Een van de eerste afleveringen komen ze er achter dat ze vlak na WOII al eens zijn wezen reizen en de vriend van de vrouw die Jackson erbij haalde op een wereld was aangekomen maar niet terug kon. Daar werd het bestaan van de 4 rassen die een alliantie hadden bekend.quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
welke aflevering is dat dan ???
Dat was de aflevering 'Paradise Lost'quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:35 schreef BlaZ het volgende:
welke aflevering is dat dan ???
De aliens die voorkomen in de aflevering crystal ball (met de opa van Daniel) zijn dat niet de Ferlings
Uhmm dit klopt toch niet... Yu leeft nu 1000 jaar en is helemaal afgetakeld ondaks de sarcofaag.quote:Goa'uld symbiotes have incredible regenerative abilities, and, with the aid of sarcophagi, they are capable of living hundreds of thousands of years in the body of a human host.
Geloof dat goa' ulds om de zoveel duizend jaar van host moeten veranderenquote:Op zaterdag 27 november 2004 01:43 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Uhmm dit klopt toch niet... Yu leeft nu 1000 jaar en is helemaal afgetakeld ondaks de sarcofaag.
Moet haast wel waarom zou Apophis anders die zoon hebben gekregen met sharae. Dat moest namelijk zijn volgende host worden.quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:39 schreef metallicattim het volgende:
Dat zou wel eens waar kunnen zijn
Yu is een van de oudsten onder de Goa'uld, hij is al veel ouder dan 1000 jaartjes hoorquote:Op zaterdag 27 november 2004 01:43 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Uhmm dit klopt toch niet... Yu leeft nu 1000 jaar en is helemaal afgetakeld ondaks de sarcofaag.
Vooral als je bedenkt dat de meest bekende Goa'ulds de egyptische goden zijn en dus al ouder zijn dan onze jaartelling. Dan moet je nog eens bedenken dat de larve volwassen zijn geworden in de Jaffa. Volgens mij ook een proces van een paar honderd jaar.quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:23 schreef Elladan het volgende:
[..]
Yu is een van de oudsten onder de Goa'uld, hij is al veel ouder dan 1000 jaartjes hoor
Een Jaffa draagt dus meerdere goa'uld denk ikquote:It takes several years for a symbiote to reach full maturity and be ready to take a host.
ja als er een volwassen is krijgt een jaffa een nieuwe goa'uldquote:Op zaterdag 27 november 2004 21:26 schreef metallicattim het volgende:
Bra'tac was toch ergens in de 140 he, en volgens mij heeftie niet meer langdus ik denk niet dat het honderden jaren duurt.
[..]
Een Jaffa draagt dus meerdere goa'uld denk ik
De ancients zullen de goa'uld wel kennen ja. Licht er een beetje aan hoe lang geleden de ancients beschaving in verval raakte. Ze zijn op alle planeten geweest lijkt me > die stargates komen niet uit het niets maar ik betwijfel of de goa'ulds toen al zo machtig waren. Denk het nietquote:Op zondag 28 november 2004 02:02 schreef Witchfynder het volgende:
Stiekem blijf ik toch benieuwd wat er gebeurd als de wraith en de goa' uld elkaar ontmoeten. En hadden de ancients en de goa'uld weet van elkaar?
Mja het atlantis verhaal zal komen omdat de overgebleven ancients tussen de mensen op aarde zijn gaan wonen. Die overgeblevenen zullen dus verhalen door hebben verteld.quote:Op zondag 28 november 2004 02:20 schreef Witchfynder het volgende:
Wanneer zijn de goa'uld hier verdreven volgens het verhaal? Het Atlantis-verhaal van Plato is geschreven in een tijd dat Egypte gewoon nog bestond, dus het kan allemaal best tegelijk zijn gebeurd, dus dan zouden ze elkaar wel kennen ja. Maar wat was hun verhouding dan?
Het lijkt me niet dat het vriendjes zouden zijn, ze hebben immers allebei behoefte aan dezelfde "prooi" en hebben verder weinig gemeen met elkaar, een beetje het leeuwen en panters verhaal... allebei roofdieren maar alles behalve vriendjes.quote:Op zondag 28 november 2004 02:37 schreef Witchfynder het volgende:
Oh right, ok.
Vraag ik me toch af of de wraith en goa'uld geen vriendjes konden zijn geweest. Zijn beide immers parasieten.
Nou ik heb geen leven en ben het soort mens waar ze in 'Galaxy Quest' grapjes over maaktenquote:En waarom hebben we het hier om half 3 's nachts over?
Monsterverbond? (letterlijkquote:Op zondag 28 november 2004 02:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat het vriendjes zouden zijn, ze hebben immers allebei behoefte aan dezelfde "prooi" en hebben verder weinig gemeen met elkaar, een beetje het leeuwen en panters verhaal... allebei roofdieren maar alles behalve vriendjes.
I'm just silly.quote:Nou ik heb geen leven en ben het soort mens waar ze in 'Galaxy Quest' grapjes over maakten![]()
En jij?![]()
De een voed zich met de hosts van de ander. Voor sterk parasiterende rassen lijkt het me dat ze geen vriendjes zijn.quote:Op zondag 28 november 2004 02:37 schreef Witchfynder het volgende:
Oh right, ok.
Vraag ik me toch af of de wraith en goa'uld geen vriendjes konden zijn geweest. Zijn beide immers parasieten.
Maar niet oneindig lang. Een Jaffa kan maar een bepaald aantal Goa'uld larven dragen in zijn leven.quote:ja als er een volwassen is krijgt een jaffa een nieuwe goa'uld
Denk van niet. De Ancients hadden de Goa'uld anders wel verslagen.quote:En hadden de ancients en de goa'uld weet van elkaar?
Laten we het wel Stargate houden he. Replicator vs. Wraith dusquote:Borg vs Wraith lijkt mij eigenlijk veel intressanter
Ook zijn beide niet bepaald de types die een ras in hun buurt zouden tolereren die een bedreiging zou kunnen vormen voor hun overheersing. Ze hebben beide al hele planeten weggevaagd waarvan de bewoners technologisch te ver gevorderd waren naar hun mening. In het geval van de Goa'uld staat zelfs in hun overeenkomst met de Asgard de ze mensen zich niet zover laten ontwikkelen dat ze een gevaar kunnen vormen.quote:Op zondag 28 november 2004 08:17 schreef mvt het volgende:
[..]
De een voed zich met de hosts van de ander. Voor sterk parasiterende rassen lijkt het me dat ze geen vriendjes zijn.
waren toch vijanden en waarom valt de asgard niet gewoon aan het lijkt mij dat ze superieur zijn aan de goauldquote:Op zondag 28 november 2004 11:46 schreef Elladan het volgende:
[..]
Ook zijn beide niet bepaald de types die een ras in hun buurt zouden tolereren die een bedreiging zou kunnen vormen voor hun overheersing. Ze hebben beide al hele planeten weggevaagd waarvan de bewoners technologisch te ver gevorderd waren naar hun mening. In het geval van de Goa'uld staat zelfs in hun overeenkomst met de Asgard de ze mensen zich niet zover laten ontwikkelen dat ze een gevaar kunnen vormen.
fuckquote:Op zondag 28 november 2004 13:12 schreef Witchfynder het volgende:
Een dubbele aflevering van Stargate Atlantis?
Wrong topic, dude.
Stomme thanksgiving, er is echt geen enkele serie op tv daar deze week, terwijl de feestdag maar 1 dag is.
De asgard zijn inderdaad vrij superieur, maar ze hebben hun eigen problemen, hun oorlog met de replicators, waardoor ze weinig schepen overhebben om herrie te schoppen in ons melkwegstelsel. Met een 10 of zelfs 15 tegen 1 minderheid kunnen zelfs de Asgard niet winnen.quote:Op zondag 28 november 2004 12:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waren toch vijanden en waarom valt de asgard niet gewoon aan het lijkt mij dat ze superieur zijn aan de goauld
Jah dat klopt...quote:Op zondag 28 november 2004 17:30 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat het uberhaupt wel goed met de Asgard? Ik krijg het idee dat het niet meer is wat ze geweest zijn en in een soortement malaise zitten.
iig beter dan de To'kra, welke natuurlijk helemaal niet meer kunnen voorplanten en alleen maar dood kunnen gaan indien er geen nieuwe host is. De Asgard klonen gewoon een nieuw lijf en zetten een copy van het geheugen erin.quote:Op zondag 28 november 2004 17:30 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat het uberhaupt wel goed met de Asgard? Ik krijg het idee dat het niet meer is wat ze geweest zijn en in een soortement malaise zitten.
Maar daarvan was het de bedoeling van Jolinar dat het tijdelijk zou zijn, en er werd later ook verteld dat dat eigenlijk tegen de wil van de Tok'ra was. Selmak (die nu in Jacob Carter zit) zou bijvoorbeeld liever zijn gestorven dan een gastheer te nemen tegen diens zin.quote:Op zondag 28 november 2004 19:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat de Tok'ra, mochten ze écht met uitsterven bedreigd worden, gewoon onvrijwillige gastheren nemen. Dat deed Jolinar immers ook bij Samantha.
Probleem is alleen dat het vele klonen nu zn gebreken gaat tonen....quote:Op zondag 28 november 2004 19:07 schreef mvt het volgende:
[..]
iig beter dan de To'kra, welke natuurlijk helemaal niet meer kunnen voorplanten en alleen maar dood kunnen gaan indien er geen nieuwe host is. De Asgard klonen gewoon een nieuw lijf en zetten een copy van het geheugen erin.
Bedanktquote:Op zondag 28 november 2004 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Klopt, dat ras heet de 'Unas'. Er zijn meerdere afleveringen over.
quote:Op zondag 28 november 2004 11:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar niet oneindig lang. Een Jaffa kan maar een bepaald aantal Goa'uld larven dragen in zijn leven.
[..]
Denk van niet. De Ancients hadden de Goa'uld anders wel verslagen.
[..]
Ja dat zou je wel denken idd. Maar de Ancients hebben de wraith al niet verslagen en de goa'uld lijken me sterker als de wraith. Mischien hadden de ancients nog andere tegenstanders net als de asgard. Of dat ze net als de asgard zichzelf alleen nog konden voortplanten met klonen zodat ze langzaam aan het uitsterven waren en de wraith gewoon te veel in de meerderheid waren.
Geen id eigenlijk. Maar de wraith lijken maar met weinig te zijn wat we tot nu toe gezien hebben. De goa'uld hebben duizenden jaffa. Ik denk dat de goa'uld met een tegenstander als de wraith gewoon alle samenwerken tegen de common enemy en dan zo ver in de meerderheid zijn dat ze dat makkelijk winnen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef metallicattim het volgende:
hehe you gotta love'em
Maar eff terugkomen op BlaZ, waarom denk je dat de Goa'uld sterker zijn dan de Wraith? we hebben nog geen echt battleship van de Wraith gezien, en 1 op 1 lijkt me een Wraith veel sterker dan een Goa'uld
Ja of de ancients waren zowieso al bijna uitgestorven en de wraith hebben de overblijfselen opgeruimt. Het is verder ook niet bekend of de ancients op militair gebied wel zo sterk waren.quote:Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
In aantal zijn de Goa'uld, met hun Jaffa als leger, veel groter. De Wraith hebben maar 60 hiveships (tenminste, de tot nu toe bekende).
Maar technologisch zijn de Wraith veel sterker denk ik. De Wraith staan immers op hetzelfde niveau, of zelfs hoger, als de Ancients. De Goa'uld hebben dat niveau nog lang niet.
Dat zou wat zijn!! Een goa'uld met een wraith host. Das dubbele regeneratie / healing. En zouden wraith zich kunnen voeden aan jaffa of protect hun host zich daartegen ?quote:Op maandag 29 november 2004 17:49 schreef metallicattim het volgende:
er zijn voor zover SGA weet 60 Hive ships on the move, dus wie weet hoeveel ships er nog dorment zijn, of hoeveel buiten Pegasus. En of ze ook battleship hebben of niet
En eigenlijk geen idee hoeveel Wraith er in 1 hive ship passen
Kben ook eigenlijk wel benieuwd of de Goa'uld een Wraith uberhaupt kunnen overnemen als slaaf aangezien de Wraith een rare celopbouw ofzoiets hebben, met dat hele regeneratie gedoe
Mwoah, Anubis kwam ver.quote:Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
In aantal zijn de Goa'uld, met hun Jaffa als leger, veel groter. De Wraith hebben maar 60 hiveships (tenminste, de tot nu toe bekende).
Maar technologisch zijn de Wraith veel sterker denk ik. De Wraith staan immers op hetzelfde niveau, of zelfs hoger, als de Ancients. De Goa'uld hebben dat niveau nog lang niet.
kull warriors ownen wraithsquote:Op maandag 29 november 2004 19:21 schreef metallicattim het volgende:
maar idd de Kull Warriors zouden een groot verschil maken in de eventuele strijd tussen Goa'uld en Wraith
1 op 1 zou ik niet weten wie er sterker is
http://forum.gateworld.net/showthread.php?t=6199quote:Few ideas that I would like to through in, if the purpose of this unknown enemy is to kill off the ancients what would they gain from it. The ancients were a peaceful race from what we know so far of them. I have few different ideas to who this unknown enemy might be.
1. It was mentioned on a thread recently that the wraith maybe foot soldiers for far more powerful enemy and the wraith were genetically engineered killing machines in reward for there work the feed upon the humans of Pegasus galaxy.
2. There was internal enemy within if you like militants group of ancients who did not like the ancient councils way’s of doing things.
3. Out of four race in the alliance the only ones we have not seen is the furlings could it be that the furlings were the creators of the virus. But that brings up another question why would ally of the ancients turn against them.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |