Ow, sorry, ik verwarde met Mayo. Die is dus ziek.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:45 schreef Bartoli het volgende:
Beloki start wel hoor Placebeau, en wel voor Saunier-Duval
CSC komt best met een goed team hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:53 schreef placebeau het volgende:
Wat een lappenteam waar CSC trouwens mee afkomt.
Er doen ook een hoop vraagtekens mee, voor mij altans. Frigo bijvoorbeeld, die in Zurich verbazend sterk voor de dag kwam. Of Garzelli, of vinokourov. Het zou wel leuk zijn om wat meer buitenlanders in de top van het klassement te zien.
Niet op Sporza, dat net verdwijnt na volgende week, maar wel op TV1quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:25 schreef MrLazy het volgende:
België zendt de Vuelta uit, op Sporza wel te verstaan.
Hopelijk laten de mannen van Liberty Seguiros en Euskatel meer zien dan in de Tour en wordt het een strijd tussen alle toppers zonder pech en ziekte. Natuurlijk is een onbekende naam erbij nog veel leuker
Yeeeessssss.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet op Sporza, dat net verdwijnt na volgende week, maar wel op TV1![]()
De combinatie Tour - Vuelta blijkt al langer goed te lukken , de combinatie Giro - Tour lukt al jaren niet meer, dus krijg je nu vooral een combinatie Giro - Vuelta daardoor , denk ik , waardoor de Vuelta dus de typische vueltarenners, een reeks tour toppers én de besten uit de giro in 1 ronde samenkrijgt ...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:26 schreef mitt het volgende:
Sterk deelnemersveld inderdaad, potverdrie..
opvallend veel Giro-mannen vind ik, maar dat kan aan mij liggen
en 6 mountaintop finishes, en een goede Petacchi kan het wel eens een fantastische Vuelta gaan wordenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De combinatie Tour - Vuelta blijkt al langer goed te lukken , de combinatie Giro - Tour lukt al jaren niet meer, dus krijg je nu vooral een combinatie Giro - Vuelta daardoor , denk ik , waardoor de Vuelta dus de typische vueltarenners, een reeks tour toppers én de besten uit de giro in 1 ronde samenkrijgt ...
Qua sprinters is de vuelta wel dramatisch zwak bezet, als petacchi een beetje in vorm is verliest hij in principe geen enkele sprint ...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:36 schreef mitt het volgende:
[..]
en 6 mountaintop finishes, en een goede Petacchi kan het wel eens een fantastische Vuelta gaan worden
Nee idd..er zijn ook weinig sprintetappes dus hebben ze er weinig te zoeken. Maar als Petacchi afstapt zijn er veel kanshebbers over die normaal niet zomaar een massasprint winnen maar dan wel kans hebben (bijv. Van Heeswijk).quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Qua sprinters is de vuelta wel dramatisch zwak bezet, als petacchi een beetje in vorm is verliest hij in principe geen enkele sprint ...
Elk zijn mening , maar ik vind het zo'n ploeg dat mossel noch vis is, héél goede renners , maar net niet geschikt voor het grote werk ...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:51 schreef spruud het volgende:
Niet mee eens
Jeker en Piepoli zijn geen mannen om de ronde te winnen wel top 15 te eindigen. Ze hebben idd geen mannen voor het klassement omdat te winnen maar wel om met dat soort mannen etappes te winnen en daar zal het ze tenslotte ook omgaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor Jeker en Piepoli is tot nog toe een 3 weken durende ronde altijd te lang gebleken , Perdiguero verschoot zijn beste papieren al eerder dit seizoen , Canada is vooral een hardrijder en Beloki is een groot vraagteken ...
quote:Op donderdag 2 september 2004 17:03 schreef zjroentje het volgende:
Wat bedoel je met 'niet door de keuring'?
Te hoge hematocrietwaarde?
Inderdaad..quote:Op donderdag 2 september 2004 21:16 schreef Leatherface het volgende:
Dat is ook niet de eerste keer voor Casagrande.
Casagrande had Tendinitis dus dan kan je niks presteren. Hij heeft geen koers gereden t/m Juli. In Juli tijdens de Brixia Tour was zijn heroptreden weer.quote:Op donderdag 2 september 2004 21:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens is het misschien wel niet toevallig dat Casagrande uitgerekend in dit jaar waar er nieuwe EPO tests zijn opvallend slecht presteerde
Beetje naief.quote:Op vrijdag 3 september 2004 00:57 schreef Bartoli het volgende:
En een te hoog hematocriet duidt niet op doping, maar nu het al de 2x is heeft die wel de schijn tegen.
Die "tendinitis" bij Casagrande dook vorig seizoen ook al 2x "spontaan" op toen hij 2x uit een rittenwedstrijd (Giro en Td Suisse ?) op enkele ritten van het einde toen hij in een héél goede klassementspositie stond . Nu ben ik geen dokter, maar ik weet wel dat tendinitis niet bepaald iets is wat van de ene rit op de andere gaat opduiken ...quote:Op vrijdag 3 september 2004 00:57 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Casagrande had Tendinitis dus dan kan je niks presteren. Hij heeft geen koers gereden t/m Juli. In Juli tijdens de Brixia Tour was zijn heroptreden weer.
En een te hoog hematocriet duidt niet op doping, maar nu het al de 2x is heeft die wel de schijn tegen.
3 man schenen geen benen te hebben vandaag, en tja, dan houdt het op.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:50 schreef The_Hives het volgende:
Rabo heeft het rustig aangedaan?
Dat is inderdaad lastig fietsen...quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
3 man schenen geen benen te hebben vandaag, en tja, dan houdt het op.
Volgens Wuyts hoopt Freire in de vuelta vooral ondanks zijn pijnlijke zitvlak kilometers te maken met het oog op het WKquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:17 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lastig fietsen...
Ik had ergens gelezen dat Rabo Freire in de eerste dagen in de leiderstrui wou krijgen, nou dat kunnen ze dan ook wel weer vergeten![]()
freire moest na 3 km al lossen, waarna rabo 2x heeft gewacht. Daarna zijn 5 renners toen doorgegaan en 3 hebben gewacht op freirequote:Op zaterdag 4 september 2004 18:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
3 man schenen geen benen te hebben vandaag, en tja, dan houdt het op.
De succesvolle Freire-techniek. Een heel seizoen vrijwel niets laten zien (OK, hij heeft Milaan-San Remo mogen winnen van Zabelquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens Wuyts hoopt Freire in de vuelta vooral ondanks zijn pijnlijke zitvlak kilometers te maken met het oog op het WK
In de vuelta zijn geen bonificaties volgens mij, maar als Max morgen als eerste USP renner over de finish komt met minstens 2 plekken verschil voor Landis krijgt hij de leiderstrui (er vanuitgaande dat hij in dezelfde tijd van de winnaar finisht natuurlijk)quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:52 schreef BillyBeflap het volgende:
Grote kans trouwens dat Max morgen de leiderstrui gaat pakken via bonificaties.
Die Rabojongeren gaan er volgens mij vanaf morgen gewoon invliegen en na een week in de vuelta beginnen ze te ontdekken dat die ronde eigenlijk 3 weken duurt en je daarin "economischer" met je krachten moet omspringen waardoor ze met een ei in hun broek de laatste 2 weken zullen mogen afhaspelen (de echte toppers komen dan nog maar op stoom ... )quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:38 schreef Bartoli het volgende:
zeg nu zelf wat verwachten jullie wel van Rabobank in deze ronde![]()
komop zeg die ploeg is veel te jong op Freire, Hunter en Den Bakker na om potten te breken in een ploegentijdrit.
Freire/Hunter voor dagsucces en de rest kan zich tonen in ontsnappingen meer zit er echt niet in.
En The Hives, geloof me nu maar ze hebben En Bloc die tijdrit afgelegd.
Tactisch wel erg sterkquote:Op zondag 5 september 2004 18:43 schreef sniper20 het volgende:
Zabel werd inderdaad bijna de hekken in gekwakt door die helper van Petacchi.
Het is eigenlijk simpel, als Velo dit nog eens flikt, moeten ze 'm gewoon uit de Vuelta zetten. 1 keertje kan nog (alhoewel het heel duidelijk was dat hij het bewust deed), maar bij "hervallen" ->quote:Op zondag 5 september 2004 18:43 schreef sniper20 het volgende:
Zabel werd inderdaad bijna de hekken in gekwakt door die helper van Petacchi.
Twas idd niet netjes.quote:Op zondag 5 september 2004 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is eigenlijk simpel, als Velo dit nog eens flikt, moeten ze 'm gewoon uit de Vuelta zetten. 1 keertje kan nog (alhoewel het heel duidelijk was dat hij het bewust deed), maar bij "hervallen" ->
Jawel hoor. Adbu kreeg het ook nog eens voor elkaar om zichzelf in de hekken te fietsen terwijl de dichtsbijzijnde concurrent een paar meter naast hem fietste.quote:Op zondag 5 september 2004 21:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ach, men heeft hier nooit Abdou zien spurten vroeger zeker , die had geen treintje helpers nodig om het halve peleton de nadars in te duwen ...
Zijn mooiste spurt vind ik nog altijd een van de eerste keren dat Abdu in "beeld" kwam in het wielrennen. bij een massaspurt in de Vredeskoers reed hij rechts op de weg 300 meter voor de meet om te eindigen aan de linkerkant van de weg, met de 4 man die naast hem spurtten de vangrails in ...quote:Op zondag 5 september 2004 22:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel hoor. Adbu kreeg het ook nog eens voor elkaar om zichzelf in de hekken te fietsen terwijl de dichtsbijzijnde concurrent een paar meter naast hem fietste.
morgen en dinsdag Max aankomsten, licht naja iets meer als dat bergop voor een sprint (althans als je profiel moet geloven).quote:Op zondag 5 september 2004 19:01 schreef mitt het volgende:
[..]
Tactisch wel erg sterk
Dat in tegenstelling tot van Heeswijk, die weer hopeloos te ver achterin zat..
wel in de leiderstrui
Hij kondigde het al aan voor morgen.quote:Op zondag 5 september 2004 23:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
morgen en dinsdag Max aankomsten, licht naja iets meer als dat bergop voor een sprint (althans als je profiel moet geloven).
weet ik maar dat moet volgens mij vandaag zijn Zroenquote:Op maandag 6 september 2004 09:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hij kondigde het al aan voor morgen.
Hij zei etappe 3, en die is toch dinsdag, aangezien ik ervan uitga dat de ploegentijdrit niet als etappe 1 wordt geteld.quote:Op maandag 6 september 2004 12:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
weet ik maar dat moet volgens mij vandaag zijn Zroen![]()
quote:Op maandag 6 september 2004 15:09 schreef Keano het volgende:
Veneberg in de aanval
De NOS zendt de Vuelta alleen live uit in de weekenden. Doordeweeks is er een verslag in de sportjournaals.quote:Op maandag 6 september 2004 20:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ehm waar is nu de fokking NOS?
inderdaad, Jean en Mart warenweer heerlijk van t weekend maar de belgen zijn ook goed te pruimenquote:Op maandag 6 september 2004 20:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De NOS zendt de Vuelta alleen live uit in de weekenden. Doordeweeks is er een verslag in de sportjournaals.
Maar het is gewoon op de Belg (en evt. Eurosport)..
Een dag maarquote:Op maandag 6 september 2004 18:49 schreef zjroentje het volgende:
Van Heeswijk ook jammer genoeg het geel kwijt.
Ploeggenoot Joachim draagt het nu.
Vandaag is zijn doel..quote:Op maandag 6 september 2004 22:01 schreef du_ke het volgende:
Dan moet van Heeswijk morgen maar winnen en daarmee weer bonificatie verdienen en het geel.
quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:51 schreef Butra het volgende:
Freire en Zabel kwamen dicht dit keer.
Max had toch aangekondigd dat hij vandaag ging winnnen. Ik heb hem niet gezien, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:52 schreef mitt het volgende:
[..]
van Heeswijk heeft geen benen hoor ik nu
Dat was Matthew Whitequote:Op dinsdag 7 september 2004 18:40 schreef Zwansen het volgende:
Grappig toen die, volgens mij, Cofidis renner naast de weg kwam!
Dat zit er dik in ja..quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien schiet Max overigens ook wel gewoon te kort om zich in het nerveuze gedoe van een massaspurt in een grote ronde te mengen ?
2x 3e en 1x 4equote:Op dinsdag 7 september 2004 18:40 schreef Zwansen het volgende:
Grappig toen die, volgens mij, Cofidis renner naast de weg kwam!
Freire zit er steeds dichtbij! al 3e keer dat ie 3e is?
we overschatten Max gewoon. Sprinten winnen in kleinere rondjes is wat anders dan in nerveuze grote rondes. Dat nerveuze gedoe is niks voor Max.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien schiet Max overigens ook wel gewoon te kort om zich in het nerveuze gedoe van een massaspurt in een grote ronde te mengen ?
Giro zenden ze ook niet live uit. En ik vind het nog vrij netjes dat ze het weekend wel live doen. Nederland is nu eenmaal niet zo wielerminded als België.quote:Op woensdag 8 september 2004 16:01 schreef Jelminho het volgende:
Heb alleen geen Eurosport, wat een farce. Die NOS moet rap de Vuelta uit gaan zenden, slaat ook nergens op dat ze 1 de 3 grote rondes zowat boycotten..
was die dan al ooit van de grond afgeraakt dan met zijn voeten. Kan me geen air van Alejandro voor de geest halen dat die dat wel deed.quote:Op woensdag 8 september 2004 21:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mooi van Menchov, maar ik vond vooral Aitor Gonzalez verrassend sterk. En ook Cadel Evans blijft goed meedoen. En het is misschien ook goed voor Valverde dat die nu even terug met de voeten op de grond komt.
Beweer ik dat hij een air heeft?quote:Op woensdag 8 september 2004 22:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
was die dan al ooit van de grond afgeraakt dan met zijn voeten. Kan me geen air van Alejandro voor de geest halen dat die dat wel deed.
Een aankoop waar Quickstep echt niet over mag klagen.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
93 Jose Antonio Pecharroman (Spa) Quick.Step-Davitamon
Hij had te horen gekregen van Ferretti dat men in de vuelta alles op Petacchi blijft zetten , en hij het alleen moet rooien (hij had graag Cioni als permanente helper gekregen ,meen ik ) , waarna hij zelf vanochtend aan de Spaanse pers zei dat hij dan maar opstapt bij Fassa (zijn contract is toch ten einde dit jaar blijkbaar) Die wil zich dus nog eens showen aan de andere teams ...quote:Op donderdag 9 september 2004 00:01 schreef rubbereend het volgende:
en daar gaat Botero weer
Aitor Gonzalez reed daar even op boosheid omhoog, die had net te horen gekregen dat hij weg mocht begreep ik van de tv
alles op Petacchiquote:Op donderdag 9 september 2004 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij had te horen gekregen van Ferretti dat men in de vuelta alles op Petacchi blijft zetten , en hij het alleen moet rooien (hij had graag Cioni als permanente helper gekregen ,meen ik ) , waarna hij zelf vanochtend aan de Spaanse pers zei dat hij dan maar opstapt bij Fassa (zijn contract is toch ten einde dit jaar blijkbaar) Die wil zich dus nog eens showen aan de andere teams ...
Dat deed Ferretti toch ook al in de giro hé , het mag nog een mirakel heten dat Cioni na een volledige week de halve rit mee op kop te sleuren daar nog 4de in werd.quote:Op donderdag 9 september 2004 00:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alles op Petacchidr zijn zo weinig mogelijkheden voor hem deze vuelta dat je toch niet een heel team op hem hoeft af te stemmen
maar daar had hij nog meer mogelijkheden, maargoed, sommige ploegrijders zijn ondergrondelijkquote:Op donderdag 9 september 2004 00:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat deed Ferretti toch ook al in de giro hé , het mag nog een mirakel heten dat Cioni na een volledige week de halve rit mee op kop te sleuren daar nog 4de in werd.
Ja dat is de sterkte van Cioni al zullen sommige dat wel weer linken aan iets wat niet magquote:Op donderdag 9 september 2004 00:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat deed Ferretti toch ook al in de giro hé , het mag nog een mirakel heten dat Cioni na een volledige week de halve rit mee op kop te sleuren daar nog 4de in werd.
Botero heeft nu een goeie reden want een deel van T-Mobile heeft een voedselvergiftiging opgelopen vandaar dat Hiekmann, Wesemann en Botero eruit zijn en Schreck en Vinokourov op grote achterstand binnenkwamen.quote:Op donderdag 9 september 2004 00:01 schreef rubbereend het volgende:
en daar gaat Botero weer
Aitor Gonzalez reed daar even op boosheid omhoog, die had net te horen gekregen dat hij weg mocht begreep ik van de tv
Evans heeft verklaard dat iedereen er ziek van is geworden (zou om een visgerecht gaan) alleen de een wat erger dan de andere.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voedselvergiftiging ? Laat mij niet lachen , er zijn tientallen voorbeelden van ploegen geweest met "onverklaarbare" voedselvergiftigingen. Met nog als ultieme voorbeeld de PDM ploeg waar de "bedorven kip" achteraf "bedorven intrapelid" bleek te zijn ...
Aitor die zal wel moeten wil die een nieuw contract krijgenquote:Op donderdag 9 september 2004 12:40 schreef zjroentje het volgende:
Waar haalt Aitor dit ineens vandaan.
En tja, Botero.![]()
Ja, dat zal dan wel. Wel frappant in mijn ogen, deze 'revelatie'.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Aitor die zal wel moeten wil die een nieuw contract krijgen
Revelatie is het sowieso niet, frappant tsjaquote:Op donderdag 9 september 2004 15:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ja, dat zal dan wel. Wel frappant in mijn ogen, deze 'revelatie'.
Revelatie tussen haakjes.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Revelatie is het sowieso niet, frappant tsja
niks meer gepresteerd won in zijn Fassa-periode wel nog 3 ritten in een Grote Ronde dat kunnen er ook niet veel zeggenquote:Op donderdag 9 september 2004 15:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Revelatie tussen haakjes.
Sinds zijn vertrek bij Kelme niks meer gepresteerd, en nu net voordat hij bij Fassa opkrast, rijdt hij erg sterk.
Ik heb geen kok en medisch team tot mijn beschikking, nog nooit voedselvergiftiging gehad. En de helft van die arme T Mobile ploeg, die in hetzelfde hotel als een andere ploeg zat en waar, hebben ze nu toch wel met een paar man wel prijs zeker.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Evans heeft verklaard dat iedereen er ziek van is geworden (zou om een visgerecht gaan) alleen de een wat erger dan de andere.
Met als resultaat Wesemann, Hiekmann, Botero en nu ook Klier naar huis en Vinokourov en Schreck op achterstand.
Zabel, Konecny en Evans zouden er het minste last van hebben.
Dus hoe verklaar je dat dan Joost-mag-het-weten??
Gisteren nog gezegd dat ze dat toegewezen krijgen door de organisatie en dat de hotels niet altijd veel sterren hebbenquote:Op donderdag 9 september 2004 15:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb geen kok en medisch team tot mijn beschikking, nog nooit voedselvergiftiging gehad. En de helft van die arme T Mobile ploeg, die in hetzelfde hotel als een andere ploeg zat en waar, hebben ze nu toch wel met een paar man wel prijs zeker.
Ofwel is het een samenloop van amateurisme (het niet controleren van de teambegeleiding van het voedsel in een sport waar je medisch bijzonder goed begeleid wordt, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk) en toeval (een twintigtal man van een andere ploeg die in hetzelfde hotel zit, nemen ALLEMAAL een ander menu), ofwel is het verdacht.
Dan moet je nog notabene er rekening mee houden dat al die ploegen in gerenomeerde hotels verblijven. Nu kun je mij veel wijsmaken , maar van een voedselvergiftiging bij meerdere mensen in een sterrenrestaurant heb ik nog nooit gehoord.
hij won wel de tijdrit in de Giro vorig jaar maar voor de eindwinst deed die toen al niet meer mee en in de Vuelta was die ook al na 1,5 week pleite.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, vorig jaar deed Aitor toch ook nog een tijdje mee voor de overwinning in Giro / Vuelta voor hij opeens een inzinking kreeg in een bergrit en dan uit de rondes verdween ?
Gisteren noemde Wuyts nog 2 ploegen die samen met Tmobile in hetzelfde hotel zaten hoor ...quote:Op donderdag 9 september 2004 15:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Gisteren nog gezegd dat ze dat toegewezen krijgen door de organisatie en dat de hotels niet altijd veel sterren hebben
Heb al eens een verhaal van Marco Pinotti gehoord, daar waar ik die site over heb, van tijdens zo'n Tour en Vuelta en die zei dat niet altijd de beste hotels zijn (sommige verre van dat).
Dus kan altijd, en hoeft niet zo te zijn dat er meerdere teams in hetzelfde hotel liggen, kan wel natuurlijk.
Dat kan altijd, maar goed ligt er ook aan hoe de ingredienten die de ploeg ingekocht heeft bereid zijn.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gisteren noemde Wuyts nog 2 ploegen die samen met Tmobile in hetzelfde hotel zaten hoor ...
Kijk ,zelfs al gaat het niet om doping , dan is een voedselvergiftinging op zijn zachts gezegd "zéér onprofessioneel"
Dat is idd het beste wat je dan kan doen, maar zit nu op stage en bekijk de rit vanavond op de video nog eens dus dat Wuyts dat gezegd heeft hoor ik nu pas.quote:Op donderdag 9 september 2004 16:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En zopas zegt Wuyts nog dat het welgegelijk om een tophotel gaat waar ook Liberty Seguros logeerde. En dat het hotel (dat de beschuldigingen niet zomaar slikt) het voedsel laat onderzoeken ...
quote:Op donderdag 9 september 2004 17:15 schreef Butra het volgende:
Freire. Mooi zo, loon naar werken voor Rabo.
hij heeft een paar weken geleden bijgetekend. Voor 2 jaar geloof ik.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:16 schreef Leatherface het volgende:
Freire
Gaat die nou trouwens bijtekenen bij Rabo?
quote:Op donderdag 9 september 2004 17:17 schreef mbn het volgende:
[..]
hij heeft een paar weken geleden bijgetekend. Voor 2 jaar geloof ik.
Yepquote:Op donderdag 9 september 2004 17:30 schreef Zwansen het volgende:
Mooi palmares heeft Oscar nu al opgebouwd...
En toch wint hij, gezien zijn capaciteiten, veel te weinig. Het is een erg complete, sterke renner die ook nog eens heel snel is. Die moet de overwinningen aan mekaar kunnen rijgen.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep
2 keer wereldkampioen, Milaan - Sanremo, Tour - etappe, Vuelta - etappes.
Met Erik Dekker de meest succesvolle Rabobank - renner
Tsja, geen veelvraat zoals Zabel, Petacchi of Boonen, maar wat hij wint is meestal erg mooi.quote:Op donderdag 9 september 2004 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En toch wint hij, gezien zijn capaciteiten, veel te weinig. Het is een erg complete, sterke renner die ook nog eens heel snel is. Die moet de overwinningen aan mekaar kunnen rijgen.
Anderzijds is het meestal wel de moeite als hij dan toch eens wint.
www.lavuelta.com , daar kun je zelfs de weersvoorspellingen voor de ritten zienquote:Op vrijdag 10 september 2004 16:41 schreef ErikT het volgende:
Weet iemand een goede site waar je alle etappes enzo kan zien?
In de boekwinkel hadden ze ook al geen tijdschrift over de Vuelta...
En dat terwijl deze Vuelta dus alweer 10 keer toffer is dan de Tour van deze zomer...
Ik neem aan dat je de profielen bedoelt: http://www.lavuelta.com/04/ingles/recorrido/listado.asp?e=11quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:41 schreef ErikT het volgende:
Weet iemand een goede site waar je alle etappes enzo kan zien?
In de boekwinkel hadden ze ook al geen tijdschrift over de Vuelta...
En dat terwijl deze Vuelta dus alweer 10 keer toffer is dan de Tour van deze zomer...
Wederom vrij eenvoudig, Zabel en Freire kwamen niet dichterbij toen hij aanging..quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Petacchi
en een petacchi in vorm sprintte hun nog uit het wielquote:Op vrijdag 10 september 2004 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Petacchi.
Heeft geluk dat McEwen, Boonen en Hushovd niet meedoen.
No way. Hushovd heel, heel misschien, Boonen niet en McEwen al helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en een petacchi in vorm sprintte hun nog uit het wiel
hoevaak heeft McEwen in de Giro van Petacchi gewonnenquote:Op vrijdag 10 september 2004 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
No way. Hushovd heel, heel misschien, Boonen niet en McEwen al helemaal niet.
Waarmee ik niet wil zeggen dat hij niet zou winnen. Enkel niet zo vaak.
dat is precies wat ik bedoel en een echt gevecht tussen Petacchi en Boonen moet dan volgend jaar maar komen, of wie weet later dit jaar in Parijs-Tours.quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mcewen en Hushovd duiken momenteel enkel nog op n paar criteriums op , en Boonen beperkt zich ook tot het "regionale" circuit (weliswaar wat wedstrijden van wat hoger kermisniveau)
Zeg nu zelf, de tegenstand in de spurt in de Memorial Van Steenbergen moest van Nico Eeckhout komen , dan heeft Petacchi tenminste nog Zabel en Freire te kloppen.
Laat ons eerlijk zijn , Mcewen werd in de Giro voordurend geklopt door Petacchi , Boonen kan zeker nog geen 2 rondes op een seizoen aan , en Hushovd is zelfs gewoon veel te zwaar om in het heuvelige spaanse "vlakke" parcours te overleven.
In de Giro was McEwen niet in vorm.quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:22 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hoevaak heeft McEwen in de Giro van Petacchi gewonnen
Nu ook niet ...quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de Giro was McEwen niet in vorm.![]()
McEwen was toen wel degelijk in vorm en werd gewoon op waarde geklopt door ene Petacchi.quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de Giro was McEwen niet in vorm.![]()
Nu is die "ziek" zegt men, hahahaha dat zeggen ze al 2 weken en werd toch 2e in Midden-Zeelandquote:Op vrijdag 10 september 2004 19:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu ook niet ...![]()
Frank Hoste?quote:Op vrijdag 10 september 2004 20:16 schreef rubbereend het volgende:
wie is toch die iritante belg die er bij dat commentaar zit, hij heeft op alles kritiek, niets is goed, wat een zeikerd
Dat is Frank "Ik had evenveel talent als Roger De Vlaeminck maar heb door omstandigheden mijn carriere half gemist" Hostequote:Op vrijdag 10 september 2004 20:16 schreef rubbereend het volgende:
wie is toch die iritante belg die er bij dat commentaar zit, hij heeft op alles kritiek, niets is goed, wat een zeikerd
WK Parcours is hetzelfde als dat van 5 jaar (1999) geleden toen Freire daar voor het eerst wereldkampioen werd.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:21 schreef Zwansen het volgende:
Hoe is het WK parcours? Freire rijdt goed, zal wat zijn als hij zijn 3 WK gaan winnen dit jaar.
een keertje toch maar?quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:27 schreef Bartoli het volgende:
en de 2x toen Fast Freddy hem versloeg (toen die zelf ietwat te vroeg begon).
ja maar met 2x bedoelde ik de 2e keer dat die geklopt werdquote:Op vrijdag 10 september 2004 23:56 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
een keertje toch maar?
Toen kende ik Freire helemaal niet. Grote verassing was dat.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
WK Parcours is hetzelfde als dat van 5 jaar (1999) geleden toen Freire daar voor het eerst wereldkampioen werd.
Zegt je dat genoeg
Klopt trouwens niet, het parcours is een stuk korter dit jaar dan toen , waardoor de renners 3 of 4 keer meer over die hellingen moeten en ze dichter bij elkaar liggen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
WK Parcours is hetzelfde als dat van 5 jaar (1999) geleden toen Freire daar voor het eerst wereldkampioen werd.
Zegt je dat genoeg
ja niet helemaal idd maar parcours is grotendeels hetzelfde waar Freire in 1999 Kampioen op werd, en het blijft geschikt voor hem want dat wou die weten.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Klopt trouwens niet, het parcours is een stuk korter dit jaar dan toen , waardoor de renners 3 of 4 keer meer over die hellingen moeten en ze dichter bij elkaar liggen.
Toen was ie ook nog maar 1e jaarsprof, en zou bijna zijn gestopt als gevolg van een rugblessure.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toen kende ik Freire helemaal niet. Grote verassing was dat.
Ja hier noem je wel een rijtje renners op die niet kunnen tijdrijden op Zubeldia, Beloki, Dominquez en De Galdeano na.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In de categorie "ooit konden ze nog op een fiets rijden" :
Uitslag van vandaag :
27º 82 MENCHOV, Denis RUS IBB a 2:20
37º 6 GLEZ. GALDEANO, Igor ESP LST a 3:03
45º 36 MÖLLER, Klaus DEN ALS a 3:16
49º 8 SERRANO, Marcos ESP LST a 3:21
50º 61 ZUBELDIA, Haimar ESP EUS a 3:23
52º 161 BELOKI, Joseba ESP SDV a 3:26
67º 164 DOMINGUEZ, Juan Carlos ESP SDV a 3:50
69º 119 VALJAVEC, Tadej SLO PHO a 3:54
71º 151 CUNEGO, Damiano ITA SAE a 3:58
83º 201 GARZELLI, Stefano ITA VIN a 4:20
93º 208 TONKOV, Pavel RUS VIN a 4:34
104º 43 BUENAHORA, Hernan COL BAQ a 5:01
119º 31 CAUCCHIOLI, Pietro ITA ALS a 5:17
134º 181 VINOKOUROV, Alexandre KAZ TMO a 5:50
139º 121 PECHARROMAN, J.Antonio ESP QSD a 5:55
178º 167 PIEPOLI, Leonardo ITA SDV a 8:13
Ik weet niet of Valverde kan volgen, al was hij gister wel sterk in de tijdrit. Ik hou het bij Heras vandaag.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:30 schreef ErikT het volgende:
Wat verwachten jullie van morgen?
Ik hoop erop dat Valverde voor vuurwerk gaat zorgen, en die kans zit er wel in denk ik.
Mjah , een tijdrit midden een grote ronde is toch nog iets anders dan een losse tijdrit hé , je moet uiteraard kunnen tijdrijden , maar nu is het misschien wel meer een teken dat hij goed de eerste week doorgekomen is. (op fysiek vlak dan)quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:28 schreef du_ke het volgende:
Erg netjes van Posthuma.,
Afvaardigen naar WK tijdrit?
Vond de finale eigenlijk een beetje saai. Er werden nou niet echt verschillen gemaakt.quote:Op zondag 12 september 2004 17:40 schreef Ambrosius het volgende:
Mooie rit, Landis blijft leider..het komt allemaal dicht op elkaar te staan.
Mooie rit?quote:Op zondag 12 september 2004 17:40 schreef Ambrosius het volgende:
Mooie rit, Landis blijft leider..het komt allemaal dicht op elkaar te staan.
Als ze nu nog eens die eindeloze opeenvolging van autosnelwegen zouden afschaffen, zou het helemaal leuk zijn, maar dat zal er waarschijnlijk niet inzitten.quote:Op zondag 12 september 2004 18:20 schreef rubbereend het volgende:
wat een goed nieuws; volgend jaar waarschijnlijk weer een aankomst op de Angliru
ach ben allang blij dat ze niet in de laatste kilometer niet 3 rotondes 4 drempels en 2 haakse bochten meer hebben.quote:Op zondag 12 september 2004 18:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ze nu nog eens die eindeloze opeenvolging van autosnelwegen zouden afschaffen, zou het helemaal leuk zijn, maar dat zal er waarschijnlijk niet inzitten.
US Postal maakte tempo op de Tour-manier, maar met aanzienlijk minder goede renners. Nu hebben verschillende ploegen gezien dat US Postal het niet op die manier kan. Ik verwacht in de andere bergetappes veel meer aanvallen.quote:Op zondag 12 september 2004 17:59 schreef placebeau het volgende:
Ja, maar nu werd er op de voorlaatste col zelfs niet eens tempo gemaakt.
Us Postal reed een erg gezapig tempo, zonder de bedoeling er iemand van te rijden. Een paar keer pakte de kelmeploeg over met veel meer succes, tot blanco het niet meer kon houdenquote:Op zondag 12 september 2004 18:31 schreef mbn het volgende:
[..]
US Postal maakte tempo op de Tour-manier, maar met aanzienlijk minder goede renners. Nu hebben verschillende ploegen gezien dat US Postal het niet op die manier kan. Ik verwacht in de andere bergetappes veel meer aanvallen.
en die strategie wat Kelme daar toepaste was dom, want die mannetjes hadden ze beter op het laatst kunnen gebruiken toen Valverde in een kleine crisi was. Nu moest Alejandro dat alleen opknappen.quote:Op zondag 12 september 2004 18:40 schreef placebeau het volgende:
[..]
Us Postal reed een erg gezapig tempo, zonder de bedoeling er iemand van te rijden. Een paar keer pakte de kelmeploeg over met veel meer succes, tot blanco het niet meer kon houden
Haha ik heb niet gehoord want keek naar de belg, maar toen we tijdens de Tour noodgedwongen naar de NOS moesten kijken viel me dat ook al op bij Mart.quote:Op zondag 12 september 2004 22:56 schreef Leatherface het volgende:
Mart Smeets werd vandaag weer op zijn nummertje gezet door Isidro Nozal.
Smeets moest zo nodig weer uitkramen dat hij helemaal niks snapte van de prestaties van Nozal in de Vuelta vorig jaar, daarmee insinuerend op we denken wel te weten wat.
Inderdaad vrij dom, ze wisten volgens mij zelf niet goed wat ze deden.quote:Op zondag 12 september 2004 22:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en die strategie wat Kelme daar toepaste was dom, want die mannetjes hadden ze beter op het laatst kunnen gebruiken toen Valverde in een kleine crisi was. Nu moest Alejandro dat alleen opknappen.
Ach, dat helpt ook niet veel hoor. Zie je wel vaker in de Tour dit soort etappes, en dan gaan ze in wandeltempo de Madelaine over.quote:Op zondag 12 september 2004 18:00 schreef ErikT het volgende:
Ja maar dan moeten ze niet op het einde de grootste col doen. Dan moet je eens stel 1e categorie units aan het begin doen. Is bij deze etappe niet gek dat iedereen wacht, anders ga je op het einde stuk (zie Cardenas).
Dat blijf je toch houden, je kan de rit nog zo zwaar maken als je wil het zijn de renners zelf die beslissen hoe gekoerst word. En dat is meestal altijd op de laatste col want ze zijn anders bang als hun poging mislukt dat ze daarna hard eraf gereden worden enzo lijkt me. En dan is een kort klassement nog altijd beter dan 40e worden ofzo.quote:Op maandag 13 september 2004 10:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ach, dat helpt ook niet veel hoor. Zie je wel vaker in de Tour dit soort etappes, en dan gaan ze in wandeltempo de Madelaine over.
Dat is ook om de ploegmaats die in de bus eindigen niet buiten tijd te zien aankomen, wat best mogelijk is als je vanaf de start begint te vlammen.quote:Op maandag 13 september 2004 10:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ach, dat helpt ook niet veel hoor. Zie je wel vaker in de Tour dit soort etappes, en dan gaan ze in wandeltempo de Madelaine over.
zoals ze op tv al zeiden, die berg lijkt me qua moeilijkheidsgraag 3 a 4 keer de muur, en die andere commentator: nee joh veel zwaarderquote:Op maandag 13 september 2004 17:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dr zaten idd stukjes in die minstens de Muur waren, qua steilheid.
hij reedt naast Landis en Garzelli omhoogquote:Op maandag 13 september 2004 17:27 schreef rubbereend het volgende:Weening rijdt goed
Petacchi mits op tijd binnen wint morgen idd weer voor Zabel (voor de 5x 2e dan) en Freire 3e.quote:Op maandag 13 september 2004 17:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Petacchi zal lachen , na vandaag zitten zijn 3 concurrenten voor morgen steendood ...
Zanotti mss wel die andere verslaan Zabel, O'Grady en Freire niet ook niet na vandaag. Die zijn wel gerecupereerd.quote:Op maandag 13 september 2004 18:32 schreef Jelminho het volgende:
Heb je nog Zanotti, Del Rio, Perdiguero, Isaki, dat soort mannen, die nu voor de plekken 5 t/m 10 gaan. Petacchi is natuurlijk de sterkste morgen.
whahahah Menchov staat wel 8e in klas. dusquote:Op maandag 13 september 2004 20:06 schreef pfaf het volgende:
Nog voor Menchov. Overbodige aankoop dus.
T-mobile geef ik tegen die tijd ook een goede kans natuurlijk.quote:Op maandag 13 september 2004 22:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
whahahah Menchov staat wel 8e in klas. dus![]()
en samen kunnen ze in 2008 proberen de Tour te winnen
En dan Remmert als meesterknecht.quote:Op maandag 13 september 2004 22:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
whahahah Menchov staat wel 8e in klas. dus![]()
en samen kunnen ze in 2008 proberen de Tour te winnen
Ja, maar dat was qua lengte. Qua steilheid kan je volgens mij nauwelijks steiler dan de muur zijn, omdat er dan helemaal niemand meer omhoog komt.quote:Op maandag 13 september 2004 17:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zoals ze op tv al zeiden, die berg lijkt me qua moeilijkheidsgraag 3 a 4 keer de muur, en die andere commentator: nee joh veel zwaarder
inderdaad de lengte deed veel maar de berg was wel verrekte steil, Freire stond bijna stil. K weet niet uit mn hoofd hie steil de Muur precies is maar de Angliru komt er zeker bij in de buurt, 11% gemiddeld en hele stukken die 22,5 % doenquote:Op dinsdag 14 september 2004 10:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, maar dat was qua lengte. Qua steilheid kan je volgens mij nauwelijks steiler dan de muur zijn, omdat er dan helemaal niemand meer omhoog komt.
Zou wel leuk zijn trouwens..
Volgens de site maar 20%.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:37 schreef rubbereend het volgende:
K weet niet uit mn hoofd hie steil de Muur precies is
Koppenberg is steiler.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens de site maar 20%.
Valt tegen..
van een andere site haalde k dit over de Angliruquote:Op dinsdag 14 september 2004 10:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens de site maar 20%.
Valt tegen..
mart smeetws vertelde dat de pers auto die dag met takelwagens de bochten om zijn geholpen omdat ze anders niet omhoog kwamen. En verder in t stukje staat dat het publiek de volgauto's mee omhoog duwde.quote:Volgens Michel Wuyts van de VRT was de weg naar de top voorheen een herderspaadje. Nu is de beklimming een wildslingerend weggetje in ruw asfalt door een onheilspellende natuur. De klim naar de leegheid van de top, die op 1570 meter hoogte ligt, is 12,9 kilometer lang. Het gemiddelde stijgingspercentage is 9,6 procent. Er zijn stroken van 14, 17 en 20 procent en het steilste stuk, La Cueña les Cabres, kent een stijgings-percentage van maar liefst 23,6 procent ! Vergeleken bij deze verschrikkelijke col zijn Alpe d’Huez, Galibier en Tourmalet kinderspel.
Haha, en laten we ook niet de David Millar - actie vergeten de onderweg 2 keer was aangereden, vervolgens helemaal naar boven reed om een paar meter voor de streep heel demonstratief af te stappen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
van een andere site haalde k dit over de Angliru
[..]
mart smeetws vertelde dat de pers auto die dag met takelwagens de bochten om zijn geholpen omdat ze anders niet omhoog kwamen. En verder in t stukje staat dat het publiek de volgauto's mee omhoog duwde.
tis de mooiste klim die k van mn leven heb gezien op tv, zelfs Heras stond bijna stil op dat steilste stukje, prachtige tv. Volgend jaar weer
De muur haalt een max. stijgingspercentage van 21 % , de Koppenberg een van 22,5 % , maar daar liggen natuurlijk nog wel kasseien op hé ...quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad de lengte deed veel maar de berg was wel verrekte steil, Freire stond bijna stil. K weet niet uit mn hoofd hie steil de Muur precies is maar de Angliru komt er zeker bij in de buurt, 11% gemiddeld en hele stukken die 22,5 % doen
Niet volgens Cyclingcols in elk geval :quote:Op dinsdag 14 september 2004 11:14 schreef rubbereend het volgende:
dr zit echt een heel stuk op de Angliru van boven de 20%! weet t zeker Joos
Waarom? Die wordt toch weer 2e..quote:Op dinsdag 14 september 2004 11:55 schreef Intxaurraga het volgende:
Hopelijk eindelijk Zabel heute.
Sprintje zonder Petacchi lijkt me met als winnaar Freirequote:Op dinsdag 14 september 2004 13:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[afbeelding]
En toch, als je dat profiel ziet zou men indien men daar op het einde gaat doorrijden er toch wel wat sprinters moeten afkrijgen , het gaat toch een hele tijd licht bergop blijkbaar.
zit nog midden in de groep omringd door ploegmaten. De dokter hoopte dat zijn spieren tijdens de rit warm bleven zodat hij er het minste last van ondervond. Morgen is rustdag dus dan kan het genezen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:54 schreef Butra het volgende:
Valverde schijnt daarnet hard gevallen te zijn..
Hopen dat-ie vandaag kan aanklampen en morgen herstellen.
Jaquote:Op dinsdag 14 september 2004 17:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vuelta op Sporza :
"We hebben Dirk Demol aan de lijn, hallo Dirk "
"H a o ich el "
"Heb jij valverde zien vallen Dirk ?"
" Ja , a i o u *kraak* val *kraak* pijn "
"Bedankt Dirk"
"We hebben Rob Mcewen aan de lijn, hallo Rob"
"kraak, a o u i e a o *kraak* zabriskie *kraak* halen a oa u o a e nk ik"
"Bedankt Robbie"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |