abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21648453
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 20:35 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Deze had ik nog niet gezien.
Bijna alle Italiaans clubs zijn failliet. In NL gaat het ook niet goed en wordt er op een belachelijke manier gesubsidieerd. Ik heb geen enkel probleem met de hoge salarissen van ster voetballers, zolang de markt hun salaris maar betaald.
Als club moet je niet gaan huilen bij de gemeenste als de inkomsten wat tegenvallen.
En al helemaal geen groepje ' trouwe supporters' langs sturen om de ' argumenten' wat kracht bij te zetten.
Daarom kwam ik in vorige posts ook met tennisers aanzetten aangezien die niet gesubsidieerd worden. vb een Federer die goed casht vanwege zijn sportprestaties (al 2 keer Wimbledon gewonnen).
Ben het voor de rest met je eens.
pi_21649874
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 20:28 schreef accelerator het volgende:

[..]

Het is idd een mening. Andere mensen vinden dat een ster voetballer goed betaald moet worden. Marktwerking heet dat. Wie ben jij om je daar tegen te verzetten. Ga jij eventjes voor die andere mensen bepalen dat ze die ster voetballer helemaal niet zo goed mogen belonen omdat JIJ vind dat het geen ster voetballer is. D I C T A T O R die je bent.
Je wilde toch een discussie?
Dan heb je een discussie en zijn mensen met een andere mening ineens dictators!

Ik erger me dood aan het feit dat bv. zo'n Beckham sletje voor een uurtje lullen over het kontje van haar ex meteen tienduizenden euro's krijgt dankzij die oh zo fantastische Markt. Een inkomen waar ik en een heleboel anderen zich de pokkepleuris voor moeten werken.

Of denk aan de inkomens van Robert ten Brink of Frits Bom en hoeveel talent ze daarvoor nodig hebben en hoeveel prestaties ze daarvoor moeten leveren. :'(

Laat je alles aan de Markt over dan krijg je dit soort excessen. En ik zal je een geheimpje verklappen... dit is nog maar het begin.... als het aan jouw liberale vvd-vriendjes ligt krijgen we steeds meer van dit soort belachelijke toestanden.

Als een democratische meerderheid voor gedeeltelijke * herverdeling kiest, wie ben jij dan om dit af te wijzen? Dictator!

* Dit woord heeft extra nadruk nodig omdat je anders waarschijnlijk over het communisme begint.
pi_21650916
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:08 schreef DaveM het volgende:

[..]

Je wilde toch een discussie?
Dan heb je een discussie en zijn mensen met een andere mening ineens dictators!
Jij bent toch degene die geen andere mening dult. Kijk maar:
quote:
Ik erger me dood aan het feit dat bv. zo'n Beckham sletje voor een uurtje lullen over het kontje van haar ex meteen tienduizenden euro's krijgt dankzij die oh zo fantastische Markt.
. . . zie je wel. En je gaat verder:
quote:
Een inkomen waar ik en een heleboel anderen zich de pokkepleuris voor moeten werken.
Het houd niet op:
quote:
Of denk aan de inkomens van Robert ten Brink of Frits Bom en hoeveel talent ze daarvoor nodig hebben en hoeveel prestaties ze daarvoor moeten leveren.

Laat je alles aan de Markt over dan krijg je dit soort excessen.
nou nou wat een excess. Je laat de mensen vrij en ze zijn in Beckham en Brink geinterseerd. Mogen ze!!!!!!
quote:
En ik zal je een geheimpje verklappen... dit is nog maar het begin.... als het aan jouw liberale vvd-vriendjes ligt krijgen we steeds meer van dit soort belachelijke toestanden.
Wat jij belachelijk vind hoeft iemand anders nog niet belachelijk te vinden. We leven in een vrij land.

DaveM die boos is dat anderen mensen Beckham leuk vinden en dat wil verbieden: de dictator.
quote:
Als een democratische meerderheid voor gedeeltelijke * herverdeling kiest, wie ben jij dan om dit af te wijzen? Dictator!
Omdat ik mensen zelf wil laten kiezen waar ze hun geld aan uitgeven EN NIET via een gezamelijke verplichte inleg waarin de dictatuur van de meerderheid bepaalt waar wat aan uitgegeven wordt.
pi_21663101
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:42 schreef accelerator het volgende:
Jij bent toch degene die geen andere mening dult. Kijk maar:
[..]

. . . zie je wel. En je gaat verder:
[..]

Het houd niet op:
Als ik me over iets erger duld ik geen andere meningen?
quote:
nou nou wat een excess. Je laat de mensen vrij en ze zijn in Beckham en Brink geinterseerd. Mogen ze!!!!!!
[..]
Ik noem dat een exces ja, dat is gewoon mijn mening. Jij vindt zoiets heel normaal kennelijk, ook een mening.

Maar ik wil mensen hun pleziertjes absoluut niet ontnemen hoor, dus ik zou zoiets echt niet willen verbieden. Alleen lijkt het me wel een goed idee om dit soort "grappen" zwaarder te belasten dan inkomens uit echt werk.
quote:
Wat jij belachelijk vind hoeft iemand anders nog niet belachelijk te vinden. We leven in een vrij land.
Gelukkig maar. En daarom stelde ik ook voor om de excessen pas aan te pakken als een democratische meerderheid daar voorstander van is.

Daarentegen wil jij excessen volgens mij nog niet aanpakken als 90% van de bevolking voorstander zou zijn, dus wie is hier nu de democraat en wie de dictator in spé?
quote:
Omdat ik mensen zelf wil laten kiezen waar ze hun geld aan uitgeven EN NIET via [i]een gezamelijke verplichte inleg waarin de dictatuur van de meerderheid bepaalt waar wat aan uitgegeven wordt.[/]
Klinkt prachtig, maar zoals Monidique ook al zei ben jij gewoon principieel tegen belastingen. Zeg dat dan gewoon.
pi_21663120
Ik vind belastingen goed... maar wel met mate he?:P
pi_21663173
quote:
Maar ik wil mensen hun pleziertjes absoluut niet ontnemen hoor, dus ik zou zoiets echt niet willen verbieden. Alleen lijkt het me wel een goed idee om dit soort "grappen" zwaarder te belasten dan inkomens uit echt werk.
Hier zit de crux. Je wilt mensen wel hun pleziertjes ontnemen door hun pleziertjes zwaarder te belasten omdat jij vind dat het geen "echt" werk is.
quote:
Klinkt prachtig, maar zoals Monidique ook al zei ben jij gewoon principieel tegen belastingen.
Zeg dat dan gewoon.
. . . . zucht . . .
Nee.
pi_21663393
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:04 schreef accelerator het volgende:

[..]

Hier zit de crux. Je wilt mensen wel hun pleziertjes ontnemen door hun pleziertjes zwaarder te belasten omdat jij vind dat het geen "echt" werk is.
Als je het over die gouden schnabbel van Rebecca Loos hebt, zeg ik ja! Gewoon zwaar belasten en weer gebruiken om belastingen voor mensen in loondienst te verlagen. Lijkt me een mooi principe ja.
pi_21663527
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:14 schreef DaveM het volgende:

[..]

Als je het over die gouden schnabbel van Rebecca Loos hebt, zeg ik ja! Gewoon zwaar belasten en weer gebruiken om belastingen voor mensen in loondienst te verlagen. Lijkt me een mooi principe ja.
Ik dacht dat we in een vrij land leefden? Dat we dus niet voor elkaar gaan uitmaken wat goed, slecht, prijzenswaardig is etc.
Wist je dat zo'n vrijheidsbelemerrende maatregel zoals jij die voorsteld nadelig is voor de algehele welvaart in een land: Waarom wij rijk zijn en zij arm
(het is verder nu wel volkomen duidelijk hoe je er tegen over staat. Dat is wel fijn. Ik beschouw de discussie dan ook gedeeltelijk als afgesloten)
pi_21665608
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:21 schreef accelerator het volgende:

[..]

Ik dacht dat we in een vrij land leefden? Dat we dus niet voor elkaar gaan uitmaken wat goed, slecht, prijzenswaardig is etc.
Doe eens niet zo naief.
Iedereen mag van jou zelf z'n normen en waarden bepalen? Niet dus, die spreken we met z'n allen af. En tijden veranderen en dus heb je gelukkig altijd een discussie over wat gestimuleerd mag worden en wat juist afgeremd mag worden.

Het lijkt wel alsof je een rechtse anarchist bent want niets lijkt voor jou heilig, collectieve normen en waarden, collectieve financiën ze mogen van jou allemaal de prullenbak in geloof ik.
quote:
Wist je dat zo'n vrijheidsbelemerrende maatregel zoals jij die voorsteld nadelig is voor de algehele welvaart in een land: Waarom wij rijk zijn en zij arm
Dat zeg je wel erg stellig, ik ben benieuwd hoe je dit denkt te kunnen onderbouwen. Dus ik zal dat topic eens lezen....
quote:
(het is verder nu wel volkomen duidelijk hoe je er tegen over staat. Dat is wel fijn. Ik beschouw de discussie dan ook gedeeltelijk als afgesloten)[/b]
je bent altijd vrij om te stoppen als je geen argumenten meer weet...
pi_21667815
quote:
En tijden veranderen en dus heb je gelukkig altijd een discussie over wat gestimuleerd mag worden en wat juist afgeremd mag worden.
Net alsof Hart van Nederland achtige dingen over normen en waardn gaan en daarom afgeremd moeten worden. Nogmaals: we leven in een vrij land & we laten mensen zelf bepalen wat ze leuk vinden en wat niet.
quote:
collectieve financiën ze mogen van jou allemaal de prullenbak in geloof ik.
Een paar posts hierboven kwam je daar ook al mee aanzetten. Het antwoord is NEE dat wil ik niet. Wel een drastische vermindering.
quote:
Dat zeg je wel erg stellig, ik ben benieuwd hoe je dit denkt te kunnen onderbouwen. Dus ik zal dat topic eens lezen....
ik zie je reactie DAAR wel verschijnen. Ben benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')