Hee Tjabbo
![]()
Ik kijk af en toe rond maar ben nog niet serieus op zoek... ik zit nog in een hotel en heb het al druk genoeg
![]()
Eerst moet ik nog uitzoeken hoe het zit met het importeren van een auto uit een andere staat, wat er hier wel/niet mag kwa uitstoot (ivm single turbo/uitlaat systeem), waar ik evt. een keuring kan laten doen en ze een oogje dicht knijpen, hoe het zit met verzekering, enz, enz.
Ook weet ik nog niet wanneer ik euro's omzet in dollars
![]()
Als de euro nu ineens in waarde daalt heb je kans dat ik wacht tot ie weer gaat stijgen.. met als risico dat hij niet meer stijgt, en tsja bij 1:1 vind ik het toch iets te duur (voorlopig).
Als laatste moet ik nog uit zien te vinden of, en hoe, een single turbo auto door de RDW gekeurd wordt.. dat lukt nooit vermoed ik. Dus moet ik bij Arnout navragen of hij er een stock motor in kan swappen met alles er bij, en ik vermoed dat dat heel moeilijk wordt. Vind maar eens een donor! En een single turbo betekent een ander motor management systeem, dus dat moet ook vervangen worden of opnieuw getuned. En daar zijn nu juist geen tuners voor in Europa (Arnout weet ook nog niets van AEM)! Als je daarna alles weer terugzet, werkt het dan nog? Vragen genoeg dus... voorlopig komt er dus nog niets helaas.
Deze staat te koop maar de mods zijn volgens mij net iets teveel van het goede...
![]()
![]()
Zoiets houd je volgens mij nooit draaiende tenzij je zelf heel veel van de auto weet. Een single is leuk maar het moet nog wel enigszins normaal zijn.
Ik wil in ieder geval een 97 of 98. Liefst imperial jade mica (98), deep jewel green pearl (97) of zwart met zwart interieur. Royal Sapphire pearl is ook goed. Mocht er een 93-95 langskomen die nog als nieuw is, dan is dat ook nog te overwegen. Zeker als hij anthraciet is van kleur. 96 valt af want toen zijn er geen 6-speeds gemaakt.
Jade mica:
![]()
Er komen Volk Racing velgen onder. Welke, dat hangt af van de kleur die de auto wordt. Of hij stock blijft of een single krijgt, hangt van de RDW vragen af en of ik de juiste mensen hier kan vinden om hem goedgekeurd te krijgen.
Het wordt mijn tweede auto, die fulltime in een garage komt te staan. Er zal niet meer dan 1-2000km/jaar op komen. Aangezien ik deze auto hopelijk nooit meer wegdoe, moet hij echt perfect zijn. Een handbak dus, geen enkele schade, liefst 1 eigenaar, originele lak, alle papierwerk aanwezig, zo weinig mogelijk miles (sowieso onder de 40000). Ik heb er tot 40000 dollar voor over en er is geen haast bij, dus dat moet wel lukken denk ik (nu maar hopen dat ik niet een jaar wacht en vervolgens ontslagen word of zo, dan moet ik het land uit zonder supra).
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn