abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:50:11 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21594941
Ik vind het idioot dat duurbetaalde profs als tennissers, voetballers en basketballers op de olympische spelen actief zijn.. die horen er helemaal niet thuis. De olympische spelen is niet bedoeld voor volgevreten vedetten die nog even de Olympische spelen erbij doen als voorbereiding op het seizoen...

nee maar voor supergemotiveerde amateursporters en die hun ultieme doel en droom willen halen...weg met de volgevreten vedetten dus op de OS. dit kun je alleen maar bereiken door profsporters te weren van het evenement.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21595058
Als je geef profspeler bent, of semi-prof, waar haal je dan de tijd en het geld vandaan om te kunnen trainen?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21595059
ehh was dat niet al verboden voor profs om mee te doen aan de OS
pi_21595082
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:01 schreef Fester het volgende:
ehh was dat niet al verboden voor profs om mee te doen aan de OS
Nee.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:04:23 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21595096
ik zie net op tv volgevreten voetbal vedetten als ayala, om maar te zwijgen van het idiote basketbaltoernooi, waar de overbetaalde USprofs totaal niet op zijn plaats zijn op het olympisch podium.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21595099
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:01 schreef Fester het volgende:
ehh was dat niet al verboden voor profs om mee te doen aan de OS


Al sinds de jaren 80 niet meer. En daarvoor werd door het hypocriete IOC al oogluikend toegestaan dat de Sovjet - staatprofs deel mochten nemen in allerlei sporten.
pi_21595111
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zie net op tv volgevreten voetbal vedetten als ayala, om maar te zwijgen van het idiote basketbaltoernooi, waar de overbetaalde USprofs totaal niet op zijn plaats zijn op het olympisch podium.
Leuk toch om te zien dat een stelletje overbetaalde spelers die de hele dag met hun sport bezig zijn niet eens door de halve finals komen?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21595115
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]



Al sinds de jaren 80 niet meer. En daarvoor werd door het hypocriete IOC al oogluikend toegestaan dat de Sovjet - staatprofs deel mochten nemen in allerlei sporten.
oh dusss... nou dan ben ik het helemaal eens met BHFH
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:06:42 #9
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_21595117
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zie net op tv volgevreten voetbal vedetten als ayala, om maar te zwijgen van het idiote basketbaltoernooi, waar de overbetaalde USprofs totaal niet op zijn plaats zijn op het olympisch podium.
Ach gelukkig zijn er nog goedwillende amateurs als Maurice Green, Anky van Grunsven, Ian Thorpe en Erik Dekker...
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:07:44 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21595129
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:01 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Als je geef profspeler bent, of semi-prof, waar haal je dan de tijd en het geld vandaan om te kunnen trainen?
de meeste sporters hebben gewoon een baan naast hun sport, denk maar niet dat je van snelwandelen oid kan leven... het gaat mij erom dat de duurbetaalde profvoetballers , tenissers en basketballers en zo zijn er nog wel wat , waarvoor de OS alleen gezien wordt als leuk extra'tje, of voorbereiding geweerd worden van de spelen.

De spelen zou de ultieme uitdaging moeten zijn voor een sporter en daar passen die categorieën sporters totaal niet in.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21595141
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het idioot dat duurbetaalde profs als tennissers, voetballers en basketballers op de olympische spelen actief zijn.. die horen er helemaal niet thuis. De olympische spelen is niet bedoeld voor volgevreten vedetten die nog even de Olympische spelen erbij doen als voorbereiding op het seizoen...

nee maar voor supergemotiveerde amateursporters en die hun ultieme doel en droom willen halen...weg met de volgevreten vedetten dus op de OS. dit kun je alleen maar bereiken door profsporters te weren van het evenement.
Je krijgt dan een geweldige daling qua kwaliteit op veel sporten. Ook op onderdelen als zwemmen en atletiek zitten er heel veel profsporters bij. Qua Nederland zou je denk ik tussen de 50 en 100 man schrappen van de huidige ploeg van 200 man. Vergeet niet dat een profsporter iemand is die naast zijn sport geen ander beroep (of zelfs studie) heeft.

Ik zou juist willen dat bij alle sporten alle sporters mogen deelnemen, dus ook bij sporten als boksen en honkbal de profsporters toelaten. Laat de competities en commerciele belangen zich maar aanpassen aan de OS. Maak van de OS het hoogste sportevenement op de wereld.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:09:56 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21595154
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:05 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Leuk toch om te zien dat een stelletje overbetaalde spelers die de hele dag met hun sport bezig zijn niet eens door de halve finals komen?
dat is omdat ze een gebrek aan motivatie hadden.. dat geeft precies aan waarom die er niet thuishoren... het is voor hun bijzaak terwijl de OS de ultieme presatie zou moeten opleveren... DAT is mooie sport , niet kijken naar volgevreten vedetten die "oefenpotjes" spelen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21595507
Ook als je geen prof bent, en je kan naar de OS, krijg je een olympische A of een B status. Hierin zit een ruime onkosten vergoeding en een percentage van het minimum loon. Ofwel: en zijn geen Nederlandse amateurs naar de OS gegaan dit jaar omdat ze ALLEMAAL een A of B status hadden.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:45:16 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21595630
je begrijpt wat ik bedoel... ik bedoel niet de sporters die kei en keihard moeten werken voor hun a of b status (en die ook zo weer kunnen kwijt raken) om maar de OS te bereiken..(en daarbij een geringe financiële ondersteuning krijgen). Ik doel op dikbetaalde profvoetballers e.d. waarvoor de OS maar "bijzaak" is....

daar is best een verschil in te maken, het acteren van die sporters op dit toernooi druist volledig tegen de olympische geest in..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21595647
Ik vind die amateurgedachte allemaal nogal moralistisch.

Komop, je kan toch niet van een topper die zeer intensief met zijn sport bezig is verwachten dat ie het allemaal voor niks doet en daarnaast er nog gewoon betaald werk bijheeft?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:48:05 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21595677
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:46 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind die amateurgedachte allemaal nogal moralistisch.

Komop, je kan toch niet van een topper die zeer intensief met zijn sport bezig is verwachten dat ie het allemaal voor niks doet en daarnaast er nog gewoon betaald werk bijheeft?
voor 90% van de olympische sporters is dit een feit!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:41:33 #17
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21599557
ik wil wel met m'n voetbal team naar de spelen toe
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_21599761
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zie net op tv volgevreten voetbal vedetten als ayala, om maar te zwijgen van het idiote basketbaltoernooi, waar de overbetaalde USprofs totaal niet op zijn plaats zijn op het olympisch podium.
Ook leuk dat je alle sporten over 1 kam scheert.
pi_21599872
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

voor 90% van de olympische sporters is dit een feit!
Waar haal je die cijfers vandaan?

En Ayala wint wel mooi Olympisch goud. Volgevreten inderdaad.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:10:49 #20
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21602331
Eigenlijk zijn tennisers nog puurdere amateurs dan degenen uit de atletiek. Wie tennist verdient in wezen niks , heeft nergens een loon , maar verdient enkel met het prijzengeld uit zijn sport of sponsorcontracten.

De zogenaamde "amateurs" die men hier aanhaalt worden maandelijks een vast loon betaald door het olympische comité van hun land ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:13:17 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21602391
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Eigenlijk zijn tennisers nog puurdere amateurs dan degenen uit de atletiek. Wie tennist verdient in wezen niks , heeft nergens een loon , maar verdient enkel met het prijzengeld uit zijn sport of sponsorcontracten.

De zogenaamde "amateurs" die men hier aanhaalt worden maandelijks een vast loon betaald door het olympische comité van hun land ...
ja tuurlijk..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:19:03 #22
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_21602504
Op de olympische spelen verwacht ik de beste sporters. Dat zijn degenen die ooit prof zijn geworden DOORDAT ze zo goed zijn in hun sport. Slechte sporters filteren zich er zo wel uit.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:19:26 #23
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21602513
Het zou leuk zijn als het puur amateurs zouden zijn. Maar tegenwoordig is dat gewoon niet meer denkbaar.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:51:33 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_21603072
Sinds wanneer is het officieel met pro's dan?

In 92 won Erik Dekker nog als Amateur een zilveren medaille... En voor de kijkers thuis, wie won er goud?

En Michael Jordan won ook als "amateur" goud in '84.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:57:07 #25
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21603179
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ja tuurlijk..
Het is toch gewoon zo ? Dat je dat van een voetballer zegt kan ik nog begrijpen , die krijgen een vast loon van hun club. Maar een tennister verdient maar geld met tennis naar mate hij/zij presteert , die krijgen enkel premies ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 19:07:29 #26
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_21603375
Ik wil gewoon de beste sporters ter wereld zien en dus idd de profsporters
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_21603546
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:51 schreef Zwansen het volgende:
Sinds wanneer is het officieel met pro's dan?

In 92 won Erik Dekker nog als Amateur een zilveren medaille... En voor de kijkers thuis, wie won er goud?

En Michael Jordan won ook als "amateur" goud in '84.
Cassartelli natuurlijk.... Als iemand het over de wegwedstrijd in 92 heeft denk ik altijd aan Dekker en Cassartelli. Vind het hele rare winnaar Dekker is tot bijna 8 jaar niet meer in beeld en dan begint zijn loopbaan zeg maar opnieuw. En we weten natuurlijk allemaal wat er met Cassertelli is gebeurt...
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 20:26:03 #28
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_21605162
Als land moet je gewoon de beste sporters naar de OS sturen. Of dat profs of amateurs zijn, maakt voor mij weinig uit. Het gaat er toch bij de OS om dat je de beste sporters van iedere discipline te zien krijgt?

En als bepaalde profs niet gemotiveerd zijn, laat zich dat vanzelf wel zien in de uitslagen, zoals bij het basketbal (hoewel het er naar mijn mening meer aan lag dat ze niet op elkaar ingespeeld waren)
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  zondag 29 augustus 2004 @ 11:49:32 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_21615080
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je begrijpt wat ik bedoel... ik bedoel niet de sporters die kei en keihard moeten werken voor hun a of b status (en die ook zo weer kunnen kwijt raken) om maar de OS te bereiken..(en daarbij een geringe financiële ondersteuning krijgen). Ik doel op dikbetaalde profvoetballers e.d. waarvoor de OS maar "bijzaak" is....
Wat een hoop gelul: het gaat dus om een inkomensgrens?

Zoals iemand al opmerkte kan een grote groep dan thuis blijven: VDH is prof, Inky is prof, alle wielrenners, enzovoorts.
En vergis je niet in mensen als Mark Huizinga en alle anderen die bij Defensie "werken". Als ze daar niet zoveel (betaalde) tijd mochten sporten, hadden ze dat contract nooit getekend.

Daarnaast is er een leeftijdsgrens voor de voetballers, waarvan het gros dus nog niet behoort tot de categorie "Dikbetaalde profvoetballers".
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 29 augustus 2004 @ 15:53:14 #30
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_21619406
Ach, het filtert zichzelf prima toch? De sporten waar veel geld in wordt verdiend zijn Olympisch niet echt interessant om naar te kijken (voetbal, basketbal, tennis), omdat er toernooien zijn die in die sport prestigieuzer zijn. Dus volg je die sport op de Spelen minder. Maar om ze dan maar van de Spelen te schrappen is ook wat kinderachtig. Dat volgevretenvedettengelul ook altijd...
  maandag 30 augustus 2004 @ 03:46:41 #31
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21632619
Ja, laten we van de OS een tweede rangs toernooi maken.

Goed idee BHFH.
pi_21632667
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 19:16 schreef Remzz het volgende:

[..]

Cassartelli natuurlijk.... Als iemand het over de wegwedstrijd in 92 heeft denk ik altijd aan Dekker en Cassartelli. Vind het hele rare winnaar Dekker is tot bijna 8 jaar niet meer in beeld en dan begint zijn loopbaan zeg maar opnieuw. En we weten natuurlijk allemaal wat er met Cassertelli is gebeurt...
Tsja die is er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')