Je ka nhier wel een paar daagjes aan verdienen, 100 pleuro extra ''administratie kosten''quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:14 schreef GenesiZ het volgende:
Ik lever computerbonnen op afspraak
Ik werk in een computerwinkel en ben in 30min al door 4 mensen gebeld of ik niet "effe" een bonnetje kan maken van voor 5 uur vandaag.
joa. maar dat is niet helemaal legaal volgends mijquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:16 schreef qwertyuiop het volgende:
[..]
Je ka nhier wel een paar daagjes aan verdienen, 100 pleuro extra ''administratie kosten''
Dan zeg je dat een computer bug wasquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:18 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
joa. maar dat is niet helemaal legaal volgends mijen als ik dan gepakt wordt, ben ik het zaadje.
Dat lijkt me zwaar overdreven. Alsof de gemiddelde pc-shop leeft van pc-privé projecten. Ik denk dat er geen pc minder verkocht wordt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:31 schreef JaapB het volgende:
Dus vanaf nu tot over pak m beet over anderhalf jaar verdwijnen er enkele honderden banden in de computerverkoop waardoor deze mensen in plaats van geld opleveren nu ineens geld gaan kosten.
Afbouwen zou betekenen dat je een enorme piek aan pc-privé projecten krijgt. Dan zou het afschaffen van de regeling te weinig geld opbrengen waardoor er weer andere maatregelen genomen moeten worden.quote:Reken uit wat dan uiteindelijk het abrupt stoppen van de PC-Privé regeling ons land zal gaan kosten.
Beter was geweest om de zaak netjes af te bouwen om op die manier niet een klap in een keer te krijgen in de sector. Maar ja, dat is een beleid wat om enige toekomstvisie vraagt en die ontbreekt bij de korte termijn visionarissen van onze regering.![]()
Ja, dat kan, tenzij de kamer het terugdraait.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:57 schreef Takkesteeg het volgende:
Vraag me trouwens af of dat eigenlijk wel kan, zo vlak voor het weekend, zonder overleg, in je eentje effe lekker achterbaks zoiets er doorheen drukken?
Dat gaat bijna altijd op voor de mensen die op de barricade gaan staan voor het behoud van de pc-privé project regelingquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:36 schreef err het volgende:
[..]
jealousy's a MF
Indien je PC leverancier jou kan voorzien van een ondertekende Bestel bon/formulier met een datum voor de deadline 27/8/04 17:00 uur, is er geen probleem.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:57 schreef Juan Zueco het volgende:
H'mm
Heb deze week (voor 27-08-2004, 17:00) de formulieren ingevuld voor een privé-pc. Het voorschot is toegekend, maar nog niet overgemaakt. Mijn aanvraag is ook goedgekeurd.
Maar, ik heb nog niets besteld of gekocht.
Val ik nog onder de oude regelgeving?
* LucienS ziet door de bomen de pc's niet meer
J.
achterbaks of tactisch?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:52 schreef SCH het volgende:
Prima dat die regeling wordt afgeschaft.
Wel erg achterbaks van Zalm om het per direct te doen.
Het wordt gebruikt om de daling in koopkracht van de minima voor volgend jaar (gedeeltelijk) te compenseren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach ja, uiteraard zeer vervelend voor de mensen die nog juist een PC wilden aanschaffen.
Wij hebben nog nooit gebruikt gemaakt van deze regeling, dus veel zullen we niet gaan missen.
Ben ik wel benieuwd wat er met het vrijgekomen geld gaat gebeuren. Gaat vast naar een of ander kutproject toe.
Beidequote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
achterbaks of tactisch?
toch tactisch, als hij de deadline op voorhand aan de grote klok had gehangen, organiseren veel bedrijven nog snel even een PC Privé project. Voor dat moment goed voor de PC handel, echter direct daarna zou een vacuum ontstaan omdat vele mensen juist voor de deadline zijn voorzien.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
achterbaks of tactisch?
preciesquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:15 schreef LucienS het volgende:
[..]
toch tactisch, als hij de deadline op voorhand aan de grote klok had gehangen, organiseren veel bedrijven nog snel even een PC Privé project. Voor dat moment goed voor de PC handel, echter direct daarna zou een vacuum ontstaan omdat vele mensen juist voor de deadline zijn voorzien.
Dat vacuum was sowieso ontstaan. Overigens lijkt het mij sterk dat iedereen ineens een pc zou kopen, je mag maar eenmaal per drie jaar gebruik maken van de pc-privé regeling. Als gewoon per 1 januari de regeling was afgeschaft hadden werkgevers (in de computerbranche) personeel de kans kunnen geven uit te kijken naar ander werk, nu zitten ze ineens met overbodig personeel in hun maag. Beetje vaag. Ook ik was van plan om (sowieso) een andere pc aan te schaffen, deze is inmiddels 4 jaar oud. Maar goed, de 2e kamer moet het nog goedkeuren, dus ik heb nog hoopquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:15 schreef LucienS het volgende:
[..]
toch tactisch, als hij de deadline op voorhand aan de grote klok had gehangen, organiseren veel bedrijven nog snel even een PC Privé project. Voor dat moment goed voor de PC handel, echter direct daarna zou een vacuum ontstaan omdat vele mensen juist voor de deadline zijn voorzien.
Dat vacuum was dus sowieso ontstaan als hij aan de datum van 1Jan had vastgehouden. Op deze manier wordt dat vacuum juist voorkomen. Er is nu toch niet op voorhand een grote PC Privé order intake geweest want niemand kende deze deadline.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat vacuum was sowieso ontstaan. Overigens lijkt het mij sterk dat iedereen ineens een pc zou kopen, je mag maar eenmaal per drie jaar gebruik maken van de pc-privé regeling. Als gewoon per 1 januari de regeling was afgeschaft hadden werkgevers (in de computerbranche) personeel de kans kunnen geven uit te kijken naar ander werk, nu zitten ze ineens met overbodig personeel in hun maag. Beetje vaag. Ook ik was van plan om (sowieso) een andere pc aan te schaffen, deze is inmiddels 4 jaar oud. Maar goed, de 2e kamer moet het nog goedkeuren, dus ik heb nog hoopAnders maar een leverancier aanschrijven die geen moeite heeft met creatief boekhouden.
Nou, ik geloof dat 60% van de verkochte pc's bestaat uit pc-prive pc's. Dus na 1 januari was de verkoop sowieso gekelderd. Echter dan hadden de werkgevers nog wel de tijd gehad om op een normale manier van hun overbodige personeel af te komen, nu hebben ze ineens onvoorzien een verkoopdaling van 60%. Waar laat je je personeel ?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:31 schreef LucienS het volgende:
[..]
Dat vacuum was dus sowieso ontstaan als hij aan de datum van 1Jan had vastgehouden. Op deze manier wordt dat vacuum juist voorkomen. Er is nu toch niet op voorhand een grote PC Privé order intake geweest want niemand kende deze deadline.
Verklaar hoe en waar het door jou omschreven vacuum ontstaat.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |