abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24265649
Op deze pagina tref je zeer negatieve geluiden over hoe het Chileense pensioenstelsel, 25 jaar na zijn invoering, dreigt uit te pakken voor de Chilenen..:

http://www.larouchepub.co(...)2cenda_chile_ss.html
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:43:52 #42
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24266362
Is logisch, dit systeem kan alleen werken als de gemiddelde loonstijgingspercentage + koopkrachtdalingspercentage < rendement op de pensioenfondsen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24268173
Toch is Chili een gidsland en het is jammer dat er bij de Oosterburen nog mooiere meiden rondlopen dan in Chili
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24268286
Ik heb effe snel het artikel gelezen maar volgens mij is de conclusie in het kort:

Mensen die 20 jaar pensioen op hebben gebouwd bouwen minder pensioen op dan iemand die langer pensioen opgebouwd heeft en iemand heeft niet genoeg verdient in zijn leven om een goed pensioen te hebben.

In beide gevallen geldt: Een systeem kan er niet meer uithalen dan er ingestopt wordt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24271703
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:15 schreef dvr het volgende:
Op deze pagina tref je zeer negatieve geluiden over hoe het Chileense pensioenstelsel, 25 jaar na zijn invoering, dreigt uit te pakken voor de Chilenen..:

http://www.larouchepub.co(...)2cenda_chile_ss.html
Het is vooral de overgangsregeling die wordt aangevallen en niet zozeer het pensioensysteem zelf. Dat is nog steeds een goed systeem. Dat zeggen ze ook zelf.

Zoals Diego zegt, je kan er niet meer uit krijgen dan je er in stopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door accelerator op 29-12-2004 10:12:44 ]
pi_24278817
Ik zou graag een vergelijking zien met buurlanden Argentinie, Peru en Bolivia
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')