abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21647717
Okay, er is iets met het WT7 gebouw. Sommigen claimen dat het WT7 onafhankelijk van de WTC torens in elkaar is gestort, sterker nog, dat het is opgeblazen.

Wat is hier bekend over, en wat wordt er allemaal beweerd?
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:12:01 #2
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_21648310
grr@:9

ik snap dat de OP uitnodigend is geschreven ipv hier heb je het verhaal zoek het maar uit

a 8 uur na wt1 en 2 ging ie plat
b geen wolkenkrabber is dat ooit gelukt door brand alleen
b "pull it" quote door de eigenaar ..vakterm voor opblazen
b ook daar zo snel mogelijk de crimescene opruimen
b geen onderzoek en ohja
c geen vliegtuig
d de burgemeester voor instorten wt1/2 al wt7 uitrend omdat hij een telefoontje krijgt
quote:
"We were operating out of there when we were told that the World Trade Center was gonna collapse," Rudolph Giuliani told Peter Jennings of ABC News that morning, "and it did collapse before we could get out of the building."

Despite this, Giuliani fled WTC 7 at least eight hours before it collapsed. How did he know that the twin towers were going to collapse if it was such an unprecedented occurance? Why didn't the firefighters on the ground get the same warning?
het instorten lijkt daar ook op een gecontroleerde implosie

[ Bericht 6% gewijzigd door coz op 31-08-2004 14:43:31 ]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_21648584
Die stofwolk die rechts in beeld omhoog komt, moet die van WT7 zijn?
Ik zie links de ene WTC toren instorten, komt die grote stofwolk rechts niet gewoon van die WTC toren?
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:23:47 #4
93483 The_Agency
For King & Country
pi_21648653
Zie http://propagandamatrix.c(...)ge_wtc7andbombs.html voor beelden en stills.
Die clip in de post van Coz heeft niets met WTC7 te maken trouwens.
@Redux: je bent lui. Toevallig kloon van 'haahaha'?
pi_21648781
Ik weet verder weiinig van wat er rond het WT7 gebouw is gebeurt af, zag mensen in andere topics ernaar verwijzen, en vind het interessant. Daarom heb ik dit topic geopend, heeft niks met luiheid te maken.
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:32:32 #6
90061 coz
pi_21648872
nee maar dat je nu te lui bent om onder de goede kloon te posten wel

ik weet ook niet helemaal wat ik van dat plaatje moet denken
ik zocht eigenlijk waar the_agency naar linkte
pi_21651771
Morgen ga ik hier meer info over zoeken.
pi_21654342
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 21:52 schreef Redux het volgende:
Okay, er is iets met het WT7 gebouw. Sommigen claimen dat het WT7 onafhankelijk van de WTC torens in elkaar is gestort, sterker nog, dat het is opgeblazen.

Wat is hier bekend over, en wat wordt er allemaal beweerd?
Het houdt je wel bezig allemaal he?

Waarom bijna 3 jaar na dato?

[ Bericht 6% gewijzigd door Cosma-Shiva op 31-08-2004 04:56:52 ]
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 05:16:35 #9
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21654364
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:12 schreef coz het volgende:

ik snap dat de OP uitnodigend is geschreven ipv hier heb je het verhaal zoek het maar uit

dus, zoiets kan lang duren

Het ging ook niet om brand, maar om ongelooflijk veel brokstukken van de twee enorme torens die ernaast stonden

Misschien hebben ze gemerkt dat het gebouw dermate is toegetakeld dat ze het gecontroleerd hebben opgeblazen, kan ook gewoon een roddel zijn

Wat is hier onlogisch aan, dit is het commerciele hart van de VS?

b geen onderzoek en ohja
Neuh, er is geen onderzoek geweest naar de aanslagen en gevolgen daarvan

c geen vliegtuig
dus, je wilt niet weten hoeveel kracht er vrij komt als twee enorme gebouwen instorten.

d de burgemeester voor instorten wt1/2 al wt7 uitrend omdat hij een telefoontje krijgt Burgemeesters krijgen wel vaker telefoontjes, en aangezien dit gebouw pas plat ging 8 uur NA de ondergang van de andere twee wtc gebouwen is dit argument compleet irrelevant. Dit had je zelf ook kunnen begrijpen, als je niet aan zoveel wishfull thinking zou doen

en de plaatjes verder
het instorten lijkt daar ook op een gecontroleerde implosie en deze bijv
Je bent weer erg paranoide bezig, overal een complot in zien. Waarom zouden ze IN GODSNAAM dat gebouw opblazen als het niet nodig was? Waarom stellen jullie jezelf nooit eens deze vraag?

WAAROM?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 05:27:57 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21654379
waarom : documenten
waarvan : geen id.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_21654393
documenten kun je ook eerst UIT het gebouw halen, en DAARNA opblazen ofzo...

denk na
Michelle is een chick
pi_21654535
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 04:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het houdt je wel bezig allemaal he?

Waarom bijna 3 jaar na dato?
Nee het is niet zozeer dat het me bezig houdt, maar in de 9/11 pentagon discussies kwam het wt7 gebouw een paar keer naar voren, en omdat ik van mening ben dat dat gebouw niet opzettelijk is neergehaald, en ik het best interessant vind, heb ik dit topic geopend. Dus in zoverre ben ik er wel mee bezig.
pi_21654553
quote:
Kan iemand uitleggen wat ik moet zien aan deze beelden? Ik neem aan dat wt7 links van de 2 torens te zien is, en dat er een grote rookwolk omhoog komt. Rechts zie ik de eerste toren instorten. Het lijkt me dat de rookwolk die links omhoog komt een resultaat is van de instorting van de wtc toren. Net als bij een space shuttle die opstijgt, wordt de (in geval van space shuttle) stoom weggeblazen; je ziet dan een grote witte stoomwolk iets verderop van de space shuttle. Het lijkt me aannemelijk dat bij het instorten van het wtc zoveel lucht verplaatst wordt, dat het stof en puin een kant op geblazen wordt. Dat is dus de rookwolk die je links in beeld omhoog ziet komen.
Moet die rookwolk links echt aangeven dat het wt7 gebouw eerder werd neergehaald?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:46:16 #14
90061 coz
pi_21654812
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 05:16 schreef MeneerGiraffe het volgende:
dus, zoiets kan lang duren

Het ging ook niet om brand, maar om ongelooflijk veel brokstukken van de twee enorme torens die ernaast stonden
officieel is het olie d8 ik wat de verklaring was, maar over brokstukken ;er stond nog een pand tussen; en als het alleen brokstukken waren dan klopt de implosie ook niet
quote:
Misschien hebben ze gemerkt dat het gebouw dermate is toegetakeld dat ze het gecontroleerd hebben opgeblazen, kan ook gewoon een roddel zijn
mss heb je gelijk maar waar komen die explosieven dan vandaan
quote:
Wat is hier onlogisch aan, dit is het commerciele hart van de VS?
dat is idd het argument om het sneller op te ruimen, is het nog steeds een crimescene
quote:
b geen onderzoek en ohja
Neuh, er is geen onderzoek geweest naar de aanslagen en gevolgen daarvan
ze hadden geheime info , maar serieus ik doelde op de vragenlijst die behoorlijk lang is
quote:
c geen vliegtuig
dus, je wilt niet weten hoeveel kracht er vrij komt als twee enorme gebouwen instorten.
genoeg, en dat kan ook wss wel een domino effect creeeren, maar die andere toren viel 8 uur later
quote:
d de burgemeester voor instorten wt1/2 al wt7 uitrend omdat hij een telefoontje krijgt Burgemeesters krijgen wel vaker telefoontjes,
maar dit specifieke telefoontje wist dat wt1 plat ging VOORdat de rest van de wereld het wist
quote:
en aangezien dit gebouw pas plat ging 8 uur NA de ondergang van de andere twee wtc gebouwen is dit argument compleet irrelevant.
het was geen argument,ook niet irrelevant. de burgemeester kreeg voordat de torens instorten een telefeoontje .. wie had er op dat moment verwacht dat enkele minuten later wt1 ging
quote:
Dit had je zelf ook kunnen begrijpen, als je niet aan zoveel wishfull thinking zou doen
ik heb eigenlijk nog steeds wishfull thinking over dat de overheid daar niet in het complot zou zitten, verder is het gewoon onnodig flame
quote:
Je bent weer erg paranoide bezig, overal een complot in zien. Waarom zouden ze IN GODSNAAM dat gebouw opblazen als het niet nodig was? Waarom stellen jullie jezelf nooit eens deze vraag?

WAAROM?
laten we maar eerst vaststellen of het uberhaubt met behulp van explosieven is gedaan (wt7)
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:50:13 #15
90061 coz
pi_21654828
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 05:52 schreef Mischa_NL het volgende:
documenten kun je ook eerst UIT het gebouw halen, en DAARNA opblazen ofzo...

denk na
valt zo op he
besides het was dat het verdwijnen van die documenten niet als erg gezien werd door sommige partijen
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:52:57 #16
90061 coz
pi_21654844
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 07:37 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Kan iemand uitleggen wat ik moet zien aan deze beelden? Ik neem aan dat wt7 links van de 2 torens te zien is, en dat er een grote rookwolk omhoog komt. Rechts zie ik de eerste toren instorten. Het lijkt me dat de rookwolk die links omhoog komt een resultaat is van de instorting van de wtc toren. Net als bij een space shuttle die opstijgt, wordt de (in geval van space shuttle) stoom weggeblazen; je ziet dan een grote witte stoomwolk iets verderop van de space shuttle. Het lijkt me aannemelijk dat bij het instorten van het wtc zoveel lucht verplaatst wordt, dat het stof en puin een kant op geblazen wordt. Dat is dus de rookwolk die je links in beeld omhoog ziet komen.
Moet die rookwolk links echt aangeven dat het wt7 gebouw eerder werd neergehaald?
iig niet dat ie eerder werd neergehaald, dit is idd imo wt7 ten tijde van instorten
verkeerde foto
pi_21655044
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 08:52 schreef coz het volgende:
verkeerde foto
Ja dat weet ik niet? Jij post hem!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:33:10 #18
90061 coz
pi_21657119
waarom ga je nou op dat ene zinnetje in en niet op
[9/11] Het WT7 gebouw, wat is daarmee aan de hand.
ben je nou werkelijk niets meer dan een irritante trol
je zegt zelf onderzoek te doen en later dat je het nog moet onderzoeken
je zegt inhoudelijk te reageren terwijl dat dus heel vaak niet zo is
als het zo is dan vraag je om bewijs
en als dat niet zo is dan is het dat het onzin is (waarbij je zelf ook even vergeet dat je het moet bewijzen)

wat wil je nou bereiken dan, dat we er nooit achter komen ofzo
pi_21661235
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om verder uit te zoeken wat er met de wt7 is gebeurd. Ondertussen ga ik gewoon inhoudelijk in op jouw post. Ik vroeg je in die reactie wat ik precies moest zien op die foto, thats it.

Misschien is het handig dat je dan ophoudt met het roepen dat ik aan het trollen ben, want dat doe ik niet. Wat ik doe is de bewering die jij en andere mensen-die-in-de-9/11-complot-theorie-geloven doen ontkrachten, en doorvragen hoe dingen volgens jou en diegenen in elkaar zitten. Heel simpel wat mij betreft, jullie beweren wat, maak het dan ook maar hard.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:40:58 #20
90061 coz
pi_21661412
laat die foto dan rusten
en ga inhoudelijk in op die 3 punten
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:42:49 #21
90061 coz
pi_21661456
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:23 schreef The_Agency het volgende:
Zie http://propagandamatrix.c(...)ge_wtc7andbombs.html voor beelden en stills.
Die clip in de post van Coz heeft niets met WTC7 te maken trouwens.
@Redux: je bent lui. Toevallig kloon van 'haahaha'?
dus hebben we het niet meer over die foto
pi_21661472
Waarom mag ik niet op die foto ingaan, als dat de beelden zijn van het instorten van WT7? Daarom post jij die foto toch? Of heb ik dat mis?
pi_21661535
Oh okay, duidelijk, foto doet er niet meer toe.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:49:41 #24
90061 coz
pi_21661608
ik had die foto gepost omdat het een foto was met wt7
en het verhaal op die site was nog iets anders ..

je mag rustig op die foto ingaan hoor
maar waarom ga je niet in op de rest
pi_21661760
quote:

'to pull it' wordt in het nederlands vrijwel altijd vertaald met 'de stekker eruit trekken'.

waarschijnlijk bedoelde de eigenaar dat het een welbewuste beslissing was om het gebouw 'op te geven', dus niet verder moeite doen om de brand te bestrijden, verdere schade te voorkomen, maar juist de brandbestrijders te evacueren en af te wachten totdat dit instort.

Ik vermoed zelfs dat er inderdaad een aantal politieke voordelen mee behaald zijn (hierbij werden zeer gevoelige ENRON-documenten vernield) en de vastgoedmakelaar had betere mogelijkheden bij de herbouw van het complex, WTC7 was echt geen speciaal gebouw en juist de mogelijkheid om op deze plek een nieuw, duurder complex neer te zetten was volgens mij best welkom...

Het is echter vervolgens wel een tweede beschuldiging als je denkt dat er werkelijk extra explosieven in een brandend gebouw aangebracht zijn om het gebouw bewust op te blazen, enerzijds was dat niet noodzakelijk, een gebouw dat je uit laat branden stort vanzelf in op een gegeven moment, zeker als het al flink beschadigd is.

Verder zie ik behalve een misschien wat opportunistische vastgoedmakelaar, die makkelijk besluit een gebouw op te blazen, politici die het vast niet erg vinden dat zeer gevoelige beursdocumenten van ENRON verdwijnen:
er nog geen echt reden toe om verder te denken; het instorten van WTC7 was zeker geen reden om Afghanistan de oorlog te verklaren, het was alleszins een 'minor' incident, gerelateerd aan het veel belangrijkere instorten van de twee WTC-torens.

Juist het idee dat dit onderdeel zou kunnen zijn van een grotere conspiracy vat ik niet helmaal, ik zou dat tegenstrijdig vinden, immers juist als je een zo groot complot opzet, pas je wel extra op om hierbij 'secundaire targets' bij te nemen, dat maakt juist het risico van mislukken des te groter en als je complot werkelijk uitkomt, of vervolgens door politieke tegenstanders juist van fouten in je complot misbruik wordt gemaakt ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')