Jongen, de definitie van genocide is om doelbewust een groep met een bepaalde etnische achtergrond om te brengen. Als de Turkse staat besluit om alle leden van een groep te deporteren naar een woestijn zonder voedsel, bescherming (want alle wapens en overige bezit waren in een eerder stadium af afgenomen) terwijl zonder twijfel is dat deze groep dit niet zal overleven, wat is dit dan? Genocide.quote:Op maandag 13 september 2004 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ken de regels niet, dus kan ik daar geen oordeel over vellen. Maar stel dat ze dat hebben gedaan, dan nog zie ik daar geen genocide in. Genocide zou zijn om ze massaal in gesloten kamers te stoppen en deze te vullen met een gas. Ze deporteren naar Syrië is geen genocide.
Arabieren leven al eeuwen in een woestijn. Een woestijn wil niet per definitie zeggen dat je niet zal overleven. In jouw ogen genocide, in mijn ogen een deportatie als zovelen. Overigens waren het je geliefde koerden die de vele moorden op hun naam mochten schrijven.quote:Op maandag 13 september 2004 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jongen, de definitie van genocide is om doelbewust een groep met een bepaalde etnische achtergrond om te brengen. Als de Turkse staat besluit om alle leden van een groep te deporteren naar een woestijn zonder voedsel, bescherming (want alle wapens en overige bezit waren in een eerder stadium af afgenomen) terwijl zonder twijfel is dat deze groep dit niet zal overleven, wat is dit dan? Genocide.
http://www.armenie.nlquote:Op maandag 13 september 2004 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Nog een keertje Kirmizi, vijfde keer inmiddels: heb je je bron al gevonden?
we knowquote:Op maandag 13 september 2004 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
My thoughts exactly.
Je bent wel erg zielig, he? Verdonk ''Frau'' noemen maar niet erkennen dat de Ottomaanse Staat meer van het Derde Rijk weg had. En dan de situatie van ''de Moslims in het Westen'' met de Armeniers vergelijken!quote:Op maandag 13 september 2004 13:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Deportatie is nooit vrijwillig, maar altijd gedwongen. Maar als jij de deportatie actie van Frau Verdonk als genocide wilt bestempelen, ga je gang. Zover zou ik niet gaan. Schuldig aan deportatie, ja. Schuldig aan genocide, nee.
[..]
De goeden leiden nu eenmaal onder de kwaden. Zo ook met bijvoorbeeld moslims in het Westen. Zo gaat dat nu eenmaal.
Dat is inderdaad een goede vraag. Het hadden ook de Assyriers kunnen zijn, even bruut vervolgd door dezelfde staat.quote:Op maandag 13 september 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En hoe moet men van die foto's ook alweer afleiden dat dit armeniërs zijn en niet bijvoorbeeld een willekeurig ander volk?
Ik geloof dat jij een erg gevreesde familie hebt, want als je zo overal op reageert zul je de middelbare school wel niet doorgekomen zijn.quote:Op maandag 13 september 2004 13:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Fout en fout, je gaat niet door voor de koelkast.quote:Op maandag 13 september 2004 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij een erg gevreesde familie hebt, want als je zo overal op reageert zul je de middelbare school wel niet doorgekomen zijn.
Dit zijn dus foto's van de site http://www.armenian-genocide.org/photointro.htmlquote:Op maandag 13 september 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En hoe moet men van die foto's ook alweer afleiden dat dit armeniërs zijn en niet bijvoorbeeld een willekeurig ander volk?
Dan nog zie ik hier geen genocide. Een beetje willekeurge foto's plaatsen is geen kunst.
Ik mag hopen dat je vriendin dit voor je typt, want uitspraken over andermans denkvermogen kun je gevoegelijk achterwege laten.quote:Op maandag 13 september 2004 13:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar gezien jouw denkvermogen zou ik haast vermoeden ook jouw ouders niet bepaalde de snuggerste kampers waren.
Ik kan het ook niet helpen dat de armeense propaganda vele malen groter is dan de Turkse. Het is echter nog steeds zo dat niet degene die het hardst schreeuwt gelijk heeft.quote:Op maandag 13 september 2004 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, Armenie.nl is dus een Turkse bron. Waarom claimen Turken trouwens een domein met de naam "Armenië"? Het lijkt wel propaganda....
De eerste keer dat ik je om de bron vroeg heb ik je duidelijk verzocht om niet-Turkse bronnen te zoeken. Moeijlijk he, dingen vinden die er niet zijn?
We kunnen inmiddels concluderen dat:
-alleen Turkse bronnen de genocide ontkennen
-Turkse bronnen die de genocide erkennen gecensureerd, verboden en met de dood bedreigd worden
-internationale bronnen de genocide erkennen
Tel daarbij op dat ik armenie.nl al twee pagina's geleden uitgekleed heb en het is weer duidelijk: je gilt maar wat zonder onderbouwing en iedereen is gek behalve jij.
Zelfkennis en autisme.quote:Op maandag 13 september 2004 13:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet helpen dat de armeense propaganda vele malen groter is dan de Turkse. Het is echter nog steeds zo dat niet degene die het hardst schreeuwt gelijk heeft.
Dat er geen andere bronnen zijn heeft te maken met de onbetrokkenheid van andere landen bij Turkije, vooral als je kijkt naar wat de buren van Turkije zijn. Het gezegde dat de enige vriend die een Turk heeft een Turk is, bevestigd dit dan ook nogmaals.
En als ik een site aanmaak met de naam http://www.azeri-genocide.org/photointro.html en ik gooi deze foto's erop, dan is dat ook een goede bron volgens jou? Oke. Daarbij kan ik ook zeggen dat de man die ze gemaakt heeft Hassan Karabiyik heet. Hij is dus een ooggetuige.quote:Op maandag 13 september 2004 13:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dit zijn dus foto's van de site http://www.armenian-genocide.org/photointro.html
Sorry dat ik bronvermedling vergeten was.
De man die ze gemaakt heeft heet dus Armin Wegner. Hij is een ooggetuige.
Op http://www.theforgotten.org/site/intro_eng.html is te zien hoe hij zijn verhaal doet op tv.
Ik heb geen vriendin. Ik ben namelijk getrouwd. En waarom kan ik geen uitspraken over andermans denkvermogen maken? Jij was namelijk niet de beroerdste om als eerste de persoonlijke aanval in te zetten. Het typerende hypocriete komt weer bovendrijven zie ik al.quote:Op maandag 13 september 2004 13:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je vriendin dit voor je typt, want uitspraken over andermans denkvermogen kun je gevoegelijk achterwege laten.
Ja en alle NL'ers waren of NSB'er of verzetsstrijder, niet waar?quote:Op maandag 13 september 2004 13:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar iedereen weet toch dat Duitsers een hekel hebben aan Turken? En dit is er net zo een!.
Het ene ontbreekt bij jou totaal en het andere heb je weer teveel van.quote:Op maandag 13 september 2004 13:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zelfkennis en autisme.
Jij hebt niet de elementaire beleefheid om op gefundeerde kritiek in te gaan. In plaats daarvan plaats je een geel hoofdje. Is dat dan beleefd?quote:Op maandag 13 september 2004 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb geen vriendin. Ik ben namelijk getrouwd. En waarom kan ik geen uitspraken over andermans denkvermogen maken? Jij was namelijk niet de beroerdste om als eerste de persoonlijke aanval in te zetten. Het typerende hypocriete komt weer bovendrijven zie ik al.
Vergelijk dit nu eens met je geouwewijf over de ''onbetrokkenheid'' van andere landen en de Armeense lobby.quote:Op maandag 13 september 2004 13:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ja en alle NL'ers waren of NSB'er of verzetsstrijder, niet waar?
Nee, die heb ik blijkbaar niet. Maar ja, ik ben dan ook moslim en dus geen onderdeel van het superieure Westen. Als we het dan toch op de BS-tour gaan gooien.quote:Op maandag 13 september 2004 13:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij hebt niet de elementaire beleefheid om op gefundeerde kritiek in te gaan. In plaats daarvan plaats je een geel hoofdje. Is dat dan beleefd?
Plus en plus is 2 maal plus. Extra overtuigend dus. Het is zoiets als dat een griek bij een koerd komt uitleggen hoe Turken zijn.quote:Op maandag 13 september 2004 13:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Vergelijk dit nu eens met je geouwewijf over de ''onbetrokkenheid'' van andere landen en de Armeense lobby.
Dat was dus een Duitse bron, Armin Wegner, ook te vinden op niet Armeense sites als:quote:Op maandag 13 september 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En als ik een site aanmaak met de naam http://www.azeri-genocide.org/photointro.html en ik gooi deze foto's erop, dan is dat ook een goede bron volgens jou? Oke. Daarbij kan ik ook zeggen dat de man die ze gemaakt heeft Hassan Karabiyik heet. Hij is dus een ooggetuige.
Hoe een 'ooggetuige' zijn verhaal doet op tv is niet relevant voor geschiedkundige feiten.
Ach, het stokpaard van Troje komt eraan te pas. O nee, dat was al ingehaald, immers, evenals de Armeniers moeten de Moslims in het Westen onder de kwaden lijden.quote:Op maandag 13 september 2004 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, die heb ik blijkbaar niet. Maar ja, ik ben dan ook moslim en dus geen onderdeel van het superieure Westen.
Ik ben geen geschiedkundige, maar ik weet wel dat je deze BS niet kunt aandragen als bewijs van genocide.quote:Op maandag 13 september 2004 13:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
blaat
Dat klopt.quote:Op maandag 13 september 2004 13:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
blablabla, evenals de Armeniers moeten de Moslims in het Westen onder de kwaden lijden.
En je bent geen geschiedkundige? Dat verbaast me na zulke grondige tekstkritiek.quote:Op maandag 13 september 2004 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat klopt.
Gezien je kennis zal het me niet verbazen dat jij je wel vaker zult verbazen in je leven.quote:Op maandag 13 september 2004 14:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En je bent geen geschiedkundige? Dat verbaast me na zulke grondige tekstkritiek.
Hij doet precies wat ik zei dattie zou doen: alle (internationale) bronnen afdoen als propaganda en verolgens met puur Turkse bronnen aankomen en dingen roepen als "eigen schuld" en dergelijke dommigheden.quote:Op maandag 13 september 2004 14:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En je bent geen geschiedkundige? Dat verbaast me na zulke grondige tekstkritiek.
1. Niet zijn. Waren.quote:Op maandag 13 september 2004 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:
1: Armeniers zijn bezetters.
2: De goeden lijden onder de kwaden
3: Ook onder Moslims in het Westen lijden de goeden onder de kwaden
4: Ergo; Moslims zijn bezetters?
Wat heeft de massale moord op armeniërs door koerden te maken maken Auswitzquote:Op maandag 13 september 2004 16:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Er is wel een woord voor de ontkenning van de genocide. Ook Duits. Ff googelen.
Edit: de Turkse vorm van de Auschwitzlüge . Mooi he
Jouw eigen site www.armenie.nl meldt nochthans:quote:Op maandag 13 september 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het gaat me niet op het gepeupel dat er eerst woonde. Het gaat me om de massale verstrekking van valse grondbewijzen door de armeense regering. Armenen werd massaal grond aangeboden. Hetzelfde principe als Israël met zijn kolonisten toepast zeg maar. En ja, die 'nieuwe' armenen waren inderdaad bezetters. Ook diegenen die er al langer woonden en zich keerden tegen het Ottomaanse bewind mogen wat mij betreft worden gezien als bezetters of in ieder geval als bondgenoten van bezetters.
En toch was het nodig alle Armeniërs te deporteren?quote:De meeste Ottomaanse Armeniërs waren echter zo tevreden met hun situatie in het rijk van de Sultan dat zij door deze Russische propaganda niet serieus beïnvloed werden
...
Deze (revolutionaire -Mw.)bewegingen hadden echter slechts weinig invloed, omdat de Armeniërs in het Ottomaanse Rijk nog steeds in vrede en voorspoed leefden en geen echte klachten hadden met betrekking tot de Ottomaanse overhei
...
snel omdat slechts weinigen onder de Armeense bevolking de rebellen of de revolutionaire bewegingen steunden of hielpen.
Nee, ik heb dit fraaie syllogisme gebruikt om aan te tonen dat je een slordige vergelijking maakte. Maar alle hoop is mij welkom.quote:Op maandag 13 september 2004 17:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
1. Niet zijn. Waren.
2. Klopt.
3. Klopt.
4. Nee.
Als je er in het dagelijkse leven een dergelijke denkwijze op nahoudt, voorspel ik niet veel goeds voor je toekomst. Maar het is nooit te laat om jezelf aan te passen en je hersenen te gebruiken.
Zoals: http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocidequote:Op maandag 13 september 2004 21:57 schreef Koobus het volgende:
De Leidse hoogleraar Erik Zurcher schrijft dat de Armeense genocide niet zozeer het gehele Ottomaanse Rijk aan te rekenen valt, als wel een kring fanatiekelingen rond Talat Pasja.
"while the Ottoman government as such was not involved in genocide, an inner circle within the Committee of Union and Progress under the direction of Talat wanted to 'solve' the Eastern Question by the extermination of the Armenians and ... it used the relocation as a cloak for this policy."
De websites die hier opgevoerd worden, voor en tegen, bestaan vrijwel allemaal uit propaganda.
En Kirzimi: het is natuurlijk flauwekul om 1.5 miljoen of 500.000 mensen of 1 mens de woestijn in te jagen en te zeggen: zoek het maar uit. Dat is natuurlijk gewoon moord. Met voorbedachte rade.
Moord wel ja idd, maar aangezien er door de belachelijke chaos in procedureland mensen van dezelfde etnische achtergrond soms wel en soms geen verblijfsvergunning krijgen, is het in ieder geval geen gerichte poging op één groep, er is teveel willekeur.quote:Op maandag 13 september 2004 22:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus de deportatie van Frau Verdonk kan ook alvast worden beschreven als een genocide op komst? Genoeg asielzoekers die de dood in worden gestuurd. Dat is natuurlijk ook gewoon moord. Met voorbedachte rade.
Overigens schrijft Erik Zurcher inderdaad wel goede dingen.
Als de meerderheid van de Armeense bevolking de revolutionairen niet steunde, waarom moesten ze dan allemaal dood weg? (Tweede keer)quote:De meeste Ottomaanse Armeniërs waren echter zo tevreden met hun situatie in het rijk van de Sultan dat zij door deze Russische propaganda niet serieus beïnvloed werden
...
Deze (revolutionaire -Mw.)bewegingen hadden echter slechts weinig invloed, omdat de Armeniërs in het Ottomaanse Rijk nog steeds in vrede en voorspoed leefden en geen echte klachten hadden met betrekking tot de Ottomaanse overhei
...
snel omdat slechts weinigen onder de Armeense bevolking de rebellen of de revolutionaire bewegingen steunden of hielpen.
Deze vergelijking met Verdonk is werkelijk te dom voor woorden. Valt me tegen van iemand die dus blijkbaar wel graag een goed boek leest. Het gaat hier niet om mensen die hier al een paar duizend jaar wonen, maar die hier naar toe komen om wat voor reden dan ook. Hetzij omdat ze echt vervolgd worden, hetzij omdat ze hopen hier een beter bestaan op te bouwen.quote:Op maandag 13 september 2004 22:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus de deportatie van Frau Verdonk kan ook alvast worden beschreven als een genocide op komst? Genoeg asielzoekers die de dood in worden gestuurd. Dat is natuurlijk ook gewoon moord. Met voorbedachte rade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |