dit is mijn top 10:
1. Dream Theater
2. Symphony X
3. Pain of Salvation
4. Ayreon
6. Artension
7. Queensryche
8. Labyrinth
9. At Vance
10. Dreamscape
1. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway
2. Soft Machine - Volume II
3. King Crimson - Larks' Tongues in Aspic
4. Pink Floyd - Animals
5. Hatfield and the North - The Rotters Club
6. Gentle Giant - Three Friends
7. Jethro Tull - A Passion Play
8. Yes - Close to the Edge
9. National Health - Of Queues and Cures
10. Camel - The Snow Goose
(zowel volgorde als inhoud is nogal veranderlijk )
1. King Crimson
2. Marillion
3. Genesis
4. Dream Theater
5. Van der Graaf Generator
6. Yes
7. Rush
8. IQ
9. U.K.
10.Camel
Meer prog-rock dan prog-metal, en nog wat twijfelgevallen ook (KC en VDGG, is dat nu progrock of niet?). Ach, het moet allemaal maar een naam hebben.
En zoals Zanderrr al vermeldde, tis allemaal nogal veranderlijk (op de #1 positie na dan...)
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 28-08-2001 16:05]
De 10e kon ik zo gauw even niet verzinnen
(Pink Floyd zou bij mij op 3 komen, maar ik ben het er niet mee eens dat het progrock is..)
[Dit bericht is gewijzigd door M4SS4CR3 op 28-08-2001 16:16]
quote:W'rom niet? Nummers van 20 minuten+ die uit meerdere delen bestaan, lange instrumentale stukken, conceptalbums... klinkt als progrock imo. Misschien is Floyd wat minder technisch dan de andere namen in mijn lijstje maar verder...
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:15 schreef M4SS4CR3 het volgende:
(Pink Floyd zou bij mij op 3 komen, maar ik ben het er niet mee eens dat het progrock is..)
Verder op de reservebank: Frank Zappa, Can, Tangerine Dream, Gong, Kraftwerk, Todd Rundgren (allemaal wegens twijfelachtig 'prog'-gehalte )
En waarom noemt nog niemand Cairo en Magellan?
quote:De live-versie van 'Magnum Opus' is wel erg okee, idd. Maar verder zijn 't niet mijn persoonlijke favo's...
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:33 schreef Antikal het volgende:
Ik mis Kansas?
quote:Je kan niet alles noemen...
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:33 schreef Antikal het volgende:
Ik mis Kansas?En waarom noemt nog niemand Cairo en Magellan?
quote:Good point. Nou, bij deze dan
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:49 schreef MuadDib het volgende:[..]
Je kan niet alles noemen...
quote:Tsja, ik heb ook King Crimson en Van der Graaf Generator erin staan, ook niet echt prog-rock. Dan kan je Tool ook wel weer prog-rock gaan noemen. En is prog-rock nou weer hetzelfde als symfo? Ik weet het niet meer...
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:28 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, die hokjes blijven lastig. Pink Floyd heeft misschien ook iets meer 'mass-appeal' dan alle andere genoemde bands.
Verder op de reservebank: Frank Zappa, Can, Tangerine Dream, Gong, Kraftwerk, Todd Rundgren (allemaal wegens twijfelachtig 'prog'-gehalte
)
Mijn favo metal band (en enige waar ik naar luister) is Deftones (nu-metal, maarja das ook metal)
quote:In het land der blinden.....
Op dinsdag 28 augustus 2001 18:30 schreef Noodles het volgende:
Mijn favo metal band (en enige waar ik naar luister)
quote:De bekendste progrock/metalbands zijn hier al genoemd...
Op dinsdag 28 augustus 2001 18:30 schreef Noodles het volgende:
misschien een domme vraag maar kan iemand mij uitleggen van progrock pcies is en een paar bekendere progrock bands noemen?Mijn favo metal band (en enige waar ik naar luister) is Deftones (nu-metal, maarja das ook metal)
quote:Dan zal je prog rock wel niks vinden...
Mijn favo metal band (en enige waar ik naar luister) is Deftones (nu-metal, maarja das ook metal)
Ik heb geen top 10 aangezien ik niet echt in de prog rock en metal zit. Maar een aantal favorieten op het moment zijn:
Porcupine Tree (rock)
Anekdoten (rock)
Anglagard (rock)
White Willow (rock)
Dream Theater (metal)
Spiral Architect (metal)
quote:Heb Porcupine tree in het voorprogramma van Dream Theater gezien. Toffe band met veel sfeer en een supersound. Heb gelijk wat cd's aangeschaft van die lui!
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:36 schreef Xhorder het volgende:[..]
Dan zal je prog rock wel niks vinden...
Maar probeer eens wat bands die werden genoemd.
Ik heb geen top 10 aangezien ik niet echt in de prog rock en metal zit. Maar een aantal favorieten op het moment zijn:
Porcupine Tree (rock)
Anekdoten (rock)
Anglagard (rock)
White Willow (rock)
Dream Theater (metal)
Spiral Architect (metal)
quote:Ja toen kende ik ze nog niet. Jammer, anders was ik er wel heengegaan. Ik ken ze eigenlijk pas sinds kort... Veel sfeer inderdaad. Check http://www.studiomlive.com/nearfest2001/porcupinetree.html voor een legale live show in cd kwaliteit. (video en audio)
Heb Porcupine tree in het voorprogramma van Dream Theater gezien. Toffe band met veel sfeer en een supersound. Heb gelijk wat cd's aangeschaft van die lui!
mijn rijtje dan maar:
Dream Theater
Spock's Beard
Pain of Salvation
Symphony X
Ayreon
Threshold
Porcupine Tree
Genesis
Arena
Nightwish
Bedankt voor alle andere bandnamen, kan ik weer wat interessants downloaden...:)
Symphony X neigt ook meer naar power metal. Maar geeft niet, iig goede smaak
quote:Ah, dus Angra is niet bekend?
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:31 schreef M4SS4CR3 het volgende:[..]
De bekendste progrock/metalbands zijn hier al genoemd...
quote:Er zijn zoveel progmetal bands die powermetal achtig klinken. Ik vind Dream Theater technisch een goede band, ze hebben ook echt hun eigen stijl, en goede muziekanten, en Mike Portnoy gebruikt geen klote triggers. Maar ik vind de muziek echt minder pakkend dan bands als Symphony-X of Angra, bij veel nummers heb ik het idee dat men liever maatwisselingen en daarmee de prioriteit voor melodie vervalt, dat heb ik bij wel meer progbands, maar vooral bij DT.
Nightwish is toch echt geen prog metal dude
Symphony X neigt ook meer naar power metal.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-12-2002 21:18]
Eigenlijk ben ik het progmetal/rock nog maar net aan het ontdekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |