abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:43:23 #26
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_21582441
-oeps...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_21583005
Ik lever computerbonnen op afspraak

Ik werk in een computerwinkel en ben in 30min al door 4 mensen gebeld of ik niet "effe" een bonnetje kan maken van voor 5 uur vandaag.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_21583040
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:14 schreef GenesiZ het volgende:
Ik lever computerbonnen op afspraak

Ik werk in een computerwinkel en ben in 30min al door 4 mensen gebeld of ik niet "effe" een bonnetje kan maken van voor 5 uur vandaag.
Je ka nhier wel een paar daagjes aan verdienen, 100 pleuro extra ''administratie kosten''
pi_21583088
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:16 schreef qwertyuiop het volgende:

[..]

Je ka nhier wel een paar daagjes aan verdienen, 100 pleuro extra ''administratie kosten''
joa. maar dat is niet helemaal legaal volgends mij en als ik dan gepakt wordt, ben ik het zaadje.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_21583535
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:18 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

joa. maar dat is niet helemaal legaal volgends mij en als ik dan gepakt wordt, ben ik het zaadje.
Dan zeg je dat een computer bug was
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:25:58 #31
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_21584234
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 17:31 schreef JaapB het volgende:
Dus vanaf nu tot over pak m beet over anderhalf jaar verdwijnen er enkele honderden banden in de computerverkoop waardoor deze mensen in plaats van geld opleveren nu ineens geld gaan kosten.
Dat lijkt me zwaar overdreven. Alsof de gemiddelde pc-shop leeft van pc-privé projecten. Ik denk dat er geen pc minder verkocht wordt.
quote:
Reken uit wat dan uiteindelijk het abrupt stoppen van de PC-Privé regeling ons land zal gaan kosten.
Beter was geweest om de zaak netjes af te bouwen om op die manier niet een klap in een keer te krijgen in de sector. Maar ja, dat is een beleid wat om enige toekomstvisie vraagt en die ontbreekt bij de korte termijn visionarissen van onze regering.
Afbouwen zou betekenen dat je een enorme piek aan pc-privé projecten krijgt. Dan zou het afschaffen van de regeling te weinig geld opbrengen waardoor er weer andere maatregelen genomen moeten worden.

Het is gewoon een goede zaak dat deze op grote schaal misbruikte regeling wordt afgeschaft.
pi_21584415
In heb die regeling toch nooit gesnapt. Prima eigenlijk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21584877
Vraag me trouwens af of dat eigenlijk wel kan, zo vlak voor het weekend, zonder overleg, in je eentje effe lekker achterbaks zoiets er doorheen drukken?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:01:25 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21584967
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:57 schreef Takkesteeg het volgende:
Vraag me trouwens af of dat eigenlijk wel kan, zo vlak voor het weekend, zonder overleg, in je eentje effe lekker achterbaks zoiets er doorheen drukken?
Ja, dat kan, tenzij de kamer het terugdraait.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21585043
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 17:36 schreef err het volgende:

[..]

jealousy's a MF
Dat gaat bijna altijd op voor de mensen die op de barricade gaan staan voor het behoud van de pc-privé project regeling
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:57:21 #36
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_21589243
H'mm

Heb deze week (voor 27-08-2004, 17:00) de formulieren ingevuld voor een privé-pc. Het voorschot is toegekend, maar nog niet overgemaakt. Mijn aanvraag is ook goedgekeurd.

Maar, ik heb nog niets besteld of gekocht.

Val ik nog onder de oude regelgeving?

* Juan Zueco ziet door de bomen de pc's niet meer

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_21591572
Eindelijk die onzin subsidie verdwenen.

Tijd om dat geld aan betere zaken te gaan besteden.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:40:51 #38
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_21591671
Kost me wel een 1% extra koopkracht.
Maar goed, gelukkig mocht ik over 2 jaar pas weer.
Zal wel een iets minder vette PC worden dan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_21591713
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:57 schreef Juan Zueco het volgende:
H'mm

Heb deze week (voor 27-08-2004, 17:00) de formulieren ingevuld voor een privé-pc. Het voorschot is toegekend, maar nog niet overgemaakt. Mijn aanvraag is ook goedgekeurd.

Maar, ik heb nog niets besteld of gekocht.

Val ik nog onder de oude regelgeving?

* LucienS ziet door de bomen de pc's niet meer

J.
Indien je PC leverancier jou kan voorzien van een ondertekende Bestel bon/formulier met een datum voor de deadline 27/8/04 17:00 uur, is er geen probleem.
Ik verwacht dat er nu een paar leveranciers op in zullen springen met zo'n vorm van creatief boekhouden. Mag eik. niet maar de komende zeg 2 weken kunnen ze zo toch wat extra omzet maken.
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize! [Alexander 'O Neal '84]
  Donald Duck held zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:45:18 #40
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_21591740
Ach ja, uiteraard zeer vervelend voor de mensen die nog juist een PC wilden aanschaffen.
Wij hebben nog nooit gebruikt gemaakt van deze regeling, dus veel zullen we niet gaan missen.
Ben ik wel benieuwd wat er met het vrijgekomen geld gaat gebeuren. Gaat vast naar een of ander kutproject toe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_21591890
Prima dat die regeling wordt afgeschaft.

Wel erg achterbaks van Zalm om het per direct te doen.
pi_21592169
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:52 schreef SCH het volgende:
Prima dat die regeling wordt afgeschaft.

Wel erg achterbaks van Zalm om het per direct te doen.
achterbaks of tactisch?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_21592170
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach ja, uiteraard zeer vervelend voor de mensen die nog juist een PC wilden aanschaffen.
Wij hebben nog nooit gebruikt gemaakt van deze regeling, dus veel zullen we niet gaan missen.
Ben ik wel benieuwd wat er met het vrijgekomen geld gaat gebeuren. Gaat vast naar een of ander kutproject toe.
Het wordt gebruikt om de daling in koopkracht van de minima voor volgend jaar (gedeeltelijk) te compenseren.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  Donald Duck held zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:06:57 #44
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_21592198
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

achterbaks of tactisch?
Beide
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_21592339
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

achterbaks of tactisch?
toch tactisch, als hij de deadline op voorhand aan de grote klok had gehangen, organiseren veel bedrijven nog snel even een PC Privé project. Voor dat moment goed voor de PC handel, echter direct daarna zou een vacuum ontstaan omdat vele mensen juist voor de deadline zijn voorzien.
pi_21592351
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:15 schreef LucienS het volgende:

[..]

toch tactisch, als hij de deadline op voorhand aan de grote klok had gehangen, organiseren veel bedrijven nog snel even een PC Privé project. Voor dat moment goed voor de PC handel, echter direct daarna zou een vacuum ontstaan omdat vele mensen juist voor de deadline zijn voorzien.
precies
pi_21592406
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:15 schreef LucienS het volgende:

[..]

Dat vacuum was sowieso ontstaan. Overigens lijkt het mij sterk dat iedereen ineens een pc zou kopen, je mag maar eenmaal per drie jaar gebruik maken van de pc-privé regeling. Als gewoon per 1 januari de regeling was afgeschaft hadden werkgevers (in de computerbranche) personeel de kans kunnen geven uit te kijken naar ander werk, nu zitten ze ineens met overbodig personeel in hun maag. Beetje vaag. Ook ik was van plan om (sowieso) een andere pc aan te schaffen, deze is inmiddels 4 jaar oud. Maar goed, de 2e kamer moet het nog goedkeuren, dus ik heb nog hoop Anders maar een leverancier aanschrijven die geen moeite heeft met creatief boekhouden.
pi_21592536
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat vacuum was sowieso ontstaan. Overigens lijkt het mij sterk dat iedereen ineens een pc zou kopen, je mag maar eenmaal per drie jaar gebruik maken van de pc-privé regeling. Als gewoon per 1 januari de regeling was afgeschaft hadden werkgevers (in de computerbranche) personeel de kans kunnen geven uit te kijken naar ander werk, nu zitten ze ineens met overbodig personeel in hun maag. Beetje vaag. Ook ik was van plan om (sowieso) een andere pc aan te schaffen, deze is inmiddels 4 jaar oud. Maar goed, de 2e kamer moet het nog goedkeuren, dus ik heb nog hoop Anders maar een leverancier aanschrijven die geen moeite heeft met creatief boekhouden.
Dat vacuum was dus sowieso ontstaan als hij aan de datum van 1Jan had vastgehouden. Op deze manier wordt dat vacuum juist voorkomen. Er is nu toch niet op voorhand een grote PC Privé order intake geweest want niemand kende deze deadline.
Verklaar hoe en waar het door jou omschreven vacuum ontstaat.
pi_21592590
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:31 schreef LucienS het volgende:

[..]

Dat vacuum was dus sowieso ontstaan als hij aan de datum van 1Jan had vastgehouden. Op deze manier wordt dat vacuum juist voorkomen. Er is nu toch niet op voorhand een grote PC Privé order intake geweest want niemand kende deze deadline.
Verklaar hoe en waar het door jou omschreven vacuum ontstaat.
Nou, ik geloof dat 60% van de verkochte pc's bestaat uit pc-prive pc's. Dus na 1 januari was de verkoop sowieso gekelderd. Echter dan hadden de werkgevers nog wel de tijd gehad om op een normale manier van hun overbodige personeel af te komen, nu hebben ze ineens onvoorzien een verkoopdaling van 60%. Waar laat je je personeel ?

Dat er zaken failliet gaan kun je aanvoelen, dat er veel ontslagen gaan volgen ook. Al met al geen goede zet dit plotselinge besluit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2004 01:37:23 ]
pi_21592622
Weg met die gekke regeling. De PC-prive regeling hield in dat je een PC kon kopen van je loon voordat je loonbelasting moest betalen. Maar wat is nu het geval in Nederland, naar mate je meer verdiend betaal je meer belasting. In de praktijk kwam het er dus op uit dat mensen die veel verdienden wel tot 60% korting kregen terwijl mensen die weinig verdiende 30 % korting kregen. De aanschaf van een PC werd dus wel gestimuleerd maar de draagkrachtigen kregen meer steun dan de minder draagkrachtigen. Terwijl voor hun een PC nu juist relatief duurder is.

Verder heeft iedereen inmiddels wel een PC dus erg nuttig was het allemaal niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')