Redelijk overtuigend, alleen aangezien the plane onder een hoek* komt aanvliegen, vraag ik me af of perspectivisch de staartvin klopt... Kleinigheid natuurlijk.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:48 schreef haaahaha het volgende:
Die rook is volgens mij geen rook wat uit de motoren komt, maar stof wat door de turbelentie van de vleugels (die met een vaartje van wat is het, 600+ km/u vlak boven de grond vliegt) om hoog wordt gezogen.
Nee zeker geen kleinigheidje, en volgens mij klopt de staartvin. Kijk je naar het witte vliegtuigplaatje wat hijzelf over de captures heen plakt, zie je dat het bovenste punt van de staartvin tov de onderkant redelijk naar achteren 'leunt'. Kijk je naar het hoge 'ding' wat uitsteekt, zie je dat dit punt een heel stuk meer rechtop staat. Qua perspectief klopt dat, zet een vliegtuig met de neus schuin naar je toe, achterkant schuin van je af, en het bovenste punt van het staartvlak tov de onderkant zal meer rechtop komen te staan.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Redelijk overtuigend, alleen aangezien the plane onder een hoek* komt aanvliegen, vraag ik me af of perspectivisch de staartvin klopt... Kleinigheid natuurlijk.
*Een stompe hoek tov de plaats waar photo is gemaakt hè?
Ja, okee, ik zie het nu ja. Alleen zou je lager nog een zijvin verwachten die uitsteekt naar rechts...quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:57 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee zeker geen kleinigheidje, en volgens mij klopt de staartvin. Kijk je naar het witte vliegtuigplaatje wat hijzelf over de captures heen plakt, zie je dat het bovenste punt van de staartvin tov de onderkant redelijk naar achteren 'leunt'. Kijk je naar het hoge 'ding' wat uitsteekt, zie je dat dit punt een heel stuk meer rechtop staat. Qua perspectief klopt dat, zet een vliegtuig met de neus schuin naar je toe, achterkant schuin van je af, en het bovenste punt van het staartvlak tov de onderkant zal meer rechtop komen te staan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij heeft het over die witte 'blob' wat je vlak voor de dikke paal ziet. Hij zegt dat object daardoor lijkt op een drone vleigtuig.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:00 schreef flyin-hawk het volgende:
haha hoe kun jij dat nu zo snel even controleren en constateren dan whahaha
ik zie trouwens nog een soort 'zwarte koepel' op dat vliegtuig zitten wat jij aangeeft.
en dat geeft juist weer het beeld van een Global Hawk.
Het zwart uitstulpje is zowel op capture 1 als op capture 2 te zien, alleen capture 1 is als geheel een stuk donkerder, waardoor dat zwarte uitstulpje een stuk beter te zien is.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, ik zie het nu ja. Alleen zou je lager nog een zijvin verwachten die uitsteekt naar rechts...
Bovenop zie je nog een een zwart uitstulpje, maar dat moet dan wat anders zijn, onderdeel van stofwolk oid...?
Vergelijking met Watergate is ongelukkig, andere zaak, andere modus operandus. Feit is wel dat je natuurlijk een enorme gok neemt als je met deze zaak de boel in scene zou willen zetten. Teveel potentiële getuigen, teveel deelnemers aan het complot ook. Dus erg voor de hand liggend is het allemaal niet. Of de mainstream media in de VS verder kritisch zijn, is een geheel andere zaak. Ik denk van niet en zeker niet na 9/11. Dit baseer ik op de mediacoverage naar de Irak-oorlog toe en tijdens de Irak-oorlog.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Soweiso, denken jullie niet dat de reguliere pers er niet bovenop zou springen?
Watergate werd tenslotte ook niemand gespaard, of zitten de grote kranten OOK in het complot?
Wat ik bedoel te zeggen is dat zo'n coverup echt wel zou worden opgepikt, zeker bij binnenlandse aangelegenheden. Daar heb je geen obscure website voor nodig.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vergelijking met Watergate is ongelukkig, andere zaak, andere modus operandus. Feit is wel dat je natuurlijk een enorme gok neemt als je met deze zaak de boel in scene zou willen zetten. Teveel potentiële getuigen, teveel deelnemers aan het complot ook. Dus erg voor de hand liggend is het allemaal niet. Of de mainstream media in de VS verder kritisch zijn, is een geheel andere zaak. Ik denk van niet en zeker niet na 9/11. Dit baseer ik op de mediacoverage naar de Irak-oorlog toe en tijdens de Irak-oorlog.
Dit gaat niet op, de door 9-11 gevormde mening van de pers bestond nog niet in die (extreme)mate een paar dagen/weken vlak na deze aanslagen, wat dus aangeeft dat ze in die tijd hier een stuk kritischer naar hadden gekeken dan ze nu wellicht zouden doen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
en zeker niet na 9/11
Hoeveel seconden (of fracties daarvan) na elkaar is capture 1 en 2?quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:11 schreef haaahaha het volgende:
Die zijvin is niet te zien door het (door de kwaliteit van de film lijkt het witte-) stof wat het vliegtuig opblaast.
Ja idd, hoewel paar weken echt wel paar dagen tot 1 dag was, volgens mij.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:16 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dit gaat niet op, de door 9-11 gevormde mening van de pers bestond nog niet in die (extreme)mate een paar dagen/weken vlak na deze aanslagen, wat dus aangeeft dat ze in die tijd hier een stuk kritischer naar hadden gekeken dan ze nu wellicht zouden doen.
Ok dus het pentagon heeft geen luchtverdediging erom heen staan. Maar het witte huis dus wel. Als ik wat verder zoek kom ik tot de conclusie dat irak al SAM sites had welke een bereik hadden van 21 miles. Amerikaanse oorlogs rotzooi zal een nog wel groter bereik hebben, want ten slot van rekening is alles daar bigger en betterquote:http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=24426
Unlike the White House, the Pentagon has no anti-aircraft batteries to defend against attacks from the air.
Dat is het enige wat mij tot nog toe nog steeds verbaast...quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:20 schreef Basp1 het volgende:
Dat men dan gewoon een gekaapt vliegtuig zo dicht bij een belangrijk gebouw laat komen zonder er iets aan de doen blijft mij erg verbazen.
Volgens de captures vindt het aanvliegen en de crash binnen 17:37:19.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoeveel seconden (of fracties daarvan) na elkaar is capture 1 en 2?
Zo'n mening wordt gaande weg gevormd waartussen nu en dat moment processen zitten. De mening van nu wordt niet op 1 of 2 dagen gevormd, vandaar dat ik zei weken.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja idd, hoewel paar weken echt wel paar dagen tot 1 dag was, volgens mij.
Achteraf gezien met de wetenschap wat vliegtuigen voor een ravage kunnen aanrichten verbaast mij dat ook. Maar wanneer je daar nog geen hoogte van hebt, kan ik me voorstellen dat je zaken grondig onderschat, en je moment van actie ondernemen schandalig laat ligt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:20 schreef Basp1 het volgende:
Dat men dan gewoon een gekaapt vliegtuig zo dicht bij een belangrijk gebouw laat komen zonder er iets aan de doen blijft mij erg verbazen.
Nee, dat klopt. Om, zoals ik al zei, hier iets in scene te zetten zijn gewoon teveel oncontroleerbare variabelen in het spel.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat zo'n coverup echt wel zou worden opgepikt, zeker bij binnenlandse aangelegenheden. Daar heb je geen obscure website voor nodig.
Watergate om aan te geven dat de reguliere media, in ieder geval toendertijd, niet bij een complot horen en zeker niet van republiekeinen
Gezien de datum heb ik niet zoveel vertrouwen in het klokjequote:Op zondag 29 augustus 2004 12:23 schreef haaahaha het volgende:
Volgens de captures vindt het aanvliegen en de crash binnen 17:37:19.
Het complot denken, waar komt dat volgens jou vandaan Ryan3?quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
maar lieden die overal een complot inzien
Normaal gesproken kunnen de meeste vliegtuigen nog niet een klein beetje van hun vluchtschema afwijken of de norrad wordt al ingelicht en en stijgen er fighters op. HIerover zijn genoeg verhalen te vinden, vooral van kleine zakenvliegtuigejs die weer eens afwijken en onderschept werden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is het enige wat mij tot nog toe nog steeds verbaast...
Er vliegt er 1 het WTC in, men wist toen al dat er waarschijnlijk meerdere gekaapt waren. Hoe lang duurt het om een paar jetfighters de lucht in te sturen welke boven alle grote steden patrouileren?
Vervolgens vliegt er NOG 1 het WTC in, en die van het pentagon is niet onderschept.
Nee, maar wat zou dat betekenen? Dat er op een andere datum een vliegtuig het pentagon in is gevlogen? Of dat dit computer geanimeerde beelden zijn? Als je als overheid dat laatste zou doen, doe het dan meteen goed zodat je geen ruimte openlaat voor raket-inslag-theorieen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien de datum heb ik niet zoveel vertrouwen in het klokje
Dan ben jij niet op de hoogte van de constuctie van de torens. Dat jij conclusies trekt en daar je mening op baseert is o.k., maar als je dan niet op de hoogte bent van hoe zaken waar jij die conclusies op trekt in elkaar steken, is een ander verhaal.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:33 schreef Basp1 het volgende:
Ach en wat me ook verbaasde was nog steeds het instorten van de twin towers. Als ik een boom op de helft omzaag valt alleen het bovenste gedeelte om, niet de rest erbij. Ja dan komen mensen dadelijk weer met het verhaal dat de brand de structuur van staal veranderd heeft, ja det klopt, maar wel maar tot maximaal 2 verdiepingen onder de brandhaard, of denken we nu met zijn allen dat die brand het gehele gebouw tot 500 graden of meer heeft verwarmd om tot een goede gloei tempratuur voor staal te komen.
Dat is massapsychologie natuurlijk. Ik denk dat niemand kritisch was tov het gebeurde in de eerste directe fase en dat al vrijwel meteen binnen dezelfde dag een soort algemeen aanvaarde verklaring tot stand kwam: America under attack. Aan het eind van de eerste dag werden overal in de VS de neuzen in één richting gezet, getuige de bijeenkomsten van Amerikanen overal in de VS die nacht met kaarsjes en vlaggen. Ik geloof niet dat men hiervan is afgeweken daarna.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:25 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Zo'n mening wordt gaande weg gevormd waartussen nu en dat moment processen zitten. De mening van nu wordt niet op 1 of 2 dagen gevormd, vandaar dat ik zei weken.
Na een week of 2 is men wellicht minder kritisch dan na dag 1, maar zeker toch nog wel kritisch.
12 september.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien de datum heb ik niet zoveel vertrouwen in het klokje
Dat klopt, maar het feit dat men steeds kritischer is geworden tov deze aanslagen, en de pers er in deze zeer kritische tijden niet echt zodanig ruchtbaarheid aangeeft dat de gebeurtenissen uiteengezet door de fbi/amerikaanse overheid of wie dan ook van alle kanten stinken, geeft ook aan dat de hele zaak niet zo stinkt zoals sommige complottheorie-'believers' ons willen doen laten denken.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is massapsychologie natuurlijk. Ik denk dat niemand kritisch was tov het gebeurde in de eerste directe fase en dat al vrijwel meteen binnen dezelfde dag een soort algemeen aanvaarde verklaring tot stand kwam: America under attack. Aan het eind van de eerste dag werden overal in de VS de neuzen in één richting gezet, getuige de bijeenkomsten van Amerikanen overal in de VS die nacht met kaarsjes en vlaggen. Ik geloof niet dat men hiervan is afgeweken daarna.
Klopt, daar verbaasde ik me in positieve zin ook over! Men riep dat de wtc's normaal gesproken nokkie vol zat met mensen. Het aantal slachtoffers valt gelukkig heel erg mee.quote:Kan me alleen herinneren dat het aantal slachtoffers steeds drastisch is bijgesteld. Toen ikzelf het nieuws hoorde op mijn werk, dacht ik meteen dat er tienduizenden slachtoffers gevallen moesten zijn. Zoveel mensen werken in die torens. Later werd die hoeveelheis dus langzaam maar zeker teruggebracht tot ongeveer 3.000.
Ja, dat is het hele eiereneten natuurlijk. Waar komt dat complotdenken vandaan? Belangrijke vraag, want ik krijg steeds meer de indruk dat complotdenken ook doordringt in de mainstream. Alleen vage verklaringen lijken te bestaan en dus niet geheel afdoende. Heeft met massapsychologie te maken, het onbehagen in de cultuur, angstneurose. Het heeft enerzijds historische componenten. Gaat terug op heel oude vormen van complotdenken (antisemtisme bijv.) en koppelt daaraan de geheimhoudingsneurose van de VS-regering, die ontstaan is tijdens de koude Oorlog, aldus means and motives met elkaar verenigend.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:33 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het complot denken, waar komt dat volgens jou vandaan Ryan3?
Volgens mij klopt dat hele complot denken niet. Het is in mijn mening totaal niet realistisch om te denken dat de overheid de kleine man altijd klein houdt en informatie achterhoudt of de kleine man misleidt.
Er ligt volgens mij 1 emotie ten grondslag van het complot- denken, wat deze ingewikkelde theorieen als uitwerking heeft. Die ene emotie of gedachte, ik kan het niet bewoorden eigenlijk, wat ik opzich jammer vind. Misschien dat jij dat wel kan?
Oh en omdat jij dus wat gezien hebt in de media denk jij dat je wel op de hoogte van de constructie van die torens bent. En door deze media wordt dus ook jou oordeel geveld.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:38 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dan ben jij niet op de hoogte van de constuctie van de torens. Dat jij conclusies trekt en daar je mening op baseert is o.k., maar als je dan niet op de hoogte bent van hoe zaken waar jij die conclusies op trekt in elkaar steken, is een ander verhaal.
Zoek eens op internet waardoor de torens zijn ingezakt zoals je op tv hebt gezien zou ik zeggen.
Het was een docu waarin de architect van de wtc's uitlegde hoe die constuctie van de wtc torens in elkaar stak.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Oh en omdat jij dus wat gezien hebt in de media denk jij dat je wel op de hoogte van de constructie van die torens bent. En door deze media wordt dus ook jou oordeel geveld.
Het gaat om het feit dat de impact verdieping en een aantal erboven problemen kregen met de tsaalconstructie door de hitte.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:33 schreef Basp1 het volgende:
Ach en wat me ook verbaasde was nog steeds het instorten van de twin towers. Als ik een boom op de helft omzaag valt alleen het bovenste gedeelte om, niet de rest erbij. Ja dan komen mensen dadelijk weer met het verhaal dat de brand de structuur van staal veranderd heeft, ja det klopt, maar wel maar tot maximaal 2 verdiepingen onder de brandhaard, of denken we nu met zijn allen dat die brand het gehele gebouw tot 500 graden of meer heeft verwarmd om tot een goede gloei tempratuur voor staal te komen.
Verder kan het niet zo zijn dat de structuur onder de brand niet stevig genoeg was zonder de bovenkant erbij, anders zouden ze nooit het WTC hebben kunnen bouwen.
Wat mij betreft juist niet. Staalconstructie wordt heet, verliest zijn kracht, verdiepingen zakken naar beneden, verdiepingen daaronder kunnen het gewicht van vallende verdiepingen niet aan, en het hele zaakje zakt als een taart in.quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb ook veel van die documataires gezien en ik geloof er nog steeds niets van de theorien dat een gehele toren op deze manier in elkaar klapt. Als het bovenste stuk ervan af was gevallen was het een stuk aannemelijker geweest.
Was het die docu waarin deze architect ook beweerde dat de torens wel bestand zouden zijn geweest bij de impact van een ander type vliegtuig.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:00 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het was een docu waarin de architect van de wtc's uitlegde hoe die constuctie van de wtc torens in elkaar stak.
Of wil je beweren dat die architect ook al in het hele complot zit?
Nee? Het was de architect die beweerde dat er helemaal geen rekening was gehouden met impact van wat voor vliegtuig dan ook, en men nooit had kunnen vermoeden dat zoiets zou plaatsvinden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:11 schreef Basp1 het volgende:
Was het die docu waarin deze architect ook beweerde dat de torens wel bestand zouden zijn geweest bij de impact van een ander type vliegtuig.![]()
Hey, wat mij betreft mag het topic een schop naar WFL krijgen, zodat we het geheel op feiten kunnen ontleden, en niet met een TRU inslag.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:20 schreef Nynex het volgende:
Even offtopic, haaahaha; I'm having some trouble figuring you out. Je zit op een TRU forum, maar weigert ook maar de lichtste vorm van abnormale gedachtepatronen aan te nemen. Dit zegt mij dat je last hebt van een intern conflict of some kind (als je echt alle TRU onzin vind, zat je hier niet).
Die neerwaarte kracht is altijd al 9.8 maal zoveel als de massaquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat de impact verdieping en een aantal erboven problemen kregen met de tsaalconstructie door de hitte.
De hele constructie erboven komt dus naar beneden op de eerst volgende 'stevige' vloer. Maar die is niet gebouwd op de neerwaartse kracht van een x aantal tonen... MAAL 9,8 (versnelling van de naar beneden komende constructie onder invloed van de zwaartekracht). Er komt dus een kleine factor 10 MEER druk op die verdieping dan wanneer de torens intact zijn.
Dus die eerste stevige vloer stort in. Tot de volgende stevige vloer, etc...
Ah, we zijn in die fase van de discussie belandt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:25 schreef merlin693 het volgende:
geeft hem een goed ego aan het eind van de dag..zie hoeveel mensen al niet meer reageren op zijn posts !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |