abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21597776
Ik vind het leuk om over mijn auto te ouwehoeren dus weer een topic!

Gisteren is hij 'lichtjes' opgevoerd, er zit nu een Greddy Profec B spec II boost controller op met een HKS gauge. We hadden geen tijd meer om de bougies te vervangen en het zat enorm tegen met de strutbar (de schroeven van de luchthapper onder de motorkap moeten er eerst af, en die draaiden mee) dus die zit er ook op. Stalen remleidingen zijn ook niet gelukt door tijdsgebrek.

Ondertussen bij het tanken mijn dop vergeten bij het tankstation (DUH!!!), een velg bekrast in een $#@! parkeergarage in Haarlem, maar goed. Er lag nog een oude dop in de garage en die velg, ach tsja vroeger of later moest het een keer gebeuren.

Wat foto's:

Aankomst 's ochtends vroeg, naast een zusje geparkeerd


De onderdelen


Ruimte maken om bij de wastegate e.d. te komen


Het dash ligt open



Wat andere patiënten van de dokter:




Het eindresultaat (boostcontroller zie je nog net onderin)



Het was waardeloos weer gisteren en toen ik naar huis reed was het niet echt mogelijk om het gas in te trappen. Vanochtend toch even gedaan. De boostcontroller moet nog goed ingesteld worden, maar met wat simpele settings voor 1 bar peak boost rijdt hij al als een gek. Ik durf het gas haast niet helemaal in te trappen want het traction lampje brandt dan continu. Je wordt nu echt in je stoel geschopt, niet eens meer geduwd. Op die dragrace filmpjes zie je de voorkant van de auto altijd de lucht in gaan... dat is bij mij nu ook, alhoewel in veel mindere mate natuurlijk. Maar je merkt het zeker

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 28-08-2004 14:07:10 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_21597816
Blijf het een mooie auto vinden
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:02:44 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21597840
goed bezig!


Maar wat zei je nou laatst? ga je miss. emigreren
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_21597871
jah en toen ging hij de auto verloten tussen fok members
woei
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:06:26 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21597905
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:59 schreef StefanP het volgende:

Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"

Hoeveel zijn er nu in NL?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_21597990
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:13:41 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598037
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"
Dat zijn de standaard supra velgen
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:14:20 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598053
Maar Stefan, je beweerde 2 weken terug toch haast stellig dat '350 pk eerst echt wel genoeg is'.
Gaat toch jeuken he, die 400+ pk

pi_21598154
Hele mooie wagen hoor, vooral de velgen die je gekozen hebt staan helemaal goed.
Ik had een paar vraagjes over de Profec B:
- Is ie met dubbele solenoid's uitgerust ?
- Hoeveel stages/programma'szijn instelbaar ?
- Is er ook een Scramble boost functie ?

Ik weet niet met wat voor setup je nu rijd, maar weet je misschien wat voor druk de stock turbo's nog safe kunnen draaien ?

Misschien dat je ze kunt antwoorden.
B00st-Junkie
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:23:56 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21598244
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:11 schreef noidea het volgende:
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?

MKIVTT enzo..


Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:37:42 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21598503
had je niet beter je ECU kunnen reflashen ipv een boost controller?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:37:56 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598509
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]


MKIVTT enzo..


Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen
Die auto is van Michello, ook aangemeld op dit forum. Die auto staat daar om omgebouwd te worden naar single turbo. is bijna klaar trouwens voor zover ik weet. Gaat dus meer voor de go dan voor de show. dat is wel te zien aan die 10pk stickers niet dan?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:39:37 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21598548
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:37 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Die auto is van Michello, ook aangemeld op dit forum. Die auto staat daar om omgebouwd te worden naar single turbo. is bijna klaar trouwens voor zover ik weet. Gaat dus meer voor de go dan voor de show. dat is wel te zien aan die 10pk stickers niet dan?
opzich wel de betere volgorde... (hoeveel pk heeft een turbo-loze mkiv standaard?)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:43:53 #14
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598635
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

opzich wel de betere volgorde... (hoeveel pk heeft een turbo-loze mkiv standaard?)
hij heeft een twin turbo hoor, maar een single turbo gaat harder.
Door de sterk verbeterde techniek in turbo's heb je haast geen turbo-lag meer. met een goede boost controller,geflowde(?) downpipe en nog wat spulletjes kun je al bij 1500rpm boost krijgen. (tenminste, dat vertelde de eigenaar van de snelste mkIII van NL me afgelopen week)

maar een 2JZ-GE motor heeft ongeveer 220pk @ 5800rpm volgens mij. Weet ik niet zeker.
pi_21598675
Foto's werken niet.. jammer!
pi_21598692
Nu wel. Raar.

Gave auto.
pi_21598851
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]


MKIVTT enzo..


Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen
Ja mark 4 twin turbo dus? Aernout heeft toch een bmw supercharger op z'n blok gezet samen met een grote turbo, of niet?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_21599124
Mercedes kompressor volgens mij.

Anyways, dikke MK4 man. Ik koop hem van je.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:22:20 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21599248
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:55 schreef noidea het volgende:

[..]

Ja mark 4 twin turbo dus? Aernout heeft toch een bmw supercharger op z'n blok gezet samen met een grote turbo, of niet?
Die supercharger komt samen met een grote turbo op een supra blokje ja, maar die komt niet in zijn auto maar in een Celica Supra (MKII dus) speciaal voor dragraces enzo.
linkje naar het topic
pi_21599782
Oh ik dach juist dat tie in die mk4 kwam. Maar wel een erg cool blok.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:00:54 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21599873
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:55 schreef noidea het volgende:
Oh ik dach juist dat tie in die mk4 kwam. Maar wel een erg cool blok.
Welke MK4? Arnout heeft een MKIII.
pi_21599960
StefanP, is het leer gescheurd van de bestuurderstoel? of zie ik het verkeerd?
Het is een prachtige auto!
pi_21600003
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Welke MK4? Arnout heeft een MKIII.
Uh ja, ik weet het niet meer, die toyota's enzo ook.
Ik blijf wel gewoon bij nissans, misschien zeg ik dan ook nog iets wat ergens op slaat.........
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_21600069
Wel gaaf, je auto zo tunen.
Wat zijn nu de specs? vermogen, acceleratie, top ed? En hoeveel geld heb je al in die auto zitten?

en wat heb je er eigenlijk geinstalleerd? een boost-controller, wat is dat?
pi_21600196
Boost-controller regelt je turbodruk. Hoe hoger de druk, hoe meer power je uit je turbo perst.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:41:10 #26
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21602900
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:13 schreef Repeat het volgende:

en wat heb je er eigenlijk geinstalleerd? een boost-controller, wat is dat?
Zoals MikdawG zegt, het is om je turbodruk te regelen. Normaal doe je dat handmatig, dus onder de motorkap. met een boostcontroller (dat is een klein computer-achtig ding) in je dashboard kun je dat vanuit je auto regelen, zelfs onder het rijden als je het goed doet!

volgens mij gaan de pk's van stefan een eind over de 400 nu.
pi_21603233
Ik heb ook een boostcontroller, alleen de mijne zit wel onder de motorkap.

Stefan heeft een EBC (Electronic Boost Controller), ik een MBC (Manual Boost Controller).

Die van Stefan is handiger en veelzijdiger, maar de mijne was 20 euro.
pi_21603536
Thanks voor alle reacties. Poging om wat te beantwoorden!
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:11 schreef noidea het volgende:
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?
Nee, dat is niet nodig, ik heb al vanaf 2000 rpm boost. Bovendien is het vreselijk ingewikkeld om zoiets toe te voegen en waarschijnlijk ook heel erg duur...
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:02 schreef Xtreem het volgende:
Maar wat zei je nou laatst? ga je miss. emigreren
Misschien... deze week of volgende week hoor ik het. Auto zal dan weg moeten :'(
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:14 schreef Tjabbo het volgende:
Maar Stefan, je beweerde 2 weken terug toch haast stellig dat '350 pk eerst echt wel genoeg is'.
Gaat toch jeuken he, die 400+ pk
Deze keer is het echt het einde ;-) Voor deze auto in ieder geval. Wie weet wat de volgende supra aangedaan wordt!
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:19 schreef BoostedImport het volgende:
Ik had een paar vraagjes over de Profec B:
- Is ie met dubbele solenoid's uitgerust ?
- Hoeveel stages/programma'szijn instelbaar ?
- Is er ook een Scramble boost functie ?

Ik weet niet met wat voor setup je nu rijd, maar weet je misschien wat voor druk de stock turbo's nog safe kunnen draaien ?
Dubbele solenoids, 2 boost settings (hi/lo). Ik weet niet wat een scramble boost functie is, misschien kun je dat uitleggen? De controller heeft wel redelijk wat instellingen (set, gain, set gain, start boost, limiter, nog wat dat ik niet onthouden heb) maar die hebben allemaal betrekking op hoe je de boost regelt, het is niet alleen een kwestie van 1.0 bar intoetsen.
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:37 schreef seto het volgende:
had je niet beter je ECU kunnen reflashen ipv een boost controller?
Voor zover ik weet kan dat niet bij supras, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Maar er zijn zoveel gespecialiseerde apparaatjes en elecronica, die doen allemaal dingen die de ECU uberhaupt niet kan. Dus waarschijnlijk, al zou je hem flashen, is het toch nodig om de naast de ECU allerlei andere dingen te gebruiken. Er zijn wel volledige vervangers voor de ECU maar dan praat je meteen over 2000 euro en een professional overvliegen uit de VS om de maps in te stellen.
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:07 schreef Fiets-toeter het volgende:
StefanP, is het leer gescheurd van de bestuurderstoel? of zie ik het verkeerd?
Er ligt een stuk van het camera handvat over de bestuurdersstoel, als je dat bedoelt Verder is het leer zoals bij alle supras, met hier en daar oppervlakkige 'vouwen'.

* StefanP wijst ook naar zijn nieuwe ondertitel
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_21603599
Als je gaat emigreren kan je toch gewoon je auto meenemen? Tenzij je ergens heengaat waar geen wegen zijn natuurlijk
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 19:21:51 #30
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21603652
Scramble booster:

The scramble boost feature on the SBC-iD is a unique one, shared with Blitz's DSBC spec R. Rather than having a button or switch to toggle a different boost level for some set amount of time, the system activates every time you go from vacuum to boost. The unit scrambles to a different channel where the boost can either be raised or lowered. Once scramble times out, you need to drop into vacuum again to reactivate the scramble mode. Blitz claims this system was designed for a circuit-racing environment. We don't get it. Luckily it can be disabled.


van: http://www.alamomotorsports.com/products.html?http://www.alamomotorsports.com/blitz/sbcid.html
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 19:23:40 #31
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21603677
en nog een keer scramble booster:

SCRAMBLE BOOST FUNCTION A scramble boost function is integrated in the display unit. When the SBC button is pressed, an increased boost level is triggered for a selectable amount of time between 0-40 seconds.

via: http://www.titanmotorsports.com/hksevc5boco.html
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 20:02:48 #32
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21604595
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 19:16 schreef StefanP het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kan dat niet bij supras, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Maar er zijn zoveel gespecialiseerde apparaatjes en elecronica, die doen allemaal dingen die de ECU uberhaupt niet kan. Dus waarschijnlijk, al zou je hem flashen, is het toch nodig om de naast de ECU allerlei andere dingen te gebruiken. Er zijn wel volledige vervangers voor de ECU maar dan praat je meteen over 2000 euro en een professional overvliegen uit de VS om de maps in te stellen.
je engine management ofzo dan?

heb veel slechte verhalen gehoord over boost controllers
met het standaard management system krijg je alleen volle boost als je vol gas geeft. met een boost controller krijg je echter volle boost wanneer de turbo dat kan, dus zoals je zelf al zei iets van 2000 rpm.

maar krijg je dan geen problemen met je motor?
je rijdt veel rond op 2000 toeren denk ik, en dat is het probleem. je auto denkt namelijk nog steeds dat je op standaard boost rondrijdt, en geeft benzine voor standaard boost terwijl dit veel hoger is!
hier gaat je motor echt klote van lopen door al de extra lucht zonder benzine, je EGT`s gaan omhoog en al snel zal er een zuiger smelten.

als je een wat duurdere boostcontroller hebt die pas begint te werken op 80% van je gas (of whatever, wat je zelf kan instellen) mag je deze reply vergeten
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21607708
Nee, zo werkt het niet Heel simpel gezegd houdt de boost controller de wastegate langer open waardoor je een hogere turbodruk krijgt. Maar dat is dus pas VANAF het moment dat voorheen je maximale boost was. Bij 2000 RPM of zoiets rijdt hij precies zoals voorheen. Maar zodra je 3500-6000 toeren draait merk je dat hij veel harder gaat. Je maakt niets stuk... de ECU 'denk't niet dat je op standaard boost rijdt, die meet namelijk gewoon wat jij verandert hebt. Als je er meer lucht in perst, dan spuit hij nl. ook gewoon meer benzine in
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:17:33 #34
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_21610429
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"

Hoeveel zijn er nu in NL?
En bedankt, he!

Hier kan je mijn wastegate zien:



Nog een paar modificaties en dan moet hij het ook weer doen......als single turbo

[ Bericht 22% gewijzigd door MicHELLo op 29-08-2004 00:23:54 ]
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:21:11 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21610508
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:17 schreef MicHELLo het volgende:

[..]

En bedankt, he!
ik zei het hem nog, maar hij wilde niet luisteren.

Nu moet hij d00d
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:24:42 #36
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_21610579
Ik zou ook wel andere velgen willen hebben, maar ik heb effe andere prioriteiten!
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:30:07 #37
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_21610689
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:02 schreef seto het volgende:

[..]

je engine management ofzo dan?

heb veel slechte verhalen gehoord over boost controllers
met het standaard management system krijg je alleen volle boost als je vol gas geeft. met een boost controller krijg je echter volle boost wanneer de turbo dat kan, dus zoals je zelf al zei iets van 2000 rpm.

maar krijg je dan geen problemen met je motor?
je rijdt veel rond op 2000 toeren denk ik, en dat is het probleem. je auto denkt namelijk nog steeds dat je op standaard boost rondrijdt, en geeft benzine voor standaard boost terwijl dit veel hoger is!
hier gaat je motor echt klote van lopen door al de extra lucht zonder benzine, je EGT`s gaan omhoog en al snel zal er een zuiger smelten.

als je een wat duurdere boostcontroller hebt die pas begint te werken op 80% van je gas (of whatever, wat je zelf kan instellen) mag je deze reply vergeten
Bij japanse auto's kan je je ECU heel gemakkelijk vor de gek houden met piggy back hardware, maar ook daar zit een grens aan. Als je bij een Supra je motor heftig tuned, ga je al gauw naar een EMS van AEM of ander merk waarin je je eigen maps kan laden. Maar het is best een moeilijk onderwerp om uit te leggen, omdat er zoveel mogelijkheden zijn op dat gebied

En bij de weg, als je je boost controller op 1 bar zet, gaat hij heus geen 1 bar leveren bij 2000 toeren mits je een turbo hebt die dan al spoolt op volledig vermogen. Zou leuk worden met inparkeren als je 400+ pk hebt
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  zondag 29 augustus 2004 @ 10:11:03 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21614045
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:17 schreef MicHELLo het volgende:

[..]

En bedankt, he!

Hier kan je mijn wastegate zien:

[afbeelding]

Nog een paar modificaties en dan moet hij het ook weer doen......als single turbo
sorry 'k ben niet zo bekend met Supra's, de eerste die ik echt goed gezien heb is die van Stefan... dus misschien ben ik qua velgen wat verwend

Wat is trouwens het voordeel van een singel (grotere dan standaard?) turbo over een twinturbo?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 29 augustus 2004 @ 10:31:08 #39
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_21614208
Een grote turbo levert over het gehele toerenbereik meer druk dan twee kleine sequenciële achter elkaar. Twin turbo = twee turbo's voor lage en hoge toeren Bi-turbo is twee turbo's voor alles.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 29 augustus 2004 @ 10:33:52 #40
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21614227
Ah, ok!
Dank
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 29 augustus 2004 @ 11:21:16 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_21614715
Schitterende auto, en dat voor een relatief aardige prijs... alleen; het stuur is vrijwel hetzelfde als in de Picnic van m'n ouders...
Trouwens; waar ga je heen emigreren? en waarom kan de auto dan niet mee?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_21615622
Owja, hoeveel pk heeft zo'n standaard Supra?
En wat is nu ze top + acceleratie?
  zondag 29 augustus 2004 @ 12:59:13 #43
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_21616130
MOTOR
aantal cilinders 6
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2997 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 243 kW (330 pk)
5600tpm
max. koppel 441 Nm
4800tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja
katalysator geregeld
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 29 augustus 2004 @ 16:11:59 #44
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21619757
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:12 schreef StefanP het volgende:
Nee, zo werkt het niet Heel simpel gezegd houdt de boost controller de wastegate langer open waardoor je een hogere turbodruk krijgt. Maar dat is dus pas VANAF het moment dat voorheen je maximale boost was. Bij 2000 RPM of zoiets rijdt hij precies zoals voorheen. Maar zodra je 3500-6000 toeren draait merk je dat hij veel harder gaat. Je maakt niets stuk... de ECU 'denk't niet dat je op standaard boost rijdt, die meet namelijk gewoon wat jij verandert hebt. Als je er meer lucht in perst, dan spuit hij nl. ook gewoon meer benzine in
hmm ok
weet ik dat ook weer
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_22295221
En met pijn in het hart moet ik hem verkopen ivm verhuizing naar het buitenland Liefhebber gezocht dus voor een goed nieuw tehuis voor deze unieke auto!

Zie V&A binnenkort of http://members.home.nl/stefan.pieterse/supra/
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22295617
Neeeeeeeeeeeeeee doe het niet!! ga je zo ver weg?! kan je hem niet meenemen? container? blaat?
als ik de staats win koop ik hem wel
en toen.....
  woensdag 29 september 2004 @ 22:51:39 #47
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22296996
quote:
Op woensdag 29 september 2004 21:52 schreef StefanP het volgende:
En met pijn in het hart moet ik hem verkopen ivm verhuizing naar het buitenland Liefhebber gezocht dus voor een goed nieuw tehuis voor deze unieke auto!

Zie V&A binnenkort of http://members.home.nl/stefan.pieterse/supra/
Balen man! En tegelijkertijd erg tof!

ik las het al @ supras.nl.
ga je nog een supra terugkopen daar?
pi_22297323
Misschien, maar zeker niet de eerste tijd. Eerst mijn bestaan daar veilig stellen!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 29 september 2004 @ 23:09:33 #49
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22297531
Uiteraard!

Maar een beetje wishfull thinking mag toch wel
pi_22297962
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:59 schreef StefanP het volgende:

Het was waardeloos weer gisteren en toen ik naar huis reed was het niet echt mogelijk om het gas in te trappen. Vanochtend toch even gedaan. De boostcontroller moet nog goed ingesteld worden, maar met wat simpele settings voor 1 bar peak boost rijdt hij al als een gek. Ik durf het gas haast niet helemaal in te trappen want het traction lampje brandt dan continu. Je wordt nu echt in je stoel geschopt, niet eens meer geduwd. Op die dragrace filmpjes zie je de voorkant van de auto altijd de lucht in gaan... dat is bij mij nu ook, alhoewel in veel mindere mate natuurlijk. Maar je merkt het zeker
Ik citeer: 'Als laatste: er is zelden hard mee gereden en de auto is altijd netjes warmgereden. Het klinkt misschien vreemd maar je hebt in zo'n auto niets te bewijzen en exclusief rijden was voor mij de reden tot aanschaf.'

Jaja

anywayz, wel kut dat je hem moet verkopen.. succes verder daar in het buitenland
  woensdag 29 september 2004 @ 23:43:03 #51
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22298392
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:27 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Ik citeer: 'Als laatste: er is zelden hard mee gereden en de auto is altijd netjes warmgereden. Het klinkt misschien vreemd maar je hebt in zo'n auto niets te bewijzen en exclusief rijden was voor mij de reden tot aanschaf.'

Jaja
Je kunt wel zien dat je nog nooit een serieus snelle auto gehad hebt. anders zou je dit zelf ook weten.
pi_22298437
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:43 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Je kunt wel zien dat je nog nooit een serieus snelle auto gehad hebt. anders zou je dit zelf ook weten.
hey in OP staat toch duidelijk dat hij wou trappen
  woensdag 29 september 2004 @ 23:45:33 #53
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22298459
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:44 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

hey in OP staat toch duidelijk dat hij wou trappen
je kent de betekenenis van het woord 'zelden' neem ik aan.
pi_22298629
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

je kent de betekenenis van het woord 'zelden' neem ik aan.
sssst

Nou ik ga naar bed, trusten
pi_22300234
hmmz * Ultimora bekijkt nog even de spaarrekening....


nope helaas kan je niet helpen. jammer zeg, tis echt een prachtauto. hopen dat hij een aardig nieuw baasje krijgt
2825cc Single Turbo Beast
  donderdag 30 september 2004 @ 08:36:49 #56
69994 seto
-|||--------|||-
pi_22301720
mag ik in termijnen betalen?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 30 september 2004 @ 17:48:09 #57
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_22311901
Damn echt zonde dat hij weg moet. Heb hem btw ook op de site van SLH gezet
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_22312185
Thanks Jacco
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22312234
Waar in de VS ga je eigenlijk werken, als ik vragen mag
pi_22312442
Heb wel belangstelling voor de Supra.


Wil ik wel eerst een proegritje maken
pi_22312522
fuck.. zonde
pi_22312577
Stefan, ik heb mn neef op je advertentie gewezen, hij rijdt nu een BMW M5, maar die wil hij inruilen tegen een nieuwere, langzamere en vooral grotere station, en er dan een sportauto bij. Hij had nog niet aan een Supra gedacht (wel aan M3', verschillende Lotussen, oude Porsche's enz). Als hij interesse heeft laat ik t je meteen weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeuRac op 30-09-2004 18:44:22 ]
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_22312651
stefan is niet met de f van ophaalbrug
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:52:05 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22419014
En? Al animo/kijkers/kopers voor de supra gehad?
pi_22429275
Een mailtje van iemand die serieus leek maar vervolgens niet meer reageerde, en een hele twijfelachtige van ene Memhet Yildirim (ook nog eens een hotmail account) die denkt dat ik gerust 1/3 van de prijs wil afhalen... Leuk, emails met slechts 1 regel tekst: ich biede 20000.

Niets serieus dus nog helaas
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:07:05 #66
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_22442412
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:43 schreef StefanP het volgende:
Een mailtje van iemand die serieus leek maar vervolgens niet meer reageerde, en een hele twijfelachtige van ene Memhet Yildirim (ook nog eens een hotmail account) die denkt dat ik gerust 1/3 van de prijs wil afhalen... Leuk, emails met slechts 1 regel tekst: ich biede 20000.

Niets serieus dus nog helaas


ik had ook wel wat flauwe emails verwacht voor 'n testrit?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_22443651
Mn neef wil weten waarom hij een (onbekende) Supra zou kopen, ipv een Jaguar XKR of Ferrari 348 ik kan em er nl niet overtuigen dat Supra's zo geveweldig zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_22444581
Uhm ja, als je een ferrari hebt, dan ga je natuurlijk geen supra rijden .....ondanks dat het een leuke auto is
Een ferrari heeft voor veel mensen toch iets meer, als een jap
pi_22444778
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:51 schreef Alfa_Boy het volgende:
Uhm ja, als je een ferrari hebt, dan ga je natuurlijk geen supra rijden .....ondanks dat het een leuke auto is
Een ferrari heeft voor veel mensen toch iets meer, als een jap
Dit was een voorbeeld van wat je voor dit geld kunt krijgen, maar hij wil (lees: mag, van zn vrouw) geen Ferrari.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_22453492
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:07 schreef PeuRac het volgende:
Mn neef wil weten waarom hij een (onbekende) Supra zou kopen, ipv een Jaguar XKR of Ferrari 348 ik kan em er nl niet overtuigen dat Supra's zo geveweldig zijn.
Beejeeseej en Xtreem weten het inmiddels Zowel die Jag als de Ferrari zien alleen mijn achterlichten (als het nodig is) en de auto kan makkelijk nog 2x zoveel PKs leveren als nu.

Verder is hij een stuk exclusiever (in mijn ogen), er zijn immers maar 15 mk4s in Nederland waarvan 5 die vrijwel nooit de weg op komen. En een supra is hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper en betrouwbaarder... maar het blijft voor veel mensen toch een 'toyota'.

Kwa interieur kan een supra vast niet tippen aan zowel de Jag als de Ferrari, dus dat winnen ze makkelijk. Maar voor mij is het de ideale zitpositie: het hele dashboard zit om je heen. Rechts van je zit de driveshaft (achterwielaandrijving) dus je zit echt in een cockpit. De stoelen zitten echt heerlijk.

Verder snap ik goed dat Ferrari of Jaguar liefhebbers vast evenzoveel argumenten hebben over waarom hun auto weer beter is. Uiteindelijk is het vooral een kwestie van smaak.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:02:10 #71
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22460732
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:18 schreef StefanP het volgende:

[..]

Beejeeseej en Xtreem weten het inmiddels


Minimeet?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 13:24:39 #72
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_22464786
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:02 schreef Tjabbo het volgende:

[..]



Minimeet?
Nee.... Stukkiemeerijmeet
zie de sc van maandag

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 7 oktober 2004 @ 13:29:23 #73
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22464870
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 13:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee.... Stukkiemeerijmeet
zie de sc van maandag

Lachen.

Maar ik kan het niet vinden in de sc van maandag.
of heb jij het niet gepost?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 13:31:42 #74
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_22464919
[ PTA SC ] Ferrari mondial t 282mm brake discs

Wat een beest

goed, het stukje is nogal een zooitje Rode draad van dat verhaal: Tyfus wat gaat 400+ pk hard. En wat klinkt die uitlaat super.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 7 oktober 2004 @ 13:34:02 #75
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22464974
Ow okay. maar dat was niet de SC van maandag (ik dacht dat je de sc bedoelde die toen geopend werd

Maar mooi he zo'n supra? Ik heb toen gereden toen de BPU er nog niet op zat en dat ging al harder dan leuk is bij wijze van spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')