar dan ook 12 moslims gijzelen met de gelijke munt terug betalen van wat die moslims aan die Nepalezen hebben geflikt op video vastleggen aan CNN doorgeven![]()
Niet!??quote:Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Meki het volgende:
Terroristen
dat zijn geen moslims
daar denken ze zelf anders over...quote:Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
Terroristen
dat zijn geen moslims
quote:Op woensdag 1 september 2004 09:34 schreef Bayer het volgende:
[..]
Niet!??
Ze roepen steeds van wel namelijk. Allemaal.
Ze roepen dat ze 'in naam van' Allah bezig zijn. Ik denk eerder dat het een stelletje low-IQ mensen zijn die gewoon de Koran verkeerd interpreteren. (Lees: letterlijk.)quote:Op woensdag 1 september 2004 09:34 schreef Bayer het volgende:
Ze roepen steeds van wel namelijk. Allemaal.
De Nepaleze Moslims hebben anders weinig van zich laten horen toen er twaalf landgenoten werden gegijzeld.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:32 schreef TimmyAsd het volgende:
De Nepaleze moslims hadden dat gedaan?
dat zijn dan toch moslims?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:37 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ze roepen dat ze 'in naam van' Allah bezig zijn.
Of je leest even niet selectief.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat zijn dan toch moslims?
Nee, jij pleit zeker voor moord om moord ???quote:Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Nepalezen
Je kent ze allemaal neem ik nu aan? Wie zegt dat ze dit goedkeuren?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:37 schreef Bayer het volgende:
De Nepaleze Moslims hebben anders weinig van zich laten horen toen er twaalf landgenoten werden gegijzeld.
Dat doen zowiezo maar een handjevol mensenquote:Verder ook geen enkele andere Moslimorganisatie wereldwijd die zijn bek open trok.
Ik heb zo'n gevoel dat ik jou niet serieus hoef te nemen..quote:De Islam is de religie van de vrede!
Allahu Akbar!
Vernielingen zijn wel okee?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nee, jij pleit zeker voor moord om moord ???
Ik vind het erg knap dat deze mensen zich niet hebben laten verleiden tot andere dingen.
Nee hoor, dit is de enige taal die de Moslimwereld blijkbaar verstaat.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:36 schreef TimmyAsd het volgende:
Ze pakken het verkeerde doel
Net als de bezette Irakezen die iets terugdoenquote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Eindelijk es een volk dat iets terugdoet !
Islam is ook een zeer verwarmende religie, bij vrijwel elke brandhaard in de wereld zijn moslims betrokken...quote:Op woensdag 1 september 2004 09:40 schreef Bayer het volgende:
Islam is de religie van de vrede!
oooohhh ... tja, haal dan iedereen daar weg ... bezetter én hulpverlener en laat ze zichzelf onderling maar uitmoorden. Probleem opgelost !quote:Op woensdag 1 september 2004 09:40 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Net als de bezette Irakezen die iets terugdoen![]()
Ik denk dat je het wel begreep...quote:Op woensdag 1 september 2004 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
oooohhh ... tja, haal dan iedereen daar weg ... bezetter én hulpverlener en laat ze zichzelf onderling maar uitmoorden. Probleem opgelost !
De Amerikanen zijn dat ook. Zijn alle Amerikanen nu despotische imperialisten?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Islam is ook een zeer verwarmende religie, bij vrijwel elke brandhaard in de wereld zijn moslims betrokken...
tja, het gaat er wel om WAT je terugdoet ... wij onthoofden hier toch ook geen moslims omdat bepaalde dingen ons niet aanstaan ?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:45 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel begreep...
Waarom zouden niet-moslims wel wat terug mogen doen, en moslims niet?
Nee, en wij doen de moslims in Nederland ook niets aan omdat 2 Nederlandse militairen in Irak zijn gsneuveld. En terecht!!quote:Op woensdag 1 september 2004 09:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
tja, het gaat er wel om WAT je terugdoet ... wij onthoofden hier toch ook geen moslims omdat bepaalde dingen ons niet aanstaan ?
Ze zeggen anders van wel.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
Terroristen
dat zijn geen moslims
Zouden we wel moeten doen. @random.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:46 schreef UncleScorp het volgende:
wij onthoofden hier toch ook geen moslims omdat bepaalde dingen ons niet aanstaan ?
Thailand, Kashmir, Filipijnen, Rusland, Algerije, Sudan, Nigeria, allemaal landen waar in naam van Allah wordt gemoord zonder dat ze er Amerikanen voor nodig hebben.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn dat ook. Zijn alle Amerikanen nu despotische imperialisten?
Allemaal mensen die gestoord in hun hoofd zijn en de Koran duidelijk niet begrijpen.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:48 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Thailand, Kashmir, Filipijnen, Rusland, Algerije, Sudan, Nigeria, allemaal landen waar in naam van Allah wordt gemoord zonder dat ze er Amerikanen voor nodig hebben.
Zoiets noemen ze "beschaving"quote:Op woensdag 1 september 2004 09:47 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Nee, en wij doen de moslims in Nederland ook niets aan omdat 2 Nederlandse militairen in Irak zijn gsneuveld. En terecht!!
Neehee, de VS heeft daar geen fikse vinger in de pap gehad.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:48 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Sudan
Juist, wat ze in landen als Irak en kennelijk ook Nepal niet altijd kennen..quote:Op woensdag 1 september 2004 09:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoiets noemen ze "beschaving"![]()
amerika is messtal bezig met vredesmissies en als het oorlogen zijn dan vechten ze tegen dictators en foute regimes, net zoals ze 60 jaar geleden al deden toen ze ervoor zorgden dat je opa en oma weer vrij rond konden huppelen. Afgezien van een dubbele agenda die ze zo nu en dan hebben kun je niet ontkennen dat Amerika moeilijk vergeleken kan worden met een religieuze groepering die het liefst de hele wereld, desnoods met geweld, bekeerd ziet worden tot de islamquote:Op woensdag 1 september 2004 09:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn dat ook. Zijn alle Amerikanen nu despotische imperialisten?
wat zijn er dan veel mensen die dat dan niet begrijpen he, waar zou dat toch aan liggen...quote:Op woensdag 1 september 2004 09:49 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Allemaal mensen die gestoord in hun hoofd zijn en de Koran duidelijk niet begrijpen.
Relatief is het meer een piepklein deeltje, dat er wonderwel voor kan zorgen mensen als jij te beinvloeden..quote:Op woensdag 1 september 2004 09:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat zijn er dan veel mensen die dat dan niet begrijpen he, waar zou dat toch aan liggen...
Heel begrijpelijk, beetje primitief, maar begrijpelijk.quote:Menigte steekt Nepalese moskee in brand
KATHMANDU - Een woedende menigte heeft woensdag de grootste moskee van de Nepalese hoofdstad Kathmandu in brand gestoken. De aanval is een reactie op het vermoorden van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak
Dat is precies de reactie die de terroristen beoogd hadden. Zodat er tweespalt komt tussen de moslims en de rest van de bevolking in alle landen. Zodat overal terroristen ontstaan.quote:Een woedende menigte heeft woensdag de grootste moskee van de Nepalese hoofdstad Kathmandu in brand gestoken
Die dan vervolgens de baas willen spelen. Het draait alleen maar om macht... Osama wil ook graag macht. Kreeg het niet daar dus probeert hij het hier door ons bang te maken. En dat in naam van Allah, geweldig hoe je de naam van je God besmeurd.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
amerika is messtal bezig met vredesmissies en als het oorlogen zijn dan vechten ze tegen dictators en foute regimes, net zoals ze 60 jaar geleden al deden toen ze ervoor zorgden dat je opa en oma weer vrij rond konden huppelen. Afgezien van een dubbele agenda die ze zo nu en dan hebben kun je niet ontkennen dat Amerika moeilijk vergeleken kan worden met een religieuze groepering die het liefst de hele wereld, desnoods met geweld, bekeerd ziet worden tot de islam
Maar dat is nou het grote probleem in al dit soort discussies. De vliegtuigkapers van 9/11 noemden zich moslims, die gasten die die franse journalisten hebben gegijzeld noemen zich ook moslims. Kan iedereen wel roepen dat ze geen moslims zijn, maar ze zeggen het wel. Wie heeft er gelijk? Dat is vaak zo verwarrend.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:49 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Allemaal mensen die gestoord in hun hoofd zijn en de Koran duidelijk niet begrijpen.
als je ooit nog eens in een mooie filmpje verschijnt gehurkt met een aantal van die lui achter je zal ik aan je mooie woorden denkenquote:Op woensdag 1 september 2004 09:59 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Relatief is het meer een piepklein deeltje, dat er wonderwel voor kan zorgen mensen als jij te beinvloeden..
Is het niet zo dan? Door die kleine groep ga jij anders denken over de grote groep goede moslims..quote:Op woensdag 1 september 2004 10:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je ooit nog eens in een mooie filmpje verschijnt gehurkt met een aantal van die lui achter je zal ik aan je mooie woorden denken
Zolang die grote groep niet heel duidelijk afstand neemt (wat ze nu dus te weinig doen in mijn ogen)van die kleine wel ja.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Door die kleine groep ga jij anders denken over de grote groep goede moslims..
Es benieuwd hoe zij zouden reageren moest er 1 christen ff Mekka gaan opblazen ?quote:Op woensdag 1 september 2004 10:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Door die kleine groep ga jij anders denken over de grote groep goede moslims..
mjah, kleine groep. Het is anders dagelijks raak overal ter wereld met die lui.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Idem dito voor ons, veel Amerikanen staan achter het Irak-beleid, terwijl daar ook ongure dingen plaatsvinden door de 'bezetters'..quote:Op woensdag 1 september 2004 10:05 schreef Chris_Redfield het volgende:
Zolang die grote groep niet heel duidelijk afstand neemt (wat ze nu dus te weinig doen in mijn ogen)van die kleine wel ja.
Mekka is natuurlijk niet te vergelijken met 12 Nepalezen.. Of heb je de veranderingen in de wereld gemist vanaf 11 septemberquote:Es benieuwd hoe zij zouden reageren moest er 1 christen ff Mekka gaan opblazen ?
En die nepalezen hebben niets gedaan tegen hun gijzelnemers... Ik kan het wel begrijpen hoor. Gijzelnemers die uit naam van een religie mensen afslachten, dan kan ik me voorstellen dat mensen boos worden op aanhangers van dezelfde religie. Als neo's je huis afbranden, dan wordt jij toch ook boos op neo's die niet persoonlijk jouw huis in de fik staken, maar wel hetzelfde nastreven?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Meki het volgende:
Nepalezen
Nou ik vind Mekka opblazen wel te vergelijken met 11/9 hoor ...quote:Op woensdag 1 september 2004 10:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Idem dito voor ons, veel Amerikanen staan achter het Irak-beleid, terwijl daar ook ongure dingen plaatsvinden door de 'bezetters'..
[..]
Mekka is natuurlijk niet te vergelijken met 12 Nepalezen.. Of heb je de veranderingen in de wereld gemist vanaf 11 september
In de naam van Allahquote:Op woensdag 1 september 2004 10:08 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn het niet marokkaanse relschoppers die hier meisjes lastig vallen, met kransen voetballen
Heb je Bush of de Paus wel eens gehoord over de belachelijke dingen van het Christendom?quote:wel weer een imam in het nieuws die homo's graag van een flatgebouw afsodemietert.
Idd, gebeurd elke dag, worden ook helemaal geen Nederlanders door Nederlanders vermoord...quote:Vervolgens lezen we weer wat over gevalletjes eerwraak
Mee eens..quote:verhalen over mensen die uit landen zijn gevlucht waar de sharia wet is, vrouwen die gestenigd worden omdat ze vreemd gegaan zijn...
Het grootste deel van je praat kan ook op christenen slaan, zij het in een wat andere vorm..quote:en voor die infromatiestroom is slechts een kleine groep vernatwoordlijk![]()
Juistquote:Op woensdag 1 september 2004 10:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou ik vind Mekka opblazen wel te vergelijken met 11/9 hoor ...
Nou laatst waren er heel veel afwijzingen over die kidnap van die Fransen. Zowat elke moslim organisatie was er tegen. Dus het kan wel. Dat geeft mij weer wat hoop. Maar inderdaad over het algemeen gebeurd het niet vaak. Maar laten we hopen dat de vorige keer een begin was.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:05 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Zolang die grote groep niet heel duidelijk afstand neemt (wat ze nu dus te weinig doen in mijn ogen)van die kleine wel ja.
alsof ik pro-christen ben? Ik moet alleenw el zeggend at geweld wat in die christen"cultuur" wat minder gemeengoed schijnt te zijn. Het ergste wat ik me kan herinneren zijn abortuskliniieken die letterlijk onder vuur liggen... Maar dat is dan nog maar een fractie van geweld en haat vergeleken met onze moslimsbroeders en wat zij uit naam van Allah allemaal flikkenquote:Op woensdag 1 september 2004 10:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
In de naam van Allah![]()
[..]
Heb je Bush of de Paus wel eens gehoord over de belachelijke dingen van het Christendom?
[..]
Idd, gebeurd elke dag, worden ook helemaal geen Nederlanders door Nederlanders vermoord...
[..]
Mee eens..
[..]
Het grootste deel van je praat kan ook op christenen slaan, zij het in een wat andere vorm..
Je hebt gelijk, christenen doen elkaar ook vreselijke dingen aan.. alles in de naam van god. Afschuwelijk.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het grootste deel van je praat kan ook op christenen slaan, zij het in een wat andere vorm..
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:17 schreef Kiki het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, christenen doen elkaar ook vreselijke dingen aan.. alles in de naam van god. Afschuwelijk.
Maar hier in Nederland merken we weinig van de christelijke excessen... meer van die van de islam. Daarom reageert iedereen er zo fel op.
Good comeback...quote:Op woensdag 1 september 2004 10:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Zwam niet zo over oog om oog, tand om tand. Als jij een vergelijkbare reactie geeft op iets kan je nooit net zo slecht zijn om de simpele reden dat je het niet begon.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:29 schreef Mobious het volgende:
[..]
Jaaaaa, oog om oog, tand om tand. Dat maakt je net zo slecht als diegenen die je veroordeeld.
Die moslims kunnen er toch ook niks aan doen dat er een stel gekken is dat Nepalezen gaat onthoofden? Al vind ik wel dat moslims wat meer dit soort daden publiekelijk mogen afkeuren, maar dat is een andere discussie.
Bij beschaving hoort onder andere het doorbreken van een geweldsspiraal. Het vermoorden van 12 willekeurige moslims daarentegen heeft mijns inziens niets te maken met het terugschuiven van een machtsevenwicht en al helemaal niets met beschaving. Integendeel, het veroorzaakt alleen maar meer polarisatie.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef KingCold het volgende:
[..]
Zwam niet zo over oog om oog, tand om tand. Als jij een vergelijkbare reactie geeft op iets kan je nooit net zo slecht zijn om de simpele reden dat je het niet begon.
Jij hebt minder keuze om wel/niet iets terug te doen omdat doordat de ander begon met vijandelijkheden waardoor het machtsevenwicht in jouw nadeel is verschoven.
Lijkt me niet dat ze hetzelfde nastreven... Net zoals SGP en CDA niet hetzelfde nastreven, en de gemiddelde christen geen lid is van de KKKquote:Op woensdag 1 september 2004 10:10 schreef freud het volgende:
Als neo's je huis afbranden, dan wordt jij toch ook boos op neo's die niet persoonlijk jouw huis in de fik staken, maar wel hetzelfde nastreven?
Ow, het was een serieuze reactie?quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef Kiki het volgende:
[..]
Good comeback...
Maar goed, je bent het er dus niet mee eens?
Tja ik begrijp die Nepalezen wel hoorquote:Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Nepalezen
ik begrijp de woede ook welquote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tja ik begrijp die Nepalezen wel hoor
Als er een Nederlander door extreme moslims te grazen wordt genomen dan is het hier ook los.![]()
Ja vriend, het was een serieuze reactie anders zou ik wel in ONZIN zitten.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ow, het was een serieuze reactie?
als dat zo is - dan kun je wel meetellen hoe lang de wereld nog bestaatquote:Op woensdag 1 september 2004 10:05 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
En als die Nederlander nou door een christen vermoordt wordt, gaat t dan ook los in ned? Of door een Israelische soldaat?quote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er een Nederlander door extreme moslims te grazen wordt genomen dan is het hier ook los.![]()
Ja joh, je hebt zeker gelijkquote:Op woensdag 1 september 2004 11:34 schreef Kiki het volgende:
[..]
Ja vriend, het was een serieuze reactie anders zou ik wel in ONZIN zitten.
Sla de krant toch eens open, wanneer zie je er staan dat de katholieken een gijzelingsactie hebben uitgevoerd, of dat de protestanten iemand hebben onthoofd? Natuurlijk zijn er ook afschuwelijke dingen die in die wereld gebeuren (zie Noord Ierland) en die mensen noemen zich ook katholiek/ protestants...
Helaas lees/hoor/zie je meer van deze idioten die zich dus moslim noemen dan van het andere gestoorde kamp. Dat bedoelde ik er dus mee te zeggen. We kunnen allemaal wel afkeurend roepen dat ze geen èchte christenen of islamieten zijn, maar het feit is wel dat ZIJ dat wel blijven roepen en geloven.
Dus wie heeft er gelijk?!
Ga jij eens snel ************quote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
An eye for an eye leaves everyone blind...quote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hou toch eens op met selectief lezen.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:45 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ja joh, je hebt zeker gelijkDus op basis wat je op tv ziet kan jij over zo'n grote groep van gelovigen oordelen? EN wat dacht je van al die burgerloorlogen in Afrika; daar zijn vele 'christenen' actief. Of zuid-amerika dan? Heb je daar wel eens wat over gelezen? Dus niet te snel uit je nek lullen ...
Tja, rellen zonder excuus is natuurlijk een stuk minder.. mensen moeten je er wel door gaan respecteren.. Zo van Kijk... eindelijk eens iemand die wat terugdoet! Goed zo jongen...quote:Op woensdag 1 september 2004 13:24 schreef Re het volgende:
volgens mij zijn er hier een paar die graag zien dat er wat Nederlanders een kopje kleiner worden gemaakt
quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef dVTB het volgende:
Ik keur het op zich niet goed, maar je kunt er haast op wachten dat mensen woedend gaan worden wanneer twaalf onschuldige landgenoten door moslim-extremisten zijn vermoord. Geweld met geweld vergelden is natuurlijk geen oplossing, maar ik kan me wel indenken hoe woedend mensen zijn en dat ze dan tot dit soort daden komen. Het is aan moslims zelf (of ze nu in Nepal of Nederland wonen) om veel nadrukkelijker afstand van terrorisme te nemen.
Iemand die roept dat de Islam de religie van vrede is valt inderdaad niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat ik jou niet serieus hoef te nemen..
Dit is natuurlijk gewoon waar... een universeel principe... Nepal had gewoon veel nadrukkelijker afstand moeten nemen van de VS, wanneer ze dit niet doen kun je er haast op wachten dat er gijzelingen van Nepalezen plaatsvinden die vervolgens bruut afgeslacht worden...quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef dVTB het volgende:
Ik keur het op zich niet goed, maar je kunt er haast op wachten dat mensen woedend gaan worden wanneer twaalf onschuldige landgenoten door moslim-extremisten zijn vermoord. Geweld met geweld vergelden is natuurlijk geen oplossing, maar ik kan me wel indenken hoe woedend mensen zijn en dat ze dan tot dit soort daden komen. Het is aan moslims zelf (of ze nu in Nepal of Nederland wonen) om veel nadrukkelijker afstand van terrorisme te nemen.
Ik begrijp even niet wat Amerika hiermee heeft te maken, afgezien van het feit dat zij de aanval op Irak zijn begonnen. Nepalezen zijn door moslim-extremisten vermoord. Ik lees het woord Amerika niet in die zin.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:33 schreef Posdnous het volgende:
Kun je je ook voorstellen dat Irakezen de Amerikanen aanpakken, omdat zij hen 10 jaar geleden hebben verraden,waardoor er duizenden mensen werden afgeslcht door hun toedoen?
Of dat dan weer niet?![]()
quote:Op woensdag 1 september 2004 13:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon waar... een universeel principe... Nepal had gewoon veel nadrukkelijker afstand moeten nemen van de VS, wanneer ze dit niet doen kun je er haast op wachten dat er gijzelingen van Nepalezen plaatsvinden die vervolgens bruut afgeslacht worden...
Welke terroristen?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef Posdnous het volgende:
Terroristen die vervolgens moslims aanpakken -----> goed.
Nou, die figuren die blijkbaar opeens aanslagen plegen op moskeen daar. Of zijn dat dan geen terroristen?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Welke terroristen?
Tja het afslachten van koks en schoonmakers is normaal. Als ik de VS was zou ik er mee driegen de ICBM's eens in te zetten op een paar heilige moslim plaatsen als de terreur niet ophoud.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon waar... een universeel principe... Nepal had gewoon veel nadrukkelijker afstand moeten nemen van de VS, wanneer ze dit niet doen kun je er haast op wachten dat er gijzelingen van Nepalezen plaatsvinden die vervolgens bruut afgeslacht worden...
Dat is hooguit vandalisme te noemen.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou, die figuren die blijkbaar opeens aanslagen plegen op moskeen daar. Of zijn dat dan geen terroristen?
Precies. En natuurlijk de resten van gedode terroristen begraven in varkenshuiden en -bloed. Leren ze het snel genoeg af.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het afslachten van koks en schoonmakers is normaal. Als ik de VS was zou ik er mee driegen de ICBM's eens in te zetten op een paar heilige moslim plaatsen als de terreur niet ophoud.
Aha, en als er toevallig mensen in zaten?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is hooguit vandalisme te noemen.
Moslims geven niet toe aan chantage van terroristenquote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het afslachten van koks en schoonmakers is normaal. Als ik de VS was zou ik er mee driegen de ICBM's eens in te zetten op een paar heilige moslim plaatsen als de terreur niet ophoud.
Sarcasme is wel moeilijk te volgen zonder smiley he?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet kan zien is verdere discussie natuurlijk zinloos.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, en als er toevallig mensen in zaten?
Maar opgeblazen bussen in Jeruzalem zul je ook wel vandalisme noemen![]()
*zucht*quote:Op woensdag 1 september 2004 13:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet kan zien is verdere discussie natuurlijk zinloos.
*zucht*quote:Op woensdag 1 september 2004 13:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
*zucht*
Ik snap niet dat jij moskeen in de fik zetten, met alle gevolgen van dien, bagatelliseert tot wat vandalisme. Als moslims hier een kerk in de fik gaan zetten vind je dat zeker ook gewoon vandalisme neem ik aan?
Je snapt hopelijk ook dat het gijzelen van Nepalezen en het opblazen van bussen aan 'de omstandigheden' ligt?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:51 schreef nikk het volgende:
[..]
*zucht*
Je snapt toch hopelijk wel dat het aan de omstandigheden ligt?
Het onderscheid vandalisme/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de daad op zich, of de omstanigheden, maar meer met het motief, of het doel erachter.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:51 schreef nikk het volgende:
[..]
*zucht*
Je snapt toch hopelijk wel dat het aan de omstandigheden ligt?
En dat noemen we terrorismequote:Op woensdag 1 september 2004 13:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk ook dat het gijzelen van Nepalezen en het opblazen van bussen aan 'de omstandigheden' ligt?
Dat zeg jij, probleem is dat heel veel meer mensen er anders over denken, en die zeggen ook nog moslim te zijn. Het gaat er dan ook niet om of ze het wel of niet zijn, maar om het feit dat ze zeggen het uit naam van de Islam te doen.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
Terroristen
dat zijn geen moslims
Ik kan me eigenlijk geen terroristische chantage voor de geest halen tegen islamieten. KKK leden die een imam gijzelen om de olieprijzen te verlagen door de OPEC of zoquote:Op woensdag 1 september 2004 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims geven niet toe aan chantage van terroristen![]()
Nou en?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zeg jij, probleem is dat heel veel meer mensen er anders over denken, en die zeggen ook nog moslim te zijn. Het gaat er dan ook niet om of ze het wel of niet zijn, maar om het feit dat ze zeggen het uit naam van de Islam te doen.
Of de Islam nu wel of niet vredelievend is, probleem ligt in het feit dat veel mensen uit naam van de Islam toch denken niet zo vredelievend te hoeven zijn.
Lees dan de post die ik quotequote:Op woensdag 1 september 2004 13:59 schreef freud het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk geen terroristische chantage voor de geest halen tegen islamieten. KKK leden die een imam gijzelen om de olieprijzen te verlagen door de OPEC of zo.
Wel als die het goedkeuren of er geen aflkeuring door hun tegehoor gebracht wordt. Zoals nu alle moslim organisaties hun afkeur laten horen over die Fransen. Dat is een goed voorbeeld zoals het moet zijn.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en?
Ik kan nu ook de straat oplopen en 30 mensen neerschieten en dan zeggen dat ik het voor Allah doe. Ga je dan ook alle Islamieten de schuld geven?
Het gaat niet om 1 individu, maar hele grote groepen "gelovigen".quote:Op woensdag 1 september 2004 14:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en?
Ik kan nu ook de straat oplopen en 30 mensen neerschieten en dan zeggen dat ik het voor Allah doe. Ga je dan ook alle Islamieten de schuld geven?
Aha, en jij denkt dat alle moslimorganisaties terrorisme goedkeuren? Wat is dat voor waanzin?quote:Op woensdag 1 september 2004 14:04 schreef niet_links het volgende:
[..]
Wel als die het goedkeuren of er geen aflkeuring door hun tegehoor gebracht wordt. Zoals nu alle moslim organisaties hun afkeur laten horen over die Fransen. Dat is een goed voorbeeld zoals het moet zijn.
Onzin, dat zijn gewoon groepen militante extremisten, die een enorme minderheid vormen in de moslimgemeenschap.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:06 schreef ThE_ED het volgende:
Er is een hele grote groep mensen die zich moslim noemt en wel geweld voorstaat.
Ik ken er misschien wel eentje... maar van al die anderen zou ik het niet durven zeggen..quote:Op woensdag 1 september 2004 14:06 schreef milagro het volgende:
maar onschuldige joden zijn er niet, dat hoor ik toch redelijk vaak geroepen worden
Maar de moslimwereld laat zich het gedrag van deze wel steeds aanleunen. Zijn zij uit de moslimgemeenschap gestoten?quote:Op woensdag 1 september 2004 14:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Onzin, dat zijn gewoon groepen militante extremisten, die een enorme minderheid vormen in de moslimgemeenschap.
in Nederland is dat een kleine Minderheidquote:Op woensdag 1 september 2004 14:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Onzin, dat zijn gewoon groepen militante extremisten, die een enorme minderheid vormen in de moslimgemeenschap.
Ben ik het niet mee eens. Ze hebben de schijn tegen, en gebruiken vaak genoeg terrorisme. Dus mogen ze dit best ontkennen. Nu wordt er in het geval van die Fransen tenminste eens druk op de ketel gezet. Dat jij het anders ziet is jouw zaak. Het is trouwens niet toegeven aan onwetendheid het is het voorlichten van mensen.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, en jij denkt dat alle moslimorganisaties terrorisme goedkeuren? Wat is dat voor waanzin?
Omdat bepaalde mensen zo dom zijn te denken dat alle moslims achter terrorisme staan, is natuurlijk geen reden om dat telkens maar te blijven ontkennen.
Als alle Nederlanders denken dat alle Fokkers kinderporno verspreiden, ga ik ook niet telkens uitspreken dat ik dat helemaal niet doe. Dat is toegeven aan onwetendheid.
Roepen velen niet dat de Palestijnse terroristen geen terroristen zijn, maar vrijheidsstrijders?quote:Op woensdag 1 september 2004 14:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, en jij denkt dat alle moslimorganisaties terrorisme goedkeuren? Wat is dat voor waanzin?
Omdat bepaalde mensen zo dom zijn te denken dat alle moslims achter terrorisme staan, is natuurlijk geen reden om dat telkens maar te blijven ontkennen.
Als alle Nederlanders denken dat alle Fokkers kinderporno verspreiden, ga ik ook niet telkens uitspreken dat ik dat helemaal niet doe. Dat is toegeven aan onwetendheid.
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 1 september 2004 14:11 schreef Meki het volgende:
[..]
in Nederland is dat een kleine Minderheid
De vraag of dergelijke handelingen zijn toegestaan is mede afhankelijk van de situatie. De situatie tussen de Joden en de Palestijnen wordt simpelweg door meer mensen als een situatie gezien waarin dergelijke handelingen gerechtvaardigd zijn, dan overige situaties waarbij van terrorisme gesproken wordt.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
verhaal
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
Nogmaals wees dan CONSEQUENT, en noem hen die exact hetzelfde doen in Israel, dan OOK GEEN moslims.
Het gaat om het argument "het zijn geen moslims, mensen die onschuldigen de keel doorsnijden mogen zich geen moslim noemen, zijn het ook niet"quote:Op woensdag 1 september 2004 14:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De vraag of dergelijke handelingen zijn toegestaan is mede afhankelijk van de situatie. De situatie tussen de Joden en de Palestijnen wordt simpelweg door meer mensen als een situatie gezien waarin dergelijke handelingen gerechtvaardigd zijn, dan overige situaties waarbij van terrorisme gesproken wordt.
Ik quotte jou, maar dat is niet terecht inderdaadquote:Op woensdag 1 september 2004 14:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Je zal mij niet horen zeggen dat de terroristen die je noemt geen moslims zijn. Natuurlijk zijn dat moslims.
Het gaat er om dat zij geen terroristen zijn OMDAT het moslims zijn.
?quote:Op woensdag 1 september 2004 14:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Je zal mij niet horen zeggen dat de terroristen die je noemt geen moslims zijn. Natuurlijk zijn dat moslims.
Het gaat er om dat zij geen terroristen zijn OMDAT het moslims zijn.
Dan ben je een terrorist die zijn daad goed probeert te praten door te zeggen dat hij het doet omdat hij moslim is.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
?
Als je jezelf opblaast in een bus, ben je dan geen terrorist omdat je moslim bent?
Onschuldige mensen mensen in een bus opblazen is nooit gerechtvaardigd. Wat die omstandigheden ook mogen zijn. Dat word gelukkig ook door de meeste mensen gezien als terrorisme.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De vraag of dergelijke handelingen zijn toegestaan is mede afhankelijk van de situatie. De situatie tussen de Joden en de Palestijnen wordt simpelweg door meer mensen als een situatie gezien waarin dergelijke handelingen gerechtvaardigd zijn, dan overige situaties waarbij van terrorisme gesproken wordt.
Ok.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan ben je een terrorist die zijn daad goed probeert te praten door te zeggen dat hij het doet omdat hij moslim is.
en als die terrorist nou wel een moslim is , is hij dan opeens geen moslim meer omdat ie nou een terrorist isquote:Op woensdag 1 september 2004 14:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan ben je een terrorist die zijn daad goed probeert te praten door te zeggen dat hij het doet omdat hij moslim is.
Hoe kom je daar nou bijquote:Op woensdag 1 september 2004 14:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
en als die terrorist nou wel een moslim is , is hij dan opeens geen moslim meer omdat ie nou een terrorist is![]()
Hoezo? Waarom zouden moslims dit niet mogen afkeuren in een demonstratiequote:Op woensdag 1 september 2004 09:35 schreef bird666 het volgende:
Ik snap inderdaad niet dat er een demonstratie komt van moslims die deze executies afkeuren
Het is maar net waar je de nadruk op legt. Het kan natuurlijk ook een Feyenoord-fan zijn.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:46 schreef deedeetee het volgende:
en als die terrorist nou wel een moslim is , is hij dan opeens geen moslim meer omdat ie nou een terrorist is![]()
Wat heeft dat er nou mee te makenquote:Op woensdag 1 september 2004 14:51 schreef robh het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de nadruk op legt. Het kan natuurlijk ook een Feyenoord-fan zijn.
Of een man.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:51 schreef robh het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de nadruk op legt. Het kan natuurlijk ook een Feyenoord-fan zijn.
Waarom kan ik nou niet een simpel "ja "of "nee "op die vraag krijgen ?quote:Op woensdag 1 september 2004 14:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij![]()
Da's wel het makkelijkste: je hebt terroristen èn je hebt moslims.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:56 schreef MikeyMo het volgende:
dus eigenlijk bestaan moslimterroristen niet?
Vast wel.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom kan ik nou niet een simpel "ja "of "nee "op die vraag krijgen ?
Dat is inderdaad zo, al is het strict theoretisch gezien verdedigbaar te stellen dat terroristen geen moslims zijn.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:32 schreef milagro het volgende:
Vervolg
Ik heb het, natuurlijk, over de beoordeling van de daad vanuit religieus oogpunt!quote:Op woensdag 1 september 2004 14:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Onschuldige mensen mensen in een bus opblazen is nooit gerechtvaardigd. Wat die omstandigheden ook mogen zijn. Dat word gelukkig ook door de meeste mensen gezien als terrorisme.
ja maar als een moslim nou een terreurdaad pleegt uit naam van zijn geloof...quote:Op woensdag 1 september 2004 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Da's wel het makkelijkste: je hebt terroristen èn je hebt moslims.
Dus alle niet-moslims zijn terroristen.
Sim-pel.
V.
Ik kan dat niet bergijpenquote:Op woensdag 1 september 2004 14:18 schreef deedeetee het volgende:
Wat is dat toch voor onzin dat een misdadiger opeens géén moslim meer is omdat ie een misdaad heeft gepleegd. Het wordt hoog tijd dat moslims eens aan " eerlijkheid en zelfkennis " gaan doen daar zullen ze beslist van opknappen en de rest van de wereld óók![]()
schijnheilige smoesjes![]()
En wat het in de fik steken van die moskee betreft :
da 's tenminste een actie die een normaal mens kan begrijpen![]()
Pcies. Dan is het een ongelovige hond. Alleen gelooft hij dat zelf niet.quote:Op woensdag 1 september 2004 15:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja maar als een moslim nou een terreurdaad pleegt uit naam van zijn geloof...
oh ja, dan is het geen moslim meer, hij weet het alleen zelf niet
Wat probeer je te zeggen? Dat het volgens het religieuze oogpunt dus gerechtvaardigd is onschuldige mensen in een bus op te blazen?quote:Op woensdag 1 september 2004 15:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik heb het, natuurlijk, over de beoordeling van de daad vanuit religieus oogpunt!
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 1 september 2004 15:15 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Dat het volgens het religieuze oogpunt dus gerechtvaardigd is onschuldige mensen in een bus op te blazen?
Zul je wel heel lang op moeten wachten denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom kan ik nou niet een simpel "ja "of "nee "op die vraag krijgen ?
Je zegt zelf:quote:Op woensdag 1 september 2004 15:18 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Gevolgd door:quote:Op woensdag 1 september 2004 14:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 september 2004 15:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik heb het, natuurlijk, over de beoordeling van de daad vanuit religieus oogpunt!
Ok heb jij dus ook terroristische en extremistische gedachtten.. fijn om te weten..quote:Op woensdag 1 september 2004 09:23 schreef Mrln het volgende:
Maar zij begonnen.quote:Op woensdag 1 september 2004 15:53 schreef Alulu het volgende:
[..]
Ok heb jij dus ook terroristische en extremistische gedachtten.. fijn om te weten..
Denkt precies zoals de mensen die hij veroordeeld![]()
Extremistje![]()
Leuke bijdrage..... wat is het nu Vlees noch Vis ?!. Ik snap heel goed wat je bedoeld.quote:milagro - woensdag 1 september 2004 @ 14:16.....
maar zij mogen dat omdat ze moslim zijn , alleen zijn ze nu geen moslim meer omdat ze dat gedaan hebben en en .......quote:Op woensdag 1 september 2004 15:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar zij begonnen.
Er zit natuurlijk wel een verschil qua doelstelling tussen enerzijds arme nepalezen die daar werken omdat ze anders van de honger niet te vreten hebben en anderzijds de militairen die daar indirect vrijwliig heen zijn gezonden.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:39 schreef Meki het volgende:
de Napelezen wisten wel wat er zou gebeuren als ze naar Irak gingen net als onze Nederlanders die in Irak zijn die weten wat er gaat gebeuren
Waar zie jij dan iets over het eventueel toegestaan zijn van het afmaken van onschuldige burgers?quote:Op woensdag 1 september 2004 15:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Je zegt zelf:
[..]
Gevolgd door:
[..]
Moslims nemen ook niet actief deel om het terrorisme te bestrijden. Wie zwijgt, stemt toe. laat je als moslim dan maar horen als je het niet eens bent met de brute moorden.'quote:Op woensdag 1 september 2004 16:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat een nutteloze discussie zeg
Sommige terroristen zijn moslims.
Moslims zijn niet allemaal terroristen.
Klaar. Wat is er nu zo moeilijk aan?
Iedereen die deel uit maakt van een geforceerde volkswoede in een land waar de communicatiemiddelen niet op de manier voorhanden zijn zoals Nederland zou ik niet het etiketje: terrorist mee willen geven.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou, die figuren die blijkbaar opeens aanslagen plegen op moskeen daar. Of zijn dat dan geen terroristen?
waar niemand zich aan waagt istquote:Op woensdag 1 september 2004 16:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat een nutteloze discussie zeg
Sommige terroristen zijn moslims.
Moslims zijn niet allemaal terroristen.
Klaar. Wat is er nu zo moeilijk aan?
En wie zegt dat dit niet gebeurt?quote:Op woensdag 1 september 2004 16:21 schreef Izza het volgende:
[..]
Moslims nemen ook niet actief deel om het terrorisme te bestrijden. Wie zwijgt, stemt toe. laat je als moslim dan maar horen als je het niet eens bent met de brute moorden.'
Je schrijft toch echt dat het gerechtvaardigd is mensen in een bus op te blazen, de daad bekeken vanuit een religieus standpunt. Welke conclusies moet ik daar uit trekken dan?quote:Op woensdag 1 september 2004 16:20 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar zie jij dan iets over het eventueel toegestaan zijn van het afmaken van onschuldige burgers?
Hieruit kan natuurlijk afgeleid worden, dat afhankelijk van de situatie anders gedacht zal worden over het al dan niet schuldig zijn van 'burgers'. Zoals altijd het geval is, kan iemand tegelijkertijd in de ogen van de één een terrorist zijn en in de ogen van de ander een vrijheidsstrijder..
Of dus in de ogen van de één een onschuldige burger, en in de ogen van de ander een bezetter of kolonist.
Hmm.. dan kan je de Palestijnse zelfmoordcommando's dus ook geen terrorist noemen. Vreemd.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iedereen die deel uit maakt van een geforceerde volkswoede in een land waar de communicatiemiddelen niet op de manier voorhanden zijn zoals Nederland zou ik niet het etiketje: terrorist mee willen geven.
Net zoals terroristen dus.quote:Ik zou het eerder een uit de hand gelopen rel willen noemen van mensen die hun wrok op andere wijzen uitten dan wij westerlingen zouden doen.
Ben ik niet met je eens.quote:Tussen iets in de hens zetten en een aanslag plegen zit een wereld van verschil, ben je dat met me eens?
Bovendien is de brand hoogswaarschijnlijk het gevolg van een massahysterie die als donderslag bij heldere hemel ten tonele kwam, van een voorberieding is geen sprake.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het onderscheid vandalisme/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de daad op zich, of de omstanigheden, maar meer met het motief, of het doel erachter.
Misschien omdat ik nog steeds niets hoor. Wel als het gaat over Ayaan en haar filmpje, maar hier zwijgt men in grote getalen.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En wie zegt dat dit niet gebeurt?
Want?quote:En wie zwijgt stemt toe retoriek is gewoon zielig.
Er is een tekst in de bijbel die zegt: wie goed doet, goed ontmoet. Dan lijkt me wel voor zich spreken.quote:Je gaat me toch niet vertellen, dat al die eeuwige moslimbashing alleen hierop gebaseerd is he?![]()
Ten eerste is dit pure onzin; moslimlanden vechten net zo goed tegen terrorisme (kijk maar hoe vaak bijvoorbeeld Pakistan of Saudi-Arabië in het nieuws zijn geweest i.v.m. vuurgevechten met, en arrestaties van terroristen).quote:Op woensdag 1 september 2004 16:21 schreef Izza het volgende:
[..]
Moslims nemen ook niet actief deel om het terrorisme te bestrijden. Wie zwijgt, stemt toe. laat je als moslim dan maar horen als je het niet eens bent met de brute moorden.'
Jij schijnt niet te snappen dat niet iedereen jouw oordeel over wie schuldig of onschuldig is deelt. Er naief om te denken dat iedereen hier hetzelfde van vind als jij. In de ogen van de daders zijn het dus geen onschuldige burgers.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Je schrijft toch echt dat het gerechtvaardigd is mensen in een bus op te blazen, de daad bekeken vanuit een religieus standpunt. Welke conclusies moet ik daar uit trekken dan?
Mwah, d'r zijn geen dooien gevallen en mensen nemen wraak. Hoe primitief en barbaars wraak kan zijn is het wel een begrijpelijke actie. Op het moment dat die Nepalezen willekeurig Moslims zouden afschieten was het een ander verhaal geweest.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:29 schreef Posdnous het volgende:
Opmerkelijk hoe aanslagen opeens gebagatelliseerd worden als 'slechts 'moslims het slachtoffer zijn![]()
Tja, dat die primitieve barbaren het gerechtvaardigd vinden is niet zo verwonderlijk. Dat anderen deze achterlijke gedachtengang overnemen wel.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:38 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Jij schijnt niet te snappen dat niet iedereen jouw oordeel over wie schuldig of onschuldig is deelt. Er naief om te denken dat iedereen hier hetzelfde van vind als jij. In de ogen van de daders zijn het dus geen onschuldige burgers.
Ok, dus nu hebben de extremisten weer wel gelijk?quote:Op woensdag 1 september 2004 16:43 schreef Izza het volgende:
Regeringen in die landen zijn alles behalve moslims te noemen. Dat is juist ook het verwijt van de extremisten. Zij hebben zich laten verleiden tot het grote geld.
Jij bent actief de straat opgegaan in Frankrijk om te laten zien hoe jij erover denkt, of ontwijk je gewoon mijn vraag?quote:Door actief net zoals in Frankrijk iets van je te laten horen. Door ook de straat op te gaan, door Osama te laten weten dat 'jullie' niet gediend zijn van de smet die hij op 'jullie' religie plakt.
Is dit een reactie waar ik eventueel op zou kunnen reageren om de discussie verder te helpen, of zo maar een loze kreet?quote:Op woensdag 1 september 2004 16:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dat die primitieve barbaren het gerechtvaardigd vinden is niet zo verwonderlijk. Dat anderen deze achterlijke gedachtengang overnemen wel.
Volgens mij ging het om moslims die zich uitspreken tegen terrorisme. Bij elke zelfmoordaanslag in Israel bijvoorbeeld, spreken de grote organisaties hun afschuw uit, om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:36 schreef Izza het volgende:
[..]
Misschien omdat ik nog steeds niets hoor. Wel als het gaat over Ayaan en haar filmpje, maar hier zwijgt men in grote getalen.
[..]
Omdat het niet waar is.quote:Want?
[..]
Geen idee waar deze reactie op moet slaan in dit verband.quote:Er is een tekst in de bijbel die zegt: wie goed doet, goed ontmoet. Dan lijkt me wel voor zich spreken.
Het eerste.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Is dit een reactie waar ik eventueel op zou kunnen reageren om de discussie verder te helpen, of zo maar een loze kreet?
Je hebt de bel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt posdnous. Zoek de definitie van een aanslag (die inderdaad gepleegd wordt door terroristen) eens op en leg die verklaring naast de feiten van de brand in Nepal.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:29 schreef Posdnous het volgende:
Opmerkelijk hoe aanslagen opeens gebagatelliseerd worden als 'slechts 'moslims het slachtoffer zijn![]()
Dat dacht ik al. Nooit de bijbel gelezen? Als je als mens goed bent en goed doet voor anderen, zal automatisch het goed tot je komen. Echter als je je asociaal opstelt, je gedraagt als een gast zonder fatsoen, dan kan je niet verwachten dat mensen lief en aardig tegen je blijven doen. Dus ik zou zeggen, begin daar eens mee. Dan zal dat moslimbashen, zoals jij dat noemt, een stuk minder worden. Van andere geloven en hun aanhangers hebben we gelukkig tot nu toe nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:52 schreef Posdnous het volgende:
Geen idee waar deze reactie op moet slaan in dit verband.
Fantastischquote:Op woensdag 1 september 2004 16:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volgens mij ging het om moslims die zich uitspreken tegen terrorisme. Bij elke zelfmoordaanslag in Israel bijvoorbeeld, spreken de grote organisaties hun afschuw uit, om maar wat te noemen.
[..]
Omdat het niet waar is.
[..]
Geen idee waar deze reactie op moet slaan in dit verband.
Ik was al bang dat die opmerking dus inderdaad nergens op zou slaan. Helaas bleek het waar.quote:Op woensdag 1 september 2004 16:59 schreef Izza het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Nooit de bijbel gelezen? Als je als mens goed bent en goed doet voor anderen, zal automatisch het goed tot je komen. Echter als je je asociaal opstelt, je gedraagt als een gast zonder fatsoen, dan kan je niet verwachten dat mensen lief en aardig tegen je blijven doen. Dus ik zou zeggen, begin daar eens mee. Dan zal dat moslimbashen, zoals jij dat noemt, een stuk minder worden. Van andere geloven en hun aanhangers hebben we gelukkig tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Wij de laatste tijd gelukkig (vrijwel) niet nee, net zoals we hier in Nederland erg weinig te leiden hebben gehad onder aanslagen van moslimterroristen...quote:Op woensdag 1 september 2004 16:59 schreef Izza het volgende:
Van andere geloven en hun aanhangers hebben we gelukkig tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Uhm nee, ik doe niet aan omgekeerde bewijslast.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:01 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Fantastisch![]()
Iets is niet waar omdat het niet waar is?
geef dan op zijn minst een voorbeeld waaruit dat blijkt, je beschikt over leuke dooddoeners.
Als je nu eens niet selectief leest en uit je slachtofferrol stapt kom je tot andere conclusies. Het is duidelijk dat de moslims niet per toeval slachtoffer zijn geworden, dat klopt. Ik zei alleen dat het geen aanslag was, omdat je een vergelijking trok met palestijnse gordeldragers, wat natuurlijk nergens op slaat.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:01 schreef Posdnous het volgende:
Oke, de moskee was puur toeval en het had niks met moslims te maken.
Moskeen in de fik zitten is onschuldige baldadigheid waar geen slachtoffers bij vallen en het ziet er naar uit dat men daar heel voorzichtig mee om is gegaan. In de toekomst hoeven we ook niet te verwachten dat een dergelijke rel uit de hand loopt.
Whateverslachtofferrol enzo.
Het wordt hier 'vandalisme' genoemdquote:Op woensdag 1 september 2004 17:06 schreef Elgigante het volgende:
Niemand noemt het ook baldadigheid, het is massahysterie, niets anders.
Omgekeerde bewijslastquote:Op woensdag 1 september 2004 17:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Uhm nee, ik doe niet aan omgekeerde bewijslast.
Als volgens jou zwijgen in dit verband toestemmen is (terwijl het zwijgen op zich al nergens op slaat, maar soit), moet je daar zelf maar bewijs voor aanvoeren.
'Zwijgen is toestemmen' werd in de post waar ik op reageerde niet als losstaande uitdrukking gebruikt, maar met een reden. En zonder onderbouwing.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast..
Als je de inhoudt van termen of uitdrukkingen niet begrijpt moet je ze vooral niet naar voren halen, dat werkt op mijn lachspieren.
Jij beweerd dat het onzin is, dan vraag ik aan jou waarom. Dat heeft niets met omgekeerde bewijslast te maken vrind. Dat is gewoon uitleg geven.
Ik stelde ook niet dat zwijgen toestemming is, ik vond alleen je reactie waarom dat niet zo was ter discussie.
Je bent blijkbaar niet op de hoogte van die uitspraak ofzo, omdat je het gezegde wilt ondermijnen?
Dat lijkt me ook niet de juiste benaming, dat ben ik met je eens. Ik snap je frustraties tegenover de bagatallisering ook wel, die deel ik met je, maar we moeten ons wel op de feiten controleren.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het wordt hier 'vandalisme' genoemd![]()
![]()
Toch welquote:Op woensdag 1 september 2004 17:10 schreef Elgigante het volgende:
Jij beweerd dat het onzin is, dan vraag ik aan jou waarom. Dat heeft niets met omgekeerde bewijslast te maken vrind.
Ja, ik kan de emotie wel begrijpen. Als er een stelletje debielen Nederlanders in Spanje de boel compleet aan gort slaan en zeggen trots te zijn als Nederlander, omdat wij Nederlanders zo zijn. Dan zal ik alles in het werk stellen om dat beeld te corrigeren. Ik mis deze emotie bij de moslim bevolking in NL bv. Dat geeft in ieder geval te denken. Plus de rits aan asociaal gedrag in de loop van de jaren.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik was al bang dat die opmerking dus inderdaad nergens op zou slaan. Helaas bleek het waar.
Dan zeg je dus dat als bepaalde idioten aanslagen plegen, je alle moslims daar op kan afrekenen. Ze zijn allemaal even schuldig en als ze zo fout zijn, kunnen ze hetzelfde terug verwachten.![]()
![]()
![]()
Geen idee. Ik heb ze niet gezien.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet de juiste benaming, dat ben ik met je eens. Ik snap je frustraties tegenover de bagatallisering ook wel, die deel ik met je, maar we moeten ons wel op de feiten controleren.
Zijn er eigenlijk beelden van de volksopstand annex heksenjacht of hoe je het ook wilt noemen?
jajaquote:Op woensdag 1 september 2004 17:14 schreef Izza het volgende:
Ja, ik kan de emotie wel begrijpen. Als er een stelletje debielen Nederlanders in Spanje de boel compleet aan gort slaan en zeggen trots te zijn als Nederlander, omdat wij Nederlanders zo zijn. Dan zal ik alles in het werk stellen om dat beeld te corrigeren.
Je haalt nu van alles door elkaar, het lijjkt me niet dat in Nepal moslims worden aangevallen omdat zij hier volgens sommigen asociaal zijn.quote:Ik mis deze emotie bij de moslim bevolking in NL bv. Dat geeft in ieder geval te denken. Plus de rits aan asociaal gedrag in de loop van de jaren.
Het is anders wel een feit.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:25 schreef Posdnous het volgende:
Oke, ik kan niet tegen jouw intelligentie op, jammer.
Hoi vriend, long time no seequote:Op woensdag 1 september 2004 17:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is anders wel een feit.
Hoe wil je het anders noemen? Terrorisme?quote:Op woensdag 1 september 2004 17:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het wordt hier 'vandalisme' genoemd![]()
![]()
En terrorisme:quote:van·da·lis·me (het ~)
1 zinloze, grove vernielzucht
Het in de hens steken van die moskee is eerder vandalisme te noemen dat terrorisme.quote:ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
Bannetje gehad hequote:Op woensdag 1 september 2004 17:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoi vriend, long time no see![]()
zeker wetenquote:Op woensdag 1 september 2004 17:43 schreef nikk het volgende:
Het in de hens steken van die moskee is eerder vandalisme te noemen dat terrorisme.
dan was mohammed ook geen moslim gezien hij duizenden mensen vermoorden omdat ze niet wilde bekeren tot zijn religie.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
Terroristen
dat zijn geen moslims
Hieruit verneem ik dat je zelf te bang bent om iets te ondernemen???quote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Ik dacht dat 't nou toch wel duidelijk was dat het juist géén terroristische daad was ......quote:Op donderdag 2 september 2004 03:39 schreef ClioSporT het volgende:
Jullie snappen nog steeds niet dat deze bullshit niet gaat om moslims of christenen, tis gewoon terrorisme.. punt. Macht daar gaat het om.
quote:Rellen in Nepal na moorden Irak
door Lucia de Vries
2004-09-02
Betogers in de Nepalese hoofdstad Kathmandu hebben gisteren hun woede over de executie van twaalf landgenoten in Irak gekoeld op islamitische landgenoten, moskeeën en Arabische bedrijven.
KATHMANDU - Gyalpo Sherpa joelt instemmend als een computer uit het raam van de oliefirma Gulf wordt gesmeten en samen met kasten en documenten in brand wordt gestoken.
Groot is de frustratie van deze 25-jarige toeristengids. Eerst kon hij fluiten naar zijn seizoenswerk omdat de maoïstische rebellen de hoofdstad blokkeerden. Toeristen bliezen massaal hun boekingen af. ,,Ik was van plan een baan in het Midden-Oosten te zoeken, maar na vandaag heb ik zo mijn twijfels'', legt Sherpa uit, terwijl hij een geschikte steen zoekt om de ramen van het uitzendbureau voor migrantenarbeiders in te gooien.
De doorgaande weg van Patan naar Kathmandu ziet zwart van de rook en is bedekt met documenten die demonstranten uit de ramen van uitzendbureaus hebben gegooid. Deze kantoren bemiddelen voor Nepalese arbeiders zoals de twaalf die in Irak zijn gegijzeld en dinsdag werden gedood. Het gaat meest om arme, vaak ongeletterde boeren, die hun huis in het door maoïstische rebellen bezette district hebben achtergelaten voor een onzekere toekomst in landen als Maleisië, Saoedi-Arabië, of Irak.
De Nepalese kranten hebben de dood van de twaalf breed uitgemeten, compleet met kleurenfoto's van de bebloede lichamen en wanhopige familieleden. Al om acht uur 'sochtends tijgen enkele duizenden boze jongeren, uitgerust met adreslijsten van uitzendbureaus aan het 'werk'. Ook ambassades van islamitische landen en Katar Airways moeten eraan geloven. Ze sluiten de hoofdstraten af met in brand gestoken autobanden.
Ze vallen een oude man met baard aan. Pas nadat omstanders ingrijpen en bevestigen dat hij hindoe is, laten ze hem los.
Om 9 uur wordt sieradenexporteur Akri Shah gebeld: hij moet snel naar de moskee komen waaraan hij verbonden is. Hij neemt een kijkje en is geschokt. ,,Het gebedshuis is volledig uitgebrand, inclusief alle heilige boeken'', vertelt hij. ,,Drie werknemers hebben benen of armen gebroken toen ze uit angst van de derde verdieping sprongen.''
Akri Shah is niet de enige moslim voor wie het oproer in de Kathmandu Vallei als een complete verrassing komt. ,,Onze families leven al vijfhonderd jaar in harmonie samen met hindoes en boeddhisten. De dood van onze Nepalese broeders in Irak was ook voor ons een vreselijke schok'', zegt Shah. De jonge zakenman hangt de rest van de dag aan de telefoon om bescherming voor familieleden te regelen, sommigen van wie het huis in brand is gestoken.
De moslimgemeenschap van Kathmandu laat weten geschokt te zijn door de houding van politie, leger en andere overheidsorganisaties. Akri Shah: ,,Om 9 uur belde ik de brandweer. Die is nooit komen opdagen.'' Veiligheidstroepen aanwezig op de 'hot spots' lijken niet van plan in te grijpen. Dit terwijl politieke demonstraties doorgaans met traangas en rubberkogels uiteengedreven worden.
Maar politiek commentator Yubaraj Ghimire denkt niet dat de regering de situatie opzettelijk uit de hand laat lopen. ,,De situatie is uitzonderlijk chaotisch. De brandweer weigert in actie te komen zonder escorte van het leger. Maar veel plekken zijn onbereikbaar doordat straten zijn afgesloten.''
De onlusten zouden lang kunnen aanhouden, vreest hoofdredacteur Ghimire, vooral als ultra-rechtse hindoegroeperingen erachter blijken te zitten. In Nepal, het enige hindoe-koninkrijk ter wereld, streven organisaties als Shiv Sena, Pashupati Sena en de Wereld Hindoefederatie naar een pure hindoe-staat. Ook de vier oppositiepartijen willen misschien profiteren van de verontwaardiging onder de bevolking over het 'falen' van het huidige kabinet.
Bijna driehonderdduizend Nepalezen werken als laagbetaalde migranten in het buitenland. Ze betalen (geleende) bedragen van 1400 tot 4700 euro voor een baan, ticket en paspoort. Minister van Arbeid Rhaguji Panta meent dat ondanks een overheidsverbod 'enkele duizenden' Nepalezen in Irak werken, veelal onvolledig geïnformeerd door hun uitzendbureau.
In het Indiase Bombay strandden onlangs duizenden Nepalese migrantenarbeiders, die onderweg naar Irak halverwege werden gedumpt door tussenpersonen. De mannen hebben geen geld om hun hotel of retourticket te betalen en leven onder erbarmelijke omstandigheden. Dat meldde een officiële rapporteur, diena terugkomst niet met de pers durfde te spreken uit angst voor de mensenhandelaars. ,,Dat zijn criminelen. Zijn leven is in gevaar als hij zijn mond opendoet'', verduidelijkt Helen Sherpa, een activist tegen de mensenhandel.
Terwijl premier Sher Bahadur Deuba via radio en tv de bevolking oproept kalm te blijven kondigt de regering om 2 uur een straatverbod af. Een uur later is het stil. De uit het raam gesmeten foto's van migrantenarbeiders, smelten weg in het wegdek- stille getuigen van de chaos die volgde op de dood van twaalf kansloze mannen, ver van huis.
Er leeft onder deze bevolking een jarenlange frustratie door onderdrukking (door China). Financieel en Economisch houdt dit Nepal in zijn greep (anders was het waarschijnlijk ook geen bloeiend welvarend land geweest, maar in elk geval wel beter). Vandaar dat er werk wordt aangeboden aan de westzijde, de Arabische landen dus. Ik kan me voorstellen dat daar de hoop totaal op gevestigd is. De Nepalezen in Irak doen hoogstwaarschijnlijk het werk, waar wij in het voorjaar polen voor halen (de minder betaalde bnaantjes, vooral schoonmaken etc), toch werden zij over een kam geschoren met 'de zgn 'agressors', de amerikanen. Hierdoor is misschien hun laatste hoop op verbetering verloren gegaan (men durft er niet meer heen> geen werk> geen geld> status quo), misschien dat dat de reden is van de uitbarsting.quote:Op donderdag 2 september 2004 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
Wat hebben arabische bedrijven ermee te maken. (Ow hey Koosvoos, extremist) Gewoon onschuldige arabieren die een bedrijf daar hebben
Sorry BSB mijn excusses........ ik wist niet dat er ook moslims bij gesneuveld waren.quote:Op donderdag 2 september 2004 17:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Altijd leuk om bevestigd te zien in de reacties van Fok!kers dat ze zulke dingen helemaal niet erg vinden als het moslims of moskeeën wordt aangedaan
Er zijn ook doden gevallen hoor... misschien moet je het krantenbericht hierboven een keer doorlezenquote:Op donderdag 2 september 2004 18:26 schreef Drugshond het volgende:
knip
Volgens het nieuws waren er wel doden en gewonden gevallen. In ieder geval, ik pleit voor terug trekking van alle arabische bedrijven in Nepal. Laat dat land maar lekker naar de tyfus gaan.quote:Op donderdag 2 september 2004 18:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Situatie Nepal
Zijn er mensen onthoofd ... Nee
Zijn er mensen doodgeschoten ... Nee
Zijn er mensen gevangen genomen ... Nee
Is (Was is een nog betere context) de bevolking boos op die klote kut (nep) moslims in Irak die zich vrijheidsstrijders durven te noemen ... Jazeker en hoe.
Wat is de schade : Alleen materieel en herstelbaar (jammer en onterecht dat ze het hebben gedaan, maar ergens wel een begrijpelijke reaktie).
Weltrusten BSB kruip maar weer lekker verder in je slachtoffer rol.
De islam is ver in de minderheid in Nepal, het land zal dus nooit naar de tyfus gaan...quote:Op donderdag 2 september 2004 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens het nieuws waren er wel doden en gewonden gevallen. In ieder geval, ik pleit voor terug trekking van alle arabische bedrijven in Nepal. Laat dat land maar lekker naar de tyfus gaan.
Je mongolerige redenatie slaat nergens op. De moslimminderheid die daar leeft is gewoon autochtoon. (Nepalees dus in dit geval) Net zoals je Surinaamse moslims hebt. Het is niet zo import als hier.(Feitelijk is alle religie import, maar je begrijpt wat ik bedoel) En het land IS al naar de tyfus in case u didnt knowquote:Op donderdag 2 september 2004 18:47 schreef axis303 het volgende:
[..]
De islam is ver in de minderheid in Nepal, het land zal dus nooit naar de tyfus gaan...![]()
Stukje uit het artikel op de BBC...quote:Op donderdag 2 september 2004 18:47 schreef Drugshond het volgende:
Ik pas ff mijn posting aan..... omdat nog niks duidelijk is.....
quote:A curfew in the capital, Kathmandu, imposed after violent protests on Wednesday, is still in force.
Two people were killed in the violence and the king has appealed for calm.
Shit ik haal heel mijn posting maar weg. Dit is niet zo mooi....quote:Op donderdag 2 september 2004 18:58 schreef kLowJow het volgende:
Stukje uit het artikel op de BBC...
Dan laten de Irakezen wat Bhurka's los.... daar zijn zelfs de Nederlanders bang voorquote:Op donderdag 2 september 2004 20:23 schreef HarigeKerel het volgende:
Inderdaad misschien maar wat Ghurka's loslaten... daar waren zelfs de Jappen bang voor![]()
Das niet zo gek..die zijn overal bang voor...quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan laten de Irakezen wat Bhurka's los.... daar zijn zelfs de Nederlanders bang voor
quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan laten de Irakezen wat Bhurka's los.... daar zijn zelfs de Nederlanders bang voor
haHAHAHA precies... het is een erg verwarmde religie.. vooral die mensen die er " misbruik" van maken zijn erg over verhitquote:Op woensdag 1 september 2004 09:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Islam is ook een zeer verwarmende religie, bij vrijwel elke brandhaard in de wereld zijn moslims betrokken...
Filipijnen niet?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:48 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Thailand, Kashmir, Filipijnen, Rusland, Algerije, Sudan, Nigeria, allemaal landen waar in naam van Allah wordt gemoord zonder dat ze er Amerikanen voor nodig hebben.
In Algerije is er ook een tijd niet gemoord. In Sudan wordt er even hard in naam van het Christendom gemoord (Net als Nigeria). De genuanceerde kijk van hem ookquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Filipijnen niet?.
Lachen joh.. gebouwen worden in de fik gestoken terwijl de mensen van drie hoog uit het raam moeten springen om het te overleven en anderen midden op straat doodgeslagen worden... Wat een humor weerquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:38 schreef millwall het volgende:
[..]
haHAHAHA precies... het is een erg verwarmde religie.. vooral die mensen die er " misbruik" van maken zijn erg over verhit
het is een achterlijke religie net zoals alle andere maar daar (vand e overige religies) heb je minder last van
En dat zijn dezelfde mensen die de Islam een achterlijke religie noemenquote:Op vrijdag 3 september 2004 11:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lachen joh.. gebouwen worden in de fik gestoken terwijl de mensen van drie hoog uit het raam moeten springen om het te overleven en anderen midden op straat doodgeslagen worden... Wat een humor weer
Ja.. hartverwarmend... haHAHAHAhaha...quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat zijn dezelfde mensen die de Islam een achterlijke religie noemen![]()
O nee? Vaak wel. Altijd wel. Zie 11/9, 11/3, het theater in Moskou 2 jaar geleden, en als de berichten juist zijn bevonden zich onder het gevoelloze tuig dat de laatste dagen tussen de 1000 en 1500 mensen (voornamelijk kinderen!!!) in een Russische school gegijzeld hadden ook 10 "Arabieren". En Arabieren zijn toch zeker ook moslims? Vreems hoor, dat terroristen geen moslims zijn. Ze blazen zichzelf naar "Kingdom come" om naast Allah te mogen zitten en zich te goed mogen doen aan 77 maagden. Volslagen gestoord zijn die lui en het zal mij tot in lengte der dagen een volslagen raadsel blijven dat ze het steeds weer voor elkaar krijgen om onschuldigen de dupe te laten worden omdat hun eisen niet ingewilligd worden. Pak dan gelijk Bush of Poetin, maar niet zomaar duizenden onschuldige mensen die met hun "zaak" niks te maken hebben. Al die militante moslimfundamentalisten mogen wat mij betreft allemaal van de aardbodem verdwijnen. Als de wereld straks echt naar de verdommenis gaat hebben we het aan HEN te danken. En kom niet met het gelul dat de moslimbevolking hier ook geen goed woord voor over heeft. Dat weet ik ook wel, maar neem van mij aan dat de mensen, als dat militante tuig doorgaat met haar acties, alle moslims over één kam gaan scheren, en dat kun je ze dan niet meer kwalijk nemen.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
Terroristen
dat zijn geen moslims
Niet elk land.....quote:Op zaterdag 4 september 2004 09:58 schreef Mwanatabu het volgende:
In elk land met meerdere etnische groeperingen zijn spanningen, helemaal als er meerdere godsdiensten in het spel zijn. Dat is in zijn algemeenheid zo, niet alleen bij "de" islam.
In elk Islamitisch land worden de christenen gehaatquote:Op zaterdag 4 september 2004 09:13 schreef lionsguy18 het volgende:
In elk aziatisch land worden de islamieten gehaat.
En kom nou niet aan dat het niet klopt, want ik heb dit zelf meegegmaakt.
Hoe zou dit toch komen?
quote:Op zaterdag 4 september 2004 09:13 schreef lionsguy18 het volgende:
In elk aziatisch land worden de islamieten gehaat.
En kom nou niet aan dat het niet klopt, want ik heb dit zelf meegegmaakt.
Hoe zou dit toch komen?
Je merkt als buitenstaander misschien niets van spanningen, maar die zijn er wel. Gelukkig in kleine mate, maar toch. Suriname schijnt ook erg relaxed te zijn wat dit betreft. Worden gerust moskeeën en synagogen naast elkaar gebouwd.quote:Op zaterdag 4 september 2004 10:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet elk land.....
Pak Singapore maar......
Daar zijn genoeg kerken, boedistische tempels, moskees e.d. te vinden. En je merkt niks van spanningen. Waarom ?!, de overheid zit er qua controle met zijn neus er boven op.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Suriname
en ik pleit voor de islam terug te trekken van alle landen waar ze niet horenquote:Op donderdag 2 september 2004 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens het nieuws waren er wel doden en gewonden gevallen. In ieder geval, ik pleit voor terug trekking van alle arabische bedrijven in Nepal. Laat dat land maar lekker naar de tyfus gaan.
ja door die kut communistenquote:Op donderdag 2 september 2004 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je mongolerige redenatie slaat nergens op. De moslimminderheid die daar leeft is gewoon autochtoon. (Nepalees dus in dit geval) Net zoals je Surinaamse moslims hebt. Het is niet zo import als hier.(Feitelijk is alle religie import, maar je begrijpt wat ik bedoel) En het land IS al naar de tyfus in case u didnt know
Mja maar is dat goed? Ze haten elkaar enorm maar doen niet omdat de controle zo scherp is. Wat gebeurd er als het even verslapt bijv.quote:Op zaterdag 4 september 2004 10:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet elk land.....
Pak Singapore maar......
Daar zijn genoeg kerken, boedistische tempels, moskees e.d. te vinden. En je merkt niks van spanningen. Waarom ?!, de overheid zit er qua controle met zijn neus er boven op.
Overleg, typisch Nederlands.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:43 schreef Bayer het volgende:
Ze vechten alleen niet. Dat is het verschil.
Jeej lekker trollen!quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:48 schreef Morghodius het volgende:
[..]
en ik pleit voor de islam terug te trekken van alle landen waar ze niet horen![]()
Of het is gewoon zijn mening.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:59 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Jeej lekker trollen!![]()
Nee serieus... er zijn daar helemaal geen spanningen...quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:49 schreef dewd het volgende:
Mja maar is dat goed? Ze haten elkaar enorm maar doen niet omdat de controle zo scherp is. Wat gebeurd er als het even verslapt bijv.
Dus je zou een tegenreactie van andere moslims op Nepaleze(n) (doelen) ook volledig begrijpen? Of de gijzeling van gisteren.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Woede over het vermoorden van landgenoten in de naam van een bedenkelijke religie moet nu eenmaal zijn passende uiting geven aan de nepalese bevolking.
Wellicht niet goed te keuren maar wel volledig te begrijpen.
Schamen voor wat? Wat hebben zij gedaan? Moeten alle Nepalezen zich ook schamen voor wat er is gebeurd? Wanneer organiseren de Nepalezen een demonstratie tegen geweld tegen moslims?quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:09 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee nepalese moslims moeten zich schamen en hun afkeer uiten.
Neem even wat afstand van het (kleine) probleem en probeer het grotere probleem/plaatje te zien.quote:Russisch Gijzelingsdrama deel 3
Maar goed, mijn verhaal.
Deze gebeurtenissen zijn natuurlijk een drama, ongeacht de motieven. Daar kan iedereen het over eens zijn, zelfs de Tsjetsenen zelf denk ik. Pas als er informatie komt over de motieven, en de groepering waar ze eventueel deel van uitmaakten kan ik daar over oordelen. Maar of deze informatie dan juist is, dat is ook nog maar de vraag. Daarmee kom ik meteen bij m'n volgende punt, met betrekking tot de toekomst.
Door dit soort acties zullen terroristen cq aanhangers van de islam steeds meer negatiever in het nieuws komen. We hebben foute Nederlanders, en er zijn foute moslims. Nadeel voor die moslims (of voordeel, hangt van je eigen visie af) is dat de media zich steeds meer anti-islam begint te gedragen. The US of A is op zich redelijk negatief als het gaat om het Midden-Oosten, en nu komt dit in het nieuws, wat aanleiding kan zijn voor Rusland om nog strenger te worden, en de deelstaten geen enkele onderhandeling meer gunnen. Hier op FOK! zijn nog mensen die eerst vele bronnen doorspitten voor ze een mening vormen, maar hoevelen in de wereld zijn er die het 1e het beste nieuws voor lief nemen?
Denk aan Goebbels in de WO2, hoeveel mensen namen alles maar aan wat hij verkondigde? Ik ben bang dat zoiets nu langzamerhand aan het opbouwen is. Het begint met een zaadje, maar dat begint nu te kiemen... tot straks inderdaad de wereld anti-moslim is. En dan mag iemand wel slimmer zijn en door de schijn van de media heen kunnen kijken, maar de stem van 1 persoon tussen die duizenden anderen wordt vaak niet gehoord.
Ik wacht eerst nog af tot er meer informatie beschikbaar is voordat ik een mening vorm, maar van bovenstaande is nu al sprake, je kan gewoon dit topic doorbladeren om het te constateren.
Of het nou wel of niet de schuld van moslims zelf is, het maakt niet uit..... media heeft in deze maatschappij zo'n grote invloed.
Bron:quote:In placid Singapore, civil disobedience simmers
Ethnic tension rose yesterday, as two schoolgirls were suspended for wearing Islamic headscarves.
By Dan Murphy | Special to The Christian Science Monitor
SINGAPORE - For weeks, the open-air coffee shops and gleaming office towers of this multiethnic city-state have buzzed with tales of suspicion and fear.
Chinese businessmen have wondered if they should fire all of their Muslim workers; Malay men, who are predominantly Muslim, tell one another that wearing sarongs and other forms of traditional dress could get them stopped by the police; and Chinese pensioners whisper that Singapore's Malays secretly approve of Osama bin Laden.
It doesn't matter that most of the stories aren't true. They are a symptom that Singapore's prized racial harmony has been damaged by terrorism. The January announcement that 13 Al Qaeda "sleeper" agents, all Muslims, had been arrested here served to expose and widen the fissures between its ethnic groups.
The atmosphere since has awoken memories of 1964, when race riots between the majority Chinese and Malays, who are predominantly Muslim, threatened to overwhelm the fledgling nation.
That year shaped the thinking of Singapore's founding fathers more than any other, and the government has considered stable race relations to be the foundation of its economic success ever since.
The "episode has worrying implications for our multiracial and multireligious society,'' Prime Minister Goh Chok Tong said last week. "We cannot afford a repeat of the panic and irrational fear that led to segregation of the races after the two riots of 1964."
Yet even as Mr. Goh's government seeks to build racial ties, it is also dealing with a rare instance of civil disobedience: A 6-year-old girl was suspended from school yesterday for wearing a Muslim headscarf, and another girl was threatened with suspension, in the latest installment of a dispute that has been major news in Singapore.
The government has portrayed the dispute as simply about applying the same dress code to all students, but it has caused resentment among some of the city's Malays. In neighboring Malaysia, which is predominantly Muslim, politicians and some government officials have criticized Singapore's stance as insensitive to Islam.
A small but vocal Muslim group called Fateha, which is coming under fire from the government as well as other Muslim groups, is a strong advocate of the headscarves. They have criticized the government's position on headscarves, saying it lacks a desire to understand the Muslim community's concern.
Singapore's population is roughly 75 percent Chinese, 15 percent Malay, and 10 percent Indian. Almost all of the Malay's are Muslims. The way the race issue is being tackled now speaks volumes about how this tightly controlled society has been built in the 35 years that it has been a republic: With heavy doses of social engineering.
A flurry of formal and informal government initiatives followed Goh's speech. The bully pulpit of the state-owned press began cranking out articles on Malay-Chinese cooperation and hasn't stopped; daycare centers have started taking Chinese children on visits to Malay homes; and millions of dollars of government funds have been mobilized to encourage racial cooperation.
Goh made no bones about his concerns. "For example, some Chinese companies may shun employing Malay/Muslims henceforth. This would be terribly wrong," he told business leaders. "I would like them to make greater efforts than before to ensure that there are no such discriminatory attitudes among employers."
Many Malays privately claim they are discriminated against when they apply for jobs in the civil service, and many Chinese frequently dismiss Malays as lazy.
Though Singapore isn't at any risk of violence, analysts say the reactions of the majority Chinese and minority Malays are proof that underneath this country's famously placid surface there are reserves of enmity between the races.
"The government should tackle these issues, but they also have to admit that this is about more than perception - many Malays do feel that they're second-class citizens here,'' said one Malay community leader, who requested anonymity. He pointed to frequent government campaigns that stress the importance of Chinese having more babies, or encouraging citizens to speak Chinese, as thorns in the sides of many Malays.
At Singapore's Housing Development Board (HDB) buildings - stumpy government-built structures - the faults lines are in clear view.
Historically, the races in Singapore were strictly confined to ethnic enclaves in the buildings - and even within the Chinese community, residents segregated themselves by dialect.
In 1989, alarmed by the HDB segregation, the government passed a law that required the buildings' demographics to reflect Singapore's racial balance. It is one of the plainest state-mandated attempts at fostering race relations.
Yet the atmosphere in a typical HDB doesn't reflect a mixing of the races so much as cohabitation.
"I don't really know any of my Muslim neighbors,'' says an ethnic-Indian woman who lives in a cluster of roughly 250 HDBs. "Yeah, the different races don't mix too much,'' agrees a Malay man on the same floor.
hopenlijk héél langquote:Op zaterdag 4 september 2004 21:06 schreef DrRepublican het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het duurt totdat we in Europa n.a.l.v. terroristische aanslagen alhier een burgeroorlog gaan krijgen,
kom, kom zo gek zijn wij niet hoorquote:want dat het in Europa ooit tot een geweldadige confrontatie tussen verschillende bevolkingsgroepen gaat komen is zeer waarschijnlijk.![]()
mmmm mijn conclusie is eerder, ook in Singapore gaan moslims alleen om met mensen uit hun eigen kringetje.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bron:
http://www.google.nl/search?q=cache:FtGqQdI2OmsJ:www.csmonitor.com/2002/0205/p07s01-woap.html+singapore+ethnic+tension&hl=nl
Helaas hebben de terreuracties ook in Singapore hun uitwerking...
Nie, wij iig geval niet. Maar wat dacht je van bijvoorbeeld de "Kaalkopjes"?quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
hopenlijk héél lang
[..]
kom, kom zo gek zijn wij niet hoor![]()
Hoezo, dan moet je het toch nog steeds lezen?quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:17 schreef Bayer het volgende:
Rot nou eens op met die lange teksten, vat het samen en geef de link s.v.p..
Nee hoor, misschien spreekt het me wel aan en wil ik het lezen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoezo, dan moet je het toch nog steeds lezen?
Die laten wij echt niet zomaar hun gang gaan hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:15 schreef DrRepublican het volgende:
Nie, wij iig geval niet. Maar wat dacht je van bijvoorbeeld de "Kaalkopjes"?
Alleen zo jammer dat er nog een heleboel méér van die randdebielen zijnquote:Op zaterdag 4 september 2004 21:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Ok, nagedacht. Ik zal het nooit meer doen.![]()
Beetje quoten mag toch wel he?
Maar goed, on-topic maweer. Ik vind nog steeds dat Meh7 een punt heeft. Je kunt geen miljard mensen afrekenen op de daden van 27 randdebielen.
Treffend artikel.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:57 schreef Mwanatabu het volgende:
.......
Helaas hebben de terreuracties ook in Singapore hun uitwerking...
De meeste groei zou komen door immigratie van moslims uit o.a. Pakistan en India. Ook verdringt het wahhabisme steeds meer de tolerantere sufi-vorm van de islam.quote:Apart from the Christian population, the Muslim population has also increased beyond any proportion. The Muslim population accounted for merely 2.5 percent of the total until 1981. It shot up to 3.5 per cent in 1991. The number of mosques has increased not only in Kathmandu Valley but also in remote parts of the Kingdom. For even a small population of the Muslims in several villages, big mosques were built. Though the country has been facing acute recession, there is no dearth of money for making mosques or churches. In the beginning of December, 1998, Muslims audaciously held rallys at Sita's birthplace--Janakpur, one of the great holy towns of Hinduism--calling for the conversion of Nepal into an Islamic state!
Csmonitor is een hele goede en neutrale bron, werkelijk waar.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:09 schreef Tarak het volgende:
Ik heb nog wel wat argwaan bij de bron trouwens.
Misschien niet eens zo slecht dus die opmars van de Maoisten?quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:13 schreef VAK het volgende:
Deze rellen zullen ook wel niet helemaal plotseling komen. Als ik er zo even naar kijk zijn er al langer spanningen. Bijvoorbeeld:
[..]
De meeste groei zou komen door immigratie van moslims uit o.a. Pakistan en India. Ook verdringt het wahhabisme steeds meer de tolerantere sufi-vorm van de islam.
Nou daar zijn ze daar dan mooi klaar mee,quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:13 schreef VAK het volgende:
Deze rellen zullen ook wel niet helemaal plotseling komen. Als ik er zo even naar kijk zijn er al langer spanningen. Bijvoorbeeld:
[..]
De meeste groei zou komen door immigratie van moslims uit o.a. Pakistan en India. Ook verdringt het wahhabisme steeds meer de tolerantere sufi-vorm van de islam.
Verpest gaat worden? En dan door moslims zeker? :')quote:Op zondag 5 september 2004 09:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou daar zijn ze daar dan mooi klaar mee, :'( nog een land waar het leefklimaat verpest gaat worden.....
En denk je dan dat die moslims het er niet nog slechter op gaan maken ?( nee jij niet nat.quote:Op zondag 5 september 2004 09:29 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Verpest gaat worden? En dan door moslims zeker?
Misschien heb je het niet in de gaten maar er is daar zo'n beetje een burgeroorlog aan de gang tussen het huidige regime en Maoïstische rebellen.
Wat ik dus wil zeggen is dat het een beetje vreemd klinkt dat je op basis van speculaties over veranderingen binnnen de moslimminderheid spreekt van "het verpesten van het leefklimaat" aldaar, terwijl er een burgeroorlog aan de gang isquote:Op zondag 5 september 2004 09:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En denk je dan dat die moslims het er niet nog slechter op gaan maken ?( nee jij niet nat.maar ik wel ) Dat de chinezen daar zijn wist ik ook wel hoor, maar daarom vind ik het juist zo sneu voor dat arme geplaagde volk dat ze nu ook nog met moslims opgescheept worden
![]()
Overigens snap ik niet waar deze opmerking op slaat.quote:Op zondag 5 september 2004 09:35 schreef deedeetee het volgende:
(nee jij niet nat.maar ik wel )
"k was al aan 't twijfelen of ik die opmerking wel zou laten staanquote:Op zondag 5 september 2004 09:39 schreef kLowJow het volgende:
Overigens snap ik niet waar deze opmerking op slaat.
Ik ben overtuigd atheïstquote:Op zondag 5 september 2004 09:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
"k was al aan 't twijfelen of ik die opmerking wel zou laten staan
Ben jij geen vervente verdediger van moslims dan![]()
Aha, wat dat betreft ben je dus een verstandig mensquote:Op zondag 5 september 2004 09:44 schreef kLowJow het volgende:
Ik ben overtuigd atheïst![]()
Goh, hoe durven ze !!! Dat mag nat. alleen als je moslim bentquote:Op zondag 5 september 2004 12:04 schreef Monidique het volgende:
In een irrationale vlaag van religieuze haat zijn de niet-islamitische Nepalezen begonnen hun woede te koelen op de moslims.
Als er moslims in een land zitten ,dan zitten de niet moslims er " mee op gescheept "quote:Da's wat anders dan opgescheept worden met moslims.
Nee, niemand mag dat, waar trek jij de bizarre conclusie uit dat alleen moslims woedend mogen zijn op onschuldige mensen?quote:Op zondag 5 september 2004 12:46 schreef deedeetee het volgende:
Goh, hoe durven ze !!! Dat mag nat. alleen als je moslim bent![]()
Het is niet mijn conclusie hoor, maar ik vind het gedrag van moslims idd wel 'ns bizar en daar ga ik met jou niet over in discussie ( helemaal off topic touwens )quote:Op zondag 5 september 2004 13:01 schreef Monidique het volgende:
Nee, niemand mag dat, waar trek jij de bizarre conclusie uit dat alleen moslims woedend mogen zijn op onschuldige mensen?
Goed, het is niet jou conclusie, je wilt er neit over discussiëren, maar toch dacht je: ik meld het even?quote:Op zondag 5 september 2004 13:10 schreef deedeetee het volgende:
Het is niet mijn conclusie hoor, maar ik vind het gedrag van moslims idd wel 'ns bizar en daar ga ik met jou niet over in discussie ( helemaal off topic touwens )![]()
Waarom open je er dan geen topic over?quote:Op donderdag 9 september 2004 16:48 schreef Goochie het volgende:
Wat mij opvalt is dat de executie zelf niet door de moslim gemeenschap afgekeurd wordt. Daar wordt angstvallig niets over gezegd. Tenminste, ik heb het niet gezien of gelezen.
Ja... eigenlijk valt het wel mee als je je armen en benen breekt omdat je van de derde verdieping door het raam moet springen omdat een groep mensen je moskee in de fik steekt...quote:Maar wel schreeuwen als er een moskee in de brand wordt gezet. Nou nou...dat is me een partij erg zeg.
Daar kan ik niet zo één-twee-drie op antwoorden. Wie tot welke groep behoort is afhankelijk van het perspectief van degene die de groepen indeelt (hier ben jij dat dus)...quote:Op donderdag 9 september 2004 22:16 schreef Goochie het volgende:
@ KlowJow
Waarom ik er geen topic voor open gooi? Omdat ik vind dat als er, volgens jullie zeggen, een zeer klein gedeelte van de moslims het voor jullie verpesten, jullie eens actie moeten ondernemen.
Als iemand van 'mijn groep' zoiets onmenselijks flikt, dan zou ik daar toch wel even wat over zeggen, als groep zijnde. Maar daar hoor je maar niet van. Ik krijg zelfs de indruk dat het allemaal maar een beetje gedogen wordt!
Wat vind jij er dan van?
Nou, voor mij is het allemaal 1 groep, maar er zullen ongetwijfeld wel weer verschillende subgroeppen zijn.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zo één-twee-drie op antwoorden. Wie tot welke groep behoort is afhankelijk van het perspectief van degene die de groepen indeelt (hier ben jij dat dus)...
Om antwoord te kunnen geven op je vraag zul je me dus eerst moeten vertellen wat jouw groep is, wat jij als mijn groep ziet en wat het verschil tussen deze twee is waardoor je mij tot de éne en jezelf tot de andere denkt te kunnen rekenen.
De vraag was toch vrij duidelijk? Wat is dan jouw groep, wat is mijn groep en wat is het verschil tussen ons? Het lijkt me duidelijk dat er een verschil moet zijn, want waarom zou je ons anders in verschillende groepen indelen?quote:Op donderdag 9 september 2004 22:38 schreef Goochie het volgende:
[..]
Nou, voor mij is het allemaal 1 groep, maar er zullen ongetwijfeld wel weer verschillende subgroeppen zijn.
Ik behoor tot de groep mensen die van dit soort acties kotsen en niet begrijpen hoe een mens dit kan doen!!!
en wat is nou een kerkquote:Op donderdag 9 september 2004 17:07 schreef lionsguy18 het volgende:
We praten wel verder nadat alle nepalese moskeen in vlammen op zijn gegaan.
Wat is nou 1 moskee.
Gewoon een stenen gebouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |