Ik heb effe snel het artikel gelezen maar volgens mij is de conclusie in het kort:
Mensen die 20 jaar pensioen op hebben gebouwd bouwen minder pensioen op dan iemand die langer pensioen opgebouwd heeft en iemand heeft niet genoeg verdient in zijn leven om een goed pensioen te hebben.
In beide gevallen geldt: Een systeem kan er niet meer uithalen dan er ingestopt wordt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".