Je kent de definitie van 'Fooi' ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:38 schreef hooiberg het volgende:
Geen fooi, die vent doet gewoon zijn werk, waarom zou je nog extra geven?!
Same here.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:41 schreef Stuart het volgende:
Meestal tussen de 1 en 2 euro![]()
idd laat ze eerst alle deuken die ze gemiddeld per jaar maken maar eens terugbetalen...quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:59 schreef jpzegthallo het volgende:
ik doe niet aan fooien. Schooiers.
Heb je geld verdient met pizza's, ga je het weer weggeven.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:22 schreef Sandertje21 het volgende:
Ben zelf 4 jaar lang bezorger geweest, en fooi is dus echt wel belangrijk voor je.
Ik geef daarom zelf altijd iets van 4 euro of zo.
Bij Dennis heb je daar bijna een tweede pizza voorquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:25 schreef p-etr-a het volgende:
Drie à vier euro
Als je een medium Your Own Capone bestelt heb je die ook bijna van dat geld betaald, maar als je pizza bestelt (dat doe ik niet zo vaak) dan kan je toch wel een aardige fooi geven? Nouja, moet iedereen natuurlijk zelf wetenquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij Dennis heb je daar bijna een tweede pizza voor
Het hele idee van "fooi" staat me al tegen. Iemand doet gewoon z'n werk. Je gaat de busschauffeur of het kassameisje toch ook geen fooi geven omdat ze leuk lacht ofzo? Nou ja, dat moet iedereen dus zelf wetenquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:31 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Als je een medium Your Own Capone bestelt heb je die ook bijna van dat geld betaald, maar als je pizza bestelt (dat doe ik niet zo vaak) dan kan je toch wel een aardige fooi geven? Nouja, moet iedereen natuurlijk zelf weten
Delftquote:En waar is Dennis?
Die gasten verdienen toch gewoon minimum loon net als elke scholier met een bijbaantje?quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:35 schreef p-etr-a het volgende:
Oké. Ik geef wel fooi omdat het loon van koeriers erg laag ligt
Iets mee dan minimumloon geloof ik, maar ik weet wel zeker dat je achter de kassa of in de vulploeg enzo ook meer verdient dan als koerier.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die gasten verdienen toch gewoon minimum loon net als elke scholier met een bijbaantje?
maar je bent wel blij dat je pizza er is. Dus wat schooiers??? Niet netjes van je om hen uit te maken voor schooiers.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:59 schreef jpzegthallo het volgende:
ik doe niet aan fooien. Schooiers.
je gaat de postbode toch ook geen fooi gevenquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:53 schreef Chaveiro het volgende:
[..]
maar je bent wel blij dat je pizza er is. Dus wat schooiers??? Niet netjes van je om hen uit te maken voor schooiers.
Zij doen idd hun werk, krijgen er een laag loontje voor, maar doen het wel door regen en wind.
ik ben dan wel geen pizzabezorger, maar ik bezorg chinees, maar ik verdien gewoon een dikke 8 cent per uur onder het minimumloon.. voor het uurloon hoef je het dus absoluut niet te doen, maar door de fooien kun een leuk uurloontje verdienen. Nog een leuk detail: een vaste klant word vaak snel herkent door de bezorgers, en weten dan vaak ook of je wel of geen fooi krijgt, als je gewoon weet dát je fooi krijgt, doe je daar gewoon extra je best voor..quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:42 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Iets mee dan minimumloon geloof ik, maar ik weet wel zeker dat je achter de kassa of in de vulploeg enzo ook meer verdient dan als koerier.
Wij rijden niet op scooters, maar dat doet er verder ook niet toe, maar er zit een flink verschil in bij het bezorgen en bij het terugrijden. Als je je bestelling nog moet wegbrengen rij je dus ook zeker wel voorzichteren, netjes afremmen bij drempeltjes e.d., maar op de terugweg.. Ja dan is het zo snel mogelijk terug komen en nieuwe bestelling..quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:47 schreef Klonk het volgende:
ik doe niet aan fooien, ze rijden hier als gekken op die kutscooters, geen haar op m'n hoofd die erover denkt dat te gaan belonen met een fooi
Ik ben niet blij als de postbode komt met een aanmaningquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
je gaat de postbode toch ook geen fooi geven, die doen ook door weer en wind hun werk en meestal ben je d'r ook blij mee
![]()
a: ik zeg ook meestalquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:58 schreef Chaveiro het volgende:
[..]
Ik ben niet blij als de postbode komt met een aanmaning![]()
Wellke pizzas koop je dan?quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:42 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik eet altijd diepvriespizza's, 4x zo goedkoop en nog lekkerder ook
punt b heb je gelijk in , maar dat geldt niet altijd zoals in mijn geval. Maar ik ben dan ook wel een geval apartquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
a: ik zeg ook meestal
b: een aanmaning heb je meestal aan je zelf te danken![]()
Wie heeft de fooi bedacht? Ik geef altijd wel fooi, meestal gewoon op een makkelijk bedrag afronden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:40 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je kent de definitie van 'Fooi' ?
Dat zijn nog eens principesquote:NICE GUY EDDIE
Okay, everybody cough up green for
the little lady.
Everybody whips out a buck, and throws it on the table.
Everybody, that is, except Mr. White.
NICE GUY EDDIE
C'mon, throw in a buck.
MR. WHITE
Uh-uh. I don't tip.
NICE GUY EDDIE
Whaddaya mean you don't tip?
MR. WHITE
I don't believe in it.
NICE GUY EDDIE
You don't believe in tipping?
MR. PINK
(laughing)
I love this kid, he's a madman,
this guy.
MR. BLONDE
Do you have any idea what these
ladies make? They make shit.
MR. WHITE
Don't give me that. She don't
make enough money, she can quit.
Everybody laughs.
NICE GUY EDDIE
I don't even know a Jew who'd have
the balls to say that. So let's
get this straight. You never ever
tip?
MR. WHITE
I don't tip because society says I
gotta. I tip when somebody
deserves a tip. When somebody
really puts forth an effort, they
deserve a little something extra.
But this tipping automatically,
that shit's for the birds. As far
as I'm concerned, they're just
doin their job.
MR. BLUE
Our girl was nice.
MR. WHITE
Our girl was okay. She didn't do
anything special.
MR. BLONDE
What's something special, take ya
in the kitchen and suck your dick?
They all laugh.
NICE GUY EDDIE
I'd go over twelve percent for
that.
MR. WRITE
Look, I ordered coffee. Now we've
been here a long fuckin time, and
she's only filled my cup three
times. When I order coffee, I
want it filled six times.
MR. BLONDE
What if she's too busy?
MR. WHITE
The words "too busy" shouldn't be
in a waitress's vocabulary.
NICE GUY EDDIE
Excuse me, Mr. White, but the last
thing you need is another cup of
coffee.
They all laugh.
MR. WHITE
These ladies aren't starvin to
death. They make minimum wage.
When I worked for minimum wage, I
wasn't lucky enough to have a job
that society deemed tipworthy.
NICE GUY EDDIE
Ahh, now we're getting down to it.
It's not just that he's a cheap
bastard--
MR. ORANGE
--It is that too--
NICE GUY EDDIE
--It is that too. But it's also
he couldn't get a waiter job. You
talk like a pissed off dishwasher:
"Fuck those cunts and their
fucking tips."
MR. BLONDE
So you don't care that they're
counting on your tip to live?
Mr. White rubs two of his fingers together.
MR. WHITE
Do you know what this is? It's
the world's smallest violin,
playing just for the waitresses.
MR. BLONDE
You don't have any idea what
you're talking about. These
people bust their ass. This
is a hard job.
MR. WHITE
So's working at McDonald's, but
you don't feel the need to tip
them. They're servin ya food, you
should tip em. But no, society
says tip these guys over here, but
not those guys over there. That's
bullshit.
MR. ORANGE
They work harder than the kids at
McDonald's.
MR. WHITE
Oh yeah, I don't see them cleaning
fryers.
MR. BROWN
These people are taxed on the tips
they make. When you stiff 'em,
you cost them money.
MR. BLONDE
Waitressing is the number one
occupation for female non-college
graduates in this country. It's
the one jab basically any woman
can get, and make a living on.
The reason is because of tips.
MR. WHITE
Fuck all that.
They all laugh.
MR. WHITE
Hey, I'm very sorry that the
government taxes their tips.
That's fucked up. But that ain't
my fault. it would appear that
waitresses are just one of the
many groups the government fucks
in the ass on a regular basis.
You show me a paper says the
government shouldn't do that, I'll
sign it. Put it to a vote, I'll
vote for it. But what I won't do
is play ball. And this non-
college bullshit you're telling
me, I got two words for that:
"Learn to fuckin type." Cause if
you're expecting me to help out
with the rent, you're in for a big
fuckin surprise.
MR. ORANGE
He's convinced me. Give me my
dollar back.
Everybody laughs. Joe's comes back to the table.
JOE
Okay ramblers, let's get to
rambling. Wait a minute, who
didn't throw in?
MR. ORANGE
Mr. White.
JOE
(to Mr. Orange)
Mr. White?
(to Mr. White)
Why?
MR. ORANGE
He don't tip.
JOE
(to Mr. Orange)
He don't tip?
(to Mr. White)
You don't tip? Why?
MR. ORANGE
He don't believe in it.
JOE
(to Mr. Orange)
He don't believe in it?
(to Mr. White)
You don't believe in it?
MR. ORANGE
Nope.
JOE
(to Mr. Orange)
Shut up!
(to Mr. White)
Cough up the buck, ya cheap
bastard, I paid for your goddamn
breakfast.
MR. WHITE
Because you paid for the
breakfast, I'm gonna tip.
Normally I wouldn't.
JOE
Whatever. Just throw in your
dollar, and let's move.
(to Mr. Blonde)
See what I'm dealing with here.
Infants. I'm fuckin dealin with
infants.
Pan Americans Pizza van de Aldi, of de steenovenpizza's van AH.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:02 schreef Chaveiro het volgende:
[..]
Wellke pizzas koop je dan?
Ik vind normaliter die diepvries pizzas zwaar kut. Op de verpakking zie ze er lekker uit, maar bij het openen is het niks. beetje deeg met wat beleg erop![]()
als 'ie op tijd en gewoon vriendelijk is , rond ik het bedrag af naar hele euro's naar boven.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:35 schreef Chaveiro het volgende:
Ik heb net bij Dominos Pizzas een Double Dutch pizza besteld.
deze kost 9,50 euro.
Hoeveel fooi zouden jullie hem geven?
Ik geef in elk geval 1,50 euro fooi. wat dus op een totaal prijs van 11 euro komt voor een medium pizza.
Een vriend van me werkt bij een restaurant, gewoon een gemiddelde zaak, dus niet vreselijk duur of heel goedkoop. Hij zegt dat hij soms gewoon 20 euro fooi krijgt als hij een groot gezelschap bedient. Normalitair ong 1 euro oid, maar hij zegt dat het wel lekker aan tikt met 1 of 2 grote groepen mensen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:57 schreef Lamon het volgende:
"We moeten het van de fooien hebben", hoor je mensen telkens zeggen als ze minder dan 10% krijgen. Ik doel dan vooral op het volk dat in een restaurant werkt.
Als ik even heel bescheiden uitga van 2 tafels per uur en een gemiddelde besteding van 40,- per tafel, dan komt dat neer op 8 euro per uur. Ik hoop dat ik helemaal fout zit met deze schatting, want dan zouden ze ivm heel veel andere baantjes al een fatsoenlijk loon hebben, zonder dat ze uberhaupt betaald krijgen.En ze krijgen wel betaald.
Ja, en struikelen over een losliggende stoeptegel hoort er als bejaarde ook gewoon bij, maar die help ik ook overeind. En uitstervende diersoorten horen er ook gewoon bij, en kanker, en leukemie, maar dan donder je ook wat kleingeld in zo'n collectebus. Een postbode krijgt beter betaald dan een pizzakoerier, en een postbode gaf ik niet al geld dus valt er niks af te ronden. Iemand zomaar een kwartje geven staat onbeleefd, als je al geld gaf kan het wel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:49 schreef Bananenman het volgende:
Waarom, slecht weer hoort er toch bij? Zoals al gezegd je geeft toch ook de postbode geen fooi als hij een brief brengt terwijl het regent?
Precies!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:22 schreef Kylee het volgende:
Ik bestel nooit pizza's maar stop ze in de oven van Oetker die zijn net zo lekker..
Je moet helemaal niks. Jij wil pizza's bezorgen. En wij zijn misschien wel te lui om boodschappen te doen, maar dat kost ons ook meer geld; een pizza laten bezorgen is veel duurder dan er eentje in de winkel halen en zelfklaar maken. Dat je hem warm thuisbezorgd krijgt, daar betaal je voor. Niet omdat de pizzabezorger nou zo'n zieligerd is die helemaal door wind en regen naar jouw huis komt. Als je het niet leuk vindt, zoek je maar ander werk.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:29 schreef Redbaron het volgende:
wat nou geen fooi geven...ik werk al 3jaar als bezorger...wij moeten door weer en wind omdat jullie te lui zijn om met dat slechte weer boodschappen te gaan doen...en dan krijg je niet eens een extraatje omdat wij ons leven wagen om die pizza warm by jullie luie mensen af te kunnen leveren. als ik wat bestel dan geef ik altijd fooi...rond de 1-2 euro
mensen die geen fooi geven krijgen by mij zon beetje als laatste hun pizza:) moete ze maar tegemoet komen om de pizza warm t krijgen
Ga jij lekker in de uitvaartverzorging daar kan je koud bezorgen.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:29 schreef Redbaron het volgende:
wat nou geen fooi geven...ik werk al 3jaar als bezorger...wij moeten door weer en wind omdat jullie te lui zijn om met dat slechte weer boodschappen te gaan doen...en dan krijg je niet eens een extraatje omdat wij ons leven wagen om die pizza warm by jullie luie mensen af te kunnen leveren. als ik wat bestel dan geef ik altijd fooi...rond de 1-2 euro
mensen die geen fooi geven krijgen by mij zon beetje als laatste hun pizza:) moete ze maar tegemoet komen om de pizza warm t krijgen
ben pizzabezorger, maar als er niks te doen is moet ik gewoon in de keuken meehelpenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:10 schreef dafjedaf het volgende:
Ik rond het gewoon af naar hele euro's omdat ik mn pizza wil eten en niet wil wachten tot die gast 20 cent ofzo heeft opgediept. In restaurants doe ik hetzelfde tenzij ik pin. Trouwens, bij de pizzeria waar ik werkte kreeg ik als telefoonmeisje/keukenhulp net zo veel als de bezorgers, en die konden tussen ritjes door lekker zitten en de donald duck lezen, en hadden niet steeds de baas op hun nek. Ik vind het wel meevallen hoe zielig die jongens zijn, alleen met slecht weer is het naar, dan geef ik wel eens wat meer.
behalve als ze te laat komen, dan krijg ik ¤1,50 kortingquote:Op woensdag 1 september 2004 21:33 schreef BiohazardSEGA het volgende:
Meestal rond ik de bedragen af naar boven. Dus als het 9,25 euro is dan maak ik er 10 euro van, maar alleen omdat ik die kleine kl*temuntjes liever niet heb
Jij krijgt netjes betaalt om een beetje op die brommer rond te rijden, waarom moet je dan nog extra geld krijgen, daar heb je helemaal geen recht op. Je bent zelf lui, je wil niet eens fatsoenlijk werken voor je geld en doen waar je voor betaalt wordt: warme pizza's rondbrengen. Niemand hoeft jou tegemoet te komen, je geeft zelf toch ook geen geld aan je postbode die ook door weer en wind moet, die ook zn "leven waagt" en die moet nog fietsen ook, luie puber.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:29 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb een jaar of acht in een restaurant gewerkt waar je zes tafelsquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:57 schreef Lamon het volgende:
"We moeten het van de fooien hebben", hoor je mensen telkens zeggen als ze minder dan 10% krijgen. Ik doel dan vooral op het volk dat in een restaurant werkt.
Als ik even heel bescheiden uitga van 2 tafels per uur en een gemiddelde besteding van 40,- per tafel, dan komt dat neer op 8 euro per uur. Ik hoop dat ik helemaal fout zit met deze schatting, want dan zouden ze ivm heel veel andere baantjes al een fatsoenlijk loon hebben, zonder dat ze uberhaupt betaald krijgen.En ze krijgen wel betaald.
Kan iemand die een part-time baantje in deze sector heeft mij alsjeblieft van deze illusie afhelpen, omdat ik ernstig geneigd ben om nooit meer fooi te geven als ik hier over nadenk.
Ik hoop echt dat ik dit heel erg verkeerd inschat, want zo niet dan zijn het de grootste ontevreden verwende idioten die ik ooit meegemaakt heb.
Maar ik hou dat oordeel even voor me, tot ik het zeker weet.
En on-topic. Ik geef meestal zo rond de 80 eurocent, afronden doe ik niet aan..
Wat Mr. Pink saysquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:33 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ja, en struikelen over een losliggende stoeptegel hoort er als bejaarde ook gewoon bij, maar die help ik ook overeind. En uitstervende diersoorten horen er ook gewoon bij, en kanker, en leukemie, maar dan donder je ook wat kleingeld in zo'n collectebus. Een postbode krijgt beter betaald dan een pizzakoerier, en een postbode gaf ik niet al geld dus valt er niks af te ronden. Iemand zomaar een kwartje geven staat onbeleefd, als je al geld gaf kan het wel.
Die gratuity daar is echt onzin. Soms zetten ze het, for your convenience, al bij de rekening erbij. En dan gewoon dik 15% of meer (in hotel bij roomservice stond er zelfs 18%). En dan moet de tax daar dan ook nog overheen.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:56 schreef arieopmuzieksafari het volgende:
Echter de tien procent waarover men het weleens heeft is over komen waaien uit de VS,
waar bedienend personeel alleen op tip werkte.
dan heb je schijnbaar nog niet bij een goede pizzaria gegeten.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:42 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik eet altijd diepvriespizza's, 4x zo goedkoop en nog lekkerder ook
Als je de kwaliteit van een hoop pizza's hier ziet zouden ze jou fooi moeten geven voor het opeten ervan.quote:Op donderdag 2 september 2004 10:40 schreef El-Rico het volgende:
Stelletje Nederlandse uitzuigers, zelfs een fooi voor de pizzaboer kan er soms niet af.
Je leven wagen?quote:Op woensdag 1 september 2004 12:29 schreef Redbaron het volgende:
omdat wij ons leven wagen om die pizza warm by jullie luie mensen af te kunnen leveren
Bij grote winkel- en restaurantketens mogen de medewerkers geen fooi aannemen, je geeft dan alleen maar extra geld aan het bedrijf. Ze nemen het ook niet aan trouwens.quote:Op donderdag 2 september 2004 08:37 schreef Bananenman het volgende:
Waarom geef je hier wel een fooi en daar niet? De samenleving zegt geef deze gasten wel een fooi maar andere niet. Geef jij een fooi bij McDonalds?
this is so NOT true, ik werk al 6 jaar(in november precies 6 jaar) als bijbaantje bij een grote pizzeria en een loon voor een mederwerker binnen die bijvoorbeeld 18 is precies hetzelfde als die van een bezorger van 18 jaarquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:35 schreef p-etr-a het volgende:
Oké. Ik geef wel fooi omdat het loon van koeriers erg laag ligt, de keukenmedewerkers en telefonistes verdienen beduidend meer. Daar wordt gewoon op gerekend.
En ik dacht al: waarom ken ik Dennis niet? Maar dat is dus in Delft.
pff, nou telefonisten verdienen bij ons dus ook wel duidelijk meer dan ons, bezorgers! Maar door fooi ligt het ongeveer gelijkquote:Op donderdag 2 september 2004 20:49 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
this is so NOT true, ik werk al 6 jaar(in november precies 6 jaar) als bijbaantje bij een grote pizzeria en een loon voor een mederwerker binnen die bijvoorbeeld 18 is precies hetzelfde als die van een bezorger van 18 jaar
er wordt nergens op gerekend, daarom hebben ze het loon ook niet lager gemaakt en fooi wat ze die dag binnenhalen mogen ze ook helemaal voor zichzelf houden, dus geen fooienpotje ofzoiets.
dus als een bezorger 20 euro aan fooi maakt dan is dat alleen maar kassa voor hem/haar
dan heb je geluk, ik wil ook wel wat meer verdienen, feitelijk doe ik heel wat meer dan de gemiddelde bezorger bij ons en toch krijg ik geen fooi, niet meer loon, niks, alleen het is er gezellig en ik heb niet veel geld nodig omdat ik nog studeer en flexible isquote:Op donderdag 2 september 2004 21:16 schreef heinl het volgende:
[..]
pff, nou telefonisten verdienen bij ons dus ook wel duidelijk meer dan ons, bezorgers! Maar door fooi ligt het ongeveer gelijk
Vrij triest hoor, als die mafkezen dan in je pizza gaan lopen spugen ofzo omdat je ze geen fooi geeft. Zal ik dan voortaan ook maar tv's gaan saboteren ofzo als een klant mij geen fooi geeft?quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:57 schreef Zjenitha het volgende:
Nuttig idee: Zorg dat je nooit mensen pist off maakt die met jouw eten bezig zijn, je weet maar nooit wat er kan gebeuren....![]()
ja maar doorgaans betaal je achteraf, ze maken eerst die pizza en dan brengen ze m he?quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:57 schreef Zjenitha het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, als je regelmatig bij dezelfde pizza zaak pizza's besteld en je altijd gierig bent met fooi geven moet je er wel ff aan denken dat die mensen met JOUW eten bezig zijn.
Nuttig idee: Zorg dat je nooit mensen pist off maakt die met jouw eten bezig zijn, je weet maar nooit wat er kan gebeuren....![]()
Bij ons is het zo, ik werk in een restaurant en 2 tafels in het uur is denk ik wel een goede schatting ja.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:57 schreef Lamon het volgende:
Kan iemand die een part-time baantje in deze sector heeft mij alsjeblieft van deze illusie afhelpen, omdat ik ernstig geneigd ben om nooit meer fooi te geven als ik hier over nadenk.
Ik hoop echt dat ik dit heel erg verkeerd inschat, want zo niet dan zijn het de grootste ontevreden verwende idioten die ik ooit meegemaakt heb.
Maar ik hou dat oordeel even voor me, tot ik het zeker weet.
En on-topic. Ik geef meestal zo rond de 80 eurocent, afronden doe ik niet aan..
hahaha.. *not*, en je telefoonnummer dan?quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:59 schreef DrRepublican het volgende:
Als die bezorger aan de deur komt zeg ik altijd dat ik niks besteld hem en gooi de deur weer dicht.![]()
Geen nummerweergave natuurlijkquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:22 schreef heinl het volgende:
[..]
hahaha.. *not*, en je telefoonnummer dan?![]()
zonder telefoonnummer bezorgen wij niet.. je kan natuurlijk 'vals' nummer geven, maar dan word dat belletje gewoon doorgegeven aan politie, en die kunnen dat nummer wél 'onderscheppen'..quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:27 schreef DrRepublican het volgende:
[..]
Geen nummerweergave natuurlijk![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:23 schreef Bananenman het volgende:
Koop die pizza's van Dr. Oetker. Van die kutreclame op die brug. Die zijn heerlijk én zo goedkoop
wat een onzinquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:42 schreef Hivey het volgende:
Geen fooi dus. Ik geeft dat normaal nooit. Lijkt mij zelfs onbeschoft om een tip te geven. Zo van, "ochgarme ik vind dat jij te weinig verdient, en mij een paar luttele geldstukjes zal je armzalig leven beter zijn."
alsof de bezorger er wat aan kan doenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:52 schreef Nyluzzz het volgende:
Ja hoor, daar is die pizza. Eindelijk na 1,5 uur. Die kerel krijgt geen fooi en moet ook even wachten tot ik deze post af heb.
En de politie gaat daar serieus iets mee doen ?quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:33 schreef heinl het volgende:
zonder telefoonnummer bezorgen wij niet.. je kan natuurlijk 'vals' nummer geven, maar dan word dat belletje gewoon doorgegeven aan politie, en die kunnen dat nummer wél 'onderscheppen'..
Voor 20 euro heb ik 10 pizza'squote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:53 schreef bloempjuh het volgende:
Laatst bestelde ik twee medium pizza's (new york of domino's, weet ik al niet eens meer) en moest 20 euro afrekenen.. Vond ik echt meer dan genoeg, heb die gozer nog een fijne avond gewenst, verder niet..
Dat bedoel ik. Bij ons in Berlicum (mijn dorp waar mijn gezin/familie woont) betaal je 7,50 voor je pizza en dan komen ze 'm nog brengen ook. In een aftanse Opel Kadettquote:Op donderdag 21 oktober 2004 07:59 schreef YottaBrain het volgende:
[..]
Voor 20 euro heb ik 10 pizza's
Misschien hebben wij niet-fooigevers gewoon zelf fooi nodig om van te leven? Ik vind twintig euro gewoon erg veel geld voor twee pizza's. Een paar weken voor dit incident had ik bij een andere pizzaria pizza en salade voor tien euro. En een hele lieve bezorgmeneer. Die heeft het kleingeld gekregen dat ik nog had, twintig cent ofzo..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Voor de niet fooi-gevers, stelletje krenten
Ik werk in een supermarkt en krijg geen cent extra als ik een klant goed help. Krijg ik dan ook een fooi voor de moeite als ik speciaal naar achter loop, alle nieuwe containers moet doorspitten, maar na tien minuten toch met het benodigde pakje op de proppen kom zodat meneer ein-de-lijk zijn taart kan bakken?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Vind het niet meer dan normaal eigenlijk om fooi te geven, probeer me altijd voor te stellen dat ik in zijn positie een extraatje wel prettig zou vinden voor de moeite.
Zit jij in de winter op een brommertje te vernikkelen met man en macht een adres te zoeken en een longontsteking op te lopen? Ow nee wacht... die vriesvakken in de super zullen vast ook reuze koud zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik werk in een supermarkt en krijg geen cent extra als ik een klant goed help. Krijg ik dan ook een fooi voor de moeite als ik speciaal naar achter loop, alle nieuwe containers moet doorspitten, maar na tien minuten toch met het benodigde pakje op de proppen kom zodat meneer ein-de-lijk zijn taart kan bakken?
Niet?
Hoe bedoel je, dat is mijn werk?
wel als je er 3 uur lang voor zit op je knieën dipshitquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:23 schreef Bierie het volgende:
[..]
Zit jij in de winter op een brommertje te vernikkelen met man en macht een adres te zoeken en een longontsteking op te lopen? Ow nee wacht... die vriesvakken in de super zullen vast ook reuze koud zijn :')
Ik vind de krantenjongen veel zieliger. Die moet door de vroege (koude) ochtend op pad met zware fietstassen, op de fiets.. Verdient ook minder dan zo'n pizzamanneke die ook nog eens meer mensen spreekt op een dag dan de krantenjongen..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:23 schreef Bierie het volgende:
[..]
Zit jij in de winter op een brommertje te vernikkelen met man en macht een adres te zoeken en een longontsteking op te lopen? Ow nee wacht... die vriesvakken in de super zullen vast ook reuze koud zijn![]()
+dat je nog eens om 7 uur moet beginnenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:21 schreef nXn het volgende:
[..]
wel als je er 3 uur lang voor zit op je knieën dipshit
Kies jij voor dat werk of niet? Krijgt een pizzabezorger in Alaska meer fooi dan in Florida? Krijgt iemand die in een grote koelcelhal werkt (bij een slager ofzo, weet ik veel) dan wel fooi omdat het koud is?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:23 schreef Bierie het volgende:
Zit jij in de winter op een brommertje te vernikkelen met man en macht een adres te zoeken en een longontsteking op te lopen? Ow nee wacht... die vriesvakken in de super zullen vast ook reuze koud zijn![]()
Je komt een beetje verbitterd over.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
-knip-
Ja, ik ben een oude verbitterde vrouw die nu rijk was geweest als ze al die jaren fooi had gehadquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:25 schreef Refragmental het volgende:
Je komt een beetje verbitterd over.
quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:47 schreef Dabenzo het volgende:
Dus ik was iets van 5 keer langs de pinautomaat gereden hehehehe, elke keer de straat op en neer met die pizzadude achter mij aan.
Bij de domino's moest die af voordat je ging aanbellen. En moest je zo'n mongool petje opquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:53 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ik geef zelf overigens alleen fooien als het een lekkere geile pizzakoerier betreft, niet zo'n ali b. sukkel die zijn helm nog half op zijn hoofd heeft staan
Ik heb nergens het woord "oud" gebruikt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ja, ik ben een oude verbitterde vrouw die nu rijk was geweest als ze al die jaren fooi had gehad
ik moet altijd weer een proestbui onderdrukken als er zo'n gast aanbelt ;')quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij de domino's moest die af voordat je ging aanbellen. En moest je zo'n mongool petje op
Zo gaat dat in de rest van de wereld ook. Maar dan heet het smeergeld.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:34 schreef Remzerrr het volgende:
Ik bezorg zelf spare-ribs en krijg meestal een fooi van ong. 1 euro. Bij het bezorgen kijk ik echt wel naar adressen waarvan ik weet dat ze fooi geven, als ik weet dat je geen fooi geeft ga je onderop de stapel![]()
Ik ben krantenjongen geweest en ben nu pizzabezorger, maar krantenjongens hebben een (veel) hoger uurloon hoorquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:21 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Verdient ook minder dan zo'n pizzamanneke die ook nog eens meer mensen spreekt op een dag dan de krantenjongen..
dat van de geen fooi onderop leggen heb ik ook wel eens gedaanquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:34 schreef Remzerrr het volgende:
Ik bezorg zelf spare-ribs en krijg meestal een fooi van ong. 1 euro. Bij het bezorgen kijk ik echt wel naar adressen waarvan ik weet dat ze fooi geven, als ik weet dat je geen fooi geeft ga je onderop de stapel![]()
Als ik zelf pizza bestel rond ik het bedrag naar boven af op hele euro's en geef er dan nog een euro bij.
Bij ons wordt in de keuken beslist welke adressen ik meekrijg, en ik gun mijn medekoeriers ook wel wat dus ik stuur ze niet expres naar een adres waar ze geen fooi krijgen. En 8 van de 10 keer krijg ik wel fooi dus zo heel veel te klagen heb ik nietquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
ik weet van mezelf dat ik wel een goede bezorger ben, er zijn ook wel eens slechtebezorgers, dan wil ik ook nog wel eens zo vriendelijk zijn de mensen die geen fooi geven aan de slechte bezorger mee te geven![]()
Verbitterd wijfquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zo gaat dat in de rest van de wereld ook. Maar dan heet het smeergeld.
Hier noemen we het fooi :')
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:34 schreef Remzerrr het volgende:
Als ik zelf pizza bestel rond ik het bedrag naar boven af op hele euro's en geef er dan nog een euro bij.
Dat heeft te maken met het computersysteem waarin de bestellingen worden ingevoerdquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik hoef geeneens m'n adres meer op te geven, ze herkennen m'n nummer al.
Idd. en ik bestel meestal mijn pizza bij de shoarmaboerquote:Op zondag 24 oktober 2004 11:29 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou 't hooguit afronden, maar écht een fooi geven ? Neen
Ik geef alleen fooi in een restaurant, niet bij pizza. Meestal bestellen we via telefoon en halen we hem zelf op (wonen boven t winkelcentrum)quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:33 schreef Tijn het volgende:
Het hele idee van "fooi" staat me al tegen. Iemand doet gewoon z'n werk. Je gaat de busschauffeur of het kassameisje toch ook geen fooi geven omdat ze leuk lacht ofzo? Nou ja, dat moet iedereen dus zelf weten
neej die 2 cent word nu afgerondquote:Op zondag 24 oktober 2004 16:04 schreef Ferret1983 het volgende:
[..]
99,98 is, krijg ik nooit die 2 cent fooi....
Gr
dat kunnen ze dus niet zelf regelen, de bezorgers, het hangt maar net af van de drukte in het restaurant (indien aanwezig) en of er veel bestellingen zijn voor jou.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:56 schreef Fronsertje het volgende:
Hoe sneller de pizza bij mij thuis hoe meer fooi de bezorger vangt, die van ons heeft het al door
Dan zal het toeval zijn...sowieso is 3 euro zijn deel (zelf ook pizzaboer geweest, weet hoe relaxed een fijne fooi is) als de pizza binnen 30 minuten bezorgd word.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
dat kunnen ze dus niet zelf regelen, de bezorgers, het hangt maar net af van de drukte in het restaurant (indien aanwezig) en of er veel bestellingen zijn voor jou.
de enige invloed die ikzelf kan uitoefenen is, als ik meerdere bestellingen krijg dicht bij elkaar, de volgorde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |