abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21592670
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, ik geloof dat 60% van de verkochte pc's bestaat uit pc-prive pc's. Dus na 1 januari was de verkoop sowieso gekelderd. Echter dan hadden de werkgevers nog wel de tijd gehad om op een normale manier van hun overbodige personeel af te komen, nu hebben ze ineens onvoorzien een verkoopdaling van 60%. Waar laat je je personeel ?

Dat er zaken failliet gaan kun je aanvoelen, dat er veel ontslagen gaan volgen ook. Al met al geen goede zet dit plotselinge besluit.
Denk je echt omdat de PC's niet meer onder PC privé vallen iedereen deze PC ook niet meer gaat aanschaffen? Een verkoopdaling van 60% geloof ik nooit. Misschien 10-20%.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21592697
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:43 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Denk je echt omdat de PC's niet meer onder PC privé vallen iedereen deze PC ook niet meer gaat aanschaffen? Een verkoopdaling van 60% geloof ik nooit. Misschien 10-20%.
Dat denk ik ja, niet iedereen natuurlijk. Via de pc-privé regeling kon je ook in termijnen betalen wat voor veel mensen wel te betalen is ipv in 1 keer het hele bedrag op te hoesten. Ik denk dat je wel op een verkoopdaling kunt rekenen van 40%. Mensen zijn nu gewoon veel minder snel geneigd een nieuwe pc aan te schaffen.
pi_21592820
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat denk ik ja, niet iedereen natuurlijk. Via de pc-privé regeling kon je ook in termijnen betalen wat voor veel mensen wel te betalen is ipv in 1 keer het hele bedrag op te hoesten. Ik denk dat je wel op een verkoopdaling kunt rekenen van 40%. Mensen zijn nu gewoon veel minder snel geneigd een nieuwe pc aan te schaffen.
Ik vind dat je de percentages uit de lucht grijpt. 40% verkoopdaling, nooit en te nimmer. Als e.e.a. écht zo uitpakt is 't helemaal goed dat die regeling wordt afgeschaft.
Volgens jou cijfers is de hele PC handel (wat er nu nog van over is) dus kunstmatig in leven gehouden.
Ik ben benieuwd want als jou cijfers zouden kloppen dan hebben we volgend jaar hier in NL alleen nog maar HP en Dell. Dat zijn de enigen die zulke klappen kunnen hebben.
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize! [Alexander 'O Neal '84]
pi_21592888
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:56 schreef LucienS het volgende:

[..]

Ik vind dat je de percentages uit de lucht grijpt. 40% verkoopdaling, nooit en te nimmer. Als e.e.a. écht zo uitpakt is 't helemaal goed dat die regeling wordt afgeschaft.
Volgens jou cijfers is de hele PC handel (wat er nu nog van over is) dus kunstmatig in leven gehouden.
Ik ben benieuwd want als jou cijfers zouden kloppen dan hebben we volgend jaar hier in NL alleen nog maar HP en Dell. Dat zijn de enigen die zulke klappen kunnen hebben.
Nou ja, niet in leven gehouden natuurlijk, er is in de jaren gewoon meer vraag ontstaan. Veel kleinere pc-boeren moeten het idd hebben van de pc-privé projecten. De marges zijn al niet echt ruim meer, en ik ben bang dat dit voor velen toch de genadeklap is zeker nu stel op sprong is besloten het af te schaffen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2004 02:01:25 ]
pi_21592915
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 02:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, niet in leven gehouden natuurlijk, er is in de jaren gewoon meer vraag ontstaan. Veel kleinere pc-boeren moeten het idd hebben van de pc-privé projecten. De marges zijn al niet echt ruim meer, en ik ben bang dat dit voor velen toch de genadeklap is zeker nu stel op sprong is besloten het af te schaffen.
Ach ja dan stappen ze toch over op witgoed Daar weten ze vaak net zoveel van af als van pc's, niets dus
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_21592993
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 02:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien gebeuren. De marges stonden in '92 al onder druk. Als je hardware schuift, mag er kennelijk nauwelijks iets verdiend worden. Trouwens nog een kleine "shakeout" van de mindere PC Boeren vind ik zelfs ook nog wel op z'n plaats. Ik denk echter dat 't niet zo'n vaart zal lopen.
Je moet als bedrijf nou eenmaal niet op één paard gokken.
pi_21593009
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 02:10 schreef LucienS het volgende:

[..]

Je moet als bedrijf nou eenmaal niet op één paard gokken.
Op welk ander paard zou een pc-handelaar moeten gokken Het is niet alleen de pc-boer die de klappen krijgt, ook de leveranciers en aanverwante bedrijven.
pi_21593068
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 02:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Op welk ander paard zou een pc-handelaar moeten gokken Het is niet alleen de pc-boer die de klappen krijgt, ook de leveranciers en aanverwante bedrijven.
Naja, het is niet uitsluitend het PC Privé kanaal waar je PC's aan kunt verkopen hoor. En indien jou 40% ergens op was gebaseerd zou dat idd een grote impact hebben op toeleveranciers e.d.
Het zal niet zo'n vaart lopen.
pi_21593075
We zullen zien..
pi_21593080
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 02:18 schreef gelly het volgende:
We zullen zien..
o.k.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 08:29:39 #61
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_21594111
Tja ik heb er een dubbel gevoel bij. Maar wat nu als ze straks de spaarloon ook afschaffen?
Ik vind dat de overheid betrouwbaar moet zijn. En dat zijn ze door dit soort van ad-hoc beleid niet.

Ze maken regels die lang moeten duren, wil je er gebruik van kunnen maken. En net als je profijt wil trekken van de regels, veranderen ze gauw,
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 augustus 2004 @ 09:27:02 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21594319
quote:
Syrena schreef hier
Nou, afschaffen PC-prive: mensen kopen geen of een minder dure computer, en al helemaal niet meer om de drie jaar. Minder geld richting computerbusiness dus.

Afschaffen kinderbijslag: mensen kopen voor hun kindjes nog maar 1 (of 2) paar schoenen, kindjes moeten langer doen met hun winterjas, of wat mensen dan normaalgesproken ook doen met de kinderbijslag. De impact zal minder groot zijn omdat de kinderbijslag aan allerlei dingen gespendeerd kan worden en de pc-prive alleen aan een computer.

Ik zeg overigens niet dat ie gelijk heeft hoor, maar ik denk wel (nou ja dat hoop ik dan) dat de computers wat goedkoper gaan worden

Ik had al een nieuwsbrief van Dell binnen, om exact 16.49 uur, en die beloofde tien procent korting Kijken wat Paradigit morgen heeft.
|Kinderbijslag is 175 per kwartaal is 700,- per jaar is 2100,- in 3 jaar. Al met al meer dan de laatste PC Prive regeling.

Kortom, dat die 'paar schoenen' minder impact zouden hebben is dus simpelweg niet waar
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 09:32:42 #63
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21594350
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:45 schreef gelly het volgende:

[..]

alsof iedereen gebruik kan maken van een pc-privé regeling. Je bent afhankelijk van de welwillendheid van je baas aan zo'n regeling mee te doen. Heel veel werkgevers deden er al niet aan mee en daar vielen de arrebeiders dan zowiezo al buiten de boot. Bovendien profiteerden de rijken door het prigressieve belastingtarief meer dan de minder welgestelden... kortom een idiote regeling die bakken met geld kost. Hoog tijd dat die werd afgeschaft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21594490
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 09:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

alsof iedereen gebruik kan maken van een pc-privé regeling. Je bent afhankelijk van de welwillendheid van je baas aan zo'n regeling mee te doen. Heel veel werkgevers deden er al niet aan mee en daar vielen de arrebeiders dan zowiezo al buiten de boot. Bovendien profiteerden de rijken door het prigressieve belastingtarief meer dan de minder welgestelden... kortom een idiote regeling die bakken met geld kost. Hoog tijd dat die werd afgeschaft.
Dus als bijvoorbeeld jouw werkgever geen spaarloon heeft geregeld kan dat ook maar meteen afgeschaft worden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:00:32 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21594529
het gaat niet om mij, maar om een substantieel deel van de Nederlanders die er niet van konden profiteren.

Bovendien is het doel van de regeling volledig achterhaald en profiteerden de welgestelden er zoals gezegd veel meer van dan de "armen" waarvoor de regeling eigenlijk bedoeld was.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21594549
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat niet om mij, maar om een substantieel deel van de Nederlanders die er niet van konden profiteren.

Bovendien is het doel van de regeling volledig achterhaald en profiteerden de welgestelden er zoals gezegd veel meer van dan de "armen" waarvoor de regeling eigenlijk bedoeld was.
ik heb geen behoeft aan kinderopvang (geen kinderen) dus laten we die subsidie ook maar afschaffen.

spaarloon heb je meer voordeel van als je een hoog inkomen hebt, afschaffen dus maar

hypotheekrente heb je meer voordeel van als je een hoog inkomen hebt, afschaffen dus maar

zo kunnen we dan nog wel even doorgaan of niet ?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:11:03 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21594619
jij vergelijkt appels met peren, het gaat erom dat het doel van de regeling is dat werknemers goedkoper een computer aan te kunnen laten schaffen zodayt ze hier al wat aan gewend raken...... vroeger toen een IBM pc met printer en wordperfect duizenden guldens kosten en mensen net wisten hoe zo'n ding aan te zetten was dat nuttig..

Nu iedereen van dat geld game pc's koopt en al de hele dag op het werk achter de pc zit en praktisch iedereen er mee om kan gaan schiet de dure regeling het doel voorbij... buiten het feit dat de regeling zoals gezegd oneerlijk is...

de vergelijking met kinderbijslag gaat zowiezo niet op, je kan een kind niet vergelijken met een pc en die met het spaarloon ook niet, omdat dat nog steeds nuttig is de mensen laten sparen... al staan wat mij betreft ook die regelingen ter discussie, maar veel minder dan de idiote pc-privé.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21594671
Het probleem is dat veel mensen een bagger pc voor een absurd hoog bedrag kopen, mn oom had zn pc die makkelijk voor 1500 euro kon (tweakers) voor meer dan het dubbele(!!!) gekocht via pc prive . Diegene die ff rondkijken op tweakers kunnen voor weinig geld een mooie pc kopen

Maar merken als HP & Packard Bell nemen ook belacheljike marges

Probleem light meer bij de niet goed geinformeerde (oudere) consument
pi_21594715
ik had het niet over kinderbijslag maar over de kosten van kinderopvang die een werkgever kan vergoeden.

mij ging het erom dat omdat een werkgever jou een regeling niet aanbiedt het niet meteen hoeft te zijn dat dus een regeling maar kan worden afgeschaft.

de vraag is overigens of de regeling zichzelf gewoon niet min of meer opheft, na een paar jaar heeft iedereen toch wel al zijn pc spulletjes in huis

nu heb ik er redelijk veel me te maken (via mijn werk), en het gebruik van de regeling is teruggelopen
pi_21594748
Een positief effect van de maatregel zou kunnen zijn dat mensen die kut pc's van HP & Packard Bell minder kopen
pi_21594844
Ik vind het dus een naai-streek... je kan dingen toch niet zomaar met onmiddelijke ingang afschaffen? Zelfde met pensioenen... mensen die hun hele leven werken met het vooruitzicht met hun 65ste te stoppen, moeten nu misschien tot 67 werken... ik snap dat echt niet.

Je maakt toch ergens een deal?
Op tijd aankondigen, dus per 1 jan 2005 ofzo zou ik eerlijk vinden... dan heeft iedereen gewoon nog wat tijd....

Mja, ach... als ze alles afpakken dan gaat men op alternatieve manieren wel weer wat leuks verzinnen.
www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
***Get famous - Describe the famous***
pi_21594870
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:17 schreef qwertyuiop het volgende:
Het probleem is dat veel mensen een bagger pc voor een absurd hoog bedrag kopen, mn oom had zn pc die makkelijk voor 1500 euro kon (tweakers) voor meer dan het dubbele(!!!) gekocht via pc prive . Diegene die ff rondkijken op tweakers kunnen voor weinig geld een mooie pc kopen
En ik had vorige keer een mooie pc samengesteld... oa met hulp van alle reviews en benchmarks op tweakers.... en had ook pc prive..

dus de regeling was niet stom.... maar die oom van jou wel

de n00b :p
www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
***Get famous - Describe the famous***
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:47:30 #73
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21594922
Inconsistentie #1: innovatieplatform/kenniseconomie versus afschaffen regeling om bezit computer te stimuleren.
Wasserwunderland
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:53:27 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21594980
aangezien iedereen al een pc heeft en de regeling alleen maar misbruikt om een dure game pc te kopen klopt je redenering niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:59:48 #75
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21595039
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
aangezien iedereen al een pc heeft en de regeling alleen maar misbruikt om een dure game pc te kopen klopt je redenering niet.
Dat zal ongetwijfeld kloppen voor verwende Fok!kers, maar niet voor digibeten. Verder is een aangeschafte computer na twee jaar al hopeloos verouderd, de laatste Office versie zuigt toch behoorlijk meer vermogen op dan office '97. Dus inderdaad, je redenering klopt niet.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')