*Gaat zoeken op WinMX*quote:Op maandag 30 augustus 2004 08:18 schreef Bioslock het volgende:
[..]
Wel!
Persoonlijk vind ik Louden up now wat wisselvallig, maar er staan genoeg sterke tracks op om toch een aandachtige beluistering te rechtvaardigen (met name nummers als Dear Can, Hello? Is this thing on? en Me and Giuliani down by the school yard (a true story), waarvan de laatste een groot succes was in "indie"-uitgaansgelegenheden vorig jaar). Blijft wel een beetje oddball-disco, niet iedereen zal hun muziek interessant vinden.quote:The curiously named !!!, whose moniker can be pronounced by repeating any one-syllable percussive sound three times (e.g., "chk chk chk"), formed in 1996 after the demise of the mid-'90s hardcore act Yah Mos. While on tour, members of Yah Mos, including !!! singer Nic Offer, envisioned forming a band oriented more toward danceable music, and once they returned to Sacramento, CA, their hometown, they decided to turn their working concept into an actual group. The band quickly grew into an eight-member ensemble, including Mario Andreoni on guitar, Offer on vocals, Justin van der Volgen on bass, Dan Gorman on trumpet and percussion, Tyler Pope on guitar, Allan Wilson on saxophone and percussion, John Pugh on drums, and Jason Racine on percussion. Fusing the groove-oriented style of James Brown's backing band with the edginess of Gang of Four and the Contortions and featuring an expansive percussive presence, !!! spent its first few years as a group developing its sound and playing at house parties for friends in Sacramento. At the same time, Offer, Pope, and van der Volgen were playing in a dub-inflected instrumental outfit called Outhud with Molly Schnick and Phyllis Forbes, two musicians who used to be in the band Raoul. After putting out a 7" on Hopscotch Records and a split single with Outhud in 1998, the two bands decide to release a split full-length together in 1999, a release jointly sponsored by the Sacramento-based label Gold Standards Laboratories, founded by Sonny Kaye of Angel Hair and the VSS fame, and Zum, a San Francisco-based zine. After extensive touring of the States, which gave them a chance to further expand the songs they had written by placing them in the interactive context of a live show, !!! recorded and released a self-titled album on GSL in December 2000. Soon after, the band re-entered the studio and recorded enough material for a second album. Members of the band moved to New York, but the group still remained intact, planning regional tours and tape trades across the expanses of the Midwest. In 2003, the band issued Me and Giuliani Down by the School Yard (A True Story), their first release for Touch & Go. They followed it up with one of 2004's best records, Louden Up Now, which was released in June.
Ze speelden de Bravo compleet plat!!!!quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:54 schreef Grobbel het volgende:
Iemand die ze nog op Lowlands gezien heeft, zondag in de Bravo? Ze waren echt fantastisch op dreef, echt jammer dat het maar een set was van drie kwartier.
En gezien het feit dat het grootste gedeelte van het publiek kwam om te schuilen voor de stortbuien en niet om naar de band te kijken zegt dat toch heel wat.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:19 schreef Juweel het volgende:
[..]
Ze speelden de Bravo compleet plat!!!!![]()
![]()
Ow hee, leuk!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:40 schreef Juweel het volgende:
Nieuwe album staat tbc voor oktober. Tegen die tijd heb ik vast een promootje voor je kaas
Nee. We heten !!!, hoe je het wilt uitspreken zoeken jullie zelf maar uit!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:51 schreef Messenga het volgende:
!!! staat toch gelijk aan : "vul 3 dezelfde woorden in"?
We?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:05 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee. We heten !!!, hoe je het wilt uitspreken zoeken jullie zelf maar uit!
Wel een leuke manier om minder gedownload te kunnen worden
Vorig jaar was de gitarist al wel aanwezig op LL. Hoewel aanwezig, die kerel stond stijf van de dope volgens mijquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:50 schreef hydraulix het volgende:
Vind ze erg tof, baalde dat ze verleden jaar af moesten zeggen voor Lowlands! Gelukkig gingen ze toen optreden in de Melkweg wat echt een onvergetelijk concert was.
Op Lowlands vond ik ze ook zeer goed, maar tijdens het concert in de Melkweg was veel duidelijker te zien hoe muzikaal begaafd ze allemaal zijn: ze wisselden telkens van instrumenten het klonk weergaloos.
Het publiek van Lowlands vond ik tijdens hun optreden ook niet echt tof en echt uit hun dak gaan. Gast voor mij riep 'homo' naar ze in het begin (hoe kansloos)
Dus in oktober komt een nieuw album van ze? Ben erg benieuwd!
Je moet hem echt een paar keer beluisteren. Wij hadden hetzelfde in het begin maar het is echt een plaat die groeit!quote:Op zondag 28 januari 2007 16:34 schreef JelleS het volgende:
Heb de nieuwe plaat al binnen. Nog niet erg bijzonder, mij wat te soul, maar goed, een !!!-album kan je nooit snel beoordelen.
Wanneer komt die eigenlijk precies uit, meer dan 'maart 2007' vind ik niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:39 schreef Juweel het volgende:
[..]
Je moet hem echt een paar keer beluisteren. Wij hadden hetzelfde in het begin maar het is echt een plaat die groeit!
Zelfde hier. Vind het echt een hele sterke plaat. En met Louden Up Now had ik niet veel.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind die nieuwe plaat na een paar draaibeurten in ieder geval al een stuk beter dan Louden up now.
Je weet wel dat Louden up Now de tweede plaat is, en niet de eerste? In 2000 had !!! al eens een titelloze plaat uitgebracht.quote:Op maandag 2 april 2007 20:06 schreef Stofje het volgende:
Hmm, ik vind Myth Takes een beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. Het eerste album had hele spannende elementen. Myth Takes heeft an sich betere nummers, maar minder spannend. Wel zeker een band die ik voorlopig nog even blijf volgen.
Ah, had ik toch gelijk met m'n 05 days off - voorspellingquote:Op dinsdag 17 april 2007 06:35 schreef Grobbel het volgende:
En voor wie Nijmegen te veel uit de route ligt, op 4 juli staat !!! op 5 Days Off, en op 21 augustus op het Noorderzon festival in Groningen.
Dat zou geweldig zijn! Doornroosje is voor mij wat onhandig, Tivoli is perfect, dan ga ik er zeer zeker heenquote:Op zondag 10 juni 2007 22:00 schreef Manggis het volgende:
23 augustus in Tivoli volgens myspace
Een half uurtje treinen vanuit Utrecht valt toch wel mee? Doornroosje ligt in elk geval vlakbij Centraal Station in Nijmegen, en !!! zal toch niet veel langer spelen dan een uur. En je moet natuurlijk ook twee maanden langer wachten tot je ze live kunt aanschouwen.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:50 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn! Doornroosje is voor mij wat onhandig, Tivoli is perfect, dan ga ik er zeer zeker heen.
Oh, voor mijzelf is dat ook geen probleem, het probleem zit 'm eerder in het gezelschap. Potentieel gezelschap die eventueel mee zou willen naar !!! heeft dat half uur er zeker niet voor over. Aan de andere kant ben ik nog nooit in Doornroosje geweest en is het toch ook wel tof om nieuwe zalen te ontdekken.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een half uurtje treinen vanuit Utrecht valt toch wel mee? Doornroosje ligt in elk geval vlakbij Centraal Station in Nijmegen, en !!! zal toch niet veel langer spelen dan een uur. En je moet natuurlijk ook twee maanden langer wachten tot je ze live kunt aanschouwen.
Plezant verjaardagscadeau. Eens kijken of ik erheen kan.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:49 schreef Stofje het volgende:
!!! komt volgende maand met een nieuw album en staan op 28 november in Trouw, Amsterdam http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=10683
Vooral het einde van het album is wat saaier ja. Dat begin is wel aardig. Toen ik bovenstaande postte was ik pas halverwegequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:36 schreef Stofje het volgende:
Vind je? Ik vind 'm heel erg saai eigenlijk. Gebeurt niks op dat album.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |