OMG - doen Zalm en Balkenende het dan met elkaar?quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zou hij weten dat je van de mannenliefde gedient ben?
ook ongetwijfeld...quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:35 schreef SCH het volgende:
[..]
OMG - doen Zalm en Balkenende het dan met elkaar?
jah zekerquote:Op maandag 30 augustus 2004 09:04 schreef SCH het volgende:
[..]
we kunnen het toch wel met zijn tweetjes rooien?
eerst alleen nog wel even terug naar school om je nederlands wat bij te spijkeren hequote:Op maandag 30 augustus 2004 12:50 schreef Meki het volgende:
[..]
jah zeker
we gaan Nederland een goede land van maken![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
eerst alleen nog wel even terug naar school om je nederlands wat bij te spijkeren he
Verschil bij deze peilingen en de afgelopen verkiezingsuitslag is dat het CDA en de VVD persé met elkaar verder wilden en daar een derde partij voor nodig hadden. Zelfs met die 3e partijd zouden ze nou geen meerderheid hebben, en een coalitie van CDA, VVD, D66, SGP, Christenunie en de resten van de LPF zie ik nou ook niet snel gebeuren. Het alternatief over links is dan PVDA, GL, SP, d66. Ook een 4partijen coalitie, niet echt wenselijk dus.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:08 schreef dVTB het volgende:
[..]
Want?
Zo zeker ben ik daar niet van. Nog even de meest recente formatie in de herinnering brengen, waarbij twee bepaalde partijen op 44 en 42 zetels waren uitgekomen en dus logischerwijs zouden gaan regeren, maar wat toch wat anders afliep. Ik denk niet dat de PvdA dat zo 1-2-3 is vergeten. Misschien willen ze wel weer met de VVD in zee? Paars 3....
Als je een burgeroorlog wil, moet Landverrader Marijnissen maar MP worden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:44 schreef lenin het volgende:
Volgends de meest recente peiling van Nova zou het bij de volgende verkiezingen best wel eens zo kunnen zijn dat er een linkse meerderheid is. Ik zou dit toejuigen en zat nu te denken hoe het kabinet er dan uit zou kunnen komen te zien: pen en papier gepakt en opgeschreven. dit is mijn rijdje:
Minister President: Jan Marijnissen (SP)
Minister van Binnelandse Zaken: Rosemoller (GL) vice Premier
Minister van Buitenlandse Zaken: Klaas de Vries (PvdA) vice Premier
Minister van Gezondheidszorg: Agnes Kant (SP)
Minister van Vreendelingen zaken+ Groote steden beleid: Rob Oudkerk (PvdA)
Minister van Financien: Wouter Bos (PvdA)
Minister van Onderwijs: Rottenberg (PvdA)
Minister van transport (openbaar vervoer is belangrijk): Duivendak (GL)
Minister van sociale zaken en werkgelegenheid: H. van Bommel (SP)
Minister van Milieu en Vrom: Femke Halsema (GL)
Minister van Economische zaken: Duivendak (GL)
Minister van Justitie: De Wit (SP)
Minister van ontwikkelingssamenwerking: Van Nieuwenhoven (PvdA)
Minister van Landbouw: ??? weet ik zo een twee drie niet
Afgeschaft worden: Bestuurlijke vernieuwing (nu de Graaf) en Defensie (staatsecretaris onder BuZA)
ik denk dat het goede minsters zijn die ook in de kamer in staat zullen zijn om hun beleid te verdedigen en het land te helpen weer sociaal en normaal te worden!
Links kijkt naar de inhoud en verliest zich niet in eindeloos gepuzzel en gedoequote:Op maandag 30 augustus 2004 13:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
Nog steeds scheve verhoudingen SCH, waarom heeft GL meer posten dan de SP? En waarom heeft de PvdA maar de helft van de posten als ze 70-80% van de coalitie uitmaken?
quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Links kijkt naar de inhoud en verliest zich niet in eindeloos gepuzzel en gedoe![]()
Ik heb het al voor je opgelost lieverd. Het valt ook niet mee, even op de maandagmiddag een kabinetje samen te stellenquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:58 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
![]()
Je bent wel heel erg biased richting je eigen partij. Daarnaast is het bijna uitgesloten dat de PvdA in een 'linkse' coalitie zou deelnemen. GL kan misschien nog ooit regeren, maar dan met de andere kant (PvdA en CDA of VVD).quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het al voor je opgelost lieverd. Het valt ook niet mee, even op de maandagmiddag een kabinetje samen te stellen![]()
Daar zit nou eenmaal de intelligentsia. Maar het is mijn partij niet hoor, ik voel me niet verwant met een partijquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:01 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg biased richting je eigen partij.
Ja zeg :'(quote:Daarnaast is het bijna uitgesloten dat de PvdA in een 'linkse' coalitie zou deelnemen. GL kan misschien nog ooit regeren, maar dan met de andere kant (PvdA en CDA of VVD).
Weer??quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar zit nou eenmaal de intelligentsia. Maar het is mijn partij niet hoor, ik voel me niet verwant met een partij
[..]
Ja zeg![]()
Doe ik zou mijn best en dan zeg je dat het er niet komt.
Het lijkt me ook niet zo'n geslaagd plan eigenlijk. Ik vind een rechts kabinet niks, en een links kabinet lijkt me ook niet geweldig. Het zou wel spannend zijn als GL weer eens meeregeert.
Leijnse? Die HBO-analfabeet (zo praat hij tenminste). Die was fantastisch als informateur.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:56 schreef SCH het volgende:
Links kijkt naar de inhoud en verliest zich niet in eindeloos gepuzzel en gedoe![]()
Maar vooruit, Vogelaar ipv Van Gent en Leijnse ipv Duyvendak en je hebt je ideale balans.
1973-1977 kabinet Den Uyl, daar nam de PPR aan deel.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:23 schreef UnderWorld_ het volgende:
Weer??
Wees maar niet bang, dat soort dingen worden zo overdreven. Daar wordt dezelfde mensen de nadruk opgelegd die Wijnand Duivendak consequent afschilderen als een crimineel.quote:Als die mensen van DWARS maar geen invloed gaan uitoefenen, die zijn echt extreem.
waarom moet kant op ontwikkelingssamenwerking terwijl ze de hoogst opgeleide tweede kamerlid is en gepromoveerd is op twee onderwerpen in de zorg?? dat zij VWS zou memen was voor mij juist het makkelijkstquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:32 schreef raider101 het volgende:
Een links kabinet lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar stel dat het lukt dat PvdA, Groen Links en de SP samen in een kabinet gaan zitten, dan zou ik er in zetten:
premier: Job Cohen (PvdA)
Minister van Justitie: Femke Halsema (GL) (vice-premier)
Minister van Binnenlandse Zaken: Jan Marijnissen (SP) (vice-premier)
Minister van Buitenlandse Zaken: Bert Koenders (PvdA)
Minister van Financien: Kees Vendrik (GL)
Minister van Sociale Zaken: Klaas de Vries (PvdA)
Minister van Onderwijs: Jan (?) de Wit (SP)
Minister van Defensie: Frans Timmermans (PvdA)
Minister van VROM: Paul Rosenmoller (GL)
Minister van VWS: N. Albayrak (PvdA)
Minister van Ontwikkelingssamenwerking: Agnes Kant (SP)
Minister van Landbouw en Visserij: Diederik Samson (PvdA)
Minister van Economische Zaken: Staf Depla (PvdA)
Minister van Verkeer en Waterstaat: Han Noten (PvdA)
Gewoon heel simpel de ouderwetse portefeuilleverdeling, aparte staatssecretaris voor vreemdelingenzaken, evenals grote stedenbeleid.
Verdeling vrij aardig: als de TK-uitslag is: PvdA 50 zetels, GL 15 en SP 15, dan lijkt mij een ministerverdeling van 8:3:3 redelijk.
Wouter Bos zit overigens in de Tweede Kamer, hij is immers politiek leider van de PvdA en ik vind dat de politieke leider van een partij zijn fractie moet vertegenwoordigen. Andere partijen zijn nog niet zo ver, dus stoppen ze hun politiek leider in het kabinet.
Nou, van mij hoeft ze niets hoor. Als ze niet wil, mag ze ook kamerlid blijven. Haar opleiding vind ik niet zo relevant, ik denk gewoon niet dat ze zo'n goed bestuurder is binnen de gezondheidszorg. Daar is een stevige manager nodig die de boel goed kan doorpakken. Ik vind haar iets te veel van veel klagen, maar geen reele oplossingen aandragen. Bovendien heb ik haar gezien in die docu over de Tweede Kamer, daarin kwam ze niet over als een sterk persoon. Laat ze zich als bestuurder eerst maar eens bewijzen op ontwikkelingssamenwerking denk ik, of anders staatssecretaris bij VWS.quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:19 schreef lenin het volgende:
[..]
waarom moet kant op ontwikkelingssamenwerking terwijl ze de hoogst opgeleide tweede kamerlid is en gepromoveerd is op twee onderwerpen in de zorg?? dat zij VWS zou memen was voor mij juist het makkelijkst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |