quote:
Op maandag 13 september 2004 10:34 schreef UncleScorp het volgende:
"Steeds zwakker wordende constructies" ... ah ja want het staal begint te smelten ... bekijk de foto's van de het puin en ge ziet nergens gebogen staal ...
ik neem aan dat je het nog steeds over WTC-7 hebt:
de instorting van dat gebouw vond zeer lokaal plaats: de dragende columnen in het gebouw, ergens rond de 7e verdieping begaven het, waarna eerst de stukken erboven in het gebouw naar beneden kwamen, en de vernietiging zich naar boven verplaatste, maar nog altijd in het binneste van het gebouw:
op de beelden zie je dat 2 seconden voor het instorten van de buitenmantel eerst de gebouwtjes op het dak plots verdwijnen, inzakken; 2 seconden later zakt dan ook de buitenmantel in elkaar, omdat de ondersteuning door het dragende centrale deel van het gebouw ontbreekt:
bij het inzakken van het gebouw zie je ook aan de bovenrand een hele duidelijke 'knik'...
oftewel; het instorten van WTC-7 heeft weinig weg van het gericht neerhalen van een heel gebouw dmv van geplaatste explosieven, omdat deze juist over over een hele verdieping geplaats worden, om te zorgen dat het gebouw redelijk gelijkmatig neerkomt, zonder afhankelijk te zijn van zulk een kettingreactie zoals in WTC7 lijkt te hebben plaatsgevonden.
gebogen of vervormde staalbalken hoef je niet te zien: omdat de initiele breuk slechts zeer lokaal was en slechts een paar stalen balken betrof (4 tot misschien 7 pilaren):
natuurlijk hadden ze veel moiete kunnen doen om de balk waarin de intitiele breuk plaatsgevonden heeft te lokaliseren, echter, men heeft daar ook gekozen om het opruimen van het terrein een zekere prioriteit te geven tov het vinden van details (ze zaten nl. met nogal wat puin, dat ze eigenlijk liever kwijtwaren dan dat ze zoveel behoefte hadden aan een onderzoek tot in de kleinste details.)
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:33 schreef UncleScorp het volgende:
Ik begrijp het soms ook allemaal niet meer.
het instorten van de WTC-gebouwen is nu eenmaal gebeurt op die manier, ongeloofwaardig wel, ik kon mijn ogen ook niet geloven toen ik op die dinsdag CNN zat te kijken.
Maar het heeft geen zin continue allerlei draaiing te maken om te ontkennen dat dit gebeurt is, en er allerlei extra omstandigheden bij te bedenken, die even ongeloofwaardig zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25