abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22576977
Nogmaals; als je naar de VS gaat zet je die auto toch gewoon op de boot en neem je em mee? Of is dat niet handig ofzo?
pi_22577024
Dat is erg duur, en t heeft em al veel geld gekocht om de auto hier in NL te krijgen.

Plus dat vergelijkbare auto's in de VS VEEL goedkoper zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_22579542
Maar je blijft wel op Fok! posten?
pi_22579812
Zekers
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22580079
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 16:28 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hij straks in Amerika wel genoeg verdiend om een Supra te kopen en deze dagelijks te gebruiken, en tuned naar 500+ pk en dan nog steeds niet te duur is om 200km per dag mee te rijden omdat de benzine daar geen fuck kost en Meneer hier VEEL meer gaat verdienen.

Ik heb dus geen medelijden, maar ben jalours.
Alleen jammer dat je daar helemaal afgevoerd wordt als je te hard rijdt
pi_22580869
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 16:28 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hij straks in Amerika wel genoeg verdiend om een Supra te kopen en deze dagelijks te gebruiken, en tuned naar 500+ pk en dan nog steeds niet te duur is om 200km per dag mee te rijden omdat de benzine daar geen fuck kost en Meneer hier VEEL meer gaat verdienen.

Ik heb dus geen medelijden, maar ben jalours.
Benzine wordt ook steeds duurder daar trouwes, echter zijn de auto's daar nog fijn een stukkie goedkoper en kan je denk ik ook nog es goedkoper aan onderdelen komen

Trouwens Amerika? greencard?

ennuh PeuRac: jalours? is dat chique ofzo? ik ben namelijk gewoon jaloers
en toen.....
pi_22601233
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 19:44 schreef VanDread het volgende:

[..]

Benzine wordt ook steeds duurder daar trouwes, echter zijn de auto's daar nog fijn een stukkie goedkoper en kan je denk ik ook nog es goedkoper aan onderdelen komen

Trouwens Amerika? greencard?

ennuh PeuRac: jalours? is dat chique ofzo? ik ben namelijk gewoon jaloers
ik praat/typ de helft van de tijd in het engels, dan krijg je nog wel eens dit soort typfouten
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:41:53 #108
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_22602543
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

ik praat/typ de helft van de tijd in het engels, dan krijg je nog wel eens dit soort typfouten
jij ben gewoon ali met snor!

Jammer dat je supra weg is stefan, maar ik voorzie mooie dingen in de toekomst
  zondag 16 januari 2005 @ 18:49:29 #109
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24600452
Topickickje.

Ben wel benieuwd naar stefan's nieuwe zoektocht naar een supra, ook al wil hij nog even wachten.

StefanP, brand los!
  zondag 16 januari 2005 @ 22:51:27 #110
46960 StefanP
polemicist
pi_24603957
Hee Tjabbo

Ik kijk af en toe rond maar ben nog niet serieus op zoek... ik zit nog in een hotel en heb het al druk genoeg Eerst moet ik nog uitzoeken hoe het zit met het importeren van een auto uit een andere staat, wat er hier wel/niet mag kwa uitstoot (ivm single turbo/uitlaat systeem), waar ik evt. een keuring kan laten doen en ze een oogje dicht knijpen, hoe het zit met verzekering, enz, enz.

Ook weet ik nog niet wanneer ik euro's omzet in dollars Als de euro nu ineens in waarde daalt heb je kans dat ik wacht tot ie weer gaat stijgen.. met als risico dat hij niet meer stijgt, en tsja bij 1:1 vind ik het toch iets te duur (voorlopig).

Als laatste moet ik nog uit zien te vinden of, en hoe, een single turbo auto door de RDW gekeurd wordt.. dat lukt nooit vermoed ik. Dus moet ik bij Arnout navragen of hij er een stock motor in kan swappen met alles er bij, en ik vermoed dat dat heel moeilijk wordt. Vind maar eens een donor! En een single turbo betekent een ander motor management systeem, dus dat moet ook vervangen worden of opnieuw getuned. En daar zijn nu juist geen tuners voor in Europa (Arnout weet ook nog niets van AEM)! Als je daarna alles weer terugzet, werkt het dan nog? Vragen genoeg dus... voorlopig komt er dus nog niets helaas.

Deze staat te koop maar de mods zijn volgens mij net iets teveel van het goede...

Zoiets houd je volgens mij nooit draaiende tenzij je zelf heel veel van de auto weet. Een single is leuk maar het moet nog wel enigszins normaal zijn.

Ik wil in ieder geval een 97 of 98. Liefst imperial jade mica (98), deep jewel green pearl (97) of zwart met zwart interieur. Royal Sapphire pearl is ook goed. Mocht er een 93-95 langskomen die nog als nieuw is, dan is dat ook nog te overwegen. Zeker als hij anthraciet is van kleur. 96 valt af want toen zijn er geen 6-speeds gemaakt.

Jade mica:

Er komen Volk Racing velgen onder. Welke, dat hangt af van de kleur die de auto wordt. Of hij stock blijft of een single krijgt, hangt van de RDW vragen af en of ik de juiste mensen hier kan vinden om hem goedgekeurd te krijgen.

Het wordt mijn tweede auto, die fulltime in een garage komt te staan. Er zal niet meer dan 1-2000km/jaar op komen. Aangezien ik deze auto hopelijk nooit meer wegdoe, moet hij echt perfect zijn. Een handbak dus, geen enkele schade, liefst 1 eigenaar, originele lak, alle papierwerk aanwezig, zo weinig mogelijk miles (sowieso onder de 40000). Ik heb er tot 40000 dollar voor over en er is geen haast bij, dus dat moet wel lukken denk ik (nu maar hopen dat ik niet een jaar wacht en vervolgens ontslagen word of zo, dan moet ik het land uit zonder supra).
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_24604074
Als je een boost controller hebt op die eerste auto dan zou ik er denk ik nog eens over nadenken, met het aantal kilometers wat je ermee rijden wilt denk ik dat het juist wel te doen is.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  zondag 16 januari 2005 @ 23:24:30 #112
69994 seto
-|||--------|||-
pi_24604484
Die bovenste supra is toch van die gast van turboimports.com ?
Daar heb ik nog een filmpje van ergens, ff zoeken

edit:

ff geupload
http://home.planet.nl/~altin141/supra.mpeg
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 16 januari 2005 @ 23:33:03 #113
46960 StefanP
polemicist
pi_24604642
Klopt Seto, heel goed opgemerkt

Hij is indertijd verkocht via vipimports.com en staat nu weer te koop. Er is mee geracet en zulke auto's komen automatisch wat lager op de lijst voor mij.. het moet een maagdelijke auto zijn

Overigens, een single betekent dat je niet de nieuwprijs hoeft neer te leggen voor de turbo + alles er om heen, dus dat scheelt veel geld. Aan de andere kant kan een slecht geinstalleerde of getunede single je veel geld kosten en eveventuele nadelige gevolgen hebben voor je auto. Dus dat is ook nog een twijfelgeval... doen of niet... (het RDW/onderhoud/enz verhaal buiten beschouwing gelaten).
-Mark Steyn
  zondag 16 januari 2005 @ 23:47:27 #114
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24604940
die bovenste is niet over the top. Zo zou een suupje moeten zijn
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 17 januari 2005 @ 00:42:29 #115
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24606052
Over dat AEM gebeuren, er zit een dealer in Nederland, www.qtuning.com

Die kunnen AEM spullen leveren (kwam ik laatst toevallig achter via de site van AEM) maar zou niet weten of ze ook cursus geven in het tunen van dat spul. Weet dat ze dat in de VS wel doen maar hier? Anders weet ik nog wel een zaak in de VS waarmee hij kan mailen over AEM, die doen veel porche en BMW tuning, met auto's over de 600 RWHP, op AEM managment.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24982105
De zoektocht is weer begonnen!

Gisteren met vipimports.com gesproken en aangegeven wat ik zoek.

- 1997/1998 turbo
- bone stock
- 6-spd
- <50000km
- liefst originele eigenaar, alle papierwerk aanwezig
- originele lak, geen krasjes of wat voor beschadiging dan ook, altijd binnen gestald
- geen wit, rood of alpine zilver, liefst zwart, jade green of imperial mica green
- gold package is een plus

De huidige zilveren die te koop staat hoef ik dus niet (zilver vind ik niet mooi)...

De zwarte uit 1994 met slechts 35000km gelopen ook niet, alhoewel ik twijfel of gewoon niet moet zeiken en deze kopen... de prijs is erg laag (35000), hij is motorisch getuned door performance motorsports (438 rwhp) en hij ziet er echt fantastisch uit op die stompzinnige front lip na.

Check hoe schoon man!

Maar goed, morgen bel ik die zaak weer, eens kijken wat ze kunnen regelen.
-Mark Steyn
pi_24983503
super goede shit steef, dat je weer aan het zoeken bent!
pi_24985683
Vet hoor!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:06:45 #119
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24986165
Het bloed kruipt hea?

Succes!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:14:07 #120
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24986288
die zilvere ziet er inderdaad niet uit. Dat interieur van die andere is wel erg lekker
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:53:59 #121
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24986897
Het stefan,

In vind die lip nog wel meevallen hoor. ik vind hem zelfs wel mooi

En ik denk dat je toch naar een iets meer stock auto moet zoeken wil je beginnen met wat lagere (onderhouds)kosten. En als je er zelf aardigheid aan hebt je auto te tunen moet je het helemaal niet doen. Dan gaat het te snel vervelen.

just my 2 cents...
pi_24989028
Arnout, van Supras.nl kan AEM spullen regelen, en zelf ook programeren!
pi_24989145
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:53 schreef Tjabbo het volgende:
Het stefan,

In vind die lip nog wel meevallen hoor. ik vind hem zelfs wel mooi

[afbeelding]

En ik denk dat je toch naar een iets meer stock auto moet zoeken wil je beginnen met wat lagere (onderhouds)kosten. En als je er zelf aardigheid aan hebt je auto te tunen moet je het helemaal niet doen. Dan gaat het te snel vervelen.

just my 2 cents...
Ik vind dit ook een schitterende kar.. Die grill doet een beetje aan een Maserati denken
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:41:23 #124
60383 Furb
Project Rotary
pi_24990432
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:46 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Ik vind dit ook een schitterende kar.. Die grill doet een beetje aan een Maserati denken
die durft
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24990931
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:46 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Ja, sprekend.
pi_24999242
Hey Stefan, ik reed gister om ongeveer 23:00 over de A13 van R'dam naar Delft, en daar zag ik een Nederlandse zwarte Supra rijden, kan dat jouw ex-supra geweest zijn ? Of komt de nieuwe eigenaar daar niet uit de buurt?

Hij ging wel behoorlijk hard, ik reed 130 ofzo toen hij voorbij kwam en hij liep flink hard uit... Ik wou hem even van dichtbij bekijken en pas rond de 180 liep ik op hem in en zag ik hem wat beter, alleen kwam mijn afslag er al aan dus ik liet m'n gas maar los

Edit: NIET dat ik met hem aan het racen was en hem aan het inhalen was oid, hij cruisde gewoon normaal en ik zat al rond mn redline
(Y)
pi_25000003
A13 van R'dam naar Delft

Staat vol met flitspalen
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_25000753
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:39 schreef chiren het volgende:
Hey Stefan, ik reed gister om ongeveer 23:00 over de A13 van R'dam naar Delft, en daar zag ik een Nederlandse zwarte Supra rijden, kan dat jouw ex-supra geweest zijn ? Of komt de nieuwe eigenaar daar niet uit de buurt?

Hij ging wel behoorlijk hard, ik reed 130 ofzo toen hij voorbij kwam en hij liep flink hard uit... Ik wou hem even van dichtbij bekijken en pas rond de 180 liep ik op hem in en zag ik hem wat beter, alleen kwam mijn afslag er al aan dus ik liet m'n gas maar los
Ik geloof dat de nieuwe eigenaar in Utrecht woont Er zijn nog 3 zwarte supras, maar waar de eigenaren daarvan wonen durf ik niet te zeggen... Van die drie hebben er 2 de stock 17" velgen, en de derde rijdt rond op 20" velgen. Die van mij had 19" en is daarnaast de enige zwarte met een front-mount intercooler. Maar zoiets zie je heel moeilijk als hij 180 rijdt
-Mark Steyn
  woensdag 9 februari 2005 @ 07:51:42 #129
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_25001373
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:28:36 #130
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25002005
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Die van mij had 19" en is daarnaast de enige zwarte met een front-mount intercooler. Maar zoiets zie je heel moeilijk als hij 180 rijdt
Die van fasttrankie heeft ook een Fmic in zijn zwarte MKIV
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:05:11 #131
88663 Five_Aces
pi_25002546
Den Helder bij het ROC / CBR staat ook altijd een zwarte / antraciet gekleurde MKIV, die ziet er nog helemaal stock uit.
pi_25002579
In Utrecht zie ik regelmatig een zwarte Suup rijden dus dat zal de ex-stefan mobiel dan wel zijn!
pi_25018002
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Die van fasttrankie heeft ook een Fmic in zijn zwarte MKIV
Eh, die had ik gemist, goede catch Tjabbo 5 zwarte suups dus!
-Mark Steyn
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:29:22 #134
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25018665
En die volledig getunede zwarte gaat niet door begrijp ik ?
pi_25034501
Nee, ik wil toch een stock. Enerzijds omdat ze ook hier uitstoot meten, kat checken e.d. en ik nog niet weet waar ik heen moet om dat te omzeilen. Anderzijds omdat mijn praktijkkennis ophoudt bij bougies vervangen en olie verversen. Een wild getunede supra kan ik nooit zelf onderhouden laat staan simpele dingen aan veranderen/fiksen, dus dat betekent veel stilstaan en anderen nodig hebben. Ik laat hem lekker stock voorlopig en zodra ik wat meer weet van de scene hier, dan verandert dat misschien
-Mark Steyn
  vrijdag 11 februari 2005 @ 07:56:28 #136
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25035104
Groot gelijk. Zou ik ook doen.

Ik heb zelf mijn handen vol aan de 7M motor. Voor mijn doen heb ik al best veel zelf gedaan (klepdekselpakkingen vervangen, distributieriem vervangen, binnenkort olie verversen) maar het leverde genoeg moeite op. En dan is deze nog stock.
Ik moet er niet aan denken dat dat ding al helemaal custom zou zijn

Je hebt gewoon geen voorbeeld van 'hoe het ook weer zat' als je het even niet weet.

Maar heb je al een plaats om dat ding te stallen dan? (stallen als in parkeren, en evt onderhoud uitvoeren een paar keer per jaar)
pi_25035426
Ik kan je ook geen ongelijk geven steef...

sowieso... je weet dat er met 'n stock (als het goed is) niet is getrapt... met 'n full-tuned weet je dat gewoon niet...

En shit.
pi_25037512
hehe nouja opzich is een SUpra niet heel anders dan de meeste Jappanners in onderhoud, en ook niet super moeilijk. Gewoon informatie zoeken, en dan gaat alles vanzelf wel goed

of ff op www.supras.nl je vraagjes stellen
pi_25037843
quote:
Weten ze daar de regels uit de VS dan?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:31:21 #140
88663 Five_Aces
pi_25038298
www.supraforums.com daar weten ze het misschien wel.Vervelende in de VS is alleen dat het per staat nogal versschillend is allemaal geloof ik.
pi_25039524
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2005 13:43:09 ]
pi_25039527
ik had het over het onderhoud van een Supra, of je hem Stock houd de ja/nee
pi_25095526
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:01 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
A13 van R'dam naar Delft

Staat vol met flitspalen
Ik kwam er pas in na de trajectcontrole dus kon lekker doorrijden
(Y)
  dinsdag 15 februari 2005 @ 08:52:53 #144
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25096110
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 11:40 schreef Estolan het volgende:
hehe nouja opzich is een SUpra niet heel anders dan de meeste Jappanners in onderhoud, en ook niet super moeilijk. Gewoon informatie zoeken, en dan gaat alles vanzelf wel goed

Nee vandaar dat elke gemiddelde Toyota garage supra's makkelijk onderhouden kan.
En dat ze niet 10x op hun achterhoofd krabben voordat ze een boutje losdraaien om vervolgens na het 'groot onderhoud' alsnog de motor beroerder kunnen laten lopen dan voor het onderhoud.

pi_25106217
Hehe ja maar Dealers zijn nogal Lomp

tot nu toe aan aardig wat supra's nu gesleuteld, maar opzich is het allemaal best simple
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:09:35 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25108875
Als je eerst maar eens weet wat alle onderdelen zijn en wat ze doen. Dat scheelt al een hoop heb ik zelf gemerkt.
  zondag 13 maart 2005 @ 06:25:32 #147
46960 StefanP
polemicist
pi_25502015

1997 twin turbo, stock, black/black met gold package, 38000 mijl op de teller. Ziet er super schoon uit en hoeveel mensen bewaren nou echt alle papieren van hun auto (behalve ik dan)? Morgen ga ik hem mailen.
-Mark Steyn
  zondag 13 maart 2005 @ 09:30:20 #148
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_25502432
ziet er errug netjes uit ja
pi_25504416
Schitterend!!! zelf vind ik een zwarte suup met lichte bekleding het mooist maar deze is ook erg mooi!
Kopen die hap hehe
  zondag 13 maart 2005 @ 12:37:53 #150
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25505295
Zwart-Zwart combi
precies wat je zelf ook had. Is imho de mooiste combinatie. Dat witte/ivoor leer blijft op de lange duur niet zo mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')