abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:32:00 #51
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_21584349
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:13 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Goh... Lees je post nog eens
soz * week
pi_21584361
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:16 schreef pimpin het volgende:
Ik vind het trouwens wel asociaal, dat ze eerst vertellen dat je tot januari 2005 hebt, terwijl je eigenlijk nog gewoon recht hebt maar ze het nu zomaar ineens afkappen zonder waarschuwing.

Je zou toch om wat voor reden dan ook eventjes hebben gewacht, en nu krijg je dit.
Zoals ik dus Ik wilde het weekend gebruiken om alle specs nog eens na te lopen en dan komende week er eentje te bestellen.

NIET DUS!! Kutkabinet.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21584798
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:03 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Volgens mij zijn vooral de minima hiervan de dupe hoor. Die kunnen denk ik niet "zomaar even" een nieuwe PC aanschaffen. Zij hadden écht wat aan die regeling...
wat schaar jij dan onder de minima? Ik denk niet dat een gemiddelde bijstandsmoeder die de eindjes aan elkaar moet knopen en een nieuwe wasmachine via de Surprise-show moet krijgen niet kan slapen omdat ze geen pc kan kopen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:42:51 #54
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21585975
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:53 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

wat schaar jij dan onder de minima? Ik denk niet dat een gemiddelde bijstandsmoeder die de eindjes aan elkaar moet knopen en een nieuwe wasmachine via de Surprise-show moet krijgen niet kan slapen omdat ze geen pc kan kopen.
Het gaat niet echt om wat ik denk dat minima is. Ik bedoel dat mensen met schoolgaande kinderen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en geen geld hebben voor een computer op deze manier toch hun kind(eren) normaal aan het schoolproces (= met computer) kunnen laten deelnemen.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_21586055
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:42 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Het gaat niet echt om wat ik denk dat minima is. Ik bedoel dat mensen met schoolgaande kinderen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en geen geld hebben voor een computer op deze manier toch hun kind normaal aan het schoolproces (= met computer) kunnen laten deelnemen.
Maar dat was sowieso niet de opzet van PC Privé. Misschien School PC privé invoeren dan.
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize! [Alexander 'O Neal '84]
pi_21586069
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:42 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Het gaat niet echt om wat ik denk dat minima is. Ik bedoel dat mensen met schoolgaande kinderen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en geen geld hebben voor een computer op deze manier toch hun kind(eren) normaal aan het schoolproces (= met computer) kunnen laten deelnemen.
Naja als ze dan toch meer geld krijgen kunnen ze dat nu ook he
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:20:36 #57
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21586953
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:46 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Naja als ze dan toch meer geld krijgen kunnen ze dat nu ook he
You do have a point
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_21587087
mijn ma wilde het dit jaar doen. Najah ik kan er niet meezitten. Nu kan ik em tenminste zelf samenstellen ipv zo'n kant en klaar systeem
Jupiler is goed
pi_21588203
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:03 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Volgens mij zijn vooral de minima hiervan de dupe hoor. Die kunnen denk ik niet "zomaar even" een nieuwe PC aanschaffen. Zij hadden écht wat aan die regeling...
Het moet ook aannemelijk zijn dat de computer ook echt gebruikt gaat worden voor werkgerelateerde zaken. Minima kunnen vaak niet eens meedoen met dit soort projecten omdat ze geen baan hebben waarbij dit kan. Mensen met een uitkering vallen hier niet onder maar daar hebben sommige gemeente nog bijzonde bijstand
pi_21588613
Zat er natuurlijk wel aan te komen dat het ineens afgeschaft zou worden.
Moet je kijken hoeveel mensen anders nog ff snel een PC bestellen, iedereen die evt een computer nodig zou kunnen hebben zou er snel 1 bestellen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:37:34 #61
862 Arcee
Look closer
pi_21588722
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:16 schreef pimpin het volgende:
Ik vind het trouwens wel asociaal
Willen ze extra geld uittrekken voor minima en ouderen, is het weer asociaal.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_21588834
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Willen ze extra geld uittrekken voor minima en ouderen, is het weer asociaal.
Ik denk dat deze besparing netto niks oplevert. De gemiste BTW inkomsten en het verlies aan banen kosten denk ik meer dan deze bezuiniging oplevert. Het ene gat met het andere dempen, sja.
pi_21588981
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat deze besparing netto niks oplevert. De gemiste BTW inkomsten en het verlies aan banen kosten denk ik meer dan deze bezuiniging oplevert. Het ene gat met het andere dempen, sja.
Als jij dat denkt, sja. Ik denk echter dat hier wat berekeningen aan vooraf zijn gegaan en dat het niet is gebaseerd op een "ik denk dat".
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:48:18 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21589017
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een kromme beredenering? Dus elke bezuiniging levert niets op in jou opinie?
pi_21589037
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een kromme beredenering? Dus elke bezuiniging levert niets op in jou opinie?
huh ? Wat een rare conclusie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:51:18 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21589090
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:49 schreef gelly het volgende:

[..]

huh ? Wat een rare conclusie.
Want?

In jou opinie zal deze bezuiniging tot baanverlies leiden omdat er minder computers gekocht worden....
Maar, als de ziekenfondspremie omhoog gaat kan ik die knaak OOK maar 1 keer uitgeven. Dus bespaar ik op wat anders, koop ik bv geen... computer meer.

Dus volgens jou redenering levert geen enkele bezuiniging wat op....
pi_21589198
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want?

In jou opinie zal deze bezuiniging tot baanverlies leiden omdat er minder computers gekocht worden....
Maar, als de ziekenfondspremie omhoog gaat kan ik die knaak OOK maar 1 keer uitgeven. Dus bespaar ik op wat anders, koop ik bv geen... computer meer.

Dus volgens jou redenering levert geen enkele bezuiniging wat op....
Wat een wazig verhaal...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:01:37 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21589339
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een wazig verhaal...
Want?

Dat doe je nu altijd. Je dropt zelf een stelling welke aan alle kanten lek is. Daar wordt je op gewezen en dan ga je OF schofferen en mensen dom noemen of je gaat er inhoudelijk niet meer op in.

Het is heel simpel. Er komt geld binnen uit belastingen. Dat kan maar 1 keer uitgegeven worden. Aan de ene of de andere kant. Dit betekent ALTIJD dat er een groepering de dupe van bezuinigingen is. Dit betekent dus ALTIJD dat er een groepering minder te besteden heeft. Dus of je nu PC prive afschaf of de kinderbijslag... Degene die het betreft zal minder uitgeven. Ik zie dus niet in waarom de ene bezuiniging in jou opinie niets zal opleveren omdat de baten niet opwegen tegen de kosten die voortvloeien uit de bezuiniging (verlies van BTW en banen) maar dat dat bij de andere bezuiniging niet het geval zal zijn?

Leg dat eens uit.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:07:42 #69
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21589473
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:09 schreef pimpin het volgende:
Heerlijk, me moeder was van plan een nieuwe PC te halen via PC-prive omdat de huidige PC bijna niks meer kan.

Nu vertelde ze laatst dat het volgend jaar afgeschaft zou worden, nu is er net op het nieuws dat het per direct afgeschaft word. Terwijl er net een keuze is gemaakt en hij deze week gekocht zou worden.

Heerlijk om eerst tijd te geven tot Januari en nu ben je dus de lul.

Lekker

Ook al zie ik de humor er ook wel van in.
Laat de leverancier een rekening maken met de datum van b.v woensdag 25 augustus maken...
pi_21589534
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:07 schreef Golden-Fingers het volgende:

[..]

Laat de leverancier een rekening maken met de datum van b.v woensdag 25 augustus maken...
Mag overigens ook een ondertekende "Bestelbon" zijn. (Is wat makkelijker frauderen dan met fakturen)
pi_21589835
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want?

Dat doe je nu altijd. Je dropt zelf een stelling welke aan alle kanten lek is. Daar wordt je op gewezen en dan ga je OF schofferen en mensen dom noemen of je gaat er inhoudelijk niet meer op in.

Het is heel simpel. Er komt geld binnen uit belastingen. Dat kan maar 1 keer uitgegeven worden. Aan de ene of de andere kant. Dit betekent ALTIJD dat er een groepering de dupe van bezuinigingen is. Dit betekent dus ALTIJD dat er een groepering minder te besteden heeft. Dus of je nu PC prive afschaf of de kinderbijslag... Degene die het betreft zal minder uitgeven. Ik zie dus niet in waarom de ene bezuiniging in jou opinie niets zal opleveren omdat de baten niet opwegen tegen de kosten die voortvloeien uit de bezuiniging (verlies van BTW en banen) maar dat dat bij de andere bezuiniging niet het geval zal zijn?

Leg dat eens uit.
Nou, afschaffen PC-prive: mensen kopen geen of een minder dure computer, en al helemaal niet meer om de drie jaar. Minder geld richting computerbusiness dus.

Afschaffen kinderbijslag: mensen kopen voor hun kindjes nog maar 1 (of 2) paar schoenen, kindjes moeten langer doen met hun winterjas, of wat mensen dan normaalgesproken ook doen met de kinderbijslag. De impact zal minder groot zijn omdat de kinderbijslag aan allerlei dingen gespendeerd kan worden en de pc-prive alleen aan een computer.

Ik zeg overigens niet dat ie gelijk heeft hoor, maar ik denk wel (nou ja dat hoop ik dan) dat de computers wat goedkoper gaan worden

Ik had al een nieuwsbrief van Dell binnen, om exact 16.49 uur, en die beloofde tien procent korting Kijken wat Paradigit morgen heeft.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21589887
Dom dit eigenlijk. Want

A: De computer markt krijgt weer een klap, want er zullen veel minder pc's verkocht gaan worden (of ze moeten met echt low low low budget systemen komen). En B, veel minima's konden op deze manier toch nog een redelijke pc kopen voor hun kids. Maar goed nadenken voordat ze in Den Haag wat doen is er niet bij
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_21589907
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:46 schreef LucienS het volgende:

[..]

Als jij dat denkt, sja. Ik denk echter dat hier wat berekeningen aan vooraf zijn gegaan en dat het niet is gebaseerd op een "ik denk dat".
Volgens mij kan ons kabinet nog slechter rekenen (en redeneren) dan dat ik dat kan (en ik ben dus echt slecht in rekenen, redeneren gaat nog wel )

Waarom hebben ze het trouwens vorig jaar niet afgeschaft maar alleen verlaagd? Of wacht, dat was natuurlijk stiekem eigenlijk een laatste waarschuwing....
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:52:47 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21591902
wij balen ook als een stekker. Want wij wilde effe er een leuke actie van maken op m,n werk.
Ik werk bij een computergroothandel. Maar helaas onze leuke handel kan niet door gaan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_21592420
En terecht werken moet je voor je spullen en een pc upgraden voor spelletje d.m.v. pc prive kan niet meer! LEKKER VOOR JE!
pi_21592440
Overigens gaan we hier maar verder :

PC Prive regeling per direct gestopt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')