Zitten ook een aantal dezelfde acteurs in.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef Pumatje het volgende:
das expiriment ook van hem??
wist ik niet, vond ik wel grappig.
Ik vond dat dus juist WEL mooi.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:19 schreef BaantjerWebby het volgende:
Mooie en soms ook schokkende film. Maar het einde vind ik juist vals sentimenteel, te hollywood-achtig om dan in eens met de echte Traudl Junge te komen opdagen en dan te zeggen: Ich habe das nicht gewusst...
Eens ja. Ik vond dat stukjer erger dan de scene waarin ze ze daadwerkelijk vergiftigd. Echt.... Brrr.quote:Op zondag 12 december 2004 02:18 schreef Isabeau het volgende:
De meest verschrikkelijke scene was voor mij het moment dat moeder Goebbels haar kinderen dat slaapmiddel kwam brengen en de oudste dochter door leek te hebben dat ze nu nooit meer wakker zou worden. Haar gevecht en dan het gedwongen naar binnen werken van dat spul....vreselijk![]()
Ik vond dat stuk op het eind erg, dat er een hoop legergasten op een grote hoop zitten (ergens binnen), er een groep langs komt lopen, een zo'n gast aanspreekt "Ga je nog mee?"quote:Op zondag 12 december 2004 02:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eens ja. Ik vond dat stukjer erger dan de scene waarin ze ze daadwerkelijk vergiftigd. Echt.... Brrr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
Ik vond juist wel dat HItler menselijk wordt neergezet, sympathiek is misschien een te groot woord. Dat hij een hond had, dat met die kinderen etc, vond ik wel enigszins duiden op een menselijk persoon. Ook dat stukje met die maquette van zijn ideale stad vond ik interessant. De manier waarop hij dat vertelde kon ik me eigenlijk wel in vinden. (de achterliggende ideeen keur ik natuurlijk ten zeerste af)quote:Op zondag 12 december 2004 02:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ook erg onder de indruk, maar heb al die ophef over een sympathieke Hitler niet begrepen. Omdat hij een hond aait? Omdat een kind op zijn schoot zit?Ik snap het niet, nergens tijdens de film dacht ik "Och, wat een aardige, vriendelijke man"
Ze zijn beide andere boeken gebaseerd, alleen het onderwerp is wel hetzelfde. Ik zou het zeker geen remake willen noemen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik kwam gister Der Letzte Akt (1955) tegen op imdb, is Der Untergang een remake daarvan of streeft het een ander verhaal na (ook al gaat het over dezelfde dagen)?
Speer was niet een (hele grote) nazi bij mijn weten. Hij zag wel toekomst in een wereld na het 3e rijk.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:53 schreef Isabeau het volgende:
Speer had toch opdracht gekregen alle belangrijke bouwwerken en toegangswegen (zoals bruggen) te vernietigen in Duitsland en Nederland? Dat heeft hij dus niet gedaan.
Klopt maar volgens mij wordt in de film gesuggereerd bij zijn bekentenis aan Hitler dat hij bezig was met jodenvernietiging.....of ik heb het ff verkeerd gezien hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:53 schreef Isabeau het volgende:
Speer had toch opdracht gekregen alle belangrijke bouwwerken en toegangswegen (zoals bruggen) te vernietigen in Duitsland en Nederland? Dat heeft hij dus niet gedaan.
Dat dacht ik eerlijik gezegd ookquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:57 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Klopt maar volgens mij wordt in de film gesuggereerd bij zijn bekentenis aan Hitler dat hij bezig was met jodenvernietiging.....of ik heb het ff verkeerd gezien hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |