soz * weekquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:13 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Goh... Lees je post nog eens
Zoals ik dusquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:16 schreef pimpin het volgende:
Ik vind het trouwens wel asociaal, dat ze eerst vertellen dat je tot januari 2005 hebt, terwijl je eigenlijk nog gewoon recht hebt maar ze het nu zomaar ineens afkappen zonder waarschuwing.
Je zou toch om wat voor reden dan ook eventjes hebben gewacht, en nu krijg je dit.
wat schaar jij dan onder de minima? Ik denk niet dat een gemiddelde bijstandsmoeder die de eindjes aan elkaar moet knopen en een nieuwe wasmachine via de Surprise-show moet krijgen niet kan slapen omdat ze geen pc kan kopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:03 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn vooral de minima hiervan de dupe hoor. Die kunnen denk ik niet "zomaar even" een nieuwe PC aanschaffen. Zij hadden écht wat aan die regeling...
Het gaat niet echt om wat ik denk dat minima is. Ik bedoel dat mensen met schoolgaande kinderen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en geen geld hebben voor een computer op deze manier toch hun kind(eren) normaal aan het schoolproces (= met computer) kunnen laten deelnemen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:53 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
wat schaar jij dan onder de minima? Ik denk niet dat een gemiddelde bijstandsmoeder die de eindjes aan elkaar moet knopen en een nieuwe wasmachine via de Surprise-show moet krijgen niet kan slapen omdat ze geen pc kan kopen.
Maar dat was sowieso niet de opzet van PC Privé. Misschien School PC privé invoeren dan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:42 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Het gaat niet echt om wat ik denk dat minima is. Ik bedoel dat mensen met schoolgaande kinderen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en geen geld hebben voor een computer op deze manier toch hun kind normaal aan het schoolproces (= met computer) kunnen laten deelnemen.
Naja als ze dan toch meer geld krijgen kunnen ze dat nu ook hequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:42 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Het gaat niet echt om wat ik denk dat minima is. Ik bedoel dat mensen met schoolgaande kinderen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en geen geld hebben voor een computer op deze manier toch hun kind(eren) normaal aan het schoolproces (= met computer) kunnen laten deelnemen.
You do have a pointquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:46 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Naja als ze dan toch meer geld krijgen kunnen ze dat nu ook he![]()
Het moet ook aannemelijk zijn dat de computer ook echt gebruikt gaat worden voor werkgerelateerde zaken. Minima kunnen vaak niet eens meedoen met dit soort projecten omdat ze geen baan hebben waarbij dit kan. Mensen met een uitkering vallen hier niet onder maar daar hebben sommige gemeente nog bijzonde bijstandquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:03 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn vooral de minima hiervan de dupe hoor. Die kunnen denk ik niet "zomaar even" een nieuwe PC aanschaffen. Zij hadden écht wat aan die regeling...
Willen ze extra geld uittrekken voor minima en ouderen, is het weer asociaal.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:16 schreef pimpin het volgende:
Ik vind het trouwens wel asociaal
Ik denk dat deze besparing netto niks oplevert. De gemiste BTW inkomsten en het verlies aan banen kosten denk ik meer dan deze bezuiniging oplevert. Het ene gat met het andere dempen, sja.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Willen ze extra geld uittrekken voor minima en ouderen, is het weer asociaal.
Als jij dat denkt, sja. Ik denk echter dat hier wat berekeningen aan vooraf zijn gegaan en dat het niet is gebaseerd op een "ik denk dat".quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat deze besparing netto niks oplevert. De gemiste BTW inkomsten en het verlies aan banen kosten denk ik meer dan deze bezuiniging oplevert. Het ene gat met het andere dempen, sja.
Wat een kromme beredenering? Dus elke bezuiniging levert niets op in jou opinie?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat deze besparing netto niks oplevert. De gemiste BTW inkomsten en het verlies aan banen kosten denk ik meer dan deze bezuiniging oplevert. Het ene gat met het andere dempen, sja.
huh ? Wat een rare conclusie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een kromme beredenering? Dus elke bezuiniging levert niets op in jou opinie?
Want?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:49 schreef gelly het volgende:
[..]
huh ? Wat een rare conclusie.
Wat een wazig verhaal...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want?
In jou opinie zal deze bezuiniging tot baanverlies leiden omdat er minder computers gekocht worden....
Maar, als de ziekenfondspremie omhoog gaat kan ik die knaak OOK maar 1 keer uitgeven. Dus bespaar ik op wat anders, koop ik bv geen... computer meer.
Dus volgens jou redenering levert geen enkele bezuiniging wat op....
Want?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een wazig verhaal...
Laat de leverancier een rekening maken met de datum van b.v woensdag 25 augustus maken...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:09 schreef pimpin het volgende:
Heerlijk, me moeder was van plan een nieuwe PC te halen via PC-prive omdat de huidige PC bijna niks meer kan.
Nu vertelde ze laatst dat het volgend jaar afgeschaft zou worden, nu is er net op het nieuws dat het per direct afgeschaft word. Terwijl er net een keuze is gemaakt en hij deze week gekocht zou worden.
Heerlijk om eerst tijd te geven tot Januari en nu ben je dus de lul.
Lekker![]()
Ook al zie ik de humor er ook wel van in.
Mag overigens ook een ondertekende "Bestelbon" zijn. (Is wat makkelijker frauderen dan met fakturen)quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:07 schreef Golden-Fingers het volgende:
[..]
Laat de leverancier een rekening maken met de datum van b.v woensdag 25 augustus maken...![]()
![]()
Nou, afschaffen PC-prive: mensen kopen geen of een minder dure computer, en al helemaal niet meer om de drie jaar. Minder geld richting computerbusiness dus.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want?
Dat doe je nu altijd. Je dropt zelf een stelling welke aan alle kanten lek is. Daar wordt je op gewezen en dan ga je OF schofferen en mensen dom noemen of je gaat er inhoudelijk niet meer op in.
Het is heel simpel. Er komt geld binnen uit belastingen. Dat kan maar 1 keer uitgegeven worden. Aan de ene of de andere kant. Dit betekent ALTIJD dat er een groepering de dupe van bezuinigingen is. Dit betekent dus ALTIJD dat er een groepering minder te besteden heeft. Dus of je nu PC prive afschaf of de kinderbijslag... Degene die het betreft zal minder uitgeven. Ik zie dus niet in waarom de ene bezuiniging in jou opinie niets zal opleveren omdat de baten niet opwegen tegen de kosten die voortvloeien uit de bezuiniging (verlies van BTW en banen) maar dat dat bij de andere bezuiniging niet het geval zal zijn?
Leg dat eens uit.
Volgens mij kan ons kabinet nog slechter rekenen (en redeneren) dan dat ik dat kan (en ik ben dus echt slecht in rekenen, redeneren gaat nog welquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:46 schreef LucienS het volgende:
[..]
Als jij dat denkt, sja. Ik denk echter dat hier wat berekeningen aan vooraf zijn gegaan en dat het niet is gebaseerd op een "ik denk dat".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |