abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21630034
Tijd voor een topic over deze Duitse krachtpatsers.

Vaak worden ze vergeleken met Rammstein. Die vergelijking is terecht. Er wordt vaak gezegd dat Rammstein van Oomph! leent, maar andersom zal het ook zeker wel het geval zijn. Dat is ook verder niet zo erg, want ze zijn allebei okay.

Oomph! heeft toch net een wat ander geluid dan Rammstein. Wat melodischer wellicht, minder marsachtig. De zang is wel in het Duits, maar dat mag zeker geen bezwaar vormen, want Duits is een prachtige taal.

Dit jaar is hun achtste album uitgekomen, genaamd "Wahrheit oder Pflicht" met daarop de succes-single "Augen Auf". Ook waren ze te zien op enkele festivals met optredens die overladen waren met energie van dit Duitse trio.

Officiële site: http://www.oomph.de

Erg leuke muziek wanneer je van Rammstein houdt of een beetje in de 'industrial'-hoek zit.
  maandag 30 augustus 2004 @ 00:11:11 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_21630061
Op graspop waren ze goed
Verder ken ik alleen een nummer van een Oorgasm cd, die is ook erg goed.
pi_21630091
Augen auf !!

Leuke band en dat al jaren in DLD aan de weg timmert volgens mij
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_21630135
Heb de debut-cd 'Oomph!' hier liggen en dat is eigenlijk het enige werk wat ik van ze ken, zag laatste wel heel vluchtig de clip op TMF maar niet lang genoeg gezien om een oordeel te vellen.

Persoonlijke favo is het nummer "Der Neue Gott"
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_21630156
Ze hebben trouwens ook veel nummers in het Engels, vooral op hun eerste albums
pi_21630289
Oh ja, daar heb ik wat mp3'tjes van, want die oude albums kom je niet zo vaak tegen... dat Duits trekt me bij hen toch iets meer, maar wellicht is het een kwestie van gewenning.
  maandag 30 augustus 2004 @ 00:21:42 #7
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21630322
Wat ik nu hoor klinkt erg fijn.
pi_21630445
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 00:20 schreef Seborik het volgende:
Oh ja, daar heb ik wat mp3'tjes van, want die oude albums kom je niet zo vaak tegen... dat Duits trekt me bij hen toch iets meer, maar wellicht is het een kwestie van gewenning.
Ja het Duitsche Engels stoort mij toch ook altijd een beetje.
Dan liever het strakke Duits inderdaad
  maandag 30 augustus 2004 @ 00:28:35 #9
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_21630500
Ik ken ze absoluut niet hou meestal niet van dit soort muziek maar jeverteld er leuk over dus ik denk dat ik maar is een liedje ga halen in de euhm tja internetwinkel
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_21631293
Heb de CD's Defekt, Plastik, Unrein, Ego en Warheit oder Pflicht.. Zeker de oudere CD's zijn sterk alleen heb ik bij de nieuwere albums toch wat meer het gevoel dat het allemaal een beetje hetzelfde is. Defekt vind ik tot nu de hardste CD.. Supernova van het album EGO een lekker nummer (heeft ook een tijdje op the box gedraaid) en ook mooi dat er een mix gemaakt wordt tussen Duits en Engels op de albums.
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_21631996
Ik vond Supernova van hun wel goed. Misschien eens wat MP3's downloaden om te kijken of het het kopen van een album waard is.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_21658715

Plaatjes.
pi_21731202
nope ik vind er geen reet aan...alleen een oud nummer is wel aardig met al die ninja's met pijlen in de clip....tsja satelliet met duitse mtv he dan zie je deze gare muziekjes de hele dag door
Don't pretend you're not f*cking freaky baby
pi_21739650
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 17:52 schreef mythicalgoddess het volgende:
nope ik vind er geen reet aan...alleen een oud nummer is wel aardig met al die ninja's met pijlen in de clip....tsja satelliet met duitse mtv he dan zie je deze gare muziekjes de hele dag door
Dat is Supernova als ik me niet vergis.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  zaterdag 4 september 2004 @ 19:20:52 #15
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_21751327
Ze zijn wel leuk maar halen het jammer genoeg niet bij Rammstein of zelfs In Extremo. Wel weer jammer dat ik ze op graspop gemist heb.
pi_21751382
Als je ze had gezien, had je wel anders gepraat.

Live hebben de nummers ook veel meer overtuigingskracht dan op cd.
  zaterdag 4 september 2004 @ 19:25:54 #17
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_21751421
Ik weet zeker dat ze live ook niet konden tippen aan In Extremo
Maar je heb vast gelijk, live shows geven kunnen de meeste Duitsers wel. Ging jij nog naar Rammstein?
pi_21751553
Oomph! is wel goed maar lang ni zo goed als Rammstein
nu moet ik wel zeggen dat ik gigantische Rammsteinfan ben
Je bent wat je eet
pi_21770556
Ik heb ze gister zien spelen op Huntenpop, klonk zeer goed
pi_21770586
nog iets meer info

Opgericht in 1989 zorgde het trio uit Nedersaksen er vanaf het begin voor, dat hun muziek niet in (muzikale) hokjes te passen was. Dero (zang), Crap (gitaar, keyboards) en Flux (gitaar, sampling) verlegden alle grenzen en daardoor was hun muziek, qua stijl, moeilijk vast te leggen. Na het gelijknamige debuutalbum uit 1992, als elektro omschreven, kwamen met albums als "Sperm" (1993) en "Defekt" (1995) de critici met termen als "elektro-metal", "industrial" en "metal-dance". Met het succesvolle conceptalbum "Wunschkind"(1996) was niet alleen de belangstelling van de grote platenfirma’s gewekt, bovendien leverde het de band veel verzoeken voor tournees en festivals op in heel Europa. "Unrein" (1998) had met "Gekreuzigt" een echte clubhit en was de voorbode van "Plastik" (1999), hét succesalbum, waarmee de mannen uit Braunschweig eindelijk bereikten, wat ze altijd gewild hadden: een vooraanstaande plaats in de Duitse Charts.
De zevende CD "Ego" (2001) was tot dusver het hoogtepunt in de carrière van Oomph ! Het album kwam in de Top 20 en zorgde er tevens voor dat de band met de populaire Finse groep "Him" op toernee mocht door heel Europa. De publieksreacties waren geweldig tijdens de concerten en deden hun populariteit alleen maar toenemen. In het jaar 2002 volgden er nog optredens bij diverse festivals als Ozzfest, With Full Force en Mera Luna. Nu is er dus de geweldige CD "Wahrheit oder Pflicht", waarvan de single "Augen Auf" op 1 binnenkwam in de Duitse Charts. De twaalf nummers op deze CD onderstrepen nog eens, waarom Oomph! door journalisten tot de creatiefste koppen van de Duitse rock-scene gerekend wordt en bijvoorbeeld door Rammstein als inspiratiebron gezien wordt.Volgens de bandleden zelf barst het album bijna van energie en is het hun meest zelfbewuste CD.

Het rockjaar 2004 begon gelijk al met een echt hoogtepunt: Oomph ! bracht "Wahrheit oder Pflicht" uit, hun achtste album, en toonde aan dat de door critici geprezen CD’s "Plastik" (1999) en "Ego" (2001), nog lang niet het hoogtepunt van hun 15-jarige carrière voorstellen.
pi_21770765
Voor veel meer (Engels-talige) informatie kan je bij voorbeeld hier kijken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_45048522
Wow ik had eerst nog nooit van hun gehoord maar heb nu een paar nummers geluisterd en ze zijn echt fantastisch:

Oomph! - Ich will deine Seele

Wat luisterd dat heerlijk weg
BlaBlaBla
pi_45105120
Ooit es in Paradiso gezien als voorprogramma, vond het wel geinig
  zondag 7 januari 2007 @ 12:59:58 #24
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45105216
Ik heb Oomph! in 1999 in het voorprogramma van Skunk Anansie gezien. Toen vond ik ze niet heel erg geweldig. Maar in 7,5 jaar tijd zijn ze vast beter geworden.
  Admin vrijdag 21 september 2012 @ 17:47:40 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_117073749
\morgen, Den-Bosch
Jawohl
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')