Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:59 schreef StefanP het volgende:
Dat zijn de standaard supra velgenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:11 schreef noidea het volgende:
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?
Die auto is van Michello, ook aangemeld op dit forum. Die auto staat daar om omgebouwd te worden naar single turbo. is bijna klaar trouwens voor zover ik weet. Gaat dus meer voor de go dan voor de show. dat is wel te zien aan die 10pk stickers niet dan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
MKIVTT enzo..
Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen![]()
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:37 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Die auto is van Michello, ook aangemeld op dit forum. Die auto staat daar om omgebouwd te worden naar single turbo. is bijna klaar trouwens voor zover ik weet. Gaat dus meer voor de go dan voor de show. dat is wel te zien aan die 10pk stickers niet dan?
hij heeft een twin turbo hoor, maar een single turbo gaat harder.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]opzich wel de betere volgorde... (hoeveel pk heeft een turbo-loze mkiv standaard?)
Ja mark 4 twin turbo dus? Aernout heeft toch een bmw supercharger op z'n blok gezet samen met een grote turbo, of niet?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
MKIVTT enzo..
Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen![]()
Die supercharger komt samen met een grote turbo op een supra blokje ja, maar die komt niet in zijn auto maar in een Celica Supra (MKII dus) speciaal voor dragraces enzo.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:55 schreef noidea het volgende:
[..]
Ja mark 4 twin turbo dus? Aernout heeft toch een bmw supercharger op z'n blok gezet samen met een grote turbo, of niet?
Welke MK4? Arnout heeft een MKIII.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:55 schreef noidea het volgende:
Oh ik dach juist dat tie in die mk4 kwam. Maar wel een erg cool blok.
Uh ja, ik weet het niet meer, die toyota's enzo ook.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Welke MK4? Arnout heeft een MKIII.
Zoals MikdawG zegt, het is om je turbodruk te regelen. Normaal doe je dat handmatig, dus onder de motorkap. met een boostcontroller (dat is een klein computer-achtig ding) in je dashboard kun je dat vanuit je auto regelen, zelfs onder het rijden als je het goed doet!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:13 schreef Repeat het volgende:
en wat heb je er eigenlijk geinstalleerd?een boost-controller, wat is dat?
Nee, dat is niet nodig, ik heb al vanaf 2000 rpm boost. Bovendien is het vreselijk ingewikkeld om zoiets toe te voegen en waarschijnlijk ook heel erg duur...quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:11 schreef noidea het volgende:
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?
Misschien... deze week of volgende week hoor ik het. Auto zal dan weg moeten :'(quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:02 schreef Xtreem het volgende:
Maar wat zei je nou laatst? ga je miss. emigreren
Deze keer is het echt het einde ;-) Voor deze auto in ieder geval. Wie weet wat de volgende supra aangedaan wordt!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:14 schreef Tjabbo het volgende:
Maar Stefan, je beweerde 2 weken terug toch haast stellig dat '350 pk eerst echt wel genoeg is'.
Gaat toch jeuken he, die 400+ pk
Dubbele solenoids, 2 boost settings (hi/lo). Ik weet niet wat een scramble boost functie is, misschien kun je dat uitleggen? De controller heeft wel redelijk wat instellingen (set, gain, set gain, start boost, limiter, nog wat dat ik niet onthouden heb) maar die hebben allemaal betrekking op hoe je de boost regelt, het is niet alleen een kwestie van 1.0 bar intoetsen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:19 schreef BoostedImport het volgende:
Ik had een paar vraagjes over de Profec B:
- Is ie met dubbele solenoid's uitgerust ?
- Hoeveel stages/programma'szijn instelbaar ?
- Is er ook een Scramble boost functie ?
Ik weet niet met wat voor setup je nu rijd, maar weet je misschien wat voor druk de stock turbo's nog safe kunnen draaien ?
Voor zover ik weet kan dat niet bij supras, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Maar er zijn zoveel gespecialiseerde apparaatjes en elecronica, die doen allemaal dingen die de ECU uberhaupt niet kan. Dus waarschijnlijk, al zou je hem flashen, is het toch nodig om de naast de ECU allerlei andere dingen te gebruiken. Er zijn wel volledige vervangers voor de ECU maar dan praat je meteen over 2000 euro en een professional overvliegen uit de VS om de maps in te stellen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:37 schreef seto het volgende:
had je niet beter je ECU kunnen reflashen ipv een boost controller?
Er ligt een stuk van het camera handvat over de bestuurdersstoel, als je dat bedoeltquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:07 schreef Fiets-toeter het volgende:
StefanP, is het leer gescheurd van de bestuurderstoel? of zie ik het verkeerd?
je engine management ofzo dan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kan dat niet bij supras, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Maar er zijn zoveel gespecialiseerde apparaatjes en elecronica, die doen allemaal dingen die de ECU uberhaupt niet kan. Dus waarschijnlijk, al zou je hem flashen, is het toch nodig om de naast de ECU allerlei andere dingen te gebruiken. Er zijn wel volledige vervangers voor de ECU maar dan praat je meteen over 2000 euro en een professional overvliegen uit de VS om de maps in te stellen.
En bedankt, he!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"
Hoeveel zijn er nu in NL?
ik zei het hem nog, maar hij wilde niet luisteren.quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:17 schreef MicHELLo het volgende:
[..]
En bedankt, he!![]()
Bij japanse auto's kan je je ECU heel gemakkelijk vor de gek houden met piggy back hardware, maar ook daar zit een grens aan. Als je bij een Supra je motor heftig tuned, ga je al gauw naar een EMS van AEM of ander merk waarin je je eigen maps kan laden. Maar het is best een moeilijk onderwerp om uit te leggen, omdat er zoveel mogelijkheden zijn op dat gebiedquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:02 schreef seto het volgende:
[..]
je engine management ofzo dan?
heb veel slechte verhalen gehoord over boost controllers
met het standaard management system krijg je alleen volle boost als je vol gas geeft. met een boost controller krijg je echter volle boost wanneer de turbo dat kan, dus zoals je zelf al zei iets van 2000 rpm.
maar krijg je dan geen problemen met je motor?
je rijdt veel rond op 2000 toeren denk ik, en dat is het probleem. je auto denkt namelijk nog steeds dat je op standaard boost rondrijdt, en geeft benzine voor standaard boost terwijl dit veel hoger is!
hier gaat je motor echt klote van lopen door al de extra lucht zonder benzine, je EGT`s gaan omhoog en al snel zal er een zuiger smelten.
als je een wat duurdere boostcontroller hebt die pas begint te werken op 80% van je gas (of whatever, wat je zelf kan instellen) mag je deze reply vergeten![]()
sorryquote:Op zondag 29 augustus 2004 00:17 schreef MicHELLo het volgende:
[..]
En bedankt, he!![]()
Hier kan je mijn wastegate zien:
[afbeelding]
Nog een paar modificaties en dan moet hij het ook weer doen......als single turbo
hmm okquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:12 schreef StefanP het volgende:
Nee, zo werkt het nietHeel simpel gezegd houdt de boost controller de wastegate langer open waardoor je een hogere turbodruk krijgt. Maar dat is dus pas VANAF het moment dat voorheen je maximale boost was. Bij 2000 RPM of zoiets rijdt hij precies zoals voorheen. Maar zodra je 3500-6000 toeren draait merk je dat hij veel harder gaat. Je maakt niets stuk... de ECU 'denk't niet dat je op standaard boost rijdt, die meet namelijk gewoon wat jij verandert hebt. Als je er meer lucht in perst, dan spuit hij nl. ook gewoon meer benzine in
Balen man! En tegelijkertijd erg tof!quote:Op woensdag 29 september 2004 21:52 schreef StefanP het volgende:
En met pijn in het hart moet ik hem verkopen ivm verhuizing naar het buitenlandLiefhebber gezocht dus voor een goed nieuw tehuis voor deze unieke auto!
Zie V&A binnenkort of http://members.home.nl/stefan.pieterse/supra/
Ik citeer: 'Als laatste: er is zelden hard mee gereden en de auto is altijd netjes warmgereden. Het klinkt misschien vreemd maar je hebt in zo'n auto niets te bewijzen en exclusief rijden was voor mij de reden tot aanschaf.'quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:59 schreef StefanP het volgende:
Het was waardeloos weer gisteren en toen ik naar huis reed was het niet echt mogelijk om het gas in te trappen. Vanochtend toch even gedaan. De boostcontroller moet nog goed ingesteld worden, maar met wat simpele settings voor 1 bar peak boost rijdt hij al als een gek. Ik durf het gas haast niet helemaal in te trappen want het traction lampje brandt dan continu. Je wordt nu echt in je stoel geschopt, niet eens meer geduwd. Op die dragrace filmpjes zie je de voorkant van de auto altijd de lucht in gaan... dat is bij mij nu ook, alhoewel in veel mindere mate natuurlijk. Maar je merkt het zeker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |