de stichting Magenta beheert het Meldpunt discriminatie Internet: het MDI, deze stichting heeft hiervoor inmiddels honderden duizenden euros aan subsidie ontvangen. De financiële middelen en besteding daarvan worden in het volgende artikel uit de doeken gedaan: http://www.netkwesties.nl/editie75/artikel1.php Hiervan zal ik enkele gekortwiekte passages aanhalenquote:Zoals al lang werd vermoed zijn R.Eissens en de fascisten van AFA dikke vriendjes.
Toen het MIDI (onder leiding van Eissens en goed voor 2 ton aan euro's salaris,snoepreisjes en andere onzin, toegekend door de Nederlandse regering) wat probleempjes kreeg met mensen die zich in de financiële verantwoording van Eissens gingen verdiepen werd het hem toch wat heet onder de voeten.
Vele van Eissens z'n sites verdwenen als sneeuw voor de zon, zo ook met kafka.nl(…)
Ps. Spuistraat 216 is Vrankrijk. Uitval basis van ETA terroristen, ketchup gooiers, etc.quote:Immers het MIDI en Kafka.nl (de site die o.a. NieuwRechts en de kandidaat-leden ervan probeerde te demoniseren, iets waar men bij Fortuyn ook niet vies van was met alle gevolgen van dien) kwamen bij een man terecht, de man die 2 ton per jaar kreeg om objectief vast te stellen wat discriminatie was, een man die een AFA site had?
Tja dan ga je als “slinksert” toch wel ff heel snel je sporen uit wissen?
Inderdaad kafka.nl kwam in andere handen.
Door wie?
Hier het rapport:
Resultaat voor kafka.nl
Domeinnaam kafka.nl (eerste domein)
Status actief
Registrant Dhr. Willem Hart
Spuistraat 216
1012 VT AMSTERDAM
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact Willem Hart
+31 (0)651682822
kafkanet@xs4all.nl
Registrar Plushosting B.V.
Minervum 7092 B
4817 ZK BREDA
Netherlands
Technisch contact NOC Plushosting
+31 (0)76 5225738
domain-admin@plushosting.nl
Willem Hart zegt U?
HALLO DAAR ZIJN WE WEER!!!!
Willem Hart alias Jaap van Beek, spreekbuis van AFA.
Dit is het schatje http://www.jongefortuynisten.nl/jaap.van.beek.jpg
Zo blijkt dat Eissens en AFA innige banden hebben.
Ik hoop dat er eens iemand wakker wordt in Den Haag en gaat begrijpen dat er een halt moet worden toegeroepen aan dubieuze organisaties als die van Eissens.
Een onafhankelijke onderzoeksinstelling dient zich niet in te laten met krakers die het fysieke geweld niet schuwen omdat simpelweg anderen een andere mening hebben, een van de peilers van elke democratie.
Wat dacht je van: Moet deze organisatie nog wel subsidie krijgen? Is dit wel zuiver etc.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Wat is je punt?
Misschien, echter heeft de boodschap weinig met de boodschapper te maken. Daarnaast is nieuw rechts een doodnormale Nederlandse partij (niet veroordeeld of verboden bedoel ik). En deze man heeft het op zijn beurt weer van de jonge fortunisten.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Misschien goed om even de eigenaar van het betreffende web-log voor te stellen om de OP-tekst in de juiste context te kunnen lezen. Ik citeer zijn eigen tekst:
Misschien kun je dan even onderbouwen waarom dat niet zou moeten want ik vind je bron niet echt helder. Naast dat die nogal vooringenomen en rancuneus overkomt, valt er niet uit op te maken wat nou precies het probleem zou zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:58 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Wat dat je van: Moet deze organisatie nog wel subsidie krijgen? Is dit wel zuiver etc.
Het is gewoon geen objectief verhaal. En dat NR niet veroordeeld of verboden is doet helemaal niet ter zake. Dat betekent nog niet dat ze gelijk hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:58 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Wat dacht je van: Moet deze organisatie nog wel subsidie krijgen? Is dit wel zuiver etc.
[..]
Misschien, echter heeft de boodschap weinig met de boodschapper te maken. Daarnaast is nieuw rechts een doodnormale Nederlandse partij (niet veroordeeld of verboden bedoel ik). En deze man heeft het op zijn beurt weer van de jonge fortunisten.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:00 schreef SCH het volgende:
Misschien kun je dan even onderbouwen waarom dat niet zou moeten want ik vind je bron niet echt helder. Naast dat die nogal vooringenomen en rancuneus overkomt, valt er niet uit op te maken wat nou precies het probleem zou zijn.
Het is een nogal paranoia weblogje waar je dat vandaan hebt.
Als jullie het doorkijken zie je dat alleen de aanzet hiervoor van dat weblogje afkomstig is. Het grootste deel is afkomstig van http://www.netkwesties.nl/ (zoals ik ook aangaf). De cijfers die vermeld worden komen van stichting Magenta of jaarverslagen. Er is niks onobjectiefs aan de cijfers, aan de aantal euros van subsidies en aan het resultaat wat die heeft opgeleverd. Het gene wat juist niet objectief blijkt is de stichting Magenta zoals het weblogje ons wil laten zien, zij registreerde kafka.nl.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is gewoon geen objectief verhaal. En dat NR niet veroordeeld of verboden is doet helemaal niet ter zake. Dat betekent nog niet dat ze gelijk hebben.
Onzin, MDI werkt samen en wordt gesteund door de NLIP en de CRI, alleen in Nederland strafbare feiten worden aangekaart bij providers en Justitie. Ik heb een aantal malen met ze te maken gehad, de emails zijn uitermate correct en nuttig voor providers die hun naam niet graag verbonden zien aan bepaalde zaken zoals racisme, nazisme en oproepen tot geweld.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:02 schreef PJORourke het volgende:
De gedachtepolitie op internet. Zo kennen we ze weer: altijd tegen de vrijheid van meningsuiting, pardon, tegen vrijheid.
En ze hebben veel ruzie met maroc.nl gehad over het anti-semitisme.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:18 schreef Tijger_m het volgende:
Er is ook door de MDI aangifte gedaan tegen Ertan.nl bijvoorbeeld voor het Lonsdale publiek weer begint te blaaten dat ze alleen rechts extremisten vervolgen (en arme Michieltje natuurlijk)
Dat geeft wel even een ander beeld dan het suggestieve:quote:Er werden 1008 meldingen gedaan [...] In totaal beoordeelde het MDI 1798 uitingen die werden gemeld [...] Van 1238 uitingen constateerde het meldpunt dat er sprake was van strafbaar materiaal. Naar aanleiding hiervan werden 881 verzoeken tot verwijdering verzonden. In 557 gevallen werd dit verzoek opgevolgd en in 324 gevallen niet. Van deze 324 uitingen zal over 143 aangifte worden gedaan (26 dossiers) en 169 zullen worden voorgelegd aan het OM/LECD voor verdere toetsing.[...]
uit de OP/web-logquote:2002:
Meldingen: 1.008
Uitingen: 1.798
Aangiften: 6 (met in totaal 75 uitingen)
quote:Er is niks onobjectiefs aan de cijfers
Verschrikkelijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:19 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Reclamefilmpje voor het MDI: http://www.meldpunt.nl/content/index4.htm
Nogmaals, de cijfers komen van: http://www.netkwesties.nl. Artikel:quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De cijfers uit de OP (en dus van het web-log) zijn overigens onjuist. In het jaarverlag over 2002 van het MDI valt bijvoorbeeld het volgende te halen:
[..]
Dat geeft wel even een ander beeld dan het suggestieve:
[..]
uit de OP/web-log
En dat terwijl TS zegt:
[..]
Ik zie het. Dat betekent dus dat netkwesties zijn huiswerk ook al niet goed gedaan heeft. Een goed journalist hoeft van mij niet onpartijdig te zijn, maar dient wel de feiten te controleren. Die verslagen zijn gewoon openbaar, en je kan er zelf in nalezen dat de cijfers van netkwesties niet kloppen dan wel onvolledig zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:29 schreef Tyrhraustur het volgende:
...
Nogmaals, de cijfers komen van: http://www.netkwesties.nl. Artikel:
http://www.netkwesties.nl/editie75/artikel1.php
De TS (ik dus) refereert dan ook naar dit artikel, zoals duidelijk aangegeven is.
Dat hele verhaal van Netkwesties is jammer genoeg geen journalistiek produkt maar een erg partijdig broddelwerkje dat vanaf de eerste regel stelt waar het op uit is. Het Meldpunt deugt niet. Dus als bron is het niet zo interessant.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie het. Dat betekent dus dat netkwesties zijn huiswerk ook al niet goed gedaan heeft. Een goed journalist hoeft van mij niet onpartijdig te zijn, maar dient wel de feiten te controleren. Die verslagen zijn gewoon openbaar, en je kan er zelf in nalezen dat de cijfers van netkwesties niet kloppen dan wel onvolledig zijn.
Dat de cijfers van netkwesties niet kloppen zie ik nog niet duidelijk naar voren komen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie het. Dat betekent dus dat netkwesties zijn huiswerk ook al niet goed gedaan heeft. Een goed journalist hoeft van mij niet onpartijdig te zijn, maar dient wel de feiten te controleren. Die verslagen zijn gewoon openbaar, en je kan er zelf in nalezen dat de cijfers van netkwesties niet kloppen dan wel onvolledig zijn.
Dat jij het een goede zaak vindt kan ik niet bevatten maar wel geloven. Echter kun je het toch onmogelijk een goede zaak vinden dat een organisatie welke naast door het weblog aangetoonde banden ook nog eens een directeur heeft wie voor Afa verschillende betoging schriftelijk heeft verslagen deze rol uitvoert.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een goede zaak dat er een dergelijk meldpunt is. Natuurlijk is het voer voor extreem-rechtse partijen omdat die graag ongebreideld hun racistische en fascistische uitingen willen doorzetten.
Of het Meldpunt nu goed georganiseerd is, kan ik niet beoordelen. Maar de goedkope verdachtmakingen het op de persoon spelen van NR is een wat sleetse en verlopen tactiek. En het toont aan dat ze blijkbaar niet echt inhoudelijke argumenten tegen het Meldpunt hebben.
Ik ben het oneens met de GroeneRidder - een meldpunt tegen haat is hard nodig, een soort van waakhond is prima - het is altijd goed om aan de wet te toetsen of het niet uit de hand loopt.
beetje cru om nieuw rechts allochtonenhaters te noemen is het niet. De gegevens zijn inmiddels veranderd, dat was de aanzet voor het schrijven van dat weblog. Of oudere gegevens op te vragen zijn (naast het screenshot welke dat weblog levert) weet ik, echter zal ik het uitzoeken.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:40 schreef Bluesdude het volgende:
Ik deed een domeincheck op: http://www.sidn.nl/sidn/f(...)CHECKED&domein=kafka
En ik zie nergens de naam Magenta en Eissens staan.
Hoe kan ik de bewering van die allochtonenhater controleren ?
Niet dus....
Er wordt gesuggereerd dat uit de meldingen over 2002 slechts 6 aangiften voortgekomen zijn. Dat is ver bezijden de waarheid van 143 aangiften, en 169 toetsingsaanvragen bij het OM/LECD.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:36 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Dat de cijfers van netkwesties niet kloppen zie ik nog niet duidelijk naar voren komen.
[..]
Jij liegt er liever over..dat wist ik al.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:43 schreef Tyrhraustur het volgende:
beetje cru om nieuw rechts allochtonenhaters te noemen is het niet.
Is Nieuw rechts dan schuldig aan discriminatie, racisme en fascisme? Afa is een organisatie wie verschillende malen zeer aggresiefe betogingen heeft georgansieerd, zich daarbij verzette tegen de wet. En wordt verdacht van tientallen criminele feiten. Niet een organisatie die geschikt is om te oordelen, en niet een organisatie waar je als overheid graag je subsidies mee in verband ziet worden gebracht.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:39 schreef SCH het volgende:
Waaorm niet? Ik deel die hetze tegen AFA niet en het lijkt me logisch dat mensen die zich inzetten tegen discriminatie, racisme en fascisme uit dezelfde soort achtergrond komen en geen NR-verleden hebben bijvoorbeeld.
Kom op, zeg.... Get real...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:48 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Is Nieuw rechts dan schuldig aan discriminatie, racisme en fascisme?
Sluimernazi's zou een betere term zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:43 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
(het is niet mijn weblog, niet dat ik er vanuit ga dat je over mijn persoon praat, maar toch wil het even vermelden). Wanneer de cijfers niet kloppen is dat tamelijk onfris, doch weten we niet van welke kant die onfrisse geur komt aandrijven. Voor het zelfde geld zijn de cijfers door het MDI later veranderd? In ieder geval is dit een mooie gelegenheid op de schrijver te mailen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
t gesuggereerd dat uit de meldingen over 2002 slechts 6 aangiften voortgekomen zijn. Dat is ver bezijden de waarheid van 143 aangiften, en 169 toetsingsaanvragen bij het OM/LECD.
Ik weet niet of het MDI wel of geen bestaanrecht heeft. Dat kan ik als buitenstaander niet beoordelen. Ik kan wel de beweringen van netkwesties over de cijfers controleren, net als iedereen.
Ik vind het best als je misstanden aan de kaak wil stellen, maar zoals netkwesties het doet is tamelijk onfris: insinuaties, onjuiste/onvolledige cijfers. Oncontroleerbare/ongefundeerde beweringen, etc. Voor dat je dit soort uitspraken overneemt op je weblog zou je toch even de moeite moeten nemen een paar zaken te controleren?
Ik heb geen idee waar je het over hebt, en wanneer jij je niet ophoudt zie ik mij genoodzaakt om bij een moderator melding te maken van jouw ongefundeerde beschuldiging.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:45 schreef Bluesdude het volgende:
Jij liegt er liever over..dat wist ik al.
Ja... tuurlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:48 schreef Tyrhraustur het volgende:
Is Nieuw rechts dan schuldig aan discriminatie, racisme
Sommige leden welquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:48 schreef Tyrhraustur het volgende:
en fascisme?
In mijn ogen is dat nog vrij mild uitgedrukt. Maar xenofoben of racisten mag ook als je dat liever hebt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:43 schreef Tyrhraustur het volgende:
Michiel Smit is toch de NR-führer ? (rechts op de foto)quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:43 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Herhaling: Jij liegt graag over het ware karakter van extreemrechts.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:54 schreef Tyrhraustur het volgende:
Ik heb geen idee waar je het over hebt, en wanneer jij je niet ophoudt zie ik mij genoodzaakt om bij een moderator melding te maken van jouw ongefundeerde beschuldiging.
JAquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:48 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Is Nieuw rechts dan schuldig aan discriminatie, racisme en fascisme?
I'd like to second that...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Herhaling: Jij liegt graag over het ware karakter van extreemrechts.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:04 schreef Tyrhraustur het volgende:
Niemand zal van mij afpakken dat in Europeaan ben, dat ik Dietsch ben, dat ik Fries ben, dat ik een zoon van mijn (voor)ouders ben en dat ik mijzelf ben! Ik prefer elke van deze waarde boven zijn standgenoten. Ik prefer het om Europeaan te zijn en geen Arabier, ik hou er van om Dietsch te zijn en geen Frans, ik heb er schik in om Fries te zijn en geen Hollander, ik verkies mijn familie boven de jouwe en ik ben liever mij dan jij.
En waarom, omdat ik al deze superior acht boven zijn standsgenoten, zij zijn deel van mij identiteit.
Nee niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
hier heb je alvast een voorbeeldquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:48 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Is Nieuw rechts dan schuldig aan discriminatie, racisme en fascisme? Afa is een organisatie wie verschillende malen zeer aggresiefe betogingen heeft georgansieerd, zich daarbij verzette tegen de wet. En wordt verdacht van tientallen criminele feiten. Niet een organisatie die geschikt is om te oordelen, en niet een organisatie waar je als overheid graag je subsidies mee in verband ziet worden gebracht.
Over zichzelf dusquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:59 schreef Tyrhraustur het volgende:
/maakt melding.
Ik val eerder onder de defenitie links hoor. Nou terug naar enigzins het onderwerp, of niet?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:01 schreef SCH het volgende:
Over zichzelf dus![]()
Dat het tijd wordt voorterugbetaling van verspild en op oneigenlijke gronden verkregen gemeenschapsgeld. Daar hadden bijvoorbeeld heel wat bijstandsmoeders een opgeknapte wasmachine van kunnen kopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Wat is je punt?
Dus de extreem-rechtse links (bedoel je dat misschien) in je signature staan er alleen om mensen te waarschuwen???quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:05 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Ik val eerder onder de defenitie links hoor. Nou terug naar enigzins het onderwerp, of niet?
Vandaar ook die linkjes in je sig. Wat was het onderwerp ook alweer? Iets over die rascisten van NR, of zoiets?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:05 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Ik val eerder onder de defenitie links hoor. Nou terug naar enigzins het onderwerp, of niet?
Een rechts figuur gooit niet het MDI op één hoop met AFA, hij wil alleen een verband aantonen. En daarin geloof ik hem, waarom zou ik niet. De screenshots staan er.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:55 schreef Bluesdude het volgende:
(...)
Dit topic gaat niet over AFA maar over MDI.
Een extreemrechts figuur gooit het MDI op één hoop met AFA en jij neemt het voor waarheid aan.
Dat heet demonisering van MDI.
Wereld argument...van het geld wat besteed is om militairen naar Irak te sturen had je nog veel meer wasmachines kunnen repareren, so f'ing what?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:06 schreef sjun het volgende:
[..]
Dat het tijd wordt voorterugbetaling van verspild en op oneigenlijke gronden verkregen gemeenschapsgeld. Daar hadden bijvoorbeeld heel wat bijstandsmoeders een opgeknapte wasmachine van kunnen kopen.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:05 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Ik val eerder onder de defenitie links hoor.
Wat is er oneigenlijk aan. Ze zijn volstrekt legaal en door de meerderheid van de Tweede Kamer gewenst. Vind je het vervelend als racisme en discriminatie wordt bestreden of tast ik je nu weer in je eer aan. Het begint op te vallen Herr Sjunquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:06 schreef sjun het volgende:
[..]
Dat het tijd wordt voorterugbetaling van verspild en op oneigenlijke gronden verkregen gemeenschapsgeld. Daar hadden bijvoorbeeld heel wat bijstandsmoeders een opgeknapte wasmachine van kunnen kopen.
Ach gut je wil de belastingverlaging van een paar jaar terug ongedaan maken om die arme mensen be helpen?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:06 schreef sjun het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:07 schreef SCH het volgende:
Dus de extreem-rechtse links (bedoel je dat misschien) in je signature staan er alleen om mensen te waarschuwen???
Links is meer dan immigranten politiek, ookal schijnen de mensen in Nederland dat alang vergeten te zijn. Het onderwerp?, ik heb geen idee.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:07 schreef julekes het volgende:
Vandaar ook die linkjes in je sig. Wat was het onderwerp ook alweer? Iets over die rascisten van NR, of zoiets?
Ah, dus jouw volgende stap is het terughalen van onze belastingcenten die verspild worden aan:quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:06 schreef sjun het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |