Een vriend van mij heeft ze gisteren een mail gestuurd...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:00 schreef novus_crucio het volgende:
Ik heb de site al eerder gezien.Het zou inderdaad iets geweldig zijn maar ik denk niet dat ze zoiets gaan toelaten op de markt.
hmm... als hij zegt dat ze in september de announcement maken op TV, dan wacht ik daarop... Er zullen ook heel veel mensen/bedrijven dit proberen tegen te werken als het 4 real is...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:06 schreef ChillyWilly het volgende:
http://www.theverylastpag(...)u/scams/perendev.htm
Zou ik ook denken... Heb ze zelf nu ook een mail gestuurd met een paar links waarin gezegd wordtquote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:28 schreef DonGorgon het volgende:
Als ze in september ermee komen, dan had het al een tijd geleden op het nieuws geweest.
En 'as far as I can remember' heb ik tot op heden nog niets gezien.
Zo een geweldige uitvinding is toch Wereld Nieuws???!!
heel slim b-flipquote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:54 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Zou ik ook denken... Heb ze zelf nu ook een mail gestuurd met een paar links waarin gezegd wordt
dat het een scam is, en om opheldering gevraagd... Ook heb ik nogmaals gevraagd wat de plannen zijn en wanneer het product op de markt komt.. Misschien is er enige inconsistancy te vinden in zijn antwoorden waaruit we ook kunnen opmaken dat het een scam is...
Als je de eerste wet van de thermodynamica kent, dan weet je al genoeg.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:20 schreef Adugra het volgende:
dus als ik het goed begrijp gaat zo'n machine maar 15 jaar mee, omdat de kracht van de magneet langzaam vermindert. Hierdoor moet je dus een andere magneet gaan kopen, die met behulp van schone of vuile energie winning is opgeladen. (wind / zonne energie of vuil/ olie verbranding). Gaat dit dan niet met een omweg, net als de waterstof motor?
alleen van een waterstof motor weten we zeker dat die ook werktquote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:20 schreef Adugra het volgende:
dus als ik het goed begrijp gaat zo'n machine maar 15 jaar mee, omdat de kracht van de magneet langzaam vermindert. Hierdoor moet je dus een andere magneet gaan kopen, die met behulp van schone of vuile energie winning is opgeladen. (wind / zonne energie of vuil/ olie verbranding). Gaat dit dan niet met een omweg, net als de waterstof motor?
Lol, ik moet ook werken hoor... En ik heb al een paar reacties gegeven... Verder heb ik internet van 9 to 5... Sorry voor dit hoor...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:38 schreef MUUS het volgende:
Zou de TS ook even de moeite willen nemen om zelf wat te vertellen ipv alleen een link neerplempen?.
deze motor is ook al een paar maanden geleden langsgekomen in wfl maar ze komen binnen kort hiermee orficieel naarbuiten met een werkende motor zechen zequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 06:22 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig , ik heb het eens eerder gezegd in een van mijn topics , dat magneten de nieuwe energie bron zouden worden en zie hier de magneet motor. , paar maanden terug , en werd toen voor gek verklaard
dit is inderdaad de toekomst.
Dit riekt verdacht veel naar een uitgebreide, door veel wetenschappelijk klinkende termen omgeven versie van een sterke magneet aan een stok vóór een auto hangen: In theorie trekt de magneet de auto aan, waardoor de auto gaat rijden, en omdat de magneet d.m.v. een stok aan de auto vast zit blijf je rijden...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 09:35 schreef B-FliP het volgende:
[Uitleg]
ehm... als je goed leest bedoel ik echt iets anders hoor... De energie die de motor produceert wordt verwekt door een dynamo... Verder is het ronddraaien van de binnenste cylinder om een dynamo aan te drijven niet gelijk aan hoe je een auto voorttrekt door een magneet... Het afstoten van 2 magneten is best sterk... En als je hiermee een cylinder kan laten draaien waardoor een dynamo wordt aangedreven, heb je al gratis energie... En ehm... ik gebruik verder geen wetenschappelijke termen... :Squote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:39 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Dit riekt verdacht veel naar een uitgebreide, door veel wetenschappelijk klinkende termen omgeven versie van een sterke magneet aan een stok vóór een auto hangen: In theorie trekt de magneet de auto aan, waardoor de auto gaat rijden, en omdat de magneet d.m.v. een stok aan de auto vast zit blijf je rijden...
...maar in de praktijk werkt dat ook niet...
Afstoten en aantrekken is bij gelijke magneten gelijk... dus het totaal aan afstotings- en aantrekkingskracht heft elkaar op. Daarom is het inderdaad te vergelijken met auto en magneet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:48 schreef B-FliP het volgende:
[..]
ehm... als je goed leest bedoel ik echt iets anders hoor... De energie die de motor produceert wordt verwekt door een dynamo... Verder is het ronddraaien van de binnenste cylinder om een dynamo aan te drijven niet gelijk aan hoe je een auto voorttrekt door een magneet... Het afstoten van 2 magneten is best sterk... En als je hiermee een cylinder kan laten draaien waardoor een dynamo wordt aangedreven, heb je al gratis energie... En ehm... ik gebruik verder geen wetenschappelijke termen... :S
Wederom wil ik je wijzen op mijn mail van vandaag.. 9:35... Ik heb het niet over het aantrekken, maar alleen het afstoten... Het gedeelte wat aan trekt, zit aan de andere kant en wordt afgeschermd...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:02 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Afstoten en aantrekken is bij gelijke magneten gelijk... dus het totaal aan afstotings- en aantrekkingskracht heft elkaar op. Daarom is het inderdaad te vergelijken met auto en magneet.
Die wetenschappelijke termen sloeg op die Perendov-website - die overigens inderdaad al lang bezig zijn, al meerdere keren hebben geroepen dat ze binnen een paar maanden met serieproductie beginnen en dan er vervolgens achterkomen dat ze onvoldoende startkapitaal hebben en gaan bedelen bij een heleboel mensen die erin trappen.
Zoals iemand al zei, "eerste wet van de thermodynamica".
Voordat de magneet in het wiel zover in de buurt van de magneet is in de klem die eromhgeen zit zal het wiel ook met een kracht de andere richting geduwt wordenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Wederom wil ik je wijzen op mijn mail van vandaag.. 9:35... Ik heb het niet over het aantrekken, maar alleen het afstoten... Het gedeelte wat aan trekt, zit aan de andere kant en wordt afgeschermd...
Deze post heeft overigens niets met perendov te maken en is een theorie die ikzelf heb...
Die eerste opmerking ben ik niet helemaal zeker van... Maar de 2e is zeker correct, alleen als je er dan vanuit gaat hoe lang een magneet mee gaat, moet dit te verwaarlozen zijn...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:25 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
Voordat de magneet in het wiel zover in de buurt van de magneet is in de klem die eromhgeen zit zal het wiel ook met een kracht de andere richting geduwt worden
en als ze dit met magnetische afscherming grootendeels kunnen opvangen dan moeten de magneten nog gemaakt worden. Hiervoor is ook niet bepaalt weinig energie nodig die ergens door opgewekt moet worden
www.google.comquote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:28 schreef DonGorgon het volgende:
Als ze in september ermee komen, dan had het al een tijd geleden op het nieuws geweest.
En 'as far as I can remember' heb ik tot op heden nog niets gezien.
Zo een geweldige uitvinding is toch Wereld Nieuws???!!
quote:"wat is dit"
wss het antwoord op het ergieprobleem
"ooh dan" ( me pa)
"ja zoiets hebben we idd nodig als olie opraakt" (me zus)
ja maar dat is niet echt een handige instelling he ?
dit ding betekend dat we nu kunnen beginnen met het stilleggen van de kerncentrales
die 500 dingen die een kwart ton gemiddeld per stuk per jaar produceren
"(ik weet niet wat toen kwam maar het was gelijk off topic toen)"
en ik kan nog wel meer voorbeelden aandragenquote:hele verhalen met maten hierover .. eentje was handig .. nou als dit op de markt komt dan willen ze waarschijnlijk wel iets verdienen..
hele tijd later ik hem eens vragen .. wat denk je ..allemaal van die kleintjes in serie .. of een grote .. wat zou productiever zijn
"als het al werkt"
hoezo als het al werkt.. heeft 2 maand proefgedraaid zonder verlies in output .. zit nota bene een rem op dat ie zich niet kapotdraaid .. wat ie doet omdat zonder die rem het blijft versnellen
"(ik weet niet wat toen kwam maar het was gelijk off topic toen)"
ja en nee .. kijk dat heb ik ook al eens als argument gehoord waarom het niet werkt (waarmee ze bedoelen geen echte PM is) .. omdat het startenergie nodig heeftquote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:22 schreef Detroit het volgende:
Dit riekt naar perpetuum mobile: http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_Mobile
in hennep zie ik in iedergeval een stuk meer dan aandrijving met magneten en het is ook een sterke plant waardoor er minder bestrijdings midellen gebruikt hoeven worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:50 schreef coz het volgende:
[..]
www.google.com
zoek::perendev fok
ik doe een gok
ik heb het al met meerde mensen hierover gehad ..ik drukte het filmpje gister nog in de dvd bij een verjaardag
[..]
[..]
en ik kan nog wel meer voorbeelden aandragen
ik las net nog een aankondiging van iets in september .. ik kan bijna niet wachten
geweldige tijd waarin we leven .. we kunnen NU het energieprobleem oplossen
wat we btw al lang konden doen als we wilden (industriehennep zou een stuk helpen ..hout wat groeit als onkruit ..3x per jaar een bos rooien .. biogas.. olie enzenz )
helaas lopen zo veel mensen met hun hoofd in het zand
je kan niet ergens meer energie uithalen dan dat er ingestopt isquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:32 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Die eerste opmerking ben ik niet helemaal zeker van... Maar de 2e is zeker correct, alleen als je er dan vanuit gaat hoe lang een magneet mee gaat, moet dit te verwaarlozen zijn...
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef DoctorB het volgende:
Onzin.
omdat ze beweren dat er geen uitstoot is en die is er ook niet als de motor zal werkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:17 schreef coz het volgende:
ik heb dit hele topic nog niet gelezen , maar wat is er tegen die magneten ?
ik zal je ignorantie vergeven maarquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef DoctorB het volgende:
Onzin.
Deze motor gaat niet werken.
Niet opgelet bij natuurkunde op de school?
De site ziet er TE gelikt uit. ergo: SCAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
er bestaan ook natuurlijke magneten.. daarnaast maak je magneten weer door de ijzerdelen allemaal dezelfde kan uit te krijgen .. wrijving en/of electriciteit .. maar daar zal ik de boekjes op moeten naslaan .. dan is er toch nog geen uitstootquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:01 schreef -Beestje- het volgende:
omdat ze beweren dat er geen uitstoot is en die is er ook niet als de motor zal werken
maar wel bij produktie van magneten
Bij de auto zit de magneet aan de auto vast... Hier gaat het om magneten die los van elkaar bewegen, en waarin de afstand versteld kan worden... Bovendien gaat het om heel erg veel magneten die een circel vormen met een stuwing naar 1 kant... Bovendien ga jij ervanuit dat de buitenste cylinder ook los gekoppeld is... Dit is niet het geval, anders zou heel de uitvinding nergens op slaan... Alleen de binnenste cylynder kan draaien, en drijft daarmee een dynamo aan...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:07 schreef DzjieDub het volgende:
Maar wat denk je dan dat er gebeurt? Die magneten staan schuin, inderdaad. Ze worden door de buitenste ring aangetrokken maar kunnen die ring nooit bereiken en daardoor gaat 't ding draaien... wat is daar dan anders aan dan dan de magneet voor de auto? Daar komt de kracht ook niet 'uit de pols'.
"Iedere actie heeft een brengt een gelijke re-actie teweeg". De magneten worden met dezelfde kracht afgestoten als dat ze worden aangetrokken. Aangezien het 'wiel' wrijving ondervindt betekent dat DUS dat het meer energie kost om het wiel draaiende te houden dan dat het kan opleveren.
De kracht van magneten is essentieel niet anders dan, bijvoorbeeld, de zwaartekracht. Toch heb je er (hoop ik) geen moeite mee te begrijpen waarom een machine waarbij water naar beneden valt, daarbij een dynamo aandrijft die weer een pomp aandrijft die hetzelfde water weer omhoog pompt, niet kan werken...
Ik, een nobel prijs... ???quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:28 schreef coz het volgende:
niet uit niets maar uit de werking van de magneten
je hebt het filmpje gezien ?
ik snap je standpunt maar magneten zijn een geval apart ..neem twee natuurlijke magneten en hou ze dicht bij elkaar .. dan stoten ze of elkaar af .. of als je er een omdraaid trekken ze elkaar aan
die kracht komt dan toch uit niets(iig niet uit je pols)
vergeet ook niet dat op het wiel de magneten schuin geplaatst zijn
en doordat dus aan beide kanten de binnenste magneten afgestoten worden gaat dat ding draaien
ik zou zeggen dat verdient wel een nobelprijs
zo simpel in principe ..zo onlogisch in de praktijk .. kijk maar naar de reacties
LEES DAN EENS JOH!!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:56 schreef DzjieDub het volgende:
"stuwing naar één kant" KAN NIET bij magneten. Actie = reactie. De "stuwing" naar een kant betekent automatisch een even sterke trekkracht de andere kant op. Ga aub eerst even tweede-klas natuurkundeboekjes doorlezen voor je met dit soort opmerkingen komt.
Die buitenring zag ik op dat filmpje. Wat je niet ziet is of op de as die je daar ziet beginnen met draaien een simpel elektromotortje is gemonteerd... en ik durf te wedden dat dat wel het geval is.
't Ding is effectief niets anders dan op onderstaand plaatje, maar dan met magneten in plaats van zwaartekracht. In theorie is 't leuk bedacht, maar in 't eggies kan 't niet.
[afbeelding]
ok, denk dat je het nu goed hebt gevisualiseerd... Alleen begrijp ik niet hoe + en + elkaar kunnen aantrekken, de - zit aan de andere kant en zal totaal niet in contact komen met de + van de andere magneten... Ook staan ze net onder een schuine hoek van elkaar waardoor ze elkaar van elkaar wegduwen naar 1 bepaalde kant.. Omdat de buitenste cylinder vast zit zal deze kracht zich dus dubbel manifesteren op de binnenste cylinder...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:10 schreef DzjieDub het volgende:
OK, sorry hoor, maar het verhaal blijft hetzelfde: De magneten zullen elkaar afstoten maar zodra ze elkaar voorbij zijn gaan ze elkaar weer aantrekken... in no time zullen ze een 'evenwicht' gevonden hebben en zal de as stil komen te staan.
Jouw theorie zou werken als de werking van (staaf)magneten exact vanuit het midden naar buiten gericht was (zoals die dubbele lichtsabel van Darth Maul in Star Wars I zeg maar) - maar in werkelijkheid volgt het magnetisch veld een soort ronding rond de uiteinden, en - heel belangrijk - buigt weer naar zichzelf toe.
[afbeelding]
Hmmm... hier moet een oplossing voor te vinden zijn... misschien een verschil in het aantal graden waarop verschillende magneten bevestigd zijn?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:25 schreef DzjieDub het volgende:
Probeer maar twee staafmagneten eerst naar elkaar toe te duwen met de + tegenover de plus. Lukt (bijna niet). Wat wel heel makkelijk gaat is ze met de + tegenover de + en dan iets ten opzichte van elkaar verschoven naar elkaar te duwen. Je zult eerst wat weerstand voelen, maar vlak daarna zullen ze elkaar onweerstaanbaar aantrekken. Datzelfde zal gebeuren met jouw motor - de polen die recht tegenover elkaar staan zullen elkaar inderdaad afduwen, maar zodra ze niet meer recht tegenover elkaar staan beginnen ze een aantrekkingskracht te vertonen. Netto is de aantrekkingskracht gelijk aan de afstoting.
Thanks coz.. die kan waarschijnlijk ook...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:07 schreef coz het volgende:
volgens mij ..maar dan ben ik dus een leek
[[url=http://img45.exs.cx/img45/4884/perendev.th.jpg]afbeelding][/URL]ja snel geschetst
minder layout veneukend nu
dank je welquote:Op zondag 29 augustus 2004 19:15 schreef Schorpioen het volgende:
MEG staat voor Motionless Electromagnetic Generator en er wordt geclaimd dat deze energie uit een vacuum kan halen, de zgn nulpuntsenergie. Zie oa Tom Bearden's MEG in massaproductie! of doe een google search op "tom bearden" of kijk bijv hier: http://www.cheniere.org/
Lees nog eens door, denk nog eens na, dan kun je zelf ook vast antwoord geven.quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:49 schreef pomtiedom het volgende:
Is dat ook perpetuum mobile of kan dat? De lamp hoeft niet eeuwig aan te blijven, maar slechts een uur of 3 met aducuaat lichtniveau.
Nou, het is in principe geen perpetum mobile, hij gaat niet oneindig door en hij heeft ook startenergie nodig.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:01 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Lees nog eens door, denk nog eens na, dan kun je zelf ook vast antwoord geven.
Het heeft helemaal niks met een perpetuum mobile te maken, het is niks meer dan een zwaar inefficiente accu...quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:08 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Nou, het is in principe geen perpetum mobile, hij gaat niet oneindig door en hij heeft ook startenergie nodig.
In principe zou het mogelijk zijn om met een startenrgie (zoals het net) een lamp heel fel laten branden voor een minuut of vijf (en door hitte en licht de zonnecellen voorladen) en dan via een accu en een stroomregulator de lamp constant voor een uur of drie te laten branden door de vooropgeslagen energie en de toegevoegde constante energie van de lamp.
Maarja, wie ben ik, ik bedoel, twee diploma's in electrotechniek betekenen nog niets vandaar ook de vraag hier. Ik bedoel, het is maar een ideetje.
Hangt ervan af. Op lange termijn is het gebruik van die zonnecellen wellicht goedkoper als het net. Maar dat duurd dan zeg een jaar of 100. Tenzij je van die gratis zonnecelrekenmachintjes hebt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:33 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks met een perpetuum mobile te maken, het is niks meer dan een zwaar inefficiente accu...
Nou als je 2 diploma's electrotechniek hebt weet je wellicht dat van de energie die in een lamp gaat maar een heel klein deel omgezet wordt in licht. De rest gaat verloren aan warmte en daar is weinig energie van te redden. Dus ook als je lichtcellen met een rendement van 100% (vette science fiction) hebt is het nog een superinefficiente manier... maar dit is geheel off topic hier.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:36 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Hangt ervan af. Op lange termijn is het gebruik van die zonnecellen wellicht goedkoper als het net. Maar dat duurd dan zeg een jaar of 100. Tenzij je van die gratis zonnecelrekenmachintjes hebt.
Haha, dat is precies wat ik bedoelde!!! Nice!!!quote:Op maandag 30 augustus 2004 05:46 schreef Pinobot het volgende:
http://www.fdp.nu/./perendev/
Hier wordt een beetje onderzoek gedaan door "gelovigen".
Het werkt niet maar dat mag je nooit weerhouden om het te proberen.
over welke wet heb je het precies?quote:Op woensdag 1 september 2004 15:43 schreef coz het volgende:
so far is het bewijs dat het niet kan van de nonbelievers dat wat hen geleerd is en een wet die weinig met magnetisme te maken heeft ?
maar conclusie is dus dat het wel zou kunnen ?
en wat vonden de nonbelievers van die fdp.nu link ?
het is de wet van behoud van energie: magnetisme is energie.. dus het heeft wel degelijk wat te maken met deze wet. Deze wet is onderhand nu echt wel bewezen (en anders ben jij de nonbeliever)quote:Op woensdag 1 september 2004 15:43 schreef coz het volgende:
so far is het bewijs dat het niet kan van de nonbelievers dat wat hen geleerd is en een wet die weinig met magnetisme te maken heeft ?
maar conclusie is dus dat het wel zou kunnen ?
en wat vonden de nonbelievers van die fdp.nu link ?
Die wet is nooit te bewijzen, net zo goed als het niet bestaan van God niet te bewijzen valt.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:58 schreef Bensel het volgende:
het is de wet van behoud van energie: magnetisme is energie.. dus het heeft wel degelijk wat te maken met deze wet. Deze wet is onderhand nu echt wel bewezen (en anders ben jij de nonbeliever)
dat is ongeveer hetzelfde als beweren dat zwaartekracht niet te bewijzen isquote:Op donderdag 2 september 2004 00:24 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Die wet is nooit te bewijzen, net zo goed als het niet bestaan van God niet te bewijzen valt.
whoppa en zie hier je energie input -in- het syteem. Vervolgens zal de boel dus -zo goed als- vrijwingsloos zijn opgehangen dit insamenwerking met een lichte (in massa) constructie zal er voor zorgen dat het systeem hard zal gaan ronddraaien. Echter als je energie wil aftappen van dit systeem dan zal het weer zeer snel tot stilstand komen om het simpele feit dat er gewoon ontzettend weinig energie is ingestopt in de eerst plaats.quote:Op donderdag 2 september 2004 10:48 schreef coz het volgende:
dus nogmaals de reactie dat er die wet is en altijd energieverlies is
wat heb ik daaraan ? daar vroeg ik niet om![]()
[afbeelding]
is dus van die andere site
perendev claimt dat het ding op gang komt op het moment dat de magneten die er omheen zitten dichterbij komen [...]
Vrije-energie motorquote:Op donderdag 2 september 2004 12:04 schreef pfaf het volgende:
Is dit het vervolg op dat andere topic?
Stel je het volgende voor de magnetische moter (ben z'n naam kwijt) is een lege emmer en de energie die je in dit systeem stopt is water.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:00 schreef coz het volgende:
als dat ding dus blijft draaien en de energie die je aftapt niet zo groot is dat het ding tot stilstand komt dan hoeft dat dus niet
dus kan alsnog dat systeem werken toch
[...]
Het is jouw interpretatie van de vergelijking die niet klopt.quote:Op donderdag 2 september 2004 10:48 schreef coz het volgende:
de vergelijking met het heuvellandschap is een vergelijking die niet helemaal klopt
het gaat over een tweetal heuvels en een vrijwingsloos karretje, wat in principe een goed voorbeeld is van dat er niet meer energie inzit dan dat er energie inzit. maar zou een goedgeplaatste (electro)magneet boven dat heuveltje (karretje zit vast aan een vrijwingsloos spoor) niet voor aantrekking over de top (en afstoting naar beneden (nog leuker)) kunnen zorgen ?
k .. dus imo , ze hebben dat blok met dat wiel en die twee staven die ze wss pneumatisch die kant uitbrengen (en vastzetten) en dat is het volgooien wel, en dan kan die dus draaien ? is het dan niet dat ie tot een bepaald nivo kan leeglopen en het dan idd niet meer doet (de dynomo + wrijving) maar dat als ie draaid je daar nog wel goed je best op moet doen (het vastzetten)quote:Op donderdag 2 september 2004 12:13 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
Stel je het volgende voor de magnetische moter (ben z'n naam kwijt) is een lege emmer en de energie die je in dit systeem stopt is water.
Op het moment dat je die armen om de rotor dichterbij brengt voeg je energie aan het systeem toe, je gooit de emmer vol met 10 Liter water. Vervolgens zorg je dat het systeem -zo-goed-als- wrijvingsloos wordt opgehangen. Dan nog heb je altijd een beetje energieverlies door wrijving. Stel je dit voor dat die grote emmer een ietsie pietsie lekt. Er druppelt dus water uit de emmer. Zou je maar lang genoeg blijft wachten dan raakt op een gegeven moment de emmer leeg en staat de rotor dus stil.
Als je nu daarnaast ook nog eens energie uit het systeem tapt; cq een kraantje met water open zet dan raak de emmer alleen maar sneller leeg. Als je dus enige energie productie van betekenis uit dit systeem wil hebben moet je de kraan behoorlijk ver open zetten; en -voila- je emmer stroomt in een zeer rap tempo leeg...
ik hoop dat ik het mss wat duidelijker heb verwoord.![]()
Er zijn veel (geschoolde) mensen bezig om een soortgelijke motor werkend te krijgen... Het idee, enquote:Op donderdag 2 september 2004 12:32 schreef exile0000 het volgende:
Je kunt dus trouwens wel een wiel met één magneet langs steeds kleinere magneten laten draaien, maar dat lukt dus maar 1 rondje. Daarna heb je weer energie nodig om voorbij de eerste (sterkste) magneet te komen!
Daar ben je te laat mee.quote:Op donderdag 2 september 2004 15:10 schreef B-FliP het volgende:
Zal dit ook ff bij de startpost zetten...
Had je zelf onderhand ook door.quote:Op donderdag 2 september 2004 15:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar ben je te laat mee.
het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keerquote:Op donderdag 2 september 2004 13:03 schreef coz het volgende:
k .. dus imo , ze hebben dat blok met dat wiel en die twee staven die ze wss pneumatisch die kant uitbrengen (en vastzetten) en dat is het volgooien wel, en dan kan die dus draaien ? is het dan niet dat ie tot een bepaald nivo kan leeglopen en het dan idd niet meer doet (de dynomo + wrijving) maar dat als ie draaid je daar nog wel goed je best op moet doen (het vastzetten)
Nee, als jij je hand onder een zware steen legt, kan je daar ook geen energie uit halen. Er rust wel potentiele energie op je handen die vaak uitgedrukt wordt in een hoog vocabulair volume.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:02 schreef coz het volgende:
[..]
het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keer
volgens mij zijn de tegenstanders het er wel over eens dat dat ding kan/gaat draaien op het moment dat de buitenste magneet naar binnen beweegt ?
is het dan niet vergelijkbaar met dat je twee magneten naar elkaar toe duwt (dan vastzet) en de energie aftapt van het naar buiten duwen .. wat in dat geval dus eerst het wiel laat draaien door de plaatsing van de magneten die aan het wiel zitten
als je dat wiel kan laten draaien doordat de magneten elkaar afstoten, dan kun je toch vrij veel energie eruit slepen ?
quote:het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keer
volgens mij zijn de tegenstanders het er wel over eens dat dat ding kan/gaat draaien op het moment dat de buitenste magneet naar binnen beweegt ?
is het dan niet vergelijkbaar met dat je twee magneten naar elkaar toe duwt (dan vastzet) en de energie aftapt van het naar buiten duwen .. wat in dat geval dus eerst het wiel laat draaien door de plaatsing van de magneten die aan het wiel zitten
als je dat wiel kan laten draaien doordat de magneten elkaar afstoten, dan kun je toch vrij veel energie eruit slepen ?
quote:Op donderdag 9 september 2004 19:18 schreef Bensel het volgende:
ja, maar dat is marginaal, en zeker geen oplosing voor het wereld energie probleem.. Want, als de magneten eenmaal uitgewerkt zijn (en dat gebeurt), dan zal hij stilvallen. en opnieuw energie erin stoppen kost altijd meer energie dan dat er uit komt. Dat is ook zo met fossiele brandstoffen. Die zijn 'opgeladen' (hebben potentiele energie verkregen) door de zon. Die haal je er later uit (door verbranding)
dat had ik al door (accuvergelijking), maar als dat het probleem is van perendev dan is het dus niet dat het geen goede uitvinding isquote:Op donderdag 9 september 2004 21:31 schreef Bensel het volgende:
Sorry hoor, maar ik krijg nog steeds berichten van mensen die hier in de praktijk meequote:Op zondag 12 september 2004 22:03 schreef Zpottr het volgende:
Even voor de mensen die wel doorhebben dat een machine als voorgesteld niet kan werken: doe net als ik en laat de believers alsjeblieft believen. Het is je energie echt niet waard. In het andere topic (bv. de quote een paar pagina's terug over het heuvellandschap als zwaar vereenvoudigd model was van mij: wanhoopspoging) heb ik het ook geprobeerd.
Als je de moeite neemt op dit forum iets simpel en enigzins goed uit te leggen, krijg je ofwel geen antwoord meer (bastards) ofwel er wordt een of andere vage bewering gemaakt dat er al zoveel "natuurwetten" aangepast zijn in de loop der jaren. Of er volgt weer een iets aangepast model waarin de gelovige weer een omweg gevonden denkt te hebben. Het is een bodemloze put.
Het grote probleem van dit soort topics is dat de believers absoluut de achtergrond missen om te begrijpen waarover ze het hebben. Ook wordt er totaal geen moeite gedaan zich enigszins te verdiepen in de aard van magnetische velden, waardoor er vrolijk gedefinieerd wordt dat de gebruikte magnetische velden "afgeschermd" worden waardoor ze plots in exact één richting gaan afstoten, en de rest van de veldlijnen irelevant wordt. Best heftig moet ik zeggen.
Verspil er je energie niet aan, het is pointless.
Voor de believers: verdiep je alsjeblieft gewoon eens iets meer dan oppervlakkig in de materie. uit wat hier allemaal bijeen getiept wordt lijkt het me vrij duidelijk dat jullie je revolutie blijkbaar niet eens belangrijk genoeg vinden om eens een natuurkundeboek open te slaan. Weiger je die moeite te nemen, doe dan jezelf en anderen een plezier en neem gewoon aan wat een stel door de wol geverfde wetenschappers je proberen te vertellen.
[/rant]
En ik ben dus ook niet op zoek naar een perpetuum mobile, maar een alternatieve krachtbron diequote:Op woensdag 15 september 2004 11:28 schreef Bensel het volgende:
Bflip.. de zon is dan de krachtbron.. en zelfs de zon is een keer 'op' Er bestaat geen energie uit niks. En nog iets: de apparaten voor het maken van energie uit opstijgende lucht moeten ook gemaakt worden,en kost ook weer energie enz.. Dus, de vraag is altijd: is het rendabel om dit te exploiteren? Er zullen vast mensen zijn die experimenteren met dit soort dingen, en vast en zeker komen er wel nieuwe energie bronnen uit, maar een perpetuum mobile zal het nooit worden
Woestijnen en andere warme vlaktes als batterijen van alle landen? Globalisatie ten top... De rest bijvullen met waterkracht en wind energie...quote:Op woensdag 15 september 2004 15:19 schreef mechatronics het volgende:
de tijd dat die zon op is is nog duizenden jaren weg,
de tijd dat die fossiele brandstoffen opzijn / heel erg schaars worden zal ik nog wel meemaken
alleen, die zonnetoren levert niet genoeg energie / m2 om in NL geplaatst te worden he. maar alle kleine beetjes helpen.
Ja, en weet je hoeveel vierkante kilometer woestijn we hebben? niet te spreken over zee oppervlak? Als ze enorme olieleidingen kunnen plaatsen, kunnen ze ook enorme stroomdraden plaatsen...quote:Op woensdag 15 september 2004 17:02 schreef mechatronics het volgende:
heb je wel gekeken dat je wel n aardig oppervlak had voor maar 200.000 huishoudens?
ik zou zeggen, maak daar de waterstof en verscheep dat dan met tonnen de rotterdamse haven in![]()
Hoeveel kost het om die pijpleidingen te maken? Dan maar in 10 tot 20 jaar terug verdient ipv 8... So what? Ik snap al die negativiteit en onwillendheid omtrend dit onderwerp niet... Als er miljarden in een negatief project als Irak gestoken kan worden, dan kan je toch op zijn minst de wereld van duurzame energie gaan voorzien... O nee... niemand heeft interesse in een win-win situatie...quote:Op woensdag 15 september 2004 17:53 schreef Bensel het volgende:
weet je hoeveel geld en energie dat het kost om zulke stroomdraden te maken?. daar gaat je rendement...
er is ook nog stroomverlies in de kabels enzo ik weet de hele verlies vormule niet helemaal meer uit mn hoofd maar het werd berekend per meter en bij verhoogde stroom I stond er nog een leuke ^2 achter.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:00 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Hoeveel kost het om die pijpleidingen te maken? Dan maar in 10 tot 20 jaar terug verdient ipv 8... So what? Ik snap al die negativiteit en onwillendheid omtrend dit onderwerp niet... Als er miljarden in een negatief project als Irak gestoken kan worden, dan kan je toch op zijn minst de wereld van duurzame energie gaan voorzien... O nee... niemand heeft interesse in een win-win situatie...
en nu nog steeds...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 06:22 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig , ik heb het eens eerder gezegd in een van mijn topics , dat magneten de nieuwe energie bron zouden worden en zie hier de magneet motor. , paar maanden terug , en werd toen voor gek verklaard
Ja, maar dan heb je dus het principe van een veer uitgelegd. Maar in plaats van een metalen spiraal wat je indrukt of uitrekt bewaar je de energie in magneten. Je hebt dan een ingewikkelde opwindmotor gemaakt.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:02 schreef coz het volgende:het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keer
grappig dat TÜV dus wel iets wat nep is kan testenquote:Also expected early next week is a report from the TÜV from the testing they have been running on the motor since late March
en deze is dus afgewonden op het moment dat die magneten uitwerken ?quote:Ja, maar dan heb je dus het principe van een veer uitgelegd. Maar in plaats van een metalen spiraal wat je indrukt of uitrekt bewaar je de energie in magneten. Je hebt dan een ingewikkelde opwindmotor gemaakt.
nee dat is het nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:13 schreef coz het volgende:
Immers het plaatsen van die magneten uit en weer in positie door pneumatische beweging is toch weer lager dan wat er als elek tot dan uit komt
je weet wel dat TUV op veiligheid/kwaliteit/etc. test he, dan hoeft het niet te werken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:13 schreef coz het volgende:
[..]
grappig dat TÜV dus wel iets wat nep is kan testen
-------------
verder hou eens op met zeggen dat een perpetuum mobiel niet kan DUUUUH
dan moet je iets maken wat al gaat draaien als je bezig bent het te maken en dat kan niet want dan heb je het nog aangezet enzenzenz
maar iets wat tussen een energieopwekker(standaard motor) en een perpetuum zit is iets anders en in die categorie zou die motor van perendev vallen
en energie uit niets zou niet kunnen nee ook duuh, de zon als voorbeeld raakt ook een keer op
zonnecellen moeten ook gemaakt worden enzenzenz .. maar praktisch gezien als je een zonnecel hebt en de zon dan heb je wel energie daarna uit niets extra
-----(niet happen ..even stoom blazen) ---
[..]
en deze is dus afgewonden op het moment dat die magneten uitwerken ?
in dat geval is het toch gewoon een prachtproduct
of anders volgens iemand zou je steeds moeten opwinden en zou dat ding maar een x aantal ronden draaien, nou als je dan een keer zou moeten zwengelen is er nog niets aan de hand. immers het plaatsen van die magneten uit en weer in positie door pneumatische beweging is toch weer lager dan wat er als elek tot dan uit komt
vooral dat van TUV klinkt interessant
TU Delft is hier nog hard mee bezigquote:Op donderdag 16 september 2004 11:01 schreef Alecks het volgende:
[..]
en nu nog steeds...
[..]
Mechatronics: Ik heb de site van die magnetische lager bekeken: leuke plaatjes, maar weinig uitleg. Maar een lager zou moeten werken, inderdaad. Zelfs dan wordt het nog knap lastig (lees onmogelijk) om het volledig wrijvingsloos te krijgen, maar het komt akelig in de buurt. Maar een motor ervan maken: nee, inderdaad niet.
...
Mjah, maar die behoudswetten hangen nauw samen met de structuur van ruimte en tijd. ( isotropie, homogeniteit) Dus als de structuur van de ruimte-tijd nou es totaal anders is dan we altijd hebben gedacht.......niet dat ik dat denk trouwens, dat acht ik als zeer onwaarschijnlijk. Maar hier een sprankje hoop voor de believers van perpetuummobilesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:27 schreef TA het volgende:
Dat is nep... Je stopt er geen energie in en toch komt het eruit --> perpetuum mobile. Volgens onze huidige natuurkundige wetten is dat onmogelijk. Als deze motor werkt zullen dus heel wat onderzoek gedaan moeten worden want dan kloppen een heleboel natuurkundige theorieen niet...
nee, het gaat er meer om dat het volgens normen geproduceerd wordt, dat er geen materiaalscheuren inzitten, wat er gebeurd met zo en zo een realistische kracht erop, en vele andere materiaalproeven. bijvoorbeeld of iets niet overmatig snel gaat corroderen (roesten in het fout nederlands) en dat soort dignen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:24 schreef coz het volgende:
als ie het niet doet dan zijn ze iig snel klaar![]()
![]()
nouja ..zullen maar weer afwachten dus
en dan nog is het onzinnig op een niveau want alles is dus veilig .. zolang je er maar ver genoeg vandaan blijft en het niet aanzet .. lijkt me niet dat TUV dus iets test wat het niet doet
ze testen of iets veilig is in het gebruik .. en dan moet het wel werken
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mjah, maar die behoudswetten hangen nauw samen met de structuur van ruimte en tijd. ( isotropie, homogeniteit) Dus als de structuur van de ruimte-tijd nou es totaal anders is dan we altijd hebben gedacht.......niet dat ik dat denk trouwens, dat acht ik als zeer onwaarschijnlijk. Maar hier een sprankje hoop voor de believers van perpetuummobiles![]()
quote:PERPETUAL MOTION, or PERPETUUM MOBILE, in its usual significance, not simply a machine which will go on moving for ever, but a machine which, once set in motion, will go on doing useful work without drawing on any external source of energy, or a machine which in every complete cycle of its operation will give forth more energy than it has absorbed. Briefly, a perpetual motion usually means a machine which will create energy.
maar ze zullen niet even de tijd nemen om te kijken en zeggen of het wel of niet werkt ?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:28 schreef mechatronics het volgende:
[..]
nee, het gaat er meer om dat het volgens normen geproduceerd wordt, dat er geen materiaalscheuren inzitten, wat er gebeurd met zo en zo een realistische kracht erop, en vele andere materiaalproeven. bijvoorbeeld of iets niet overmatig snel gaat corroderen (roesten in het fout nederlands) en dat soort dignen.
en als ie niet werkt kan je er nog zat op testen...
dit is de meest belangrijke zin. Hoe je het ook bekijkt.. zelfs windenergie heeft een externe energiebron nodig: de wind, die op z'n beurt weer ontstaat door de zon. ook kolen zijn ontstaan door de zon (fotosynthese). maw, er is geen enkel apparaat die uit zichzelf, zonder externe energiebronnen, energie maakt. er gaat immers altijd op de 1 of andere manier energie verloren.. (door wrijving, omzetting in warmte, energie verlies uit systeem (energielekkage) enz.. en dat heb je ALTIJD.quote:without drawing on any external source of energy
Hangt heel erg van de opdracht af. Zulke instituten hebben iha een bepaalde opdracht, en onderzoeken dan dat en niet iets anders. Als ze dus als taak hebben de veiligheid te onderzoeken, dan onderzoeken ze dat. Daar zit hun expertise en niet ergens anders.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:47 schreef coz het volgende:
[..]
maar ze zullen niet even de tijd nemen om te kijken en zeggen of het wel of niet werkt ?
als TUV zegt dat [ quote ] allemaal binnen norm is plus dat het apparaat ook daadwerkelijk werkt of niet dan zijn we toch klaar met het gezeur![]()
bijvoorbeeld de feature dat ie zich kapot draaid als de rem het begeeft .. dan kunnen ze onderzoeken of de rem het kan begeven en of die zich kapot kan draaien
is het niet leuker om te weten of ie het uberhaubt doet .. als dat hele afstoten met magneten --> draaien het niet doet dan zal die zich ook niet kapot draaien .. tenzij je er een of andere klopboor op de as zet .. maar dat valt toch al niet binnen de grens waar tuv op onderzoekt
ja hey , das wel heel kort door de bocht hequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:22 schreef coz het volgende:
dus wachten we af of ze gaan zeggen
hij is veilig want hij doet het toch niet
hij is niet/wel veilig op punt .. en .. en
waar komt het heelal vandaan ? ( oei die is flauw )quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:22 schreef Bensel het volgende:
Ik ze ook niet dat groene energie niet bestaat, maar dat er geen energie uit niks kan komen..
ach ik hou het soms graag simpelquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:34 schreef mechatronics het volgende:
ja hey , das wel heel kort door de bocht he
Persoonlijk verwacht ik dat ik morgen nog gewoon moet gaan tanken.quote:Vrije-energie motor wordt gedemonstreerd
Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: Pure Energy Systems News
Gepubliceerd: zondag 3 oktober 2004 @ 11:36
In juli berichtten wij dat een Duits bedrijf een vrije-energiemotor op de markt zou gaan brengen. Het bedrijf Perendev verwacht woensdag hun vier magnetische motoren af te hebben die ze daarna publiekelijk zullen demonstreren.
kijk een redelijke fatsoendelijke uitleg ...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 06:57 schreef PeterM het volgende:
Ik wil nog wel even proberen uit te leggen waarom ik denk dat perendev een scam is en het magneetwiel niet werkt. Beschouw het volgende figuur:
het geld was weer eens opquote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:28 schreef -Beestje- het volgende:
maar aan de andere kant had dat ding nu niet ondertussen getest moeten zijn in duitsland gepresenteert op duitse tv en wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |